abonnement Unibet Coolblue
pi_44776878
Iemand hier ervaring met het werken bij PwC? Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd naar de inhoud van het assessment, wat ik over 2 weken ga doen. Als iemand hier inside info over heeft, hoor ik het graag
Wat ik weet is dat er een IQ-test en een persoonlijksheidstest gedaan zal worden, samen met een psychologische test. Ik ben m.n. benieuwd naar de inhoud van de IQ-test(s).
pi_44780535
Organiseert PwC dit assesment zelf of hebben ze een bureau ingeschakeld?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_44780815
Weet ik niet, ik denk dat ze het zelf doen. Hoezo?
pi_44780953
quote:
Op woensdag 27 december 2006 23:28 schreef Juha het volgende:
Weet ik niet, ik denk dat ze het zelf doen. Hoezo?
Je hoort vaak dat recruiters (of van die bureaus) dit soort zaken afhandelen en dan een rapport afgeven aan jouw potentiele werkgever. Als je dan info wil over de (IQ)-test zul je bij zo'n bureau moeten zijn en niet bij PwC.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_44786544
Spel om te beginnen tijdens het assessment de naam van je potentiele toekomstige werkgever correct: waterhouse is met een kleine letter 'w', PricewaterhouseCoopers dus.
pi_44787252
quote:
Op donderdag 28 december 2006 09:14 schreef anarchitect het volgende:
Spel om te beginnen tijdens het assessment de naam van je potentiele toekomstige werkgever correct: waterhouse is met een kleine letter 'w', PricewaterhouseCoopers dus.
Bedankt voor je extreem nuttige toevoeging aan dit topic!
pi_44788095
Bel gewoon ff het telefoonnummer dat op de uitnodiging staat; het is volstrekt normaal dat je vraagt aan wat voor soort vragen/rollenspelen/presentaties je je kan verwachten. Scoor je meteen extra punten op initiatief nemen!
  donderdag 28 december 2006 @ 12:01:19 #8
85962 ioko
I Appear Missing
pi_44788798
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:29 schreef rupicola het volgende:
Bel gewoon ff het telefoonnummer dat op de uitnodiging staat; het is volstrekt normaal dat je vraagt wat voor soort vragen/rollenspelen/presentaties je kan verwachten.
Dat klopt, al zul je er weinig wijzer van worden. Ik ga zelf ook binnenkort solliciteren, en PWC is een van de mogelijkheden. Waarom PWC, TS ?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_44789175
quote:
Op donderdag 28 december 2006 12:01 schreef ioko het volgende:

[..]

Dat klopt, al zul je er weinig wijzer van worden. Ik ga zelf ook binnenkort solliciteren, en PWC is een van de mogelijkheden. Waarom PWC, TS ?
Heb met iemand van PwC gesproken (geen recruiter) tijdens een congres en vervolgens ben ik in contact gekomen met een vriend van een vriend die er daadwerkelijk werkt. Aan beide gesprekken heb ik een goed gevoel overgehouden. Vervolgens ben ik op een kantoor van hun gaan praten met een sr. manager en een partner en daarna had ik een nog beter gevoel. Dus
  donderdag 28 december 2006 @ 12:24:56 #10
85962 ioko
I Appear Missing
pi_44789323
quote:
Op donderdag 28 december 2006 12:18 schreef Juha het volgende:

[..]

Heb met iemand van PwC gesproken (geen recruiter) tijdens een congres en vervolgens ben ik in contact gekomen met een vriend van een vriend die er daadwerkelijk werkt. Aan beide gesprekken heb ik een goed gevoel overgehouden. Vervolgens ben ik op een kantoor van hun gaan praten met een sr. manager en een partner en daarna had ik een nog beter gevoel. Dus
Ok, klinkt goed . Wat voor soort functie zou graag vervullen? Ik vond het bedrijf zelf wat elitair overkomen, maar dat is misschien niet jouw beeld. Wat vond je zo positief?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_44790180
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:28 schreef Juha het volgende:

[..]

