abonnement Unibet Coolblue
pi_44624584
quote:

De Amsterdamse GroenLinks-wethouder Marijke Vos van Milieu legt de schuld van het debacle met gifschip Probo Koala volledig bij haar topambtenaar Joke Goedhart. Een onafhankelijke onderzoekscommissie concludeerde onlangs dat Vos ingeschakeld had moeten worden toen deze zomer bleek dat van alles mis was met het gifschip dat later een drama veroorzaakte in Ivoorkust, waar tien doden vielen en duizenden mensen gewond raakten.

Volgens Vos heeft Goedhart verzuimd om haar op de hoogte te stellen van de problemen met het schip, toen het in de Amsterdamse haven lag. Joke Goedhart, directeur van de Dienst Milieu- en Bouwtoezicht, vertelde volgens Vos pas over de affaire toen de doden in Ivoorkust al waren gevallen.

Tegen topambtenaar Goedhart worden evenwel geen maatregelen genomen. Sterker nog, zij wordt binnenkort benoemd tot stadsdeelsecretaris - de hoogste ambtenaar - in Zeeburg. Er zou geen sprake zijn van wegpromoveren, omdat die overgang al langer in het vat zat.

De Amsterdamse SP-fractie stelde gisteren voor humanitaire en juridische steun te geven aan Abidjan, de stad in Ivoorkust waar de Probo Koala haar giftige lading dumpte. Wethouder Vos ziet daar echter niets in, omdat Amsterdam ''op geen enkele wijze verantwoordelijk is'' voor het drama.
Vos legt de schuld bij haar ambtenaar, dus erkent dat de gemeente schuld heeft.
(merk trouwens het verschil in mentaliteit, Verdonk ging achter haar medewerkers staan, zij hadden goed gehandeld)
Goedhart is volgens Vos nalatig geweest. Dit lijkt mij vrij ernstig en is op zich al reden tot rechtsvervolging en ontslag.
Maar er worden geen maatregelen tegen Goedhart getroffen.
Als de SP voorsteld om hulp te geven aan de slachtoffers, dan ontkent Vos dat er sprake is van enige schuld.
Merkwaardige linkse logica, maar daar heeft GL geen moeite mee. De fractie heeft meer ervaren criminelen en leugenaars in haar gelederen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 21 december 2006 @ 12:53:01 #27
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_44624998
quote:
Marijke Vos bungelt nog
parool.nl

AMSTERDAM - De Amsterdamse gemeenteraad heeft zijn oordeel over het optreden van GroenLinks-wethouder Marijke Vos van Milieu rond het gifschip Probo Koala opgeschort totdat het openbaar ministerie klaar is met onderzoeken.

Vos moest zich gisteren in de gemeenteraad verantwoorden over de conclusies van de onafhankelijke commissie van Hein Hulshof, die onderzoek deed naar de wederwaardigheden van de Probo Koala in de Amsterdamse haven. Daaruit bleek dat ten onrechte gif werd teruggepompt in het schip en ambtenaren verzuimden de wethouder in te lichten over de problemen. Gif uit de Probo Koala werd deze zomer gedumpt in Ivoorkust, waar tien doden vielen en duizenden gewonden.

Verbetering toezicht op schepen


Alleen coalitiepartij PvdA geeft nu al aan dat Vos 'genoeg verantwoordelijkheid' heeft genomen door maatregelen te nemen om de procedures van haar milieudienst in de haven te verbeteren.

Een ruime meerderheid van de gemeenteraad steunde een SP-motie, waarin het stadsbestuur wordt opgedragen in april met een plan te komen voor verbetering van het toezicht op schepen en scheepsafval. Met de huidige regels zou het mogelijk zijn scheepsladingen beter te controleren, ook als schepen de haven al hebben verlaten.

De Tweede Kamer wil ook onderzoek doen. De commissie-Hulshof concludeerde dat de nationale scheepvaartinspectie de Probo Koala tegen had kunnen houden, maar volgens staatssecretaris Pieter van Geel van Milieu is dat praten 'met de wijsheid van achteraf'.

Het aantal onderzoeken naar de Probo Koala komt met het onderzoek van de Kamer op zeven. Amsterdam en het rijk zijn klaar, de onderzoeken van het OM, de EU, de VN en Ivoorkust lopen nog.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
  donderdag 21 december 2006 @ 12:56:36 #28
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_44625099
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het lijkt toch aardig op de situatie rondom de schipholbrand waarbij Donner en Dekker ook niet direct schuld hadden, maar toch zijn afgetreden.
... maar de meest genoemde is natuurlijk Verdonk... en als er iemand aan het zogeheten pluche blijft plakken, dan is zij het wel

En Dekker en Donner traden bij mijn weten af na een afgerond onderzoek. Volgens mij is dat onderzoek nog niet klaar èn gaat nu de Kamer ook een onderzoek beginnen. Dus vergelijkbaar?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44625277
De naam "Vos" moet in het buitenland zo'n onderhand worden geassocieerd met "Stalin", "Mao", "Pot" of "Hoesein" (sorry Saddam ) Een paar jaar geleden een gifschandaal in Haïti door Vos BV waardoor een dozijn schoolkinderen omkomen door giftige glycerine, en nu tien dooien en tienduizenden gewonden in Ivoorkust door een andere Vos BV
pi_44625566
Schandalige en walgelijke houding van Vos en consorten.
pi_44626817
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

... maar de meest genoemde is natuurlijk Verdonk... en als er iemand aan het zogeheten pluche blijft plakken, dan is zij het wel
Verdonk had al lang geen minister meer moeten zijn, maar daar gaat deze discussie verder niet over.
quote:
En Dekker en Donner traden bij mijn weten af na een afgerond onderzoek. Volgens mij is dat onderzoek nog niet klaar èn gaat nu de Kamer ook een onderzoek beginnen. Dus vergelijkbaar?

V.
De onafhankelijke onderzoekscommissie heeft in ieder geval geconcludeerd dat er slecht gehandeld door een topambtenaar van een dienst die Vos hoort aan te sturen. Een inhoudelijk onderzoek is volgens mij inderdaad nog niet afgerond. Dat maakt het echter wel opmerkelijk dat Vos nu al stelt dat Amsterdam op geen enkele wijze verantwoordelijk is. Wat dat betreft begint ze al aardig op Verdonk te lijken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 21 december 2006 @ 13:59:48 #32
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_44627011
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Verdonk had al lang geen minister meer moeten zijn, maar daar gaat deze discussie verder niet over.
[..]

De onafhankelijke onderzoekscommissie heeft in ieder geval geconcludeerd dat er slecht gehandeld door een topambtenaar van een dienst die Vos hoort aan te sturen. Een inhoudelijk onderzoek is volgens mij inderdaad nog niet afgerond. Dat maakt het echter wel opmerkelijk dat Vos nu al stelt dat Amsterdam op geen enkele wijze verantwoordelijk is. Wat dat betreft begint ze al aardig op Verdonk te lijken.
Nee, ze stelde dat alles goed was gebeurt (á la Verdonk ) en nam dat vervolgens uit eigen beweging terug (niet á la Verdonk) en stond zelf op een onderzoen (ook niet á la Verdonk).

En er lopen nogal wat onderzoeken. Laten we die nou gewoon afwachten, ipv om de paar weken een nieuw topic te openen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44628006
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, ze stelde dat alles goed was gebeurt (á la Verdonk ) en nam dat vervolgens uit eigen beweging terug (niet á la Verdonk) en stond zelf op een onderzoen (ook niet á la Verdonk).
Zolang je geen conclusies verbindt aan een onderzoek, maakt dat onderzoek natuurlijk ook niet uit.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  donderdag 21 december 2006 @ 21:59:58 #34
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_44641338
Het is me wat:

  • Een groene wethouder stuurt een gifschip naar Ivoorkust.
  • Socialen gaan illegaal onderhuren.
  • Een VVD-staatssecretaris van Milieu rijdt enige tijd rond in een Toyota Prius.

    What's next?
  • pi_44649336
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 23:18 schreef Godslasteraar het volgende:
    Als Verdonk op enigerlij wijze hierbij betrokken kon worden was het een landelijke rel geworden. Maar goed, zo zijn er meer voorbeelden, 2.5 miljoen vluchtelingen en een paar honderdduizend doden in Dafur, en men discussieert onverstoorbaar verder over de "zionisten". En blijkbaar is onderhand zelfs het communisme weer "en voque"
    En zie de vele reacties op dit topique.
    Als Verdonk de vinger hier in had gehad, was je nu al op pagina 4.
    If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
      vrijdag 22 december 2006 @ 09:11:06 #36
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_44650459
    quote:
    Op donderdag 21 december 2006 21:59 schreef Ofyles2 het volgende:

  • Een VVD-staatssecretaris van Milieu rijdt enige tijd rond in een Toyota Prius.
  • Pieter van Geel is van het CDA. .
    pi_44651969
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 06:17 schreef Het_hupt het volgende:

    [..]

    En zie de vele reacties op dit topique.
    Als Verdonk de vinger hier in had gehad, was je nu al op pagina 4.
    Ha, voor de gein even een topic openen in POL: "Nog geen reactie Verdonk op gifstort Ivoorkust"

    Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet waarom er geen consequenties worden getrokken naar aanleiding van de giframp. Toegegeven, hoewel van GL denk ik dat mevrouw Vos een integer mens is die vast wakker zal hebben gelegen van de gevolgen (sterker nog daar twijfel ik niet aan).

    Echter omdat we maandenlang het gezeik hebben moeten aanhoren over de Schipholbrand waarbij Links Nederland heerlijk van kiet kon gaan tegen Verdonk en Donner, eis ik nu (in commissie van midden-rechts nederland) dat er eindelijk eens een keer tegen Links wordt aangetrapt (en hard ook )
      vrijdag 22 december 2006 @ 10:34:34 #38
    27166 mr.vulcano
    Op naar de top!
    pi_44652002
    Is er al een reactie geweest van Femke of de partij GroenLinks? Of geven ze aan dat dit een gemeentelijke kwestie is.
    Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
    pi_44652022
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 22:42 schreef Wupppie het volgende:

    [..]

    Heerlijk,

    Groenlinks in de 2e kamer stuurt minister Verdonk de laan uit, omdat zij "verantwoordelijk" wordt gehouden voor de schiphol brand waarbij uitgezette mensen omkomen.
    Deze brand was aangestoken door een mongool, een idioot.
    Get your facts straight, voor je kansloos probeert te rellen randmongool
    Werken is voor arbeiders
      vrijdag 22 december 2006 @ 12:04:59 #40
    151157 Wupppie
    We gaan niets nieuws doen!
    pi_44654259
    wel, edeldier.

    Groenlinks steunde de motie tegen verdonk toch?
    pi_44658676
    Als het niet zo tragisch was zou ik er om moeten lachen.

    GL de partij die moord en brand heeft geschreeuwd in het debat over de Schipholbrand maar zich nu angstvallig stil lijkt te houden. Waar zijn de stoere praatjes van Femke en consorten?

    Een partijgenoot die politiek verantwoordelijk is voor de dood van die Afrikanen. Nee het is me wel weer duidelijk. GL huilt krokodillentranen en dit geval bewijst maar weer eens dat ze niets geven om een dode meer of minder en slechts politiek gewin proberen te slaan uit bijv. een Schipholbrand.

