abonnement Unibet Coolblue
pi_46793714
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:23 schreef Bron het volgende:

[..]

Ik heb zelf het gevoel dat er maar weinig mensen zullen zijn die voor zullen stemmen.
Ik doe zelf een voorzichtige voorspelling:
73% Tegen
27% voor
Ik stem uiteraard ook tegen, als het door gaat moeten er 600 bussen per dag over de al overvolle en vervuilde Hooigracht. Verder valt nog maar te bezien of Leiden echt zoveel heeft aan die veel te dure tram.
  donderdag 1 maart 2007 @ 15:26:58 #102
73386 Fazz
onderweg
pi_46809096
Hmm... ik denk er toch wel aan om voor te stemmen.
Moeten die bussen dan perse over de Hooigracht?
Mensen die in de stad moeten zijn kunnen dan toch overstappen, dan hoeft die bus niet door het centrum..
of denk ik nu te simpel
  donderdag 1 maart 2007 @ 15:33:26 #103
156146 Bron
Positive user
pi_46809359
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 15:26 schreef Fazzoletti het volgende:
Hmm... ik denk er toch wel aan om voor te stemmen.
Moeten die bussen dan perse over de Hooigracht?
Mensen die in de stad moeten zijn kunnen dan toch overstappen, dan hoeft die bus niet door het centrum..
of denk ik nu te simpel
Ik snap niet echt wat je bedoeld. Maar voor zover ik kan beoordelen is hoe het nu werkt het meest ideaal. Het is gewoon super zonde zo'n tramrails over de breestraat, incl stroomkabels erboven. (Die zijn ze vergeten te fotoshoppen op al die flyers)
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:00:10 #104
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_46810481
Die Rijn Gouwe Trein lijkt mij een verbeterimpuls.

Nu gaan er 600 bussen door de Breestraat die met 50 per uur alle fietsers en voetgangers proberen plat te rijden. Deze worden vervangen door treinen die netjes vast zitten in een rail, een voorspelbaar traject en met een maximale snelheid van 15 per uur. Lijkt mij Veiliger.

Busjes netjes over de Langegracht/Hooigracht en niet bestemmingsverkeer netjes over een nieuw aan te leggen city ring.

Maar ik verwacht ook en tegen stem. Leiden is tenslotte niet voor niets de domste stad van Nederland (iemand de bron van dit gegeven, kan het onderzoek al jaren niet vinden terwijl het blijkbaar jaarlijks nieuws is??) en ik kan me nog geen referendum voorstellen waar burgers van Leiden wel ja op zouden zeggen.

Als je zou vragen :"moeten de gemeentelasten gehalveerd" zou vermoedelijk nog de hele Kooi uit principe tegen de Zakkenvulers van het Stadhuis stemmen....

Leiden, je kunt niet anders dan er van houden.
If at first you fail, re-define your objective.
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:12:46 #105
156146 Bron
Positive user
pi_46810995
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:00 schreef abraham het volgende:
Die Rijn Gouwe Trein lijkt mij een verbeterimpuls.

Nu gaan er 600 bussen door de Breestraat die met 50 per uur alle fietsers en voetgangers proberen plat te rijden. Deze worden vervangen door treinen die netjes vast zitten in een rail, een voorspelbaar traject en met een maximale snelheid van 15 per uur. Lijkt mij Veiliger.

Busjes netjes over de Langegracht/Hooigracht en niet bestemmingsverkeer netjes over een nieuw aan te leggen city ring.

Maar ik verwacht ook en tegen stem. Leiden is tenslotte niet voor niets de domste stad van Nederland (iemand de bron van dit gegeven, kan het onderzoek al jaren niet vinden terwijl het blijkbaar jaarlijks nieuws is??) en ik kan me nog geen referendum voorstellen waar burgers van Leiden wel ja op zouden zeggen.

Als je zou vragen :"moeten de gemeentelasten gehalveerd" zou vermoedelijk nog de hele Kooi uit principe tegen de Zakkenvulers van het Stadhuis stemmen....

Leiden, je kunt niet anders dan er van houden.
Ja leuk praatje, maar hoe zie jij het voor je dat fietsend Leiden (van de randstad heeft Leiden het meest aantal fietsers) samen met twee-richtingtramverkeer over de breestraat gaat?
Het heeft er meer mee te maken dat het er gewoon totaal niet uitziet, en dat fietsers zich nu langs tramrails moeten manouvreren.
T geeft mij geen prettig gevoel.
pi_46829794
Die RGL komt er toch wel, of de meerderheid nou tegen is of niet. De "hardware" is praktisch al besteld en de verantwoordelijke personen spreken erover of alles al in kannen en kruiken is. Het zou een impuls geven aan Leiden als winkelstad. Kun je nog zo'n mooie tram aanleggen, maar Leiden heeft als winkelstad weinig extra's te bieden in vergelijking met de gemiddelde slaapstad. Bovendien doet men het voor komen alsof Leiden opeens op de kaart zou staan door die RGL.
pi_46837066
Vroeger reed er ook een spoor dingetje.. dus moet nu ook nog wel kunnen

Verder denk ik dat een tram door de haarlemmer veiliger is dan al die bussen...

(Gister sleutels van mijn kamer gekregen, dit weekend beetje verven, volgend weekend verhuizen )
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:35:06 #108
156146 Bron
Positive user
pi_46840164
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:41 schreef Goover het volgende:
Vroeger reed er ook een spoor dingetje.. dus moet nu ook nog wel kunnen

Verder denk ik dat een tram door de haarlemmer veiliger is dan al die bussen...

(Gister sleutels van mijn kamer gekregen, dit weekend beetje verven, volgend weekend verhuizen )
Door de haarlemmer?
pi_46840419
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 11:35 schreef Bron het volgende:

[..]

Door de haarlemmer?
Volgens mij wel ja... en over de rijnsburgerweg richting Oegstgeest iig
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:44:31 #110
156146 Bron
Positive user
pi_46840488
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 11:42 schreef Goover het volgende:

[..]

Volgens mij wel ja... en over de rijnsburgerweg richting Oegstgeest iig
De haarlemmerstraat is de grootste winkelstraat van Leiden, daar gaat geen bus of tram doorheen denk ik
pi_46841143
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 11:44 schreef Bron het volgende:

[..]

De haarlemmerstraat is de grootste winkelstraat van Leiden, daar gaat geen bus of tram doorheen denk ik
Wacht, breestraat bedoelde ik uiteraard
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:32:08 #112
97079 Jeff89
Conquer All
pi_46841813
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:41 schreef Goover het volgende:
Vroeger reed er ook een spoor dingetje.. dus moet nu ook nog wel kunnen
Paardentram oid ja... Rijd al niet meer sinds de tweede wereldoorlog...
Sinds die tijd zijn er nog al wat mensen (en dus ook fietsers en bussen) bijgekomen..
Echt niet dat die Rijngouwelijn veilig loopt door de Breestraat:')
pi_46842987
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:32 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Paardentram oid ja... Rijd al niet meer sinds de tweede wereldoorlog...
Sinds die tijd zijn er nog al wat mensen (en dus ook fietsers en bussen) bijgekomen..
Echt niet dat die Rijngouwelijn veilig loopt door de Breestraat:')
Niks niet paardentram!

Maar dat 2e weereldoorlog stukje klopt wel

Miss moet je eens in A'dam gaan kijken.. daar zijn veel meer mensen en veel trams, daar gaat het ook prima.
pi_46843496
Lekker vergelijkbaar ook, Leiden en Amsterdam. Wat is dat nou voor bagger vergelijking?

Ik denk dat de Bree er niet mooier op gaat worden. Sowieso 75 meter lange treinen door een stadje als Leiden. Kom op zeg .

De RGL gaat er zeker komen maar dan via het andere traject (hetgeen ook veel logischer is), dus over bestaand spoor.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:34:18 #115
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46846194
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:29 schreef Individual het volgende:

[..]

Mocht ik ooit nog in Leiden komen...

Kende je de oude Bebop ook trouwens?
Die oude Bebop was echt een van de meest relaxte coffeeshops ooit. Zat ook dicht bij de universiteit (LAK gebouw en bibliotheek). Ik ging er tijdens een tussenuur, of na het laatste college wel eens heen.

Helaas moest ie van de fascisten in de gemeente dicht omdat ie net buiten de grachten lag...

Vier jaar in Leiden gewoond, heel goede tijden gehad daar

Leiden
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:34:59 #116
97079 Jeff89
Conquer All
pi_46848514
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:05 schreef Goover het volgende:

[..]

