abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 januari 2007 @ 13:20:29 #151
149096 Ngasira
de geur van fixeer.. heerlijk!
pi_44912133
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:58 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

wat een leuk ding! hoeveel kost zoiets eigenlijk? zit er een lichtmeter in? hoeveel mm is het objectief?
ik ben er ook zo blij mee het is helemaal handmatig! wat ik dus zo leuk eraan vindt je kan alles zelf bepalen dus je moet je licht meten met een aparte lichtmeter maar ik gebruik mijn NIKON D50 om licht te meten en dan kies ik mn diafragma en sluitertijd en stel dat in op de Isolette. ( omdat ik geen ouderwetse lichtmeter kon vinden en de moderne voor mij onbetaalbaar zijn)
Er zit een Agna 85mm f/4.5 lens in.
Als je het allemaal goed in stelt zijn er echt leuke foto's mee te maken en ik heb van Hama een universeel flitsschoentje gekocht waardoor ik mijn Metz flitser erop kan schuiven. Ik ga 6 jan. de doka in en dan kan ik wat foto's afdukken die ik thuis ontwikkeld heb en ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

IK heb er 19 euro voor betaald , ik heb thuisal een Kodak Bullseye dus het is een begin van een leuke collectie
No place is boring, if you've had a good night's sleep and have a pocket full of unexposed film. ~Robert Adams
Te veel ideeën , te weinig tijd..
  maandag 1 januari 2007 @ 22:33:13 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44927463
Gisteren gekocht:

- Canon Digital Rebel XTi (EOS400D in Europa) voor $849
- 2 Gb Ultra II CF kaartje van Sandisk - $79
- Weatherproof SLR beschermtas - $39

Met salestax was ik voor ong. $1000 klaar.

En dit is em:



Gisteren al een paar fotootjes geschoten om en nabij huis (niets bijzonders) en ik denk dat ik vandaag even naar het stadcentrum ga voor wat fotootjes.

Met de 2 Gb kaart kan ik 440 foto's kwijt op de hoogste kwaliteit JPEG. Maar ik denk dat ik binnenkort nog even 2 Gb erbij haal. Ik wil in ieder geval niet op vakanties moeilijk moeten doen met laptops meezeulen, op familie computers 2 Gb aan foto's downloaden en op CD's branden etc..... Dan haal ik liever wat extra CF geheugen erbij, en doe ik het thuis wel
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 1 januari 2007 @ 23:25:19 #153
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_44929299
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:20 schreef Ngasira het volgende:

[..]

ik ben er ook zo blij mee het is helemaal handmatig! wat ik dus zo leuk eraan vindt je kan alles zelf bepalen dus je moet je licht meten met een aparte lichtmeter maar ik gebruik mijn NIKON D50 om licht te meten en dan kies ik mn diafragma en sluitertijd en stel dat in op de Isolette. ( omdat ik geen ouderwetse lichtmeter kon vinden en de moderne voor mij onbetaalbaar zijn)
Er zit een Agna 85mm f/4.5 lens in.
Als je het allemaal goed in stelt zijn er echt leuke foto's mee te maken en ik heb van Hama een universeel flitsschoentje gekocht waardoor ik mijn Metz flitser erop kan schuiven. Ik ga 6 jan. de doka in en dan kan ik wat foto's afdukken die ik thuis ontwikkeld heb en ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

IK heb er 19 euro voor betaald , ik heb thuisal een Kodak Bullseye dus het is een begin van een leuke collectie
19 euro

Gaaf, leuke specs.85mm komt overeen met 50mm op een analoge camera als ik het goed heb. de kodak bullseye ken ik niet. Ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_44945619
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 20:16 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Voor een "Beginnend enthousiastelingetje met D70s" koop je gelijk de meest professionele lenzen !

Mag ik vragen waar je hem besteld hebt? Hij staat hier namelijk bovenaan mijn "wishlist".
Die lenzen blijven het waard, de body niet. Ik vind het niet zo vreemd, althans, als je van jezelf weet dat je er in gaat blijven.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2007 @ 17:48:44 #155
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44946638
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:10 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Die lenzen blijven het waard, de body niet. Ik vind het niet zo vreemd, althans, als je van jezelf weet dat je er in gaat blijven.
Als je bewust zulke lenzen koopt heb je óf geld teveel, óf je weet dat je het nodig hebt (of beide natuurlijk )
In zijn geval is het sowieso nummer2. En als je dat dus doet ben je geen "beginneling" meer denk ik.

Dat de lens meer waard blijft. tja logisch.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 2 januari 2007 @ 17:58:58 #156
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_44946936
quote:
Op maandag 1 januari 2007 13:20 schreef Ngasira het volgende:

[..]

ik ben er ook zo blij mee het is helemaal handmatig! wat ik dus zo leuk eraan vindt je kan alles zelf bepalen dus je moet je licht meten met een aparte lichtmeter maar ik gebruik mijn NIKON D50 om licht te meten en dan kies ik mn diafragma en sluitertijd en stel dat in op de Isolette. ( omdat ik geen ouderwetse lichtmeter kon vinden en de moderne voor mij onbetaalbaar zijn)
Er zit een Agna 85mm f/4.5 lens in.
Als je het allemaal goed in stelt zijn er echt leuke foto's mee te maken en ik heb van Hama een universeel flitsschoentje gekocht waardoor ik mijn Metz flitser erop kan schuiven. Ik ga 6 jan. de doka in en dan kan ik wat foto's afdukken die ik thuis ontwikkeld heb en ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

IK heb er 19 euro voor betaald , ik heb thuisal een Kodak Bullseye dus het is een begin van een leuke collectie
Voor een ouderwetse (selenium) lichtmeter zou je eens moeten kijken op een rommelmarkt.
Vaak weet de verkoper geneens wat het is, waardoor je voor een bedrag van 'pak hem weg' 1 euro in het bezit van een dergelijke meter kan komen.
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:00:31 #157
149096 Ngasira
de geur van fixeer.. heerlijk!
pi_44948765
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:25 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

19 euro

Gaaf, leuke specs.85mm komt overeen met 50mm op een analoge camera als ik het goed heb. de kodak bullseye ken ik niet. Ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat
De Bullseye is echt back to basic want dat is gewoon een doos met een gat erin ( kan wel diafragma en sluitertijd instellen maar echt op een manier uit het jaar 0 haha)waar je rolfilm in kan doen alleen wordt die maat rolfilm niet meer verkocht want het is net iets langer dan de 6 bij 6 rolfilm ik wil nog als ik mijn doka thuis af heb fotopapier in de bullseye en dan alsware het een pinhole camera is een foto maken buiten of waar dan ook en dan in doka papier eruit halen en ontwikkelen enz. totdat ik het gewenste resultaat heb. Ik heb ook van het Internet een oude gebruiksaanwijzing gedownload echt grappig daar staan ook dingen in als assecoires wat je erbij kon bestellen zoals een tasje voor achterop de fiets

Thanks voor de tip Klappernoot ik ga eens struinen op die marktjes en kijken wat ik tegenkom
No place is boring, if you've had a good night's sleep and have a pocket full of unexposed film. ~Robert Adams
Te veel ideeën , te weinig tijd..
pi_44948776
Vandaag via de post een peleng binnengekregen...



Meteen maar even spelen..
Wat een barbaars ding....wel leuk !
CC.
Mistakes are the portals of discovery.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:06:34 #159
149096 Ngasira
de geur van fixeer.. heerlijk!
pi_44948972
oh wat gaaf zeg !! Crazycharlie
maar heb je niet zoiets van dat gebruik je een paar keer en ligt dan jaren in de kast?
No place is boring, if you've had a good night's sleep and have a pocket full of unexposed film. ~Robert Adams
Te veel ideeën , te weinig tijd..
pi_44949181
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:06 schreef Ngasira het volgende:
oh wat gaaf zeg !! Crazycharlie
maar heb je niet zoiets van dat gebruik je een paar keer en ligt dan jaren in de kast?
Maybe...maar ja, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een boot roest zón ding dan weer nauwelijks...
CC
Mistakes are the portals of discovery.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:18:23 #161
149096 Ngasira
de geur van fixeer.. heerlijk!
pi_44949344
gehhe ja je hebt hem daar gaat het om dan kan je het in ieder geval gebruiken als je het nodig hebt !
No place is boring, if you've had a good night's sleep and have a pocket full of unexposed film. ~Robert Adams
Te veel ideeën , te weinig tijd..
  dinsdag 2 januari 2007 @ 20:40:04 #162
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_44952272
zojuist nog even een Canon EF 85 1.8 gescoord voor de oude prijs (325).

filtertje ben ik wel vergeten. neem ik morgen wel mee samen met een Samsung 940MW LCD schermpje voor me computer.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_44955582
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:40 schreef ebeaydojraes het volgende:
zojuist nog even een Canon EF 85 1.8 gescoord voor de oude prijs (325).

