abonnement Unibet Coolblue
pi_45235774
Renovatie deel 6 alweer



Wat begon als een redelijke verbouwing van het huis waar zowel mijn grootouders, als mijn moeder in hebben gewoond is nu bij het zesde deel aangeland op het departement K&W op Fok!


  • Deel 1: Renovatie
  • Deel 2: Renovatie deel 2 alweer ;)
  • Deel 3: Renovatie deel 3 alweer ;)
  • Deel 4: Renovatie deel 4 alweer ;)
  • Deel 5: Renovatie deel vijf, nog een maand tot we gaan wonen ;)


    Inmiddels is de "Casa Pequena Elbera" zo goed als klaar qua verbouwen aan de binnenzijde van het huis . Hoewel het oorspronkelijke idee was om met kerst 2005 erin te kunnen wonen, is dat niet geheel gelukt, net na de jaarwisseling 2006/2007 zijn we in onze geliefde "casa"getrokken. De tijd die het geheel nodig had om tot deze staat te komen is niet alleen de "schuld"van de bouwers maar ook een bitje van de auteur van dit Topic. Ik heb nl. maar twee dagen vrij per week. En er moest/moet nog een boel gebeuren …..

    Maar goed de foto’s : (op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa )



    Hier begon het mee



    Foto van een recent aanzicht van de voorkant van het huis, al het houtwerk aan het huis is vervangen en voorzien van nieuwe beglazing, nieuwe vloeren, nieuwe binnendeuren, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe slaapkamers, nieuwe elektrische installatie naar de meest recente normen. Nieuwe afvoeren in het hele huis, nieuwe waterleiding pretty much overal . Je ziet het heeft een hoop werk opgeleverd, maar fanatieke medelurkers en posters in eerdere “Casa “topics zijn vrijwel unaniem dat het heel erg mooi gaat worden.Deel 4 is overigens grotendeels gewijd aan de nieuwe trap omdat er in 1969 wat “prutsers “actief waren in de casa

    Resultaat toen de trap kompleet gestript was:


    Resultaat na heel wat inspanning, en verfwerk



    Inmiddels is de verhuizing acter de rug, alle spullen zijn verhuisd, we zitten nu in ons nieuwe huis , we kunnen wonen maar we hebben nog plenty of dingetjes te doen/op te ruimen. De komende tijd gaan we gestaag verder met onze casa, maar niet elke dag zullen er nieuwe pics online komen. Zo af en toe natuurlijk wel Echter de oude staan allemaal online en ga ze nog maar eens extra bezoeken. Er zijn er zat die schijnbaar de pics erg mooi vinden(973870 keer bekeken is niet niks , ik zeg"helemaal niet niks! Op naar het miljoen dus )

    En als je dan denkt dat we er zijn, eh ....nee niet bepaald want nu de binnenkant klaar is dan moet de buitenkant nog. Daar komt waarschijnlijk een schuur van 13.5 meter lang en 3.5 m breed in te staan, grasveld, borders, afvoeren van hemelwater op het riool ipv op de betontegels zoals nu. Er komt dus nog veel meer werk aan in de toekomst. Ik zal in dit topic de stand van zaken aangeven, plus een fotografisch verslag proberen te doen van hetgeen deze chef-kok nu al meer dan jaar en acht maandenr bezig houd

    Have Phun

    Stay tuned dus . More to come
  • pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_45235838
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 23:36 schreef Cybersijp het volgende:

    [..]

    Bedankt voor de subtiele hint onder de gordel rob Het geld stond idd vandaag op de rekening, dus alles is rond nu Moest vanavond ff naar de baas toe, maar die was nog in bespreking dus ff wachten. kwamen de nieuwe bewoners eraan. heb dus nog ff en passant de oude ophangbeugel van me tvtje verkocht voor een leuk bedragje(zou hem toch niet meer op gaan hangen nl) wacht wel met boren tot ik centen voor een flatscreen heb.

    vandaag verder gedaan:

    garage opgeruimd, a het rondslingerende hout, en plaatmateriaal op beugels aan de wand gehangen. geveegd, de bijkeuken leeg gehaald(puilde uit ), de kelderkast voorzien van planken en de vloer panelen voor de overspaning van de kelder zelf op maat gemaakt( moest kleiner worden ivm andere wand onder de trap natuurlijk Al mijn gereedschap staat nu knap bij elkaar. De overloop is ook ontdaan van spullen(kan je nou ook weer fatsoenlijk over lopen zonder je benen te breken )

    verder met vaders aan het brainstormen geweest over het schuurtje dat straks maar een aanvang moet gaan krijgen Qua idee is het rond, nu de benodigde financiele middelen

    Qua foto's dat schiet niet erg op, want ik vergeet het steeds ff te amken van hoe we er nu bijzitten. Maar ga nu ff naar beneden en zal als een mooie afsluiting van deel 5 wat plaatjes schieten

