abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 december 2006 @ 20:22:47 #1
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_44666655
Ja, ik heb een hoop te klagen zo voor kerst. Niet alleen moet ik 't stellen met folderbezorgers, maar tevens beweert Casema dat ik een rekening niet betaald heb, en sluit mij zomaar af (nou ja, na een waarschuwingsbrief). Ik heb inmiddels in totaal 2 uur met de "klantenservice" aan de lijn gehangen, en ik krijg elke keer een ander verhaal. Tot nu toe zijn de volgende conclusies getrokken door vier verschillende Casema klantenservice medewerkers:
- De rekening van afgelopen kwartaal is niet betaald, daarom bent u afgesloten
- De rekening van afgelopen kwartaal is wel betaald (dat klopt ook), maar dat bedrag is verrekend met een oudere factuur die nog openstond (dat maakt 't ook zo gemakkelijk om 't te controleren).
- Geld van mijn betalingen is geboekt op een ander klantnummer, waardoor het lijkt alsof ik een betalingsachterstand heb, maar dat is niet zo, dus u bent ten onrechte afgesloten.
- Oh nee, het is net andersom: geld van een andere klant is op mijn klantnummer geboekt en dat is nu gecorrigeerd, waardoor ineens blijkt dat ik een achterstand heb.

Daar komt nog eens bij dat ik naar aanleiding van de afsluitbrief de betaalde facturen die op mijn persoonlijke pagina op de Casema site stonden (die functie is inmiddels niet meer beschikbaar, ook fijn) en mijn betalingen naast elkaar gelegd heb, waaruit bleek dat ik zelfs te veel geld betaald had. Toevalligerwijs precies het bedrag dat volgens Casema open staat. Dit heb ik toen ook gemeld in een brief (die ik helaas niet aangetekend verstuurd heb, da's een fout van mij geweest).

Als je dan bedenkt dat Casema medewerkers zelf toegeven dat ze rare administratieve fouten maken (oude rekeningen verrekenen met betalingen van nieuwe rekeningen, geld van klanten op verkeerde klantnummers boeken), kun je je voorstellen dat ik allerminst overtuigd ben van het gelijk van Casema in deze.

Ik ben echter bang dat ik geen gelijk ga krijgen, en dat ik dus hoe dan ook dat geld moet betalen (gelukkig is het niet heel veel). Ik moet mij baseren op wat Casema vertelt, want ik heb geen mogelijkheid om het te controleren, aangezien ik niet op hun site kan zien welke facturen er nog open staan.
Tevens vind ik het vreemd dat ik van de (geautomatiseerde) klantenservice te horen krijgen dat factuur x open staat, terwijl die wel betaald is, maar dat bij controle blijkt dat de afsluiting een geheel andere factuur betreft. En wat nog vreemder is, is dat geen enkele Casema medewerker mij kan vertellen over welke factuur het precies gaat!

En ondertussen zit ik zeker tot in het nieuwe jaar zonder tv of internet

Casema
pi_44666816
Nou ja zeg! Dat is wel heel erg vervelend. Maar dat moet toch wel zo zijn dat je gelijk krijgt?
  vrijdag 22 december 2006 @ 20:30:48 #3
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_44666851
Lomp zeg, nu weet ik ook dat ik zo ver mogelijk van Casema moet blijven!
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_44668132
Je kan niet zeggen dat casema dom is ze verdienen heel veel met die klantenservice, heb ook vaak last van digitale tv dat het kaartje weer eens niet werkt, door een fout die ze hebben gemaakt en dan ligt het natuurlijk volgens hun weer aan mij
  zondag 24 december 2006 @ 11:09:33 #5
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44701176
Vorig jaar ook problemen gehad met Casema, bij het optimaliseren van hun adminstratie gingen ze opeens 2 producten (Kabel TV en Digtale TV) vanaf 1 rekening incasseren, terwijl ik de schriftelijke bevestiging had ontvangen dat alles bij het oude zou blijven en het van 2 rekeningen zou worden afgeschreven, van DTV maak ik zelf namelijk geen gebruik, iemand anders in mijn woning wel).

Uiteraard ging dat mis, incasso storneren, brieven schrijven, via de online klachtenadministratie, en het juiste bedrag van de beide rekeningen betalen o.v.v. het klantnummer.
Dit hebben ze 4 maanden volgehouden, blijft verkeerd gaan, incassoblokkade ingesteld, en dan een factuur krijgen met een spookbedrag.
Weer geschreven, met alle betalingen vermeld, brief van casema terug dat ze me gingen afsluiten, ik weer geschreven, is prima alles in orde, nu moet je nog wel ¤ 2,50 administratiekosten betalen omdat je niet via automatisch afschrijving heb betaald.
Goed, dat hebben ze dit jaar 8 maanden volgehouden, ze zouden een incassoburo gaan inschakelen, leek mij een goed plan ik betaal toch niets, en ik zie het graag voor de rechter verschijnen dat je als Casema 5 maanden de betalingen kunt verkloten, geld onterecht afschrijven en dan nog adminstratiekosten eisen...
Helaas was er een of andere manager die het inmiddels opgelopen bedrag naar 37,50 opeens toch niet zo'n haalbare zaak vond om via een kort geding het op te eisen en hebben hun fouten opeens toegegeven en hersteld.

Kreeg ik laatst een persoonlijk brief of ik weer via automatisch incasso wilde gaan betalen omdat dat handiger zou zijn......
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_44701483
Bij mijn verhuizing een broef geschreven:
-vanwege verhuizing naar buiten uw verzorgingsgebied wil ik graag per volgende maand mijn internet (kon geen ADSL in mijn oude huis) en kabeltelevisie opzeggen.

In mijn nieuwe huis 'twee straten verder' kpn-adsl-only genomen en digitenne. Over mijn internet verbinding en rekeningen niets dan goeds.
Helaas is digitenne ontvangs na de laatse 'zenderwijziging' wel op een aantal zenders slecht.
Mijn ADSL kon niert direct aangesloten worden, de oude bewoner had zijn verbinding nog niet opgeheven, heeft wat telefoontjes gekost, maar heb wel een half jaar gratis internet nu gekregen.
Misschien volgend jaar IP-televisie of anders maar weer casema proberen.
pi_44701660
En met wat pech heb je nu een BKR-registratie en krijg je de komende 5 jaar geen telefoonabonnement of hypotheek meer

Hier moet je dus serieus even achteraan gaan als het probleem straks verder opgelost is.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_44702962
Casema stinkt .
  zondag 24 december 2006 @ 15:18:53 #9
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_44708972
quote:
Op zondag 24 december 2006 11:36 schreef intoxicated het volgende:
En met wat pech heb je nu een BKR-registratie en krijg je de komende 5 jaar geen telefoonabonnement of hypotheek meer

Hier moet je dus serieus even achteraan gaan als het probleem straks verder opgelost is.
Ik heb een telefoon en een huis, dus da's geen punt

Laatste nieuws:
Het factuuroverzicht op hun site werkt weer, en nu heb ik weer 105 euro te veel betaald
Blijft lachen met Casema. Volgens mij moeten hier wel een paar maanden gratis internet in zitten
pi_47454145
Hey allen, het wordt maar es tijd dat ik mijn verhaal over casema hier ook ff kwijtraak want wat ik beleef is ook niet normaal meer.

Het begon allemaal een jaar geleden toen ik de rekeningen van mijn pa van mijn rekening af liet schrijven. Hij had namelijk groot bedrag bij casema opgespaart die ik dus in 1x betaalde. Na het betalen wou ik toch alles goed nakijken, wat bleek: er stond een bedrag in van circa 20 euro die er niet thuishoorde. Na gebeld te hebben met Casema klantenservice kwamen zij er ook niet achter waar dat bedrag vandaan kwam. Wat ze deden was een creditbedrag te maken van -20 euro, die dan op een toekomste rekening in mindering werd gebracht.

Een paar maanden later had ik besloten om alle rekeningen voortaan van mijn rekening af te schrijven (mijn pa had weer niks betaald vanaf mijn betaling), ik belde casema om alles van mijn rekening automatisch af te laten schrijven. Dit deden ze, althans voor het internet. Heb later nog moeten bellen om tv te betalen.

In de maanden tussen mijn eerste betaling en het automatisch laten afschrijven van mijn rekening was weer een bedrag opgehoopt. Deze kreeg ik eind dit jaar en dit maal ging ik checken of het klopte voordat ik ging betalen. Wat zag ik, die creditrekening van -20 euro was niet teruggegeven aan me en zat ook niet inbegrepen in het bedrag dat ik moest betalen. Dus ik belde casema en vroeg hoe dit zit en of ik dit bedrag in mindering kon brengen. Zij gingen akkoord, dus ik hoefde 20 euro minder te betalen.

Nu komt het: op 20 januari werd het TV signaal afgesloten. Dit zonder melding of briefje. Ik dacht dus eerst dat er een storing was. Na een halve dag besloot ik toch te bellen (heb alleen mobiel en ik ben tegen bellen met casema omdat t lange wachttijden zijn, en er is zelfs 1 keer na 20 min verbinding verbroken uit t niets). Hier kreeg ik te horen dat er een bedrag openstond van 20 euro. Ik verklaarde dat dit niet hoefde te betalen omdat ik ooit dubbel betaald had. Als antwoord hierop moest ik een kopie van mijn bankafschrift maken van de eerste betaling en zou ik snel (1-2 dagen) aangesloten worden. Dus ik stuurde 20 januarie een brief met uitleg en een kopie van de factuur.

Na 3 dagen belde ik op want ik was niet aangesloten, nu werd me verteld dat er 3 WEKEN achterstand is met brieven. Aangeraden werd om het bedrag van 20 euro over te maken zodat ze me binnen 3 dagen zouden aansluiten en zodra ze bij mijn brief waren werd de 20 euroweer teruggestort alsmede de kosten die ik gemaakt heb zonder van hun service te kunnen gebruikmaken. Dit heb ik gedaan met tegenzin, omdat ik een tv-signaal nodig heb (want ook mijn internet was dus down).

Uiteindelijk na vele malen bellen ben ik na 16 dagen aangesloten. Dat is 16 dagen geen internet en tv waar wel voor betaald is. Op mijn brief is geen reactie gekomen, ook niet op mijn mail. De 20 euro is niet teruggestort, ik heb aansluitingskosten betaald wat mij beloofd werd dat niet hoefde.
Het erge is nog dat ik in januari gewoon 45 euro TV betaald heb voor 3 maanden(jan-feb-mrt), en ze ook nog +- 16 euro voor de maand maart dubbel aangeslagen hebben.

In totaal krijg ik zo'n 95 euro terug van ze terwijl zij zich niet eens van zich hebben laten horen.

kortom: CASEMA IS EEN KUTBEDRIJF
als ik zou kunnen kiezen dan zou ik allang weggegaan zijn, constante leugens, wachttijden en wel automatisch afschrijven zonder dat ik toegang tot hun diensten heb (internet was bv afgeschreven zonder dat het mogelijk was een signaal te krijgen). Verder herken ik ook vele dingen die hierboven ook gezegd zijn (elke keer een andere verklaring / oplossing maar nooit eentje die klopt).

Iemand nog tips om dit op te lossen?

Groet

Alper
  maandag 19 maart 2007 @ 23:26:59 #11
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_47457109
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:17 schreef All_P het volgende:

Iemand nog tips om dit op te lossen?
Zo snel mogelijk naar een andere aanbieder overstappen, simpel.
pi_47458966
casema heeft naar mijn weten een regiomonopolie voor kabeldiensten hier in zoetermeer dus dat is niet zo makkelijk.

Kan digitale tv nemen maar daar kan maar 1 tv op.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:05:50 #13
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47482207
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:17 schreef All_P het volgende:

HEEL VERHAAL

Iemand nog tips om dit op te lossen?

Groet

Alper
Tja als consument heb je weinig dwangmiddelen, wat je wel kunt en moet doen is een online serviceaanvraag aanmaken, met dit verhaal er duidelijk bij, en bij voorkeur een overzicht in een excel model wanneer welke betaling is gedaan.

Het maken hiervan kost wat tijd, maar het geeft aan dat jij de administratie goed op orde hebt, en zij alles ook makkelijker (en daar gaat het ze om) kunnen nakijken, en controleren.
Het duurt even, je bent zo een paar maanden verder, maar uiteindelijk krijg je dan toch gelijk, wellicht dat ze zullen vragen om bewijs van betaling, maar bij de meeste internetrekeningen kan je van betalingen naar een rekeningnummer heel handig een PDF file maken. (Voordeel ook hiervan is dat ze de andere betalingen niet kunnen zien).

Wat vooral belangrijk is in dit soort zaken is, dat jij overkomt dat je de administatrie goed op orde hebt. Het valt mij op dat als ik opeens een brief uit naam van iemand schrijf, en ik e.e.a. duidelijk heb aangegeven opeens wel reactie wordt gegeven en wonderbaarlijk betalingen opeens wel gevonden worden....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')