Bedankt voor je extreem nuttige toevoeging aan dit topic!
Jij veel succes met je sollicitatie als je denkt dat het verkeerd spellen van de naam van je mogelijke werkgever geen enkele invloed op de kans van slagen heeft. Bij mij zou je meteen exit zijn, scheelt weer wat assessment kosten. Maar ja, wie ben ik? Ik neem alleen maar mensen aan en weet niet waar ik het over heb. Juist bij een toko als PwC is dit erg not done, en ja, ik heb er gewerkt dus ik kan het weten.
pi_44790284
Er zijn vele (gratis) testjes te doen op internet, zeer nuttig om te oefenen (bijvoorbeeld om het soort vraag snel te zien en dus heb je meer tijd om de vraag inhoudelijk te beantwoorden). Veel googlen dus.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_44795273
PWC staan in de wereld van de Financiele dienstverlening (Big four zeg maar) wel bekend als de grootste borstkloppers die er zijn. Echt een imago dat ze zelf de besten zijn en de andere 3 maar ***-bedrijven, maar dat terzijde.

Die test bestaat overigens vooral uit een rekenkundig gedeelte (studiegenoot van me heeft em gedaan), en de gemiddelde score is dacht ik iets van 54%, dat je straks niet denkt bij 60% dat je het waardeloos gedaan hebt ofzo.

Maar waar sollie je precies voor? Accounant, consultant, aangiftemedewerker?
pi_44796934
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:34 schreef IbeBen het volgende:
Maar waar sollie je precies voor? Accounant, consultant, aangiftemedewerker?
Consultant. Bedankt voor je reactie trouwens, daar heb ik tenminste iets aan. Kun je bij die studiegenoot eens nagaan wat er precies inhoudelijk aan de orde kwam?
pi_44797291
Ik ken iemand van de heao die heeft daar stage gelopen, de ouders wonen hier 2 blokken vandaan, ik zal de moeder eens vragen hoe het die jongen vergaan is daar. Die jongen werkt nu bij Ernst & Young.

Die jongen heeft dan stage gelopen voor RA accountant, dus consultant had hij niets mee te maken.

Kan wel vragen naar de sfeer in het bedrijf en de bedrijfs-cultuur ook.

PricewaterhouseCoopers komt in ieder geval zelden negatief in het nieuws, dat is al een hele plus.

Ernst & Young worden vaker op de vingers getikt omdat ze het werk niet goed doen als bureau.

Van Coopers heb ik dat nog nooit gehoord.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_44797330
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:34 schreef Sight_key het volgende:
Ik ken iemand van de heao die heeft daar stage gelopen, de ouders wonen hier 2 blokken vandaan, ik zal de moeder eens vragen hoe het die jongen vergaan is daar. Die jongen werkt nu bij Ernst & Young.

Die jongen heeft dan stage gelopen voor RA accountant, dus consultant had hij niets mee te maken.

Kan wel vragen naar de sfeer in het bedrijf en de bedrijfs-cultuur ook.

PricewaterhouseCoopers komt in ieder geval zelden negatief in het nieuws, dat is al een hele plus.

Ernst & Young worden vaker op de vingers getikt omdat ze het werk niet goed doen als bureau.

Van Coopers heb ik dat nog nooit gehoord.
Zou cool zijn, thanks!
pi_44797787
Om er nog even op terug te komen:

Hij solliciteerde voor consultant-aangiftepraktijk (dus fiscaal gericht). Test ging vooral over cijferreeksen, van die plaatjes dat je er 8 hebt en de negende moet aanvullen, en woordenschat (=ramp).

Als je nog een gesprek krijgt op het kantoor zelf en ze vragen of je door wil studeren is het enige antwoord dat ze accepteren . Studiegenoot was daar dus op afgewezen omdat hij aangaf niet aan de Universiteit door te willen, maar wel intern oid.

Verder werken er opzich hele aardige mensen maar die werken bij alle andere kantoren ook
(Behalve bij Deloitte, die reageren standaard of niet, of 3 maanden later pas op je sollie )
pi_44798353
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:36 schreef Juha het volgende:

[..]

Zou cool zijn, thanks!
Doe ik wel als ik die ouders zie

Ik vroeg pas geleden al hoe het zat met zijn afstuderen en hij is nu bezig met zijn scriptie voor RA accountant.

Deloitte kan ook negatief in het nieuws komen vaker, ik weet nu niet zeker of het Ernst & Young is of Deloitte en Touche die negatief in het nieuws komt. Volgens mij Ernst & Young. Eens nalezen op internet daar staat toch alles op zowat.

Zelfs de grote kantoren kunnen er met de pet na gooien

Volgens mij is pricewaterhouse een klasse kantoor. Als een kantoor op RTL-7 niet vaak wordt vermeld vanwege blunders en mispraktijken dan kun je er al vanuit gaan dat je daar redelijk tot goed op de plek zit.

Ernst & young heb ik nog een pen van liggen hier

Ooit met de Heao daar geweest als kennismaking met de hele studie-klas. Kantoor kwam goed over maar niet uitstekend om voor te werken. Iets te strak allemaal. Ik zoek een bedrijf dat wat losser is.

Accountants van Deloitte heb ik leren kennen tijdens mijn stage als controleur maar de accountants van Deloitte waren grote stress-kikkers te noemen. Ook deden ze hun werk volgens mij niet zo heel goed.

Die accountants van Deloitte die stonden strak van de stress en spanning. En dan ga je fouten maken volgens mij.

Ook handtekeningen zetten bij een boekhouding die niet klopt. Bang zijn om commentaar te leveren als accountant.

Maar consultant en acccountant is heel wat anders.

Als accountant ben je politie-agent en moet je toch wat lef in je schoenen hebben staan als je denkt dat het niet helemaal in orde is. Commentaar leveren en de ballen hebben dat het bedrijf dat je controleert zich gaat aanpassen aan de wet.

Zoals bij Ahold het geval was. Wie was de controleur van Ahold? Welk kantoor?

Grote fouten gemaakt als kantoor dus ook. Vooral de fout om de fraude in de boekhouding niet aan het daglicht te stellen.

Zulke kantoren voeren een wan-beleid en zijn niet professioneel genoeg als kantoor.

Zulke kantoren kun je maar beter wegblijven.

Zal zometeen even zoeken op internet welke kantoor Ahold in dienst had genomen.

Sowieso in de nabije toekomst eens gaan kijken welke kantoren welke bedrijven dienst verlenen.

Je kunt al een oordeel vellen op basis van de bedrijven die ze service verlenen. Heeft waterhouse de juiste bedrijven in de portefeille dan kun je ervan uitgaan dat ze goed werk verrichten.

Het bedrijf dat Ahold moest controleren daar zal ik voor geen goud gaan werken straks

[ Bericht 8% gewijzigd door Sight_key op 28-12-2006 17:22:34 ]
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_44798538
Ik heb de neiging om offtopic te gaan maar het gaat dus zeker om de accountants-kantoren en dat is pricewaterhouse dus ook, als een kantoor faalt in een bepaalde functie dan kun je vanzelf al de conclusie trekken dat de rest van de onderneming ook niet veel soeps is, is 1 gedeelte rot dan is de rest vanzelf ook rot volgens mij. Consultant en accountant liggen ook dicht bij elkaar in principe. Als accountant ga je ook advies geven dus als accountant ben je ook een soort van consultant.

Hoe heet de opleiding die je gevolgd hebt dan Topic starter?

Is er een hbo studie specifiek gericht op consultancy? Of is dat het bankwezen of verzekeringswezen?

In Sittard hadden ze geen opleiding waar je alleen te maken hebt met consultancy.

Wel RA accountancy en AA accountancy, commerciele economie, management en economie en rechten. Consultancy volgens mij niet.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_44798969
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:14 schreef Sight_key het volgende:

Zoals bij Ahold het geval was. Wie was de controleur van Ahold? Welk kantoor?
Deloitte
pi_44799205
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:33 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Deloitte
De stress-kikkers die hun mond niet durven open te trekken wanneer ze argwaan hebben dat er in de boekhouding fraude optreedt

Net zoals de accountants van deloitte die ik heb leren kennen. Ze weten dat de boekhouding niet klopt en ze durven hun mond niet open te doen. En dan schuiven ze al het werk af op een stagiair omdat ze zelf het lef niet hebben als voltooid accountant. Dan gaan ze ander reken-werk doen en laten ze het belangrijke werk links liggen. Ze gaan dan onbelangrijk werk doen in hun tijd dat ze werken en zadelen een derde op met de rotzooi.

Laten ze een stage-loper die geen handtekening mag zetten onder de boekhouding het vuile werk opknappen. Zoals deloitte dat bij mij deed, ze schoven alles in mijn handen omdat ze zelf niet durfden. En dan ben je als stage-loper ergens opgezadeld met een taak die je niet eens kunt vervullen. En dan vragen ze zich dan af waarom je een burn-out krijgt als student Maar ik heb ervan geleerd dus. Ook ik wist dat de boekhouding niet klopte, maar ik ga dan echt niet zonder certificatie mogelijkheid als accountant optreden. Als ik geen handtekening mag zetten, waarom zou ik dan het werk overnemen van een accountant die wel een handtekening mag zetten?

Wie weet is het kantoor van deloitte wel een kantoor van laf-hazen

Dat ze maar ja zeggen als het nee moet zijn. Dat ze overal een handtekening onder zetten. Zijn ze van het werk af en verdienen ze alsnog geld.

Als accountant moet je ook onafhankelijk zijn hebben ze mij geleerd. Een bedrijf neemt wel accountants in dienst en betaald daarvoor, maar dat wil niet zeggen dat je maar met handtekeningen moet smijten iedere keer. Je bent nog altijd onafhankelijk en een vertrouwenspersoon van het maatschappelijke verkeer zoals de definitie van accountant is. De accountant dient ervoor te zorgen dat bedrijven een juist plaatje schetsen. Dus een handtekening mag dan alleen als het ook echt in orde is. Deloitte is dus een pruts kantoor dat zelf aan fraude doet, al die accountants die leren jaren lang dat fraude aangepakt moet worden en zetten vervolgens een handtekening onder een boekhouding die barst van de fraude? En dan niet om alle accountants van deloitte als waardeloos aan te merken, het feit dat ze werken voor zo'n kantoor doet hun baan geen eer aan

Ze betalen jou om een juiste indruk te geven van de realiteit. Het bedrijf goed op de kaart zetten dus ook. Sommige accountants houden zich dus ook niet aan de spelregels.

Bedreiging heb je nog als je accountant bent, je kunt bedreigd worden, ik heb dat dus meegemaakt. Kom je als controleur op plekken waar het niet klopt, dan kijken ze je het kantoor uit. Kom je 2 keer terug dan jagen ze je weg. Een 3e keer maken ze de deur niet meer open.

Kan me dus van de ene kant wel voorstellen dat er accountants zijn die gewoon hun mond niet durven open te trekken.

Maar dan moet het hele kantoor maar ervoor zorgen dat ze wat steviger in de schoenen staan. Zullen de afzonderlijke accountants die voor zo'n kantoor werken ook makkelijker hun werk kunnen doen.

Simpelweg betere regels opstellen voordat je contracten afsluit met bedrijven waar je gaat controleren en bij bedrijven die je advies gaat geven

[ Bericht 8% gewijzigd door Sight_key op 28-12-2006 17:45:59 ]
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_44800505
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:40 schreef Sight_key het volgende:

[..]

De stress-kikkersBedreiging heb je nog als je accountant bent, je kunt bedreigd worden, ik heb dat dus meegemaakt. Kom je als controleur op plekken waar het niet klopt, dan kijken ze je het kantoor uit. Kom je 2 keer terug dan jagen ze je weg. Een 3e keer maken ze de deur niet meer open.

[...]
Dit vind ik toch behoorlijk bizar dat je als accountant (stagaire maar vooruit) gewoon het kantoor van een klant uitgekeken wordt. Zo'n organisatie zou dan zelf ook meteen op moeten treden en die klant uit de portefuille mikken, ze doen volgens zichzelf toch zo aan "mensen-management"?

Wat heb je liever? Een bange accountant die fraudeert of eentje die eerlijk zn werk kan doen en ook zegt als het niet goed zit..
pi_44801297
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:29 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Dit vind ik toch behoorlijk bizar dat je als accountant (stagaire maar vooruit) gewoon het kantoor van een klant uitgekeken wordt. Zo'n organisatie zou dan zelf ook meteen op moeten treden en die klant uit de portefuille mikken, ze doen volgens zichzelf toch zo aan "mensen-management"?

