Met dat broertje heb ik al voldoende contact hoor . Maar waarom niet kutten met zelfbouwtanks? Het kan niet ontploffen ofzo. Het is niets minder dat een metalenbak met een opening onderin naar de brandstofpomp en een metertje hoeveel er nog in zit. Je zoekt gewoon wat ruimte op in je auto, pakt een paar stukken 2mm rvs plaatstaal en last dit aan elkaar. Dop erop fixen en een gat waar de diesel uit kan.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou vooral niet gaan lopen kutten met zelfgebouwde tanks e.d. alhoewel ik je idee om het warm te maken mooi vind, kan het ook anders denk ik.
de filtering is het belangrijkst.
neem contact op met het 'broetje' uit de eerste zin.
Als je op koolzaadolie(slaolie) rijdt is er ook een 'frituurlucht' achter je auto aanwezig. In Duitsland is biobrandstof legaal dus mag je er hier ook mee rijden (ik heb in duitsland getankt hoor!). Enige probleem is dus om de stank zo ver terug te dringen dat het niet meer verschrikkelijk veel erger is dan de koolzaaddiesel in duitsland.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:18 schreef Sjonnjoop het volgende:
Het is alleen illegaal omdat de vrienden van de overheid graag geld verdienen als jij rijdt, alles waar geen accijns op zit is niet legaal als brandstof
Zeker met die patat lucht zullen de smerisen er snel genoeg achter komen dat ze geld kunnen verdienen aan je.
bel eens een keer een filterfabriek. die weten hoe je het best kan filteren. en misschien duurt dat wel druppel voor druppel, maar dan heb je 's ochtens genoeg frisse olie om heen en weer naar je werk te gaan.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:22 schreef frenkck het volgende:
[..]
Als je op koolzaadolie(slaolie) rijdt is er ook een 'frituurlucht' achter je auto aanwezig. In Duitsland is biobrandstof legaal dus mag je er hier ook mee rijden (ik heb in duitsland getankt hoor!). Enige probleem is dus om de stank zo ver terug te dringen dat het niet meer verschrikkelijk veel erger is dan de koolzaaddiesel in duitsland.
ja maar in duitsland kan je bio diesel (net als in NL) gewoon tanken aan de pomp, en ik denk dat er dan ook wel een deel accijns opzit!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:22 schreef frenkck het volgende:
[..]
Als je op koolzaadolie(slaolie) rijdt is er ook een 'frituurlucht' achter je auto aanwezig. In Duitsland is biobrandstof legaal dus mag je er hier ook mee rijden (ik heb in duitsland getankt hoor!). Enige probleem is dus om de stank zo ver terug te dringen dat het niet meer verschrikkelijk veel erger is dan de koolzaaddiesel in duitsland.
Mijn vader frituurt op zogenaamd gezond frituurvet. Dit is redelijk vloeibaar op kamertemperatuur en met zo'n warmtewisselaar idee zo vloeibaar te krijgen. Ik weet dat er heel wat aanpassingen nodig zijn, maar omdat de frituurtent om de hoek zit hier is het gewoon ideaal om dat als brandstof te nemen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:24 schreef gateway het volgende:
hmmzz, buiten dat het illegaal is (geen accijns op de brandstof) strak plan Niet nieuw, want ik zal eens ff zoeken naar de site van een bleg (of een duitser?) die dat al jaren doet en ook een flinke filterinstallatie heeft
trouwens, ik zou geen frituurVET nemen (dat stolt namelijk) ik zou frituurolie nemen (dat blijft vloeibaar) niet vloeibaar genoeg voor je auto maybe maar is al wel een stuk handiger!
Ja, dat kan dus welquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:51 schreef FireFoz het volgende:
je kan toch niet zomaar een flesje sla olie kopen bij de super en die in je tank gooien
tuurlijk. Je kunt alles in je tank smijten. Olie, bier, komkommers, versleten onderbroeken. Wat je maar wilquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:51 schreef FireFoz het volgende:
je kan toch niet zomaar een flesje sla olie kopen bij de super en die in je tank gooien
oudere diesels kunnen er volgens mij allemaal zowat tegen.....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, dat kan dus wel
(maar niet bij elke inspuitpomp, er zijn types die er niet tegen kunnen)
Goed idee man . Kan je ook gelijk zeggen dat de frituurlucht daarvan komt en niet van de motor zelf .quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:24 schreef Barcaconia het volgende:
Als je in het systeem tussen de filters en de motor zelf een brede leiding omlegt, die in de middenconsole open ligt. Dan kan je daar een mandje in hangen en tijdens het rijden frikandellen bakken
Moet je wel een manier vinden om het vet van 85~100 graden verder naar 180 graden te verwarmen
Ik werk het voorlopig alleen uit op papier en zal eventueel wel testen gaan ondernemen met monsters frituurvet. De auto komt pas eind zomervakantie, eerder heb ik geen tijd/geld om hem aan te schaffen. Dus op korte termijn is het nog niet gassen op vet .quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:00 schreef fr0x het volgende:
Gaat wel een hoop tijd inzitte als ik het zo lees..
Maar het is inderdaad een leuk projectje.. laat ons wete als je verdere stappen gaat ondernemen..
Nniet helemaal waar. Lijnpompen (Mercedes maakte nog zeer lang gebruik van dit soort antiquiteiten) kunnen er goed tegen, Bosch-rotopompen ook. Lucas-pompen gaan veel eerder kapot als je verder geen aanpassingen aan de auto doet zoals een warmtewisselaar.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 02:06 schreef gateway het volgende:
[..]
oudere diesels kunnen er volgens mij allemaal zowat tegen.....
Tegenwoordig met inspuiting onder hoge druk enzo kan ik me voorstellen dat het ellende geeft......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |