abonnement Unibet Coolblue
pi_119736001
Kickje omdat het kan.
Ben nu weer met een rewatch bezig, wat een toffe serie blijft het toch ook na zoveel keer. _O_
Heb de bonus DVD om één of andere reden nog nooit gezien dus die komt mooi als ik alle afleveringen heb gekeken. ^O^
  donderdag 29 november 2012 @ 02:20:14 #202
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_119736444
Iedere keer dat dit topic omhoog gekickd wordt denk ik dat er weer een veteraan uit de serie overleden is. :@
pi_119736532
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 02:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Iedere keer dat dit topic omhoog gekickd wordt denk ik dat er weer een veteraan uit de serie overleden is. :@
:@

Lijstje wordt wel klein: Guarnere, Heffron, Malarkey, Perconte(95!).
Nog 26 levende veteranen uit Easy Company
  donderdag 29 november 2012 @ 08:23:23 #204
22273 Dizer
Save the beard!
pi_119737528
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 02:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Iedere keer dat dit topic omhoog gekickd wordt denk ik dat er weer een veteraan uit de serie overleden is. :@
Dat heb ik ook!
Friends don't let friends remain beardless...
pi_119743686
Beste serie ooit imho.
Heb hem al tig keer gezien maar hij verveeld nooit, vooral tijdens de wintermaanden is het een leuke serie om te kijken.
Gelukkig komt de winter er weer aan..
pi_119744304
Moest er laatst nog aan denken toen ik Righteous Kill zag (soort Dexter, maar dan minder intelligent) zag. Zie ik in eens in een klein rolletje (verhoor van een misdadiger) ineens Frank John Hughes voorbij komen: Guarnere....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 29 november 2012 @ 16:28:16 #207
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_119750522
Die aflevering waar ze dat concentratiekamp vinden :X
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_119750712
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:28 schreef EDMAN- het volgende:
Die aflevering waar ze dat concentratiekamp vinden :X
die heeft om eerlijk te zijn niet zo heel erg veel indruk gemaakt bij mij..
kwam een beetje over als 1 in het dozijn concentratiekampen in films

battle of bastonge en de dropping voor D-Day vond ik in zekere zin veel indrukwekkender in beeld gebracht..
  donderdag 29 november 2012 @ 16:37:56 #209
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_119750858
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:33 schreef mschol het volgende:

[..]

die heeft om eerlijk te zijn niet zo heel erg veel indruk gemaakt bij mij..
kwam een beetje over als 1 in het dozijn concentratiekampen in films

battle of bastonge en de dropping voor D-Day vond ik in zekere zin veel indrukwekkender in beeld gebracht..
Was ook niet de beste aflevering. Maar het moment dat **** (naam kwijt) moet vertellen dat men niet meer mag eten enzo. Daar kreeg ik altijd een brok in m'n keel.
Ik denk dat ik de twee die jij noemt en "Band of Brothers" Crossroads (TV episode 2001) - IMDb het best vind.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_119844337
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:37 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Was ook niet de beste aflevering. Maar het moment dat **** (naam kwijt) moet vertellen dat men niet meer mag eten enzo. Daar kreeg ik altijd een brok in m'n keel.
Ik denk dat ik de twee die jij noemt en "Band of Brothers" Crossroads (TV episode 2001) - IMDb het best vind.
Joe Liebgott, die overigens zelf van Joodse afkomst is.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_120108433
tijd voor een rewatch
alweer enige tijd geleden dat ik deze serie heb gezien
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  zondag 9 december 2012 @ 16:50:14 #213
13148 Shogo
Psycho...
pi_120116017
Telkens wanneer dit topic gekicked wordt denk ik dat er weer eentje overleden is. ;(

edit: dat hebben er meer zie ik. :')

[ Bericht 28% gewijzigd door marcodej op 09-12-2012 18:33:00 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_120149501
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 16:17 schreef CoExist het volgende:

[..]

Joe Liebgott, die overigens zelf van Joodse afkomst is.
In de serie. In het echt was hij Katholiek

quote:
Another inaccuracy is the portrayal of Joseph Liebgott as Jewish, when in actuality he was Roman Catholic
link

Vond die aflevering ook matig. Bastogne en Crossroads blijven favoriet.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_120149608
Net overigens het boek van/over Shifty gelezen. Ondanks dat de nadruk van het boek ligt op zijn oorlogsjaren is er veel ruimte voor zijn jaren voor en na de oorlog.

Minder aan het boek vind ik dat het boek geschreven is vanuit Shifty's oogpunt en woorden, terwijl de schrijver vooraf al meldt dat het zijn woorden zijn, aangevuld met woorden uit interviews met Shifty. Ofwel, gedeeltelijk lees je in principe op waarheid beruste fictieve woorden. Boek is wel goedgekeurd door Shifty's familieleden overigens, die het boek ook gelezen hebben.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_120163208
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:53 schreef Mgolovic het volgende:
Net overigens het boek van/over Shifty gelezen. Ondanks dat de nadruk van het boek ligt op zijn oorlogsjaren is er veel ruimte voor zijn jaren voor en na de oorlog.

Minder aan het boek vind ik dat het boek geschreven is vanuit Shifty's oogpunt en woorden, terwijl de schrijver vooraf al meldt dat het zijn woorden zijn, aangevuld met woorden uit interviews met Shifty. Ofwel, gedeeltelijk lees je in principe op waarheid beruste fictieve woorden. Boek is wel goedgekeurd door Shifty's familieleden overigens, die het boek ook gelezen hebben.
Ik heb dit boek pas ook gelezen. De delen over de oorlog zelf vond ik niet zoveel toevoegen aan oa Band of Brothers. Vooral het stuk over het oppakken van het leven na de oorlog, en het begin van de Easy company gekte, was erg interessant.
pi_120342147
Net de serie voor de eerste keer gezien... No Words..

Heb nooit gehuild bij films en dergelijke... maar jezus wat is deze serie indrukwekkend en goed!
pi_120344032
Laatst alles weer herzien en The Breaking Point blijft toch veruit mn favoriet. Die actie van Speirs _O_
pi_132687699
Frank Perconte is op 96-jarige leeftijd overleden.

quote:
Frank Perconte was a decorated Army veteran who parachuted into some of the most famous battles of World War II. Decades later he gained his own measure of fame when his service was immortalized in the popular book and miniseries “Band of Brothers.”

From then to the end of his days, Mr. Perconte would get letters from people around the world, thanking him for his heroism and bravery, said his son, Richard.

“But he always said, ‘I’m not the hero, the heroes are the ones who were left behind,’” his son said.

Mr. Perconte, 96, was the oldest surviving member of Easy Company, part of the 506th Parachute Infantry Regiment of the 101st Airborne “Screaming Eagles” Division. He died Thursday, Oct. 24, at his home in Joliet.

A memorial service is set for Monday, but Richard Perconte said there are no plans to talk much about the war or the fame that came late in his father’s life. “Other people remember him as a hero, or for the series, but to us he was a wonderful father and grandfather, and that’s what I’ll remember,” he said.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:17:14 #222
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_132688373


De echte Frank Perconte met zijn vertolker uit Band of Brothers; James Madio.
Rust in vrede.
pi_132688628
Rust in vrede
pi_132844675
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:33 schreef mschol het volgende:

die heeft om eerlijk te zijn niet zo heel erg veel indruk gemaakt bij mij..
kwam een beetje over als 1 in het dozijn concentratiekampen in films..
Klopt voor mij ook. De scene die op mij indruk maakte was onderstaande.

pi_133847668
Babe Heffron is niet meer. ;(

Rust in vrede.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')