abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_45070507
Wie heeft er ook wel eens de knieschijf uit de kom gehad? En hoelang moest je dan in het gips?
Heb oudejaarsnacht mijn knieschijf uit de kom gehad. Ambulance erbij en die hebben hem terug gezet. Moest toch mee en in het gips. Aankomende maandag moet ik weer naar het ziekenhuis. Maar zag in de brief voor de dokter staan dat ik 4 weken in het gips moet. Vind dit wel heel erg lang.
Dus graag reacties van mensen die hier over kunnen meepraten.
pi_45070537
4 weken lang
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45070678
Een meisje die ik ken die was aan het korfballen -en ik weet niet wat ze deed-, maar "opeens" had ze haar knie uit de kom... Die heeft minstens 4 tot 6 weken in het gips gelopen en nu moet ze nog iets van een half jaar lang bij de fysiotherapeut lopen... Dus ik denk dat die 4 weken wel redelijk zijn.

Besides, het is beter dat je het nu helemaal laat genezen en er geen last meer van houdt, dan dat je voor de rest van je leven er last van houdt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 13:14:24 #4
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_45070740
Het lijkt me in iede rgeval heel pijnlijk...
sterkte ermee
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_45070854
Ik heb dit zelfs twee keer meegemaakt!

Als je eenmaal je knieschijf uit de kom hebt gehad schijnt de kans dat het nog een (paar) keer gebeurd heel groot te zijn. Dat heb ik de artsen mij laten vertellen.
Ik twee keer 5 weken lang in het gips gezeten van mijn voet tot aan mijn heup. Daarna nog een aantal weken fysiotherapie omdat je je knie niet meer kan buigen. Best pijnlijk allemaal.

Sterkte!
pi_45070935
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 13:14 schreef buzzer het volgende:
Het lijkt me in iede rgeval heel pijnlijk...
sterkte ermee
Painful as Hell!

Vooral als ze je knieschijf terug gaan plaatsen zonder verdoving want ze moeten je wel kunnen horen schreeuwen als er per ongeluk een spier tussen komt te zitten!

!!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 13:29:41 #7
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_45071155
Ik heb het ook gehad met oud&nieuw 2000
Knie ernaast dokter dat ding weer op zn plek duwen
Ongeveer 4-5 weken in het gips, daarna ging het weer beter tot 2005 ging hij erweer naast maar direct op zn plek, en in 2006 ook al weer beleeft...
Oftewel je hebt kans dat het een zwakke plek blijft.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_45071264
wtf ik had een keer ruzie met iemand en trap tegen zijn knie aan ook zijn knie uit de kom maar hoefde geen gips?
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_45071571
Mmzzzzz volgens mij had ik deze topic beter niet kunnen openen
Word er niet echt vrolijk van als ik dit allemaal lees
Maar ik wacht maandag wel af,heb op dit moment gelukkig geen pijn er aan,word alleen maf van dat stomme gips
  zaterdag 6 januari 2007 @ 13:52:19 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_45071895
Knieschijf uit de kom Hoort een knieschijf in een kom dan
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 13:12 schreef poepeneesje het volgende:
Een meisje die ik ken die was aan het korfballen -en ik weet niet wat ze deed-, maar "opeens" had ze haar knie uit de kom... Die heeft minstens 4 tot 6 weken in het gips gelopen en nu moet ze nog iets van een half jaar lang bij de fysiotherapeut lopen... Dus ik denk dat die 4 weken wel redelijk zijn.

Besides, het is beter dat je het nu helemaal laat genezen en er geen last meer van houdt, dan dat je voor de rest van je leven er last van houdt.
Dat heb ik ook gehad. In plaats van dat mijn onderbeen naar achteren knikte, knikte mijn onderbeen opzij. Volgens mij heb je dan je onderbeen 'uit de kom' gehad (hoewel volgens mij ook je onderbeen niet in een kom zit, zoals je bovenarm en bovenbeen dat wel zitten)

Mijn dokter noemde het 'kniegewircht ontwricht geweest' en dat was ook hoe het voelde. Op de foto's was niet veel te zien en na wat duw- en trekwerk was de diagnose dat er drie dingen mis waren. Voor twee ervan zou ik in het gips hebben gemoeten (kniebanden en een beschadiging aan een uitstekend stukje van één van de botten), maar voor het derde (gewricht inwendig 'aangedaan') beslist niet omdat dat beweging nodig had.

Ik heb er uiteindelijk 9 maanden tot een jaar mee gelopen (en dan zonder te lopen ). Ging twee keer per week naar de fysio, die niets anders deed dan met zijn volle gewicht aan mijn onderbeen hangen. En dat hielp

Vier weken gips? Van genieten! Als het rust nodig heeft, dan moet je het rust geven. Anders kan het wel eens eindeloos lang gaan duren, met als risico dat het niet goed geneest en je knieschijf over drie maanden weer van zijn plek schuift.

En nog even gezocht:
quote:
De knieschijf of patella is een botje dat de voorkant van het kniegewricht beschermt. De meest voorkomende letsels aan de knieschijf zijn dislocatie (waarbij de knieschijf uit zijn normale positie raakt) en breuken.
Dislocatie, dat was het
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_45072158
Ik heb een jumping knee, dat houdt in dat mijn linkerknie bij het doen van bepaalde sporten eruit vliegt. dat is best wel beroerd, aangezien ik vroeger hield van sporten en me nu erg moet inhouden op dat vlak.

op de middelbare school had ik er erg veel last van. eens in de 4 a 5 maanden flikkerde ik wel weer op de grond en heb ik mijn knie weer terug op zijn plek moeten rammen. het is niet echt een pretje, kan ik je vertellen.

echter! bij mij is mijn been nog nooit in het gips geweest! ik heb juist geleerd om het been elke dag een beetje proberen te buigen, zodat hij niet vast gaat roesten. vraag me moet waarom, maar het werkte wel degelijk, zodat ik na 2 weken weer redelijk normaal kon lopen.
pi_45072174
Ik heb mijn knie schijf al een keer of 8 er uit gehad. De laatste keer was drie weken geleden. Dat kwam doordat ik tijdens een draai van mijn been mijn knie tegen een kist stootte. gelukkig ben ik niet gevallen zodat de schade meeviel. Bij mij kan hij er ieder moment uitschieten. vooral bij draaien schiet hij er snel uit.

Gelukkig schiet hij bij mij meteen terug. Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer in het gips gemoeten. Ik heb een keer een week met mijn been omhoog gezeten. Dat was na een val tijdens de wintersport. Ik ben toen met de sneeuwscooter en de ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd.