Wat heb je liever? Een bange accountant die fraudeert of eentje die eerlijk zn werk kan doen en ook zegt als het niet goed zit..
Ik heb liever een eerlijke accountant omdat het beroep account staat voor eerlijkheid. In de zwarte boeken waar je wordt bijgebracht hoe functie-scheiding werkt en hoe je dient te controleren met behulp van alle mogelijke controle-processen wordt meteen de defenitie gegeven van accountant. Vertrouwenspersoon van het maatschappelijke verkeer.

Als accountant ben jij degeen die ervoor zorgt dat beleggers weten waar ze op beleggen. Is de accountant niet eerlijk en is de accountant bang dan loopt het complete verkeer in de soep. Dan gaan beleggers beleggen in bedrijven die aan window dressing doen en die een positiever beeld schetsen zoals Albert Heyn dat deed pas geleden.

Toen ik als accountant 15 miljoen moest controleren als student konden ze niet eens een debiteurenlijst of crediteurenlijst uitprinten op afdeling 4 van dat gebouw waar ik op afdeling 7 zat op kantoor.

Kom je 10 keer aanzetten dat je een debiteurenlijst en crediteurenlijst wilt zien en is het niet mogelijk

Wat moet je dan nog doen daar?

Ik was niet assertief genoeg toen, de accountants van deloitte die gaven mij de opdracht om dat allemaal te doen en zelf gingen ze struisvogel politiek voeren.

Administratieve organisatie was niet aanwezig waar je die 15 miljoen inkomsten in kaart ziet. En ik moest die AO in kaart brengen.

Maar wat moet je dan? Je krijgt niet eens lijsten die in principe met 1 druk op de knop uitgeprint kunnen worden.

Ga je voor de 3e keer vragen dan kijken ze je bedreigend aan. En dan heb je de accountants die "accountant" zijn en het recht hebben tot handtekening zetten die zich verschuilen en niet eens hun mond durven open trekken.

Ik ben compleet doorgedraait op die stage plek. Achtervolgingswaanzin en nog meer. Omdat ze alles op mijn schouders gooiden.

Maar nogmaals, je leert ervan en het was een goede leerschool. Afgelopen 6 jaar van herstel is dus ook een groot leer-proces geweest.

Gemeente Brunssum liep ik stage

Onroerend-zaak belasting moest ik controleren. Maar volgens mij staken de corrupte ambtenaren het geld in eigen zak dat bedoeld was om gemeente Brunssum mooier te maken.

Gemeente Brunssum staat niet voor niets bekend als een van de meest corrupte gemeentes van Nederland.

Politieke mensen in Brunssum zijn in het verleden op vakantie gegaan van steek-penningen en zo is het daar sowieso een corrupte bende. Volgens mij is het nog steeds corrupt daar.

Maar een kantoor als deloitte durft er niets over te zeggen. Omdat ze bang zijn voor bedreigingen.

Zelfs de burgemeester van Brunssum was corrupt hier

Kan me voorstellen dat de accountants op een gegeven moment met de handen in de haren zitten.

Maar om dan een student het werk te laten opknappen?

Maar nogmaals, als stagiair is het een bekend feit dat je in het diepe gesmeten wordt. En dat is misschien goed ook, omdat je eelt op je ziel krijgt

Als ik straks mijn opleiding tot AA of RA accountant dan weet ik zeker dat ik ga bijten en bewijzen wil zien. Zwart op wit. En dan zet ik pas de handtekening als het 100 procent in orde is.

Zo dien je als accountant te werken.

Bedreigen ze je met een brieven-opener

Wat doe je dan?

Het beroep accountant is wel een beschermd beroep, alsnog krijg je te maken met bedreigingen. En zeker niet alleen ik maar veel meer. En dan heb je de accountants die toegeven en dus handtekeningen zetten onder een valse boekhouding.

Je zou een accountant moeten uitrusten met een magnum 44. En dat meen ik dus echt.

Over geheimhoudingsplichten even, soms ben je ook een klokkenluider.

Pas geleden kwam ik de vrouw tegen van een raadslid, die vrouw keek me angstig aan. Ik heb dat meteen door. Net zoals ik het door had dat het van de meters niet klopte daar op afdeling 4 belastingzaken.

Sowieso wat in Brunssum gebeurt. Raadsleden die fitniss-centre openen in monumenten en gokpaleizen die op de meest vreemde plaatsen toegestaan worden. Achter het mooie gemeentehuis een vieze glazen gok paleis. En ook dat is gebeurt met steek penningen maar zo gebeurt veel meer hier.

Accountant daar ben je een politie-agent, ik vind het daarom gewoon logisch dat je ook een wapen mag dragen als je in een corrupt bedrijf komt. Ga je corrupte mensen aanpakken die tonnen achterover drukken dan krijg je vanzelf te maken met bedreigingen naar jou toe.

Zoals ze mij constant bedreigend aankeken en nog meer.

Stage-mentor van de gemeente zelf zat op TMF chat tijdens zijn werk, durfde ook geen poot uit te steken en liet mij alles doen.

Pas geleden nog met een inwoner van Brunssum gesproken over de politiek van Brunssum en zo weet zowat iedere inwoner van Brunssum dat het een grote corrupte bende is.

Oude burgemeester is nu elders burgemeester, de hele uitstraling en het hele overkomen dat kwam over als crimineel. Huidige burgemeest ken ik niet goed genoeg. Misschien moet ik wat vaker raadsvergaderingen bijwonen in het echt of via tv. Uitgerust met machine geweer voor het geval dat ze je in de rug steken met een brievenopener of mes

[ Bericht 6% gewijzigd door Sight_key op 28-12-2006 19:14:57 ]
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_44801756
Vrij ernstig verhaal als ik het zo lees...
Studeer zelf dan wel niet voor accountant maar kom wel aankomende Februari terecht op een van de Big Four kantoren als stageplek. Dat ze mij in het diepe gaan gooien moeten ze zelf weten, het zijn hun klanten en als ik het verkloot is mijn baas toch hoofdverantwoordelijk (niet dat ik dat van plan uiteraard, maar toch).

Dit is toch niet het beeld dat de gemiddelde student (of sowieso gemiddelde burger) heeft bij een accountantskantoor. Vooral van de grote kantoren verwacht je niet een dergelijke houding zoals jij die hier beschrijft. Ze hebben voornamelijk grote klanten en de belangen zijn groot, dat er dan spanningen ontstaan is logisch, maar is het niet voor beide bedrijven van belang een zo goed mogelijke (commerciele en fiscale) jaarrekening op stellen? Lijkt mij van wel.

Als deloitte met het verhaal zou komen dat er een handtekening onder druk is neergezet heeft het betreffende bedrijf waar die handtekening is gezet wel een probleem dunkt mij zo. Neem aan dat ze dan de hele administratie even door de FIOD laten doorlichten ofzo.
pi_44802126
FIOD zou best op de plek zijn bij gemeente Brunssum. Een zwaardere instantie inroepen. Maar goed, als je weet dat er fraude gepleegd wordt, dan moet je ook nog even aan de bel durven trekken. In 2000 trok ik aan de bel daar, maar ik werd overspannen en draaide door van alles. Je moet als accountant het lef hebben om aan de bel te trekken, en veel accountants hebben dat lef niet. Dat wordt tijdens een studie ook te weinig bijgebracht dat lef durven tonen. Ik zeg wel dat de Heao in Sittard een dikke 10 verdiend, maar ze hebben dus echt te weinig aandacht geschonken aan klokken-luider zijn. Eens flink aan de klokken luiden als een bedrijf corrupter is dan een rotte appel in de mand

Accountants-kantoren zijn niet sterk genoeg op bepaalde gebieden. Heb je te maken met hardnekkige fraude dan kun je zeker beter de FIOD laten komen.

Accountants staan op een aantal gebieden erg zwak in de schoenen, ondanks dat het een beschermd beroep is. Wie weet krijgt het beroep te weinig bescherming.

In mijn geval was het een gemeente die bekend staat om een fraude-gevoelig verleden. Raadsleden zijn al op het NOS journaal geweest dat ze fraude plegen. En als je dan als student daar moet controleren dan kun je vanzelf verwachten dat je een grote last gaat dragen.