    Verder was vandaag texel in het nieuws , met duurzame energie. en wie denk je dat in het 6 uur en 8 uur nieuws zat van de Nos ? Nou ? De nou nou ..... Mijn klusmaatje/ in real live "gabber" Stefan had o.a een waterbesparende douchekop gekocht van zijn energiebon
    ff de laatste "werk" post vanhet vorige topic spammen
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_45235873
    De kelderkast, me mijn "precious"gereedschapjes, ik zeg de kleur is blauw




    Wat nou meer blauw op straat? In me gangkast zal je bedoelen



    bijkeuken lijkt aardig leeg, maar is....

    van de andere kant genomen, best nog vol. Troost mezelf met de gedachte dat hier tot vanmiddag nog veel en veel meer stond





    Woonkamer van achter naar voor genomen



    Woonkamer van voor naar achteren genomen , vooral achterin staat nog een hoop op te ruimen spullen

    Dat waren ze weer

    Hoop dat BE het me vergeeft.......


    ff de bijpassende foto's opnieuw ingeplakt in het nieuwe topic
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
      donderdag 11 januari 2007 @ 09:05:59 #4
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_45239152


    Feli Sijp!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_45239206
    Veel woon- en klusplezier in je Casa!
      donderdag 11 januari 2007 @ 09:12:58 #6
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_45239253
    Foto's!
    Looks good!
    ***
      donderdag 11 januari 2007 @ 09:36:08 #7
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_45239637
    Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer zonder flitser??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 11 januari 2007 @ 10:27:30 #8
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_45240705
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer en keuken zonder flitser??
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
    pi_45241130
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer zonder flitser??
    Gaat een beetje lastig midden in de nacht , maar doe het zo ff voor jullie hoor
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_45241174
    Meubels erin
    Wat goed, gefeliciteerd.
      donderdag 11 januari 2007 @ 20:35:21 #11
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_45262484
    Gefeliciteerd
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 11 januari 2007 @ 23:40:30 #12
    215 misterDre
    Paint it black!
    pi_45269816
    Wow...dat moet een goed gevoel zijn

    Gefeliciteerd!!!
    pi_45270229
    U vraagt wij draaien





    De flitser moest er toch ff voor aan, net als een rij spotjes. want vandaag met die storm was het erg donker buiten

    Verder gedaan:

    achterste schuurtje opgeruimd, kan nou weer een boel meer in. is niet een al te dicht schuurtje dus al te "knap spul" er niet neer zetten natuurlijk, maar wat resthout staat er, wat tuinmeubilair etc fietsen

    Verder met wat zelfgemaakte "piket"paaltjes en wat meters sisaltouw een soort van omzoming gemaakt van hoe mijn idee is hoe het achterste deel van de tuin straks moet worden. Had het al bedacht natuurlijk ( ) maar de Mrs had het nooit zo met echt de look & feel gezien, maar vond het plan in orde ( okay )

    vanavond gasten over de vloer gehad, lekker pasta gemaakt en daarna een bakje koffie en het is al weer laat!!!!....... maar toch nog maar ffies naar huize Fok! om up te deten
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
      vrijdag 12 januari 2007 @ 00:26:14 #14
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_45271321
    Niet om te slijmen oid maar vind het echt een mooi huis geworden!
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
    pi_45271465
    En dan is de inrichting nog totaal niet zoals we het willen (ooit ), maar aangezien de geldboom ff wat minder groeit gaat het niet zo hard, dus langzaam aan alles vervangen wat we willen vervangen ipv patsboem hele handel in een keer .

    prioriteit no:1 is nu dat we straks bezig gaan met de schuur, en de inrichting van de tuin plus aanpassingen( oa. grijswaterafvoer )
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_45271489
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 00:26 schreef B.A.Trix het volgende:
    Niet om te slijmen oid maar vind het echt een mooi huis geworden!
    Ik ook van jouw!!
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_45275553
    mooi hoor cyb, alleen schreeuwt de vloer (in mijn ogen dan) wel om een mooi karpetje ofzo.
    moet wel een heerlijk gevoel zijn om na zo`n lange verbouwing eindelijk in je huis te kunnen wonen.
    wens jou en je 2 dames nog veel woonplezier toe.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 15:36:20 #18
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_45287483
    mooi huis
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_45291314
    dat ziet erg goed uit!! Ik heb niet alles gelezen de afgelopen tijd maar voor het werk!!
    Zo nu eerst
    pi_45293834
    op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa
    Ik denk dat Reve zich in zijn graf omdraaid en Mulich zich in zijn pijp verslikt als ze dit lezen.
    Nominatie voor meest gelezen topic

    Hoe is het met de storm. Over?

    En een welkom thuis had ik je al geschreven in de vorige bijdrage.
    Of ben je alweer opzoek naar een andere Casa
    pi_45301617
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 19:37 schreef Solingjan het volgende:
    op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa
    Ik denk dat Reve zich in zijn graf omdraaid en Mulich zich in zijn pijp verslikt als ze dit lezen.
    Nominatie voor meest gelezen topic

    Hoe is het met de storm. Over?

