abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44791821
wil ik net gaan inloggen op de postbank internet bakieren website.
directe bookmark naar de inlog page: https://mijn.postbank.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet

krijg ik deze 'popup'

ik gebruik de nieuwste Firefox met de extensie Adblock plus.

even voor de zekerheid, is dit gewoon bescherming of echt wat

"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_44791830
Welke popup?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_44791868
plaatje gefixed.
pi_44791946
Lijkt me niet, het adres is bij mij precies hetzelfde als ik eerst na postbank.nl ga..
pi_44791981
Ah die!

Is dat die "beveiliging" van Firefox? Ik vind dat grote onzin, ik heb het direct uitgezet, want het zendt alle sites die je bezoekt naar Google voor de check. Ja ze gaan er vast vertrouwelijk mee om, ho hum.

Maar goed: het zou me niks verbazen als dit een onzinmelding is. Om te checken of je postbanksite legitiem is, moet je even op het slotje klikken onderaan je browserscherm. Daarnaast moet de URL staan, en als je op het slotje klikt moet je een certificaat zien, let erop in de gegevens van het certificaat ("View") dat het uitgegeven is aan Postbank N.V. of weet ik het. Als dat er staat, dan zit je goed. Die certificaten zijn praktisch niet te vervalsen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Donald Duck held donderdag 28 december 2006 @ 14:02:25 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44792007
Valse melding. Internet Explorer met Site Advisor vindt de site goed, en ook Opera met fraudebescherming heeft geen melding hier.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44792144
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:01 schreef soylent het volgende:
Ah die!

Is dat die "beveiliging" van Firefox? Ik vind dat grote onzin, ik heb het direct uitgezet, want het zendt alle sites die je bezoekt naar Google voor de check. Ja ze gaan er vast vertrouwelijk mee om, ho hum.
sowieso heeft google al een aardig databaseje met alle google analytics gegevens. zelfs fok gebruikt het
pi_44792265
thanks, ik ben ingelogt en al me geld is er nog.
pi_44793340
https://mijn.postbank.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet geeft bij mij geen problemen. MAAR: stel dat 't een of ander je eigen computer zo heeft zitten verzieken dat FF bij deze URL naar een heel ander IP gaat, dan KAN het prima zijn dat je WEL op een valse site terechtkomt... Die valse site vult je gegevens in in de echte, en daardoor denk je op de valse site dit:
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:10 schreef roburt het volgende:
thanks, ik ben ingelogt en al me geld is er nog.
Terwijl het dus best zo kan zijn dat bij de eerstvolgende overschrijving jouw TANcode voor heel iets anders gebruikt gaat worden dan jij denkt......
censuur :O
pi_44793381
URL zegt weinig als iemand je host file heeft aangepast. Je kan dan netjes www.fok.nl intikken, maar toch op www.geenstijl.nl uitkomen. Dus controleren of andere mensen ook deze melding krijgen, heeft geen nut als bij TS zijn host-file is aangepast. File staat hier trouwens: C:WINDOWSsystem32driversetc --> Hosts

Bij die beveiliging van Firefox kan je ook een file laten downloaden waarin alle bekende phishing-adressen staan. Elke URL die je bezoekt wordt dan gecheckt met die file en niet via Google.
pi_44793512
On second thought....
Ik krijg exact dezelfde melding als ik m'n password wil invullen! En waarom moet FF daarbij full CPU vreten, zodanig dat ik dat popup-windowtje nauwelijks nog wegkrijgt (browser afsluiten werkte, lang leve het onthouden van DIT formuliertje!)...?!
Anyway, ik heb op "dit is geen nep site" geklikt.
pi_44793597
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

*EDIT*
On second thought....
Ik krijg exact dezelfde melding als ik m'n password wil invullen! En waarom moet FF daarbij full CPU vreten, zodanig dat ik dat popup-windowtje nauwelijks nog wegkrijgt (browser afsluiten werkte, lang leve het onthouden van DIT formuliertje!)...?!
Anyway, ik heb op "dit is geen nep site" geklikt.
En niet komen zeiken als al je geld foetsie is
pi_44793709
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:40 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

En niet komen zeiken als al je geld foetsie is
Dat doe ik pas als ik ook TAN-codes in zou toetsen he...
pi_44794499
Ik verbaas me altijd waarvoor SesamLogin staat...
  donderdag 28 december 2006 @ 15:15:42 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_44794658
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:
https://mijn.postbank.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet geeft bij mij geen problemen. MAAR: stel dat 't een of ander je eigen computer zo heeft zitten verzieken dat FF bij deze URL naar een heel ander IP gaat, dan KAN het prima zijn dat je WEL op een valse site terechtkomt... Die valse site vult je gegevens in in de echte, en daardoor denk je op de valse site dit:
Een URL kan je wel spoofen, maar een frauduleus SSL certificaat verkrijgen is niet zo simpel. Daarom gewoon even op het slotje klikken en je bent een stuk zekerder.
pi_44794849
ik zou je computer formateren, misschien heb je wel zo'n paard!
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_44795325
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:21 schreef hardstylesage het volgende:
ik zou je computer formateren, misschien heb je wel zo'n paard!
Ik zou je computer het huis uit doen, en weer oldschool geld overschrijven.
pi_44796996
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 30-12-2006 10:56:37 ]
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  donderdag 28 december 2006 @ 17:09:04 #20
107652 Quincy5
Back to the future
pi_44798191
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Sander op 30-12-2006 10:56:54 ]
www.bttf.com
I hate mornings
pi_44800310
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Sander op 30-12-2006 10:56:57 ]
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten