abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_45252027
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:46 schreef mindgames het volgende:
Fragmenten zijn vast wel op YouTube te vinden, als voorbeeld dat sommige DVD's zeker wel te moeite waard zijn!
The Music Of Lennon/McCartney (gedeelte)
Deel 5 van het concert in Parijs, betere kwaliteit op DVD
NME 1965
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:32:50 #52
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45253507
Ik heb nog een vraag over Revolution #9. Allemaal leuk hoor, die vage geluiden... maar hebben ze per stuk ook nog een betekenis, of is het een bijgeraapt zootje ..? Als die geluidjes betekenissen hebben, wat dan...?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_45253563
Die Chronology dvd's zijn toevallig de enige dvd's (naast de echte films) die ik ook heb. Maar die halen het toch niet bij de kwaliteit van Anthology... Ja, okay, de complete clips staan er op, dat wel, maar echt super is het niet allemaal (de een beter dan de andere). Wat ik ook helemaal niets vind zijn die clips waar ze muziek hebben geplakt onder cartoons of Yellow Submarine-film-scenes. Het is nogal een mix, wel een van de betere, maar wat mij betreft nog lang niet goed genoeg. Maar zolang dat materiaal niet officieel uitgegeven wordt (zal wel nooit gebeuren...) is het natuurlijk leuk om te hebben.
pi_45254427
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:34 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat ik ook helemaal niets vind zijn die clips waar ze muziek hebben geplakt onder cartoons of Yellow Submarine-film-scenes.
Dat is helemaal waar, hadden ze niet moeten doen. De cartoons zijn op 6 DVD's te vinden (ik heb ze niet nodig ), de Yellow Submarine DVD is officeël verkrijgbaar, maar 'out of print'.
Voor de rest is het het meest complete overzicht, en tot de tijd dat ze het oficieël uitbrengen is het zeer de moeite waard, vind ik.
pi_45257956
Ik ben helemaal niet into de bootlegs. Ik heb wel wat demo's en wat stukken van de Get Back sessies gehoord, maar voor de rest heb ik alleen de 13 officiele studio albums, de past masters albums, de anthology albums, Let it be...Naked, Love, Live at the BBC en de kerstopnames. Ik ben nu de strawberry fields demo's aan het binnenhengelen, ben erg benieuwd
pi_45266035
Ik snap even iets helemaal niet... Ik heb er ooit wel eens wat over gehoord maar weet het fijne er niet meer van...

Waarom, WAAROM, zijn de eerste vier lp's op cd in MONO uitgebracht...?!? Ik heb dus net even de DESS versies beluisterd in full STEREO en die zijn prachtig! Vooral A Hard Day's Night en Beatles For Sale klinken gewoon prachtig! Net zo goed stereo als Help! Dus ik snap ECHT niet waarom ze mij nu zowat 20 jaar hebben laten luisteren naar MONO versies... Het is haast belachelijk dat ze dat gedaan hebben! Kijk, de eerste twee lp's zijn in stereo niet helemaal super maar ook toch echt wel beter als ik had gedacht: die hadden van mij ook echt niet in mono gehoeven!

Wat ik ook niet snap is hoe het komt dat A Hard Day's Night, Beatles For Sale en Help! de stemmen netjes in het midden hebben, terwijl Rubber Soul opeens een stap terug lijkt te gaan met zowat alle stemmen rechts.... Bij de verdere albums wisselt het allemaal. Iemand enig idee hoe dit komt? Waarom niet bij Rubber Soul ook alles 'gewoon'? (Heeft dat soms te maken met het feit dat men pas vanaf toen echt begon op te nemen en experimenternen in stereo..?)

P.S. Ik snap nu helemaal waarom er alleen maar Ebbetts remix versies zijn van Please Please Me, With The Beatles en Rubber Soul.
pi_45268194
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:04 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik snap even iets helemaal niet... Ik heb er ooit wel eens wat over gehoord maar weet het fijne er niet meer van...

Waarom, WAAROM, zijn de eerste vier lp's op cd in MONO uitgebracht...?!? Ik heb dus net even de DESS versies beluisterd in full STEREO en die zijn prachtig! Vooral A Hard Day's Night en Beatles For Sale klinken gewoon prachtig! Net zo goed stereo als Help! Dus ik snap ECHT niet waarom ze mij nu zowat 20 jaar hebben laten luisteren naar MONO versies... Het is haast belachelijk dat ze dat gedaan hebben! Kijk, de eerste twee lp's zijn in stereo niet helemaal super maar ook toch echt wel beter als ik had gedacht: die hadden van mij ook echt niet in mono gehoeven!
Precies ditzelfde gevoel had ik ook toen ik de stereo-versies voor het eerst hoorde.
George Martin is zelf ook totaal niet tevreden over de 1987-uitgaven, het is namelijk een vreemd verhaal. En als hij geweten had dat ze 20 jaar!!! op deze manier in de winkels lagen, (en nog steeds 15 á 20 euro kosten), zou hij alles anders hebben gedaan, zo zei hij.
Het ís ook haast belachelijk. Maar in 1987 was er ineens een grote behoefte aan CD's, en dus moesten de Beatles zó snel mogelijk op CD worden uitgebracht. Alle CD's werden in twee of drie porties uitgebracht, om zo snel mogelijk te kunnen cashen. Ze (EMI, Apple, whatever) hebben dus heel snel moeten handelen. Ze hebben snel besloten om de versie die het meest verkocht was, toendertijd, op CD uit te brengen. Natúúrlijk waren dat voor de eerste 4 platen de mono-versies! De stereo-versies kwamen immers pas later!
Voor Rubber Soul en Help! heeft George Martin alles opnieuw gemixt. Zouden ze de stemmen op RS in het midden hebben gezet? Nee, hoor. De mix klinkt exact hetzelfde. Alleen die afschuwelijke jaren '80 digitale galm die ze hebben toegevoegd!!!! Wat te denken van de slechte edits...
Het haastwerk is dus de reden van alle fouten; slechte hoezen, verkeerde liner notes, 2 platen wél remixen maar bijna hetzelfde laten, de andere niet?. Oh ja, de grootste fout is dat ze de orginele masters niet zo snel konden vinden, en een 3de generatie kopie hebben gebruikt. Oei.

Note: de platen zijn eigenlijk gemaakt om te beluisteren in mono. Vanaf het moment dat The Beatles zelf mee gingen mixen deden ze weken over de mono-mix, terwijl G. Martin de stereo-mix in 1 á 2 dagen 'in elkaar heeft geflanst' . Maar als je de mix van bijvoorbeeld 'I Am The Walrus' op 'Love' hoort, weet je dat Beatles in stereo een puur genot is.
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:04 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat ik ook niet snap is hoe het komt dat A Hard Day's Night, Beatles For Sale en Help! de stemmen netjes in het midden hebben, terwijl Rubber Soul opeens een stap terug lijkt te gaan met zowat alle stemmen rechts.... Bij de verdere albums wisselt het allemaal. Iemand enig idee hoe dit komt? Waarom niet bij Rubber Soul ook alles 'gewoon'? (Heeft dat soms te maken met het feit dat men pas vanaf toen echt begon op te nemen en experimenternen in stereo..?)
Yep, je hebt gelijk. In de jaren 60 dacht men er niet direct aan dat je de boxen ver uit elkaar kunnen staan, of dat je het op een koptelefoon luisterd. Daarom is er gewoon veel geexperimenteerd. Tegen de tijd van The White Album en Abbey Road waren er wél goed gebalanceerde stereo-mixen.
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:04 schreef hello_goodbye het volgende:
P.S. Ik snap nu helemaal waarom er alleen maar Ebbetts remix versies zijn van Please Please Me, With The Beatles en Rubber Soul.
PPM en WTB klinken zo helder en ruimtelijk in die remix. Er staat gewoon een live-band een één take-perfomance te geven! Het is eigenlijk gewoon een ordinaire 'pan' van het kanaal met de stemmen naar het middelste kanaal, op het moment dat de stemmen aanwezig zijn, die remix.
Rubber Soul ligt anders, daar is gebruik gemaakt van een andere techniek. Zo worden sommige harmonieën nog wel onderscheiden. Aangezien Ebbetts ook de bass in het midden heeft proberen te krijgen kan de Rubber Soul-versie wat vreemd overkomen. Omdat je dan ook de kicks meeneemt komen die ook harder door... Lees de recensies op BZ, onderaan. Je moet maar luisteren en oordelen. Je kunt misschien beter de nummers van RS vervangen door de nummers van RS die op 'Love Songs' staan. Daar zijn de stemmen namelijk wel in het midden, nieuwe mix. Maar als ik naar Rubber Soul in stereo wil luisteren, luister ik naar de 'stemmen-en-bass-in-het-midden-mix'.
pi_45275480
Interessant allemaal!