Als hij eruit schiet kun je hem er weer in krijgen door je been te ontspannen en dan je bovenbeen te schudden. Is wel heel erg pijnlijk .

Het is een familiekwaaltje. Ik ga binnenkort voor onderzoek naar de orthopeed. Waarschijnlijk zal ik ook wel een asymetrische knieschijf hebben. Zal nog wel even afwachten zijn.
A banana a day keeps the doctor away!
pi_45072264
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 13:52 schreef ElisaB het volgende:
Knieschijf uit de kom Hoort een knieschijf in een kom dan
[..]

Dat heb ik ook gehad. In plaats van dat mijn onderbeen naar achteren knikte, knikte mijn onderbeen opzij. Volgens mij heb je dan je onderbeen 'uit de kom' gehad (hoewel volgens mij ook je onderbeen niet in een kom zit, zoals je bovenarm en bovenbeen dat wel zitten)

Mijn dokter noemde het 'kniegewircht ontwricht geweest' en dat was ook hoe het voelde. Op de foto's was niet veel te zien en na wat duw- en trekwerk was de diagnose dat er drie dingen mis waren. Voor twee ervan zou ik in het gips hebben gemoeten (kniebanden en een beschadiging aan een uitstekend stukje van één van de botten), maar voor het derde (gewricht inwendig 'aangedaan') beslist niet omdat dat beweging nodig had.

Ik heb er uiteindelijk 9 maanden tot een jaar mee gelopen (en dan zonder te lopen ). Ging twee keer per week naar de fysio, die niets anders deed dan met zijn volle gewicht aan mijn onderbeen hangen. En dat hielp

Vier weken gips? Van genieten! Als het rust nodig heeft, dan moet je het rust geven. Anders kan het wel eens eindeloos lang gaan duren, met als risico dat het niet goed geneest en je knieschijf over drie maanden weer van zijn plek schuift.

En nog even gezocht:
[..]

Dislocatie, dat was het
Dat van mij is een patella luxatie
pi_45072762
Heb je geen kruisbanden meer dan?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 14:32:08 #15
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_45073102
Gips?

Ooit eens op zomerkamp mijn knie verdraaid en de schijf schoot toen naar rechts.
Dokter die erbij was, heeft 'm toen weer terug geduwd. Daags later een dikke knie, maar geen gips. Wel enorm veel pijn gehad de eerste paar dagen.
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_45074256
een vriend van me was gevallen in de gymzaal bij ons op school, en zijn knieschijf zat bijna aan de achterkant van zijn knie.

Damn die schreeuwde
pi_45078346
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 15:06 schreef Piovan het volgende:
een vriend van me was gevallen in de gymzaal bij ons op school, en zijn knieschijf zat bijna aan de achterkant van zijn knie.

Damn die schreeuwde
Sporten is gezond
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_45078443
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 15:06 schreef Piovan het volgende:
een vriend van me was gevallen in de gymzaal bij ons op school, en zijn knieschijf zat bijna aan de achterkant van zijn knie.

Damn die schreeuwde
Dat had ik dus ook, leuk als de ambulancemensen je knieschijf oppakken om hem terug te plaatsen
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 14:21 schreef Omkron het volgende:
Heb je geen kruisbanden meer dan?
Die horen je knieschijf op z'n plek te houden maar bij veel (lange) mensen zijn deze vaak onderontwikkeld.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:24:32 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45079261
Oh, ik kan wel tegen bloed, maar beslist niet tegen ontwrichte gewrichten . Ik word helemaal wee hier... .
Niet meer actief op Fok!
pi_45079343
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 14:04 schreef bimi1974 het volgende:

[..]

Dat van mij is een patella luxatie
Dat van mij is een recidiverende patella luxatie
A banana a day keeps the doctor away!
pi_45079548
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:26 schreef Basjoo het volgende:

[..]

Dat van mij is een recidiverende patella luxatie
gefeliciteerd
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
pi_45080998
[quote]Op zaterdag 6 januari 2007 17:01 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook, leuk als de ambulancemensen je knieschijf oppakken om hem terug te plaatsen
[..]

Bij mij pakten ze me bij de tenen vast en ik moest mijn bilspier ff spannen en hij floepte zo terug
Op dat moment deed het zeer,maar toen die weer goed zat helemaal niet meer
pi_45082388
ik heb ook wellis het gevoel in mijn knie dat deze uit de kom is maar als ik dan een beweging maak schiet hij weer terug heb dit ook wel eens bij een gedeelte van mijn hand heel raar.....
off the wall
pi_45083192
Ik heb 't afgelopen jaar gehad. Het heet "patella luxatie" en de enige behandelmethode is minimaal 4 weken gips immobilisatie.

Dus jah... ik heb in totaal 1 week drukverband en daarna 4 weken gips gehad. Mijn knieschijf was naast m'n been geschoten, aan de linkerkant van m'n linkerbeen, en bleef daar vast zitten. Ambulance erbij, ter plekke volledige verdoving en de schijf is toen terug gezet.

Maar het meest irritante is dat na het gips je beenspieren zeer verslapt zijn en je flink kunt gaan trainen om ze weer te versterken.
pi_45083260
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:49 schreef jors het volgende:
ik heb ook wellis het gevoel in mijn knie dat deze uit de kom is maar als ik dan een beweging maak schiet hij weer terug heb dit ook wel eens bij een gedeelte van mijn hand heel raar.....
Als je knie uit de kom is kan je niet meer op je been staan en 't doet héél erg zeer.

Ik heb ook wel eens dat er botten in m'n lichaam 'knakken', maar dat heeft iedereen volgens mij wel eens.
pi_45086231
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:15 schreef HuHu het volgende:

[..]

Als je knie uit de kom is kan je niet meer op je been staan en 't doet héél erg zeer.

Ik heb ook wel eens dat er botten in m'n lichaam 'knakken', maar dat heeft iedereen volgens mij wel eens.
het doet ook redelijk veel zeer maar ik weet niet wat het is
off the wall
pi_45086925
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:13 schreef HuHu het volgende:
Ik heb 't afgelopen jaar gehad. Het heet "patella luxatie" en de enige behandelmethode is minimaal 4 weken gips immobilisatie.

Dus jah... ik heb in totaal 1 week drukverband en daarna 4 weken gips gehad. Mijn knieschijf was naast m'n been geschoten, aan de linkerkant van m'n linkerbeen, en bleef daar vast zitten. Ambulance erbij, ter plekke volledige verdoving en de schijf is toen terug gezet.

Maar het meest irritante is dat na het gips je beenspieren zeer verslapt zijn en je flink kunt gaan trainen om ze weer te versterken.
Er staat me dus nog aardig wat te wachten.
Welke verdoving heb je gehad dan? Ze hebben mij lachgas gegeven,want had alcohol in mijn bloed (tja,kan ook nie anders om half 3 snachts met oud en nieuw )
  zaterdag 6 januari 2007 @ 20:50:02 #28
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_45087335
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:01 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Die horen je knieschijf op z'n plek te houden maar bij veel (lange) mensen zijn deze vaak onderontwikkeld.
Kruisbanden houden je onder en bovenbeen botten bij mekaar, ze hebben niks met de knieschijf van doen Je knieschijf zit vergroeid in de pees van je bovenbeenspier (die je onderbeen strekt) en is een zogenaamd sesam-botje: de functie is de 'arm' te vergroten zodat je minder kracht hoeft te zetten om je knie te strekken. Je hebt er ook een(tje) bij je grote teen/duim. Hij zit niet echt in een kom, maar glijdt over het kniegewricht heen. Ik kan me voorstellen dat men dit een 'kom' kan noemen, maar dit is het dus niet
De patella beschermd het kniegewricht nauwelijks. Vergeleken met de zwakke patella is het kniegewricht ijzersterk.

Dit is dus waar de knieschijf overheen glijdt. Hier zie je ook beide kruisbanden (VKB =voorste en AKB=achterste), die het bovenbeen en onderbeen bij elkaar houden
pi_45092879
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:42 schreef bimi1974 het volgende:

[..]

Er staat me dus nog aardig wat te wachten.
Welke verdoving heb je gehad dan? Ze hebben mij lachgas gegeven,want had alcohol in mijn bloed (tja,kan ook nie anders om half 3 snachts met oud en nieuw )
Ik kreeg ook lachgas. Moest blijven inademen totdat ik zo ver heen was dat ik niet meer in staat was om zelf het kapje beet te houden. Toen ik 'm losliet hebben ze snel de knieschijf terug gezet en even later was ik weer bij.

Ik had nog geen alcohol genomen op dat moment.
pi_45093093
Het gips vond ik persoonlijk alleen lastig met de "lichamelijke behoeften", zoals toilet en douche. Want douchen zonder je been nat te maken is vrij lastig. En je been gestrekt houden op het toilet ging bij ons thuis ook niet (lang leve het invaliden-toilet op de universiteit ). Verder viel het wel mee... ik sleepte m'n stijve been overal mee naar toe.

Maar als het eraf gaat is het een paar dagen klote... weer normaal gaan lopen is vrij lastig. Je blijft de eerste tijd lopen alsof je been nog in het gips zit, dus helemaal gestrekt.

En daarna fysiotherapie. Je krijgt geen volledige vergoeding, want je hebt geen operatie gehad. Dat je wél 4 weken gips hebt, zoals na een operatie, dat telt niet. Geen operatie = geen extra fysio. Dus let daar vast op. En je no-claim en eigen risico ben je ook al kwijt aan de ambulance-kosten.

Ik train nu zelf in een sportschool om m'n beenspieren weer op sterkte te krijgen. Ben er nu bijna klaar mee en ga binnenkort weer sporten.
pi_45094835
ooooooo knieschijf uit de kom sucks!!! Loop er al sinds 2002 mee.. Drie x uit de kom gehad.. 3 maal 6 weken gips.. Nu ophangsels knieschijf ingekort.. Jaar revalidatie etc gehad en nu.. Schiet hij er dus nog steeds uit omdat me banden te lang zijn

Gips van lies tot enkel is f*cking drama.. Met douchen etc helemaal elke keer verdomde waszak om me poot heen..
pi_45095720
Dit heb ik ook keertje gehad, meteen naar het ziekenhuis en daar hadden ze 'm nog in de auto teruggezet. Heel pijnlijk
Ongeveer 5 weken in het gips, was midden in de zomer en net 2 dagen voor de zomervakantie, 3 kwart van mn vakantie met gips moeten lopen Ik was op vakantie, dus naar de fysio kon ik ook niet, beginnen met lopen was wel lastig en je moet het langzaam opbouwen, daarna nog wel een tijd last van gehad (maar ik had dan ook geen fysio)
  zondag 7 januari 2007 @ 02:04:07 #33
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_45098732
Ik heb et ook gehad..
3 weken thuis gezeten, eerst geloofden ze niet dat ie eruit was geweest, ik had em er zelf in laten schieten..
Kon daarna wel weer fietsen enzo..
Nu als ik hurk nog steeds beetje last van.
Deed wel verrekte pijn, ik stond op een blok in een discotheek, dacht dat ik achter in men knieholte werd gestampt... toen kletterde ik neer
------------------
pi_45098748
Ik wist dat ik hier niet moest kijken...

Knieschijf uit de kom jezus..
pi_45105153
quote:
Op zondag 7 januari 2007 02:04 schreef Filay het volgende:
Ik wist dat ik hier niet moest kijken...

Knieschijf uit de kom jezus..
Ik heb er helaas geen foto van... maar je zou 't eens moeten zien.
pi_45106194
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:56 schreef HuHu het volgende:

[..]

Ik heb er helaas geen foto van... maar je zou 't eens moeten zien.
Nou ik heb zelf ook niet gekeken,maar mijn zusje moest mij de majo uittrekken en die trok helemaal wit weg
pi_45106629
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:36 schreef bimi1974 het volgende:

[..]

Nou ik heb zelf ook niet gekeken,maar mijn zusje moest mij de majo uittrekken en die trok helemaal wit weg
Ik lag tijdens koninginnedag midden op straat in ons dorp. Dus genoeg mensen hebben 't gezien. Al m'n vrienden waren er bij, een aantal ouders en genoeg toeschouwers.

Toen de mensen van de ambulance m'n broek open knipten zijn er wel een aantal mensen weggelopen die het niet wilden zien. Ik heb zelf wel gekeken, ik wilde het wel zien. Ik zag m'n knieschijf zitten aan de zijkant van m'n been. Het ziet er hetzelfde uit als je gewoon van voren naar je knieschijf kijkt, alleen die vorm zit dan aan de zijkant van je been. Op de plaats waar je knieschijf hoort te zitten is je huid dan gewoon vlak.

Ik werd daarna verdooft en volgens m'n vrienden schoof 1 van die ambulance broerder m'n knieschijf weer op z'n plek door hem vanaf de zijkant rustig omhoog te duwen. Ik was zelf helemaal high van die verdoving en kan me alleen herinneren dat die ambulance broeder riep "Hugo... Hugo... hij is weg, hou jij (iemand anders) het kapje even beet". En toen voelde het opeens heel lekker dat die knieschijf weer op z'n plek zat.
pi_45106686
Ow... en 2 vrienden van me hebben alle kleine kinderen die er toen waren weggeduwt. Want dat waren er erg veel, er waren namelijk spelletjes in 't dorp en ik lag er midden tussen.

Van 2 kinderen hoorde ik later dat ze 't hadden zien gebeuren en thuis hadden nagespeeld ... gelukkig had hun vader ze weggehaald toen de ambulance er aan kwam.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:54:12 #39
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45106730
Je knieën zijn echt de kutste plaats om iets aan te hebben.
De ene heb ik dat bot onder wel eens in 3 miljoen stukjes gehad en de ander een ker vol glas omdat ik met m'n lamme harses in een bierfles viel
Zeer kut allemaal.

Sterkte dus!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_45107112
Nou moest wel lachen met de ambulancebroeders. Ze gaven me dat lachgas en vroegen steeds of ik al olifanten zag. Ik van rot op met die olifanten en zet die knie weer goed.
Toen hij 1x weer goed zat,had ik er ook niks geen last meer van. Alleen als ik nu net onder de knie druk verneem ik het wel. Maar ik wacht morgen wel af wat ze dan weer in het ziekenhuis doen.
Hoop echt dat er alleen rekverband om mag,maar als ik het hier zo allemaal lees zie ik het zwaar in.
  zondag 7 januari 2007 @ 14:09:08 #41
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_45107250
Bij mij gaat hij de hele tijd op slot, geen idee of dat hetzelfde is. Dan buig ik hem en dan krijg ik hem niet meer gestrekt zelf, dan moet iemand anders hem, heel pijnlijk, recht gaan trekken en dan hoor en voel je iets knakken en daarna is meteen de pijn weg en doet ie het weer.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_45107363
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:04 schreef bimi1974 het volgende:
Nou moest wel lachen met de ambulancebroeders. Ze gaven me dat lachgas en vroegen steeds of ik al olifanten zag. Ik van rot op met die olifanten en zet die knie weer goed.
Toen hij 1x weer goed zat,had ik er ook niks geen last meer van. Alleen als ik nu net onder de knie druk verneem ik het wel. Maar ik wacht morgen wel af wat ze dan weer in het ziekenhuis doen.
Hoop echt dat er alleen rekverband om mag,maar als ik het hier zo allemaal lees zie ik het zwaar in.
Ik heb echt van alles geprobeert om geen gips te hoeven. Zeggen dat 't wel mee viel, dat 'ie weer goed zat, laten zien dat ik weer gewoon kon lopen.

Maar de dokter (vrouw) was resoluut en verwees me naar de gipskamer. Dus na 1 weekje drukverband heb ik 5 minuten mogen lopen om daarna weer in 't gips te gaan.

Alleen moest ik ook nog een scan laten maken van m'n knie, maar daar was ik op dat moment te laat voor. Het was al ruim na 5 uur en die gipsmeester was wel zo lief om te wachten. Maar die röntgen-mensen waren naar huis.

Dus na 2 weken moest ik terug komen voor een CT-scan. Dus ik weer proberen of het gips er al af mocht, maar dat mocht niet. Maar ik kon wel afneembaar gips krijgen. Dus na 2 weken gips kon ik eindelijk weer normaal douchen en naar het toilet .

Tip van de dag: probeer na 2 weken afneembaar gips te krijgen.
pi_45107500
Ok,dank je voor de tip. Ik ga er ook zeker om vragen want 19 en 20 januari hebben we een groot darttoernooi waar van gerwen en hoenselaar demo's komen geven en wil daar wel graag heen.
pi_45107516
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:09 schreef --Christiaan-- het volgende:
Bij mij gaat hij de hele tijd op slot, geen idee of dat hetzelfde is. Dan buig ik hem en dan krijg ik hem niet meer gestrekt zelf, dan moet iemand anders hem, heel pijnlijk, recht gaan trekken en dan hoor en voel je iets knakken en daarna is meteen de pijn weg en doet ie het weer.
Bij een patella luxatie zit je knieschijf niet meer op z'n normale plaats. Dat kun je heel eenvoudig zien en voelen. Ik had een broek aan en zag m'n knieschijf aan de verkeerde kant door m'n broek heen steken. Verder doet het héél erg zeer op het moment dat het gebeurd.

Daarnaast kan het volgens mij alleen gebeuren als je been op dat moment gestrekt is, omdat je spieren dan slap en recht zijn en de knieschijf makkelijker weg kan schieten. Als je been gebogen is, dan zijn je bovenbeen spieren strakker gespannen en houden ze je knieschijf op z'n plaats. Maar of dat helemaal klopt durf ik niet 100% te zeggen, ik ben geen dokter.
pi_45107603
Nu ik het weer teruglees beleef ik het weer helemaal.
Ik heb het zelf ook een aantal keren gehad, maar gelukkig schoot m'n knieschijf altijd weer terug omdat ik in 'n schrikreactie m'n been altijd strekte.

Het is een me een keer gebeurt tijdens het voetballen tijdens 'n actie en m'n tegenstander schrok nog harder dan mij en ging van schrik op m'n been staan
pi_45107710
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:15 schreef bimi1974 het volgende:
Ok,dank je voor de tip. Ik ga er ook zeker om vragen want 19 en 20 januari hebben we een groot darttoernooi waar van gerwen en hoenselaar demo's komen geven en wil daar wel graag heen.
Ik ben met m'n gips overal naar toe geweest. Gewoon met de trein en bus naar de universiteit toe. Uit eten geweest. Cabaretvoorstelling. Naar familie. Ik vond het wel prima gaan op zich.

Kon ook gewoon lopen zonder krukken en ging ook elke dag minimaal een keer een rondje lopen om in beweging te blijven. Als je stil blijft zitten dan worden je beenspieren nog sneller dunner en daar had ik weinig zin in.

Lopen zonder krukken gaat prima, maar ik zou ze wel aanvragen als ik jou was. Het gips zit namelijk onder je broek en niemand ziet het zitten. Als je gewoon overal 1 kruk mee naar toe neemt (geen 2, dat is onhandig), dan zien mensen dat je wat mankeert. Scheelt enorm en mensen staan dan voor je op in trein en bus. Want dat is wel handig, lang staan gaat niet echt lekker en zitten is sowieso prettiger .
pi_45107798
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:18 schreef T1andonly het volgende:
Nu ik het weer teruglees beleef ik het weer helemaal.
Ik heb het zelf ook een aantal keren gehad, maar gelukkig schoot m'n knieschijf altijd weer terug omdat ik in 'n schrikreactie m'n been altijd strekte.

Het is een me een keer gebeurt tijdens het voetballen tijdens 'n actie en m'n tegenstander schrok nog harder dan mij en ging van schrik op m'n been staan
Dat heet volgens mij een subluxatie, als de knieschijf weer zelf terug schiet.
pi_45107855
Ik heb in het ziekenhuis ook wel 2 krukken meegekregen. Maar kan helemaal niet met die dingen overweg. In huis staan ze ook lekker in de hoek en als ik weg ga neem ik inderdaad 1 kruk mee.
Heb zelfs afgelopen vrijdag nog een potje gedart haha en het ging nog best.
pi_45108007
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:25 schreef bimi1974 het volgende:
Ik heb in het ziekenhuis ook wel 2 krukken meegekregen. Maar kan helemaal niet met die dingen overweg. In huis staan ze ook lekker in de hoek en als ik weg ga neem ik inderdaad 1 kruk mee.
Heb zelfs afgelopen vrijdag nog een potje gedart haha en het ging nog best.
Ik speelde badminton... dus dat ging niet meer .

Bier drinken ging wel goed . Zeker omdat ik 't niet 1 keer hoefde te halen van m'n vrienden .
pi_45108167
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:21 schreef HuHu het volgende:
Het gips zit namelijk onder je broek en niemand ziet het zitten.
Hoe dun gips heb je dan in godsnaam gehad dan?
Hier foto van 1 van me gipsen been.. Als je daar een normale broek over heen aandoet zeker wel dat het opvalt.. En vind het ook knap dat iedereen er zo op kan lopen zonder krukken etc..
Heb de eerste weken niet op me poot kunnen staan van de pijn.. Zal ook wel komen omdat me kraakbeen gebroken was
Dit was normaal gips:

En dit was spalk
pi_45108258
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:23 schreef HuHu het volgende:

[..]

Dat heet volgens mij een subluxatie, als de knieschijf weer zelf terug schiet.
Dan telt het voor mij maar voor de helft. Als m'n knieschijf zou blijven zitten dan zou ik volgens mij er niet veel blijer van kunnen worden. Als je bij jezelf al ziet dat je knie niet helemaal op z'n plaats zit dat geeft nog eens 'n extra klote gevoel.
pi_45108359
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:34 schreef lynda het volgende:

[..]

Hoe dun gips heb je dan in godsnaam gehad dan?
Hier foto van 1 van me gipsen been.. Als je daar een normale broek over heen aandoet zeker wel dat het opvalt.. En vind het ook knap dat iedereen er zo op kan lopen zonder krukken etc..
Heb de eerste weken niet op me poot kunnen staan van de pijn.. Zal ook wel komen omdat me kraakbeen gebroken was
Dit was normaal gips:
[afbeelding]
En dit was spalk
[afbeelding]
Ik had gewoon normaal gips, maar droeg die periode wat wijdere broeken zodat het gips er onder zat. En als je dan op Utrecht CS tussen de massa op de trein staat te wachten is er niemand die ziet dat je gips hebt onder je broek. Vandaar dat ik een kruk mee nam.

pi_45108432
Ik heb nu een gipskoker. Onderkant is gips en bovenkant gewoon verband.
Heb nu alleen trainingsbroeken aan,want iets anders past me niet.
pi_45108530
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:42 schreef bimi1974 het volgende:
Ik heb nu een gipskoker. Onderkant is gips en bovenkant gewoon verband.
Heb nu alleen trainingsbroeken aan,want iets anders past me niet.
Dat van mij was ook een gipskoker dacht ik. Want de bovenkant was ook niet helemaal keihard, maar wel soort gips/plastic achtig.

Ik had wat wijde broeken die er net overheen pasten. En het wat nog redelijk mooi weer toen, dus ik droeg af en toe ook korte of drie-kwart broeken. Maar dat zul je met dit weer waarschijnlijk niet gaan doen .
pi_45138365
Dat paarse been was ook gipskoker alleen wel gips er overheen (snappie? )
beschreven gips heb ik ook nog

pi_45140435
3 keer gehad. 2 keer linker knie en 1 keer rechterknie.....

laatste keer gelukkig een nieuwe methode gehad ipv 6 weken gips
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_45175681
Nou,ben gister naar het ziekenhuis geweest en moet nog 3 weken met gipslopen. Heb nu ook een lekker paars kleurtje genomen.
Ben alleen bang dat het gips te strak zit. Heb nu heel veel last van mijn knieholte,dus wacht morgen ff af en anders ga ik er maar weer heen.
Na de 3 weken gips word er ook nog een brace aangemeten die ik ook nog eens 6 tot 8 weken om moet.
Ben de eerste tijd dus nog mooi onder de pannen,pffffff.
pi_45180502
Bij mij deed m'n knieholte in het begin ook zeer, omdat het gips daarop 'steunde', voelt niet echt lekker. Misschien dat het strakke nog over gaat omdat je been dunner gaat worden?

Veel sterkte in ieder geval.
  Moderator dinsdag 9 januari 2007 @ 16:20:01 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_45180530
? sinds wanneer zit de knieschijf eigenlijk in een kom ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_45180952
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:
? sinds wanneer zit de knieschijf eigenlijk in een kom ?
Hij zit in een groeve en als hij daar uit schiet, dan wordt dat wel "knie uit de kom" of "knieschijf uit de kom" genoemd.
pi_45182082
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:30 schreef HuHu het volgende:

[..]

Hij zit in een groeve en als hij daar uit schiet, dan wordt dat wel "knie uit de kom" of "knieschijf uit de kom" genoemd.
Knie ontwricht kan ook
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_45185446
Een plaatje voor de kijkers thuis:


De knieschijf is hier uit de groef naar links toe geschoven.


Normaal - Subluxatie - Luxatie
pi_45206006
Die röntgen is raar! Ook maar raar dat het zo opeens kan knieschijf uit de kom..
Weet nog wel dat ik toen het gebeurde en me knieschijf naast me knie zag staan (gebogen been) ik me echt rot schrok..
pi_45919031
Nou,afgelopen maandag is het gips eraf gegaan en moet nu 8 weken een brace dragen.
Ik loop nog steeds zo als toen ik het gips erom had zitten. Kan hem nog totaal niet buigen.
Heb nu 2x therapie gehad en dat was ook niet echt fijn.
Leek steeds of er 1 van links,rechts en er bovenop met een mes in zat te steken.
Was zo blij dat het gips eraf ging,maar slaap nu nog slechter dan eerst.
Maar ok,ff doorbijten en hopen dat het nu met een week of 4 toch wat beter gaat.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 17:17:23 #65
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45921527
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 13:05 schreef bimi1974 het volgende:
Wie heeft er ook wel eens de knieschijf uit de kom gehad? En hoelang moest je dan in het gips?
Heb oudejaarsnacht mijn knieschijf uit de kom gehad. Ambulance erbij en die hebben hem terug gezet. Moest toch mee en in het gips. Aankomende maandag moet ik weer naar het ziekenhuis. Maar zag in de brief voor de dokter staan dat ik 4 weken in het gips moet. Vind dit wel heel erg lang.
Dus graag reacties van mensen die hier over kunnen meepraten.
Ik, erg vaak zelfs, ook een keer midden op straat dat de moeder van een jongetje wat ik altijd peste me heeft geholpen achterop de fiets naar mn huis te brengen, is redelijke blackout verder want ik verging van de pijn.

Mijn moeder trok mn knieschijf altijd terug in de kom :/
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45942769
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:17 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ik, erg vaak zelfs, ook een keer midden op straat dat de moeder van een jongetje wat ik altijd peste me heeft geholpen achterop de fiets naar mn huis te brengen, is redelijke blackout verder want ik verging van de pijn.

Mijn moeder trok mn knieschijf altijd terug in de kom :/
Ik had het dus een keer gehad midden op een grasveldje bij het voetballen. Ambulance erbij. Slaap / lachgas in m'n mik. Grappige is dat ik out was door het gas maar ik voelde dat ze 'm recht zette. Het deed totaal geen pijn, maar gekke is wel dat ik het uitgilde van de zogenaamde pijn
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:58:33 #67
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45945085
Ik had geen zogenaamde pijn, maar heb wel dikke blackouts van het gebeuren.
Echt een hel iedere keer dat het gebeurde, tot ik eens in een internaat door de net gesopte gangen rende op mijn sokken, uitgleed en met mn knie 'frontaal' op de punt van de hoek van een bakstenen muur in ramde, met behoorlijke kracht.
Resultaat, knieschijf NET NIET geraakt, wel gat tot op het bot (hele groef in mn knie dus, nu nog fors litteken van)

edit: webcams zijn handig



Nooit meer uit de kom gegaan daarna.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  maandag 28 juli 2008 @ 19:14:34 #68
75556 erkel
back from Dagestan
pi_60401928
Even een kick!

Afgelopen woensdag is mij dat dus gebeurd, knieschijf uit de kom, oftewel luxatie van de patella. Dit gebeurde allemaal op vakantie in Tsjechië tijdens een potje voetbal. Ik werd door de ambulance opgepikt en de dokter in het ziekenhuis die voelde er even aan en floepte 'm zo terug. Ik zag dat zo aan en wilde het al bijna uit gaan schreeuwen van de pijn op dat moment, maar toen zat ie dus al terug, vrijwel pijnloos.
Er werden daarna wat foto's gemaakt en amper met mij gecommuniceerd. De verplegers daar kunnen alleen maar Tsjechisch en de dokter sprak wel een woordje Engels, maar voelde niet de behoefte om mij veel te vertellen. Er kwam nog wel een andere arts langs die een woordje Duits sprak, maar die had alleen te melden dat 'Holländers ungeschickt' waren. Ze kregen daar blijkbaar veel Nederlanders binnen.
Een tijdje na de foto's mocht ik weg en werd mij een brace omgedaan en verteld dat ik in Nederland naar de specialist toe moest. Krukken moest ik maar ergens bij een apotheek zien te regelen met een verwijsbriefje.
En nu is het maandag en loop ik al weer pijnloos rond, nog wel met een brace om en een vrij dikke knie, maar het lijkt te herstellen.
Vandaag al wel langs de dokter geweest en afspraak gemaakt bij een orthopeed.

Wat kan ik nog verwachten?
Weisst
pi_60410516
ligt er maar net aan of het aan de binnenkant want beschadigd heeft
de eerste keer was erbij mij niks aan de hand maar alle keren erna heeft het mn knie naar de mallemoeren geholpen en toen ik 16 was ben ik er dan ook aan geopereerd, knieschijf was toen een halve cm naar rechts verplaatst en vastgezet met 2 schroeven en ook banden en spieren ingekort

maar goed praat over een aardige tijd geleden
pi_62623263
ik ben 15.
Ik heb al 2 keer gehad dat me knieschijf uit de kom is gegaan. en 1 keer bijna, dus ik moet nu geoppereerd worden
pi_62624193
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:34 schreef Larisssss het volgende:
ik ben 15.
Ik heb al 2 keer gehad dat me knieschijf uit de kom is gegaan. en 1 keer bijna, dus ik moet nu geoppereerd worden
pi_62647446
Dit topic lezend maakt je niet echt vrolijk.
Dan maar liever een keer hard een teen stoten aan de tafelpoot....
Weet je dat ook weer
pi_62671345
Ik heb het ook gehad, en nog één keertje echt bijna. Toen voelde ik 'm echt schuiven, en nu ik dit topic lees word ik niet veel blijer
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:18:23 #74
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_62672056
Veel dingen in dit topic zijn wel erg herkenbaar.

Ik ben al een hele tijd zoet met verschillende blessures aan mijn knie. Heb naast de luxatie ook mijn kniebanden afgescheurd en daardoor was het revalideren iets gecompliceerder.

