abonnement Unibet Coolblue
pi_44804171
Na zes dol dwaze weken is er een einde gekomen aan een inzamelingsactie die zijn weerga niet kent. Zo'n zes weken geleden hoorden we de eerste geluiden op het forum: gaan we dit jaar nog iets inzamelen voor kerst ? De Warme voeten actie van vorig jaar was een enorm succes, dus op zich leek mij het wel leuk om weer een actie te beginnen. Maar dan, waar ga je voor inzamelen ? Dat sudderde een paar dagen totdat user wdn met de link naar Stichting Fok op de proppen kwam. Ik weet nog goed dat ik in de lach schoot, maar het lachen verging mij al heel snel toen ik op hun site op de sterrenpagina terecht kwam.. Een brok in mijn keel en de tranen in mijn ogen. Ook andere users reageerden erg positief op die stichting. Op dat moment had ik zoiets van: nu of nooit ! Ik ben toen een halve dag bezig geweest om iemand van de stichting te pakken te krijgen. Want geld inzamelen is natuurlijk een ding, maar ze moeten het natuurlijk nog wel willen dan. Een heleboel telefoontjes later had ik eindelijk contact met Fred Rill van de stichting, en in het half uur daarna heb ik zo'n beetje ieder bestuurslid wel gesproken. En stuk voor stuk waren ze razend enthousiast. Dus besloot ik (samen met een paar collega mods) om deze actie heel snel op te starten. Willeke Rasenberg (de voorzitter) heeft een stukje geschreven voor de OP van het actie topic, en de maandag daarna heb ik de klap erop gegeven en het startschot gelost.

Nu wist ik nog van vorig jaar dat ElisaB er bereveel werk aan had om alle geldstromen te beheren en alle bijkomende dingen. Ik was ontzettend blij dat zij haar expertise, rekening, tijd, heel veel tijd ter beschikking wilde stellen, en spontaan Ja zei toen ik haar vroeg of ze me wilde helpen met de actie. Daar ben ik echt enorm dankbaar voor, ik had het mezelf echt niet zien doen.. (overigens had ook Brighteyes aangeboden om te helpen)

Goed de actie liep, en de organisatie stond. Maar wat konden we nu verwachten. Gezien de nieuwe doelstelling van de stichting (internet voor CF kinderen in ziekenhuizen) hoopte ik dat we twee laptops bij elkaar zouden kunnen sprokkelen voor de stichting, en ElisaB hoopte op drie. Maar wat er daarna gebeurde overtrof echt iedere verwachting. Binnen een week waren we de 2500 euro voorbij, en dus waren die drie laptops al een feit. Waar zou dat eindigen ? 3000, 4000, 5000 euro ???

Vervolgens wordt er in LEF een topic geopend door Raptorix: ik ga 100 kilometer hardlopen voor deze actie op voorwaarde dat er minstens 250 euro mee wordt opgehaald. Ongelovelijk moedig, en ik denk dat deze actie wel het tienvoudige van 250 euro heeft opgeleverd. En die bikkel heeft er onder zware omstandigheden (veel mul zand) voor gelopen ook. Een dubbele mararhon is het geworden, echt een prestatie van wereldniveau

Nog een actie die spontaan ontstond op Fok! radio: moemoe en PussydeLuxe organiseerden een modveiling. Mods boden zich aan voor een dagje uit tegen een ruime vergoeding. Ook deze actie werd een knallend succes met op een opbrengst van ruim 3000 euro. Echt geweldig dames

Intussen hadden we met de stichting afgesproken dat de kick off van hun project zou beginnen met 6 laptops, en dat aantal wordt in de toekomst geleidelijk uitgebreid. Via bemiddeling van Dementor, hebben we 6 volledig geinstalleerde Acers aangeschaft. Dementor is een hele dag bezig geweest met de installatie. En een leuke korting ook, dus Dementor en Computerland Rotterdam moegen we wel even noemen

Kropen we van de week door de 9000 euro grens heen. Zouden we de 10.000 halen ? Een anonieme user vond van wel, en zorgde er persoonlijk voor dat dat gerealiseerd werd ! Ontzettend bedankt daarvoor !!!!!. Met de 10.000 euro waren we enorm in de gloria. De laatste dag schoot het bedrag door diverse giften in een keer naar de 15.000 euro
Ik ben gisterenavond echt een hele tijd stil geweest. Dit hadden we vooraf nooit kunnen dromen.

Vanmiddag ben ik met ElisaB naar Rotterdam geweest om de laptops en het geld (symbolisch) te over handigen. Namens de stichting waren Fred Rill (met zijn echtgenote) en Hans van Roon aanwezig.
De dankbaarheid die zij uitstraalden en uitspraken kan ik niet eens met woorden beschrijven. Maar die dankbaarheid is echt énorm Ik heb Eline van Haaren aan de lijn gehad. Zij is een meisje met Cf dat momenteel in het ziekenhuis ligt, en zij krijgt de eer om morgen de eerste laptop in gebruik te mogen nemen (ik kom straks in dit topic nog even op haar terug) Van de Stchting kregen ElisaB en ik een mooi fotoboek ter herinnering aan de vakantiekampen die zij voorheen organiseerden, een mooie rugtas en een mooie klok met zaklamp. (dank daarvoor, een erg leuk aandenken aan deze actie)

Nog wat foto's van de overhandiging:



De laptops, tassen en sloten bij ElisaB thuis



Fred Rill (links) neemt de eerste laptop in ontvangst. Helaas sta ik weer bijzonder belazerd op de foto (rechts)



Fred Rill met de laptop (en mijn jongste dochter kijkt of het allemaal wel goed gaat)



Mooi tas om de laptop in te bewaren



De spullen nog even voor de FOK vlag

ElisaB voelde zich erg veilig achter de camera en wilde helaas niet in beeld

Rest mij om iedereen die op welke wijze dan ook heeft bijgedragen echt uit het diepst van mijn hart te bedanken, en ik maak hiervoor een hele diepe buiging
En ElisaB wil er niets van horen: maar echt waar: zonder jouw inzet had dit allemaal een stuk moeilijker geworden. Tnx Kanjer

****************************************
vrijdag 29 december

Gisteren aan de stichting afgegeven en vandaag is de eerste laptop in het ziekenhuis bezorgd bij Eline:










[ Bericht 1% gewijzigd door buzzer op 30-12-2006 12:36:17 ]
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 28 december 2006 @ 20:29:42 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_44804606
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:17 schreef buzzer het volgende:
En ElisaB wil er niets van horen: maar echt waar: zonder jouw inzet had dit allemaal een stuk moeilijker geworden. Tnx Kanjer
Heel ontzettend graag gedaan

We zijn door de ¤ 15.000 & still counting! Ik hoop dat we binnen een dikke week helemaal rond zijn en de definitieve eindstand kunnen posten. Daarna gaat mijn administratie naar Danny (voor het archief) en naar Fred om gecontroleerd te worden.

Hou dit topic in de gaten; Fred zal hier nog zijn opwachting maken om de plannen voor de komende maanden uit de doeken te doen!

Iedereen nogmaals bedankt!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 28 december 2006 @ 20:39:14 #3
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_44804941
Prachtig.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  donderdag 28 december 2006 @ 20:50:52 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_44805355
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:39 schreef Bupatih het volgende:
Prachtig.
Woei, je bent nog nét op tijd om ook te storten
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_44805478
OMFG. Ik sta haast te janken van hoe mooi dit is zoveel goeds door zoveel Fok!kers!

  donderdag 28 december 2006 @ 20:55:37 #6
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_44805513
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Woei, je bent nog nét op tijd om ook te storten
Hoe? Waar naartoe?
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  donderdag 28 december 2006 @ 20:58:26 #7
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_44805610
Ik zal 10 cent storten voor elke dag dat ik geband was.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_44805686
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:58 schreef Bupatih het volgende:
Ik zal 10 cent storten voor elke dag dat ik geband was.
Ik doe mee!
  donderdag 28 december 2006 @ 21:01:42 #9
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_44805715
Ik kom uit op 139 dagen.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_44805772
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:01 schreef Bupatih het volgende:
Ik kom uit op 139 dagen.
13,90? Ik rond het dan af op 14 euro, zo vrijgevig ben ik.
  donderdag 28 december 2006 @ 21:03:48 #11
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_44805787
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:03 schreef Stofje het volgende:

[..]

13,90? Ik rond het dan af op 14 euro, zo vrijgevig ben ik.
Ik niet. Had Danny ons maar niet met kerst moeten unbannen.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_44805843
Mooi!

Prachtig zelfs...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44805871
Zo hoort het gewoon te zijn
  donderdag 28 december 2006 @ 21:28:29 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44806624
Mooi hoor!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 28 december 2006 @ 21:34:58 #15
81237 releaze
best of both worlds
pi_44806871
Wow. *stil is* Wat geweldig!!!


Is er nog een linkje naar het/een topic van raptorix? ik wist wel dat ie ging lopen, maar wanneer was het? is er een log? Zijn er fotos?
pi_44806909
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:34 schreef releaze het volgende:
Wow. *stil is* Wat geweldig!!!


Is er nog een linkje naar het/een topic van raptorix? ik wist wel dat ie ging lopen, maar wanneer was het? is er een log? Zijn er fotos?


Hulde: Raptorix liep 16 uur en 80km voor FOK! voor Fok

Succes met lezen!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44807266
Echt heel goed werk van jullie en erg leuk om het verslag te lezen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44807326
* moemoe pinkt een traantje weg
pi_44809382
Hallo Allemaal,

Ik ben net terug uit Rotterdam, Hans en ik hebben de eerste PC van een UMTS kaart voorzien en het werkt geweldig!
Morgen gaat Hans de 'FOK 001' als eerste aan Eline afleveren. Daarmee is de eerste van een lange reeks FOK PC's in werking.

De komende maanden gaan we verder inventariseren waar de nood het hoogst is en met jullie PC's zullen we 'onze kids', onze kanjers van het broodnodige internet voorzien!! (Ik las laast een verhaal van iemand die voor het eerst bij een opname met het segregatiebeleid te maken had. Ze hebben het over een regime als in een EBI(Extra Beveilgde Inrichting), ze mogen 23 uur per dag niet van hun kamer af, de fysio komt bij ze langs en zo. Bezoek van andere CF-ers is helemaal uit den boze.

Het zijn trouwens ongelooflijk mooie, compacte en complete computers! Ze zien er hardstikke mooi uit!

Hoewel het misschien een beetje vervelend is: HET RESULTAAT VAN JULLIE ACTIE IS
ONGELOOFLIJK!!!!!!!!****


In de komende weken en maanden gaan we jullie van onze vorderingen om in het hele land PC's te krijgen op de hoogte houden.

Bedankt!!! Namens alle Stichting FOK gebruikers!!!
pi_44809520
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:36 schreef fredfok het volgende:
'FOK 001'


Dat er vele mogen volgen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 28 december 2006 @ 22:41:22 #21
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_44809596
Stofje en Bupa

Stuur even een mailtje naar fokvoorfok@gmail.com, dan mail ik je de gegevens terug!
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:39 schreef Oblivion het volgende:


Dat er vele mogen volgen.
Wat zij zegt
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_44809843
Prachtig
pi_44810010
15.000 euro! Wauw!

Leuk verslag buzzer en ElisaB! Jullie hebben echt super werk verricht .
  donderdag 28 december 2006 @ 22:51:18 #24
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44810015
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:29 schreef ElisaB het volgende:

Hou dit topic in de gaten; Fred zal hier nog zijn opwachting maken om de plannen voor de komende maanden uit de doeken te doen!
Dat doe ik dan bij deze. Erg leuk om te zien wat er concreet met het geld gebeurt!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  donderdag 28 december 2006 @ 22:56:57 #25
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_44810254
Aanvulling:

Eline van Haaren, het meisje dat morgen de eerste laptop in gebruik zal gaan nemen, is op 1 januari a.s. te zien op televisie.

Om 21:20 is zij te zien in het programma "Je zal het maar hebben" van Ruben Nicolai (bekend van de Lama's) bij BNN op Ned 3.

[ Bericht 18% gewijzigd door buzzer op 28-12-2006 23:09:42 ]
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')