Ik moet wel zeggen dat de stereo versie, zoals ik al zei, best goed klinkt, maar of het nou altijd beter is... Sommige nummers worden wat ehm... flauwer. Als je bijvoorbeeld Can't buy me love in mono beluisterd is het echt een best wel stevige rockplaat. Maar in de stereoversie hoor je erg veel te duidelijk de stemmen los van de rest, ze zitten niet meer 'in' de 'rock', en klinkt de ritmesectie zachter aan de linkerkant. Op een of andere manier is het rockgevoel dan haast helemaal weg.

Maar ja, als je met een koptelefoon luistert (wat ik bijna altijd doe, noodgedwongen) hoor je dat natuurlijk allemaal anders dan via de boxen: dan is het meer een geheel. Met de boxen is het verschil tussen mono en stereo minder opvallend, lijkt me.

Ik wordt nu wel nog meer benieuwd naar de remasters...! Ik hoop eigenlijk ook wel (helemaal na mijn ervaringen van de laatste dagen) dat de remasters zowel de stereo als mono mixes bevatten. Lijkt me wel leuk. Er zitten wel degelijk verschillen in. Maar... aande andere kant: die verschillen zitten in de originele mixen: als ze ALLES echt compleet opnieuw gaan mixen en remasteren, dan worden die verschillen waaarschijnlijk weggewerkt en krijg je een hopelijk superieure stereomix: dan doet mono er niet zoveel meer toe, denk ik...
pi_45276332
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 08:53 schreef hello_goodbye het volgende:
Interessant allemaal!
De mono-mixen van de rock-nummers klinken veel levendiger en ruwer. Dat komt mede door de vele compressie die is toegevoegd. Dan heb ik het over de 'oudere' én 'nieuwere' platen. Sgt. Pepper klinkt alsof er een band aan de ene kant van de kamer staat, en een andere overdub-sessie aan de andere kant bezig is. Terwijl je op de mono-versie wordt weggeblazen van het stevige geluid. Vergelijk 'Getting Better' maar eens. Scherpe gitaar, tikkende piano, snerpende drums, volle basslagen. De bass-partijen van McCartney op Sgt. Pepper komen gewoon veel beter over op mono.
Zoals John Lennon al zei: "je hebt Sgt. Pepper niet gehoord als je de mono-versie nooit gehoord hebt." Daarom is het altijd goed om de mono-mix te bewaren/uit te brengen op CD. Maar, zoals je zegt, als er een superieure stereoremix komt (grote kans!) dan zijn alle mixen overbodig. Je hebt dan één versie die perfect klinkt. Tenzij ze het wéér verknallen, maar laten we daar niet van uit gaan. Aan de essensie van de mix gaan ze niets veranderen, maar alle instrumenten gaan gewoon nog beter doorklinken. Natuurlijk wordt alles goed gebalanceerd. Het enige wat aan de muziek kan gaan veranderen zijn de 'minder mooie' edits. Luister bv. naar This Boy. John's uithaal: 'cryyyyyyyy cryyyyyyy cryyyyy-y-y-y!' wordt snel afgesneden om plaats te maken voor het rustigere refrein. Deze edit loopt op de Anthology DVD wél vloeiend over. Aan de muziek is niets veranderd, het wordt alleen niet meer afgekapt.

Of zouden ze gewoon de orginele mixen remasteren, zoals ze al eerder hebben gedaan?
pi_45277773
Er zijn meer leuke verschillen: op de mono versie van Help! hoor je een andere lead van John! Grappig! In de ene versie zingt hij 'And now these days...' en in de andere 'But now these days...'. Wat zulk soort dingen betreft ben ik wel benieuwd welke versie ze dan gaan gebruiken voor de remaster. Ook hoor je in de stereoversie van If I fell dat Paul een noot even niet goed haalt ('...was in vain...'): de grap is dat ik dat kan herinneren van vroeger (toen ik de lp's nog had: ik vroeg me altijd af waarom ze dat niet even overnieuw hadden gedaan) maar dat je dat in de monoversie niet hoort (op de cd dus). Ik dacht dat ze dat hadden bijgewerkt, maar dat is dus gewoon zo in de monoversie. Zo zijn er ladingen verschillen, las ik ook al her en der op internet (mondhamronica met pauze in I should have known better in stereo en zonder pauze (en pplus irritante bonk) in mono, etc. etc.) Op zich leuk maar uiteindelijk luister ik naar de muziek om er van te genieten, niet om alle verschillen zonodig te moeten horen.

Maar ja, zoals gezegd hoop ik eigenlijk dat ze nu de definitieve stereo versie gaan maken die alle mono en stereo versies overbodig maakt....
pi_45283534
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:46 schreef hello_goodbye het volgende:
Zo zijn er ladingen verschillen, las ik ook al her en der op internet.
Wist dat je dat er hele boekwerken zijn verschenen over verschillenen in de mono- en stereoversies?
Soms zijn er hele andere stukken lead-gitaar gebruikt of zijn er andere partijen ingezongen...
Let bijvoorbeeld op Please Please Me, in het laatste couplet zingen Paul en John beide iets anders op de stereo-versie. "I know you never even try girl" en "Why do I always have to...".
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:46 schreef hello_goodbye het volgende:
Ook hoor je in de stereoversie van If I fell dat Paul een noot even niet goed haalt ('...was in vain...').
Sterker nog, ze maken elkaar aan het lachen! . Dat nummer vergt veel concentratie om te zingen, en sommige live-opnames zijn echt zo grappig. John begint met woorden HARDER en zachter te zingen, waardoor Paul moet lachen, waardoor John nog harder moet lachen, enzovoort . Op de studio-versie hoor je dat ze rond 01.45 zingen: "And I would be sad if our new love was in vain". Op de laatste noten moet lachen, maar hij zingt toch door. Paul kan zijn lach niet inhouden, maar herstelt zich meteen.
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:46 schreef hello_goodbye het volgende:
Op zich leuk maar uiteindelijk luister ik naar de muziek om er van te genieten, niet om alle verschillen zonodig te moeten horen.
En terecht. Dat doe ik ook. Maar toch is het leuk om kleine, of grote, verschillen te horen in de muziek die je dóór en dóór kent. En ook al komt er dan waarschijnlijk een definitieve nieuwe stereo-mix, het blijft leuk om al die mixen te verzamelen en de verschillen te horen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:56:00 #62
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45283631
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:17 schreef Frozen het volgende:
Gekocht bij Bol.com. 27 euro, Engelstalige editie, Hardcover. De Nederlandse versie is 50 euro. Dan weet ik wel welke ik ga kopen
Heb je 'm al binnen inmiddels? Als de levertijd een beetje netjes is bestel ik 'm er ook
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:58:35 #63
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_45302743
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:56 schreef TNA het volgende:

[..]

Heb je 'm al binnen inmiddels? Als de levertijd een beetje netjes is bestel ik 'm er ook
Vandaag binnen gekregen!
Binnen een week dus.