Miss moet je eens in A'dam gaan kijken.. daar zijn veel meer mensen en veel trams, daar gaat het ook prima.
Ik ben elke maandag t/m vrijdag in Amsterdam te vinden, en daar zijn inderdaad meer mensen, trams, fietsen en bussen.
Maar de straten zijn in Amsterdam gemiddeld 2x zo breed, zeker als er een tram doorheen loopt... Daarnaast gaan de trams meestal over de trambaan, waar verder alleen taxi's rijden..
Echt, Leiden is volgens mij een veel te krap stadje voor bovengrondse tram, zeker als hij door de breestraat moet...

edit:

Ik ga nu het Leidsch Nieuwsblad delen Ik ben zo Leids af en toe...

[ Bericht 10% gewijzigd door Jeff89 op 02-03-2007 15:42:34 ]
pi_46848740
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:34 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Ik ben elke maandag t/m vrijdag in Amsterdam te vinden, en daar zijn inderdaad meer mensen, trams, fietsen en bussen.
Maar de straten zijn in Amsterdam gemiddeld 2x zo breed, zeker als er een tram doorheen loopt... Daarnaast gaan de trams meestal over de trambaan, waar verder alleen taxi's rijden..
Echt, Leiden is volgens mij een veel te krap stadje voor bovengrondse tram, zeker als hij door de breestraat moet...
Ok, miss is de vergelijking niet helemaal goed.

Zelf denk ik dat de breestraat breed genoeg is om een treintje door te laten rijden. Alleen bijna alle wegen daar naartoe niet...
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:43:29 #118
97079 Jeff89
Conquer All
pi_46848837
1 treintje wel misschien, maar de 2e trein de andere kant op, samen met de vele fietsers gaat een probleem worden voorspel ik..
En hij moet ook over de steenstraat las ik net? No way.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:56:01 #119
135182 Uccella
You would if you could
pi_46853348
Ik was dinsdag bij een debat over de RGL en daar was maar 30% van de mensen voor de RGL.
Ik twijfel nog, maar neig naar 'nee'. Ik krijg nl. binnenkort 600 bussen per dag langs mn deur. Er rijden nu al 17500 auto's per etmaal langs mn huis
Trouwens ook leuk in de zomer als ik op het terras vam Bad Habits wil zitten.

Iemand nog een goede reden waarom ik voor zou moeten stemmen?
'We couldn't have more excitement if Elvis walked in and asked for a chip sandwich.'
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:50:57 #120
97079 Jeff89
Conquer All
pi_46854988
Omdat er bij Leiden centraal een extreem droog stembureau staat
pi_46856335
Waar is het leuk stappen in Leiden? En dan heb ik het over 21+. En dan ook niet van die tenten waar eigenlijk 21+ is maar er toch echt wel duidelijk 16-jarige rondlopen?
Who is it?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:33:18 #122
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_46856471
Stappen en Leiden gaan niet echt samen geloof ik.

* Jojogirl weet nog niet wat ze gaat stemmen bij het referendum. Nog even websites zoeken enzo.
Ik neig iig naar Nee
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:34:36 #123
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_46856521
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:29 schreef 907 het volgende:
Waar is het leuk stappen in Leiden? En dan heb ik het over 21+. En dan ook niet van die tenten waar eigenlijk 21+ is maar er toch echt wel duidelijk 16-jarige rondlopen?
nergens.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:39:45 #124
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46856672
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:29 schreef 907 het volgende:
Waar is het leuk stappen in Leiden? En dan heb ik het over 21+. En dan ook niet van die tenten waar eigenlijk 21+ is maar er toch echt wel duidelijk 16-jarige rondlopen?
Je zit midden tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:52:58 #125
156146 Bron
Positive user
pi_46857071
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:29 schreef 907 het volgende:
Waar is het leuk stappen in Leiden? En dan heb ik het over 21+. En dan ook niet van die tenten waar eigenlijk 21+ is maar er toch echt wel duidelijk 16-jarige rondlopen?
Wat the fuck boeit het als er een paar 16 jarige tussen lopen
Ik vind zelf MazzyMas erg leuk, Olorosso, en op donderdag avond Incasa(Studenten avond 80's muziek, maar erg druk)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')