abonnement Unibet Coolblue
pi_44660392
Ik heb een factuur binnengekregen waar een kredietbeperking op staat. Deze is echter niet een 'korting' zoals ik wel vaker ben tegengekomen maar een soort verkapte 'rente-bepaling'.
Mocht er binnen 20 dagen niet betaald worden dan moet 2% extra betaald worden, wordt er binnen 20 dagen betaald dan blijft dit bedrag gewoon het bedrag+ de BTW over dat bedrag.
Ik vind het een beetje raar, ik kan er ook niet over terugvinden in de overeenkomst en naar mijn weten hebben we geen algemene voorwaarden van toepassing laten verklaren.

Natuurlijk is de betalingstermijn bijna verstreken ... Ben ik verplicht die 2% te betalen (aangezien die betaling door kerst enz nooit binnen de termijn over gaat komen)
  vrijdag 22 december 2006 @ 15:54:21 #2
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44660414
Ik zou gewoon het bedrag zonder 2% betalen. dikke kans dat er geen haan naar kraait
... is a mismatch forever
  vrijdag 22 december 2006 @ 15:56:47 #3
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44660472
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 15:53 schreef bokky het volgende:
Ik heb een factuur binnengekregen waar een kredietbeperking op staat. Deze is echter niet een 'korting' zoals ik wel vaker ben tegengekomen maar een soort verkapte 'rente-bepaling'.
Mocht er binnen 20 dagen niet betaald worden dan moet 2% extra betaald worden, wordt er binnen 20 dagen betaald dan blijft dit bedrag gewoon het bedrag+ de BTW over dat bedrag.
Ik vind het een beetje raar, ik kan er ook niet over terugvinden in de overeenkomst en naar mijn weten hebben we geen algemene voorwaarden van toepassing laten verklaren.

Natuurlijk is de betalingstermijn bijna verstreken ... Ben ik verplicht die 2% te betalen (aangezien die betaling door kerst enz nooit binnen de termijn over gaat komen)
Zou je ook eens met je salaris moeten doen.
Gewoon te laat betalen.....
Vinden mensen helemaal niet erg.......
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_44660724
Die hoef je niet te betalen is geen wettelijke bepaling namelijk, van de week nog met een boekhouder over gesproken
pi_44660938
Niet betalen!
Ik streep bij elke factuur de kredietbeperking weg; ook als ik niet binnen de gestelde termijn betaal....nog nooit problemen mee gehad.
Je neemt goederen af voor een overeengekomen bedrag...over dat bedrag dien je BTW te betalen...dat is het factuurbedrag..en dat dien je te betalen....kredietbeperking is gewoon een goedkope truc om de kas van de verkopende partij te spekken
Come get some!
-
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:18:30 #6
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44661007
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:15 schreef Maleficium het volgende:
Niet betalen!
Ik streep bij elke factuur de kredietbeperking weg; ook als ik niet binnen de gestelde termijn betaal....nog nooit problemen mee gehad.
Is gewoon een trucje ter geldklopperij. Je neemt goederen af voor een overeengekomen bedrag...over dat bedrag dien je BTW te betalen...dat is het factuurbedrag..en betaal je
ja en normaal zou het zijn als je de goederen ontvangt dat je er dan meteen ook voor betaald en niet eens wanneer het jouw uitkomt.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_44661148
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:18 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

ja en normaal zou het zijn als je de goederen ontvangt dat je er dan meteen ook voor betaaldt en niet eens wanneer het jouw uitkomt.
ik ga ervan uit dat mensen die goederen of diensten leveren dat graag doen....ik betaal daar ook voor binnen de overeengekomen betalingstermijn...maar kredietbeperking maakt zelden of nooit deel uit van gemaakte afspraken; men besluit meestal eenzijdig om iets dergelijks in te voeren....dan besluit ik eenzijdig om die niet te betalen.
Vaak is op een factuur te lezen dat de kredietbeperking bij betaling binnen 8 dagen afgetrokken mag worden, anders moet je de volle mep betalen.....
Dat klopt niet; je maakt met je leverancier een afspraak voor een bepaald prijsniveau....hij levert zijn goederen voor dat bedrag...en dat bedrag vermeerderd met BTW is hetgeen betaalt dient te worden....als de leverancier op deze manier niet genoeg marge weet te maken moet hij zijn of haar prijzen aanpassen en niet met zoiets kinderachtigs als kredietbeperking komen
Come get some!
-
pi_44661176
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:18 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

ja en normaal zou het zijn als je de goederen ontvangt dat je er dan meteen ook voor betaald en niet eens wanneer het jouw uitkomt.
Op zich heb je gelijk, maar er zijn genoeg contractuele en wettelijke instrumenten die een ondernemer tot zijn beschikking heeft om snelle betaling af te dwingen althans te bespoedigen. Hetgeen TS noemt behoort daar niet toe, zoiets kan niet op deze manier opgedrongen worden. Is er niets afgesproken, dan gaat na verzuim gewoon de wettelijke rente lopen (wat op korte termijn niks voorstelt).

