abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 5 januari 2007 @ 11:11:07 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45032759
mijn wil voor zijn verjaardag een decoupeerzaag.
nou boeit het hem niet echt wat voor merk, als het ding maar zaagt
maar nu is het geval dat we over een maandje of 3 a 4 de sleutels van ons "nieuwe" huis krijgen, waarin flink geklust zal moeten worden, waarbij (neem ik aan) een decoupeerzaag goede diensten zal bewijzen.
vandaar dat ik hem niet met een agojama, skill of noem maar zo'n aldi-merk op.
dus vandaar dat ik de hulp inroep van de (ervarings)deskundigen.

ik heb er zelf ook geen verstand van, ik weet dus sowieso niet waar ik op moet letten.
dus medeklussers: welke zal ik mijn kado doen?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:15:54 #2
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_45032897
Bosch, Black&Decker zijn wel goeie, en niet zo duur. Ik zou er wel 1 nemen met een snoer, niet zo'n accu ding. Die zijn altijd leeg als je ze nodig hebt.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_45033230
Black&Decker (en idd geen Accu)
pi_45033574
Bosch is van oudsher hét decoupeerzaagmerk bij uitstek. Test is trouwens simpel, laat de decoupeerzaag op vol vermogen draaien en zet de zaag op de grond, kijk maar eens wat een Bosch doet en wat andere merken dan doen.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_45033729
Geen Black&Decker! Daar kun je als je leven er van afhangt nog geen fatsoenlijke zaagsnede mee maken. Neem dan inderdaad liever een Bosch, maar dan eentje die net even iets duurder is. Heb je nu echt geld te veel kun je ook kiezen voor DeWalt, Festool of Makita.
  † In Memoriam † vrijdag 5 januari 2007 @ 11:48:06 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45033802
oke, stel dat ik de bosch neem. welk type moet ik dan hebben?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:49:05 #7
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_45033836
Festool
pi_45033856
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:45 schreef bbtb77 het volgende:
Geen Black&Decker! Daar kun je als je leven er van afhangt nog geen fatsoenlijke zaagsnede mee maken. Neem dan inderdaad liever een Bosch, maar dan eentje die net even iets duurder is. Heb je nu echt geld te veel kun je ook kiezen voor DeWalt, Festool of Makita.
Onzin. Je kan gewoon niet zagen.

btw is een Skill helemaal niet slecht.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:05:45 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45034350
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:49 schreef HPoi het volgende:

[..]

Onzin. Je kan gewoon niet zagen.

btw is een Skill helemaal niet slecht.
Skill is ook het C-merk van Bosch
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:08:18 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45034439
Festool of Bosch.

Zelf ben ik helemaal weg van Bosch groen. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

KLIK voor Bosch
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  † In Memoriam † vrijdag 5 januari 2007 @ 12:26:03 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45035116
voor welke bosch zou jij gaan, sanger? ik heb niet zoveel verstand van wattage en zaagdiepte enzo.
we gaan binnenkort dus verbouwen. thoeft niet zo heel professioneel te zijn, maar wel goed en degelijk dus.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:30:41 #12
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_45035299
Hangt er ook vanaf wat je er mee gaat doen. Ga je K&W binnenluiken namaken dan heb je een andere behoefte aan gereedschap dan als je 1 keer een laminaatvloer moet leggen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  † In Memoriam † vrijdag 5 januari 2007 @ 12:38:46 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45035570
nee we gaan geen binnenluiken maken
maar wel een laminaatvloer leggen.
pi_45036002
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Skill is ook het C-merk van Bosch
aha, daarom zijn die dingen dus zo goed.
pi_45036671
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:45 schreef bbtb77 het volgende:
Geen Black&Decker! Daar kun je als je leven er van afhangt nog geen fatsoenlijke zaagsnede mee maken. Neem dan inderdaad liever een Bosch, maar dan eentje die net even iets duurder is. Heb je nu echt geld te veel kun je ook kiezen voor DeWalt, Festool of Makita.
Wij hebben op de zaak 2 types makita van een jaar of 3 oud, en een nieuwe skil. Als ik precies wil zagen pak ik toch echt de skil. Die makita's zijn log en lastig handelbaar.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:14:00 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45036820
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:26 schreef lady-wrb het volgende:
voor welke bosch zou jij gaan, sanger? ik heb niet zoveel verstand van wattage en zaagdiepte enzo.
we gaan binnenkort dus verbouwen. thoeft niet zo heel professioneel te zijn, maar wel goed en degelijk dus.
Ik denk de 700 of de 680, maar dat hangt er vanaf wat je er precies mee wilt doen, en welke eisen je stelt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_45037447
Bosch gebruiken we thuis al jaaren!. Goed spul.
Lange benen koud hoofd.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:53:30 #18
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_45040215
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:45 schreef bbtb77 het volgende:
Geen Black&Decker! Daar kun je als je leven er van afhangt nog geen fatsoenlijke zaagsnede mee maken. Neem dan inderdaad liever een Bosch, maar dan eentje die net even iets duurder is. Heb je nu echt geld te veel kun je ook kiezen voor DeWalt, Festool of Makita.
Newsflash: DeWalt IS Black & Decker. Sommige modellen hebben alleen maar een ander kleurtje.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_45040283
www.handig.nl is trouwens een goede site.
Lange benen koud hoofd.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:36:21 #20
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45046184
IK heb al ruim een jaar een Aldi decoupeerzaag
Maar ik zag dan ook alleen hout, en dat gaat prima! Zelfs het bijgeleverde zaagje zit er nog in, en zaagt ook nog prima. Terwijl ik hem +/- 3 dagen per week gebruik met al dat geklus

Maargoed, als je geld hebt zou ik ook een Bosch aanraden. Maar zoals iemand anders ook zo, Skill is opzich ook niet slecht hoor. En zeker niet als je het alleen voor hout gebruikt
Ik ga er niet eens aan beginnen om m'n Aldi-ding in metaal te zetten
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_45046298
Het hangt natuurlijk ook van het budget af. Als er veel verbouwd moet worden in het aanstaande huis, dan is het even slikken, maar met een festool kom je dan goed weg.

Bosch hoor ik ook veel goede berichten over.
pi_45047673
ik zou zowiezo om te beginnen geen koekepeer zaag kopen, maar een cirkel zaag en een handzaag
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:29:04 #23
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_45047948
AEG
Klaar?
Ik niet!
pi_45048071
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:21 schreef densmee het volgende:
ik zou zowiezo om te beginnen geen koekepeer zaag kopen, maar een cirkel zaag en een handzaag
Eensch een decoupeerzaag kan je niet veel mee, alhoewel ze bij Eigen Huis in Puin alles met een crepeerzaag zagen.
Single ply roofing, pay less, worthless.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:39:47 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45048358
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:53 schreef D-FENS het volgende:

[..]

Newsflash: DeWalt IS Black & Decker. Sommige modellen hebben alleen maar een ander kleurtje.
Niet helemaal waar. DeWalt is het A-merk van B&D, Net als Bosch een blauwe en groene serie heeft.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_45048647
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:32 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Eensch een decoupeerzaag kan je niet veel mee, alhoewel ze bij Eigen Huis in Puin alles met een crepeerzaag zagen.
met een decoupeerzaag kan je idd geen lange rechte stukken zagen. Is alleen voor bochten en korte stukjes.
Lange benen koud hoofd.
pi_45049888
Zelf zou ik voor Bosch blauw gaan, die zijn toch nog beter dan Bosch groen ,
ze zijn sterker, zowel mechanisch als motorisch en kunnen tegen een stootje.
Bosch blauw wordt ook veel gebruikt in de industrie en bij intensieve gebruik in de meubel sectoren en die veel hobbyen.

En als je toch een decoupeerzaag koopt, neem dan eentje met regelbare toeren en met verstelbare pendelbeweging ( zaagblad in verschillende standen te zetten).

Heb zelf ook een blauwe en je kunt echt wel rechte lijn zagen als je maar niet te hard drukt, de zaag zijn werk laten doen en niet andersom.
Maar als je lange stukken moet zagen , kan je beste een cirkelzaag erbij nemen
pi_45051791
Blauwe Bosch GST 135 CE.


Heeeerlijk apparaat om mee te werken! Als je liever een handvat hebt kan je voor de GST 135 BCE gaan.

Echt een heerlijke machine, snel instellen, stevig, krachtig, snel zaagjes wisselen, een stabiliseersysteem voor je zaagjes, houdt goed vast (geen vervelende randen waar je snel last in je handen mee krijgt), afblaassysteem werkt redelijk.

Standaard in de doos zit een stofzuigerhulsptuk en een plastic "sok" om over de aluminium voet heen te doen bij kwetsbare materialen.

Let wel op, deze machine heeft geen pistoolgreep: je kan de toeren wel regelen met een draaiknopje aan de achterkant, maar niet met de aan/uit schakelaar. (ik heb het nog niet gemist)
</post>
pi_45067218
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:21 schreef densmee het volgende:
ik zou zowiezo om te beginnen geen koekepeer zaag kopen, maar een cirkel zaag en een handzaag
Daar heb je misschien wel gelijk in. Ik heb bijna alles tijdens onze verbouwing met de handzaag gedaan. Ik denk dat de decoupeerzaag die ik heb nog geen uur gebruikt is.
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2007 @ 10:27:41 #30
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45067721
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:32 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Eensch een decoupeerzaag kan je niet veel mee, alhoewel ze bij Eigen Huis in Puin alles met een crepeerzaag zagen.
ja meer jeetje, dat staat in hun draaiboek en dat moet van de sponsor
aan EHIP hecht ik echt geen waarde
die zijn er alleen voor de eventueel leuke ideeen en handige tips
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2007 @ 10:28:20 #31
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45067726
maar eh.... jullie maken het wel ingewikkeld. nu zie ik door de bomen helemaal het bos niet meer
pi_45088167
festtool cirkelzaag is de eerste boom in het bos en bovenal de grootste sterkste en vooral beste boom
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2007 @ 22:03:12 #33
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45090643
nou densmee, dat zal ik in gedachten houden.
op de dag dat ik m wilde gaan kopen, heb ik toch mijn maar ingelicht over mijn plannen en guess what?
hij wilde toch liever een cirkelzaag
pi_45092210
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 09:25 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Daar heb je misschien wel gelijk in. Ik heb bijna alles tijdens onze verbouwing met de handzaag gedaan. Ik denk dat de decoupeerzaag die ik heb nog geen uur gebruikt is.
Ben ik volledig met je eens. Een goede handzaag is het beste en meest gebruikte gereedschap. En een docupoerzaag ja die gebruik je incidenteel voor een ronding te zagen.

Ik heb begrepen dat TS laminaat wil leggen. Alleen voor laminaat te leggen is een handzaag meer dan voldoende.
En die kan dadelijk voor nog meer klussen gebruikt worden.
pi_45140375
Ik het volgende nemen:
- soms-klussert: Bosch of Black & Decker
- regelmatige klussert: DeWalt, Makita of blauwe Bosch of zo

Ik heb zelf net een nieuwe woning en toen de goedkope decoupeerzaag van de Gamma (made in Taiwan Honkong of Pingpong) in de container gedonderd en alles gedaan met een normale (groene) Bosch en dat beviel prima
Assumption is the mother of all f***-ups
pi_45144169
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:53 schreef D-FENS het volgende:

[..]

Newsflash: DeWalt IS Black & Decker. Sommige modellen hebben alleen maar een ander kleurtje.
Dat is zo'n ontzettende onzin. DeWalt is inderdaad van Black&Decker, maar dan houdt elke vergelijking ook op.
pi_45144260
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 10:27 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja meer jeetje, dat staat in hun draaiboek en dat moet van de sponsor
aan EHIP hecht ik echt geen waarde
die zijn er alleen voor de eventueel leuke ideeen en handige tips
Als je dan echt goed oplet zie je dat de decoupeerzaag alleen gebruikt wordt wanneer dat nodig is. We hebben ook cirkelzagen en handzagen die 'moeten' van de sponsor
pi_45145769
Accu is helemaal geen probleem, zolang je maar 2 accu's hebt. Accu is bij mij toch echt een pré.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_45146792
Let er op dat er een pendelstand op de decoupeerzaag zit, dit zaagt stukken beter.

Dingen als een laserlijntje of een stofafblaasinstallatie zijn allemaal dingen die redelijk nutteloos zijn.

verder nog wat vergelijkingspunten:
koffer erbij geleverd (behoud van je spullen)
hoe klem je de zaagjes vast (als je het met een schroefje of boutje doet, ben je altijd je sleuteltje kwijt als je net het zaagje moet wisselen)
Is het toerental regelbaar
Zaagdiepte
Krijg je accesoires erbij (anders ben je nog zomaar 15 tot 20 euro kwijt voor zaagjes (koop geen piranhaspul, das veel te duur voor die kwaliteit, liever bosch-accesoires)

ikzelf heb het instapmodel van bosch, leuk ding, maar mis de pendelstand (koste ook maar 50 euro incl koffer, excl zaagjes) mijn vader heeft een uitgebreide metabo, die werkt echt super!
pi_45165970
Aangezien je alleen een laminaatvloer ga leggen moet je gewoon voor een Skill gaan of het huismerk van je bouwmarkt.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 08:55:21 #41
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45169677
zeg roi, als je tijd hebt om in dit topic te reageren, kan je dan ook even tijd maken om in je sjoelbaktopic te kijken?
pi_45170211
Gaat laminaat niet splinteren met een circelzaag?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:01:46 #43
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_45173104
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:36 schreef HPoi het volgende:
Gaat laminaat niet splinteren met een circelzaag?
Als je de juiste zaag gebruikt niet.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_45174503
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:01 schreef mynick het volgende:

[..]

Als je de juiste zaag gebruikt niet.
Maar toch..... Volgens mij is een circelzaag meer voor het grotere werk.
pi_45178627
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:49 schreef Tha_Flash het volgende:
Festool

maar je betaalt er ook wel de hoofdprijs voor!

Laminaat zagen met een fatsoenlijke decoupeerzaag gaat wel degelijk 10x sneller als met een handzaag (ervaring ja)
nog mooier is een cirkelzaag idd, liefst op een bank.

Puntje om op te letten bij aanschaf: Hoe hou je de zaag vast? Grofweg heb je bij decoupeerzagen 2 smaken:

en:


Wat je het fijnst vast vind houden is persoonlijk. Als ik TS was zou ik met vriend naar de bouwmartk gaan, en hem min of meer zelf laten kiezen, want da's de enige manier dattie de machine krijgt die hij het liefst wil.
pi_45178871
-professioneel gebruik : HILTI

Werk er elke dag mee
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:59:14 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45243360
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:24 schreef mcDavid het volgende:

[..]


maar je betaalt er ook wel de hoofdprijs voor!

Laminaat zagen met een fatsoenlijke decoupeerzaag gaat wel degelijk 10x sneller als met een handzaag (ervaring ja)
nog mooier is een cirkelzaag idd, liefst op een bank.

Puntje om op te letten bij aanschaf: Hoe hou je de zaag vast? Grofweg heb je bij decoupeerzagen 2 smaken:
[afbeelding]
en:
[afbeelding]

Wat je het fijnst vast vind houden is persoonlijk. Als ik TS was zou ik met vriend naar de bouwmartk gaan, en hem min of meer zelf laten kiezen, want da's de enige manier dattie de machine krijgt die hij het liefst wil.
* heeft het onderste model, maar dan van Festool (300 serie), en wil noooooooit meer iets anders

Ik heb ook de T55e handcirkelzaag ( met 2 geleiders uiteraard) van Festool, en dan kan je op zich wel aardig uit de voeten qua zagen. Al moet ik dit jaar ook aan het laminaat of een houten vloer, maar dan gaat er bij aanschaf van de vleor ook meteen een radiaal/afkortzaag bij komen, en die gebruik je pas echt vaak met klussen, voortaan al het hout binnen 1 seconde afgekort, en bloedjehaaks

Ik vind voor laminaat leggen een afkort/radiaalzaag machine eigenlijk wel een must, dan kan je je laminaat zelfs diagonaal leggen zonder een centje pijn

Ik houd voor mezelf altijd gewoon in de gaten bij aankoop wat ik ermee moet gaan doen en wat ik ervan verwacht, als je een stuk gereedschap koopt waar je veel mee gaat werken, neem dan de goede sjit (lees: Festo ), en als je iets koopt wat je incidenteel gebruikt, dan neem je een wat goedkopere machine. als hij goed bevalt (qua funktie) kan je later altijd nog een betere/duurdere kopen.
Mijn eerste bovenfrees wat ook een cheapass baggerding, konden allen maar lichte frezen in die met de regelmaat van de klok om je oren vlogen (bloedlink), en nu heb ik ook daarvan en Festo, en die kan gewooon alles, een slotsleufje in hardhout frezen ????? jummie zegt ie dan

Goed gereedschap werkt zoooo veel prettiger als je klust, ik begin veel sneller aan iets waarvan ik weet dat ik er het perfekte gereedschap voor heb...

1 Festo machine kost ongeveer het dubbele als een semi pro Bosch, maar ik durf te verwedden dat je die Festo nog gaat overdoen aan je kids later, en dat ie dan nog steeds recht zaagt, dat gaat je met 95% van de andere machines niet lukken...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_45247049
Frees je ook in teak? Kosten: ¤4600 per kuub . Of rosenhout: ¤40.000 per kuub
Lange benen koud hoofd.
pi_45248015
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
IK heb al ruim een jaar een Aldi decoupeerzaag
Maar ik zag dan ook alleen hout, en dat gaat prima! Zelfs het bijgeleverde zaagje zit er nog in, en zaagt ook nog prima. Terwijl ik hem +/- 3 dagen per week gebruik met al dat geklus

Maargoed, als je geld hebt zou ik ook een Bosch aanraden. Maar zoals iemand anders ook zo, Skill is opzich ook niet slecht hoor. En zeker niet als je het alleen voor hout gebruikt
Ik ga er niet eens aan beginnen om m'n Aldi-ding in metaal te zetten
Btw, ik hoor het steeds vaker; die aldi spullen zijn vaak best goed Me multimeter komt er ook vanaf, en da ding is niet kapot te krijgen. Zelfs niet naar flinke kortsluiting, waarnaar de bedrading gloeiend heet werd, en me display leek te smelten.. De volgende dag nog is geprobeerd, maar werkt perfect

Wij hebben hier thuis ook een (iets oudere) Bosch liggen. Zaagt perfect!
pi_45249886
Ik heb nog een AEG die van mij Opa is geweest. Werkt nog steeds. (zeker ouder dan 30 jaar)
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:20:41 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45252966
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:51 schreef Volvoman het volgende:
Frees je ook in teak? Kosten: ¤4600 per kuub . Of rosenhout: ¤40.000 per kuub
Maakt het wat uit wat het hout per kuub kost dan ???

Als het hout is, is het te frezen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_45259895
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_80577339
Wel oude berichten, maar ik geef toch even een reactie.

Heb zelf een heel oude blauwe Bosch, 40 jaar oud of zo.
Doet het nog steeds, alleen de schakelaar (een schuifschakelaar aan de zijkant, heel onhandig voor mij als linkshandige) uitgeschakeld en in de handgreep een drukschakelaar gefabriceerd, werkt perfefct.
Aangezien het vermogen eigenlijk te zwaar is voor die schakelaar, moet ik hem om de zoveel jaar vervangen, is dan verbrand.
Kost 3 euri.
Heb deze voor het groffe werk.
Voor het fijne werk had ik een eenvoudige B&D met vaste snelheid.
Die heeft nu de geest gegeven en wil waarschijnlijk de Bosch PST900PEL

Ik zou zo geen betere weten in dezelfde prijsklasse met regelbaar toerental.
Gamma heeft een eigenmerk machine van 800W (JS800PSQ) voor net geen 40 euro, zit ik ook naar te kijken, maar geen idee van de kwaliteit, al zit er 3 jaar garantie op.
Overigens doe ik alles met de decoupeerzagen, ook lange stukken.
Is meer een gewoonte denk ik.
Heb ook een grote en kleine proffesionele Circelzaag, die ik echter zelden gebruik, alleen voor platen dikker dan 18 mm.
pi_80653233
Die van Gamma is niet te vergelijken met een ander merk. Semi-wegwerp dingen zijn het bijna.
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 24 april 2010 @ 11:38:06 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80663515
Werkstukken zullen er prachtig uitzien als je lange zaagsnede's maakt met een deco
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 24 april 2010 @ 20:09:59 #56
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_80675361
Mijn voorkeur gaat uit naar deze Makita. Loopt langzaam aan en de motor loopt ook zeer rustig. Deze heeft mijn voorkeur boven alle andere decoupeerzagen omdat voor mij als scheepstimmerman precisie zeer belangrijk is en dat is wat deze biedt (Skill komt er niet eens bij in de buurt). Ik heb trouwens ook weer de grootste onzin voorbij zien komen. Je kan met een decoupeerzaag wel lange rechte stukken zagen. Als je dit niet lukt kun je gewoon niet met zo'n ding omgaan, zo simpel is het. Daarnaast is stofafblazing wel degelijk zeer nuttig. Daarmee hou je altijd goed zicht op de zaaglijn. Stelletje amateurs.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 25 april 2010 @ 12:43:10 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80691347
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 20:09 schreef PalmRoyale het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar deze Makita. Loopt langzaam aan en de motor loopt ook zeer rustig. Deze heeft mijn voorkeur boven alle andere decoupeerzagen omdat voor mij als scheepstimmerman precisie zeer belangrijk is en dat is wat deze biedt (Skill komt er niet eens bij in de buurt). Ik heb trouwens ook weer de grootste onzin voorbij zien komen. Je kan met een decoupeerzaag wel lange rechte stukken zagen. Als je dit niet lukt kun je gewoon niet met zo'n ding omgaan, zo simpel is het. Daarnaast is stofafblazing wel degelijk zeer nuttig. Daarmee hou je altijd goed zicht op de zaaglijn. Stelletje amateurs.
Deze amateur doet het met een Festo PS200, en voor langere snedes met een Festo TS55EBQ met lineaal, dus dat amateuristische lijkt me wel mee te vallen
De meeste mensen in dit topic bezitten een toffe B&D 7 tientjes deco, en daarmee ziet een lange zaagsnede er gewoon niet uit, ook al ben je een superdesuper meubeltimmerman; met het caliber machines wat jij en ik gebruiken kun je idd nog wel eens wat gekker doen als het MOET...
Ook de tip om ondersteboven te zagen is een goede, alleen is dat natuurlijk met een deco met de greep bovenop bijna niet te doen, en is het raadzaam om dat 'even' te oefenen, want dat is best een apart kunstje
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')