abonnement Unibet Coolblue
pi_45351286
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

voorspelbaar?
Ja.
pi_45354996
Even een vraagje aan de trein experts hierzo.

Ik ga eind januari naar het schaatsen in heerenveen met een 10 jarige in rolstoel.
De treinen stoppen dan extra bij heerenveen ijsstadion, maar volgens de ns is dit station
niet rolstoeltoegankelijk. Ze bieden geen service, en ook de perrons zijn niet rolstoeltoegankelijk.
Het alternatief is doorreizen naar heerenveen en vanaf daar met een rolstoel taxi (extra reistijd 1 uur en extra kosten 50 euro retour)

Ik vond echter de volgende foto online



Nu krijg ik hem+ rolstoel met wat hulp nog wel in en uit de trein getilt, en als het perron er inderdaad uit ziet zoals bovenstaande dan kunnen we daar dus gewoon af.

Nu is mijn vraag dus, weet iemand of dit station er inderdaad nog steeds zo uit ziet (dus schuin aflopende perrons richting straat). ???

Alvast bedankt.
pi_45355072
aan de ene kant (die op de foto) wel, aan de andere kant weet ik het zo niet uit mn hoofd....

Houd er wel rekening mee dat het EXTREEM druk is in de schaatstreinen. Wel gezellig
pi_45355588
Vanaf waneer stoppen de treinen daar?
pi_45356217
De treinen stoppen daar bij "grote" evenementen. Wij gaan 27 januari naar de world cup sprint schaatsen. Rond aanvang en eind tijd laten ze de treinen dan ook daar stoppen.

Dat die treinen extreem druk zijn interresseerd me niet zo... in het rolstoelplekje maken ze maar mooi vrij voor ons . Dan zijn er iig een boel mensen om te helpen tillen .

Maar als dus iemand is die weet of het perron de andere kant uit ook zo toegankelijk is dan ben ik erg gelukkig .
pi_45356412
Als er mensen zijn die uit de trein willen helpen tillen, willen ze ook wel even meelopen om hem ook van/op het perron te tillen. Het is niet zo dat je een hele trap op moet of zo, gewoon de standaard verhoging van zo'n 30 cm of zo.
pi_45356855
Het lijkt me dat rolstoeltoegangelijk vooral geldt voor minder validen die op eigen houtje reizen.

En een 10 jarige in een rolstoel til je zo de trein uit, zelfs zonder perron, toch?
hula
pi_45356959
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Als er mensen zijn die uit de trein willen helpen tillen, willen ze ook wel even meelopen om hem ook van/op het perron te tillen. Het is niet zo dat je een hele trap op moet of zo, gewoon de standaard verhoging van zo'n 30 cm of zo.
Super dat lukt wel!!

Het enige wat echt niet lukt is een trap over het spoor heen zoals bij het station bij de Kuip in rotterdam. Dat is het enige evenementen station wat ik van in het echt ken. Vandaar mijn vraag. Alles tot een tree of 5 kan ik al dan niet met hulp van omstanders nog best voor elkaar krijgen.

Gezellig Dan wordt de belevenis voor hem alleen nog maar groter als we met een hele berg schaatssupporters al in de trein zitten
pi_45357016
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:21 schreef NikkelCobalt het volgende:
Het lijkt me dat rolstoeltoegangelijk vooral geldt voor minder validen die op eigen houtje reizen.

En een 10 jarige in een rolstoel til je zo de trein uit, zelfs zonder perron, toch?
Ik had geen idee hoe de NS het bedoelt, normaal heb ik het op zulke kleine stations niet nodig.

35 kilo kind + ongeveer 30/40 kilo rolstoel.
Lukt wel, maar niet in mijn eentje
pi_45357157
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:23 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Super dat lukt wel!!

Het enige wat echt niet lukt is een trap over het spoor heen zoals bij het station bij de Kuip in rotterdam. Dat is het enige evenementen station wat ik van in het echt ken. Vandaar mijn vraag. Alles tot een tree of 5 kan ik al dan niet met hulp van omstanders nog best voor elkaar krijgen.

Gezellig Dan wordt de belevenis voor hem alleen nog maar groter als we met een hele berg schaatssupporters al in de trein zitten
dan is er geen enkel probleem daar
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45365967
quote:
Op zondag 14 januari 2007 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Even een tip voor de noordelijke treinenfapperts onder ons. Arriva zoekt machinsten/stewards. Minimum leeftijd 21 jaar, standplaatsen Leeuwarden en Groningen.

* Alexxxxx gaat reageren.
Heb je een scan van die advertentie uit de krant?

edit: http://ndc.vacaturekrant.nl/vd.fpl?action=jpg&id=785405&popup=1

Ze vragen helaas weer duits, en mijn duits is super beroerd. Helaas voor mij.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_45366010
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:33 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Heb je een scan van die advertentie uit de krant?
nee, maar hij schijnt ook online te staan, ff zoeken dus
pi_45366040
http://ndc.vacaturekrant.nl/vd.fpl?action=jpg&id=785405&popup=1

Ze vragen helaas weer duits, en mijn duits is super beroerd. Zelfs mijn fries is beter. Helaas voor mij.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 15 januari 2007 @ 10:53:15 #40
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_45366514
Lijkt me leuk, beetje ver alleen en ben te hoog opgeleid . Als het de Syntus was echter.....
pi_45366569
Owja, dat hoogopgeleid..... zullen ze een student HBO wel aannemen?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 januari 2007 @ 11:26:56 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45367376
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:56 schreef Socios het volgende:
Gisterochtend reden er zowel Wadlopers als Spurts tussen Leeuwarden en Harlingen Haven. Later in de middag reed er i.p.v. twee slechts één trein per uur op dit traject in de vorm van een Spurt. Reden: door de storm was er een ruitenwisser afgebroken van één van de treinen.
Ze reden in ieder geval wel met een 2/8. En op Lw-Gn werd er in de middag nog met een setje van 2 2/6 gereden. Die heb ik in Hdg gezien.
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:51 schreef vw_caddy het volgende:
En het filmpje van de GTW's:

http://www.youtube.com/watch?v=gyX7AaOFcOY
Ziet er leuk uit. Weet ik gelijk ook wie je op Somda bent.
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
volgens mij alleen op Groningen - Leer (D) en Leeuwarden - Harlingen Haven

tot zo ver? officieel?
Voeg er maar Lw-Gn aan toe, want vanochtend reed er weer een setje van 3 GTW 2/6. Dit waren de 229, 231 en 233.
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 00:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu] moet nog es kijken wat t naar LEER kost :p[/me]

heb voor nl wel OV maar over de grens?
Op het traject Nieuweschans-Leer moet je vol dokken. OV is niet geldig in Duitsland. Zelf wil ik binnenkort ook wel eens naar Leer met de trein.
quote:
Op zondag 14 januari 2007 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Even een tip voor de noordelijke treinenfapperts onder ons. Arriva zoekt machinsten/stewards. Minimum leeftijd 21 jaar, standplaatsen Leeuwarden en Groningen.

[me=Alexxxxx gaat reageren.
Verrassend.

Zouden ze ook mensen voor 3 maanden vol aannemen en die daarna wel parttime willen werken. Ben nog aan het studeren namelijk en het lijkt me wel leuk om het tijdelijk te doen en daarna het hogerop in de organisatie te zoeken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45368185
quote:
HEERENVEEN - Twintig van de tachtig machinisten van Arriva vertrekken naar de NS. Ze zouden ontevreden zijn over het slechte personeelsbeleid van Arriva. Dat zegt vakbond De Unie.

Bij de NS verdienen de machinisten zo'n driehonderd euro per maand meer. Bovendien zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden veel beter, zo zegt De Unie.

De vakbond denkt dat de leegloop bij Arriva grote gevolgen kan hebben voor de uitvoering van de dienstregeling. Het duurt namelijk een half jaar om nieuwe machinisten op te leiden.

De directie van Arriva is onbereikbaar voor commentaar.

Bron: www.rtvnoord.nl
Tja... wat moet ik hier op zeggen...
pi_45370657
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:26 schreef Peterselieman het volgende:


Voeg er maar Lw-Gn aan toe, want vanochtend reed er weer een setje van 3 GTW 2/6. Dit waren de 229, 231 en 233.
[..]

Op het traject Nieuweschans-Leer moet je vol dokken. OV is niet geldig in Duitsland. Zelf wil ik binnenkort ook wel eens naar Leer met de trein.
[..]
Denk dat ze de SPURT maar wat willekeurig inzetten omdat ze anders materiaal te kort krijgen? GN-LW zou als laatste traject pas SPURTS krijgen,,


kosta eigenlijks nieuweschans - leer?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 januari 2007 @ 13:33:43 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45370778
Ik gok 12 euro voor een retour of een x aantal strippen met de strippenkaart
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45370844
quote:
Prijs
Voor deze reis is geen tariefinformatie beschikbaar
grums!

wel 7 strippen.. dus als je meteen met de volgende trein terug gaat mag je op de zelfde strippen rijden

( niet dat Arriva nou controleerd )
pi_45370869
Trouwens als je de eerste trein neemt die stopt bij Thialf zou ik de conducteur nog ff navragen. Vorige keer wist die kerel van niets en moest die het gaan overleggen met de machinist. Hij vroeg zich af of het de moeite waard was. Maar toen bleek dat bijna de hele trein er bij Thialf uitmoest kwam het toch nog goed. Maar anders was ie gewoon doorgereden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 januari 2007 @ 14:11:35 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45371788
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

grums!

wel 7 strippen.. dus als je meteen met de volgende trein terug gaat mag je op de zelfde strippen rijden

( niet dat Arriva nou controleerd )
Dus sowiezo is de strippenkaart op dat traject goedkoper dan een treinkaartje
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 januari 2007 @ 15:43:32 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45374464
Voor wie het nog niet wist. Er is weer een nieuwe wadloper in het zuiden. Het gaat om stel 3231. Deze moet van donderdag op vrijdag naar het zuiden zijn afgedaald, omdat deze donderdag nog in het noorden gespot is en vrijdag al in het zuiden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45379952
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
Voor wie het nog niet wist. Er is weer een nieuwe wadloper in het zuiden. Het gaat om stel 3231. Deze moet van donderdag op vrijdag naar het zuiden zijn afgedaald, omdat deze donderdag nog in het noorden gespot is en vrijdag al in het zuiden.
weer een schrootbak minder hier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')