Ik bedoelde dat er een treinhalte komt net tenzuiden van utrecht CS zelf waarop de studenten vanuit het zuiden (vanuit houten en maarn e.d.) overkunnen stappen op bus 12 naar de uithof. Denk dat er buiten het studentenvolk weinig mensen gebruik zullen maken van die halte.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kan beter een oplossing binnen Utrecht gezocht worden, bijvoorbeeld nog een tramlijn naar de Universiteit, dit lijkt mij persoonlijk een vrij mooie oplossing. Trein is te log en te lomp om dat soort stukjes te doen.
[..]
Billig is een typisch woordt dat ook in het Algemeen Beschaafd Utrechts Studentikoos wordt gebruikt. (en ik had een bruggetje nodig naar Utrecht )quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:07 schreef Eix het volgende:
[..]
Gewoon spreektaal joh.
Maar hier in Limburg nemen we misschien weer sneller Duitse woorden over dan de rest van het land.
Dat zijn de karren voor Slowakije geloof ik.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:23 schreef Socios het volgende:
In Zwolle staat ook Plan U te rotten.
Niet bij allemaal, er is een T (ik dacht de 527) waar nog 2e klascoupe's inzitten. Heel maf, loop je door de trein, eerst gewoon allemaal modern-geen-beenruimte-interieur, loop je de deur door, staan er ineens ouderwetse banken.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:34 schreef Duvel het volgende:
Vroeger had T ook een restauratiewagen, met lage banken en een tafel in het midden. Helaas was het een rookcoupé. Wat ook jammer is, is dat bij de verbouwing de tweedeklascoupés zijn komen te vervallen.
Maak dan een perronnetje aan de lijn naar Arnhem bij Lunetten, en leg de nieuwe HOV-baan zo dat ie daar langs komt. Scheeltje een overbodige stop tussen Utrecht en Houten.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat er een treinhalte komt net tenzuiden van utrecht CS zelf waarop de studenten vanuit het zuiden (vanuit houten en maarn e.d.) overkunnen stappen op bus 12 naar de uithof. Denk dat er buiten het studentenvolk weinig mensen gebruik zullen maken van die halte.
De 194 en 116 staan anders erg goed te verroesten, als je Zwolle binnenkomt vanuit de richtingen Emmen-Leeuwarden/Groningenquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zijn de karren voor Slowakije geloof ik.
Een station Lunetten-Oost of iets in die zin klinkt inderdaad nuttiger om de beriekbaarheid naar de uithof te vergroten. Dan zijn er meerdere opties voor het busvervoer: Lijn 12 om laten rijden via Lunetten of een nieuwe lijn creëren die pendelt tussen lunetten en de uithof.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet bij allemaal, er is een T (ik dacht de 527) waar nog 2e klascoupe's inzitten. Heel maf, loop je door de trein, eerst gewoon allemaal modern-geen-beenruimte-interieur, loop je de deur door, staan er ineens ouderwetse banken.
[..]
Maak dan een perronnetje aan de lijn naar Arnhem bij Lunetten, en leg de nieuwe HOV-baan zo dat ie daar langs komt. Scheeltje een overbodige stop tussen Utrecht en Houten.
De kopcoupés hebben allemaal hun oude banken behouden omdat anders de deur naar de machinistencabine moest worden verplaatst denk ik. Bedoel je deze? Wel nieuwe stof, maar inderdaad oude banken.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet bij allemaal, er is een T (ik dacht de 527) waar nog 2e klascoupe's inzitten. Heel maf, loop je door de trein, eerst gewoon allemaal modern-geen-beenruimte-interieur, loop je de deur door, staan er ineens ouderwetse banken.
Nee, ik bedoel een hele aparte T, die is aan een uiteinde gewoon zoals jij beschrijft, maar aan het andere eind van de trein (en dan bedoel ik niet alleen het stukje direct achter de cabine, maar het hele rijtuig) ziet het er compleet anders uit, met precies dezelfde banken+bekleding als in Plan V.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
De kopcoupés hebben allemaal hun oude banken behouden omdat anders de deur naar de machinistencabine moest worden verplaatst denk ik. Bedoel je deze? Wel nieuwe stof, maar inderdaad oude banken.
Klopt 528 of 518 is het, deze heeft ergens midden in eens een Plan V stuk tussen zitten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet bij allemaal, er is een T (ik dacht de 527) waar nog 2e klascoupe's inzitten. Heel maf, loop je door de trein, eerst gewoon allemaal modern-geen-beenruimte-interieur, loop je de deur door, staan er ineens ouderwetse banken.
[..]
Maak dan een perronnetje aan de lijn naar Arnhem bij Lunetten, en leg de nieuwe HOV-baan zo dat ie daar langs komt. Scheeltje een overbodige stop tussen Utrecht en Houten.
