Ja, ik heb een hoop te klagen zo voor kerst. Niet alleen moet ik 't stellen met folderbezorgers, maar tevens beweert Casema dat ik een rekening niet betaald heb, en sluit mij zomaar af (nou ja, na een waarschuwingsbrief). Ik heb inmiddels in totaal 2 uur met de "klantenservice" aan de lijn gehangen, en ik krijg elke keer een ander verhaal. Tot nu toe zijn de volgende conclusies getrokken door vier verschillende Casema klantenservice medewerkers:
- De rekening van afgelopen kwartaal is niet betaald, daarom bent u afgesloten
- De rekening van afgelopen kwartaal is wel betaald (dat klopt ook), maar dat bedrag is verrekend met een oudere factuur die nog openstond (dat maakt 't ook zo gemakkelijk om 't te controleren).
- Geld van mijn betalingen is geboekt op een ander klantnummer, waardoor het lijkt alsof ik een betalingsachterstand heb, maar dat is niet zo, dus u bent ten onrechte afgesloten.
- Oh nee, het is net andersom: geld van een andere klant is op mijn klantnummer geboekt en dat is nu gecorrigeerd, waardoor ineens blijkt dat ik een achterstand heb.
Daar komt nog eens bij dat ik naar aanleiding van de afsluitbrief de betaalde facturen die op mijn persoonlijke pagina op de Casema site stonden (die functie is inmiddels niet meer beschikbaar, ook fijn) en mijn betalingen naast elkaar gelegd heb, waaruit bleek dat ik zelfs te veel geld betaald had. Toevalligerwijs precies het bedrag dat volgens Casema open staat. Dit heb ik toen ook gemeld in een brief (die ik helaas niet aangetekend verstuurd heb, da's een fout van mij geweest).
Als je dan bedenkt dat Casema medewerkers zelf toegeven dat ze rare administratieve fouten maken (oude rekeningen verrekenen met betalingen van nieuwe rekeningen, geld van klanten op verkeerde klantnummers boeken), kun je je voorstellen dat ik allerminst overtuigd ben van het gelijk van Casema in deze.
Ik ben echter bang dat ik geen gelijk ga krijgen, en dat ik dus hoe dan ook dat geld moet betalen (gelukkig is het niet heel veel). Ik moet mij baseren op wat Casema vertelt, want ik heb geen mogelijkheid om het te controleren, aangezien ik niet op hun site kan zien welke facturen er nog open staan.
Tevens vind ik het vreemd dat ik van de (geautomatiseerde) klantenservice te horen krijgen dat factuur x open staat, terwijl die wel betaald is, maar dat bij controle blijkt dat de afsluiting een geheel andere factuur betreft. En wat nog vreemder is, is dat geen enkele Casema medewerker mij kan vertellen over welke factuur het precies gaat!
En ondertussen zit ik zeker tot in het nieuwe jaar zonder tv of internet
Casema