Ik koos die stage plek onbewust, maar ik ben blij dat ik die stage-plek gekozen hebt

Een zwaardere leerschool had ik niet kunnen krijgen en het is alleen maar meegenomen richting de rest van mijn carriere als accountant. Ik ga dus zeker AA en RA doen. 3 dagen geleden belde Vitae op om te vragen of ik interesse heb om te komen werken voor dat personeels-bemiddelings kantoor, maar ik ga eerst de opleiding tot AA en RA afronden helemaal.

En dan voor beide opleidingen stage lopen.

Voor AA accountant ga ik stage lopen bij een klein kantoor. Voor RA ga ik richting pricewaterhouse denk ik.

Toen ik in 1999-2000 moest kiezen koos ik luk raak. Ik dacht niet na omdat ik met uitgaan bezig was. En uitgaan en studeren gaat niet helemaal goed samen, ondanks dat erg veel studenten iedere dag van de week straal bezopen zijn. Het werkt gewoon niet. Ben je serieus bezig met een opleiding dan kun je niet iedere dag tot 0400 in de kroeg staan. Daar gaat je studie onder leiden en dat heb ik dus ook ondervonden.

Maar wederom geldt dan het motto..." What doesn't kill you, makes you stronger".

Dat ik compleet ben doorgedraaid van een hectische stage zonder enige hulp van de mensen die hulp moeten bieden, is even nodig om wakker te worden

Toch kies ik de volgende stage niet voor deloitte. Ernst & Young kies ik ook niet voor vanwege de slechte publiciteit vaker.

Pricewaterhouse komt nooit negatief in het nieuws, nog nooit negatief nieuws gehoord over dat kantoor. Vanzelf kies ik dat kantoor.

Pricewaterhouse maakt ook vaker reclame bij voetbalwedstrijden, ook dat kan een reden zijn tot kiezen voor zo'n kantoor. Als accountants-kantoor ben je ook bezig met competitie voeren, net zoals in het voetbal-spel.

Competitie doormiddel van rekenen.

Heao Sittard heb ik trouwens niets op aan te merken Geweldig instituut met geweldige manier van les geven. Een dikke 10. Een 10 met een griffel. Daar ga ik dus ook naartoe dit jaar of volgend jaar. Ik denk in 2008. Kan ik in 2007 orde op zaken stellen en de boeken induiken die ik nu heb liggen over controle-processen.

Thuis even up to date raken met 3 jaar studie-materiaal. Even contact opnemen met de heao via email of telefoon of ze me een recente lijst met isbn nummers kunnen zenden. Zodat ik weet dat ik niet met oud materiaal aan het werken ben.

Accountancy is een mooie tak van sport Ik noem het dus een tak van sport. Net zoals consultancy. Maar je moet goed bij de les blijven en je zeker niet gek laten maken zoals de accountants van Deloitte dat deden en zoals ik dat ook in zekere mate deed.

Nu ik over een toekomstige stageplek aan het nadenken ben. De FIOD lijkt me dus wel wat. Dat je met wapen op zak een bedrijf mag binnen stormen. Als accountant mag je geen wapen dragen.

De FIOD mag toch met een politie-macht inval doen of niet?

Zo'n stage plek zoek ik dus. Een accountant staat veels te zwak in de schoenen. Daarom ook vaak een handtekening onder een valse boekhouding.

Veels te weinig bescherming. En dan noemen ze het beschermd beroep?

Hoop niet dat ik het topic overneem maar het gaat alsnog over pricewaterhouse die nooit negatief in de publiciteit komt

Dus TS, ik denk dat je op een juiste plek terecht komt. Gevoelsmatig en gezien het feit dat ik ze nog nooit in de negatieve publiciteit heb zien komen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sight_key op 28-12-2006 19:31:54 ]
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_44802606
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:22 schreef Sight_key het volgende:

Toch kies ik de volgende stage niet voor deloitte. Ernst & Young kies ik ook niet voor vanwege de slechte publiciteit vaker.

Pricewaterhouse komt nooit negatief in het nieuws, nog nooit negatief nieuws gehoord over dat kantoor. Vanzelf kies ik dat kantoor.

Pricewaterhouse maakt ook vaker reclame bij voetbalwedstrijden, ook dat kan een reden zijn tot kiezen voor zo'n kantoor. Als accountants-kantoor ben je ook bezig met competitie voeren, net zoals in het voetbal-spel.
KPMG wellicht? Hebben een policy om niet in de publiciteit te treden dus daarom kennen veel mensen het niet / willen er niet werken omdat ze "er nooit wat van horen".
pi_44802633
Heao Sittard mag dus meer les geven in fraude aankaarten. Voor het op stage gaan heb ik dan wel de beginselen van het controleren geleerd, maar ze brengen je niet de stress bij die gepaard gaat met controleren op fraude. Dat kan de theorie ook niet doen Dat moet de praktijk uitwijzen. Vandaar een stage. Dus mijn stage is goed geweest omdat ik ten lijve ondervonden heb hoeveel druk je kunt krijgen als mensen frauderen en fraude niet aan het daglicht willen zien komen.

Goede stage gekozen

Straks een stage bij een professioneel bedrijf, en dan de fijne kneepjes van het vak leren

Nu het topic met rust laten.

Pricewaterhousecoopers

Is dat niet het bedrijf dat reclame maakt over een man in pak die getallen met de zweep geeft?

Of is dat een ander kantoor?

Tijdens de commercials maakt een kantoor reclame over een man in kostuum die met een zweep kakkerklakken de zweep geeft. Zodat de getallen van 0 tot en met 9 netjes op 1 rijtje komen te staan.

Goede reclame voor een accountantskantoor

Als accountant de zweep geven. En dan als consultant ook je werk met een zweep doen
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_44802724
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:34 schreef IbeBen het volgende:

[..]

KPMG wellicht? Hebben een policy om niet in de publiciteit te treden dus daarom kennen veel mensen het niet / willen er niet werken omdat ze "er nooit wat van horen".
KPMG ken ik wel

Misschien is dat wel het bedrijf van de man met zweep die getallen met de zweep geeft.

KPMG is inderdaad een undercover bedrijf meer. Ik heb ervan gehoord wel. Omdat mede studenten waar ik studie mee volgde op dat kantoor gingen stage draaien.

Iedereen koos daar voor een bepaalde stage. Van kleine kantoren tot grote kantoren.

En ik koos voor interne controle op de meest corrupte gemeente van Nederland

De meest corrupte gemeente van Nederland waar ik ook nog eens leefbaar ben.

Vaak heb ik gedroomd dat het complete gemeentehuis instortte, 7 verdiepingen stortte in zoals de twin towers ook zijn ingestort. Dat was tijdens de tijd van mijn burn-out, ik nam alles mee richting dromenland. Een korte periode daarna zag ik vaker het hele gebouw instorten en de ambtenaren werkzaam werden bedolven onder het puin.

En ik stond buiten te kijken hoe alles netjes als een kaartenhuis naar beneden ging.

Der untergang

[ Bericht 2% gewijzigd door Sight_key op 28-12-2006 19:56:46 ]
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_44803258
http://www.kpmg.nl/

Ik ga vanavond eens alle sites langs van de verschillende kantoren

Ook even langs de site van de FIOD gaan.

Ik weet niet eens waar FIOD voor staat. Fiscale Department? Even opzoeken zometeen

FIOD lijkt me dus het ultieme "bedrijf" omdat ik wel ongeveer weet waar ze voor staan in deze maatschappij. Geen winst-oogmerk maar wel actief op speurtocht naar fraude

Even mijn oog laten vallen op de site van KPMG, informatie staat erop over het beroep accountant, nieuwe ontwikkelingen dus ik ga de ontwikkelingen volgen. Updaten

Updating
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_44803334
Een link naar de site van Pricewaterhousecoopers mag niet ontbreken in deze topic

http://www.pwc.com/



Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_44803397
Zelfs ik weet dat dat de Fiscale Inlichtingen en OpsporingsDienst is.
pi_44803403
FIOD, dus. Niet PWC. .
pi_44803404
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:53 schreef Sight_key het volgende:

Ik weet niet eens waar FIOD voor staat. Fiscale Department? Even opzoeken zometeen
Fiscale Inlichtingen en Opsporingsdienst
pi_44803430
en zelfs Veldmuis heeft had dat fout

[ Bericht 8% gewijzigd door IbeBen op 28-12-2006 20:05:58 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')