hmmm, terwijl volvo's wel bekend staan als degelijke auto'squote:Op vrijdag 29 december 2006 19:26 schreef PietjePuk2 het volgende:
Mijn ouders hun S40 benzine 1.8 was bij 185.000km "op". Teveel kosten. Katalysator, lagers enzo.
De S40 en V40 staan niet zo goed bekend.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:27 schreef LENUS het volgende:
[..]
hmmm, terwijl volvo's wel bekend staan als degelijke auto's
Tja, werd nooit echt goed warm gereden. Ma elke dag naar werk, 10km ongeveer. Dan krijg je dat.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:27 schreef LENUS het volgende:
[..]
hmmm, terwijl volvo's wel bekend staan als degelijke auto's
2500quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:30 schreef okkie-man het volgende:
Wat moet ie kosten
Dan moet je 25 jaar rijden voordat je aan de 185.000 komt... dan hebben de meeste auto's hun beste tijd wel gehadquote:Op vrijdag 29 december 2006 19:33 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Tja, werd nooit echt goed warm gereden. Ma elke dag naar werk, 10km ongeveer. Dan krijg je dat.
Nee, was een 96-er. Werd natuurlijk niet alleen maar voor woon-werk gebruikt, maar meestal wel. Wij kochten hem toen trouwens met 90.000km op de klok.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:42 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Dan moet je 25 jaar rijden voordat je aan de 185.000 komt... dan hebben de meeste auto's hun beste tijd wel gehad
Heb ze zien rijden met 8 ton op de klok. De auto van mn pa heeft er trouwens 415.000 km opzitten zonder ècht noemenswaardige defecten. Ook niet misselijk.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:25 schreef Matel het volgende:
Ik ken mazda's en toyota's die met gemak meer dan 250.000KM lopen zonder echt hoge kosten aan reparaties te moeten doorstaan. En Mercedes is helemaal top natuurlijk. Hoeveel denk je dat zo'n Taxi heeft gereden?
Mijn pa had ook een ouwe mercedes E klasse diesel. Een van de eerste E-klasses. Die heeft hij hier in Nederland tot de 3 ton gereden vanaf nieuw, toen is hij naar Portugal naar een bekende gegaan die hem tot de 550k heeft gereden, en 5 jaar geleden ging hij van de Portugees naar een andere bekende met een bedrijf in Polen die hem daar reed, en nu staat er al ongeveer 650k op. Het is nogsteeds een auto die buiten de normale beurt en hier en daar iets extra nooit hoge kosten heeft.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:01 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Heb ze zien rijden met 8 ton op de klok. De auto van mn pa heeft er trouwens 415.000 km opzitten zonder ècht noemenswaardige defecten. Ook niet misselijk.
Ik ken iemand met 575K op zijn volvo, toen vond ie het tijd voor een nieuwe .quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:31 schreef KonnieKipke het volgende:
Mijn 850 zit nu op 250k, en bij de club zijn er die 550k hebben gereden
Ik heb in een Volvo gereden die klokje rond was, miljoen dus. Ding was dan ook compleet gaar, maar reed nog wel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik ken iemand met 575K op zijn volvo, toen vond ie het tijd voor een nieuwe .
Zit er een ketting in dan,net als in de oude beemers?quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:37 schreef LENUS het volgende:
ik heb een Ford Fiesta gekocht uit 96 met 98 K op de teller voor 1500 E. Ik durfde het toch niet aan met die polo! Dingetje rijd als nieuw, onlangs nog een grote beurt gehad waarbij zo ongeveer alles is vervangen. Distributieriem zit niet in een Ford, dus dat scheelt ook. Toppertje!
Er zit inderdaad een ketting in, met onderliggende nokkenas.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:42 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zit er een ketting in dan,net als in de oude beemers?
Een Saab is voor mij te zwaar en te groot. Heb nu een 1.1 moter, met een gewicht van 848. Scheelt wat in de belasting en het verbruik!quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:53 schreef draaijer het volgende:
Koop een Saab. Heerlijk auto en check de link
1,6 miljoen kilometer met 1 auto gereden
Dat van die Saabblokken klopt idd. Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van een 900 classic die was afgedankt omdat het blok kapot was, ook niet bij de turbo's! Wel soms een koppakking of turbo, maar meestal roest of economisch niet meer rendabel om de weg op te krijgen door dingen als remmen, wiellagers etc.quote:Op zaterdag 30 december 2006 01:38 schreef yup het volgende:
Niet alleen brandstof hoor, ouwe Saab blokjes kunnen tonnen en tonnen mee bijv. zijn technisch gewoon bijzonder goed inmekaar geschroefd, terwijl sommige oude benzinemotoren na 2 ton gewoon letterlijk op zijn...
Dat is inderdaad de spijker op z`n kop.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:39 schreef Oosthoek het volgende:
Ligt er vooral aan hoe er mee omgegaan is. Er zijn ware verhalen over Saabs die 1.600.000 km hebben gereden, maar er zijn ook verhalen van exemplaren die bij 120.000 gewoon verrot waren.
goeie koop. Ik rijd zelf in een '94 fiesta met nu 105k op de teller. Helaas wel rond de 95k voor meer dan 1000 euro kosten gehad, vooral aan remmen en uitlaat. Maar dat zal wel komen aangezien ik er de laatste 20k nogal veel mee stoplicht sprint.quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:37 schreef LENUS het volgende:
ik heb een Ford Fiesta gekocht uit 96 met 98 K op de teller voor 1500 E. Ik durfde het toch niet aan met die polo! Dingetje rijd als nieuw, onlangs nog een grote beurt gehad waarbij zo ongeveer alles is vervangen. Distributieriem zit niet in een Ford, dus dat scheelt ook. Toppertje!
Die van ons rijdt op Benzine! Toch knapquote:Op zondag 31 december 2006 18:04 schreef Xcalibur het volgende:
M'n pa had een Audi A4 met 360.000 op de teller toen de versnellingsbak (ofzo) het begaf... die van mij staat nu op 212.000 en die is nog lang niet op. Wel allebei diesels trouwens.
M'n schoonvader heeft een Mercedes gehad die eerst als taxi gebruikt is... hij is er mee over de miljoen gegaan
Golf 2 is dan ook een stabiele auto, itt de poloquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:11 schreef HenkieSpankie het volgende:
Volgens mij speelt brandstof ook een grote rol?
Ik heb een Golf 2 GTD (turbodiesel) met 380.000+ op de teller..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |