Ben ik het toch gewoon weer met je eensquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:45 schreef pea4fun het volgende:
Omdat ik gewoon vervelend ben
Volledig off-topic: ik zit me al een paar dagen gek te denken waar ik nu eens aan een blauwe achtergrond voor weinig kan komen, die ook nog groot genoeg is voor mijn doel.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:45 schreef pea4fun het volgende:
met een zwart fleecedekentje als achtergronddoek.
Ah, jij vind de scherpteverdeling niet mooi, dat is wat anders als dat ze niet scherp zijnquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:11 schreef pirke het volgende:
Bij #2 is het duidelijk dat het de bedoeling is, bij #1 kan er over getwijfeld worden, maar de anderen hebben allemaal een deel onscherp wat ik persoonlijk minder mooi vind.
[mierenneuk mode]
Ze zijn allemaal te breed op #3 na
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:12 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ben ik het toch gewoon weer met je eens
door het doek onder het plexiglas door te laten lopen werd het nog maar een heel vaag streepje wat ik dus met PS heb weggehaaldquote:Gaaf werk, hoe krijg je de aansluiting van het plexiglas met je achtergrond naadloos?
Dank U, ik had idd wat meer met diafragma kunnen rommelenquote:1) Grappig, maar niet de beste van de serie. Ik zou hier persoonlijk voor een stuk grotere DOF gekozen hebben.
2) Hier is de korte DOF op zijn plaats. Leuke compo en lekkere kleurtjes.
3 en 4) zijn imho de hoogtepunten. De spiegeling maakt dat je iets anders ziet dan het is. De kijker wordt heel subtiel op het verkeerde been gezet. Mooi, 14.gif
5) Meer van hetzelfde maar dan minder. Als losse foto zeker goed, maar na 3 en 4 ga ik onwillekeurig toch vergelijken.
Be carefull what you wish forquote:Jij mag vaker vervelend zijn.
ben erg visueel ingesteld.... foto zegt mij meer dan tekst...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:45 schreef pea4fun het volgende:
De opstelling is een zelf gefabriceerde ja ik verveel mezelf wel eens vakerlightbox met een zwart fleecedekentje als achtergronddoek. Ik wilde kijken of je wat aan een lightbox hebt met zwart als achtergrond.
Daarin op 4 kopjes een stuk plexiglas en daarop dus dat chinese dingetje.
De verlichting was van 2 kanten een bureaulampje door een wit laken en van boven de eetkamerlamp.
Camera op statief met 105mm macrolens en gaan.
Vanavond ga ik heel de avond foto's postenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:22 schreef pea4fun het volgende:
@ IkVind, dank je en laat vooral zien wat je maakt
www.flickr.comquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:45 schreef IkVind het volgende:
waar kan ik eigenlijk die foto's uploaden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |