abonnement Unibet Coolblue
pi_44716244
oke ik heb het belooft

een bouwverslag te posten op FOK (bij deze)

Ik ga een RAW stiker bouwen ja een kitcar
de eerste donor onderdeln van een ford sierra heb ik binnen en ik ben begonnen met het schoonmaken van de onderdelen om ze daarna te schilderen.
Hier een paar foto's




ik ben begonnen met het verwijderen van alle roest om de onderdelen daarna te schilderen.
met een staalborstel duurt het heel lang dus ik ga elektrolytisch ontroesten.




Meer info volgt in de komende maanden en op mijn website

[ Bericht 4% gewijzigd door Alexxxxx op 15-03-2007 18:48:52 ]
pi_44717049
Electrolytisch ontroesten? Hoe doe je dat? Tell me more!
pi_44717469
quote:
Op zondag 24 december 2006 20:17 schreef DonJames het volgende:
Electrolytisch ontroesten? Hoe doe je dat? Tell me more!
oke Dat werkt als volgt: je neemt een bak met water mengt daar soda doorheen. je neemt een voeding hoe meer ampere hoe sneller het proces gaat ik heb een 12V 2,5-3,5 A voeding de min van de voeding verbinden met het roestige onderdeel en de plus verbinden met een stuk RVS. Dat alles in de bak leggen en de voeding aanzetten. Je ziet dan meteen bellen onstaan en het ontroesten in begonnen.
pi_44724217
Onze eigen car is born
Lijkt me heel tof om zoiets te doen. Heb je niet wat meer info over die auto? Hoe hij er uiteindelijk uit gaat zien, specs ed?
pi_44724551
heb je inderdaad meer informatie over wat het eindproduct zou moeten kunnen worden? Nu is het namelijk nog vrij summier.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 25 december 2006 @ 03:35:00 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_44725393
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_44726406
oke hier wat meer info:
zo komt de auto eruit te zien



Verder komt er een Toyota 4age 20v motor in te liggen:
1587 DOHC 16v cast Iron block - alloy head
20v with variable valve timing and supercharged variants available
Powered the original 'Pocket Rocket' MR2 Mk.1, Corrola GT and GTi
Power band 122bhp to 200bhp 8500rpm
Specials available up to 250bhp
Modern, Smooth, Efficient, Reliable
Small in size but robust in nature
Look magnificent in any installation
Sound fantastic when driven
met een omex 600
  maandag 25 december 2006 @ 12:01:30 #8
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44727807
tof karretje
Je neemt ook de oranje versie?
Mooie kleurstelling wel
Signature.
pi_44732256
En wat voor blok komt er bij jou in?
pi_44736650
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:44 schreef Repeat het volgende:
En wat voor blok komt er bij jou in?
quote:
Op maandag 25 december 2006 10:26 schreef wouter37 het volgende:
Verder komt er een Toyota 4age 20v motor in te liggen:
Tevens tvp.
pi_44736790
quote:
Op maandag 25 december 2006 19:12 schreef Mex_ het volgende:

[..]


[..]

Tevens tvp.
quote:
122bhp to 200bhp 8500rpm
Specials available up to 250bhp


Dus hoeveel vermogen?

Op het internet vond ik 165-170 pk (afhankelijk van bouwjaar). Lijkt me erg lekker in zo'n lichte wagen

[ Bericht 11% gewijzigd door Repeat op 25-12-2006 19:27:43 ]
pi_44738231
quote:
Op maandag 25 december 2006 19:21 schreef Repeat het volgende:

[..]


[..]



Dus hoeveel vermogen?

Op het internet vond ik 165-170 pk (afhankelijk van bouwjaar). Lijkt me erg lekker in zo'n lichte wagen
een pk of 160 komt er ong. uit en dat met 500-550 kg
en de kleur ben ik nog niet uit maar ik denk rood
  zaterdag 30 december 2006 @ 20:09:57 #13
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_44867601
uitgaande van het feit dat een Sierra twee keer zo veel weegt (minimaal ) ,moet je de versnellingsbak of eindreductie dan niet aanpassen om in het juiste toerental te komen voor een beetje confortabele acceleratie.
Of geil je op een whiplash?
Auto op de foto is rechts sturend ,nu je naar links verhuisd (wat ik aanneem ) zit je uitlaatspruitstuk dan niet in de weg en is al die hitte fijn rond je stuurstang /stuurhuis?
Waarom van die motorfiets spatbordjes ,denk dat je helemaal gek word van de rotzooi die erlangs vliegt ,nog maar niet te spreken over spray in de regen ,zit je in je eigen badkuip
Zit er wel een stoppie in?
Klaar?
Ik niet!
pi_44884476
Gooi er een blacktop 4age in, 180+ pktjes en lekker toerenbeuken :p
  zondag 31 december 2006 @ 13:38:22 #15
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_44888307
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 20:09 schreef Foo_niks het volgende:
uitgaande van het feit dat een Sierra twee keer zo veel weegt (minimaal ) ,moet je de versnellingsbak of eindreductie dan niet aanpassen om in het juiste toerental te komen voor een beetje confortabele acceleratie.
Of geil je op een whiplash?
Auto op de foto is rechts sturend ,nu je naar links verhuisd (wat ik aanneem ) zit je uitlaatspruitstuk dan niet in de weg en is al die hitte fijn rond je stuurstang /stuurhuis?
Waarom van die motorfiets spatbordjes ,denk dat je helemaal gek word van de rotzooi die erlangs vliegt ,nog maar niet te spreken over spray in de regen ,zit je in je eigen badkuip
Zit er wel een stoppie in?
Het is een kitcar, hij zuigt deze auto niet uit z'n duim.
maw, ik neem toch aan dat de ontwerper van de kitcar al lang rekening gehouden heeft met deze punten
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 31 december 2006 @ 13:50:06 #16
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_44888764
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:38 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Het is een kitcar, hij zuigt deze auto niet uit z'n duim.
maw, ik neem toch aan dat de ontwerper van de kitcar al lang rekening gehouden heeft met deze punten
Heb een andere Lotus 7 clone van zeer dichtbij meegemaakt tijdens de bouw,kwamen bovenstaande punten na de eerste bouw na voren.
Kwam er eigenlijk op neer dat donorbak, differentieel ,stuurhuis en dergelijke beter door veel duurdere aftermarket
onderdelen konde worden ingewiseld ,wilde je er een echte sportauto van maken.
PK's zijn leuk maar je moet ze wel op de weg zien te krijgen,begin maar met een LSD bij deze PK/gewicht constructie.
Tevens wil de rembalans nog wel eens opspelen,toch wel iets om aandacht aan te besteden,wil je niet elk weekend met zwarte poten lopen en een bodemloze portemonnee moeten bezitten voor je hobby.

Waarom die rare bult trouwens op de motorkap ,kan je het blok er niet lager inhangen
Wil je trouwens echt revve zou ik de boel afdraaien en blueprinten ,loopt het wat smeuiger ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door Foo_niks op 31-12-2006 14:23:06 ]
Klaar?
Ik niet!
pi_44894677
Mooi project, deze ga ik weer volgen !
pi_44914003
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 20:09 schreef Foo_niks het volgende:
uitgaande van het feit dat een Sierra twee keer zo veel weegt (minimaal ) ,moet je de versnellingsbak of eindreductie dan niet aanpassen om in het juiste toerental te komen voor een beetje confortabele acceleratie.
Of geil je op een whiplash?
somigen gaan spelen met hun diff. standaard gaat eht ook goed
quote:
Auto op de foto is rechts sturend ,nu je naar links verhuisd (wat ik aanneem ) zit je uitlaatspruitstuk dan niet in de weg en is al die hitte fijn rond je stuurstang /stuurhuis?
het wordt idd links. maar dat levert geen problemen op
quote:
Waarom van die motorfiets spatbordjes ,denk dat je helemaal gek word van de rotzooi die erlangs vliegt ,nog maar niet te spreken over spray in de regen ,zit je in je eigen badkuip
Zit er wel een stoppie in?
regen heb je geen last van tenzij je stilstaat en het is een mooi weer auto. mischien laat ik nog wel een dakje erbij maken.
voor de 'motorfiets spatbordjes ' zijn ook lange spartborden te verkrijgen maar die vind ik niet mooi. Daar krijg je een klasiek uiterlijk van en dat is niet mijn bedoeling
pi_44914049
Ga je er mee het circuit op?
pi_44914095
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:50 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

PK's zijn leuk maar je moet ze wel op de weg zien te krijgen,begin maar met een LSD bij deze PK/gewicht constructie.
Tevens wil de rembalans nog wel eens opspelen,toch wel iets om aandacht aan te besteden,wil je niet elk weekend met zwarte poten lopen en een bodemloze portemonnee moeten bezitten voor je hobby.
klopt ik heb één gezien met een 300 pk blok erin en een boost button voor nog eens 100 pk das gewoon te veel de 160 pk die bij mij erin komt is goed genoeg.
quote:
Waarom die rare bult trouwens op de motorkap ,kan je het blok er niet lager inhangen
die bult hoort bij de kit anders moet ik zelf een motorkap gaan ontwerpen maar ik vind het wel mooi staan
quote:
Wil je trouwens echt revve zou ik de boel afdraaien en blueprinten ,loopt het wat smeuiger ook.
alles kan maar dat kost allemaal een heleboel geld
pi_44914140
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:56 schreef Mex_ het volgende:
Ga je er mee het circuit op?
in eerste instante gewoon op de weg daarom wil ik ook een nummerbord.
Maar ik sluit niet uit dat als de auto klaar is ik af en toe mee ga doen aan een trackday
pi_44914405
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:00 schreef wouter37 het volgende:

[..]

in eerste instante gewoon op de weg daarom wil ik ook een nummerbord.
Maar ik sluit niet uit dat als de auto klaar is ik af en toe mee ga doen aan een trackday
Je zal ook van en naar het circuit toe moeten dus een nrbord is altijd handig Of je moet een trailer hebben
pi_44914458
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:09 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Je zal ook van en naar het circuit toe moeten dus een nrbord is altijd handig Of je moet een trailer hebben
klopt

voordeel van een trailer is dat je er sliks onder kan zetten
pi_44914773
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:11 schreef wouter37 het volgende:

[..]

klopt

voordeel van een trailer is dat je er sliks onder kan zetten
Dat kun je nog oplossen met semislicks, zo heb ik het zelf ook gedaan Grote voordeel van een trailer lijkt mij dat je wagen niet op kenteken hoeft en dus geen verzekering en belasting hoeft te betalen. Nadeel is weer dat je E achter B moet hebben en een trailer moet kopen en stallen of huren.

Ik zit zelf nog in de grote twijfelfase, of de Miata houden, of een kitcar kopen (al dan niet gebouwd) of een Elise of Speedster (waarbij de Elise eigenlijk buiten m'n budget valt)
  maandag 1 januari 2007 @ 15:33:04 #25
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_44914995
Zo genoeg gezeurd ,mooi hoor ben jaloers op je ruimte om te bouwen (al weet ik de afmetingen niet) .
Dat elektrolytisch ontroesten gaat dat een beetje snel ?
Klaar?
Ik niet!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')