Overigens zie je ook vaak het omgekeerde, waar ook geen wettelijke grond voor bestaat: betalers die zelf 2% van het te betalen bedrag af halen indien ze snel betalen. Tja.
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:25:59 #9
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44661180
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:18 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

ja en normaal zou het zijn als je de goederen ontvangt dat je er dan meteen ook voor betaald en niet eens wanneer het jouw uitkomt.
Binnen 30 dagen lijkt me een goede termijn.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_44661203
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:25 schreef Soul79 het volgende:

[..]
Overigens zie je ook vaak het omgekeerde, waar ook geen wettelijke grond voor bestaat: betalers die zelf 2% van het te betalen bedrag af halen indien ze snel betalen. Tja.
DAT is inderdaad weer net niet de bedoeling...
Come get some!
-
pi_44661256
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:25 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Binnen 30 dagen lijkt me een goed termijn.
dat is ook de meest gehanteerde termijn....14 dagen komt ook veel voor...

Een instrument wat vaak wordt gebruikt is om de afnemer korting te geven indien men akkoord gaat met automatische incasso....de leverancier incasseert dan bijvoorbeeld na 8 dagen de facturen van de bankrekening van de tegenpartij en stelt daar een x korting (2-3%) tegenover....
Come get some!
-
pi_44661324
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:06 schreef tazmanian het volgende:
Die hoef je niet te betalen is geen wettelijke bepaling namelijk, van de week nog met een boekhouder over gesproken
Dan heb je het over je eigen salaris in je eigen toko?


Want
BW7 art. 616
De werkgever is verplicht de werknemer zijn loon op een bepaalde tijd te voldoen (en dan nog een rij met art.)

[ Bericht 14% gewijzigd door rieski op 22-12-2006 16:40:16 ]
Rot signature
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:41:39 #13
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44661529
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:25 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Binnen 30 dagen lijkt me een goede termijn.
Ja mij ook maar bij 60% van de fakturen die ik verstuur verstrijkt die periode probleemloos....
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:42:22 #14
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44661548
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:32 schreef rieski het volgende:

[..]

Dan heb je het over je eigen salaris in je eigen toko?


Want
BW7 art. 616
De werkgever is verplicht de werknemer zijn loon op een bepaalde tijd te voldoen (en dan nog een rij met art.)
Dat zouden ze ook verplicht moeten stellen mbt het betalen van rekeningen
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:57:56 #15
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44661854
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:41 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

Ja mij ook maar bij 60% van de fakturen die ik verstuur verstrijkt die periode probleemloos....
Maar goed dat is wel beetje de betalingsmoraal van Nederland. Bij 14 dagen kan ik mij dat wel voorstellen maar bij 30 zou dat eigenlijk niet moeten gebeuren
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_44661890
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:42 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

Dat zouden ze ook verplicht moeten stellen mbt het betalen van rekeningen
Dat is daar uiteraard ook verplicht, alleen is de wettelijke sanctionering minder streng.
  vrijdag 22 december 2006 @ 17:02:24 #17
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44661944
Ik heb wel eens gevraagd aan de des betreffende klanten wat ze ervan zouden vinden als hun salaris ook 60 dagen later werd betaald.
Krijg je als antwoord: neuh dat is heel iets anders daar heb ik voor gewerkt........
Ja en wij leveren zeker geen diensten......zo jammer deze instelling van sommige bedrijven.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2006 @ 17:39:42 #18
43556 miss_dynastie
pi_44662756
De grootste grap is dat de slechtste betalers dit soort grapjes op de rekening zet. Zoals de waard is... en ja, dan spreek ik uit ervaring, een van mijn slechtst betalende klanten is onderdeel van een groot concern, en toen ik (bij een ander onderdeel) zelf iets bestelde stond er zo'n kredietbepaling op. Hilarisch gewoon.

Robbedoes, ik herken de frustratie hoor, mensen doen wel heel makkelijk met jouw geld...
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2006 @ 17:43:32 #19
43556 miss_dynastie
pi_44662846
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:25 schreef Soul79 het volgende:
Overigens zie je ook vaak het omgekeerde, waar ook geen wettelijke grond voor bestaat: betalers die zelf 2% van het te betalen bedrag af halen indien ze snel betalen. Tja.
Yep. En die krijgen van mij gewoon een herinnering
pi_44759379
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 15:56 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

Zou je ook eens met je salaris moeten doen.
Gewoon te laat betalen.....
Vinden mensen helemaal niet erg.......
Duurt het nog langer voordat ze gaan betalen...

Ik draaide in 2005 het hele verhaal om en biedt korting aan als ze binnen de termijn van 30 dagen betalen...Werkt heel goed...
The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 11:39:16 #21
43556 miss_dynastie
pi_44764644
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:00 schreef Rokossovski het volgende:

[..]

Duurt het nog langer voordat ze gaan betalen...

Ik draaide in 2005 het hele verhaal om en biedt korting aan als ze binnen de termijn van 30 dagen betalen...Werkt heel goed...
En wat doe je dan met de eigenwijzen die vinden dat zij ook recht op korting hebben ook al betalen ze binnen 60 dagen? Ga je daar dan echt achteraan of laat je het maar zitten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')