abonnement Unibet Coolblue
pi_44563958
Blijkbaar is hierover weinig te vinden met google, dus ik stel m'n vraag hier maar eens.
Gisteren ontving ik van de verhuurder van onze garagebox de aankondiging dat hij per 1 januari 2007 de huur van de garagebox verhoogt van ¤27.50 per maand naar ¤35 per maand.

Deze garagebox huur ik al sinds februari 2004, tegen hetzelfde bedrag, zonder dat er ooit een schriftelijke overeenkomst is gesloten.

Nu vind ik het bedrag waarmee hij gaat verhogen belachelijk hoog, omdat er qua onderhoud niets meer is gedaan dan een lik verf over de deuren heen. Verder is het nog steeds hetzelfde stinkende betonnen hok als wat het was toen ik begon met huren. Mijn vragen:

1. MAG de verhuurder mij minder dan 2 weken voor zijn voorgenomen verhoging op de hoogte stellen of zijn daar ruimere termijnen voor opgesteld?
2. MOET de verhuurder niet op een of andere wijze duidelijke motiveren waarom hij zo'n hoge verhoging wil doorvoeren (voor huurwoningen heb je bijv. het puntensysteem).
3. Waar kan ik terecht voor duidelijke informatie om mijn verweer te gaan motiveren (wetboek oid) ??

Alvast bedankt,

Deevay
Wie zoekt zal niet vinden.
pi_44564154
Je geeft het zelf al aan: zonder dat er ooit een schriftelijke overeenkomst is gesloten. Ik denk niet dat je sterk staat!
Huh?
pi_44564199
Gemiddelde prijs voor een garageox is zo'n 100¤ per maand. Hij mag dus best extra verhogen om een beetje marktconform te worden.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_44564310
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:41 schreef Donders het volgende:
Je geeft het zelf al aan: zonder dat er ooit een schriftelijke overeenkomst is gesloten. Ik denk niet dat je sterk staat!
Indien je schriftelijke bweijzen kunt overleggen dat je die garage al 2 jaar huurt (lees bankafschriften) kun je wel degelijk heel erg sterk staan.

Niet accepteren en eventueel naar de rechter stappen kun je overwegen, het is een flinke procentuele vehoging. Echter vind ik een bedrag van 35 euro per maand voor een garagebox nog steeds erg schappelijk.
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:48:16 #5
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_44564324
Ik verhuur mijn garageboxen voor ruim 200 euro per maand dus je hebt niets te klagen
pi_44564653
De verhoorder mag de huur gewoon verhogen.
Als je het te duur vind dan kun je de huur gewoon opzeggen.
pi_44571808
Geldt er voor garageboxen niet zo'n zelfde regel dat er een maximaal percentage is waarmee verhoogd mag worden? Als dat zo is kun je er iets tegen proberen te doen...
pi_44623462
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:15 schreef mousemicky het volgende:
Geldt er voor garageboxen niet zo'n zelfde regel dat er een maximaal percentage is waarmee verhoogd mag worden? Als dat zo is kun je er iets tegen proberen te doen...
Maar zonder cvontract lukt dat niet denk ik.
pi_44629741
Een garagebox voor 27.50 per maand!!?? Is ie van lego ofzo,dat je voor dat bedrag een garagebox kan huren!!! (hir zijn ze allemaal rond de 100euro en dan heb je echt niks bijzonders).
Maar omdat je geen contract hebt denk ik dat hij wel kan verhogen,volgens mij werkt zowiezo de jaarlijkse vehoging net als met een huurhuis ofzo.
01-08-2008
  donderdag 21 december 2006 @ 17:42:26 #10
30443 fris
pure frisheid
pi_44633555
met een garagebox word je niet echt beschermd enzo, zoals dat bij woningen wel is... verhuurder mag ook gewoon opzeggen wanneer hij wil met een termijn van 2 maanden ofzo en 35 euro is idd geen geld voor een garagebox
pi_44638686
Dat het geen geld is voor een garage hoor ik inderdaad vaker.
Dat de verhuurder met een verhoging komt, is op zich natuurlijk ook wel begrijpelijk, maar zo'n forse verhoging ineens lijkt mij wat veel van het goede.

Overigens is die lage prijs wellicht te verklaren omdat ik niet in de randstad of een andere grote stad/metropool woon, maar in het pittoreske Landgraaf, Zuid-Limburg.

Ik ga de goede man maar een brief terug sturen, dat ik die verhoging niet echt nuttig vind en de huur netjes opzeg per 1 februari. Garage is nu maar voor een heel klein deel gevuld met spullen die na de verhuizing niet meer het huis in zijn gekomen en ik heb nu een hele fijne oprit. Garage is dus niet echt meer nodig.

Thnx voor de antwoorden so far.
Wie zoekt zal niet vinden.
pi_44639877
Gewoon aanhouden en doorverhuren voor 75 ¤. p/m
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_44648694
Briefje sturen (aangetekend?) dat je het % wel erg veel vind en dan een ander % voorstellen,succes en prettige feestdagen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 23 december 2006 @ 01:38:37 #14
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_44674046
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:20 schreef Adfundum het volgende:
Gewoon aanhouden en doorverhuren voor 75 ¤. p/m
Prima idee
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_44682063
hm, ik heb ook een garagebox gekocht (hoorde bij het huis wat ik gekocht heb), kostte me 30000 euro en ik wil hem de eerstkomende jaren verhuren. Geen idee voor hoeveel, maar we zaten te denken aan 125 euro per maand. Het is een mooie garage met een kap erop. Is dat een beetje normale prijs? 35 euro is toch wel erg weinig????
pi_44746905
Rendement van 5% bruto lijkt me wat aan de lage kant maar ik heb geen idee wat een beetje geragebox doet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')