Ik had vandaag het lokale radiozendertje gevonden
![]()
, dus onder het genot van een sigaretje ging ik eens even luisteren of er nog enigzins iets boeiends (ja..I know
![]()
) voorbij kwam! Het ging over belspelletjes, en hoe hij (de presentator) zich daar wel niet aan irriteerde. Na een spoed-berraad met sidekick Jaap-Henk
![]()
kwamen ze op het geweldige idee zelf een belspel te verzinnen!
"Of nee, nog beter: de luisteraar een belspel laten verzinnen! Hij moet enigzins te doen zijn, dus moet er een klinker in het woord zitten die van te voren gegeven wordt. Dus bijvoorbeel 2x de 'a' of 3x de 'u'.", zei Jaap-Henk met een enthausiaste ondertoon. Als zij de opgave niet binnen het half uur konden oplossen, kreeg de kandidaat een kratje bier, en andersom. Zo gezegd zo gedaan, ik had al mijn helden-moed bij elkaar gesprokkelt en naar het lokale radiozendertje gebeld omdat ik wel een leuk woord wist.
Natuuuuuurlijk kwam ik in de uitzending
![]()
, en mocht de beide heren de opgaven geven: .aa..aa....aa..aa.....a...aa.
Ze kwamen er niet uit (goh..
![]()
), en wenste mij ongezien de tering
![]()
Maar ja, moet je ook maar niet met zo'n dom prijsvraagje komen, want dan weet je dat zoiets kan gebeuren.
heb gelukkig wel mijn kratje bier gewonnen
Oh ja, diegene die hem hier wel raad krijgt een biertje
![]()
Oh, me klacht is trouwens dat ze niet moeten gaan janken als ze een voor hunzelf onmogenlijke prijsvraag verzinnen..prutsers!