abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_44403210

_____________________________________________________________________________________________

Welkom

Bij alweer deel 4 van het centrale klimtopic. Hier kan je terecht met al je klimverhalen, vragen en opmerkingen. De laatste post uit het vorige topic was :
quote:
[quote]Op woensdag 13 december 2006 20:10 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Goed plan! Wie klimmen er allemaal dan uit CCG?
En hier weer verder.


Mb. de Cheillon topgraat tijdens de alpiene meeting van Gripper, Lortnoc, en Roel_spaarndam in het Zwitserse Arolla

FAQ

Wat heb ik nodig om te gaan klimmen
Voordat je zelf spullen aanschaft is het verstandig om eerst een paar keer te klimmen met de spullen van de hal, om te kijken of het klimmen je wel bevalt. Wil je echt verder dan kan je beginnen met het aanschaffen van een eigen gordel, schoentjes, zekeringsapparaat, karabiner, en pofzakje. Koop in het begin vooral niet te dure schoenen aangezien je in het begin vaak nog slordig klimt, en je schoenen daardoor snel slijten. Mocht je later ook van plan bent om buiten te gaan klimmen dan kan je het beste eens informeren bij andere (ervaren) klimmers, voor de aanschaf van extra spullen

Is klimmen een dure sport
Dit ligt helemaal aan jezelf en aan de disciplines die je wil beoefenen. Als je alleen in de hal wilt gaan klimmen dan kan je voor 150.- euro (+abbo) klaar zijn, maar wil je een volledige alpiene uitrusting dan ga je al gauw richting de 2000.- euro. 2e Hands materiaal is er wel, maar je moet er dan goed over nadenken of je dit wel wilt aangezien je niet weet wat ermee gebeurt is, en je leven hangt vaak wel van je materiaal af.

Is klimmen niet gevaarlijk
Jawel, er zit natuurlijk een zeker risico aan het klimmen, maar dit risico is zeer goed te beperken door goed alle veiligheidsinstructies op te volgen, en door vooral niet onervaren aan de slag te gaan.

Ik wil ook een keer klimmen
Ga eens langs bij een klimhal bij jou in de buurt! Ze hebben daar meestal wel een leuke beginnerscursus voor niet al te veel geld, vaak in combinatie met een abonnement(je) . Of ga een keer mee met een ervaren klimmer.

Klimhallen? Waar dan
  • Klimhal, Amsterdam
  • Tussen Hemel En Aarde, Amsterdam
  • Klimmuur Centraal, Amsterdam
  • Cave, Arnhem
  • Monte Cervino, Bergschenhoek
  • Arendse Klimcentrum, Breda
  • Sport & Adventure World, Broek op Langedijk
  • Rock Steady, Bussum
  • Klimmuur, Den Haag
  • Steep Part, Den Haag
  • Pentagon, Dordrecht
  • Neoliet, Eindhoven
  • Arqué, Enschede
  • Fitland, Gemert
  • Bjoeks, Groningen
  • Rocca, Gulpen
  • Klimmuur, Haarlem
  • Neoliet, Heerlen
  • Cave, Nieuwegein
  • Klimcentrum, Nijmegen
  • Yellow Stone, Roosendaal
  • Steep Part, Rotterdam
  • Neoliet, Tilburg
  • Klim- en Bouldercentrum, Utrecht
  • Ayers Rock, Zoetermeer
  • Yosemite, Zwolle

    Er zijn ook kleinere muren te vinden waar je kan klimmen. Klik hier voor de lijsten met binnenmuren en buitenmuren.
    _____________________________________________________________________________________________

    Begrippen

  • Alpinisme: Het beklimmen van bergen mbv alle mogelijke klimtechnieken. Vaak gebruikt men technieken uit verschillende disciplines, zoals: rotsklimmen en ijsklimmen. Er zijn weinig tot geen vaste zekeringspunten aanwezig.
  • Rotsklimmen: Het klimmen in rots, meestal minder goed behaakt dan bij sportklimroutes. Men gebruikt daarom als (extra) zekerings/vaste punten Nuts en Friends.
  • Sportklimmen: Het klimmen van (goed) behaakte, vaak technisch moeilijke routes. Ook hal klimmen valt onder het sportklimmen.
  • IJsklimmen: Het beklimmen van ijswanden/watervallen met behulp van stijgijzers en ijsbijlen.
  • Boulderen: Het klimmen van hele korte, technisch moeilijke, routes van enkele meters hoog. Dit kan gedaan worden op rotsblokken, en vaak is er in de klimhal ook wel een speciaal boulderdeel te vinden. Men maakt geen gebruik van touwen, maar van matten om een eventuele val te breken.
  • Voorklimmen: Een route klimmen waarbij jij het touw zelf aan de zekeringspunten moet bevestigen,terwijl je gezekerd word van onderaf door de naklimmer. Er hangt dus nog geen touw, waardoor de valafstanden groter zijn bij Top-rope / naklimmen. Als de voorklimmer boven/ op de standplaats is dan kan de naklimmer naar boven klimmen, de voorklimmer zekert hem dan van bovenaf.
  • Top-rope: Klimmen van een route waarbij het touw al boven bevestigt is. De valafstanden zijn hier minimaal.
  • Klimroute gradatie: Dit geeft de moeilijkheid van de route aan die geklommen word. Er zijn vele verschillende gradaties die verschillen per land. In Nederland gebruikt met veelal de Franse waardering.

    1
    2
    3
     3a 4a  5a  6a  7a  8a  9a
     3b 4b  5b  6b  7b  8b
     3c 4c  5c  6c  7c  8c

    kijk hier voor een overzicht.

    _____________________________________________________________________________________________


    FOK! Klimmers (14)


  • freecell

    Disciplines: Sportklimmen
    Niveau hal/rots: Hal 5a+/5b
    Alpinisme: nvt
    Favoriete hal: Bjoeks, Groningen
    Voorklimmen: Nee
    Begonnen: april 2006
    Thuishal: Bjoeks, Groningen
    Overige: Builderen lijkt me ook zo leuk

    _____________________________________________________________________________________________



  • Gripper

    Disciplines: sportklimmen, rotsklimmen, alpinisme, boulderen
    Niveau hal/rots: 6b
    Niveau Alpinisme: PD, AD
    Favoriete hal: Monte Cervino, Rock Steady, Sloterdijk, Cave Arnhem&N'gein
    Voorklimmen: jazekers
    Begonnen: Herfst 2002 in de hal, maar al jaren in de vakanties met paps&mams bergwandelen
    Thuishal:
    Overige: Slacklining is ook leuk!

    _____________________________________________________________________________________________

  • -LadyJane-

    Disciplines: sportklimmen, rotsklimmen, alpinisme, boulderen
    Niveau hal/rots: hal: 7a/7b rots: geen idee, laatste keer 7a (Dave, Belgie) Boulderen 6c.
    Niveau Alpinisme: moeilijkste ooit was ED
    Favoriete hal: Klimmuur Utrecht! En daarna Nijmegen.
    Voorklimmen: Lijkt me logisch, liefst alles. Naklimmen is voor mietjes.
    Begonnen: ?
    Thuishal:
    Overige: Boulderen is super.

    _____________________________________________________________________________________________


  • Lortnoc

    Disciplines: sportklimmen, boulderen, alpinisme
    Niveau hal/rots: Hal 6a, rots ook zoiets
    Alpinisme: PD, AD
    Favoriete hal: Nijmegen, Monte Cervino
    Voorklimmen: ja
    Begonnen: Rond 1993 voor een jaar, daarna gestopt toen weer in 2002 begonnen
    Thuishal: Nijmegen/Fliegerhorst
    Overige: Link naar NKBV weblog

    _____________________________________________________________________________________________


  • maok

    Disciplines: Sportklimmen
    Niveau hal/rots: Hal 5a
    Alpinisme: nvt
    Favoriete hal: Bjoeks, Groningen
    Voorklimmen: Nee
    Begonnen: april 2006
    Thuishal: Bjoeks, Groningen
    Overige: -

    _____________________________________________________________________________________________


  • Roel_spaarndam

    Disciplines: Sportklimmen, boulderen, alpinisme
    Niveau hal/rots: Hal:6a / Rots: 6a
    Alpinisme: PD (C1)
    Favoriete hal: Klimmuur Haarlem, Spaarnwoude
    Voorklimmen: ja
    Begonnen: mei 2005
    Thuishal: De klimmuur, Haarlem
    Overige: ASAC, van de zomer C2 cursus

    _____________________________________________________________________________________________


  • saaw

    Disciplines: Sportklimmen, Rotsklimmen
    Niveau hal/rots: hal 7a, rots 6b
    Alpinisme: nvt
    Favoriete hal: rocksteady, bussum en TussenHemelEnAarde, Amsterdam
    Voorklimmen: ja
    Begonnen: ehm...1996 ongeveer
    Thuishal:
    Overige: tussendoor langere perioden [aantal maanden tot een jaar] niet geklommen ivm reuma [nu ook] en ik geef techniektraining aan de jeugd C & D

    _____________________________________________________________________________________________


  • Sport_Life

    Disciplines: Sportklimmen, rotsklimmen, heel af en toe boulderen
    Niveau hal/rots: Hal 6A/B , rots 5+ ong. (voorklimmen)
    Alpinisme: nvt
    Favoriete hal: Monte Cervino Bergsche Hoek en Cave Ngein toch wel
    Voorklimmen: ja
    Begonnen: mei 2003 ongeveer
    Thuishal: Bjoeks Groningen (doordeweeks), Cave Nieuwegein (weekend)
    Overige:

    _____________________________________________________________________________________________

  • superheist

    Disciplines: sportklimmen, rotsklimmen, ijsklimmen (1 keer in the globe gedaan)
    Niveau hal/rots: Binnen: 6b, buiten: geen idee, buiten is alles leuk.
    Alpinisme: nvt
    Favoriete hal: Neoliet, Heerlen
    Voorklimmen: volg dit jaar een voorklimcursus
    Begonnen: September 2005
    Thuishal:
    Overige: In het bestuur van de MaasSAC

    _____________________________________________________________________________________________


  • TARAraboemdijee

    Disciplines: Sportklimmen
    Niveau hal/rots: Hal 5b
    Alpinisme: nvt
    Favoriete hal: Bjoeks, Groningen
    Voorklimmen: Nee
    Begonnen: 1995 (herontdekt in april 2006)
    Thuishal: Bjoeks, Groningen
    Overige: -

    _____________________________________________________________________________________________


  • Tha_T

    Disciplines: sportklimmen, rotsklimmen en boulderen
    Niveau hal/rots: Hal 6a,6b Rots idem
    Favoriete hal: Rocca. Duh
    Voorklimmen: ja!
    Begonnen: Rond 1996 ongeveer
    Thuishal: Rocca, Gulpen

    ____________________________________________________________________________________________

  • Tootoo

    Disciplines: Sportklimmen, Rotsklimmen
    Niveau hal/rots : Hal: 6b / 6b+, rots: 5b (pas 2 keer buiten geklommen)
    Niveau Alpinisme : -
    Favoriete hal : Neoliet Tilburg
    Voorklimmen : Ja
    Overige: Klimmend sinds begin 2005 met een totale stop van 6 maanden en een keer of 2 a 3 per week, maar wil graag toch richting de 6c gaan (ambitieus ben ik wel)

    _____________________________________________________________________________________________


  • Casparovvv

    Disciplines: Sportklimmen
    Niveau hal/rots : Hal: 5b/c
    Favoriete hal : Monte cervino
    Voorklimmen : nog niet, net begonnen.
    Begonnen: 2006
    Overige: professioneel valkunstenaar.

    _____________________________________________________________________________________________


  • Jo0Lz

    Disciplines: Sportklimmen Boulderen
    Niveau hal/rots: Hal 6a/b
    Alpinisme: 5c
    Favoriete hal: Bjoeks, Groningen
    Voorklimmen: Jep
    Begonnen: 1997
    Thuishal: Bjoeks, Groningen
    Overige: Meer dan 4 jaar tussenuit geweest, nu weer helemaal terug!

    _____________________________________________________________________________________________


    Vorige Delen
  • Centraal klimtopic # 1
  • Centraal klimtopic # 2
  • Centraal klimtopic # 3

    Andere klimtopics op FOK!
  • Fok! Klim Meeting
  • Cursus Alpiene klimmen

    De Klimmen Wiki
  • De Klimmen Wiki

    Topo's
  • Klimmuur Spaarnwoude (NL)
  • Klimhal Bjoeks, Groningen (NL)
  • Freyr (BE)
  • Mozet (BE)

    Overige links
  • 8a.nu Engelse site over sportklimmen
  • Climbing.nl algemene site van SAC’s (Studenten Alpine Club) alle diciplines
  • NKBV Nederlandse Klim en Bergsport Vereniging
  • Summitpost Engelse site met zeer grote database van toppen over de hele wereld. Alpinisme
  • Basislager.ch Actuele condities van alpiene routes
  • Gipfelbuch.ch Actuele condities van alpiene routes in Oostenrijk
  • Belclimb Info over de Belgische klimmassiefjes
  • Bart Naert heel veel mooie tochtverslagen, van de helaas overleden Bart Naert

    Deze OP vind je hier!

    [ Bericht 6% gewijzigd door pfaf op 14-12-2006 14:55:44 ]
  • Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_44403292
    OP verprutst met dank aan Roel_Spaarndam Ik ga nog wel even sleutelen.

    edit: Waarom mag ik de wiki niet meer in? Nouja, misschien kan iemand de code zoals je 'm ziet als je op bewerken drukt hier posten, zodat ik de OP aan kan passen. Ik krijg de klimmers niet netjes onder elkaar.

    [ Bericht 44% gewijzigd door Casparovvv op 13-12-2006 20:25:44 ]
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_44404160
    Een stiekem klein tvptje.
    pi_44404255
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 12:36 schreef Gripper het volgende:
    Zo, ben even een beetje aan het rondkijken (op www.belclimb.net ) en elders naar leuke bestemmingen voor de laatste week van het jaar. Ik ga met m'n vriendin een weekje klimmen tussen kerst en o&n, maar het moet natuurlijk wel redelijk weer zijn. Ik heb het liefst sneeuw, want dat staat zo mooi bij m'n oranje tent, maar voor haar is winterkamperen nog nieuw, en ze is bang voor de kou
    Als aan de voorwaarde van droog wordt voldaan, gaan we denk ik even een paar dagen de vogezen in: martinswand, gueberschwir, guebwiller, misschien even kijken in Mulhouse, waar je leuk kunt klimmen op de kasteelmuren van het chateau belfort. (overhang door een poortje heen enzo, erg leuk!)

    Enne, als er nog iemand leuke bestemmingen weet, roepen maar! (Bleau, België, de Ith, Ibbenburen, Luxemburg heb ik ook al overweging
    Ik ga begin januari naar Marseille, temperatuur is daar 5-10 graden ongeveer en schijnt dat je daar echt heel leuke routes kan klimmen, boven de zee enzo! Wel ver rijden, maargoed we moeten er wat voor over hebben (hele Mazda 323 volgestouwt met klimzooi! ). En gelijk ff oefenen met de portaledge! Oh ja, ditkeer gaat mn snowboard ook mee.. (remember vorig jaar waar een klimweekend in het water is gevallen omdat de klimgebieden onbereikbaar waren geworden wegens extreme sneeuwval!)
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 15:08 schreef Frautie het volgende:

    [..]

    Ik probeer er op te letten, maar ik schaaf nog regematig langs de wand

    Scheelt dat bij deze schoentjes 't rubber wat hoger doorloopt

    Nu ff wat anders: Mijn klimmaat en ik zijn er over na aan het denken om volgend jaar een klimvakantie te gaan doen. We klimmen allebei al wat jaartjes, maar hebben allebei geen voorklim ervaring.

    We zitten te dubben tussen zelf voorklimcursus doen hier en dan zelf naar buiten gaan, of een nkbv klimvakantie te boeken en dan daar on site buiten te leren klimmen....

    Iemand nog aan of afraders?
    Ik heb 2 cursussen gedaan bij Crux.nl, echt super was dat, overdag lekker klimmen en 's avonds gezellig samen eten en napraten enzo .
    pi_44404400
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:10 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    Goed plan! Wie klimmen er allemaal dan uit op het CCG?

    Centraal klimtopic #4
    Ik
    (klik)

    Misschien zijn de huisjes in Delden ook wel beklimbaar
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_44404533
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:16 schreef Casparovvv het volgende:
    OP verprutst met dank aan Roel_Spaarndam Ik ga nog wel even sleutelen.

    edit: Waarom mag ik de wiki niet meer in? Nouja, misschien kan iemand de code zoals je 'm ziet als je op bewerken drukt hier posten, zodat ik de OP aan kan passen. Ik krijg de klimmers niet netjes onder elkaar.
    Zie je PM
    pi_44405140
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:50 schreef Tha_T het volgende:

    [..]

    Zie je PM
    Werkt niet, PM veranderd alle tekens en links. Ik laat het even zo als jullie het niet erg vinden, tenzij iemand met een geniale ingeving komt.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_44405217
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:47 schreef maok het volgende:

    [..]

    Ik
    [[url=http://i37.photobucket.com/albums/e86/marinkapol/Kerk%20beklimmen/th_Kerkbeklimmen02.jpg]afbeelding][/url](klik)

    Misschien zijn de huisjes in Delden ook wel beklimbaar
    Zit je ook in CCG? volgens mij ken ik je niet.

    Ik herken wel die goser die links staat, ben zn naam kwijt. Brede lach, brilletje, lang, goedlachs. Leuke vent
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_44405310
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:05 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    Werkt niet, PM veranderd alle tekens en links. Ik laat het even zo als jullie het niet erg vinden, tenzij iemand met een geniale ingeving komt.
    Jammer
      woensdag 13 december 2006 @ 21:23:55 #10
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_44405982
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:07 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    Zit je ook in CCG? volgens mij ken ik je niet.

    Ik herken wel die goser die links staat, ben zn naam kwijt. Brede lach, brilletje, lang, goedlachs. Leuke vent
    Ik kwam samen met freecell (uiterst rechts op de foto) op de picknick in Utrecht nog even langs stuiteren (maar dat weet je blijkbaar niet meer )
    Tararaboemdije staat trouwens ook op de foto, hij heeft er alleen niet veel vertrouwen in zoals je ziet.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_44406226
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:23 schreef maok het volgende:

    [..]

    Ik kwam samen met freecell (uiterst rechts op de foto) op de picknick in Utrecht nog even langs stuiteren (maar dat weet je blijkbaar niet meer )
    Tararaboemdije staat trouwens ook op de foto, hij heeft er alleen niet veel vertrouwen in zoals je ziet.
    Ooohhh Ja, ik weet het weer. Ik kende je username toen nog niet dus was het alweer vergeten. Klimmeet zou niet verkeerd zijn Ik zit op de site van Bjoeks te kijken en dat ziet er goed uit! Wel allemaal korte routes in vergelijking met Monte Cervino.

    Is klimmen de gezamelijke sport in CCG?
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      woensdag 13 december 2006 @ 21:33:29 #12
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_44406395
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:29 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    Ooohhh Ja, ik weet het weer. Ik kende je username toen nog niet dus was het alweer vergeten. Klimmeet zou niet verkeerd zijn Ik zit op de site van Bjoeks te kijken en dat ziet er goed uit! Wel allemaal korte routes in vergelijking met Monte Cervino.

    Is klimmen de gezamelijke sport in CCG?
    Meer een soort besmetting van het klimvirus, in onze kleine groep hebben we ooit eens geklommen als een soort van uitje en toen is de helft van de groep besmet en het blijven doen
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_44409470
    Eerste klimweek van 2007 is al gepland, met carnaval naar Chateauvert
    pi_44410228
    k heb mn 2e van 2007 al min of meer gepland
    pi_44411316
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 22:55 schreef Sport_Life het volgende:
    k heb mn 2e van 2007 al min of meer gepland
    Ik krijg net een mailtje of ik met oud en nieuw in 10 dagen in de omgeving van Toulon zou willen klimmen.
    Heeft iemand hier ervaring met die omgeving, of is het beter om toch ergens anders heen te gaan.

    heeeeel klein TVP'tje
    pi_44412454
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:43 schreef Sport_Life het volgende:
    Ik ga begin januari naar Marseille, temperatuur is daar 5-10 graden ongeveer en schijnt dat je daar echt heel leuke routes kan klimmen, boven de zee enzo!
    Ja, als je de kans krijgt naar de sector Triperie gaan. Erg expo: terwijl je in de overhangende wand hangt zie je alleen maar de Middelandse zee onder je (en achter je). Erg bijzonder.

    Qua temperatuur is het idd. meestal goed te doen rond nieuwjaar. Wel goed uitkijken op je spullen. Ik heb het zelf gelukkig daar nooit meegemaakt, maar ik heb van anderen de meest wilde verhalen gehoord van brutale dieven.
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 23:23 schreef Roel_spaarndam het volgende:
    Ik krijg net een mailtje of ik met oud en nieuw in 10 dagen in de omgeving van Toulon zou willen klimmen.
    Heeft iemand hier ervaring met die omgeving, of is het beter om toch ergens anders heen te gaan.
    Ik ben zo rond eind jaren 80/begin jaren 90 vaker in Cimai geweest rond kerst en nieuwjaar. Dat is goed te doen. Als ik het me goed herinner staat de rots op het zuiden dus de hele dag in de zon. Het is over het algemeen recht of licht overhangende kalkrots op kleine randjes.
    pi_44412784
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:02 schreef mirugai het volgende:

    [..]

    Ja, als je de kans krijgt naar de sector Triperie gaan. Erg expo: terwijl je in de overhangende wand hangt zie je alleen maar de Middelandse zee onder je (en achter je). Erg bijzonder.
    [afbeelding]
    Qua temperatuur is het idd. meestal goed te doen rond nieuwjaar. Wel goed uitkijken op je spullen. Ik heb het zelf gelukkig daar nooit meegemaakt, maar ik heb van anderen de meest wilde verhalen gehoord van brutale dieven.
    [..]

    Ik ben idd al gewaarschuwd door meerdere mensen. Naja als ze maar van de portaledge afblijven Die foto ziet er wel pittig uit, weet jij of er ook 5b/6a oid bij triperie zit?
    pi_44413074
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:14 schreef Sport_Life het volgende:
    Ik ben idd al gewaarschuwd door meerdere mensen. Naja als ze maar van de portaledge afblijven Die foto ziet er wel pittig uit, weet jij of er ook 5b/6a oid bij triperie zit?
    Er zijn natuurlijk ook gewone klimgebieden, maar ik vind Triperie gewoon iets speciaals. Het heeft een U-vorm en aan de zijkanten zijn rechte wanden. Daar zitten routes tussen van 4 tot 6a als ik het me goed herinner. In de overhang is alles behoorlijk hard. Ik geloof dat het begint met 7c oid.



    Ik zie in je profiel dat je uit Groningen komt. Ik ben er een of twee keer met de gsac geweest. Er zijn genoeg Groningse klimmers die dit gebied kennen. Gewoon een keertje rondvragen bij Bjoeks dus.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 december 2006 @ 08:52:24 #19
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_44416653
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 21:29 schreef Casparovvv het volgende:
    Is klimmen de gezamelijke sport in CCG?
    Hoi
    Het is een beetje een virus in onze kleine groep, wat Maok al vertelde. Maar binnen de gemeente zijn er eigenlijk veel meer die klimmen.
    Die jongen met dat brilletje, Emmanuel, en zijn vrouw. Evenals een stuk of 10 andere leden. Misschien wel meer.
    Zoals je ziet op de foto hebben we daar een poging ondernomen ons kerkgebouw te beklimmen
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_44417527
    Tijd Voor Pickels!
    En zowaar heb ik eens een keer verder niks te melden

    Wel dus: er was hier nog niet zoveel verteld over de eerste fok-klimmeet buiten Nederland:

    Al een tijdje geleden kwamen Roel_spaarndam, Lortnoc en ik op het idee om eens een alpine tocht te gaan maken, omdat we dat alle 3 toch wel het allerleukst vinden om te doen. Met Lortnoc had ik al eens in een hal geklommen, Roel kende ik nog niet. Eigenlijk is het wel heel apart om met onbekenden alpien te gaan klimmen, het vraagt toch net effe iets meer vertrouwen in je maatjes dan klimmen in een hal. Maar tijdens een avondje kaarten en gidsjes neuzen bij mij thuis bleek dat we het prima konden vinden, en dat gaf wel vertrouwen. Met een NijSAC maatje van Lortnoc erbij, en een vaste klimmaat van mij kwamen we op 5 man, en zijn we de weken eraan voorafgaand in hoog tempo aan het mailen en overleggen geslagen.
    Uiteindelijk zijn we een lang weekend in Arolla, Zwitserland, geweest, en hebben we daar 5 dagen lekker hoog gezeten. Een kort verslag kun je vinden op het NKBV-weblog van Lortnoc

    het ploegje pickelprutsers:
    boven, vlnr: Gripper, klimmaat van Gripper (niet-fokker) , Lortnoc
    onder, vlnr: klimmaat van Lortnoc, (niet-fokker) , Roel_Spaarndam


    Geslaagde meet! Als iemand nog eens wat wil organiseren (en dat mag ook best in een hal in nederland hoor) : ga je gang!!

    [ Bericht 76% gewijzigd door Gripper op 14-12-2006 10:28:04 ]
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_44421337
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 09:42 schreef Gripper het volgende:

    Geslaagde meet! Als iemand nog eens wat wil organiseren (en dat mag ook best in een hal in nederland hoor) : ga je gang!!
    Begin volgend jaar moet je maar weer eens een paar vrije dagen beschikbaar stellen denk ik , dan kunnen we het plan van Gijs gaan uitvoeren.
    quote:
    Mij lijkt het wel wat om in februari/maart wat couloirs/noordwanden voor anfängers te doen. Hoe & wat weet ik nog niet precies maar misschien is het een idee om een week in een hut te blijven met een groep waarvandaan iedereen dan mooie tochten kan doen op zijn eigen niveau, weet nl. nog wat meer geïnteresseerden. Ötztal, Glocknergebied of Chamonix zijn dan leuke plaatsen
    Lijkt mij in ieder geval wel een goed idee.
    pi_44422269
    Nog meer actiefoto's en ik ga er echt aan denken om te beginnen met klimmen. Enige nadeel is dat de dichtsbijzijnde klimhal in Dordrecht is.
    pi_44423235
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 12:23 schreef Roel_spaarndam het volgende:
    Begin volgend jaar moet je maar weer eens een paar vrije dagen beschikbaar stellen denk ik , dan kunnen we het plan van Gijs gaan uitvoeren.
    Dat lijkt mij een puikend plan!
    -Maar eerst vanavond boulderen-
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_44430387
    Gelukkig is de OP ook weer gefixt

    En speciaal voor avw1982 een paar tochtverslagen van mijn C1 cursus.

    Aiguilles de Crochues
    Aiguille du Tour
    Tête Blanche

    en nog een bonus Dôme des Neige

    Ze zijn nog niet nagekeken dus er zullen nog wel de nodige fouten in zitten, maar het spoort je vast wel aan tot het volgen van een cursus.

    en ja het is een beetje van Bart Naert afgekeken

    [ Bericht 83% gewijzigd door Roel_spaarndam op 14-12-2006 17:16:24 ]
    pi_44433710
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 08:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:

    [..]

    Hoi
    Het is een beetje een virus in onze kleine groep, wat Maok al vertelde. Maar binnen de gemeente zijn er eigenlijk veel meer die klimmen.
    Die jongen met dat brilletje, Emmanuel, en zijn vrouw. Evenals een stuk of 10 andere leden. Misschien wel meer.
    Zoals je ziet op de foto hebben we daar een poging ondernomen ons kerkgebouw te beklimmen
    Eentonige route, niet? Hoe heb je daar een toprope in kunnen hangen?

    Vandaag weer 3 uurtjes wezen klimmen, die overhang is toch nog wel lastig
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_44434991
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 17:08 schreef Roel_spaarndam het volgende:
    Gelukkig is de OP ook weer gefixt

    En speciaal voor avw1982 een paar tochtverslagen van mijn C1 cursus.

    Aiguilles de Crochues
    Aiguille du Tour
    Tête Blanche

    en nog een bonus Dôme des Neige

    Ze zijn nog niet nagekeken dus er zullen nog wel de nodige fouten in zitten, maar het spoort je vast wel aan tot het volgen van een cursus.

    en ja het is een beetje van Bart Naert afgekeken
    Zo, die foto's zijn erg gaaf. Volgend jaar zomer toch maar gaan kijken voor een C1 cursus .

    Tering, die foto die nu in de OP staat.

    [ Bericht 5% gewijzigd door avw1982 op 14-12-2006 20:17:32 ]
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 december 2006 @ 11:27:08 #27
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_44451220
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 19:04 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    Eentonige route, niet? Hoe heb je daar een toprope in kunnen hangen?

    Vandaag weer 3 uurtjes wezen klimmen, die overhang is toch nog wel lastig
    Moeilijk begin, dan inderdaad wat eentonig, maar niet minder leuk
    Toprope: Emmanuel was naar boven gegaan (binnendoor, via de trap) met touw en had op het dak het touw vastgemaakt.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
      vrijdag 15 december 2006 @ 11:33:35 #28
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_44451447
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

    [..]

    Moeilijk begin, dan inderdaad wat eentonig, maar niet minder leuk
    Toprope: Emmanuel was naar boven gegaan (binnendoor, via de trap) met touw en had op het dak het touw vastgemaakt.
    Aan de toren toch?
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 december 2006 @ 11:59:33 #29
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_44452214
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 11:33 schreef maok het volgende:

    [..]

    Aan de toren toch?
    ijzeren balk/paal naast de toren dacht ik
    Er zijn ergens foto's van

    -edit-
    een paar foto's gevonden met Lucas op het dak, maar was niet echt duidelijk waar het touw aan vast zat. De toren zelf, die dikke pilaar ernaast of die ijzeren buis

    [ Bericht 9% gewijzigd door TARAraboemdijee op 15-12-2006 12:07:05 ]
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_44452668
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 11:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:

    [..]

    ijzeren balk/paal naast de toren dacht ik
    Er zijn ergens foto's van

    -edit-
    een paar foto's gevonden met Lucas op het dak, maar was niet echt duidelijk waar het touw aan vast zat. De toren zelf, die dikke pilaar ernaast of die ijzeren buis
    Altijd leuk, prutsen en abseilen op en aan openbare gebouwen Let wel op dat de spullen echt goed vastzitten, misschien wil je dit even lezen om voortaan absoluut goed te checken of alles stevig is bevestigd....
    verhaal over jongen die wilde abseilen van balkon, totdat de spijl waar z'n touw aan hing brak...
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 december 2006 @ 10:57:53 #31
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_44477923
    De 2 jongens die ik noemde zijn behoorlijk meer ervaren dan ons broekies (maok, freecell en ik). Die weten echt wel waar ze mee bezig zijn.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_44488651
    TVP.

    Morgen weer eens klimmen, ik geloof dat mijn knie weer volledig ok is
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_44525512
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 00:26 schreef mirugai het volgende:

    [..]

    Er zijn natuurlijk ook gewone klimgebieden, maar ik vind Triperie gewoon iets speciaals. Het heeft een U-vorm en aan de zijkanten zijn rechte wanden. Daar zitten routes tussen van 4 tot 6a als ik het me goed herinner. In de overhang is alles behoorlijk hard. Ik geloof dat het begint met 7c oid.

    [afbeelding]

    Ik zie in je profiel dat je uit Groningen komt. Ik ben er een of twee keer met de gsac geweest. Er zijn genoeg Groningse klimmers die dit gebied kennen. Gewoon een keertje rondvragen bij Bjoeks dus.
    Mja ik ben gestopt in Groningen, ga in februari in Nijmegen beginnen. Heb wel redelijk wat gebieden daar in Z-France gehoord klinkt allemaal super tof . Ga me in Nijmegen ook bij de NijSac aanmelden, dacht dat er een fokker daar ook bij zat? (of zelfs bestuur?), weer lekker veel klimmen en dan komende zomer Tête d'Aval als het meezit.
    pi_44544826
    That would be me Inmiddels wel ex-bestuur hoor.
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_44594985
    nog wel lid van Nijsac neem ik aan? Klimmen jullie nou ook veel in die hal in Nijmegen (of Arnhem!) of is er een eigen wand van de Nijsac?
    pi_44598730
    Godver, nog steeds

    Als ik er volgende week dinsdag op m'n sneeuwschoenen loop moet het er wel zo uitzien hoor:


    Waar blijft die pokkewinter nou? en dan heb ik het niet over dat miezerige beetje krabben van vanochtend he, winter begint bij -5 overdag

    Gelukkig hebben ze in de vogezen nog altijd rotsen als de sneeuw er niet is
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_44603567
    Ik vertrek vrijdag voor een week snowboarden, ligt wel wat, maar lang niet genoeg om door de poeder te racen .
    pi_44603887
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 17:30 schreef Sport_Life het volgende:
    Ik vertrek vrijdag voor een week snowboarden, ligt wel wat, maar lang niet genoeg om door de poeder te racen .
    waar ga je heen?
    pi_44603984
    * Casparovvv vertrekt 30 dec naar Zwitserland. Dan zal er toch wel wat liggen?
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_44606964
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 17:40 schreef superheist het volgende:

    [..]

    waar ga je heen?
    St. Jean d'Arves, gebied heet Les Sybelles in de Franse Alpen dus. Nog een beetje vaag hoeveel sneeuw er ligt, waren gisteren enkele liften pas open en de voorspellingen zijn ook niet echt aangenaam om te boarden. Ach we zien wel, ga in februari waarschijnlijk weer
    pi_44613278
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 14:43 schreef Gripper het volgende:
    Godver, nog steeds
    [afbeelding]
    Als ik er volgende week dinsdag op m'n sneeuwschoenen loop moet het er wel zo uitzien hoor:
    [afbeelding]

    Waar blijft die pokkewinter nou? en dan heb ik het niet over dat miezerige beetje krabben van vanochtend he, winter begint bij -5 overdag

    Gelukkig hebben ze in de vogezen nog altijd rotsen als de sneeuw er niet is
    Das mooi klote ja, en de voorspellingen zijn ook niet echt hoopgevend met dat irritante hogedrukgebied boven europa wat maar van geen wijken weet. Of veel sneew zou ik de komende dagen dan ook niet reken want het blijft nog wel een tijdje droog volgens de modellen. En anders dan moeten we verderop in de "winter" maar een extra couloir'tje / noordwandjke doen.

    Mocht je je trouwens vervelen in de Vogezen, dan kan je altijd ff langskomen in de buurt van Marseille : waarschijnlijk les calanques, en anders in de buurt van Toulon.
    pi_44619333
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 22:51 schreef Roel_spaarndam het volgende:

    Mocht je je trouwens vervelen in de Vogezen, dan kan je altijd ff langskomen in de buurt van Marseille : waarschijnlijk les calanques, en anders in de buurt van Toulon.
    Ik ben sinds kort een beetje huiverig voor het rijden van lange afstanden met m'n auto....
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_44631111
    * Casparovvv heeft zojuist weer drie uurtjes geklauterd.
    Ik merk vooruitgang, wel langzaam. Op een dag klim ik mijn eerste 6a uit.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_44663614
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 22:55 schreef Roel_spaarndam het volgende:
    verkeerde knop
    Ga je met Elmar en Jurgen toevallig naar de Calanques?
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_44665120
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 18:17 schreef Lortnoc het volgende:

    [..]

    Ga je met Elmar en Jurgen toevallig naar de Calanques?
    Als het goed is wel ja, maar de mail conversaties zijn niet echt intens op dit moment
    Er was ook nog een auto te weinig dus daar moet nog een oplossing voor gezocht worden, dus ik hoop dat dat nog gaat lukken, want voor de rest hoor ik weinig.
    pi_44712848
    * Casparovvv heeft gisteren het topje van zijn duim afgechopped met de snijmachine.
    Met andere woorden, een week of 6 niet klimmen, voordat de boel dicht zit. Iemand foto's?
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_44713928
    quote:
    Op zondag 24 december 2006 17:30 schreef Casparovvv het volgende:
    * Casparovvv heeft gisteren het topje van zijn duim afgechopped met de snijmachine.
    Met andere woorden, een week of 6 niet klimmen, voordat de boel dicht zit. Iemand foto's?
    Van je duim of foto's waarvan?
    pi_44714401
    quote:
    Op zondag 24 december 2006 18:05 schreef Tha_T het volgende:

    [..]

    Van je duim of foto's waarvan?
    van een ingepakte duim die 1 cm korter is. Ik denk dat die 6 weken te optimistisch is, het moet goed genezen voordat ik er weer kracht op kan zetten. Volgens de dokter groeit alles wel weer aan/dicht, hooguit blijft mijn duim wat platter/korter. Kan ik nog beter die kleine greepjes pakken!
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_44935539
    Oud & Nieuw overleefd iedereen? Vingers er nog aan? Die kunnen we tenslotte wel gebruiken. Een piekfijn jaar allemaal!
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_44936770
    quote:
    Op dinsdag 2 januari 2007 10:22 schreef Gripper het volgende:
    Oud & Nieuw overleefd iedereen? Vingers er nog aan? Die kunnen we tenslotte wel gebruiken. Een piekfijn jaar allemaal!
    Van hetzelfde allemaal

    En hoe was het in de vogezen, nog een beetje sneeuw gezien? Zelf ben ik niet meer naar Calanques geweest omdat er een auto te kort was en er tot het laatste moment geen duidelijkheid was, dus toen heb ik maar besloten om het niet te doen. Maarja een nieuw jaar is ook weer nieuwe vakantiedagen dus we moeten ook maar weer eens geen kijken hoe het met Gijs en ze plannen zit

    pi_44972771
    quote:
    Op donderdag 21 december 2006 08:25 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Ik ben sinds kort een beetje huiverig voor het rijden van lange afstanden met m'n auto....
    Zou een Mazda 323 van 20 jaar oud een rit naar Marseille overleven? . We zullen het zien volgende week. Autorit is haast nog spannende dan het klimmen zelf .
    pi_44973260
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 14:50 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    Zou een Mazda 323 van 20 jaar oud een rit naar Marseille overleven? . We zullen het zien volgende week. Autorit is haast nog spannende dan het klimmen zelf .
    Neem voor de zekerheid een anwb-abbo, met IRK. Is niet zo duur zolang je nog onder de 24 bent, jongerenabonnement is half geld. Scheelt je een hoop ellende. Toen wij eind oktober uit arolla terugkwamen en we moesten worden afgesleept kostte dat 250 euro, en dat kon ik lekker betalen met de IRK. De kosten heb je er dus zo uit, mocht het fout gaan.

    Verder kun je m even een beurtje laten geven bij een garage, en speelt z'n historie een rol. Als er nooit wat mee aan de hand is, lekker gaan. Distributieriem niet te oud? Olie in orde, banden voldoende profiel? En koop voor de zekerheid ene paar sneeuwkettingen, de winter lijkt nu eindelijk los te barsten in Frankrijk.

    Bovendien, je wilde toch avontuur?
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_44973704
    Tis de oude auto van de vader van een vriend van me (nu heeft hij hem) die hem atlijd goed onderhouden heeft en hij zal er ook wel voor zorgen dat het beeste tiptop in orde is . Die IRK verzekering klinkt wel goed, maar eens over hebben dan. We zijn beide enorme leken op gebied van auto's, heb wel een handige oom trouwens.
    En avontuurtje is wel leuk stiekem ja . Wordt vervolgd
    pi_45093102
    Zo...eergisteren weer eens sinds tijden in een hal/boulderhok geweest. Was toch weer een erg fijne ervaring dus nu proberen dit vast te houden
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_45096829
    Het is dat het van dat slechte weer is, maar anders had ik wel weer is een keertje naar spaarnwoude kunnen gaan. Kan ik iig lekker (alleen ) buiten klimmen want ik ben nog steeds niet echt een "hallenheld", geef mij maar echte rots en als het ff kan een gletschertje hier en daar.

    Voor de geinteresseerde onder jullie, ik heb een site gemaakt met al mijn tochtverslagen en dus ook die van de " Fok! alpiene meeting" in Arolla.

    www.beklimmingen.nl
      dinsdag 16 januari 2007 @ 19:44:21 #57
    138781 faberic
    Ik snap er niks van
    pi_45415743
    meldt*

    Ik ben ongeveer 8 weken geleden begonnen met sportklimmen in de hal. Ik heb inmiddels klimschoenen etc. aangeschaft. Een erg uitdagende sport. Ik klim nu ongeveer 5a, hoewel er 1 route is waar ik er niet uitkom bij een bepaald punt.

    tvp
    - Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
    - You can say that again
    pi_45417500
    Iemand zin om donderdag a.s. 's avonds in Nijmegen te klimmen?
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_45435906
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 19:44 schreef faberic het volgende:
    meldt*
    Ik ben ongeveer 8 weken geleden begonnen met sportklimmen in de hal.
    En welke hal is dat dan?
      donderdag 18 januari 2007 @ 16:04:56 #60
    138781 faberic
    Ik snap er niks van
    pi_45475339
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 13:42 schreef mirugai het volgende:

    [..]

    En welke hal is dat dan?
    de klimhal
    - Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
    - You can say that again
      donderdag 18 januari 2007 @ 16:16:04 #61
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_45475796
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 16:04 schreef faberic het volgende:

    [..]

    de klimhal
    Aha, die in Groningen dus
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_45477698
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 16:04 schreef faberic het volgende:

    [..]

    de klimhal
    Ik weet al welke hal het is. Het is die hal voor beginnende bijdehandjes.
    pi_45495309
    zo ben ook weer terug uit Aix.. Was erg gaaf, helaas niet elke dag kunnen klimmen, aangezien we in Calanques (Marseille) te voet verdwaald waren.. Uiteindelijk (zonder touw/zekerspullen!!, die lagen nog in de auto!) nog een 3b/4a uit moeten klimmen tot zo'n 100/150 meter hoog. Hoewel het technisch gezien een eitje is, sta je toch wel ff 7 kleuren te schijten als je zo hoog een 4a/4b pas moet maken .
    Verder nog erg leuk in Buoux (waar Bjoeks Groningen op gebaseerd is) geklommen, erg leuke wand!

    Zal binnenkort foto's laten zien hier.
    pi_45498471
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 16:57 schreef mirugai het volgende:

    [..]

    Ik weet al welke hal het is. Het is die hal voor beginnende bijdehandjes.
    Ik hou me in, ik zeg niks
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_45501571
    Ik heb weer geklommen maandag Voor het eerst sinds augustus! Ik haalde nog een 5a, dus dat viel een beetje mee.
    Arm was wel wat gevoelig, maar niet extreem pijnlijk, dus ik doe weer mee
    pi_45588639
    Interessant voor skiërs en alpienklimmers:

    Las net in de metro een advertentie voor een thalysaanbieding. Voor 50 euro retour (2e klas) , heen op 10-2 en terug op 17-2. Stoppplaatsen in Frankrijk: chambery, albertville, bourg st maurice.

    Je kunt alleen boeken op 24 en 25 januari.
    Zie www.nsinternationaal.nl

    Gr,Pieter
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      dinsdag 30 januari 2007 @ 17:56:20 #67
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_45830036
    kga me morgen bij ASAC inschrijven. Ben wel benieuwd hoe het daar is...
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_45883182
    Jeuh, ik ga iets leuks doen! Vanaf volgende week 6 weken lang op dinsdagavond training van Ferdinand Schulte, wedstrijdklimmer en winnaar van het NK boulderen afgelopen december. Dat wordt dus flink doorpezen. Mn persoonlijke leerdoel: proberen het klimniveau richting de 6c/7a te brengen...
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_45884162
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 14:51 schreef Gripper het volgende:
    Jeuh, ik ga iets leuks doen! Vanaf volgende week 6 weken lang op dinsdagavond training van Ferdinand Schulte, wedstrijdklimmer en winnaar van het NK boulderen afgelopen december. Dat wordt dus flink doorpezen. Mn persoonlijke leerdoel: proberen het klimniveau richting de 6c/7a te brengen...
    ..en zeker net zo belangrijk: Fred heeft de trainingsopleiding van de DAV gedaan (ik ook trouwens), want een goede (wedstrijd)klimmer hoeft niet perse ook een goede trainer te zijn. Iig. succes ermee en hopelijk heb je er baat bij. Waarschijnlijk zie ik 'm morgen nog en zal ik 'm aanraden een bepaalde cursist hard aan te pakken
    pi_45884334
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 15:20 schreef mirugai het volgende:

    [..]

    ..en zeker net zo belangrijk: Fred heeft de trainingsopleiding van de DAV gedaan (ik ook trouwens), want een goede (wedstrijd)klimmer hoeft niet perse ook een goede trainer te zijn. Iig. succes ermee en hopelijk heb je er baat bij. Waarschijnlijk zie ik 'm morgen nog en zal ik 'm aanraden een bepaalde cursist hard aan te pakken
    Doen, ik kan wel een schop onder mn luie reet gebruiken
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_45896791
    Ik zal ook weer eens een update geven over mijn ondernemingen voor de komende tijd:

    1. Door iemand van mij C1 werd ik gevraagd om mee te gaan met de USAC op Combiweek, en aabgezien ik nog niet op wintersport geweest ben deze winter leek me dit een mooie gelegenheid om mee te gaan. Na afgelopen dinsdag een lezing te hebben gehad over de basiskennis met betrekking tot lawines, vertrek ik aanstaande zaterdag (3 feb.) richting Neukirchen in Oostenrijk. Het doel van deze week is het leren van de basisvaardigheden van het toerskiën en zo ook een aantal mooie tochten te maken in de omgeving van de Grossvenediger. Op dit moment ligt er alleen niet echt veel sneeuw en op hoogte is er een redelijk lawinegevaar, dus we moeten maar zien waar we belanden met de "cursus".

    2. Met Pasen is het plan om samen met Pieter (Gripper), Gijs (Lortnoc) en nog iemand van mijn C1 weer eens wat alpiene tochtjes te gaan maken. Waar we heen gaan is nog niet bekend, maar het zal weer volgens het gebruikelijke 5 dagen plan gaan gebeuren. Donderdag avond heen en Dinsdag weer terug naar Nederland. Waarschijnlijk zal Zwitserland de bestemming zijn, maar een echte invulling hebben we nog niet.

    3. 14 April is de Indelingsdag voor het zomerprogramma van de NSAC in Nijmegen, dus daar zal ik de hele dag mijn kunsten moeten vertonen om, hopelijk, een C2 cursus te mogen volgen.

    4. Als het toerskiën me komdende week bevalt dan is er een grote kans dat ik eind april / begin mei nog een keer naar de Monte Rosa ga, om daar de plaatselijke Haute route te gaan op tourskies, dit zal vrijwel allemaal ronde de 4000m zijn wat het niet gemakkelijker op maakt. Dit is de Alpenweek van de NSAC en dit zal dan ook gebeuren met begeleiding van instructeurs, maar de nadruk ligt op het zelfstandig touren.

    5. Ergens in de zomer zal ik als het goed is mijn C2 rots cursus gaan volgen. Ik heb nog geen idee waar en wanneer dit zal gfaan gebeuren maar ik heb er nu in ieder geval al zin in. Voor de rest zullen er nog de nodige zelfstandige tochten gemaakt worden in de zomer, maar echt concrete plannen zijn er nog niet.


    Ik heb dus aardig wat plannen voor de komende tijd, nu nog maar zien wat er allemaal van terecht komt

    [ Bericht 0% gewijzigd door Roel_spaarndam op 01-02-2007 21:25:42 ]
    pi_45904355
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 14:51 schreef Gripper het volgende:
    Jeuh, ik ga iets leuks doen! Vanaf volgende week 6 weken lang op dinsdagavond training van Ferdinand Schulte, wedstrijdklimmer en winnaar van het NK boulderen afgelopen december. Dat wordt dus flink doorpezen. Mn persoonlijke leerdoel: proberen het klimniveau richting de 6c/7a te brengen...
    Dat is toch gewoon techniek 3 cursus? Had me daar ook ooit voor opgegeven, maar heb geen tijd om mee te doen, weet alleen niet of dat ook van ferdinand was. Iig zul je wel flink moeten doorzetten idd hehe maar lijkt me voor jou geen probleem
    pi_46041876
    quote:
    Op vrijdag 2 februari 2007 00:18 schreef Sport_Life het volgende:
    Dat is toch gewoon techniek 3 cursus? Had me daar ook ooit voor opgegeven, maar heb geen tijd om mee te doen, weet alleen niet of dat ook van ferdinand was. Iig zul je wel flink moeten doorzetten idd hehe maar lijkt me voor jou geen probleem
    Fred vertelde me dat het een reeks van 6 lessen is opgezet door de nkbv (dus ik neem aan voor nkbv leden). Vorig jaar was ik degene die techniek 3 in Arnhem gaf, maar omdat ik niet meer in die regio woon ben ik ermee gestopt.
    pi_46042209
    Er is me van tevoren anders niet gevraagd of ik NKBV lid ben....
    Which reminds me: de envelop met de acceptgiro voor lidmaatschap+verzekering 2007 ligt nog ergens onder het stof

    Hoe dan ook: ik zal morgen even posten hoe de eerste avond beviel.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_46048268
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 15:40 schreef Gripper het volgende:
    Er is me van tevoren anders niet gevraagd of ik NKBV lid ben....
    Which reminds me: de envelop met de acceptgiro voor lidmaatschap+verzekering 2007 ligt nog ergens onder het stof

    Hoe dan ook: ik zal morgen even posten hoe de eerste avond beviel.
    Hehe, now that reminds me about a certain acceptgiro too
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_46065856
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 15:40 schreef Gripper het volgende:
    Hoe dan ook: ik zal morgen even posten hoe de eerste avond beviel.
    En hier dus, zoals beloofd een kort verslag. Niet te lang, want ik heb stugge pootjes.

    Eerst hebben we even aan tafel besproken wat de cursus zou inhouden. Ferdinand's opzet is niet zozeer om alleen maar technieken te oefenen of veel routes te klimmen, maar meer om door middel van het vastleggen van je sterktes en zwaktes te bepalen waar je nog aan moet werken. Iedereen had daarvoor van tevoren een verhaaltje geschreven met daarin wat hij/zij wilde leren en wat je van de cursus verwacht. Zo weet ik bijvoorbeeld van mezelf dat mn lichaamsspanning in de overhang slecht is: ik vergeet druk op mn voeten te houden en ga alleen nog maar aan mn armen hangen.

    na de voorbespreking eerst even het krachthonk in, maximaalkracht en krachtuithouding bepalen. Als je meer kunt optrekken dan alleen je eigen gewicht is dat natuurlijk een pre, en hoe vaker je kunt optrekken, deste beter zal je klimconditie zijn. Dit is maar een indicatie: er was een meisje bij dat zich niet kon optrekken maar toch 6c's klimt, en ik die me 8 of 9 keer optrek klim 6b's. Maar als je na een aantal weken deze test weer doet, zou je vooruitgang moeten zien

    Daarna wat oefeningen gedaan: oog-voet coordinatie (route klimmen, en heel vaak voeten plaatsen, liefst op kleine of slechte treetjes)
    Balansoefeningen: op overdreven manier je gewicht boven je ene been brengen, en je andere been verplaatsen, en een oefening waarbij je jezelf met je voet opzij en omhoog trekt.

    En volgende week gaan we pas echt los....

    Ik denk dat dit een paar nuttige weken worden, en dat ik hier veel van kan leren. We hebben ook een leuk groepje, 8 man, allemaal even gemotiveerd.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_46072901
    Klinkt goed allemaal.
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 09:18 schreef Gripper het volgende:
    Zo weet ik bijvoorbeeld van mezelf dat mn lichaamsspanning in de overhang slecht is: ik vergeet druk op mn voeten te houden en ga alleen nog maar aan mn armen hangen.
    Hier maak je een redenatie die niet hoeft te kloppen. Dat je aan je armen komt te hangen hoeft niet perse aan een gebrek aan lichaamsspanning te liggen. Misschien zijn er manco's in je overhangtechniek of los je bewegingen inefficient op of concentreer je je teveel op je bovenlichaam en armen, waardoor de aandacht op je voetwerk minder is etc. etc. etc. Fred zal je hierbij vast kunnen helpen.
    pi_46072990
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 13:45 schreef mirugai het volgende:
    Klinkt goed allemaal.
    [..]

    Hier maak je een redenatie die niet hoeft te kloppen. Dat je aan je armen komt te hangen hoeft niet perse aan een gebrek aan lichaamsspanning te liggen. Misschien zijn er manco's in je overhangtechniek of los je bewegingen inefficient op of concentreer je je teveel op je bovenlichaam en armen, waardoor de aandacht op je voetwerk minder is etc. etc. etc. Fred zal je hierbij vast kunnen helpen.
    Dat laatste is zeker waar, ik vergeet mn voeten en concentreer me op mn bovenlichaam. Werk aan de winkel
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_46078561
    Vanaf 6a/b is het toch voornamelijk kracht, zelf-aangeleerde techniek (aangezien geen enkele klimmer even lang/zwaar is, iedereen klimt op zijn eigen manier) in combinatie met een hele berg doorzettingsvermogen dat het hem doet denk ik .
    Tenminste dat is een beetje mijn ervaring, als ik zo kijk naar mijn klimpartner die 15 cm langer is moet ik het toch vooral van dynamic hebben, en hij van lengte/lenigheid.
    Hiermee zeg ik uiteraard niet dat een techniek cursus nutteloos is, integendeel zelfs! Maar minstens zo belangrijk is je persoonlijke ontwikkeling. Geen enkele techniek is "goed" of "fout", het is gewoon de techniek zoeken die het best bij je past! En veel oefenen .

    Maar nogmaals, dat is een beetje hoe ik erover denk he .

    Ik verhuis volgende week naar Nijmegen en volgens mn nieuwe buurvrouw (klimt ook!) is de klimhal van Nijmegen daar om de hoek!! Supermooi!!

    [ Bericht 9% gewijzigd door Sport_Life op 07-02-2007 16:54:23 ]
      woensdag 7 februari 2007 @ 17:53:07 #80
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_46080712
    hoevaak moet je per week eigenlijk klimmen om makkelijk een 6a te klimmen; zodat je niveau tegen de 6b aanlicht? Ik klim nu 1x per week alweer een aantal maanden achterelkaar en alle 5c's lukken nu wel volgens mij. Met 6a heb ik alleen nog wel wat moeite...
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_46082293
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 16:48 schreef Sport_Life het volgende:
    Vanaf 6a/b is het toch voornamelijk kracht, zelf-aangeleerde techniek (aangezien geen enkele klimmer even lang/zwaar is, iedereen klimt op zijn eigen manier) in combinatie met een hele berg doorzettingsvermogen dat het hem doet denk ik .
    Tenminste dat is een beetje mijn ervaring, als ik zo kijk naar mijn klimpartner die 15 cm langer is moet ik het toch vooral van dynamic hebben, en hij van lengte/lenigheid.
    Hiermee zeg ik uiteraard niet dat een techniek cursus nutteloos is, integendeel zelfs! Maar minstens zo belangrijk is je persoonlijke ontwikkeling. Geen enkele techniek is "goed" of "fout", het is gewoon de techniek zoeken die het best bij je past! En veel oefenen .

    Maar nogmaals, dat is een beetje hoe ik erover denk he .
    Gelul. Nog nooit van biomechanica gehoord? En alls jij gaat rusten op een klein greepje terwijl de volgende een joekel van een bak is, dan is echt wel fout hoor. En zo zijn er nog wel meer dingen.
    Kijk, de voorkeuren, morfologie, sterke en zwakke punten van een klimmer tellen allemaal mee, waardoor veel aspecten van techniek in een grijs gebied terecht komen maar je kunt regelmatig duidelijk bepaalde aspecten in de techniek van een klimmer/klimster als goed of fout bestempelen.
    pi_46086512
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 17:53 schreef The.PhantoM het volgende:
    hoevaak moet je per week eigenlijk klimmen om makkelijk een 6a te klimmen; zodat je niveau tegen de 6b aanlicht? Ik klim nu 1x per week alweer een aantal maanden achterelkaar en alle 5c's lukken nu wel volgens mij. Met 6a heb ik alleen nog wel wat moeite...
    Met twee keer in de week klimmen moet een 6a haalbaar zijn. Om het dan bij te houden kun je misschien toe met 1 keer in de week, ik tenminste wel. En ga ook eens een dag in de week boulderen, doet wonderen voor je techniek en kracht!
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_46089624
    Tsja, ligt er vooral aan hoe lang je al klimt en hoe je techniek is (lees: hoe afhankelijk je bent van je kracht/duur). Ik klim al een paar jaar en na 4 maanden geen/paar keer plastic gezien te hebben klom ik nog altijd 6a's (niet allemaal, maar wel een flink aantal). Als je nog niet zo lang klimt ga je ook sneller achteruit als je even niet klimt.

    Maar samengevat zou ik zeggen dat het met 1x in de week wel moet lukken als je af en toe nog een bouldersessie of extra halbezoek (of beter nog...rots) erbij pakt.
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
      vrijdag 16 februari 2007 @ 16:03:34 #84
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_46370877
    ohja dit topic hadden we ook nog

    ik klim weer
    welliswaar maar 1 keer in de week, maar je moet ergens beginnen
    mn knie is [nog niet officieel, maar het gaat heel goed] beter dus ik begin voorzichtig weer wat te trainen [met knieband]
    van de week mn eerste 6a weer geklommen
    an urge to help mankind overcomes me
    pi_46371721
    Mijn klimmaat en ik zijn al 3 weken afwisselend verhinderd, en komende week is hij op vakantie Andere lui lukken ook niet, dus ik baal een beetje. Zeker nu ik komende week een zee van tijd heb. Helaas.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_46371900
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 18:47 schreef mirugai het volgende:

    [..]

    Gelul. Nog nooit van biomechanica gehoord? En alls jij gaat rusten op een klein greepje terwijl de volgende een joekel van een bak is, dan is echt wel fout hoor. En zo zijn er nog wel meer dingen.
    Kijk, de voorkeuren, morfologie, sterke en zwakke punten van een klimmer tellen allemaal mee, waardoor veel aspecten van techniek in een grijs gebied terecht komen maar je kunt regelmatig duidelijk bepaalde aspecten in de techniek van een klimmer/klimster als goed of fout bestempelen.
    dat soort dingen heb je gelijk in. Maar als je eens goed naar elke klimmer kijkt zie je dat iedereen een beetje een eigen techniek aan heeft geleerd, die het best bij het lichaam past. Dat is gewoon kwestie van trainen, trainen en nog eens trainen, die cursussen zijn meer een extra daarop.
    pi_46371957
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:32 schreef Casparovvv het volgende:
    Mijn klimmaat en ik zijn al 3 weken afwisselend verhinderd, en komende week is hij op vakantie Andere lui lukken ook niet, dus ik baal een beetje. Zeker nu ik komende week een zee van tijd heb. Helaas.
    bekend probleem.. Dinsdag is er altijd wel iemand van onze groep, maar de andere dagen helaas niet altijd. Je kan altijd nog op de bonnefooi gaan en desnoods een avondje alleen boulderen als het rustig is, maar ik kom dan altijd wat motivatie tekort. Ga ik maar weer naar mn vriendin

    ik heb mezelf nu voorgesteld om 2x per week in Nijmegen te klimmen en 1x per week in Nieuwegein, en ga het nu ook echt doen.. . Motivatie was ver te zoeken afgelopen 2 jaar
    pi_46372001
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:39 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    dat soort dingen heb je gelijk in. Maar als je eens goed naar elke klimmer kijkt zie je dat iedereen een beetje een eigen techniek aan heeft geleerd, die het best bij het lichaam past. Dat is gewoon kwestie van trainen, trainen en nog eens trainen, die cursussen zijn meer een extra daarop.
    Dat werd mij ook afgelopen dinsdag nog verteld tijdens cursus #2: Het gaat er niet om dat jullie als een stel robots allemaal dezelfde techniek aanleren, het gaat erom dat je uitvindt wat jouw techniek is, wele aspecten daarvan goed werken, en welke aspecten niet goed werken (en die je dus óf moet verbeteren, óf helemaal overboord gooien)
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_46372160
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:41 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    bekend probleem.. Dinsdag is er altijd wel iemand van onze groep, maar de andere dagen helaas niet altijd. Je kan altijd nog op de bonnefooi gaan en desnoods een avondje alleen boulderen als het rustig is, maar ik kom dan altijd wat motivatie tekort. Ga ik maar weer naar mn vriendin

    ik heb mezelf nu voorgesteld om 2x per week in Nijmegen te klimmen en 1x per week in Nieuwegein, en ga het nu ook echt doen.. . Motivatie was ver te zoeken afgelopen 2 jaar
    Er valt weinig spannends te boulderen bij MC. Helaas.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_46372267
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:47 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    Er valt weinig spannends te boulderen bij MC. Helaas.
    Meneer klaagt datie als thuiswand Monte Cervino heeft, verwend nest!! Super hal dat, ben er laatst nog geweest, lekker kracht lopen trainen! . (maw: 6a's achter elkaar uitklimmen -> verzuren!!)
    Maar idd wel minder boulder mogelijkheden, hoewel er een tijdje terug wel zo'n mobiele boulder wand in het midden stond, waar is die heen?? (niet dat dat ding nou zo geweldig was... best dom ding eigenlijk ). Heeft Steep Part (R'dam) geen boulderwand eigenlijk? Den Haag een hele kleine..
    pi_46372354
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:50 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    Meneer klaagt datie als thuiswand Monte Cervino heeft, verwend nest!! Super hal dat, ben er laatst nog geweest, lekker kracht lopen trainen! . (maw: 6a's achter elkaar uitklimmen -> verzuren!!)
    Maar idd wel minder boulder mogelijkheden, hoewel er een tijdje terug wel zo'n mobiele boulder wand in het midden stond, waar is die heen?? (niet dat dat ding nou zo geweldig was... best dom ding eigenlijk )
    Weet ik niet, nooit zien staan. Er is een zekermachine maar daarop kan je maar 3/4 routes klimmen, was ik vrij snel op uitgekeken. Ik ben bang dat ik geen 5b meer uitklim, ik heb nog nooit zo lang stil gestaan Ben uit wanhoop vandaag aan het optrekken geweest in het trappengat.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_46372628
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:53 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    Weet ik niet, nooit zien staan. Er is een zekermachine maar daarop kan je maar 3/4 routes klimmen, was ik vrij snel op uitgekeken. Ik ben bang dat ik geen 5b meer uitklim, ik heb nog nooit zo lang stil gestaan Ben uit wanhoop vandaag aan het optrekken geweest in het trappengat.
    Die zekermachine.. ben daar bijna mn arm kwijtgeraakt. We waren met een aantal mensen daar aan het speedclimben, en toen ik mezelf liet zakken raakte ik met mn pols vast in een ander touw en beide uiteindes wikkelde zich om mijn arm heen. Ondertussen gaat dat automatische zekeraparaat gewoon door met zakken, en ik kwam muurvast aan dat touw te hangen. Mensen beneden zagen mij heel eng aan 1 hand hangen en schrokken zich dood, ik kon me gelukkig met de andere hand nog bevrijden. Maar voor mij geen zekermachine meer .
    pi_46373030
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 17:02 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    Die zekermachine.. ben daar bijna mn arm kwijtgeraakt. We waren met een aantal mensen daar aan het speedclimben, en toen ik mezelf liet zakken raakte ik met mn pols vast in een ander touw en beide uiteindes wikkelde zich om mijn arm heen. Ondertussen gaat dat automatische zekeraparaat gewoon door met zakken, en ik kwam muurvast aan dat touw te hangen. Mensen beneden zagen mij heel eng aan 1 hand hangen en schrokken zich dood, ik kon me gelukkig met de andere hand nog bevrijden. Maar voor mij geen zekermachine meer .
    , Sorry, ik mag niet lachen. Mijn ergste ongeluk was een bak die ik uit de muur trok toen ik er met beide handen aan hing, kwam vervolgens op mijn kop terecht (die bak, niet ikzelf). Baalde ik flink van want ik was net voorbij de crux van een route. Was overigens niet in MC.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_46373139
    Tijdje terug een route gebouwd, maar was nog niet helemaal af (grepen moesten nog aangedraaid worden) maar waren wel mensen hem al aan het klimmen. Komt er op een gegeven moment een vent van +/- 150 kg naar me toe met een gezicht van of ik die ene grote greep daarboven in eventjes heel snel aan wil draaien.. Meneer was zich kapot geschrokken toen een greep een kwartslag draaide, tja sorry .
    pi_46373316
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 17:19 schreef Sport_Life het volgende:
    Tijdje terug een route gebouwd, maar was nog niet helemaal af (grepen moesten nog aangedraaid worden) maar waren wel mensen hem al aan het klimmen. Komt er op een gegeven moment een vent van +/- 150 kg naar me toe met een gezicht van of ik die ene grote greep daarboven in eventjes heel snel aan wil draaien.. Meneer was zich kapot geschrokken toen een greep een kwartslag draaide, tja sorry .
    Klimmers zijn altijd ongeduldig. Ik heb me eens een half uur lang lopen frustreren aan een (nog ongewaardeerde) route die vrij makkelijk was, maar waarvan de crux gewoon niet te doen was. Vergelijk het met een 5b waar ineens enorme dyno in zit. Bleek dat ze nog een greepje moesten plaatsen
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_46375209
    Hej leuk topic, ik klim zelf sinds 1 jaar en ben begonnen bij la vita sana in blerick , venlo (www.lavitasana.nl). Tevens klim ik in de warmere dagen op fliegerhorst (www.fliegerhorst.nl).

    Ik klim nu ongeveer 5b/c en ik wil dus echt graag naar een 6a

    Volgende week ga ik weer eens naar nideggen (eiffel - duitsland) om het nieuwe buitenseizoen in te luiden (aangezien de weersvoorspellingen redelijk goed zijn).

    Ps. mischien fliegerhorst en lavitasana toevoegen in de hallen/klim lijst?
    pi_46375628
    Straks naar Chateauvert Lekker klimmen met een zonnetje en 15 graden, heb er zin in! Woensdag dan naar de Calanque
    pi_46383734
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 18:44 schreef superheist het volgende:
    Straks naar Chateauvert Lekker klimmen met een zonnetje en 15 graden, heb er zin in! Woensdag dan naar de Calanque
    Ben daar de tweede week van januari geweest, echt super gebied! In Calanque helaas niet kunnen klimmen, we waren verkeerd gelopen.. (je moet het middelste pad hebben). Topo was ook niet echt duidelijk. Anyway nog wel heerlijk geklommen in Buoux (van Bjoeks ja ) echt super rotsen zijn dat, echte aanrader!

    Overigens hadden wij temperaturen van 15-20 graden!!
    pi_46403129
    Gezocht: klimgebied noord frankrijk, sport, routes van 4a-6a. Liefste enkele multipitch (2-3 lengtes).

    Aangezien onze klimkaarten voor belgie vertraging hebben en we a.s. maandag willen gaan

    Edit: west duitsland zou eigenlijk nog beter zijn.

    [ Bericht 11% gewijzigd door marshall op 17-02-2007 17:58:31 ]
    pi_46405793
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 17:38 schreef marshall het volgende:
    Gezocht: klimgebied noord frankrijk, sport, routes van 4a-6a. Liefste enkele multipitch (2-3 lengtes).

    Aangezien onze klimkaarten voor belgie vertraging hebben en we a.s. maandag willen gaan

    Edit: west duitsland zou eigenlijk nog beter zijn.
    Frankrijk: Vogezen, maar nu beetje koud voor denk ik (zal nog wel sneeuw liggen). Is zo'n 6 uur rijden.
    Duitsland: Ibbenburen, bij Munster. Is zo'n 4/5 uur rijden. (enkele touwlengtes)
    Belgie: Freyr, is ongeveer 3/4 uurtjes rijden.
    pi_46407126
    tfp
    'The Less you know, The more you believe'
    pi_46532293
    quote:
    Op woensdag 7 februari 2007 16:48 schreef Sport_Life het volgende:
    ....
    Ik verhuis volgende week naar Nijmegen en volgens mn nieuwe buurvrouw (klimt ook!) is de klimhal van Nijmegen daar om de hoek!! Supermooi!!
    He Sport Life! Inmiddels in Nijmegen gesetteld? Heb je je al aangemeld bij de NijSAC? Zo ja of nee, heb je dan toch zin om mee te doen in het NijSAC batavierenrace team (de bata is op 28 april dit jaar)? We zoeken nog een paar lopers.
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_46556247
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 17:51 schreef Lortnoc het volgende:

    [..]

    He Sport Life! Inmiddels in Nijmegen gesetteld? Heb je je al aangemeld bij de NijSAC? Zo ja of nee, heb je dan toch zin om mee te doen in het NijSAC batavierenrace team (de bata is op 28 april dit jaar)? We zoeken nog een paar lopers.
    Ben vorige week verhuist, maar eigenlijk nog geen tijd gehad om bij Nijsac aan te melden. Batavierenrace is een hardlooprace? Kan nergens info vinden op de website behalve in de agenda.

    Ik geloof dat er dinsdags een meeting is?
    pi_46558011
    De bata is inderdaad een hardloop-estafette-race voor studenten (zie www.batavierenrace.nl en http://nijsac.climbing.nl/commissies/batacie/main.html). Elke dinsdag trainen we hiervoor maar het is verder geen verplichting om dan te komen (maar wel leuk natuurlijk ).
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_46696334
    wilde me net aanmelden bij de Nijsac, maar dat gaat me dan 125E kosten, dat heb ik momenteel even niet.. . Maar ik wil wel meetrainen met hardlopen, waar meld ik me aan zonder dat ik lid ben van Nijsac?

    Gaat er vanmiddag of vroeg in de avond nog iemand in Nijmegen klimmen heel toevallig?
      maandag 26 februari 2007 @ 16:09:47 #106
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_46698019
    kan je je "klimspieren" eigenlijk ook gewoon thuis trainen? Ik heb wel een powerball maar dat werkt gewoon niet. Ik wil me uithoudingsvermogen van me armen trainen, zodat ik minder snel verzuur. In de klimhal moet je dit trainen door veel routes net onder je nivo te klimmen toch?
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_46698456
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 15:19 schreef Sport_Life het volgende:
    wilde me net aanmelden bij de Nijsac, maar dat gaat me dan 125E kosten, dat heb ik momenteel even niet.. . Maar ik wil wel meetrainen met hardlopen, waar meld ik me aan zonder dat ik lid ben van Nijsac?

    Gaat er vanmiddag of vroeg in de avond nog iemand in Nijmegen klimmen heel toevallig?
    Tsja, die sportkaart inderdaad. Krijg je geen spijt van trouwens, gratis klimmen en boulderen op écht geen kinderactige wandjes, gratis fitness, gratis squash enz.

    Maandagavond is de standaard klimavond voor Nijsaccers in de hal, ik ben er vanavond ook rond 19.30. Tof dat je komt! Aanmelden voor de bata kan voor iedereen via deze link:

    http://nijsac.climbing.nl/commissies/batacie/form_bata_html
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_46700110
    Zo, gisteren terug van Chateauvert en de Calanque, heerlijk geklommen met heerlijk weer Werden na twee dagen we van het bivak veldje bij Morgiou afgeschopt door de boswachters. Gelukkig waren we maar met z'n 4'n maar anders was er waarschijnlijk wel meer gezeik geweest. Verslag komt nog wel
    pi_46723128
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 17:11 schreef superheist het volgende:
    Zo, gisteren terug van Chateauvert en de Calanque, heerlijk geklommen met heerlijk weer Werden na twee dagen we van het bivak veldje bij Morgiou afgeschopt door de boswachters. Gelukkig waren we maar met z'n 4'n maar anders was er waarschijnlijk wel meer gezeik geweest. Verslag komt nog wel
    Ik geloof niks zonder foto's
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_46765830
    Attention!

    Het is kort dag, maar heeft iemand zin en tijd om vanavond in Arnhem te gaan klimmen? Er is een testdag voor het nieuwe mammut spul voor 2007: je kunt hun nieuwe klimgordel, schoentjes en touw proberen. En ja, je mag er voorklimvallen mee maken
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_46774500
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 11:31 schreef Gripper het volgende:
    Attention!

    Het is kort dag, maar heeft iemand zin en tijd om vanavond in Arnhem te gaan klimmen? Er is een testdag voor het nieuwe mammut spul voor 2007: je kunt hun nieuwe klimgordel, schoentjes en touw proberen. En ja, je mag er voorklimvallen mee maken
    Helaas woon ik er niet in de buurt
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_46778633
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 11:31 schreef Gripper het volgende:
    Attention!

    Het is kort dag, maar heeft iemand zin en tijd om vanavond in Arnhem te gaan klimmen? Er is een testdag voor het nieuwe mammut spul voor 2007: je kunt hun nieuwe klimgordel, schoentjes en touw proberen. En ja, je mag er voorklimvallen mee maken
    Dat was gisteren in Nieuwegein . Wel mooi geregeld allemaal, genoeg schoentjes op voorraad iig heb die geel/blauwe's met klitteband nog geprobeerd, heerlijke schoentjes!
    pi_46778738
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 17:36 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    Dat was gisteren in Nieuwegein . Wel mooi geregeld allemaal, genoeg schoentjes op voorraad iig heb die geel/blauwe's met klitteband nog geprobeerd, heerlijke schoentjes!
    Ze zien er inderdaad goed uit op diverse foto's, ik ben heel benieuwd :-)
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_46778797
    whehe, leuk plaatje gevonden via climbing: suf beest

    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_46780831
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 17:39 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Ze zien er inderdaad goed uit op diverse foto's, ik ben heel benieuwd :-)
    Ken meerdere mensen die ze hebben, iedereen vind ze heerlijk!
    pi_46965599
    Vanmiddag eindelijk weer eens klimmen, voor het eerst in, voor het gevoel, maanden

    ...

    En nu moet ik er ook nog eens door weer en wind heen fietsen
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_46970349
    Heb ook een tijdje veel geklommen, maar in verband met andere sporten een tijdje geen aandacht aan gegeven.

    Nu wil ik het weer een beetje oppakken, door met mn vriendin te gaan klimmen. Er is echter een probleempje, ik weeg ongeveer 85 kg en mn vriendin 55. Hoe kan ik veilig met haar klimmen? Zijn er speciale zekerings methodes voor? In de klimhal kan ik wellicht een gri-gri proberen, maar ik ben er dan nog bang voor dat mocht ik vallen, we wisselen van positie. (ik kei hard op de grond en zei de lucht in).

    En in de rotsen? zijn er dan andere methodes? HMS zekering aan de rots oid?. Of misschien dat ik alleen moet naklimmen, maja das ook niet echt een optie..
    pi_46971587
    tja, in principe maakt het verschil in gewicht niet heel veel uit denk ik. Met naklimmen idd helemaal niet, met voorklimmen moet je vriendin gewoon goed opletten en statisch zekeren.
    pi_46972216
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 12:11 schreef Bramvanlith het volgende:
    Heb ook een tijdje veel geklommen, maar in verband met andere sporten een tijdje geen aandacht aan gegeven.

    Nu wil ik het weer een beetje oppakken, door met mn vriendin te gaan klimmen. Er is echter een probleempje, ik weeg ongeveer 85 kg en mn vriendin 55. Hoe kan ik veilig met haar klimmen? Zijn er speciale zekerings methodes voor? In de klimhal kan ik wellicht een gri-gri proberen, maar ik ben er dan nog bang voor dat mocht ik vallen, we wisselen van positie. (ik kei hard op de grond en zei de lucht in).

    En in de rotsen? zijn er dan andere methodes? HMS zekering aan de rots oid?. Of misschien dat ik alleen moet naklimmen, maja das ook niet echt een optie..
    85 KG en 55 KG is geen probleem, zorg ervoor dat zij wel een beetje strak zekert, dus niet bij een dakje heel losjes touw laten vieren... Verder spreek ik uit ervaring dat je beter geen GriGri kunt gebruiken, want met een Grigri is het best lastig om iemand te controleren bij het vallen, met een handmatig model kun je direct touw uitgeven, ipv bij een grigi je eerst die hendel op moet zoeken. Dus als jij valt, en zij omhoog schiet is het met een grigri lastig voor haar om zichzelf direct op de grond neer te zetten.

    Verder is het voorklimmen lastig tot het 3e of 4e setje, daarna zit er zoveel weerstand in dat het makkelijker gaat. Wat iig wel handig is om haar zelfzekering om een boom heen te leggen voor het geval ze keihard tegen de rots gesmakt wordt..
    pi_46973463
    Jup dat dacht ik al, maar geen probleem? Ik heb wel eens een klimmaatje aardig hoog de lucht in gekregen (onbedoeld).
    pi_46973768
    ik weeg 60 en klim ook met klimpartners die 80/90 wegen. Soms weleens lastig, maar wel goed te doen.
    pi_46977513
    Ik bind me zusje ook altijd beneden vast als ik ga voorklimmen.
    Gewoon even ergens een zelfzekering aan maken en het omhoog trekken is opgelost. Bij ons is het iig nog nooit fout gegaan
    pi_46985660
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 08:45 schreef Casparovvv het volgende:
    Vanmiddag eindelijk weer eens klimmen, voor het eerst in, voor het gevoel, maanden

    ...

    En nu moet ik er ook nog eens door weer en wind heen fietsen
    Toch nog wat 5b'tjes uitgeklommen, heb zes weken niets gedaan. Viel me niet tegen. Heb rustig aan gedaan.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      zaterdag 10 maart 2007 @ 00:42:50 #124
    140365 Keileweg-ethicus
    Groot en zelfbenoemd denker
    pi_47114346
    Zo, vanavond naar tevredenheid geklommen (Cave/Mountain Network Arnhem). Na een flinke koolhydratenmaaltijd ging de eerste 6a alsof het een 5b was, echt ongelooflijk.

    Trouwens, mag ik ook in de OP?

    Discipline: Sportklimmen
    Niveau hal/rots: Hal 6a+/rost: is alweer een tijdje geleden, ik gok 5c ofzo.
    Alpinisme: nvt
    Favoriete hal: Ik ken er eigenlijk maar één: Cave te Arnhem.
    Voorklimmen: Sporadisch, in de hal gaat het lastig en buiten klimmen doe ik niet zo vaak.
    Begonnen: Pfoe, 2004 denk ik... herontdekt: eind 2006.
    Thuishal: Cave, Arnhem
    Overige: Als ik eenmaal studeer hoop ik meer te kunnen klimmen, nu woon ik in een stad zonder hal... o, was het maar vast zo ver.
    Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
    pi_47114933
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 00:42 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
    Zo, vanavond naar tevredenheid geklommen (Cave/Mountain Network Arnhem). Na een flinke koolhydratenmaaltijd ging de eerste 6a alsof het een 5b was, echt ongelooflijk.

    Trouwens, mag ik ook in de OP?

    Discipline: Sportklimmen
    Niveau hal/rots: Hal 6a+/rost: is alweer een tijdje geleden, ik gok 5c ofzo.
    Alpinisme: nvt
    Favoriete hal: Ik ken er eigenlijk maar één: Cave te Arnhem.
    Voorklimmen: Sporadisch, in de hal gaat het lastig en buiten klimmen doe ik niet zo vaak.
    Begonnen: Pfoe, 2004 denk ik... herontdekt: eind 2006.
    Thuishal: Cave, Arnhem
    Overige: Als ik eenmaal studeer hoop ik meer te kunnen klimmen, nu woon ik in een stad zonder hal... o, was het maar vast zo ver.
    kan je zelf wijzigen in de wiki http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Klimmen
      zaterdag 10 maart 2007 @ 11:48:09 #126
    140365 Keileweg-ethicus
    Groot en zelfbenoemd denker
    pi_47119822
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 01:03 schreef superheist het volgende:

    [..]

    kan je zelf wijzigen in de wiki http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Klimmen


    Done.
    Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
    pi_47131316
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 16:15 schreef superheist het volgende:
    niet klimmen met een ring om http://www.uk-climbing.co.uk/phpBB22/viewtopic.php?t=535
    Niet voor de zwakke maag
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_47131385
    Maargoed, inderdaad gevaarlijk. Ik zat van de week met mijn wijsvinger tussen een haak en een touw waar spanning op stond, niet prettig. Wilde een toprope netjes terug hangen in een overhang, maar dat ging niet zo heel soepel.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      zondag 11 maart 2007 @ 12:53:20 #130
    140365 Keileweg-ethicus
    Groot en zelfbenoemd denker
    pi_47150724
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 16:15 schreef superheist het volgende:
    niet klimmen met een ring om http://www.uk-climbing.co.uk/phpBB22/viewtopic.php?t=535


    En ik maar klikken, in al mijn naïviteit en onschuld...

    Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
    pi_47151086
    Ik ben een keer bijna mijn arm kwijt geraakt bij een val.. .
    pi_47151478
    Weet iemand of er ook bergen zijn van 6.000m+ die zonder ervaring te beklimmen is?
      zondag 11 maart 2007 @ 13:40:29 #133
    120482 mirugai
    very fishy
    pi_47152114
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 13:04 schreef Sport_Life het volgende:
    Ik ben een keer bijna mijn arm kwijt geraakt bij een val.. .
    hehe, nu beginnen de sterke verhalen te komen...
    pi_47152166
    Altijd leuk om dat soort dingen in de kroeg te vertellen .
      zondag 11 maart 2007 @ 14:04:16 #135
    120482 mirugai
    very fishy
    pi_47153036
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 13:41 schreef Sport_Life het volgende:
    Altijd leuk om dat soort dingen in de kroeg te vertellen .
    ja precies.
    Zo had ik een keer een dat m'n been werd afgerukt, maar gelukkig had ik een dunne schlinge en een naald zodat ik 'm snel kon aannaaien. De laatste touwlengte ging er wat lastiger door, maar ik liet me niet kisten!
    pi_47155760
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 13:04 schreef Sport_Life het volgende:
    Ik ben een keer bijna mijn arm kwijt geraakt bij een val.. .
    Aan de zekermachine in MC, waar zelfs een autistische olifant zich nog niet aan kan bezeren.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_47158780
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 13:18 schreef avw1982 het volgende:
    Weet iemand of er ook bergen zijn van 6.000m+ die zonder ervaring te beklimmen is?
    Waarom zou je dat willen? Helemaal zonder ervaring zou ik alleen bergen zonder sneeuw of ijs met een wandelpad naar de top opgaan maar bij alle bergen boven de 6000m heb je in ieder geval te maken met sneeuwvelden en of gletschers. Er zijn wel makkelijke natuurlijk.

    PS Sport_Life, zie je PM.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Lortnoc op 11-03-2007 16:47:01 ]
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_47159406
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 16:31 schreef Lortnoc het volgende:

    [..]

    Waarom zou je dat willen? Helemaal zonder ervaring zou ik alleen bergen zonder sneeuw of ijs met een wandelpad naar de top opgaan maar bij alle bergen boven de 6000m heb je in ieder geval te maken met sneeuwvelden en of gletschers. Er zijn wel makkelijke natuurlijk.

    PS Sport_Life, zie je PM.
    Waarom ik dat zal willen? Gewoon mn hoogterecord verbeteren. Wil er alleen niet al te veel cursussen e.d. voor doen. Dus wat is makkelijk.
    pi_47163903
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 16:52 schreef avw1982 het volgende:

    [..]

    Waarom ik dat zal willen? Gewoon mn hoogterecord verbeteren. Wil er alleen niet al te veel cursussen e.d. voor doen. Dus wat is makkelijk.
    Ik ben geen alpinist, maar zonder ervaring en een instelling als: ''ik wil er niet teveel cursussen voor doen'', vraag ik me af of het verstandig is. Er zijn mensen die zulke beklimmingen maanden voorbereiden, 't is geen kwestie van even een datum prikken en een weekje vrij plannen in de zomer. Als je je hoogterecord wil verbeteren is het misschien makkelijker om met een 747 de oceaan over te vliegen.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_47164061
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 19:07 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    Ik ben geen alpinist, maar zonder ervaring en een instelling als: ''ik wil er niet teveel cursussen voor doen'', vraag ik me af of het verstandig is. Er zijn mensen die zulke beklimmingen maanden voorbereiden, 't is geen kwestie van even een datum prikken en een weekje vrij plannen in de zomer. Als je je hoogterecord wil verbeteren is het misschien makkelijker om met een 747 de oceaan over te vliegen.
    Ik bedoel gewoon net een berg zoals de Kilimanjaro. Zijn er nog meer van dit soort 'wandelbergen'. Zulke trekkings trekken mij gewoon meer dan het echte alpenisme.
    pi_47176741
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 15:14 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    Aan de zekermachine in MC, waar zelfs een autistische olifant zich nog niet aan kan bezeren.
    dat hele ding is gaar. maat van me was daar 10m naar beneden gekukkelt toen dat ding weigerde te remmen. (was er zelf niet bij moet ik eerlijk zeggen hoor )
    pi_47176760
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 16:31 schreef Lortnoc het volgende:

    [..]


    PS Sport_Life, zie je PM.
    ja zal je morgen ff terug pmen?

    [ Bericht 9% gewijzigd door Sport_Life op 12-03-2007 14:44:07 ]
    pi_47176795
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 16:31 schreef Lortnoc het volgende:

    [..]

    Waarom zou je dat willen? Helemaal zonder ervaring zou ik alleen bergen zonder sneeuw of ijs met een wandelpad naar de top opgaan maar bij alle bergen boven de 6000m heb je in ieder geval te maken met sneeuwvelden en of gletschers. Er zijn wel makkelijke natuurlijk.

    wat te denken van hoogteziektes.
      maandag 12 maart 2007 @ 00:37:34 #144
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_47177231
    nog mensen hier die met pasen naar bleau gaan?
    an urge to help mankind overcomes me
    pi_47180481
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 00:19 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    wat te denken van hoogteziektes.
    Tot 5.895m had ik nog amper last, dus wil gewoon proberen of nog hoger me ook lukt.
    pi_47180660
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 00:17 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    dat hele ding is gaar. maat van me was daar 10m naar beneden gekukkelt toen dat ding weigerde te remmen. (was er zelf niet bij moet ik eerlijk zeggen hoor )
    Hij hangt er nog steeds, dus blijkbaar is ie veilig genoeg Als iemand er 10 meter naar beneden dondert zou ik 'm als hal niet durven laten hangen.

    Ik gebruik 'm zelf ook niet hoor, heb meer vertrouwen in mijn klimmaatje. Daarnaast vind ik de routes absoluut niet ideaal.

    Zijn er eigenlijk mensen die regelmatig in MC klimmen? Ik begrijp dat iedereen wel eens een keer de hal der hallen ( ) heeft bezocht, maar heeft iemand 'm als thuishal?
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      maandag 12 maart 2007 @ 13:35:12 #147
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_47188234
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 00:42 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
    Zo, vanavond naar tevredenheid geklommen (Cave/Mountain Network Arnhem).
    Kunnen we wel eens een keer elkaar gedag zeggen Ik ben er sowieso altijd wel op dinsdagen, en verder variabel op donderdag, vrijdag of zondag.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      maandag 12 maart 2007 @ 19:53:50 #148
    140365 Keileweg-ethicus
    Groot en zelfbenoemd denker
    pi_47202658
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 13:35 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Kunnen we wel eens een keer elkaar gedag zeggen Ik ben er sowieso altijd wel op dinsdagen, en verder variabel op donderdag, vrijdag of zondag.
    Ik ben er als het goed is vrijdagavond weer. Ben jij de indo met de gigantische bovenarmen?
    Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
      dinsdag 13 maart 2007 @ 08:52:18 #149
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_47218214
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 19:53 schreef Keileweg-ethicus het volgende:

    [..]

    Ik ben er als het goed is vrijdagavond weer. Ben jij de indo met de gigantische bovenarmen?
    Nee, da's Errol. Maar kijk eens in mn fotoboek, zie ik eruit als een indo?
    We komen elkaar vast wel eens tegen
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      zaterdag 17 maart 2007 @ 18:13:43 #150
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_47374147
    tvp, want ik wil ook eens gaan klimmen in Groningen .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_47546087
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      donderdag 22 maart 2007 @ 14:22:20 #152
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_47547189
    * saaw organiseert hallencompetitie in TussenHemelEnAarde dit jaar
    an urge to help mankind overcomes me
    pi_47561232
    quote:
    Mooie filmpjes idd

    Ik denk alleen dat ik het niet echt zou kunnen waarderen als er plotseling een straaljager voorbij komt vliegen als ik net bij een sleutelpassage in de Matterhorn oostwand zit

    [ Bericht 2% gewijzigd door Roel_spaarndam op 23-03-2007 00:21:59 ]
    pi_47571523
    quote:
    Op donderdag 22 maart 2007 21:13 schreef Roel_spaarndam het volgende:

    Ik denk alleen dat ik het niet echt zou kunnen waarderen als er plotseling een straaljager voorbij komt vliegen als ik net bij een sleutelpassage in de Matterhorn oostwand zit
    In Bergschenhoek kan je het hele jaar door oefenen
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      vrijdag 23 maart 2007 @ 09:14:36 #155
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_47571758
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 09:00 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    In Bergschenhoek kan je het hele jaar door oefenen
    Met straaljagergarantie?
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_47578850
    quote:
    Die 2e komt van de film "first decent", met constant dit soort dingen, echt meesterlijk! .
    pi_47578917
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 09:00 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    In Bergschenhoek kan je het hele jaar door oefenen
    jij weer met je mc
    pi_47580963
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 09:14 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Met straaljagergarantie?
    Hmmm... Nee, maarja, wat wil je voor dat geld
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_47580980
    quote:
    Op vrijdag 23 maart 2007 13:20 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    jij weer met je mc
    Ach ja, het is een 'replica'. Alleen iets minder hoog.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_47581546
    Da's waar!

    Bjoeks is ook een "replica" van het Franse Buoux, maar behalve de namen (al die wanden hebben de namen gekregen van dat Franse) zit er niet zoveel vergelijking in . Wel super mooi wandje, Buoux!!
    pi_47662998
    Vanavond begint op Discovery de serie Beyond de Limit.

    Het lijkt me wel een interessante serie.

    Meer info via http://www.discoverychannel.nl/everest/index.shtml
    pi_47663450
    quote:
    Leuke beelden.

    Zouden ze bij lawinegevaar door het trillingen op deze manier ook bewust lawines kunnen opwekken ?
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
      maandag 26 maart 2007 @ 10:46:37 #163
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_47664834
    quote:
    Op maandag 26 maart 2007 09:17 schreef avw1982 het volgende:
    Vanavond begint op Discovery de serie Beyond de Limit.
    Het lijkt me wel een interessante serie.
    Meer info via http://www.discoverychannel.nl/everest/index.shtml
    Mij ook ja, ga zeker kijken. Voorgaande documentaires op discovery over hooggebergte ongein zijn altijd zo vaag, veel in scene gezette beelden, een schuddende camera in een tent om aan te geven dat het stormde enzo. Misschien denken ze dat blurry beelden automatisch worden geassocieerd met spannend...

    Bovendien niet op locatie gefilmd, en dus niet echt waarheidsgetrouw. Maar deze keer hebben ze de camera's echt meegenomen naar boven, en de toppoging en alles wat de klimmers in die 3 weken doormaken gefilmd... Interessant! (Het zal wel net zo'n strekking hebben als de IMAX-film van David Brashears, wat ook een erg goeie film was)
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_47664917
    Gripper ga jij toevallig vandaag of morgen in Anrhem of Nijmegen klimmen?! . Ben het reizen naar Nieuwegein zat vanaf hier..
      maandag 26 maart 2007 @ 12:01:10 #165
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_47667180
    quote:
    Op maandag 26 maart 2007 10:50 schreef Sport_Life het volgende:
    Gripper ga jij toevallig vandaag of morgen in Anrhem of Nijmegen klimmen?! . Ben het reizen naar Nieuwegein zat vanaf hier..
    Vanavond ga ik niet klimmen, maar die everest docu kijken

    Ik ben morgen wel in Arnhem, maar niet tot uw beschikking: heb training van Ferdinand Schulte, van 9 tot 23 uur. Voor 9 uur ga ik me vooral bezighouden met het zekeren van mijn klimmaatje, zodat hij toch nog wat meters kan maken tot 9 uur, en zelf even een beetje opwarmen. Dus helaas... (Vanaf volgende week wel weer!)
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_47667811
    okej jammer, dat wordt boulderen vanavond .
    pi_47927646
    Vanavond deel 2 bij Discovery van de serie Beyond de Limit. De eerste aflevering vond ik wel geslaagd, ook veel informatie over hoogteziekte.
    pi_48013232
    Zo, vrijdag vertrekken naar Chamonix. Mooie routes, maagdelijk wit landschap en mooi weer

    We gaan naar de Argentiere hut met mooi uitzicht op de Droites, Courtes en Verte noordwanden. Aan de andere kant de Aiguille d'Argentiere en de Chardonnet

    Fijne foto:
    http://www.horyinfo.cz/im(...)chata-argentiere.jpg
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
      donderdag 5 april 2007 @ 09:28:14 #169
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_48032432
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 18:25 schreef Lortnoc het volgende:
    Zo, vrijdag vertrekken naar Chamonix. Mooie routes, maagdelijk wit landschap en mooi weer

    We gaan naar de Argentiere hut met mooi uitzicht op de Droites, Courtes en Verte noordwanden. Aan de andere kant de Aiguille d'Argentiere en de Chardonnet

    Fijne foto:
    http://www.horyinfo.cz/im(...)chata-argentiere.jpg
    Veul plezier he! Ik ga vrijdagavond klimmen in Centraal hoor, dus ik heb ook echt wel een leuk weekend

    -Hemelvaart dan?-
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_48198822
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 09:28 schreef Gripper het volgende:

    [..]
    -Hemelvaart dan?-
    Lijkt mij een goed plan alleen moet ik nog even kijken hoe het dan met de financiën staat, want er is nu een dalende lijn te bespeuren met al die vakanties
      woensdag 11 april 2007 @ 09:28:57 #171
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_48205693
    quote:
    Op dinsdag 10 april 2007 23:17 schreef Roel_spaarndam het volgende:

    [..]

    Lijkt mij een goed plan alleen moet ik nog even kijken hoe het dan met de financiën staat, want er is nu een dalende lijn te bespeuren met al die vakanties
    Doe es een verslagje van afgelopen weekend?
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_48241513
    Hier alvast deel 1


    Petite Aiguille Verte
    3512 m



    Routeverloop

    Begin April was ik samen met Gijs, Joep en Pieter-Bas voor 3 dagen in het Franse Chamonix om daar een paar beklimmingen te kunnen doen. Omdat we maar 2 dagen zuivere klimtijd hadden zouden het tochten worden met een kort ‘anstieg’ zodat we ons helemaal op het klimmen zelf konden consentreren. Nadat we vrijdagavond om 1 uur ’s nachts aan waren gekomen bij de Le Chamoniard Volant Gite vertrokken we de volgende ochtend, na een schamel ontbijtje, richting de Grands Montets lift. Deze zou ons naar 3295 m brengen waarna we konden beginnen aan de beklimming van de Petite Aiguille Verte 3512 m. Omdat het Pasen was, was het erg druk met skiërs en snowboarders, waardoor we op de heenweg ongeveer een uur in de rij hebben gestaan voordat we boven waren. Ook hadden we een extra lawinepiep moeten huren omdat er eentje te weinig mee was genomen, maar uiteindelijk konden we dan toch beginnen aan de tocht.

    Op internet hadden we al gelezen dat de condities goed waren en dit bleek ook hier het geval te zijn. De sneeuwschoenen die we mee hadden konden we beneden laten en door een al aanwezig spoor stegen we gemakkelijk omhoog over het eerste gedeelte van de gletscher. Omdat de condities goed waren en dit maar een tocht van ongeveer 2 uur zou zijn, besloten we om via de NNE graat (AD) omhoog te gaan.


    Onderweg naar de topgraat na de Demi Lune

    Nadat we de randspleet helemaal links gepasseerd waren moest er ongeveer 50 m door een firn/ijswandje van maximaal 50° geklommen worden totaan de “Demi-Lune”. Hier komt het Chevalier couloir, dat te bereiken is via de Glacier des Rognons, op uit waarna de de rest van de route via de graat verder gaat.


    50° firnwandje

    De punten van mijn stijgijzers verdwenen diep in de wand waardoor het een niet al te moeilijke klim was. Bij de graat aangekomen gingen we verder met een lopende zekering, er was nog een lastig stukje klimmen over een bandje met sneeuw, maar met een friend was dit goed te zekeren. Vervolgens kwamen we na een luchtig sneeuwgraatje van een meter of twee aan op het hoogste punt. Mijn horloge gaf aan dat we er 2.5 uur over hadden gedaan,
    (wat een half uur sneller is dan de gidsjestijd!) en dat we op 3548 m zaten, waarschijnlijk zijn de de top dus voorbij geklommen omdat deze is niet goed te herkennen is, en ook de topo is hierin niet duidelijk. Vanaf de “top”heb je een prachtig uitzicht op de inmense NW wand van de Aiguille Verte en de andere bergen van het Argentiére bekken.


    Ikzelf op de "top" (in het echt heb ik niet zo'n buikje )

    De terugweg hebben we via de normaal route gedaan en na een abseil bij een 3b passage en nog een 2e abseil bij een stuk met verijsde rotsen stonden we alweer op het colletje waar de normaalroute de graat op gaat. Op de weg terug naar de lift zagen we nog een andere touwgroep, die vermoedelijk het Chevalier Couloir hadden gedaan, afdalen. De lift was gelukkig een stuk rustiger dan op de heenweg en 5 uur nadat we vertrokken waren stonden we weer beneden in het warme Chamonix. De volgende dag zou de Cosmique graat eraan moeten geloven maar eerst moesten we nog op zoek naar een slaapplaats.


    Abseil bij de 3b passage
    pi_48245372
    Wat grappig, de ptit vert hebben Maarten en ik van de zomer ook gedaan Wij hebben de graat heen en terug gedaan via de normaalroute, jullie terugtocht (groene stippels, toch?). Het oostwandje waarin jullie omhoog gingen was toen iets te ijzig...

    Ziet er weer affengeil uit in ieder geval!
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_48250026
    quote:
    Op donderdag 12 april 2007 09:28 schreef Gripper het volgende:
    Wat grappig, de ptit vert hebben Maarten en ik van de zomer ook gedaan Wij hebben de graat heen en terug gedaan via de normaalroute, jullie terugtocht (groene stippels, toch?). Het oostwandje waarin jullie omhoog gingen was toen iets te ijzig...

    Ziet er weer affengeil uit in ieder geval!
    Volgens mij heb ik daar ook een keer foto's van gezien toen we aan het plannen waren bij jou thuis, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. In ieder geval is het wel een leuk topje en ook lekker kort waardoor het perfect is voor dit soort weekenden.

    De groene stippels is inderdaad de afdaling en rood dan natuurlijk de stijgroute. Ik heb het overal bij gezet, alleen hier ben ik het vergeten
    pi_48250560
    Die foto's heb je waarschijnlijk gezien ja, met o.a dat topje wat zo klein was dat alleen Maarten erop paste, en ik ernaast moest blijven staan
    Lekker kort dagje inderdaad. Wij hadden de eerste lift om 7.30, en om 13 uur terug in chamoniks. genoeg tijd over voor een terrasje 's middags en kijken en kwijlen bij Snell sport. Als we er nog eens zijn, weet ik trouwens nog een erg goed pizzatentje net buiten het dorp (en dus niet van die idiote prijzen)

    Vond je dat abseilslingetje waaraan Gijs op die laatste foto aan het abseilen is trouwens niet een beetje eng? Hij zag er van de zomer ook al zo verschoten uit, dat ik dacht: dan maar afklimmen. Niet over het midden van dat plaatje, maar het hoekje om, rechts op jouw foto. Dan kijk je wel ver naar beneden die oostwand in, maar de grepen zijn er wel goed.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_48251285
    Volgens mij hing er nu een mooie glimmende maillon rapide, dus was de keuze voor een abseil snel gemaakt. De halve wand hangt trouwens wel vol met prussiktouwtjes en slinges dus over tussenzekeringen hoefde we ons weinig zorgen te maken.
    pi_48354679
    Voor de geïnteresseerden staat er nu ook een verslagje van de Chamonix trip op:

    http://www.nkbv.nl/weblog/Gijs/?thread=1240
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_48399489
    OMG. Een rij van 23 klimmers wachtend aan de bovenkant van second step om af te kunnen dalen.
    Het moet niet veel gekker worden.
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
    pi_48401804
    Heb het ook gezien, het is daar drukker dan bij Monte Cervino op een warme zondagmiddag.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_48406815
    Als er 23 man voor je staat, is dit de oplossing:



    Maar wat een rij ook voor de top. Ben je er bijna eindelijk, kan je nog gaan wachten ook tot je de top op mag.
      dinsdag 17 april 2007 @ 09:05:33 #182
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_48407174
    quote:
    Op maandag 16 april 2007 22:57 schreef Bruce117 het volgende:
    OMG. Een rij van 23 klimmers wachtend aan de bovenkant van second step om af te kunnen dalen.
    Het moet niet veel gekker worden.
    Heb me inderdaad weer flink zitten verbazen gisteren. Stijgijzers die losraken, mensen die zittend een ladder afdalen zoals een peuter dat zou doen.... Kom maar op met dat O2 verbod daar op die bult, dan komen alleen nog maar die paar écht voorbereide gekken erop af die de skills hebben om het zonder valsspelen te doen.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_48447934
    http://www.youtube.com/watch?v=fxYezLIiiwI

    Fijne beelden van de afgelopen Chamonix trip
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_48448200
    quote:
    Op woensdag 18 april 2007 08:50 schreef Lortnoc het volgende:
    http://www.youtube.com/watch?v=fxYezLIiiwI

    Fijne beelden van de afgelopen Chamonix trip
    Had dit nou vorig jaar gedaan, dan had ik het record kunnen verbreken.
      woensdag 18 april 2007 @ 09:40:17 #185
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_48449272
    quote:
    Op woensdag 18 april 2007 08:50 schreef Lortnoc het volgende:
    http://www.youtube.com/watch?v=fxYezLIiiwI

    Fijne beelden van de afgelopen Chamonix trip
    Oh man...
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_48452954
    quote:
    Op woensdag 18 april 2007 08:50 schreef Lortnoc het volgende:
    http://www.youtube.com/watch?v=fxYezLIiiwI

    Fijne beelden van de afgelopen Chamonix trip
    Ik ken ze niet hoor


    Maar ik moet zeggen dat je er wel wat moois van hebt gemaakt Gijs.
    pi_48513306
    Thanks
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_48514296
    quote:
    Op woensdag 18 april 2007 08:50 schreef Lortnoc het volgende:
    http://www.youtube.com/watch?v=fxYezLIiiwI

    Fijne beelden van de afgelopen Chamonix trip
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_48651824
    Heftige aflevering vanavond op Discovery.

    Na het adsurde begin bij 2nd step, misschien wel de moeilijkste keuze die tijdens een expeditie gemaakt moet worden.

    Wat moeten die mannen in Camp1 en (A)BC zich machteloos voelen.
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
      dinsdag 24 april 2007 @ 08:27:09 #190
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_48656716
    Tja

    Stelletje arrogante mongolen die twee. Dan blijkt maar weer eens dat sommige mensen eigenlijk niet op een berg thuishoren... Als je niet eens in staat bent om dat belangrijke moment in te schatten waarop je energievoorraad half op is en je moet omdraaien, verdien je het ook dat de sherpa's je aan je lot overlaten.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_48656920
    Belg springt met zoontje van rotspartij Ik was zondag nog in Freyr
    pi_48657312
    Ik ben benieuwd hoe dat afloopt volgende week.
      dinsdag 24 april 2007 @ 09:30:58 #193
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_48658080
    quote:
    Op dinsdag 24 april 2007 09:02 schreef avw1982 het volgende:
    Ik ben benieuwd hoe dat afloopt volgende week.
    Spoiler warnings enzo:
    Hier een samenvatting van de quotes en gebeurtenissen uit de laatste aflevering

    Nou, Tim Medvetz overleeft het in elk geval. En die randdebiel is nu bezig met sponsoren werven voor een herkansing...
    http://www.highwaytoeverest.com/

    Check ook even de kalender. Wat een vertoning, z'n klim-cv... Meneer heeft ooit twee wandelbulten in de VS beklommen, de aconcagua, en dacht daarna wel klaar te zijn voor de Everest. Een klim-n00b dus

    [ Bericht 13% gewijzigd door Gripper op 24-04-2007 09:36:25 ]
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_48660495
    Wat voor berg is de Aconcagua nu eigenlijk. Het is de hoogste berg buiten het Himalaya maar volgens mij wordt deze zeer regelmatig beklommen.
      dinsdag 24 april 2007 @ 11:22:24 #195
    165021 Jm4nski
    Lord of Darkness
    pi_48661043
    mooie pic's

    tvp
    Your Destiny is Death
    The Day Will Come That It Catch You
    My Will be Done
    pi_48697790
    quote:
    Op dinsdag 24 april 2007 11:04 schreef avw1982 het volgende:
    Wat voor berg is de Aconcagua nu eigenlijk. Het is de hoogste berg buiten het Himalaya maar volgens mij wordt deze zeer regelmatig beklommen.
    Aconcagua

    Voor bergbeklimmers is de Aconcagua een technisch gezien gemakkelijke berg om te beklimmen, wanneer hij vanuit het noorden wordt benaderd via de normale route. Op deze route is geen echt klimmen nodig, maar de effecten van de grote hoogte zijn zwaar. De luchtdruk is op de top 40% van het zeeniveau. Het record voor de normale, noordelijke route is vijf uur en 45 minuten, behaald in 1991. De routes naar de piek via de zuidelijke en zuidwestelijke bergkammen zijn zwaarder en de zuidelijke klim wordt als zeer zwaar beschouwd.
      dinsdag 1 mei 2007 @ 11:32:03 #197
    28372 locutus51
    Nil Volentibus Arduum
    pi_48883760
    8850 meter heeft die Tim niet eens gehaald, hij is op 8750 blijven steken lieten ze gisteren zien.
    "Step into the light to see the darkness"
    "If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
      woensdag 2 mei 2007 @ 20:18:09 #198
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_48939075
    quote:
    Op dinsdag 1 mei 2007 11:32 schreef locutus51 het volgende:
    8850 meter heeft die Tim niet eens gehaald, hij is op 8750 blijven steken lieten ze gisteren zien.
    Lekker he, vanachter je bureau? Salon-alpinist!
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_48939193
    * Bruce117 is nooit hoger gekomen dan 4634 meter
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
    pi_48946083
    Ik ben op 4015m blijven steken, maar hoop met hemelvaart weer wat moois te kunnen doen

    Bruce: Je bent toch niet stiekem op de Dufourspitze geweest he
    pi_48946516
    quote:
    Op woensdag 2 mei 2007 22:45 schreef Roel_spaarndam het volgende:
    Ik ben op 4015m blijven steken, maar hoop met hemelvaart weer wat moois te kunnen doen

    Bruce: Je bent toch niet stiekem op de Dufourspitze geweest he
    Echt stiekem was het niet. Maar idd het was de Dufourspitze.
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
      donderdag 3 mei 2007 @ 08:54:15 #202
    28372 locutus51
    Nil Volentibus Arduum
    pi_48953533
    quote:
    Op woensdag 2 mei 2007 20:18 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Lekker he, vanachter je bureau? Salon-alpinist!
    Hahaha, ja oeps.. komt wel heel raar over als ik het nu teruglees.... Maar die 100 meter die hij smokkelt is wel heel veel....
    "Step into the light to see the darkness"
    "If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
    pi_48953622
    Ik heb zo te zien nog het hoogterecord in dit topic.
      donderdag 3 mei 2007 @ 09:06:38 #204
    28372 locutus51
    Nil Volentibus Arduum
    pi_48953781
    Maar wie heeft de meest moeilijke tot nu toe...?
    "Step into the light to see the darkness"
    "If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
    pi_48953902
    Tsjah, dan heb ik de makkelijkste. Technisch gezien dan.
      donderdag 3 mei 2007 @ 09:16:38 #206
    28372 locutus51
    Nil Volentibus Arduum
    pi_48954008
    Nah, ik heb nog helemaal geen ervaring, hoger dan 3300 meter met lift ben ik nog niet geweest. Ik wil dit jaar kijken of ik ergens kan beginnen met muurklimmen, en dan wil ik volgend jaar in de zomer vakantie de GroBglockner maar een omhoog gaan om te kijken of het me wat lijkt om verder te gaan.

    Dit jaar gaan we ook naar Oostenrijk, maar vooral om te wandelen in de bergen (conditie op doen)
    "Step into the light to see the darkness"
    "If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
    pi_48976776
    Ik hoop over twee weken hier de moeilijkste route te hebben (en het te overleven, vooral dat laatste want anders heb je er niet veel aan ).
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
      donderdag 3 mei 2007 @ 21:16:16 #208
    28372 locutus51
    Nil Volentibus Arduum
    pi_48979986
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 19:54 schreef Lortnoc het volgende:
    Ik hoop over twee weken hier de moeilijkste route te hebben (en het te overleven, vooral dat laatste want anders heb je er niet veel aan ).
    Wat ga je doen dan? welke route?
    "Step into the light to see the darkness"
    "If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
    pi_48981669
    Couturier couloir op de Aiguille Verte misschien, maar ik denk niet dat die er goed bij ligt. Is niet heel moeilijk maar aangezien hier volgens mij niemand TD's klimt. Misschien Eperon Migot en/of Arete Forbes op de Chardonnet.

    Verdere mogelijkheden zijn nog Arete de la Table op de Aiguille du Tour evt. gecombineerd met het Couloir de la Table, iets op de Aiguilles Dorees (overschrijding is vet maar wel erg lang).
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
      donderdag 3 mei 2007 @ 22:28:00 #210
    28372 locutus51
    Nil Volentibus Arduum
    pi_48983482
    euhh misschien een domme vraag maar wat is een TD?
    "Step into the light to see the darkness"
    "If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
      donderdag 3 mei 2007 @ 22:30:17 #211
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_48983597
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 22:28 schreef locutus51 het volgende:
    euhh misschien een domme vraag maar wat is een TD?
    tres difficile zeer moeilijk
    quote:
    Verwacht rotswanden van 5.10 of groter (zie bovenste tabel) op meerdere plaatsen. Als de route niet erg technisch is, verwacht dan punten waar je alleen naar boven kan en dus niet meer terug, extreem slecht weer etc.
    an urge to help mankind overcomes me
      donderdag 3 mei 2007 @ 22:38:09 #212
    28372 locutus51
    Nil Volentibus Arduum
    pi_48983949
    aah ok, mijn Frans is niet zo goed..
    "Step into the light to see the darkness"
    "If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:12:48 #213
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_48985490
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 21:50 schreef Lortnoc het volgende:
    Couturier couloir op de Aiguille Verte misschien, maar ik denk niet dat die er goed bij ligt. Is niet heel moeilijk maar aangezien hier volgens mij niemand TD's klimt. Misschien Eperon Migot en/of Arete Forbes op de Chardonnet.

    Verdere mogelijkheden zijn nog Arete de la Table op de Aiguille du Tour evt. gecombineerd met het Couloir de la Table, iets op de Aiguilles Dorees (overschrijding is vet maar wel erg lang).
    Ruige shit man! Met wie ga je?
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_48986118
    quote:
    Op woensdag 2 mei 2007 22:45 schreef Roel_spaarndam het volgende:
    Ik ben op 4015m blijven steken, maar hoop met hemelvaart weer wat moois te kunnen doen

    Bruce: Je bent toch niet stiekem op de Dufourspitze geweest he
    Dufourspitze was eigenlijk gewoon één lange sneeuwstampaangelegenheid.

    Dag1. vanuit de camping in Randa naar de MontaRosahutte (+-2700m).
    Dag2. Naar de top en daarna helemaal te voet terug naar Randa. Na al 2 km gedaald te hebben was de 100 meter omhoog naar de gornergrat echt een kwelling. Het was eigenlijk meer een erekwestie dan slim om helemaal terug te lopen en geen gebruik te maken van het treintje naar Zermatt of het treintje van Zermatt naar Tasch.

    Was wel redelijk op toen we op de camping waren.
    Als ik het me goed herinner waren het ongeveer 5000 hogtemeters (omhoog en omlaag op een dag), eigenlijk gekkenwerk.
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
    pi_48987047
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:12 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Ruige shit man! Met wie ga je?
    Met Jurgen Mesman, Michiel Braakhekke en Wouter-Dirk Huitzing. Allemaal meer ervaren dan ik dus daar kan ik mooi van leren en het is een mooie gelegenheid om weer net iets zwaardere touren te doen.
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_48992246
    Hmmmm de naam Mesman in combinatie met bergsport doet me een belletje rinkellen, maar dat zullen wel andere mensen zijn.
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
    pi_48993174
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:29 schreef Bruce117 het volgende:

    [..]

    Als ik het me goed herinner waren het ongeveer 5000 hogtemeters (omhoog en omlaag op een dag), eigenlijk gekkenwerk.
    5.000m

    Ik had op 1 dag 1.190m stijgen en 2.195 m dalen (totaal 14/15 uur lopen). En dat vond ik al veel.
      vrijdag 4 mei 2007 @ 09:10:15 #218
    28372 locutus51
    Nil Volentibus Arduum
    pi_48993201
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 09:08 schreef avw1982 het volgende:

    [..]

    5.000m

    Ik had op 1 dag 1.190m stijgen en 2.195 m dalen (totaal 14/15 uur lopen). En dat vond ik al veel.
    Pff, ik vind de trap op en af al veel laat staan wat jij doet, en dan al helemaal 5000 meter... pff respect hoor...
    "Step into the light to see the darkness"
    "If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
      vrijdag 4 mei 2007 @ 16:33:31 #219
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_49008885
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 09:10 schreef locutus51 het volgende:

    [..]

    Pff, ik vind de trap op en af al veel laat staan wat jij doet, en dan al helemaal 5000 meter... pff respect hoor...
    Ach, hou het er maar op dat je de volgende dag je knieen goed voelt. Dat heb ik voor het laatst gehad bij de beklimming van Le Buet, bij Chamonix: een eenvoudige wandelberg, maar vanuit het dorpje wel bijna 1800 hoogtemeters. En ook weer terug natuurlijk.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_49079728
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 07:42 schreef Bruce117 het volgende:
    Hmmmm de naam Mesman in combinatie met bergsport doet me een belletje rinkellen, maar dat zullen wel andere mensen zijn.
    Z'n vader is hoofdinstructeur bij de NKBV volgens mij, dat zal het wel zijn.
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_49573498
    ongeluk met nylon (klim)touw - oorzaak?

    Dit topic is wel interessant voor jullie, klimmers. Weet niet welk bedrijf het was, maar het wereldje is vrij klein dus misschien hebben jullie er wat van gehoord.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      donderdag 24 mei 2007 @ 22:38:52 #222
    153812 Frautie
    Frautilicious
    pi_49743297
    Subtiel schopje

    Vanaaf voor 't eerst weer eens een 6a uitgeklommen en lekker in de 5c-tjes gehangen.

    Er zit weer een stijgende lijn in

    Iemand trouwens toevallig in het bezit van een topo voor Paklenica, Kroatie?
    Assumption is the mother of all fuck ups
    Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
    You either grow or you regress; nothing stands still.
    pi_49744707
    Geen topo helaas.

    Heb vanavond ook in de hal gehangen na een aantal maanden weer. Viel me toch een beetje tegen, een 6a zat er nog wel in maar die andere 6a's hadden toch wat bloks nodig. Wel zweten met dit weer zeg...poeh.

    Na mijn door het slechte weer verpest Chamonix avontuur in juni weer een nieuwe poging voor een week. Hopelijk is het weer dan beter.
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_49751871
    Tiener beklimt alle hoogste bergen

    UTRECHT/KATHMANDU - De 18-jarige Samantha Larson is de jongste vrouw die ooit de Mount Everest heeft beklommen. Dat is op zich al een prestatie, maar de Amerikaanse is hiermee ook de jongste persoon ooit die alle hoogste bergen op alle continenten heeft beklommen. Op haar twaalfde begon ze met de Kilimanjaro en was meteen verslaafd aan het bergbeklimmen.

    Deze meid heeft dan ook niet veel uitdagingen meer over.
    pi_49751924
    Ik zag het berichtje inderdaad ook. Het is dat ze veel beter klimt dan ik, anders had ik er wel wat in gezien
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_49751952
    Daarnaast heb ik al 2½ week ofzo niet geklommen dankzij de eindexamens Je wordt hartstikke loom/traag/dik als je zo lang stil zit.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_49751990
    Haha, ik mag blij zijn als ik 2 van de 7 toppen weet te halen.
      vrijdag 25 mei 2007 @ 09:11:45 #228
    28372 locutus51
    Nil Volentibus Arduum
    pi_49752152
    Echt heel stoer wat ze gedaan heeft, hopelijk kan ik wanneer ik 2 maal haar leeftijd ben ook zeggen dat ik zoiets gedaan heb...
    "Step into the light to see the darkness"
    "If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
    pi_49764129
    Sorry hoor, als je dik genoeg gesponsord wordt en je hebt een goede conditie dan lukt het bijna iedereen wel die niet over z'n eigen stijgijzers struikelt.
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_49765717
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 14:34 schreef Lortnoc het volgende:
    Sorry hoor, als je dik genoeg gesponsord wordt en je hebt een goede conditie dan lukt het bijna iedereen wel die niet over z'n eigen stijgijzers struikelt.
    Nou, je moet hoogteziekte ook niet onderschatten hoor. Jongeren schijnen er eerder last van te hebben dan ouderen. Ik zag dat ook bij mijn groep. Ik heb dit zelf ook meegemaakt in mn groep.

    Maar inderdaad, met sponsoren ben je al een eind op weg.
    pi_49765974
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 15:14 schreef avw1982 het volgende:

    [..]

    Nou, je moet hoogteziekte ook niet onderschatten hoor. Jongeren schijnen er eerder last van te hebben dan ouderen. Ik zag dat ook bij mijn groep. Ik heb dit zelf ook meegemaakt in mn groep.

    Maar inderdaad, met sponsoren ben je al een eind op weg.
    De kans op hoogteziekte kan je redelijk beperken door goed te acclimatiseren, maar daar heb je tijd voor nodig en dus ook geld. De kans op hoogteziekte word dus wel kleiner als je goed sponsors hebt, want je hebt dan het geld om langer te blijven en dus kan je ook beter acclimatiseren
    pi_49766278
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 15:21 schreef Roel_spaarndam het volgende:

    [..]

    De kans op hoogteziekte kan je redelijk beperken door goed te acclimatiseren, maar daar heb je tijd voor nodig en dus ook geld. De kans op hoogteziekte word dus wel kleiner als je goed sponsors hebt, want je hebt dan het geld om langer te blijven en dus kan je ook beter acclimatiseren
    Vanaf de 6.000m valt er niet veel meer te acclimatiseren. Vanaf deze hoogte kan je lichaam gewoon niet meer wennen aan de hoogte. Boven deze hoogte is het gewoon naar boven gaan en hopen dat je geen last krijgt.
      vrijdag 25 mei 2007 @ 17:31:29 #233
    28372 locutus51
    Nil Volentibus Arduum
    pi_49769951
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 15:29 schreef avw1982 het volgende:

    [..]

    Vanaf de 6.000m valt er niet veel meer te acclimatiseren. Vanaf deze hoogte kan je lichaam gewoon niet meer wennen aan de hoogte. Boven deze hoogte is het gewoon naar boven gaan en hopen dat je geen last krijgt.
    Klopt en heel veel zuurstof gaan gebruiken voorkomt het ook, maar sommigen willen zonder naar boven... dat neemt risico's met zich mee....
    "Step into the light to see the darkness"
    "If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
      dinsdag 29 mei 2007 @ 09:53:39 #234
    153812 Frautie
    Frautilicious
    pi_49878495
    Ik heb van 't weekend mijn voorklimcursus gedaan.

    Was bij de eerste keer voorklimmen zo nerveus dat ik voor een halve seconde niet meer wist hoe ik een 8je moest maken

    Maar, eenmaal aan de wand ging alles goed. Vond 't echt leuk!

    De komende tijd maar flink wat meters gaan maken en dan op naar 't gevorderde deel van de cursus
    Assumption is the mother of all fuck ups
    Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
    You either grow or you regress; nothing stands still.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 09:03:03 #235
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_50847939
    Helaas is er weer iemand in de bergen gebleven...
    http://gsac.climbing.nl/index2_html

    Was karel een bekende van iemand hier? Ik heb m wel eens in de hal in arnhem gesproken toen hij daar nog klom, aardige kerel.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_50848877
    Karel, ZP coördinator van de NSAC, ik zag em drie weken geleden nog vrolijk bij de AB Zo te zien had hij er echt zin in..
    pi_50852976
    Ik mailde regelmatig met hem over het zomerprogramma en op de indelingsdag van dit jaar heb ik nog een tijdje met hem staan praten
    pi_50853195
    Karel was een medestudent van mij. Heb aan het begin van de opleiding nog een aantal weken samen met hem in een caravan gebivakeerd op de camping in het Stadspark in Groningen toen we beiden nog geen kamer hadden in Groningen. Ik heb hem destijds leren kennen als een jongen met een groot hart voor de bergsport.

    R.I.P.
    Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
    pi_50860076
    Erg treurig inderdaad. Kende 'm verder niet, maar binnen de sport voel je je toch altijd vervelend als er zoiets misgaat, omdat je weet dat het jouw ook kan gebeuren, ergens op 4000 meter hoogte, maar ook gewoon wat meer down to earth.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 16:10:32 #240
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_50861960
    treurig van Karel idd, ik kende hem nog van vroger, kreeg ook ineens een mailtje doorgestuurd
    heel spijtig altijd weer zoiets


    ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst sinds een hele tijd weer geklommen
    mn knie lijkt het te doen, en ik ga vanaf volgende maand weer flink trainen

    heerlijk om weer eens grepen vast te houden, al is het natuurlijk plastic
    in de zomer voor een paar weken naar zuid frankrijk [orpierre, bioux, verdon]
    an urge to help mankind overcomes me
    pi_50909118


    Vier nieuwe carabiners gekocht. DMM zodiac. Wat een lichte en fijne biners zeg, echt aanraders.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      donderdag 28 juni 2007 @ 08:44:06 #242
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_50927432
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 19:16 schreef Casparovvv het volgende:
    [afbeelding]

    Vier nieuwe carabiners gekocht. DMM zodiac. Wat een lichte en fijne biners zeg, echt aanraders.
    Dr missen nu al stukjes...Ik zou ze niet gebruiken hoor

    Misschien wel een leuk idee: een "show me your rack" topic in het topic. Ooit eens op climbing.com gezien, je lacht je suf met die amerikanen. Er was er een die al zn friends op zo'n gereedschapsbord had hangen, bijna alsof het een winkel is. En vaak zie je al aan de glim-factor van de nutjes en friends en biners hoe serieus het spul wordt gebruikt...
    "awesome rack dude!"

    Ik zal vanavond alvast eens ff een foto van mijn ijzerwinkel schieten.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_50927525
    De hele slaapkamer hier is een groot klimrack (met div. rugzakken, plunjebaal, sneeuwschoenen, klimzooi, ijsbijlen, texkleding e.d.), is makkelijk met het maken van een foto
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_50932131
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 08:44 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Dr missen nu al stukjes...Ik zou ze niet gebruiken hoor
    Nee! Nouja, ik vul ze wel op met wat snelbeton. Dat houdt wel.


    * Casparovvv is op zoek naar (een) nieuwe klimpartner(s). Huidige heeft een te lage motivatie naar mijn zin.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_50932303
    Hallo

    Ik ben pas begonnen met klimmen.
    klimmen doe ik altijd met een maat van me, we zijn in April begonnen.
    De eerste 2 lessen waren onder begleiding. Zo kregen we tips over het klimmen zelf
    en leerden we natuurlijk zekeren. Spullen hadden we niet, dat kregen we van de klimhal.

    Na de eerste 2 lessen hebben we een strippenkaart aangekocht voor 10x. Ook kochten we gelijk onze
    eigen harnassen en zekering materiaal. Dit omdat het huren ervan ook niet voordelig was.
    Wij doen zekeren met een tubing.
    Na een paar keer geklommen te hebben, kwamen we er echter dat je handen snel gaan zweten als je aan het klimmen ben , aankoop van een pof-zak met vulling als gevolg. Niet een hele mooie maar gewoon een van de climhal. Omdat we beginnen hebben we geen dure spullen nodig nu.

    Klimmen ging redelijk maar al snel kwamen de tekorten van gewone sport schoenen aan het licht. Dus kochten we ( in de aanbieding) klimschoenen. Daarmee was onze klim uitrusting lekker kompleet

    Het klimmen gaat goed. We klimmen ong 1x per week puur recreatief dus.
    Momenteel op het nivo 4-5C 5A en daar zullen we het wel een tijdje volhouden. Want de andere nivo's zien er verdomd moelijk uit :d

    Wij klimmen overigens nu in Rotterdam bij Steep-part

    [ Bericht 0% gewijzigd door fr3d op 28-06-2007 12:03:47 ]
      donderdag 28 juni 2007 @ 11:51:43 #246
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_50932413
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 11:48 schreef fr3d het volgende:
    Hallo

    Ik ben pas begonnen met klimmen.
    klimmen doe ik altijd met een maat van me, we zijn in April begonnen.
    De eerste 2 lessen waren onder begleiding. Zo kregen we tips over het klimmen zelf
    en leerden we natuurlijk zekeren. Spullen hadden we niet, dat kregen we van de klimhal.

    Na de eerste 2 lessen hebben we een strippenkaart aangekocht voor 10x. Ook kochten we gelijk onze
    eigen harnassen en zekering materiaal. Dit omdat het huren ervan ook niet voordelig was.
    Wij doen zekeren met een tubing.
    Na een paar keer geklommen te hebben, kwamen we er echter dat je handen snel gaan zweten als je aan het klimmen ben , aankoop van een pof-zak met vulling als gevolg. Niet een hele mooie maar gewoon een van de climhal. Omdat we beginnen hebben we geen dure spullen nodig nu.

    Klimmen ging redelijk maar al snel kwamen de tekorten van gewone sport schoenen aan het licht. Dus kochten we ( in de aanbieding) klimschoenen. Daarmee was onze klim uitrusting lekker kompleet

    Het klimmen gaat goed. We klimmen ong 1x per week puur recreatief dus.
    Momenteel op het nivo 4-5C en daar zullen we het wel een tijdje volhouden. Want de andere nivo's zien er verdomd moelijk uit :d

    Wij klimmen overigens nu in Rotterdam bij Steep-part
    het verschil tussen een 4 en een 5c is nogal groot, dat begrijp je?
    maargeod leuk dat je zo enthousiast bent!
    steep-part is een leuke hal ook, dus dat scheelt
    hoe zit het daar eigenlijk met drukte?
    an urge to help mankind overcomes me
    pi_50933104
    quote:
    het verschil tussen een 4 en een 5c is nogal groot, dat begrijp je?
    maargeod leuk dat je zo enthousiast bent!
    steep-part is een leuke hal ook, dus dat scheelt
    hoe zit het daar eigenlijk met drukte?
    Heb het nivo al aangepast moest natuurlijk 5a zijn. Het beklimmen van een 5a gaat net / net niet. Maar dat is dan ook de uitdaging. We merken vooral dat de handen en onderarmen het na onze klim sessie het wel gehad hebben

    Steeppart is savonds door de week behoorlijk druk, dus we zijn aan het kijken op welke tijden we dan beter kunnen gaan. Laatst waren we op zaterdag ochtend , toen was er niemand. Dat is ook niet echt gezellig. Tot nu toe moeten we nog kijken hoe druk het is op donderdag en vrijdag avond.
    We klimmen meestal ong een uur, drinken dan wat en kijken naar andere klimmers. Daarna klimmen we nog een uur of meer en dan is het wel genoeg geweest. Ik moet zeggen dat de tijd lekker snel gaat.

    Laatste keer zijn we van de halve muur ( half zo hoog) naar een hele muur gegaan. Dat merk je ook wel. Omdat je nu 2x zo ver moet klimmen, krijgen de armen enzo minder rust, Maar goed dat trainen we dus. Wij maken tussen 5-7 klimmen op zo'n dag.
    pi_50934117
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 12:11 schreef fr3d het volgende:


    Laatste keer zijn we van de halve muur ( half zo hoog) naar een hele muur gegaan. Dat merk je ook wel. Omdat je nu 2x zo ver moet klimmen, krijgen de armen enzo minder rust, Maar goed dat trainen we dus. Wij maken tussen 5-7 klimmen op zo'n dag.
    Ik zou zorgen dat je techniek beter wordt, meer met je benen dan met je armen klimmen, hier en daar rustmomenten inbouwen (one hand/no hands rest), dan houd je het een stuk langer vol. Je beenspieren zijn van nature namelijk een stuk sterker dan je armspieren.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_50934281
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 08:51 schreef Lortnoc het volgende:
    De hele slaapkamer hier is een groot klimrack (met div. rugzakken, plunjebaal, sneeuwschoenen, klimzooi, ijsbijlen, texkleding e.d.), is makkelijk met het maken van een foto
    hmm ik tief alles overal neer, hier een slinge, daar een Petzl helm, bergschoenen weer in een andere kamer, etc .
    pi_50934387
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 11:48 schreef fr3d het volgende:
    Hallo

    Ik ben pas begonnen met klimmen.
    klimmen doe ik altijd met een maat van me, we zijn in April begonnen.
    De eerste 2 lessen waren onder begleiding. Zo kregen we tips over het klimmen zelf
    en leerden we natuurlijk zekeren. Spullen hadden we niet, dat kregen we van de klimhal.

    Na de eerste 2 lessen hebben we een strippenkaart aangekocht voor 10x. Ook kochten we gelijk onze
    eigen harnassen en zekering materiaal. Dit omdat het huren ervan ook niet voordelig was.
    Wij doen zekeren met een tubing.
    Na een paar keer geklommen te hebben, kwamen we er echter dat je handen snel gaan zweten als je aan het klimmen ben , aankoop van een pof-zak met vulling als gevolg. Niet een hele mooie maar gewoon een van de climhal. Omdat we beginnen hebben we geen dure spullen nodig nu.

    Klimmen ging redelijk maar al snel kwamen de tekorten van gewone sport schoenen aan het licht. Dus kochten we ( in de aanbieding) klimschoenen. Daarmee was onze klim uitrusting lekker kompleet

    Het klimmen gaat goed. We klimmen ong 1x per week puur recreatief dus.
    Momenteel op het nivo 4-5C 5A en daar zullen we het wel een tijdje volhouden. Want de andere nivo's zien er verdomd moelijk uit :d

    Wij klimmen overigens nu in Rotterdam bij Steep-part
    Je klinkt net als ik 3 jaar geleden !!

    Keep it going, anders eindig je net als ik ..
    pi_50942965
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 08:44 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Dr missen nu al stukjes...Ik zou ze niet gebruiken hoor

    Misschien wel een leuk idee: een "show me your rack" topic in het topic. Ooit eens op climbing.com gezien, je lacht je suf met die amerikanen. Er was er een die al zn friends op zo'n gereedschapsbord had hangen, bijna alsof het een winkel is. En vaak zie je al aan de glim-factor van de nutjes en friends en biners hoe serieus het spul wordt gebruikt...
    "awesome rack dude!"

    Ik zal vanavond alvast eens ff een foto van mijn ijzerwinkel schieten.
    Omdat ik toch niks te doen had en in het kader van: "Ik ga vier weken naar de alpen en ik neem mee:" heb ik hieronder wat foto's van de spullen die meegaan. Eigenlijk gaan gewoon al mijn spullen mee, op de toerski troep na.

    Afdeling hardware:


  • 3x setjes Camp
  • 7x setjes Kong (geen aanraders, beetje stug)
  • 5x schroefkarabiner
  • 1x HMS karabiner
  • 2x ijsboor black diamond turbo express
  • 1x DMM belay master
  • 2x materiaal snapper
  • 1x reverso
  • 1x acht
  • 1x bosje Black diamond nuts

    Afdeling touw/slinges:


  • 1x Beal booster 9.8mm 70m enkeltouw
  • 4x slinge 60cm
  • 3x slinge 120cm
  • 1x slinge 30cm
  • 1x prussik 4m
  • 1x prussik 5m
  • 1x prussik 1m

    Afdeling sneeuw en ijs:


  • 1x Grivel G12 stijgijzers snelsluiting
  • 1x Grivel Air tech evo T pickel
  • 1x Charlet Moser Aztar ijsbijl
  • 1x Outdoor desing GTX gamaschen
  • 1x Dunne handschoenen
  • 1x Dikke handschoenen
  • 1x Muts

    Afdeling schoenen:


  • 1x Queshua klimschontjes (nog steeds me eerste paar )
  • 1x La sportiva Eiger D schoenen

    Afdeling allerlei:


  • 1x Bivakzak 1p
  • 1x Lakenzak 1p
  • 1x Haglöfs LIM Gore tex paclite jas
  • 1x Petzl Tikka plus hoofdlamp
  • 1x Drinkfles
  • 1x Camelback
  • 1x EHBO
  • 1x Petzl helm
  • 1x Suunto observer horloge/ hoogtemeter
  • 1x paspoort, tandpasta etc.
  • 1x Therm a rest pro-lite 4 matje

    Afdeling kleding:


  • 2x Craft Thermo lange mouwen
  • 2x Craft Thermo korte mouwen
  • 1x Dunne fleece
  • 1x Haglofs Soft shell
  • 1x Lowe Alpine gore tex broek
  • 1x Fjall raven "klim"broek
  • 3x sokken

    Afdeling rugzakken


  • 1x Deuter act lite 40+10 liter rugzak
  • 1x Black Diamond covert 32 L rugzak

    Afdeling winterklimmen:


  • 1x Rossignol Bandit B3 ski's met Diamir Freeride tourbinding
  • 1x Black diamond schep Linx
  • 1x Black diamond sonde Tour probe
  • 1x Mammut Barryvox Pulse lawinepiep
  • 1x Scarpa Matrix schoenen
  • 1x Leki stokken
  • 1x Kohla vellen
  • 1x The North Face skibril

    Afdeling tent:


  • 1x The north face Rock 22 2pers. tent


    Wensen:

  • Dubbeltouw
  • Friends
  • lichte toerski's
  • skihelm
  • GTX jas
  • 2e ijsbijl
  • ijsschroeven

    Al met al valt er altijd nog wel iets te bedenken wat ik graag zou willen hebben dus echt "klaar" zal nooit zijn

    Eerst komende zomer maar weer eens klimmen en dan zien we wel weer verder. Eerst ga ik een NSAC C2 rots cursus volgen rondom het pitz/kaunertal, in ieder geval zullen we een aantal dagen in de kaunergrathutte zitten. Na de cursus ga ik nog wat zelfstandige tochten maken (waarschijnlijk met Gripper en Lortnoc ) en dan kunnen we vanaf 1 augustus weer lekker aan het werk.
  • pi_50943207
    Ziet er mooi uit allemaal! Heb je trouwens geen B schoenen of gebruik je sportschoenen voor de aanloop? (neem aan dat je niet op je klimschoenen gaat .. )
    pi_50943245
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 17:04 schreef Roel_spaarndam het volgende:

    [..]

    Omdat ik toch niks te doen had en in het kader van: "Ik ga vier weken naar de alpen en ik neem mee:" heb ik hieronder wat foto's van de spullen die meegaan. Eigenlijk gaan gewoon al mijn spullen mee, op de toerski troep na.

    Afdeling hardware:
    [afbeelding]

  • 1x acht
  • Daar liggen er drie...
    quote:
    Afdeling tent:
    [afbeelding]

  • 1x The north face Rock 22 2pers. tent
  • Je hebt je tent opgezet voor de foto?
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_50943803
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 17:12 schreef Sport_Life het volgende:
    Ziet er mooi uit allemaal! Heb je trouwens geen B schoenen of gebruik je sportschoenen voor de aanloop? (neem aan dat je niet op je klimschoenen gaat .. )
    Ik loop wel lekker op me D schoenen omhoog tijdens de aanloop, gewoon de veters niet achter die haakjes langs en het loopt al een stuk lekkerder Scheelt ook weer wat gewicht op je rug. Voor een klein wandelingetje gebruik ik wel b schoenen, maar als ik alpien ga klimmen dan gaan die dus niet mee.
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 17:13 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    Daar liggen er drie...
    [..]

    Je hebt je tent opgezet voor de foto?
    scherp (ik neem maar 1 acht mee, dat is wel een goed excuus he )
    me tent had ik laatst al een keer opgezet dus dat is wel een wat oudere foto, maar als jullie het echt graag hadden gewild dan zou ik um best nog wel een keer op zetten .
    pi_50944566
    ach die rock staat ook in 1 handomdraai.. . (heb ook weleens een Laser van Terra Nova opgezet, mijn god wat een gepruts met die kut touwtjes).
    pi_50945877
    Overigens neem je weinig setjes mee Roel. Die Kong setjes zag ik ergens online voor minder dan een tientje per stuk, had er vanwege de prijs geen goed gevoel bij (if it's too good to be true, it's not). Heb zelf nieuwere setjes van Camp waar ik wél tevreden mee ben, kostten me 15 euro bij de bever.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_50956614
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 18:38 schreef Casparovvv het volgende:
    Overigens neem je weinig setjes mee Roel. Die Kong setjes zag ik ergens online voor minder dan een tientje per stuk, had er vanwege de prijs geen goed gevoel bij (if it's too good to be true, it's not). Heb zelf nieuwere setjes van Camp waar ik wél tevreden mee ben, kostten me 15 euro bij de bever.
    Weinig setjes?? Voor alpien gebruik veel te veel en voor sportklimmen mag je er wel vanuit gaan dat je klimmaat ook nog wel het een en ander heeft. Ik maak wel een lijstje (wat een materiaalfreaks hier ), foto's maken kost me veel te veel tijd. Biners e.d. sla ik even over want dat heeft iedereen wel.

