oke Dat werkt als volgt: je neemt een bak met water mengt daar soda doorheen. je neemt een voeding hoe meer ampere hoe sneller het proces gaat ik heb een 12V 2,5-3,5 A voeding de min van de voeding verbinden met het roestige onderdeel en de plus verbinden met een stuk RVS. Dat alles in de bak leggen en de voeding aanzetten. Je ziet dan meteen bellen onstaan en het ontroesten in begonnen.quote:Op zondag 24 december 2006 20:17 schreef DonJames het volgende:
Electrolytisch ontroesten? Hoe doe je dat? Tell me more!
quote:Op maandag 25 december 2006 14:44 schreef Repeat het volgende:
En wat voor blok komt er bij jou in?
Tevens tvp.quote:Op maandag 25 december 2006 10:26 schreef wouter37 het volgende:
Verder komt er een Toyota 4age 20v motor in te liggen:
quote:
quote:122bhp to 200bhp 8500rpm
Specials available up to 250bhp
een pk of 160 komt er ong. uit en dat met 500-550 kgquote:Op maandag 25 december 2006 19:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
[..]
Dus hoeveel vermogen?
Op het internet vond ik 165-170 pk (afhankelijk van bouwjaar). Lijkt me erg lekker in zo'n lichte wagen
Het is een kitcar, hij zuigt deze auto niet uit z'n duim.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:09 schreef Foo_niks het volgende:
uitgaande van het feit dat een Sierra twee keer zo veel weegt (minimaal ) ,moet je de versnellingsbak of eindreductie dan niet aanpassen om in het juiste toerental te komen voor een beetje confortabele acceleratie.
Of geil je op een whiplash?
Auto op de foto is rechts sturend ,nu je naar links verhuisd (wat ik aanneem ) zit je uitlaatspruitstuk dan niet in de weg en is al die hitte fijn rond je stuurstang /stuurhuis?
Waarom van die motorfiets spatbordjes ,denk dat je helemaal gek word van de rotzooi die erlangs vliegt ,nog maar niet te spreken over spray in de regen ,zit je in je eigen badkuip
Zit er wel een stoppie in?
Heb een andere Lotus 7 clone van zeer dichtbij meegemaakt tijdens de bouw,kwamen bovenstaande punten na de eerste bouw na voren.quote:Op zondag 31 december 2006 13:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Het is een kitcar, hij zuigt deze auto niet uit z'n duim.
maw, ik neem toch aan dat de ontwerper van de kitcar al lang rekening gehouden heeft met deze punten
somigen gaan spelen met hun diff. standaard gaat eht ook goedquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:09 schreef Foo_niks het volgende:
uitgaande van het feit dat een Sierra twee keer zo veel weegt (minimaal ) ,moet je de versnellingsbak of eindreductie dan niet aanpassen om in het juiste toerental te komen voor een beetje confortabele acceleratie.
Of geil je op een whiplash?
het wordt idd links. maar dat levert geen problemen opquote:Auto op de foto is rechts sturend ,nu je naar links verhuisd (wat ik aanneem ) zit je uitlaatspruitstuk dan niet in de weg en is al die hitte fijn rond je stuurstang /stuurhuis?
regen heb je geen last van tenzij je stilstaat en het is een mooi weer auto. mischien laat ik nog wel een dakje erbij maken.quote:Waarom van die motorfiets spatbordjes ,denk dat je helemaal gek word van de rotzooi die erlangs vliegt ,nog maar niet te spreken over spray in de regen ,zit je in je eigen badkuip
Zit er wel een stoppie in?
klopt ik heb één gezien met een 300 pk blok erin en een boost button voor nog eens 100 pk das gewoon te veel de 160 pk die bij mij erin komt is goed genoeg.quote:Op zondag 31 december 2006 13:50 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
PK's zijn leuk maar je moet ze wel op de weg zien te krijgen,begin maar met een LSD bij deze PK/gewicht constructie.
Tevens wil de rembalans nog wel eens opspelen,toch wel iets om aandacht aan te besteden,wil je niet elk weekend met zwarte poten lopen en een bodemloze portemonnee moeten bezitten voor je hobby.
die bult hoort bij de kit anders moet ik zelf een motorkap gaan ontwerpen maar ik vind het wel mooi staanquote:Waarom die rare bult trouwens op de motorkap ,kan je het blok er niet lager inhangen
alles kan maar dat kost allemaal een heleboel geldquote:Wil je trouwens echt revve zou ik de boel afdraaien en blueprinten ,loopt het wat smeuiger ook.
in eerste instante gewoon op de weg daarom wil ik ook een nummerbord.quote:Op maandag 1 januari 2007 14:56 schreef Mex_ het volgende:
Ga je er mee het circuit op?
Je zal ook van en naar het circuit toe moeten dus een nrbord is altijd handig Of je moet een trailer hebbenquote:Op maandag 1 januari 2007 15:00 schreef wouter37 het volgende:
[..]
in eerste instante gewoon op de weg daarom wil ik ook een nummerbord.
Maar ik sluit niet uit dat als de auto klaar is ik af en toe mee ga doen aan een trackday
kloptquote:Op maandag 1 januari 2007 15:09 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Je zal ook van en naar het circuit toe moeten dus een nrbord is altijd handig Of je moet een trailer hebben
Dat kun je nog oplossen met semislicks, zo heb ik het zelf ook gedaan Grote voordeel van een trailer lijkt mij dat je wagen niet op kenteken hoeft en dus geen verzekering en belasting hoeft te betalen. Nadeel is weer dat je E achter B moet hebben en een trailer moet kopen en stallen of huren.quote:Op maandag 1 januari 2007 15:11 schreef wouter37 het volgende:
[..]
klopt
voordeel van een trailer is dat je er sliks onder kan zetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |