abonnement Unibet Coolblue
pi_45061951


Altijd al gewild om met een paar maten een surfvakantie te gaan houden in de zomer. Zelf met de auto heen scheuren, geen camping, maar wel met instructie en aanwezig materiaal.

Mensen die goede ervaringen hebben met bepaalde organisaties of surfscholen? We zijn zelf totally surfnoob, dus instructie / lessen zijn een vereiste.

Zo mogelijk in Frankrijk, Spanje of Portugal op zich mogelijk

Suggesties?
Geef mij maar Amsterdam
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:57:47 #2
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45062354
Frankrijk, Biarritz
Deze zomer geweest, kijk goed welke periode je gaat, want er zijn standaard periodes, dat er knetterhoge golven zijn
Echt een relaxede plek is dat, biarritz.
Ohja, reserveer nu alvast een camping, anders zit je op een kutplek.
Wij zijn er zomaar heengereden, en dat zit, geloof mij, ALLES vol.
Signature.
pi_45062437
Heb jij ook les genomen?
Geef mij maar Amsterdam
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:05:24 #4
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45062584
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:00 schreef Bullebak het volgende:
Heb jij ook les genomen?
Nee, wel stiekem afgekeken
Ik was eigenlijk ook aan het kitesurfen, maar af en toe een beetje gewoon surfen is ook altijd leuk.
Je kunt ook beter als je daar bent een les boeken, dan vantevoren, want de golven kunnen enorm tegenvallen.
Vandaar de opmerking: let goed op wanneer je gaat

edit: ik ga nou even pitten, kijk morgenmiddag weer verder.
moet morgenochtend weer veels te vroeg werken
Signature.
pi_45063414
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:05 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Nee, wel stiekem afgekeken
Ik was eigenlijk ook aan het kitesurfen, maar af en toe een beetje gewoon surfen is ook altijd leuk.
Je kunt ook beter als je daar bent een les boeken, dan vantevoren, want de golven kunnen enorm tegenvallen.
Vandaar de opmerking: let goed op wanneer je gaat

edit: ik ga nou even pitten, kijk morgenmiddag weer verder.
moet morgenochtend weer veels te vroeg werken
Behoorlijk veel verschil dus qua wind en golven dus, dat is te verwachten maar wel erg kut
Kga eens uitzoeken wat de goede periodes zijn, ik en mn maten zijn toch echt gebonden aan bepaalde weken in de zomervakantie, valt niets aan te veranderen.
Geef mij maar Amsterdam
pi_45075382
Goed idee een surfvakantie! Heb dit vroeger zelf ook vaak gedaan. Ik kan je inderdaad zeker aan raden er gewoon zelf op uit te gaan en niet met een organisatie mee te gaan. Op deze manier is het veel makkelijker om van plaats te switchen en je komt niet zo makkelijk in een "Nederlanders kliek' terecht.

Frankrijk heeft genoeg plaatsen met prima golven, maar let wel op dat deze niet in het bijzonder geschikt zijn voor beginners. De golven breken vaak heel dicht bij het strand (shorebreak), Biarritz en Angelt zijn hier min of meer een uitzondering op. Ik zelf zou je Zarautz in het baskenland aanraden waar de golven meestal geleidelijker breken.

Lessen kan je nemen maar je kan inderdaad ook gewoon afkijken. Neem in ieder geval geen hele week les dat is echt een total waste! Anyway veel plezier!
pi_45086894
Ah tx. Wij zoeken wel echt iets voor beginners en licht gevorderden, aangezien we 0 ervaring hebben. Maar het moet wel leuk zijn natuurlijk, anders zouden we ook naar Scheveningen kunnen gaan

Zarautz ga ik even bekijken
Geef mij maar Amsterdam
pi_45159151
www.atlanticriders.com

Check hun site en links naar andere surfkampen. Je hebt er ook op de Canarische eilanden (altijd goed weer daar)

Beste golven heb je meestal in oktober.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')