filtertje ben ik wel vergeten. neem ik morgen wel mee samen met een Samsung 940MW LCD schermpje voor me computer.
Waar heb je die gehaald voor die prijs?
Zie hem alleen nog voor 329 (oude prijs) op internet, en anders wordt het 369 nieuwe prijs
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:44:01 #164
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_44957059
325 bij Foka. (en eigenlijk heb ik hem voor nog minder, maar dat is het voordeel van werken in een fotowinkel).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:54:03 #165
63722 z80
I fink you freaky
pi_44957525
Ik ben dan eindelijk ook digitaal.
met een zeer krab budget,
nu in het bezit van een canon D60

edit
en nu ook met een 70/300 lens

[ Bericht 19% gewijzigd door z80 op 03-01-2007 17:29:26 ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:20:36 #166
134980 tizzit
Tiz eigenlijk....
pi_44991324
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:48 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Als je bewust zulke lenzen koopt heb je óf geld teveel, óf je weet dat je het nodig hebt (of beide natuurlijk )
In zijn geval is het sowieso nummer2. En als je dat dus doet ben je geen "beginneling" meer denk ik.

Dat de lens meer waard blijft. tja logisch.
Haal mijn ondertitel gelijki maar weg. Beginneling niet helemaal meer. En wat het geld betreft, tsja, ook ik moet keuzes maken, en ben inmiddels gewoon erg enthousiast over fotografie. Echt gaaf wat je eigenlijk zelf allemaal kunt maken.
....time is what keeps the light away from us...
pi_44992878
Telt het ook als ik een nieuwe monitor heb gekocht? Acer AL2423W, oftewel 24" widescreen, oftewel 1920x1200 om mooie foto's op te bekijken!!
dus
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:04:39 #168
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_44998119
Afgelopen weekend heb ik mijzelf de Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Nikon-D AF cadeau gedaan voor mijn D50. Enige tijd geleden ook een infrarood afstandbediening gekocht.

Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik heb gekozen voor een spiegelreflex camera. Wat een heerlijk speelgoed!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:04:18 #169
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_44999096
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:04 schreef AirwiN het volgende:
Afgelopen weekend heb ik mijzelf de Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Nikon-D AF cadeau gedaan voor mijn D50. Enige tijd geleden ook een infrarood afstandbediening gekocht.

Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik heb gekozen voor een spiegelreflex camera. Wat een heerlijk speelgoed!
Van die lens ga je ook geen spijt krijgen Alleen met donkere omstandigheden wat minder sterk, maar voor de rest vind ik hem erg fijn
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:09:08 #170
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_44999236
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:54 schreef z80 het volgende:
Ik ben dan eindelijk ook digitaal.
met een zeer krab budget,
nu in het bezit van een canon D60

edit
en nu ook met een 70/300 lens
gefeliciteerd! Nu plaatjes maken en posten!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_44999390
Een Canon 85mm 1.8 werd vanochtend bezorgd Heel lang zitten twijfelen, maar aangezien ik 'm nog voor 329 euro kon krijgen toch maar gedaan. Bijna alle winkels hadden hun prijzen al verhoogd .
Ook nog een B&W uv filter er bij voor de bescherming.

Eerste indruk: wow wat stil en vrij snel & nauwkeurig. Heel wat anders dan de 50mm 1.8
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_44999544
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:16 schreef Elefes het volgende:
Een Canon 85mm 1.8 werd vanochtend bezorgd Heel lang zitten twijfelen, maar aangezien ik 'm nog voor 329 euro kon krijgen toch maar gedaan. Bijna alle winkels hadden hun prijzen al verhoogd .
Ook nog een B&W uv filter er bij voor de bescherming.

Eerste indruk: wow wat stil en vrij snel & nauwkeurig. Heel wat anders dan de 50mm 1.8
Feli Elefes wanneer gaan we meeten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_44999559
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:04 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Van die lens ga je ook geen spijt krijgen Alleen met donkere omstandigheden wat minder sterk, maar voor de rest vind ik hem erg fijn
Wat zij zegt Heb er 1,5 jaar vrij plezierig mee gefotografeerd
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_44999588
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:54 schreef z80 het volgende:
Ik ben dan eindelijk ook digitaal.
met een zeer krab budget,
nu in het bezit van een canon D60

edit
en nu ook met een 70/300 lens
D60 is een mooie cam Heb een tijd met een D30 gefotografeerd (voorloper van..... ) en die fotografeerde ook best lekker
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:25:03 #175
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44999599
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:04 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Van die lens ga je ook geen spijt krijgen Alleen met donkere omstandigheden wat minder sterk, maar voor de rest vind ik hem erg fijn
zijn lens en body wel compatible? of waren dat issues met de D40?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')