abonnement Unibet Coolblue
pi_45193295
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.

[afbeelding]
Ik vraag me altijd af waarom je die dingen nooit maar dan ook nooit schoon ziet, altijd zien ze er niet uit
pi_45193345
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:47 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af waarom je die dingen nooit maar dan ook nooit schoon ziet, altijd zien ze er niet uit
die zijn standaard VIES ja

als je er een 1700 voor hangt is het rijtuig tegen de eloc aan nog viezer
pi_45193361
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

of zouden we willen kijken hoe mDDM (toch?) t doet op die lijn??
Er zijn wat problemen met een aantal buffeltjes. Gisteren reed er een VIRM, maar aangezien die verder in Zl weinig te zoeken heeft (Deventer en verder rijden ze niet meer) pendelt er nu een DD-AR mee.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_45194358
stomme diesels horen ook niet onder de draad :-)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:30:55 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45195303
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.

[afbeelding]
Wat een ongepaste smiley in combinatie met dit materieel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 januari 2007 @ 22:51:01 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45196231
Het is weer eens wat anders dan de wadjes, GTW'tjes, koplopers, buffels en VIRM's.

En over dat ICMm: Ik denk dat de 4011 ergens rond mei weer in actieve dienst komt. De 4012 staat momenteel al in Haarlem. Of het stel al gestript is, dat weet ik niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45197454
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een ongepaste smiley in combinatie met dit materieel!
Ik hou wel een beetje van wat exotisch materieel tussen al het icm spul in.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_45199689

Station Hindeloopen. Dat lopen gedeelte klopt wel aardig, want Hindeloopen ligt 4 kilometer verderop, en er rijdt geen bus tussen het stadje en het station...
pi_45199868
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Station Hindeloopen. Dat lopen gedeelte klopt wel aardig, want Hindeloopen ligt 4 kilometer verderop, en er rijdt geen bus tussen het stadje en het station...
idd! viel mij ook op :/
pi_45201681
Mooi toch zo'n station midden in het niets .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45208993
Ja, net als Dronrijp.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 januari 2007 @ 13:20:51 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45209381
In Groningen zijn ze echt naar de verkeerde kant doorgeslagen. Zo is er eerst al geopperd om de sneltrein tussen Lw en Gn extra te laten stoppen te Zuidhorn. Iets wat mogelijk moet zijn, maar dan moeten de rijtijden aangepast worden natuurlijk. De mensen uit Zh zijn namelijk niet van die snelle in en uitstappers Nu gaan ze weer een stap verder. Ze willen diezelfde sneltrein laten stoppen in Grijpskerk. Het aantal reizigers zou dat rechtvaardigen. Elke keer de trein er stopt als ik er in zit, dan stappen er niet meer dan 2 kippen uit. Wat mij betreft kunnen ze het doen met 2 maal een stoptrein per uur, mits deze natuurlijk ook 2 maal per uur stopt in Zwaagwesteinde.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45209842
Zuidhorn en Grijpskerk stopplaatsen van een sneltrein laten worden . Terwijl in b.v. Meppel en Hoogeveen geen sneltreinen stoppen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 januari 2007 @ 13:39:35 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45209999
Vergeet niet dat het een ander soort traject is. De stations liggen dichter bij elkaar. Met de extra stops wordt gelijk het principe van de sneltrein opgeheven. Iets wat een slechte zaak is, want juist het aspect van een trein die weinig stops maakt, maakt dat er denk ik zeker veel mensen de trein pakken tussen lw en gn ipv de auto
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:52:27 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45210418
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:35 schreef du_ke het volgende:
Zuidhorn en Grijpskerk stopplaatsen van een sneltrein laten worden . Terwijl in b.v. Meppel en Hoogeveen geen sneltreinen stoppen .
Ja andere vervoerder... Maar suf om de sneltrein maar overal te laten stoppen. Succes met de strijd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 januari 2007 @ 14:16:03 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45211087
Dit staat vandaag in de Leeuwarder Courant:
quote:
Vakbond vreest leegloop treinmachinisten Arriva

HEERENVEEN -

Vervoersbond De Unie luidt de noodklok over een naderende uitstroom aan treinmachinisten bij Arriva.

Volgens bestuurder George Kruithof vertrekken op korte termijn tussen de tien en twintig van de in totaal
tachtig machinisten naar de Nederlandse Spoorwegen, uit onvrede over het personeelsbeleid van Arriva. ,,Er is straks een schreeuwend tekort aan machinisten.''

De machinisten zijn het volgens de bond zat hoe er met hen wordt omgesprongen. Het steekt hen met name dat er slecht naar ze wordt geluisterd. Een groep machinisten denkt er daarom aan om in te gaan op de uitnodiging van de NS om te komen solliciteren.

Algemeen directeur Anne Het­tinga van Arriva hoort op van de klachten. Er zijn bij hem con­creet zes machinisten bekend die hebben gesolliciteerd. ,,Maar dat heeft er ook mee te maken dat ze een salarissprong kunnen maken of bij de NS af­wisselender werk gaan doen. Voor die zes mensen zijn we al vervangers aan het opleiden.'' Hettinga stelt in het algemeen dat leidinggevenden altijd goed moeten luisteren.
Een slechte zaak dat vervoerders machinisten bij elkaar weg gaan halen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:21:15 #217
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_45211254
http://www.nu.nl/news/940(...)overvolle_trein.html

Moet wel erg vol geweest zijn dan zeg..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_45211299
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:44 schreef vw_caddy het volgende:
DD-AR vanmorgen in Groningen.

[afbeelding]
Ja
En wil ik hem platen in Groningen, is ie omgeruild voor DM'90
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 januari 2007 @ 14:29:04 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45211518
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:21 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/news/940(...)overvolle_trein.html

Moet wel erg vol geweest zijn dan zeg..
Als die lui 10 minuten eerder komen, dan hebben ze meer kans om mee te kunnen naar Den Haag. Zolang RR niet rijdt, laat de NS extra treinen stoppen te Zoetermeer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:05:10 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45214809
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als die lui 10 minuten eerder komen, dan hebben ze meer kans om mee te kunnen naar Den Haag. Zolang RR niet rijdt, laat de NS extra treinen stoppen te Zoetermeer.
't Was vanmorgen puinhoop daar i.v.m. wisselstoring, dus eerder komen had weinig zin vrees ik...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 januari 2007 @ 17:28:53 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45218084
Dat is ook weer waar, maar over het algemeen willen mensen allemaal met dezelfde trein reizen en ja dan kan ie wel eens wat te vol zijn. Soms kun je als je iets eerder op het station bent wel een trein nemen die een stuk minder vol is. Reist over het algemeen iets prettiger.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:35:07 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45218265
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is ook weer waar, maar over het algemeen willen mensen allemaal met dezelfde trein reizen en ja dan kan ie wel eens wat te vol zijn. Soms kun je als je iets eerder op het station bent wel een trein nemen die een stuk minder vol is. Reist over het algemeen iets prettiger.
Ja, voor mij wel een van de redenen om vrij vroeg richting m'n werk te gaan 's ochtends (naast het feit dat ik dan tenminste niet achterlijk laat thuis ben).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45220263
Belachelijk idee om een sneltrein te willen laten stoppen in Zuidhorn en/ of Grijpskerk... Een trein dient zo min mogelijk stops te maken. De reiziger wil over het algemeen gewoon doorstoten. Ook al scheelt het slecht een aantal minuten, voor het gevoel scheelt het veel langer. Net als de nutteloze stops te Deinum en Dronrijp voor de trein naar Harlingen Haven. Vroeger had je zelfs rechtstreekse treinen Harlingen - Leeuwarden die onderweg nergens stopten!
pi_45220330
Zal je zien dat het een SGM-3 was, zo heerlijk gepland. Maar ja de conducteur moet de veiligheid, voor hem, de trein en het overig volk er in kunnen garanderen. Kan dat niet, ga je maar niet rijden .

Wat me blijft verbazen zijn de V-IRM's die overal maar als stoptrein worden ingezet . Terwijl de IC Zw-Nm propvol zit met 3*Plan V mogen V-IRM's wel lege stoptreintjes rijden...

Btw het tweede seizoen voor tellen in de trein is begonnen .
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:03:26 #225
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_45245448
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:22 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja
En wil ik hem platen in Groningen, is ie omgeruild voor DM'90
Je kan ook naar Noord-Holland komen, hier bij station Heerhugowaard zie ik niks anders dan Plan V/T, VIRM en DD-AR... Ik wil ook wel eens koplopers, SGM enz. zien...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')