Ik ben nu een jaar verder en kan weer actief sporten (helaas niet meer op het niveau van vroeger). Ik ben wel nog steeds vrij onzeker met sporten en neem liever niet teveel risico met m'n knie.
pi_66832521
Hey bimi1974

Mijn knieschijf was ook veel keer uit de kom.Linker als rechter knieschijf. Ik heb 2 weken lang een bandage moeten dragen maar niets hielp. Uitendelijk hebben ze besloten om mij te opperenen.Vorig jaar in september ben ik geoppeerd( nu heb ik er geen last meer van ). En binnen 3 weken wordt ik geoppereerd van mijn linkerknie.

xx Aylin
pi_66833216
doet me herinneren aan die filmpjes van benen die de verkeerde kant op buigen en dan knak zeggen
pi_66833413
heb ook een keer mijn knie uit de kom gehad. ik sprong van een trap en kwam zijwaarts neer waarna mijn linkerbeen omklapte maar meteen weer terugklapte. Damn dat deed wel echt fokking pijn en is ook vrij dik geworden. Ben er nooit mee naar het ziekenhuis gegaan ofzo maar voel het nu wel af en toe.
Zou ik hier later nog last van kunnen krijgen?
0023
  zondag 8 maart 2009 @ 22:17:28 #78
75556 erkel
back from Dagestan
pi_66841952
quote:
Op zondag 8 maart 2009 18:34 schreef ikJur het volgende:
heb ook een keer mijn knie uit de kom gehad. ik sprong van een trap en kwam zijwaarts neer waarna mijn linkerbeen omklapte maar meteen weer terugklapte. Damn dat deed wel echt fokking pijn en is ook vrij dik geworden. Ben er nooit mee naar het ziekenhuis gegaan ofzo maar voel het nu wel af en toe.
Zou ik hier later nog last van kunnen krijgen?
Ik hoorde laatst dat kniebanden 1,5 jaar de tijd nodig hebben om weer helemaal volledig te herstellen van zo'n luxatie. Echt bewijs daarvoor heb ik nog niet kunnen vinden, maar dit is afkomstig van iemand die in een ziekenhuis werkt.

Maar daarnaast zal het altijd wel een zwakke plek kunnen blijven.

Ik heb recentelijk ook weer mijn knieschijf uit de kom gehad, alleen nu sprong ie meteen weer terug. Ik was ergens op een piste en kon gelukkig door heel voorzichtig te boarden beneden komen. Het is nu na 3 weken al weer redelijk 'herstelt'. Na de eerste luxatie kon ik pas na 6/7 weken weer fietsen en nu fiets ik al weer een week.

Binnenkort een MRI scan van mijn knie om te zien of er wat permanent beschadigd is.
Weisst
pi_71819271
ook ik heb ervaring met een knieschijf uit de kom het is nu zo 4 maanden geleden dat het gebeurd is op mijn slaapkamer door een plotselinge draaibeweeging heb daar voor 3 weken in het gips gezeten nu zoek ik zo kniebrace die je krijgt als je geen gips krijgt
pi_80903183
Een aantal weken geleden is mijn knieschijf ook uit de kom geraakt. Ik zat op de vloer, en ik stond op, door een verkeerde beweging zat de knieschijf er opeens helemaal naast. Daarna moest ik vijf week in het gips. Heb nu sinds maandag het gips eraf, alleen is alles nogsteeds heel zwak. Ook de plek onder de knie is nogsteeds helemaal opgezwollen. Ben nu bezig met oefeningen om het weer sterk te maken, maar ik hoop dat ik zoiets niet weer krijg.
pi_80903511
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:24 schreef Viking84 het volgende:
Oh, ik kan wel tegen bloed, maar beslist niet tegen ontwrichte gewrichten . Ik word helemaal wee hier... .
Dat dus.
Life is Music
pi_85284336
Vorig jaar (2009) januari floepte mijn linker knieschijf van zijn plek tijdens een voetbalwedstrijd. Hiernaast had ik een breuk in mijn kuitbeen, alle kniebanden geraakt (kleine scheurtjes) en een "ontplofte" cyste die er blijkbaar al zat. Mijn knie werd dubbel zo groot als normaal. Al veel blessures gehad maar deze was veruit de pijnlijkste.
Iemand meldde het hier al;" van de verhalen hier word je niet vrolijk..." net wat je niet nodig hebt wanneer je net een luxatie hebt gehad en wat hoop en moed zoekt. ;) Daarom een beschrijving dat het soms wél goed kan komen.
Ik lees hier dat 4 à 5 weken gips standaard behandeling zou zijn. Ik heb helemaal geen gips gehad maar ben de 2de week na de luxatie al naar de fysio gestuurd. Daar ben ik 2 maanden haast dagelijks geweest, vervolgens afgebouwd tot en met een 4de maand.
De revalidatie was lang en soms zwaar, je denkt "dit komt nooit meer goed".
Belangrijkste punt hierbij is het versterken van de bovenbeenspieren zodat je patella tegen de groef gespannen blijft en er moeilijker terug uit kan. Net daarom gaf mijn specialist me geen gips, omdat je been in de gips-periode veel te veel spierkracht verliest.
Die oefeningen bij de fysio zijn niet eenvoudig en vaak pijnlijk, kan ik beamen, en het gevaar voor overbelasting is bijzonder groot. Heb zelf een 4-tal keer een aantal stappen terug moeten zetten door onstekingen wegens overbelasting.
Nu goed, 6 maanden na de luxatie heb ik terug mijn eerste wielerwedstrijd gereden & uitgereden. Het voetballen heb ik opgegeven, na 25 jaar volstond dit wel. Behalve rennen op een harde ondergrond, kan ik terug alles. Voor mij niet erg, daarvan ben ik nooit een fan geweest. :)
Het blijft wel opletten met plotse draaibewegingen en blijf je best je bovenbeenspieren trainen om een nieuwe luxatie te voorkomen. Bij mij is het voorlopig bij 1 patella-luxatie gebelven.
pi_85308869
ook gehad. In 1998. Niet eens door sport maar door een verkeerde stap achteruit. Mn linkerbeen bleef staan terwijl mn lichaam draaide... Viel op de grond en kon mn been ook niet meer tillen ofzo. Samen met mn pa toen naar de dokter gegaan en daar werd ie ook op zn plaats geduwd. Ging door de grond! Dokter wimpelde t af met: "als de pijn straks wat is afgezwakt dan kun je wel revalideren."

NOu na een week toch maar es naar de Eerste Hulp gegaan en ook daar werd er nog ff flink met mn been gebogen. Terwijl ik dat niet eens kon!!! Werd geopereerd en bleek dat er een stukje van mn knieschijf af was gevlogen. Die lag er ergens naast. Mn knie was ook opgezwollen enzo.

In 2001 ofzo door wat gespring en gedans weer uit de 'kom' gehad. Dit keer vloog ie er ook zelf weer in en heb ik weer wat fysiotherapie gehad en klaar. Blijft een gevoelig punt.

Gips heb ik dus nooit gehad
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_86627681
Ik wil niemand schrik aanjagen maar inderdaad een patella luxatie is een zwakke plek voor de rest van je dagen.

Bij mij is het 12 jaar geleden en gemiddeld 1x per jaar schiet de schijf uit de kom, laatste twee weken heb ik dit 2-maal gehad.

Na de eerste maal waren er spieren en ligamenten afgescheurd waardoor een reconstructie van mijn knie nodig was.
Na 2 operaties (12 jaar terug) hebben ze een stuk van mijn dijspier op de knieschijf geplaats waardoor bij een mogelijke neiging om uit de kom te schieten deze spier de schijf onmiddelijk terug zet.
Dit is nog steeds pijnlijk maar zorgt wel dat ik nooit hulp nodig heb om mijn knie "recht" te" zetten.

greetz uit belgie
  maandag 20 september 2010 @ 09:49:36 #85
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86627828
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:18 schreef T1andonly het volgende:
Nu ik het weer teruglees beleef ik het weer helemaal.
Ik heb het zelf ook een aantal keren gehad, maar gelukkig schoot m'n knieschijf altijd weer terug omdat ik in 'n schrikreactie m'n been altijd strekte.

:') Het is een me een keer gebeurt tijdens het voetballen tijdens 'n actie en m'n tegenstander schrok nog harder dan mij en ging van schrik op m'n been staan :'(
Fijn :')
  maandag 20 september 2010 @ 14:05:38 #86
158487 Martijn_16
Nothing to prove..
pi_86635251
Ja, heb ik ook een aantal keren gehad. Eerste keer tijdens het skimboarden, toen werden m'n benen onder me doorgetrokken door een golf en lag ik daar half onder water.. :') Gelukkig schoot ie meteen weer terug. Heb daarna fysiotherapie gehad om de spieren rondom m'n knie sterker te maken, maar hierna is het alsnog een aantal keer gebeurd, gelukkig schoot ie altijd wel snel weer terug. :P
pi_86643820
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:43 schreef Knieschijfman het volgende:
Ik wil niemand schrik aanjagen maar inderdaad een patella luxatie is een zwakke plek voor de rest van je dagen.

Bij mij is het 12 jaar geleden en gemiddeld 1x per jaar schiet de schijf uit de kom, laatste twee weken heb ik dit 2-maal gehad.

Na de eerste maal waren er spieren en ligamenten afgescheurd waardoor een reconstructie van mijn knie nodig was.
Na 2 operaties (12 jaar terug) hebben ze een stuk van mijn dijspier op de knieschijf geplaats waardoor bij een mogelijke neiging om uit de kom te schieten deze spier de schijf onmiddelijk terug zet.
Dit is nog steeds pijnlijk maar zorgt wel dat ik nooit hulp nodig heb om mijn knie "recht" te" zetten.

greetz uit belgie
en je hebt speciaal een account onder die naam aangemaakt om dit ons mede te delen? :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_87356218
ik zit nu weer met mijn hele rechter been in het blauwe gips omdat mijn knieschijf weer uit de kom is geweest ik moet nu nog 5 weken met het gips lopen
pi_87356264
Meniscus hier! 2 jaar geleden, maar nog steeds niet verholpen. :{ Zat op mijn knieën toen er iemand met zijn volle gewicht op mij sprong. Klinkt als een slecht sexspelletje maar dat was het niet.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:45:26 #90
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_87356450
Dude, je bent een ninja. Waarom bleef je dan zitten?
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_87356505
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:45 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Dude, je bent een ninja. Waarom bleef je dan zitten?
Ik zat te gluren ;(
pi_87356516
*Heeft nu 1 been*
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:58:58 #93
138259 nzw
incl fotoboek
pi_87363770
Hier heb ik in 2009 last van gehad. Verschrikkelijk veel pijn en me longen aardig leeg geschreeuwd. Daarna 6 weken gips en ruim een half jaar krachttraining voor me been bij de fysio. Heb nu nog steeds met buigen een knak in me knie. Deze had ik hiervoor niet.

Ter illustratie:



Mijn knie dus :P
tjaaaaaaaa... daar moet je boven staan!
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:59:54 #94
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_87363797
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:40 schreef HuHu het volgende:

[..]

Ik had gewoon normaal gips, maar droeg die periode wat wijdere broeken zodat het gips er onder zat. En als je dan op Utrecht CS tussen de massa op de trein staat te wachten is er niemand die ziet dat je gips hebt onder je broek. Vandaar dat ik een kruk mee nam.

[ afbeelding ]
Wat is het nummer van kim ? :9~
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:00:41 #95
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_87363820
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:58 schreef nzw het volgende:
Hier heb ik in 2009 last van gehad. Verschrikkelijk veel pijn en me longen aardig leeg geschreeuwd. Daarna 6 weken gips en ruim een half jaar krachttraining voor me been bij de fysio. Heb nu nog steeds met buigen een knak in me knie. Deze had ik hiervoor niet.

Ter illustratie:

[ afbeelding ]

Mijn knie dus :P
:X
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:08:44 #96
138259 nzw
incl fotoboek
pi_87364039
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:00 schreef skippy22 het volgende:

[..]

:X
Dat was ook mijn eerste reactie "Dit is niet goed, kijk me knie whaaaaaaaaaa"
tjaaaaaaaa... daar moet je boven staan!
pi_87828271
Ik heb in de lente/zomer van 2009 met voetballen me knieschijf uit de kom gehad, ik wou tegen een bal aantrappen en een vriend blokte deze bal waardoor ik als het waren tegen een blok beton knalde en mijn knieschijf er langs vloog en de pijn was echt ondragelijk . Mijn knieschijf was hiervoor er ook al een paar keer uitgeschoten met voetbal maar toen ging ie ook meteen weer terug. Heb hierna ongeveer 5 weken in het gips gezeten kon gelukkig nog wel met het gips redelijk lopen na een paar weken heb verder geen fysotherapie of iets gehad hierna was niet nodig zeiden ze. Heb nadien dit ongeluk nooit meer last van mijn knie gehad eigenlijk, al voetbal ik niet meer wedstrijdjes of partijen omdat de kans dan heel groot is dat het nog een keer gebeurd en daar heb ik niet zon trek in, want dan gaan ze me geloof ik opereren en gedoe.
pi_87828552
Weleens gezien dat ze met iemands knie bezig waren, de stoerste kerel verandert in een krijsend speenvarken :{
Hoop het nooit zelf mee te maken.
pi_87828976
Herkenbare verhalen hier.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')