abonnement Unibet Coolblue
pi_44569411
Normaliter is het wel handig als je stroom hebt bij je computerkast, dan doet ie het tenminste, maar als deze wordt aangeraakt kan je voelen dat ie onder stroom staat. Wtf is er aan de hand? Ik had ook al last van vage vastlopers.
pi_44569429
Sta je toevallig ook op zo'n moment met iets anders in contact?
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:47:48 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_44569446
Een stroomkabeltje van de voeding die een ijzeren deel van de kast raakt?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_44569494
Nou ja, zelfs als de pc kast uit staat (inclusief stekker) dan kan je het voelen .
pi_44569550
Ach er komt toch uberhaupt nogal wat spanning van zo een kast af ? ? ?
pi_44569632
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:51 schreef Robar het volgende:
Ach er komt toch uberhaupt nogal wat spanning van zo een kast af ? ? ?
Bij een andere heb ik dat toch echt niet.
pi_44569669
een computerkast die zelf stroom op kan wekken da's revolutionair
pi_44569712
is ie euh ge aaard?
pi_44569745
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:56 schreef outcast_within het volgende:
is ie euh ge aaard?
Inderdaad ook mijn volgende vraag
  dinsdag 19 december 2006 @ 14:59:37 #10
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_44569794
maakt je moederbord toevallig contact met je kast?
Dit was bij mij eens het probleem, en inderdaad voel je dat ook als hij uit staat.
Dan staat er nog wel voeding op het moederbord, omdat anders je aan/uit knopje niet meer werkt.
-- ViPeRII --
pi_44569921
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:59 schreef ViPeRII het volgende:
maakt je moederbord toevallig contact met je kast?
Dit was bij mij eens het probleem, en inderdaad voel je dat ook als hij uit staat.
Dan staat er nog wel voeding op het moederbord, omdat anders je aan/uit knopje niet meer werkt.
Je moet toch van die schoefjes tussen de mobo en kast hebben? Je wilt zeggen dat de stroom van de batterij van de mobo komt?
pi_44569933
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 14:56 schreef outcast_within het volgende:
is ie euh ge aaard?
Nee, hij zit op een normaal stopcontact, of bedoel je dat niet ? Maar ook met de stekker eraf kan je het nog steeds voelen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 15:06:17 #13
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_44569978
Bij mijn oude computer had ik het ook, kan volgens mij niet veel kwaad, schijnt wat minder goed voor je hardware te kunnen zijn.
Niet geaard is het probleem geloof ik.
Heeft je stekker 2 contact punten of meer?
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
  dinsdag 19 december 2006 @ 15:09:12 #14
53385 MaDDoN
Never ending story.......
pi_44570071
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, hij zit op een normaal stopcontact, of bedoel je dat niet ? Maar ook met de stekker eraf kan je het nog steeds voelen.
Het lijkt als je kast onder stroom staat, en dit komt omdat je kast en voeding niet geaard zijn...
als je deze in een geaarde stopcontact aansluit zal je merken dat het weg is... en ten tweede, ik zou nu zeker uitkijken om je kast open te draaien en iets van je kaarten/moederbord aan te raken... ooit gehoord van ESD... be carefull!!!
pi_44570180
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:09 schreef MaDDoN het volgende:

[..]

Het lijkt als je kast onder stroom staat, en dit komt omdat je kast en voeding niet geaard zijn...
als je deze in een geaarde stopcontact aansluit zal je merken dat het weg is... en ten tweede, ik zou nu zeker uitkijken om je kast open te draaien en iets van je kaarten/moederbord aan te raken... ooit gehoord van ESD... be carefull!!!
Hier sluit ik me bij aan.
pi_44570193
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:06 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Bij mijn oude computer had ik het ook, kan volgens mij niet veel kwaad, schijnt wat minder goed voor je hardware te kunnen zijn.
Niet geaard is het probleem geloof ik.
Heeft je stekker 2 contact punten of meer?
Ik zie het al, de stekkers hebben wel 4 contactpunten. Die zitten in een stekkerdoos die wel geaard is, maar die stekkerdozen zitten in een stopcontact die niet geaard is.
pi_44570295
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:09 schreef MaDDoN het volgende:

[..]