    En een welkom thuis had ik je al geschreven in de vorige bijdrage.
    Of ben je alweer opzoek naar een andere Casa
    hell no!! jannemans Ik heb verdorie me ziel en zaligheid er in lopen stoppen om met een week weer op zoek te gaaan naar een andere tent zekers ? d8 t niet vrind !!!

    maar goed over vandaag:

    Ben nog niet helemaal uit wat ik wil qua tuinhout, denk zelf aan 24x145 geprofileerd bankirai voor het terras. die wil ik eerst in de olie zetten en dan pas bevestigen op de plaats waar het geheel moet komen. Maar ikzit nu ff een bitje op het net te browselen en kom o.a 19x145 geprofileerd tegen en die zijn qua kosten wat gunstiger. Verder de stucadoor ff gecontact voor het stukwerk buiten(wat t mot kosten natuurlijk..., komt morgen overdag ff kijken en prijsje geven)

    Morgen ook ff een plan van aanpak maken voor de grijswaterbende, hoeveel tuinhout ik nodig(denk) te hebben( kan het besteld worden), en de verlichting natuurlijk. Heb al bedacht hoe ik dat op ga lossen maar dat zien jullie vanzelf

    Morgen de eettafel op zijn plek zetten( staat ie nog niet nl. ) en daarboven de eettafellamp bevestigen. Gebeurd dus nog steeds genoeg....
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_45303752
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 08:58 schreef truttebosje het volgende:
    mooi hoor cyb, alleen schreeuwt de vloer (in mijn ogen dan) wel om een mooi karpetje ofzo.
    moet wel een heerlijk gevoel zijn om na zo`n lange verbouwing eindelijk in je huis te kunnen wonen.
    wens jou en je 2 dames nog veel woonplezier toe.
    Idem x 2.

    * bewondert overigens je trouw om ons dagelijks op de hoogte te houden.
    Kijk er wel naar uit.
    pi_45305039
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 00:31 schreef AnneX het volgende:

    [..]

    Idem x 2.

    * bewondert overigens je trouw om ons dagelijks op de hoogte te houden.
    Kijk er wel naar uit.
    Ja een hondje is er niks bij Ach vind t leuk om te doen, houd me bezig .......

    Dat karpet is best een idee, De mrs had het ook al geopperd maar omdat nu nog lang niet alles "binnen"is en alle meubels of nog niet zijn zoals we in gedachten hebben, dan wel op de plaats staan waar we denken dat hij de komende tijd kan blijven staan hebben we het idee om zulke woonaccesoires nog maar ff niet te kopen ..... (kan nl. altijd nog, niet dan ? )

    Voor de buiten lampen hebben we het volgende op stapel staan; er komen vier lampen achter ik twijfel nog ff tussen de hoge of de lage(maar hoop eig dat de lage "hoog"genoeg blijkt te zijn.... Verder aan de voorkant ook vier lampen als tuinverlichting, echter wel de lage variant dan. Deze lampen heb ik er nu al twee van , maar dan de "muur"variant welke een er al van hangt nl. aan mijn bijkeuken vast

    As always to be continued
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_45305091
    Helemaal vergeten te melden net, de vitrage is binnen bij de stoffeerder dus ik denk volgende week ergens hangt dat in ieder geval

    Zitten we aan de voorkant van het huis( aan de voorste erker) niet meer zo te koop(in de avond, en overdag ook wel enigzins)
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_45310468
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef Cybersijp het volgende:
    Helemaal vergeten te melden net, de vitrage is binnen bij de stoffeerder dus ik denk volgende week ergens hangt dat in ieder geval

    Zitten we aan de voorkant van het huis( aan de voorste erker) niet meer zo te koop(in de avond, en overdag ook wel enigzins)
    ............Zo, OmeRob is weer on FOK! Dankzij Lucille kan ik weer inloggen met een nieuw password. Wat er allemaal mis ging weet ik niet maar uiteindelijk heb ik zo met de instellingen zitten klooien dat ik mezelf finaal buiten het FOK-forum had gesloten. En dan ben ik nieteens blond. (Wel kaal )

    Mooie ingerichte Casa Sijb Moet een goed gevoel geven nu je er eindelijk woont. Beetje steriel nog, na de vitrage nu nog een paar mooie gordijnen en hier en daar een strak schilderijtje om de grote witte vlakken wat te breken en het is toppie! Maar misschien kan je dat allemaal beter ff uitstellen tot de nieuwe inrichting want anders past het misschien niet goed bij elkaar. Je kan de boel beter eerst een beetje ''inwonen'' (iets anders dan uitwonen ) Je leeft nu in je nieuwe Casa en de rest komt met der tijd vanzelf wel.

    Is het niet een goed idee om in je nieuwe schuur een kantoortje zoals vroeger voor je computer te reserveren?
    Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')