abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2007 @ 11:06:42 #1
43443 bdb
7.5 kilo kat
pi_45137094
Hallo allemaal!

Sinds kort doe ik aan squash. Best een leuke sport eigenlijk!
Nu zou ik graag een eigen racket kopen, maar ik ben niet helemaal thuis met de techniek achter squash rackets. Wie kan mij hier over adviseren?

Ik heb een aantal rackets getest.
1) Een licht en soepel racket, waarmee je hard kan slaan (trampoline effect) maar minder controle hebt over de bal.
2) Een wat zwaarder en stugger racket (frame), waarmee je minder hard kan slaan, maar meer controle hebt over de bal. Zwaartepunt aan de top van het racket (harder slaan, minder snelle bewegingen)
3) Idem als 2, maar dan met het zwaartepunt in het midden van het blad. (Minder hard slaan dan 2, maar snellere bewegingen mogelijk)

Voor mijn beginner-squash-kunsten heb ik wat meer controle over de bal nodig. Een licht racket vind ik sowieso niet fijn spelen, dus nummer 1 valt af. Het fijnste racket dat ik in mijn handen heb gehad was nummer drie. Met het gewichtspunt in het midden van het blad.

Nu is de vraag, welk merk en welk type kan ik het "beste" kopen? Het budget is ongeveer 40-50 euro, maar kwaliteit mag wat meer kosten.

Hartelijk dank!
  maandag 8 januari 2007 @ 22:25:51 #2
43443 bdb
7.5 kilo kat
pi_45161547
Schaamteloze kick

Is er dan niemand die een antwoord heeft op mijn vraag?
Als ik zeg: INQ, Wilson, Dunlop, Prince en Head, welke van die merken kan ik bij voorbaat laten liggen?
Las op een site dat een graphite racket wel aardig goed is. Bij perrysport is die slechts 60 euri.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:03:44 #3
153812 Frautie
Frautilicious
pi_45177928
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:25 schreef bdb het volgende:
Schaamteloze kick

Is er dan niemand die een antwoord heeft op mijn vraag?
Als ik zeg: INQ, Wilson, Dunlop, Prince en Head, welke van die merken kan ik bij voorbaat laten liggen?
Las op een site dat een graphite racket wel aardig goed is. Bij perrysport is die slechts 60 euri.
'T blijft altijd een gok....

Kan je waar je squasht geen racket kopen? Kon bij mij wel, mocht er ook een paar keer mee proefslaan...
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_45178640
Ik had eerst een INQ racket, deze was redelijk zwaar maar speelde voor geen meter.
Heb nu deze week een dunlop carbon gekocht, deze speelt erg lekker.

Zeker voor een beginner zou ik een van dunlop van 30/40 euro kopen, mijne kostte 45 euro.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:09:34 #5
43443 bdb
7.5 kilo kat
pi_45182392
Ik kan inderdaad een racket kopen waar ik squash. Daar beginnen de rackets echter bij 90 euro. Volgens mij maken ze daar woekerwinsten op.
Eerst zal ik er nog maar een paar proberen en daarna uitzoeken wat voor type dat is. Die kan ik dan weer in een gewone winkel halen.
pi_45489525
Effe de inlog van vriendin misbruiken:

Ik squash met 3 vrienden en heb ervaring met Prince, Wilson en Dunlop en wat no-name rackets.
No-name rackets zijn imho altijd bagger. Binnen 6-12 maanden zijn die rackets zo verschrikkelijk verslechterd dat je een nieuwe moet kopen. De Dunlops vind ik veruit het fijnste slaan, zeker na een paar weken gebruik.
Het grootste verschil zit hem in de bespanningen, je hebt de ruit en de waaier.
De waaier is leuk voor hard-hitters, maar ik zou het zeker als beginnen bij een ruit houden.
Verder zeg ik altijd: loop de winkel binnen, pak wat verschillende rackets en vraag of ze het karton even van het racket willen halen zodat je een paar keer kunt slaan.
Koop een racket waar je je pols goed mee kunt draaien, squash doe je vanuit je pols.
Begin ook niet mer een racket van >65 euro dat merk je niet.
Als je squash echt leuk vind en het na twee (!) jaar nog doet kun je wel een duur racket kopen.

Succes en veel plezier!
pi_45911064
Squash doe je niet vanuit je pols!
Tennis met je gehele arm, squash onderarm, en badminton uit pols. Grof gezegt.
Koop een Dunlop, stevig en niet duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')