abonnement Unibet Coolblue
pi_44712733
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:23 schreef Janteh het volgende:
hoe zit het met die internationale treinen? ik wou gisteren van Schiphol naar Enschede en normaal gaat de directe IC om xx:51, maar om 10:51 ging die niet. Moest ik in Amersfoort dus overstappen naar de internationale trein. Ik zit daar dus lekker komt er ineens iemand aan die zegt dat ik op haar plaats zat want zij had die gereserveerd? zijn al die plekken gereserveerd ofzo..
er zitten haartjes bij de plaatsen en ja, er zijn gereserveerde plekken, niet allemaal.. maar mensen die internationaal reizen krijgen een gereserveerde plaats dacht ik.
bye
pi_44719363
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:26 schreef Petre het volgende:

[..]

er zitten haartjes bij de plaatsen en ja, er zijn gereserveerde plekken, niet allemaal.. maar mensen die internationaal reizen krijgen een gereserveerde plaats dacht ik.
Hoe zit dat nou precies? Ik kan toch ook niet reserveren met me ov? Moet ik dan ineens opgaanstaan voor iemand die ook net als ik betaald heeft? Ik vind het een vreemde situatie, en wat mij betreft draaien ze het weer terug.
pi_44719608
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:02 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Hoe zit dat nou precies? Ik kan toch ook niet reserveren met me ov? Moet ik dan ineens opgaanstaan voor iemand die ook net als ik betaald heeft? Ik vind het een vreemde situatie, en wat mij betreft draaien ze het weer terug.
Voor een plaatsreservering moet je betalen, dat is niet inclusief op je OV. En het kan dus inderdaad zijn dat je moet opstaan voor iemand die wél een plaatsreservering heeft. Virgin Trains (in de UK) heeft in de Virgin Voyagers boven de stoelen zelfs electronische displaytjes die aangeven of de stoelen zijn gerserveerd.

Ik heb in koplopers ook wel gezien dat de stoelen waren genummerd en dat er aan iedere hoofdsteun een houdertje was voor een papiertje. Is dat de proto-serie geweest, maar is de reserverings mogelijkheid niet doorgevoerd in de vervolgseries??
  zondag 24 december 2006 @ 22:25:39 #279
86072 thatsme
and That's you!
pi_44719987
nee... want voor nationale treinen is dat ook niet nodig.. In duitsland is reserveren heel gewoon op lange afstand. Heb een keer plaatsen gereserveerd en omdat het goedkoper was om 2 coupe's te reseveren dan 11 plaatsen kon ik lekker met me voeten op de bank tegenover mij zitten, terwijl de duitsers langs liepen. "hee een vrije plaatst" > blik op de deur > "oh nee gereserveerd" en vervolgens blijven staan in de gang
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 25 december 2006 @ 01:30:37 #280
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44724218
Woei! Misschien ga ik komende zomer met de transsib!
  maandag 25 december 2006 @ 11:55:05 #281
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_44727813
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:05 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

ik vind het raar dat zoetermeer en voorburg ineens niks meer hebben. Zo om en om service als eerst was best goed, de ene Intercity extra stop in voorburg en de andere in zoetermeer. Zo moeilijk is dat toch niet? desnoods alleen maar in de spits. Zou makkelijk moeten passen aangezien er nauwelijks andere treinen dan van NS rijden tussen gouda en den haag.
Station Zoetermeer is nu erg druk (zeker in de spits), zeker nu RandstadRail niet rijdt. Dit heeft tot gevolg dat de intercity Den Haag - Arnhem vaak alsnog stopt op het station om de reizigers weg te krijgen.
pi_44738656
Cabine VIRM 8709

  maandag 25 december 2006 @ 21:37:53 #284
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44738895
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:11 schreef Fixers het volgende:
Voor een plaatsreservering moet je betalen, dat is niet inclusief op je OV. En het kan dus inderdaad zijn dat je moet opstaan voor iemand die wél een plaatsreservering heeft. Virgin Trains (in de UK) heeft in de Virgin Voyagers boven de stoelen zelfs electronische displaytjes die aangeven of de stoelen zijn gerserveerd.
Dat hebben de Duitse IC's in Nederland ook, dus zo bijzonder is dat ook weer niet.
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:11 schreef Fixers het volgende:
Ik heb in koplopers ook wel gezien dat de stoelen waren genummerd en dat er aan iedere hoofdsteun een houdertje was voor een papiertje. Is dat de proto-serie geweest, maar is de reserverings mogelijkheid niet doorgevoerd in de vervolgseries??
Ik zie die nummers ook wel voor me, maar dat niet in ICR, in een getrokken trein dus, voordat deze werden verbouwd tot ICRm (en toen dus nog een koploper-interieur hadden)?

Reserveren kan tenslotte alleen voor Internationale treinen, dus dat heeft voor de Koplopers niet veel zin. ICR reed wel in internationale treinen, dus die zullen wel de stoelnummers hebben gehad.
  maandag 25 december 2006 @ 21:38:52 #285
86072 thatsme
and That's you!
pi_44738914
quote:
Op maandag 25 december 2006 21:37 schreef ReisT het volgende:


Ik zie die nummers ook wel voor me, maar dat niet in ICR, in een getrokken trein dus, voordat deze werden verbouwd tot ICRm (en toen dus nog een koploper-interieur hadden)?

Reserveren kan tenslotte alleen voor Internationale treinen, dus dat heeft voor de Koplopers niet veel zin. ICR reed wel in internationale treinen, dus die zullen wel de stoelnummers hebben gehad.
Ik denk dat er wel eens wat stoelen overgeplaatst zijn met vervanging. In de koploper zie je ze er soms ook tussen zitten (in de 1e klas iig)
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44745744
Uitgebreide openingspost.
pi_44746451
Nope de genummerde stoelen (nummertjes op het kozijn) met plastic houdertjes bovenop de hoofdsteun. Dat was een koploper. De hele coupe/bak had die inrichting.

Ik vermoed dus dat het een van de prototypes betrof. En dat de NS daar nog de mogelijkheid heeft voordbehouden om plaatsreserveringen te kunnen verkopen op binnenlandse IC trajecten net zoals dat bijvoorbeeld in Engeland of Duitsland is gebeurt. Maar dat ze voor de vervolgseries hebben afgezien van die optie.

Het is al een tijd geleden, mogelijk was het toch een getrokken mat, maar ik ben er van overtuigd dat het een koploper was.
  dinsdag 26 december 2006 @ 12:35:39 #288
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44748109
Nu ik er nog eens over na denk, er hebben ooit Koplopers gereden in de EuroCity Amsterdam-Londen (dat wil zeggen, trein tot Hoek van Holland, en dan verder per boot). Dus daar kon je waarschijnlijk dan wel een stoel reserveren.
pi_44748291
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 12:35 schreef ReisT het volgende:
Nu ik er nog eens over na denk, er hebben ooit Koplopers gereden in de EuroCity Amsterdam-Londen (dat wil zeggen, trein tot Hoek van Holland, en dan verder per boot). Dus daar kon je waarschijnlijk dan wel een stoel reserveren.
De London Express rijdt nog steeds. Maar is nu volgens mij meer een standaard IC tegenwoordig, die een goede aansluiting heeft op de Stena in Hoek.
  dinsdag 26 december 2006 @ 14:33:44 #290
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44749603
Niet meer, met de ingang van de nieuwe dienstregeling is die extra trein naar Hoek van Holland opgeheven.
pi_44749694
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 10:56 schreef Fixers het volgende:
Nope de genummerde stoelen (nummertjes op het kozijn) met plastic houdertjes bovenop de hoofdsteun. Dat was een koploper. De hele coupe/bak had die inrichting.

Ik vermoed dus dat het een van de prototypes betrof. En dat de NS daar nog de mogelijkheid heeft voordbehouden om plaatsreserveringen te kunnen verkopen op binnenlandse IC trajecten net zoals dat bijvoorbeeld in Engeland of Duitsland is gebeurt. Maar dat ze voor de vervolgseries hebben afgezien van die optie.

Het is al een tijd geleden, mogelijk was het toch een getrokken mat, maar ik ben er van overtuigd dat het een koploper was.
is indd een koploper...had er nog ingezeten toen ik moest tellen.
Overigens waren die nummers alleen in de 1e klas
bier
  dinsdag 26 december 2006 @ 22:00:57 #292
86072 thatsme
and That's you!
pi_44755010
ja klopt, er is 1 koploper waarbij de 1/2 klas bak vervangen is door een bak uit de proto serie. Deze bak heeft de nummertjes in dat rijtuig zitten! (het gaat hierbij om de 4044)
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 27 december 2006 @ 08:06:12 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44762626
Je komt nog wel vaker een verdwaalde hoofdsteun tegen met zo'n bordje, vorige week nog ergens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44762640
Kan me vaag herrineren dat ik inderdaad in een ICM stel een bordje op een hoofdsteun zag zitten...
Alleen weet niet meer welk nummer
  woensdag 27 december 2006 @ 08:23:49 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44762673
quote:
Op woensdag 27 december 2006 08:11 schreef Wadloper het volgende:
Kan me vaag herrineren dat ik inderdaad in een ICM stel een bordje op een hoofdsteun zag zitten...
Alleen weet niet meer welk nummer
Ik ook niet, ik had net de oudejaarsborrel van mijn werk achter de rug. Figures.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44765654
iemand al ze salaris gehad van tellen in de trein?
bier
pi_44770686
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:25 schreef italiaan1987 het volgende:
iemand al ze salaris gehad van tellen in de trein?
Heb het voor de kerst opgestuurd, was een beetje lui. Maar ja moest eerst naar Interview-NSS en dan naar Connexie... Dus dat duurt wel eff .

Maar goed Zw-Nm blijft me verbazen dat ze met 3 Plan V rijden, het is echt te weinig. Plak er nog 2 bakken bij aan, want je kunt niet eens meer zitten .
pi_44775018
De NS heeft nieuwe dubbeldekkers besteld
quote:
Spoorwegen: meer zitplaatsen

Gepubliceerd op woensdag 27 december 2006

De Nederlandse Spoorwegen gaan het treinenbestand de komende jaren verder uitbreiden. De NS hebben 200 dubbeldeks intercityrijtuigen besteld, die in 2008 en 2009 worden afgeleverd door de Canadese fabrikant Bombardier. Met de order is een bedrag van 433 miljoen euro gemoeid.
De nieuwe treinen zijn nodig om het toenemende aantal reizigers op het spoor te verwerken. Afelopen jaar groeide het aantal reizigers met zeven procent. Nu rijden er 2800 wagons rond in Nederland, met een capaciteit van 240.000 zitplaatsen. De nieuwe dubbeldekkers voegen daar maar liefst 20.000 stoelen aan toe. De treinen worden in fabrieken in Duitsland gebouwd.

Het afgelopen jaar zag NS het aantal klanten groeien met bijna 7 procent. De Spoorwegen voerden 10 december een nieuwe dienstregeling in, met dagelijks tweehonderd extra treinen. Deze ontwikkelingen maken investeringen in het rijdend materieel noodzakelijk

Veranderingen
Bombardier gaat wel enkele kleine veranderingen aan de dubbeldekkers aanbrengen. Zo worden de trappen breder zodat het in ?en uistappen minder tijd kost. Het verschil tussen 1e en 2e klasse moet duidelijker worden. Zo worden de 1e klasse-stoelen rood en de 2e-klasse stoelen blauw. Verder wordt de 1e klasse luxer. Zo komen er stopcontacten voor scheerapparaten en laptops.

Wereldwijd rijden er maar liefst 97.000 voertuigen van Bombardier rond. Behalve railvoertuigen en systemen, bouwt Bombardier ook vliegtuigen.
pi_44775226
Dat wisten wij hier op het forum al Lang
pi_44775511
Ze zouden toch ook meer sprinters bestellen, naast de bananen die worden gerenoveerd tot vlavlippen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')