abonnement Unibet Coolblue
pi_50834111
Kom op. Shirts met witte boorden/witte manchetten kunnen eigenlijk niet. Hooguit als casual maar meestal blijft het lachwekkend. En groen, tja. Ik zou mezelf er echt niet aan wagen. Ik heb alleen een wit shirt met donkergroen streepje in de kast maar dat draag ik casual op een spijkerbroek.

En als enige pak vind ik het streepje ook niet zo geslaagd. Oh en zwarte schoenen onder je grijze pak.
  maandag 25 juni 2007 @ 20:55:54 #127
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50834316
Hm, inderdaad moet het streepje wat minder opvallend zijn. Je ziet echter bijna geen grijze pakken zonder streepje.
pi_50834487
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:55 schreef Oksel het volgende:

Je ziet echter bijna geen grijze pakken zonder streepje.
.
  maandag 25 juni 2007 @ 21:01:13 #129
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_50834528
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:50 schreef Japin het volgende:
Kom op. Shirts met witte boorden/witte manchetten kunnen eigenlijk niet.
Het is mijn smaak ook niet, maar in de collectie voor aankomende winter schijnt het toch weer enigszins op te komen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_50836712
Als het om één enkel pak gaat, koop dan antraciet.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_50837213
Of navy..

Wat shirts betreft: Ik heb alleen wit, lichtblauw, en hooguit een keer een lichtroze..
pi_50850514
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het is mijn smaak ook niet, maar in de collectie voor aankomende winter schijnt het toch weer enigszins op te komen.
Dat wil nog niet zeggen dat je het dus aan moet trekken of dat het ineens mooi wordt. Overigens zijn er natuurlijk genoeg grijze pakken zonder opzichtige streep te vinden, je moet misschien wat beter zoeken?
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:19:32 #133
16715 Mylene
*schatje*
pi_50933351
quote:
De jonge ondernemer. Aanjager van onze toekomstige economie. Dikwijls komt het verwijt dat in ons land te weinig jongeren de sprong in het diepe willen wagen om een eigen bedrijf te beginnen. Veilig in de moederschoot van een werkgever is de stap om voor jezelf te beginnen vaak te groot. Nederlandse markt naar een nieuwe generatie die het stokje overneemt, maar echt storm loopt het niet. Toch zijn er nog jongens en meisjes die hun nek boven het maaiveld uit willen steken. Voor deze groep is het glas altijd halfvol. De Financiële Telegraaf portretteert deze weken deze jonge mensen die met succes een eigen onderneming bestieren. Vandaag Fokke de Jong (32), oprichter en directeur van SuitSupply, een snelgroeiend bedrijf dat pakken verkoopt aan "mannen die er goed uit willen zien." Een gedreven ondernemer die al op heel jonge leeftijd met allerlei handeltjes een aardige zakcent bijverdiende, zijn studie nooit afmaakte en die het ooit bij Procter & Gamble maar een week volhield. "Mijn motto is : Waar je in gelooft, ga je ook krijgen."

HET PORTRET FOKKE DE JONG

Pakkenkoning geeft zich bloot

FUNCTIE: DIRECTEUR SUITSUPPLY
GEBOREN: 6 OKTOBER 1973 IN SMALLINGERLAND.
OPLEIDING: VWO, RECHTEN AAN DE UVA (NIET AFGEMAAKT)
AANTAL WERKNEMERS: 250




Suitsupply-directeur Fokke de Jong poseerde naakt voor één van zijn eerste campagnes. Zijn hoofd werd toen wel vervangen door dat van een mooi mannelijk model. "De lichamen van die modellen waren veel te schriel, daarom werd mijn body gebruikt."