    Spijt betuigen is genoeg. Schandalig is het.
    pi_45847442
    Blijkbaar hebben alle media met elkaar afgesproken dat er niets meer over de affaire wordt gemeld onder het mom van "we wachten op de resultaten van het onderzoek".
    Als de media deze policy ook op andere onderwerpen zou toepassen, wat zou het dan rustig worden op de TV en blanco pagina's in de kranten
    Exaudi orationem meam
    Requiem aeternam dona eis, Domine.
    Et lux perpetua luceat eis.
    pi_45847504
    Het blijft erg frappant inderdaad. Ik wil het mezelf niet toestaan te geloven dat de publieke omroep zo bevooroordeeld is maar waar het gifschip in eerste instantie wereldnieuws was blijft het nu bekend is wie daarvoor verantwoordelijk is angstvallig stil
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      woensdag 31 januari 2007 @ 09:31:25 #44
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45848380
    quote:
    De Amsterdamse SP-fractie stelde gisteren voor humanitaire en juridische steun te geven aan Abidjan, de stad in Ivoorkust waar de Probo Koala haar giftige lading dumpte. Wethouder Vos ziet daar echter niets in, omdat Amsterdam ''op geen enkele wijze verantwoordelijk is'' voor het drama.
    Ja, wat de fuck is het nou? Wel of niet verantwoordelijk?
    pi_45848394
    quote:
    Op woensdag 31 januari 2007 09:31 schreef Floripas het volgende:
    Ja, wat de fuck is het nou? Wel of niet verantwoordelijk?
    Toen men dacht dat het de schuld van Nederland was waren we wel verantwoordelijk, toen bleek dat het de schuld van GL was waren we niet verantwoordelijk. Zo komt het iig een beetje op me over
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      woensdag 31 januari 2007 @ 09:50:58 #46
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45848701
    quote:
    Op woensdag 31 januari 2007 09:32 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Toen men dacht dat het de schuld van Nederland was waren we wel verantwoordelijk, toen bleek dat het de schuld van GL was waren we niet verantwoordelijk. Zo komt het iig een beetje op me over
    Het lijkt me in elk geval dat we het verschuldigd zijn aan de kustbewoners. Laten we de rekening maar verhalen op het bedrijf.
      woensdag 31 januari 2007 @ 10:24:04 #47
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_45849325
    quote:
    Op woensdag 31 januari 2007 09:50 schreef Floripas het volgende:

    [..]

    Het lijkt me in elk geval dat we het verschuldigd zijn aan de kustbewoners. Laten we de rekening maar verhalen op het bedrijf.
    We? Ik denk vooral Groen Links wethouder Marijke V. en het betreffende bedrijf.
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
    pi_45849475
    http://www.nos.nl/nosjour(...)okoala_tijdlijn.html

    http://www.nrc.nl/binnenl(...)gifschip_Probo_Koala

    De Kamerfracties van PvdA, SP en GroenLinks drongen gisteren aan op een breed en onafhankelijk onderzoek zoals dat van Hulshof.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_45850133
    quote:
    Op woensdag 31 januari 2007 10:30 schreef FJD het volgende:
    http://www.nos.nl/nosjour(...)okoala_tijdlijn.html

    http://www.nrc.nl/binnenl(...)gifschip_Probo_Koala

    De Kamerfracties van PvdA, SP en GroenLinks drongen gisteren aan op een breed en onafhankelijk onderzoek zoals dat van Hulshof.
    Is het dan niet beter om, net als bij de schipholbrand, zo'n onderzoek af te wachten voor te oordelen?
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      woensdag 31 januari 2007 @ 11:00:33 #50
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45850191
    quote:
    Op woensdag 31 januari 2007 10:24 schreef Kadesh het volgende:

    [..]

    We? Ik denk vooral Groen Links wethouder Marijke V. en het betreffende bedrijf.
    Haar departement dan, ze is wethouder, ónze volksvertegenwoordiger dus. We, ja.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')