Lang verhaal, maar ok:
Ben zelf samen met mijn vader aan het rondkijken naar een 2e auto. oog is gevallen op een classic mini cooper S uit 2000, met niet bijzonder veel opties. - lederen bekleding, radio/cd en dan heb je het meeste wel gehad. 30.000 KM op de teller. niet bepaald veel dus.
Op internet lees ik veel berichten over het feit dat je rationeel gezien de auto niet zo snel zal kopen. een probleembak is het niet, alleen hij heeft wel kuren. betrouwbaar is hij daarentegen weer wel.
Dan denk ik eerder van " nouja, klein wagentje, 4 cilinder motortje met 63 PK, 4 versnellingen... wat kan er in het ergste geval mee gebeuren? "
Ook ken ik wel een aantal adressen hier in de buurt waar de wagen zeer zeker (bij aanschaf) in onderhoud zal gaan, doordat we tot voor kort een MG B hadden. (Wat dus wel een echte klassieker is)
2e waar ons oog op is gevallen is een Peugoet 206CC uit 2002 met 70.000 KM op de teller. ziet er ook prima uit, net zoals de mini geen zichtbare schades oid. maarja, peugeot... lees toch vaak verhalen over brakke electronica of versnellingsbakproblemen.
Nu zullen jullie het vast een rare vergelijking vinden, een 206CC en een mini, maar daarom ben ik dus benieuwd naar jullie mening/
ervaringen/tips/weetjes enzovoorts...
Op een rijtje:
Peugeot:
- Cabrio/Coupe, stalen dak wat electrisch in/uitklapt. lekker in de zomer, en prima te gebruiken in de winter.
- Lederen bekleding
- ziet er prima uit, 70.000 gelopen
- Vrij ruim vanbinnen, zit er zelf prima in met m'n 1.86
-Radio/CD (vanzelfsprekend)
- Edit: zou gaan om een 2.0, 140 PK dus.
http://www.arabadergisi.com/mp/peugeot/206-cc-19aXaMa.jpgMini:
-Classic, emotioneel:
- Weggedrag! stuurt als een kart, kleeft aan de weg, waar ik persoonlijk wel van hou
- Wel slechts 63 PK, maar is ruim voldoende kwa gewicht. (640KG)
- S uitvoering; ziet er zeer strak uit, 4 verstralers voorop
- Radio/CD
- Lederen bekleding
- Ziet er ook als nieuw uit
- 30.000 KM gelopen
- Weet niet of ik met 1.86 normaal erin kan zitten. Een ' new mini ' gaat prima, veel ruimte over zelfs.
![]()
(Exact zo een, alleen dan zonder striping en dak zelfde kleur als de rest)
zoals gezegd, het wordt een auto voor erbij, hoef er dus geen lange afstanden mee te rijden, zal ook niet gebruikt worden voor woon/werkverkeer. Meer voor de boodschappen en voor de fun, even simpel gezegd.
En als laatste, zo'n cooper S uit 2000 ligt zo rond de 9000 euro, een 206CC uit 2002 rond de 14.000...
Wil zelf best voor de mini gaan en van het ergste geval uitgaan, dat er binnen 2 jaar voor 5000 aan versleuteld moet worden. dan heb ik dus een perfecte bak tegen dezelfde prijs als de 206 die mogelijk ook het een en ander gaat kosten.
Ben benieuwd!
[ Bericht 1% gewijzigd door EsDe op 10-01-2007 14:34:46 ]