Zeven jaar geleden opende je je eerst pakkenwinkel langs de A4, inmiddels zijn het er 19 door het hele land. Dat gaat hard.
Het is een goed concept en ik weet gewoon dat Suitsupply Europa, ja zelfs de wereld gaat veroveren. Hoe lang dat gaat duren? Geen idee, maar we zijn begonnen. We gaan dit jaar nieuwe winkels openen in Antwerpen, Londen en Sjanghai.
Dat is onbescheiden en behoorlijk ambitieus.
Ik heb geen enkele ambitie, Daar geloof ik niet in. Zoals de Ierse schrijver Oscar Wilde ooit zei: Ambition is the last refuge of failure (ambitie is het laatste toevluchtsoord van de mislukking). Groter worden is voor mij dus geen ambitie maar het automatische gevolg van mijn onrust en plezier in wat ik doe. Suitsupply wordt ook niet gevormd door de drang om iets te willen zijn maar door de drang om dingen mogelijk te maken.
Heb je dat altijd gehad, die ondernemerszin?
Het zit bij mij niet in de genen. Ik kom uit een familie van medici. Van ondernemen begrijpen ze gelukkig helemaal niets. Daarentegen heb ik wel altijd eigen winkeltjes gehad. Op mijn dertiende handelde ik in tweedehands flipperkasten, later in brommers en spijkerbroeken. Van het een kwam het ander. Op een gegeven moment dreef ik op de middelbare school een bloeiende handel in melkpoeder met Tsjechië. De zeer succesvolle Britse zakenman Richard Branson zei ooit: Business opportunities are like buses, there’s one coming every five minutes.
Dus de pakkenhandel was ook een bus die langs kwam?
Eigenlijk wel. Tijdens mijn rechtenstudie, die ik trouwens niet heb afgemaakt, hees ik nieuwe corpsleden in een rok. Van mijn studiefinanciering kon ik niet rondkomen, dus er moest extra geld komen. Uiteindelijk besloot ik van mijn bijverdienste mijn beroep te maken. Met 20.000 zuurverdiende guldens op zak opende ik in het najaar van 1999 mijn eerste winkel in een hoekje van het brugrestaurant aan de A4. In het 2e jaar kocht McGregor zich voor een derde in. Deze jongens hebben hun ervaring in het runnen van een modeconcern met ons gedeeld. Daar heb ik veel aan gehad, nog steeds trouwens.
Dus je kunt het vak ondernemer ook leren?
Nee, daar zijn echt geen tentamens en proefwerken voor. Maar je kunt door vallen en opstaan wel leren een steeds betere ondernemer te worden. Tijdens je studie kun je leren hoe je bij een bank een financiering moet aanvragen en hoe je een businessplan moet schrijven, alhoewel dat allemaal niet zo ingewikkeld is hoor. Iedereen die drie zinnen in foutloos Nederlands achter elkaar op papier kan zetten, kan dat. Maar dat is gewoonweg niet genoeg. Met een goed idee alleen kom je er trouwens ook niet. Je moet er direct mee aan slag. Ondernemen is een werkwoord, een ander woord voor: niet wachten maar doen.
Wat maakt Suitsupply tot een succes?
Een heldere formule. Ons model is onze kracht: geen franje en toch persoonlijk. Snel en effectief. Er is weinig wat onze aandacht afleidt, waardoor we alle aandacht hebben voor onze klanten. We besteden daarbij weinig tijd aan het vastleggen van procedures en richtlijnen maar gebruiken alle ruimte om zo snel mogelijk van A naar B te komen. We houden daarbij een goede balans tussen de zakelijke en creatieve kant. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om een soort x-factor waarom klanten zich tot je merk aangetrokken voelen. Die factor is voor anderen niet zo evident, want in principe kan iedereen een pakkenwinkel beginnen. Die x-factor is dus ons best bewaarde geheim en maakt Suitsupply tot een succes.
Hoeveel pakken verkoop je eigenlijk per jaar?
Dat is niet zo interessant en ook niet belangrijk. Uiteindelijk gaat het niet om hoeveel pakken ik verkoop, maar om hoeveel mensen blij worden van mijn product. En dat zijn er heel veel.
Dus je zegt niet hoeveel?
Nee.
Wordt er in Nederland voldoende geinvesteerd in jonge ondernemers?
Nederland zwemt in het geld. Banken en investeerders zijn op zoek naar talentvolle ondernemers met goede ideeen. Dat de overheid niet genoeg zou doen om startende ondernemers te helpen is onzin. De overheid moet zich daar namelijk helemaal niet mee bemoeien. Je bent als ondernemer zelf verantwoordelijk voor je onderneming. Als je daar hulp van de overheid voor nodig hebt moet je er misschien maar helemaal niet aan beginnen.
Kan je personeel je wel bijhouden?
Ik heb een speciaal soort in dienst. Mensen met jeukende handen die ze ook willen laten wapperen. Ondanks het feit dat ik zelf een gesjeesde student ben kijk ik wel naar het opleidingsniveau van onze sollicitanten. Je moet wel een hele goede reden hebben als je je studie niet hebt afgemaakt. Opleiding zegt toch veel over intelligentie. Die je nodig hebt om in een situatie waar je heel veel ruimte wordt geboden de juiste beslissingen te nemen.
Input is dus gewenst?
Handelen is gewenst. Geen input. Je moet zelfstandig beslissingen durven nemen. Ik heb niets aan mensen die met mooie plannen komen en als ik dan zeg: doe er wat mee, onder de tafel wegkruipen. Zo had ik hier laatst een sollicitante voor de functie van junior productmanager. Ze zei tijdens het gesprek dat het haar ambitie was om uiteindelijk inkoopmanager te worden. Vol verwachting klopte mijn hart, maar zelfs toen ze er een nachtje over had geslapen had ze nog geen voorstelling hoe haar leven als inkoopdirecteur in een organisatie met 500 winkels er uit zou zien. Ik kan mij bijna tastbaar voorstellen hoe mijn bedrijf er straks met 500 winkels uitziet. Op basis van dat voorstellingsvermogen kan ik acties ondernemen. Zij zal dus geen inkoopdirecteur worden.
Heb je wel eens fouten gemaakt?
Ondernemen is veel fouten maken, maar toch net iets meer goed doen dan fout. En wat je goed doet, ook nog eens beter doen dan de concurrentie.
Droom je wel eens van rentenieren?
Het lijkt me echt vreselijk om op mijn veertigste met mijn zakken vol geld ergens rond te dobberen op een jacht. Ik heb eigenlijk wel medelijden met mensen die hun zaak verkocht hebben en dan niets meer te doen hebben. Maar ja, misschien denk ik er over 20 jaar wel anders over.
bron
pi_51071164
quote:
Ja dus
  maandag 2 juli 2007 @ 20:48:07 #136
58560 Oksel
Gezellig.
pi_51071396
Godver, ik heb een probleem.

Ik heb een dikke reet & flinke bovenbenen in vergelijking met de rest van mijn lichaam. Ik heb colbertmaat 48, maar moet broekmaat 50 hebben.

Resultaat; verschillende zaken kunnen mij niet helpen, of ik moet naar pakmaat 50 waarbij ze voor een godsvermogen het colbert in moeten nemen, en dat trekt me niet echt. SuitSupply, o.a., kunnen mij simpelweg niet helpen.

Ik zit er over te denken om een pak op maat te laten maken. Wil 600-700 MAX spenderen, en weet dat ze dit bij SuitSupply voor dit geld kunnen doen. Of hebben jullie een betere tip?
  maandag 2 juli 2007 @ 22:40:11 #137
144616 Neuroscience
Just say no
pi_51076625
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:48 schreef Oksel het volgende:
Godver, ik heb een probleem.

Ik heb een dikke reet & flinke bovenbenen in vergelijking met de rest van mijn lichaam. Ik heb colbertmaat 48, maar moet broekmaat 50 hebben.

Resultaat; verschillende zaken kunnen mij niet helpen, of ik moet naar pakmaat 50 waarbij ze voor een godsvermogen het colbert in moeten nemen, en dat trekt me niet echt. SuitSupply, o.a., kunnen mij simpelweg niet helpen.

Ik zit er over te denken om een pak op maat te laten maken. Wil 600-700 MAX spenderen, en weet dat ze dit bij SuitSupply voor dit geld kunnen doen. Of hebben jullie een betere tip?
Voor dat geld is SS de beste optie denk ik.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  maandag 2 juli 2007 @ 22:55:11 #138
58560 Oksel
Gezellig.
pi_51077260
Okay. Thnx.

En een tip voor schoenen? Een afbeelding?
pi_51081119
Plain oxfords (= model schoen) Ligt er aan wat voor kleur pak je neemt (ik zou op veilig spelen en voor navy of antraciet gaan) maar bruin is imo de mooiste kleur, al is er met zwart natuurlijk ook niks mis

Dit is een plain oxford:



En zo heb je ook nog derby's:



Het verschil zit hem zegmaar bij de aansluiting van de veters..

Verder heb je ook nog Broques etc, maar daar zou ik niet eens naar kijken.. (zijn de "gaatjes" schoenen)

Imo zijn plain oxfords het mooiste onder een pak.. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel geld je er aan uit wilt geven, en volgens mij houden veel winkels nu ook uitverkoop, dus doe er je voordeel mee
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:24:45 #140
58560 Oksel
Gezellig.
pi_51085658
Dus altijd laag.

En onder een antreciet (?) pak, zwarte lijkt mij..

Thnx anyway.
pi_51090288
Zwart staat nooit verkeerd, bruin kan soms wat minder mooie combinaties opleveren. Bij je eerste paar schoenen altijd voor zwart gaan.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:17:22 #142
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_51091208
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:50 schreef Japin het volgende:
Bij je eerste paar schoenen altijd voor zwart gaan.
Dat is inderdaad een goede tip, met zwarte schoenen kun je je bijna onmogelijk een buil vallen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_51091520
En altijd laag is maar net wat je zelf lekker vindt zitten...
Het is imo geen must
pi_51096258
In Italie vorige week een nieuw pak gekocht van Ferragamo. De schoenen die ik er bij aankreeg heb ik maar niet mee genomen. Dat kon de portomonee op dat moment even niet aan (660 euro, au). Was het enige merk waar ik in Italie de pakken van paste.
pi_51110236
Dames en Heren, ik heb even wat advies nodig. Ik heb sindskort een nieuwe baan waarbij ik netjes rond moet lopen, hiervoor moet ik mijn garderobe wat uitbreiden. Mijn budget is enigszins beperkt.

Ik heb:
Pakken:
- effen zwart
- navy met een fijn streepje (zojuist gekocht bij SS)

Shirts:
- 1 wit
- 1 lichtblauw
- aantal (5 a 6) wit met streepje/ruitje

Schoenen:
- zwart (van lier)

Riem:
- zwart

Mijn vragen:
- Ik wil er eigenlijk nog een pak bij hebben, welke kleur is het verstandigst? Ik zat zelf aan antraciet te denken.
- Wat voor shirts kan ik er het best bijkopen?
- Ik moet er sowieso nog een paar schoenen bij hebben. Gezien mijn budget worden dit van liers of van bommels. Welke kleur en welk model raden jullie aan?
- Heb ik riemen nodig in andere kleuren?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Andere adviezen zijn ook zeker welkom.

Alvast bedankt!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:24:38 #146
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_51111265
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:00 schreef FloggingMolly het volgende:
Dames en Heren, ik heb even wat advies nodig. Ik heb sindskort een nieuwe baan waarbij ik netjes rond moet lopen, hiervoor moet ik mijn garderobe wat uitbreiden. Mijn budget is enigszins beperkt.

Ik heb:
Pakken:
- effen zwart
- navy met een fijn streepje (zojuist gekocht bij SS)

Shirts:
- 1 wit
- 1 lichtblauw
- aantal (5 a 6) wit met streepje/ruitje

Schoenen:
- zwart (van lier)

Riem:
- zwart

Mijn vragen:
- Ik wil er eigenlijk nog een pak bij hebben, welke kleur is het verstandigst? Ik zat zelf aan antraciet te denken.
- Wat voor shirts kan ik er het best bijkopen?
- Ik moet er sowieso nog een paar schoenen bij hebben. Gezien mijn budget worden dit van liers of van bommels. Welke kleur en welk model raden jullie aan?
- Heb ik riemen nodig in andere kleuren?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Andere adviezen zijn ook zeker welkom.

Alvast bedankt!
- Als je al een zwart en een blauw pak hebt zou ik een grijs pakken kopen, al dan niet met streepjes;
- In andere kleuren dan je al hebt, liefst kleuren die je bij meerdere pakken kunt dragen, zodat je eindeloos kunt variëren;
Als je al een goed paar zwarte schoenen hebt zou ik een paar bruine/roodbruine of beige schoenen kopen. Voor 230 euro of zo heb je een mooi paar Van Bommels;
- Ik zou er nog een bruine riem bij kopen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:53:08 #147
58560 Oksel
Gezellig.
pi_51112471
Bruine riem is voor makelaars.
pi_51112562
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:53 schreef Oksel het volgende:

Bruine riem is voor makelaars.
*grin*

Sowieso, die (licht)bruine schoenen-trend tegenwoordig, blegh.
pi_51112572
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:53 schreef Oksel het volgende:
Bruine riem is voor makelaars.
Wat is dat voor onzin?

Mits bruine schoenen dan ook bruine riem imo.
En om het helemaal af te maken een horlogen met bruine leren band in dezelfde kleur.
pi_51113454
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:00 schreef FloggingMolly het volgende:
Dames en Heren, ik heb even wat advies nodig. Ik heb sindskort een nieuwe baan waarbij ik netjes rond moet lopen, hiervoor moet ik mijn garderobe wat uitbreiden. Mijn budget is enigszins beperkt.

Ik heb:
Pakken:
- effen zwart
- navy met een fijn streepje (zojuist gekocht bij SS)

Shirts:
- 1 wit
- 1 lichtblauw
- aantal (5 a 6) wit met streepje/ruitje

Schoenen:
- zwart (van lier)

Riem:
- zwart

Mijn vragen:
- Ik wil er eigenlijk nog een pak bij hebben, welke kleur is het verstandigst? Ik zat zelf aan antraciet te denken.
- Wat voor shirts kan ik er het best bijkopen?
- Ik moet er sowieso nog een paar schoenen bij hebben. Gezien mijn budget worden dit van liers of van bommels. Welke kleur en welk model raden jullie aan?
- Heb ik riemen nodig in andere kleuren?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Andere adviezen zijn ook zeker welkom.

Alvast bedankt!
Gezien je al een zwart, en navy pak hebt, zou je idd voor antraciet kunnen gaan. Zwart pak zou ik echter niet zo snel aantrekken, in het bedrijfsleven is het toch meer navy en antraciet.. Zwart is voor feesten en begrafenissen

En qua schoenen, als je al een net zwart paar hebt, dan zou je idd voor bruin kunnen gaan. Dit past zowel bij navy als bij antraciet (bij zwart dan weer niet) Let erop dat je riem altijd dezelfde kleur als de schoenen heeft..

Qua shirts zou ik het persoonlijk bij wit en lichtblauw houden, eventueel nog een keer lichtroze oid.. Bij wit en lichtblauw komt je pak ook imo het mooist naar voren, maar dit is natuurlijk een persoonlijke smaak Maar qua shirts is er ook erg veel keuze.. Wat voor kraag vind je het fijnst? met of zonder manchetten? etc..

Als je van shirts houd met een streepje, let er dan wel op dat je dit dan goed combineert met de rest.. Tenzij je het goed weet te combineren, moet je niet drie strepen bij elkaar gaan dragen (pak, shirt en stropdas)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')