Ooh wacht! Ja, nu je het zegt: volgens mij is er één Plan V-bak omgebouwd om dienst te kunnen doen in een Plan T. Staat of stond in de openingswiki!quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:39 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel een hele aparte T, die is aan een uiteinde gewoon zoals jij beschrijft, maar aan het andere eind van de trein (en dan bedoel ik niet alleen het stukje direct achter de cabine, maar het hele rijtuig) ziet het er compleet anders uit, met precies dezelfde banken+bekleding als in Plan V.
Je zou bijna denken dat het een gemengd treinstel is (dat ie dus een stukje geruild heeft met een V), maar direct achter de cabine zit geen open ruimte, maar twee aparte achtpersoons-coupés. Dat heb ik bij een V nog nooit gezien.
Dat mat '54 groen was wist ik, maar waarom een mat '64 groen spuitenquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:21 schreef Wadloper het volgende:
Originele kleurstelling van de mat 54 dacht ik
Dit is nu een historische trein, dit is de enige rijvaardige die nog bestaat
[afbeelding]
Die was oorspronkelijk ook groen, alleen daar was het niet zo lang Sommige stellen werden zelfs direct in het geel geleverd, maar niet allemaal dus: de nieuwe kleurstelling kwam door het grote plan 'spoorslag '70' of zo, mat' 64 kwam uit, u raad het al, 1964 Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Plan_Vquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:29 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat mat '54 groen was wist ik, maar waarom een mat '64 groen spuiten
An sich zal een tramlijn naar de uithof nog niet eens zo gek zijn. Als je ziet hoeveel bussen er rijden op de lijn naar de uni-campus, wat voor bussen dat zijn en hoevol ze zijn. Al moet ik wel zeggen dat een reguliere tram geen meerwaarde heeft boven de bussen (dubbelgelede, met 25meter net zo lang als een Haagse GTL) die de GVU nu rijdt. Een railverbinding zou dan wel van een lightrailniveau moeten zijn. Het doortrekken van de Connexxion sneltram zou wellicht kunnen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:58 schreef Willy84 het volgende:
Utrecht mag van mij wel weer een paar trammetjes krijgen. Wij hebben er nog wel wat over (oude meuk )
Beter voor het milieu, wordt altijd beter gewaardeerd, hogere reizigers aantallen, en het hoeft nog niet aanbesteed te worden
Het is mij niet bekend of Stichting Mat'64 (op de foto) vandaag reed, Stichting Mat'54 reed vandaag wel (ik was mee:D). Zeker weten dat je niet die andere hebt gezien?quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:07 schreef Erasmo het volgende:
Deze:
[afbeelding]
Vandaag in Amersfoort gezien Waarom is ie eigenlijk groen?
Geen idee eerlijk gezegd We rolden net langzaam Amersfoort binnen toen we langs een groene passagierstrein kwamen. Ik kon niet goed zien of het een mat '64 of een mat '54 was...quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:11 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Het is mij niet bekend of Stichting Mat'64 (op de foto) vandaag reed, Stichting Mat'54 reed vandaag wel (ik was mee:D). Zeker weten dat je niet die andere hebt gezien?
Die 54 glimt niet, de 64 welquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:15 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Geen idee eerlijk gezegd We rolden net langzaam Amersfoort binnen toen we langs een groene passagierstrein kwamen. Ik kon niet goed zien of het een mat '64 of een mat '54 was...
Ja dat valt me niet echt goed op vanuit een rijdende koploper ;')quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:19 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die 54 glimt niet, de 64 wel
En de 64 heeft een witte streep over de zijkant
Ah, gevonden (op http://www.timgoorman.nl/ttpnieuws.htm )quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ooh wacht! Ja, nu je het zegt: volgens mij is er één Plan V-bak omgebouwd om dienst te kunnen doen in een Plan T. Staat of stond in de openingswiki!
quote:Op 22 augustus 2002 is te Nieuw-Vennep brand gesticht in de Bk2 van treinstel 528. Deze bak is daarbij geheel uitgebrand.Op 4 september zijn de drie onbeschadigde bakken naar de Bokkeduinen gesleept, daar zouden de bruikbare onderdelen (generatoren, draaistellen) worden verwijderd t.b.v. andere stellen. Op 6 september 2002 echter strandde Plan T 521 met een binnenbrandje in de electrische installatie, waarop is besloten dit stel voor bakwisselen naar de Bokkeduinen te sturen. De 521 is met de B 528 op 13 september 2002 weer in dienst gekomen.
Er is vervolgens lang gesproken over het al dan niet ombouwen van een Bk-bak van Plan V voor de 528, en net toen algemeen was aangenomen dat dit niet meer zou gebeuren werd in april 2003 besloten om de 'overgebleven' Bk 424 toch om te bouwen! Hiertoe diende een motordraaistel vervangen te worden door een loopdraaistel, verder heeft de bak een kleine revisie gehad en is bijgeschilderd. Het interieur is gelukkig niet gewijzigd! De 528 is op 26 september 2003 afgeleverd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |