abonnement Unibet Coolblue
pi_44404569
Over deze foto's..













Dit zijn foto's gemaakt op mijn oud stage adres.
Ik ben hier gestopt na 2 dagen, ik ben in tranen weg gegaan daar.

Ik ging hier naartoe met het idee stage te gaan lopen bij een dierenhotel.
2 honden van bekende verbleven in het 'hotel' (zie 2de foto)
Verder hadden ze ongv 60 honden van hun zelf. Dit waren voor 95% teefjes die gebruikt worden voor de broodfok.

Helicon te Boxtel vind dat dit moet kunnen, ook hebben ze het leerbedrijf ingelicht toen bleek dat ik de dierbescherming ingeschakeld had.


Ik zou graag willen weten hoe andere mensen tegen deze foto's aankijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frappelsien op 14-12-2006 14:00:34 ]
pi_44404656
Het is in ieder geval geen 5-sterren hotel daar.
Ik vind het 'n beetje massaal hoe ze daar "opgesloten" zitten
pi_44404687
Mailtje sturen naar BN/De Stem? Of een andere krant? Met foto's?
I intend to live forever, or die trying.
pi_44404723
De dierenbescherming een kijkje laten nemen lijkt mij geen overbodige luxe .
ijs_beer fan!
pi_44404737
Het ziet er dieptriest uit. Natte kranten, zielige honden.
Bah!
Keeping an eye on the world going by my window.
  woensdag 13 december 2006 @ 20:55:36 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44404748
De kranten zeggen al genoeg, de beesten worden niet uitgelaten. De vloer en de hekken zijn ranzig.

Wat zegt de dierenbescherming?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_44404817
Ik weet niet hoe zoiets er normaal uit hoort te zien, maar ik hoop toch een stuk frisser en netter dan dit.
[KNE]-Mod
pi_44404902
Benenden peil dit trieste hol. Betalen mensen hier geld voor? Als je een kelder hebt een lokale sufferd kan je je geld uitsparen. Hoe heet dat 'hotel' en waar gevestigd?
Pistols at Dawn!
pi_44404905
triest
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_44405118
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:57 schreef ThE_ED het volgende:
Ik weet niet hoe zoiets er normaal uit hoort te zien, maar ik hoop toch een stuk frisser en netter dan dit.
Natuurlijk, kan me ook niet voorstellen dat mensen hun huisdieren hier tijdelijk huisvesten. Althans, ik ga er vanuit dat je het pension vantevoren gaat bekijken waar je je hond of kat plaatst.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_44405153
Ik heb dit aangegeven op school omdat ik niet kon geloven dat school hiervan op de hoogte was en dit zo kon laten gebeuren. Ook vertelde ik dat ik de dierbescherming gebeld had om te vragen of zij wel legaal bezig zijn.
Ik heb een melding gemaakt van alles wat daar gaande is, ze wilden graag langs gaan.
De mevrouw tegen wie ik sprak werd woedend en boog voorover en siste:

"Besef jij wel hoe stom jij bezig bent?"


Ze vertelde me dat ze na ons gesprek direct het 'hotel' ervan op de hoogte zou brengen.
Toen ik later belde naar de dierbescherming vertelde deze mij dat het bedrijf hun gebeld had.
Ze zagen dus niet het nut ervan in om nog langs te gaan, ze konden dan dingen verbergen etc etc.
Ze zouden een tijd later gaan, toen ik maar geen telefoon van de dierbescherming kreeg heb ik hun gebeld.
Nu wilde ze niet zomaar gaan en eerst nog afwachten of er meer mensen gingen bellen.
  woensdag 13 december 2006 @ 21:07:25 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_44405236
Welk dierenpension is dit?

Daarbij, die roest en die vloeren krijgen ze echt niet snel weggewerkt. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_44405253
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:05 schreef Frappelsien het volgende:
Ze zagen dus niet het nut ervan in om nog langs te gaan, ze konden dan dingen verbergen etc etc.
Goeie instelling jongens. Chapeau.
I intend to live forever, or die trying.
pi_44405304
Ik wil best de Dierenbescherming bellen om er over te klagen hoor.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_44405329
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:55 schreef Dagonet het volgende:
De kranten zeggen al genoeg, de beesten worden niet uitgelaten. De vloer en de hekken zijn ranzig.

Wat zegt de dierenbescherming?
Deze honden komen elke dag even buiten hun 'kennel' wanneer de kranten eruit gehaald worden en er nieuwe neergelegd worden. Ze worden direct daarna terug in hun 'kennel' gedaan. Klats deur dicht, volgende.

En dan zitten ze daar, de hele dag. Het is een enorme loods, koud.. nat en het stinkt ontzettend naar een mengsel van chloor en urine. Te wachten tot ze loops worden en weer gedekt mogen worden.
Om vervolgens misvormde pups te krijgen. Ik heb een aantal gezinnen gesproken die daar een pup vandaan hadden.
De meeste honden zijn niet ouder dan 1 jaar geworden.
pi_44405376
Schandalig!

Iets zegt me dat daar heel snel actie ondernomen moet worden.
pi_44405397
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:07 schreef Dagonet het volgende:
Welk dierenpension is dit?

Daarbij, die roest en die vloeren krijgen ze echt niet snel weggewerkt. .
Het gaat hier over, Dierenhotel Mirando te Geldrop

http://www.mirando-geldrop.nl/
pi_44405417
Schande!
Noot noot.
pi_44405537
Wat erg

Als ik dit zou zien zou ik iig snel de dierenberscherming waarschuwen.....
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44405543
Ik ben nu al een tijd op zoek naar mensen die bekend zijn met Mirando te geldrop.
Een paar weken geleden ben ik daar begonnen aan een stage, op advies van mij stagebegleider.
Ik heb het bijna 3 dagen volgehouden om daar te werken, en ben de laatste dag met trillende benen, een bebloed t shirt en tranen over mijn gezicht richting huis vertrokken.

De eerste dag toen ik als stagiaire aankwam viel mij meteen de verschrikkelijke stank op.
We zijn na een kort gesprek naar achter gegaan, richting de hondenkennels. Ik schrok mij kapot, met de stap die ik verder richting de kennels zette werd de stank erger en erger.
Ik weet, waar (veel) dieren gehouden worden ruikt het nooit fris.
Maar dit was een lucht waar ik mij meteen misselijk door voelde.

We konden meteen beginnen met het schoonmaken van de kennels.
Één persoon mocht in de bijkeuken de legkist van de pups die net van de moeder afkwamen schoonmaken. Ik heb voorgesteld om dat te doen.

Toen ik bij de pups aankwam viel mij meteen op dat de bakken helemaal vol met zeer waterige diaree zaten.
De pups zelf zaten vol met opgedroogde stukjes ontlasting.
Ook viel mij op dat deze pups erg jong en klein waren. Ik bukte me voorover om ze vast te pakken.
Op dat moment kwam ******* binnen (de eigenares van Mirando).

"Leuk he? Deze zijn nu 5 weken oud en de spaniels 6 weken"


Waarop ik mij meteen afvroeg waar de moeder dan was?
De pups voelde koud aan, ze waren nat en vuil..
Deze pups hoorde zeker nog bij hun moeder.

De moeder zat alweer in de kennel bij de rest van hun honden.
Ik vond het heel vreemd, waarom zou je zo'n jonge pups nou weghalen bij hun moeder?

Ik ben daarheen gegaan met het idee mee te gaan draaien in een pension..
Meteen was mij duidelijk dat er maar 4 honden in het 'pension' zaten en de rest van hun zelf was.
Ik schrok ervan, het gaat hier om minimaal 50 honden (!!)
90% teefjes..

Deze honden zitten op één enkel krantje in een koude grote schuur/stal dat opgedeeld zit in 100 kennels.
Ze zijn koud,nat en zitten vol met uitwerpselen in hun (erg lange) vacht.
Wat mij meteen opviel was dat deze honden een simpel kaartje vooraan hun kennel hebben hangen. Daarop staat hun geboortedatum, kleur,ras en een kalender waar enkel informatie in staat over loopsheid en nestjes.
Wat meteen ook erg opviel was dat er veel nestjes op stonden, bij elk nestje stond ook vermeld hoeveel pups doodgeboren werden.
Dit was bij een paar honden 3 hele nestjes achter elkaar in korte tijd.

Terwijl ik de honden water gaf, zaten deze doodsbang weggekropen in de hoek van de kennel. Ik schrok hiervan, ik knielde naast ze neer op een afstand en liet ze even snuffelen. Ik kwam ze water geven, en deze honden keken me aan alsof ik ze bang waren elk moment een schop te kunnen krijgen. Opeens stond Angelique achter me met een west highland terrier in haar armen.
Ze vertelde dat deze een tijd terug pups had gekregen maar daarvan 3 had doodgebeten.
Ze was kaal, en erg mager.
Ik vroeg hoe het kwam dat ze zo mager was?
Ze at nog maar heel weinig.. lag de afgelopen tijd alleen nog maar wat erbij.
***** haalde haar schouders op en liep weg.
Even later kwam ik haar tegen, nog steeds had ze diezelfde hond op de arm.
Ik vroeg haar of ze nog van plan was te gaan fokken met deze hond, (ik moest het gewoon weten) aangezien ze er zo verschrikkelijk aan toe was. "Ze krijgt zo'n mooie pups"


Er is een ruimte waar de pups zitten die al een baasje hebben, maar nog wachten om opgehaald te worden.
Dit is in een schuur schuin tegenover de kennels waar de honden van hun zelf zitten.
Er zitten ramen in, maar die zijn dichtgemaakt met platen.
Ik vraag me sterk af of dit er zit vanwege de warmte of het geluid..

De bel ging, mensen kwamen een pup kopen.
******, de dochter van de eigenaars van mirando rende richting de gang die naar de kennels liep en knalde de deur met een smak dicht.
Die deur moest dichtblijven, de mensen van mirando waren in rep en roer.. ze rende rond al een stel kippen zonder kop.
De mensen die kwamen mochten niks zien of horen van wat er in de schuur/stal zich afspeelde.

Er werd gevraagt om de honden even naar een buitenverblijf te brengen, ik kon ze gewoon optillen en buiten in de kennels zetten. Hetzelfde als toen ik ze water kwam geven gebeurde..
De eerste hond, een klein bang teefje dook meteen in de hoek van de kennel.
Toen ik haar vast pakte viel mij meteen op dat ze echt helemaal stijf van de angst was en ook weer koud aanvoelde. Ik had op dat moment een wit t-shirt aan, ik zat vol met bloed nadat ik haar had opgepakt. Ik liep naar de kennel waar ze inzat en keek haar na.
Over haar ruggengraat.. en daar voelde ik een enorme korst zitten.
Ik aaide voorzichtig tegen de haarrichting in en zag over haar hele ruggengraat 1 grote open (ontstoken) wond zitten. Ik schrok me kapot!

Ik hoorde op mijn 2e dag geschreeuw uit een kamer komen en schrok me wezenloos.
Ik ben richting de deur gelopen en heb staan luisteren.
Op dat moment was een golden retriever aan het bevallen en ze waren allemaal flink in de stress.Schreeuwde onderling als speenvarkens, de deur vloog open en ****** (man van ******) kwam naar buiten. Ik ben naar binnen gelopen en heb meegekeken. Wat bleek nou, deze hond hadden ze overgenomen en dit was haar eerste nestje bij hun. Ze vonden situaties als deze altijd erg eng..
Maar welke idioot gaat staan schreeuwen tegen een ander wanneer een teefje ligt te bevallen? 2 pups doodgeboren..

De uren/dagen die ik daar nog heb doorgebracht heb ik vooral rondgekeken en de ruimte goed in me opgenomen.
Deze honden hadden allemaal diaree, zijn erg gestressed/doodsbang.
Ze hebben open wonden,een slecht gebit,slechte huisvesting,zaten in kennels die nat waren.. de pups werden veel te vroeg bij de moeder weggehaald,ze namen honden bij hun op die gebruikt waren door broodfokkers (hun fokken hier naderhand zelf mee verder!).

Ik ben gestopt met stage, en heb dit aangegeven op school..
Zij noemde me arrogant en aanmatigend.

"Wat denk jij nou te weten over het houden van dieren?"

Ook heb ik de dierenbescherming gebeld, en zij waren zeker bereid om even langs te gaan..
Ook werd mij meteen verteld dat er al veel meer meldingen gemaakt waren de afgelopen tijd.
Ze konden natuurlijk geen naam geven, maar vertelde me dat dit meldingen waren van mensen die daar een pup gekocht hadden of dat hadden willen doen.

School heeft Mirando gebeld..
En heeft hun ervan op de hoogte gesteld dat ik de dierenbescherming gebeld had. Mijn stagebegleidster en tevens hoofd van afdeling dierverzorging nam mij niet serieus en vertelde mij dat ik echt niet slim bezig was om mij zoiets groots op de hals te halen. En wat moest dierenbescherming nou denken? En wat moest Mirando nu over school denken? Ik had ze een slechte naam gegeven..


Dit heb ik op een website gezet, hier heb ik een aantal mensen gesproken die bekend zijn met dit 'dierenhotel'

[ Bericht 0% gewijzigd door Frappelsien op 15-12-2006 10:27:32 ]
pi_44405580
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:10 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Schandalig!

Iets zegt me dat daar heel snel actie ondernomen moet worden.
Vreselijk ja. En ik sluit me bij iwowz aan.
pi_44405684
Ze fokken 11 rassen!!
Enin 1 maand tijd 4 nestjes van verschillende rassen .
Dat is al reden genoeg voor de dierenbescherming om een belletje te horen rinkelen.
ijs_beer fan!
pi_44405715
quote:
Om goede kwaliteit te kunnen waarborgen hebben wij een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.


Bespreek dus ruim van tevoren.
Welke kwaliteit?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_44405840
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:17 schreef Misstique het volgende:

[..]

Welke kwaliteit?
Het zijn uitstekende kranten.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_44405843
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:17 schreef Misstique het volgende:

[..]

Welke kwaliteit?
Er hebben een paar bekende van mij gebeld zogenaamd als een geintresseerde.

Ze vroegen informatie over de kennels, het pension etc etc.

Niemand mag in de ruimte kijken waar hun dieren verblijven, en toch zijn er mensen die hun dieren hierna toe brengen.

De dieren die ze in hun pension krijgen, gebruiken ze regelmatig om hun eigen teefjes mee te dekken.

"Een ongelukje"

3 jr geleden is een hond uit het pension doodgebeten door een andere hond.

Een foutje noemde ze het..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')