Ik heb tot dusver alleen de proloog gelezen, waarin het gaat om het eerste(?) optreden van de Beatles sinds zij terug waren uit Hamburg.
Gelijk werden er al een hele hoop feitjes en namen opgedreund die ik nog niet kende, zoals dat zij in die tijd een andere bassist hadden, wiens naam mij even ontschoten is.
Het taalgebruik is wel erg wollig en bloemrijk, maar het geeft wel het idee dat je erbij bent! Het leest eerder weg als een roman dan als een biografie. Maar goed, ben erg benieuwd naar de rest, maar ik ben positief...

Binnenkort meer.
Nothing is real and nothing to get hung about
  zaterdag 13 januari 2007 @ 10:38:48 #64
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45308278
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:58 schreef Frozen het volgende:

[..]

Vandaag binnen gekregen!
Binnen een week dus.

Ik heb tot dusver alleen de proloog gelezen, waarin het gaat om het eerste(?) optreden van de Beatles sinds zij terug waren uit Hamburg.
Gelijk werden er al een hele hoop feitjes en namen opgedreund die ik nog niet kende, zoals dat zij in die tijd een andere bassist hadden, wiens naam mij even ontschoten is.
Het taalgebruik is wel erg wollig en bloemrijk, maar het geeft wel het idee dat je erbij bent! Het leest eerder weg als een roman dan als een biografie. Maar goed, ben erg benieuwd naar de rest, maar ik ben positief...

Binnenkort meer.
Oké mooi, dan bestel ik 'm er ook, bedankt voor de update!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 10:41:08 #65
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45308297
Een aanrader voor iedere Beatlesliefhebber: het optreden van Paul McCartney in de Abbey Road studio's van ruim een jaar geleden. Hij speelt verschillende nummers, waaronder een geheel nieuwe uitvoering van Lady Madonna: Old Lady In New Clothes. Ik vind 't echt een zeer mooie versie
pi_45309368
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 10:41 schreef TNA het volgende:
Een aanrader voor iedere Beatlesliefhebber: het optreden van Paul McCartney in de Abbey Road studio's van ruim een jaar geleden. Hij speelt verschillende nummers, waaronder een geheel nieuwe uitvoering van Lady Madonna: Old Lady In New Clothes. Ik vind 't echt een zeer mooie versie
volgens mij staan in een van de vorige topics linkjes naar dat hele optreden
  zaterdag 13 januari 2007 @ 12:04:26 #67
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45309586
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:54 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

volgens mij staan in een van de vorige topics linkjes naar dat hele optreden
Ow, ik volg deze reeks nog niet zo lang Als je de link opent kom je ook vanzelf bij de andere delen uit. Ik post de link eigenlijk omdat er in dit topic al veel is gesproken over alternatieve versies van nummers. En dit is wel één van de mooiste alternatieve versies van een Beatlenummer die ik ken.
pi_45309788
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:54 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

volgens mij staan in een van de vorige topics linkjes naar dat hele optreden
Op Youtube staan de links naar de rest van het concert er gewoon bij.

Kent iemand het boek 'The Best of The Beatles Book'?:
http://www.play.com/Books(...)es_Book/Product.html

Als ik het goed heb zijn het hoogtepunten uit het officiele Beatles blad The Beatles Book: de lol is dat je artikelen leest uit die tijd, dus net alsof alles nog bezig en zo (als je snapt wat ik bedoel). Ik hou er wel van alsof je terugreist in de tijd. (Net zoals ik eerder al zei met de biografie van Hunter Davies uit 1968: The Beatles bestaan dan nog, er wordt niet in de verleden tijd op terug gekeken). Ik ben benieuwd of dit echt de moeite (en de 28,49 euro) waard is.

Edit:
Hm, laat maar: ik las dit ergens:
"Too many of the articles, though, seem to come from the later years and not the original 1960s issues, which is a shame because of the historical significance they have."

A big shame indeed...

Ik zit er toch ook aan te denken m het boek van Spitz te kopen omdat het je echt verplaatst in die tijd en zo. Ja, ik ben wat dat betreft een echte tijdreiziger. Als iemand nog meer tijdreis tips heeft...!

[ Bericht 21% gewijzigd door hello_goodbye op 13-01-2007 12:23:18 ]
pi_45316466
Hey Food
http://www.youtube.com/watch?v=RwcFA4nHvho

Letter B
http://www.youtube.com/watch?v=-iVokp_tpDo

Daarom Amerikaanse sesamstraat>NL versie
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_45316991
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:44 schreef Honky het volgende:
Hey Food
http://www.youtube.com/watch?v=RwcFA4nHvho

Letter B
http://www.youtube.com/watch?v=-iVokp_tpDo

Daarom Amerikaanse sesamstraat>NL versie
Haha, klassiek!
Letter B doet me denken aan John's parodie Let It "A", Let It "B", Let It "H, I, J, K, B, W, G".
pi_45358216
quote:
It might be, it could be ... release rumors..

There's unofficial and completely unsubstantiated talk that an announcement between Apple and Apple Computer Inc. will be made on, or around Valentine's Day, if all goes according to plan from the rumor we've heard. The announcement will involve "Love," as well. Our source says Apple will have a three month exclusive window for both downloads and remasters. The street release schedule for the remasters was not clear. Conflicting information from our source said that they might be released both all together or in groups, as was done when the first Beatles CDs were released. A compilation is also being discussed, but no firm details are available, the source says.

Bron: Abbeyrd
En, wat is het nut van de remasters op MP3?
Afwachten tot Valentijn's dag dus.... Maar het blijft een gerucht hé.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:02:54 #72
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_45358938
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:44 schreef Honky het volgende:
Letter B
http://www.youtube.com/watch?v=-iVokp_tpDo

Daarom Amerikaanse sesamstraat>NL versie
Ik heb een Sesamstraat plaat waar 'Letter B' in het Nederlands gezongen op staat.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_45364280
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:42 schreef mindgames het volgende:

[..]

En, wat is het nut van de remasters op MP3?
Afwachten tot Valentijn's dag dus.... Maar het blijft een gerucht hé.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat ze het over twee dingen hebben: mp3 én remasters. Hebben ze dan ook niet-geremasterde mp3'? En wat gaat Apple dan doen met die remasters als ze het niet over mp3 hebben...? Oftewel, waarom hebben ze het niet over 'geremasterde mp3's' maar over twee schijnbaar verschillende zaken? Wat is het verschil?

Wat WEL leuk is, is dat er echt wel wat te gebeuren staat! The Beatles komen weer volop in het nieuws! Prachtig, 36 jaar na het uiteengaan...
pi_45366324
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:42 schreef mindgames het volgende:

[..]

En, wat is het nut van de remasters op MP3?
Afwachten tot Valentijn's dag dus.... Maar het blijft een gerucht hé.
Zoals ik al heb gezegd ga ik niet betalen voor mp3's, ik wacht wel tot het op cd uit is dan. Die mp3's ga ik op een andere manier wel beluisteren
pi_45368196
Wat MrBadGuy zegt!
quote:
Op maandag 15 januari 2007 08:44 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat ze het over twee dingen hebben: mp3 én remasters. Hebben ze dan ook niet-geremasterde mp3'?
Sowieso zouden ze nooooit de ongeremasterde muziek als mp3 aanbieden.
Neil Aspinall, directeur van Apple Corps, heeft ook letterlijk gezegd dat er geen oude masters op mp3 uitkomen, terwijl 'hij de nieuwe masters aan het maken is'. Wat me niet gerust stelt is dat hij zegt dat HIJ, als directeur zonder technische kennis over muziek, de masters maakt . Schijnt dat het gebruikelijke team (Peter Mew en vrienden) weer op het project zit. In het verleden hebben die het al goed verpest, maar zoals ik al vaak heb gezegd: na de geluidskwaliteit van 'Love' heb ik weer hoop.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')