Het lijkt als je kast onder stroom staat, en dit komt omdat je kast en voeding niet geaard zijn...
als je deze in een geaarde stopcontact aansluit zal je merken dat het weg is... en ten tweede, ik zou nu zeker uitkijken om je kast open te draaien en iets van je kaarten/moederbord aan te raken... ooit gehoord van ESD... be carefull!!!
Ah, het werkt inderdaad. Grappig detail: nu staat m'n andere kast onder stroom !

Wat is het nut van dat geaard-gedoe eigenlijk?
  dinsdag 19 december 2006 @ 15:21:52 #18
53385 MaDDoN
Never ending story.......
pi_44570387
quote:
Wat is het nut van dat geaard-gedoe eigenlijk?
Ligt beetje aan type en merk van je voeding, maar je hebt altijd last van lek stromen. Om deze dus niet op je kast te laten voelen is een geaard stopcontact nodig zodat het weg kan stromen, maar als je die dus niet hebt blijft het zich ergens anders ophopen, en als het dan de kans heeft om weg te stromen zal hij dat gebeuren, en dat voelde jij dus aan de kast, het zocht een uitweg via jouw lichaam naar de grond... lekker idee he

Als je geen geaard stopcontact hebt kan je ook een kabel van je kast naar je verwarmingsbuizen maken, is ook een goed alternatief. successs
pi_44571137
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:21 schreef MaDDoN het volgende:

[..]

Als je geen geaard stopcontact hebt kan je ook een kabel van je kast naar je verwarmingsbuizen maken, is ook een goed alternatief. successs
Gaat leuk worden als je pc kortsluit als jij net onder de douche staat, Dat vertel je niet meer na. Het wordt afgeraden om het via een verwarmingsbuis te aarden.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_44571246
De lekstroom kan trouwens ook vanaf je beeldscherm komen, en via je VGA kabel je pc binnenkomen, of vanaf een coax kabel via je eventuele TV kaart in je pc komen.
Alle bomen zijn paars.
pi_44571531
Het werkt! Erg bedankt allemaal.

Even stunten met stekkerdozen, maar als de hoofdstekkerdoos geaard is dan is de lekstroom weg. Ik vraag me alleen af waarom ik dit niet wist, ik neem aan dat vele andere computergebruikers het dan ook niet weten.
pi_44571564
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 15:21 schreef MaDDoN het volgende:

[..]

Ligt beetje aan type en merk van je voeding, maar je hebt altijd last van lek stromen. Om deze dus niet op je kast te laten voelen is een geaard stopcontact nodig zodat het weg kan stromen, maar als je die dus niet hebt blijft het zich ergens anders ophopen, en als het dan de kans heeft om weg te stromen zal hij dat gebeuren, en dat voelde jij dus aan de kast, het zocht een uitweg via jouw lichaam naar de grond... lekker idee he

Als je geen geaard stopcontact hebt kan je ook een kabel van je kast naar je verwarmingsbuizen maken, is ook een goed alternatief. successs
Lekstroom, ik had er nooit van gehoord. Hoe verzinnen ze het . Zijn die producten dan wel goed? Je gaat toch geen product verzinnen met lekstroom .
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:07:04 #23
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_44571603
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af waarom ik dit niet wist, ik neem aan dat vele andere computergebruikers het dan ook niet weten.
Veel mensen ( zeker in nieuwe huizen) hebben overal geaarde stopcontacten en valt het dus niet op.
Verder is het dus ook niet zo heel erg, mijn pc heeft het in ieder geval altijd vol gehouden...
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_44571681
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:07 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[..]

Veel mensen ( zeker in nieuwe huizen) hebben overal geaarde stopcontacten en valt het dus niet op.
Verder is het dus ook niet zo heel erg, mijn pc heeft het in ieder geval altijd vol gehouden...
Vandaar dat ik gister 2 pc's moest demonteren en het nog niet werkte .
pi_44571684
Mijn probleem was dat mijn comp. niet meer aan ging als ik hem uitgedaan had zie: Computer is dood
Heb al 10 jaar computers en nooit geaard gehad maar sinds verleden week dit geintje.
Een andere computerboer vertelde mij dat ik het eens moest proberen om hem te randaarden, nu zit de stekker in een geaarde stekkerdoos en het lijkt erop dat het nu opgelost is
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')