    Rots:

    -Setje BD nuts
    - Friend nr. 3 van Tsjechische origine
    -Reverso
    -ATC
    -Grigri

    Sneeuw en ijs:
    -2x Petzl Quark ijsbijl
    -1x BD Raven Pro pickel
    -1x Grivel G14 stijgijzers

    Kleding:
    -TNF Apex jas
    -TNF Apex broek
    -Marmot 3laags GTX jack
    -Häglofs LIM paclite jas
    -Millet GTX broek
    -Wat thermo ondegoed, buffs e.d.

    Kampeerzooi:
    -MSR PocketRocket brander
    -Primus Omnifuel brander
    -Thermarest prolight matje
    -Helsport Isfjell 2 tent
    -Bergans Rago weatherblock donsslaapzak
    -Mountain Equipment Dreamcatcher slaapzak
    -Ajungilak Kompakt slaapzak

    -BD Sphinx 32 rugzak
    -Gregory Chaos rugzak
    -Salomon Raid Revo 20 rugzak (voor adventure races)
    -Platypus 1,5 liter
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_50956831
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 23:55 schreef Lortnoc het volgende:

    [..]

    Weinig setjes?? Voor alpien gebruik veel te veel en voor sportklimmen mag je er wel vanuit gaan dat je klimmaat ook nog wel het een en ander heeft. Ik maak wel een lijstje (wat een materiaalfreaks hier ), foto's maken kost me veel te veel tijd.

    .....
    ....
    Ik verveel me kapot hier en wat kan je dan beter doen dan foto's maken Eerst was het plan om aanstaande dinsdag naar de alpen te vertrekken, maar dat is nu donderdag geworden Ik denk dat ik dan nog maar een paar dagen ga werken, want dat niks doen trek ik ook niet echt

    [ Bericht 1% gewijzigd door Roel_spaarndam op 29-06-2007 22:26:12 ]
    pi_50978908
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 23:55 schreef Lortnoc het volgende:

    [..]

    Weinig setjes?? Voor alpien gebruik veel te veel en voor sportklimmen mag je er wel vanuit gaan dat je klimmaat ook nog wel het een en ander heeft. Ik maak wel een lijstje (wat een materiaalfreaks hier ), foto's maken kost me veel te veel tijd. Biners e.d. sla ik even over want dat heeft iedereen wel.
    Ja, achteraf las ik zijn bericht wat beter. Als sportklimmer zou ik er altijd voor zorgen dat ik voldoende materiaal bij me heb voor mezelf, dan kan je bijvoorbeeld nog ergens wat setjes laten hangen waar je mee bezig bent.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      maandag 2 juli 2007 @ 11:59:21 #260
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_51053391
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 23:55 schreef Lortnoc het volgende:

    [..]

    < lijstje>
    Rots:
    Sneeuw en ijs:
    Kleding:
    Kampeerzooi:
    Alleen je klimmateriaal he :-)

    Mijn lijst:
    Blikwinkel:
    Rond de 10 schroefkara's in diverse maten, en een enkele twistlock.
    14 sportklimsetjes, 4 alpine setjes
    twee sets nuts + los spul
    volledige set friends + enkele losse friends
    3 ijsboren
    een paar hexentrics
    nutfrutter&bieropener (2 stuks)
    acht, atc, reverso, grigri

    Touw:
    70 m enkeltouw mammut
    35 m enkeltouw merk onbekend
    2x60 mm dubbeltouw, edelrid

    Schlinges: van alles, 60 cm, 120 cm en een grote van 240 cm.

    alpine:
    petz vasak ijzers
    raven pro (grip) pickel


    Foto komt vanavond!
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_51054511
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 11:59 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Alleen je klimmateriaal he :-)
    Ik had wel een hele middag lol zo en alles is weer uitgezocht zodat ik weet wat ik vandaag weer kan gaan kopen (of misschien toch morgen )
    pi_51055007
    Ga je bigwallen Pieter met 2 sets nuts en een volledige set cams plus nog wat extra én ook nog wat hexentrics? Mis alleen de copperheads en mephaken eigenlijk.
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
      maandag 2 juli 2007 @ 13:38:35 #263
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_51056384
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 12:52 schreef Lortnoc het volgende:
    Ga je bigwallen Pieter met 2 sets nuts en een volledige set cams plus nog wat extra én ook nog wat hexentrics? Mis alleen de copperheads en mephaken eigenlijk.
    Ik klim wel eens in de Ith
    Veel van dat spul heb ik spotgoedkoop op de kop kunnen tikken, met het idee "dat komt nog wel eens van pas"
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_51069203
    veel ervaren klimmers hier trouwens
    Deze week slaan we het klimmen over (klimpartner vakantie)

    Klimmen jullie allemaal ook buiten, dat lijkt ons heel tof.
    Misschien dat we eens naar Frankrijkl gaan , Brialp.nl. Daar was een poster van bij de klimmuur
      maandag 2 juli 2007 @ 23:30:13 #265
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_51078836
    Okee, hier is dan de foto:



    Van links naar rechts, van boven naar beneden: de hele bubs setjes, karabiners, de onmisbare boulderborstel, ijsboren en set friends, paar hexen, en de nutjes + nutkeys.

    Helm, gordel, pickel etc staan er niet op.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_51419965
    zo, ik meld me hier ook maar eens. na laatst een klimmuur op een tentoonstelling te hebben bedwongen, toch maar eens besloten naar een klimhal te gaan. wow, wat was dat gaaf. drie routes geprobeert (2 en 3 gehaald, bij de 6 liep ik vast, ook door uitgeputte armen) en een beetje geboulderd. man wat is dat vermoeiend zeg, aan het eind kon ik me gewoon niet meer vasthouden aan de muur. op de terugweg naar huis kon ik nauwelijks nog in mn handremmen knijpen

    [ Bericht 1% gewijzigd door Byte_Me op 13-07-2007 08:52:07 ]
    pi_52384281
    Zaterdag op de BBC:
    http://www.bbc.co.uk/scotland/greatclimb/index.shtml

    De hele middag van 13 tot 19 op BBC scotland (en aangezien wij dat niet kunnen ontvangen, via internet te zien)
    en 's avonds vanaf half 6 op BBC2
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_52395552
    Bedankt voor de tip
    pi_52395966
    Vraagje. Normaal gesproken zou ik hiervoor naar British Airways mailen of bellen, maar aangezien het enige emailadres dat ze op de site noemen géén antwoord kon geven op mijn vraag, en ik anders duur naar het buitenland moet bellen, stel ik mijn vraag hier.

    Heeft iemand wel eens zijn klimspullen meegenomen op een vlucht met BA?

    In hun policy geven ze aan dat je gratis 1 'item of sporting equipment' mag meenemen op hun vluchten, naast je reguliere bagage. Hiermee bedoelen ze eigenlijk grote dingen die niet in een koffer passen. Ze geven echter ook aan dat een tas met golfclubs inclusief schoenen etc. of een duikuitrusting als 1 sporting item wordt gezien. Over klimuitrusting zeggen ze verder niet. Kan je uit deze info concluderen dat een tas met schoentjes, setjes, gordel, pof, ijzerwerk, touw etc. als één item wordt gezien? In dat geval kan ik mijn klimspullen gratis meenemen zonder dat het gewicht mee telt
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_52413986
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 17:33 schreef Casparovvv het volgende:
    Vraagje. Normaal gesproken zou ik hiervoor naar British Airways mailen of bellen, maar aangezien het enige emailadres dat ze op de site noemen géén antwoord kon geven op mijn vraag, en ik anders duur naar het buitenland moet bellen, stel ik mijn vraag hier.

    Heeft iemand wel eens zijn klimspullen meegenomen op een vlucht met BA?

    In hun policy geven ze aan dat je gratis 1 'item of sporting equipment' mag meenemen op hun vluchten, naast je reguliere bagage. Hiermee bedoelen ze eigenlijk grote dingen die niet in een koffer passen. Ze geven echter ook aan dat een tas met golfclubs inclusief schoenen etc. of een duikuitrusting als 1 sporting item wordt gezien. Over klimuitrusting zeggen ze verder niet. Kan je uit deze info concluderen dat een tas met schoentjes, setjes, gordel, pof, ijzerwerk, touw etc. als één item wordt gezien? In dat geval kan ik mijn klimspullen gratis meenemen zonder dat het gewicht mee telt
    Een echt antwoord op de vraag heb ik niet, maar:
    Klimmateriaal is zwaar, en vaak heb je nog wel meer bagage bij je dan klimmateriaal, dus als het in het ruim gaat kom je al snel boven de gewichtslimiet. Neem het dus mee als handbagage (als er ijsboren en pickels bij zijn, die wel inchecken met je reguliere bagage...)
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_52414639
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 08:45 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Een echt antwoord op de vraag heb ik niet, maar:
    Klimmateriaal is zwaar, en vaak heb je nog wel meer bagage bij je dan klimmateriaal, dus als het in het ruim gaat kom je al snel boven de gewichtslimiet. Neem het dus mee als handbagage (als er ijsboren en pickels bij zijn, die wel inchecken met je reguliere bagage...)
    Volgens de voorwaarden telt dat sport item niet mee in de gewichtslimiet Zolang het maar niet zwaarder is dan 32 kg. Ik mag maar 23 kg reguliere bagage meenemen in één tas, dus dat wordt sowieso al krap voor 10 maanden zuidelijk Afrika. Een extra tas kost me 120 euro bij BA, dat vind ik zonde, vooral gezien het feit dat ik dat dan op twee (en waarschijnlijk 3) vluchten mee moet nemen.

    Daarnaast heb ik al een digitale spiegelreflex + drie lenzen + flitser + portable harddisc in mijn handbagage, dus dat zal krap worden
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_52641914
    Leuk kadootje voor mezelf gekocht:



    En ze lopen zo lekker op de vlakke weg!
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_53504539
    Na ruim een maand zal ik de stilte weer is verbreken met een verslagje, deze keer van mijn C2 rots cursus. Hij staat op mijn site dus.... klikkerdeklik naar beklimmingen.nl

    beetje spammen
    pi_54427599
    na weer een maand zal ik de stilte dan maar eens verbreken... Tof verslag op de site van Hans, Roel!

    Pech dat je rondom de bluemlisalp niet kon doen wat je wilde: dat probleem hadden wij precies een week eerder. Toen was overvloedige sneeuwval niet het probleem, maar de hut was compleet vol met mensen die nog even van het laatste mooie weekend van het bemande seizoen wilden genieten. Omdat we zo snel niets konden bedenken waar we dan aan de slag konden, zijn we maar halsoverkop naar arolla gereden, en die kloterige cheilon nu eindelijk eens getopt! 3 keer is scheepsrecht

    maar jullie alternatieve tocht was ook gaaf, mooi topje die dent du geant. ik heb er al vaak naar staan kijken, maar als ik dat verslag zo eens lees moet het er toch maar eens van komen.. Wat is de moeilijkheidsgraad van die route eigenlijk? Allemaal vaste touwen toch?
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      zondag 11 november 2007 @ 18:55:13 #275
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_54532526
    Zit nu momenteel voor een stage in Oostenrijk en begin ook een beetje de liefde voor het bergbeklimmen te ontwikkelen hier. Ben al een paar kleine bergjes opgewandeld waaronder de Speiereck en de Preber met respectievelijk een hoogte van 2411 en 2741 meter. Helaas ligt er teveel sneeuw nu voor de wat hogere toppen. Veel mooie interessante verhalen in dit topic en zal het ff in de gaten houden want volgend jaar ga ik ook proberen te beginnen met het wat serieuzere werk.
    De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
    pi_54553841
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 18:55 schreef King_of_Kool het volgende:
    Zit nu momenteel voor een stage in Oostenrijk en begin ook een beetje de liefde voor het bergbeklimmen te ontwikkelen hier. Ben al een paar kleine bergjes opgewandeld waaronder de Speiereck en de Preber met respectievelijk een hoogte van 2411 en 2741 meter. Helaas ligt er teveel sneeuw nu voor de wat hogere toppen. Veel mooie interessante verhalen in dit topic en zal het ff in de gaten houden want volgend jaar ga ik ook proberen te beginnen met het wat serieuzere werk.
    Op dit moment moet het dan wel een groot feest bij jou in de omgeving zijn, met die enorme sneeuwval Ik zit er dan ook sterk aan te denken om naar Oostenrijk te gaan om lekker door de verse poedersneeuw te knallen, maar dan zal ik waarschijnlijk wel in de auto moeten slapen . (wat voor een paar dagen wel te doen is natuurlijk)

    Misschien dat je nog wat mooie plaatjes kan posten zodat ik er nog meer zin in krijg
    pi_54554109
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 16:21 schreef Roel_spaarndam het volgende:
    maar dan zal ik waarschijnlijk wel in de auto moeten slapen . (wat voor een paar dagen wel te doen is natuurlijk)
    Heb je dan inmiddels een rijbewijs en auto, jopie?
    Kunnen we bij een lange nachtelijke autorit de rijtaken nog beter verdelen dan voorheen ;-)
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      maandag 12 november 2007 @ 23:45:10 #278
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_54564364
    Bij deze dan een paar foto's van mijn beklimming van de Preber. Let wel, ondanks dat ik er 3 uur over heb gedaan en het natuurlijk wordt afgeraden om alleen de bergen in te gaan, stelde dit natuurlijk niets voor bij de bergen en de verhalen die ik eerder in dit topic ben tegengekomen. De Preber is de bekendste berg hier in Lungau (Salzburgerland) maar het is geen stijle klim. Zou je echter aan de andere kant (De zuid-oostkant als ik me niet vergis) naar boven gaan dan heb je wel touwen en alpine ervaring nodig. Toch was de normale route voor mij nog vrij zwaar omdat de hele berg ondergesneeuwd was en ik enkel voorzien was van wandelschoenen en een zelfgemaakte wandelstok.


    De Preberhut op iets meer dan 1800 meter waar de normale weg eindigde en de wandelroute naar de top begon


    Het laatste stukje naar het Gipfelkreuz op 2741 meter hoogte


    Op de top


    Uitzicht naar oosten


    De Roteck die 2 meter hoger is dan de Preber maar veel moeilijker en gevaarlijker om te beklimmen


    Uitzicht naar het noorden, links zie je nog de Hochgolling die met een ruime 2800 meter ook zeer geliefd is bij klimmers

    [ Bericht 2% gewijzigd door King_of_Kool op 13-11-2007 18:23:11 ]
    De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
      maandag 12 november 2007 @ 23:47:50 #279
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_54564445
    -edit- ging iets fout
    De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
    pi_54585899
    Ziet er goed uit

    Zijn ook nog wel wat leuke dingen te doen als ik het zo zie. Ik zou graag met je ruilen, vooral nu er zo veel sneeuw ligt daar. Hopen dat ik komende week nog ff naar Oostenrijk of zwitserland kan, want deze kans mag ik eigenlijk niet laten schieten

    Heb jij toevallig nog wat nieuws over de huidige sneeuw ??
      woensdag 14 november 2007 @ 10:42:22 #281
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_54595592
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 21:20 schreef Roel_spaarndam het volgende:
    Ziet er goed uit

    Zijn ook nog wel wat leuke dingen te doen als ik het zo zie. Ik zou graag met je ruilen, vooral nu er zo veel sneeuw ligt daar. Hopen dat ik komende week nog ff naar Oostenrijk of zwitserland kan, want deze kans mag ik eigenlijk niet laten schieten

    Heb jij toevallig nog wat nieuws over de huidige sneeuw ??
    Het is opzich wel tof hier, als je ook de tijd hebt om iets te doen. Doordeweeks is het werken tot 5 uur en in het weekend erop uit. De sneeuw op de grond hier is een beetje aan het verdwijnen maar er wordt nog wel een beetje sneeuw voorspeld. De temperaturen zijn zo rond het vriespunt dus iig tot en met het weekend blijft de sneeuw wel liggen en in de bergen helemaal. Aankomend weekend gaan de eerste pistes in Obertauern open dus ga daar maar es een kijkje nemen denk ik.

    Dit is overigens in het zuid-westen van de provincie Salzburg tegen Karinthie en Steiermark aan. Zo ligt er in Tirol ook veel sneeuw maar zijn er toch ook wel gebieden waar er helemaal niet of weinig sneeuw ligt nu.




    Zo is het hier ongeveer nu
    De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
    pi_54720315
    Afgelopen weekend 54e geworden op het NSK Naja, SAC bokaal hebben we in ieder geval binnen
    pi_54721026
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 23:45 schreef King_of_Kool het volgende:
    Bij deze dan een paar foto's van mijn beklimming van de Preber. Let wel, ondanks dat ik er 3 uur over heb gedaan en het natuurlijk wordt afgeraden om alleen de bergen in te gaan, stelde dit natuurlijk niets voor bij de bergen en de verhalen die ik eerder in dit topic ben tegengekomen. De Preber is de bekendste berg hier in Lungau (Salzburgerland) maar het is geen stijle klim. Zou je echter aan de andere kant (De zuid-oostkant als ik me niet vergis) naar boven gaan dan heb je wel touwen en alpine ervaring nodig. Toch was de normale route voor mij nog vrij zwaar omdat de hele berg ondergesneeuwd was en ik enkel voorzien was van wandelschoenen en een zelfgemaakte wandelstok.

    [ afbeelding ]
    De Preberhut op iets meer dan 1800 meter waar de normale weg eindigde en de wandelroute naar de top begon

    [ afbeelding ]
    Het laatste stukje naar het Gipfelkreuz op 2741 meter hoogte

    [ afbeelding ]
    Op de top

    [ afbeelding ]
    Uitzicht naar oosten

    [ afbeelding ]
    De Roteck die 2 meter hoger is dan de Preber maar veel moeilijker en gevaarlijker om te beklimmen

    [ afbeelding ]
    Uitzicht naar het noorden, links zie je nog de Hochgolling die met een ruime 2800 meter ook zeer geliefd is bij klimmers
    Altijd grappig die borden boven op de top. Waar staat eigenlijk het hoogste bord wat ze geplaatst hbebben op een berg. Zal vast niet op een 8000'er zijn. Niemand is zo gek om daar een paar planken heen te slepen.
    pi_54732051
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:19 schreef avw1982 het volgende:

    [..]

    Altijd grappig die borden boven op de top. Waar staat eigenlijk het hoogste bord wat ze geplaatst hbebben op een berg. Zal vast niet op een 8000'er zijn. Niemand is zo gek om daar een paar planken heen te slepen.
    Nou, de chinezen hebben in de jaren 70 wel een driepoot voor landmetingen naar de top van de everest gesleept, en die staat daar nog steeds, inmiddels met wat gebedsvlaggetjes eraan.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      dinsdag 20 november 2007 @ 11:13:57 #285
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_54734438
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:19 schreef avw1982 het volgende:

    [..]

    Altijd grappig die borden boven op de top. Waar staat eigenlijk het hoogste bord wat ze geplaatst hbebben op een berg. Zal vast niet op een 8000'er zijn. Niemand is zo gek om daar een paar planken heen te slepen.
    Het is wel grappig dat wat er op de top staat natuurlijk ook verschilt per land en werelddeel. Zo staan hier in Oostenrijk overal gipfelkreuzen op de top. Maar in de Himalaya zijn ze weer niet zo Christelijk. En in de Andes is het ook weer anders. Maar het heeft wel iets altijd, een object of een bord op de top.
    De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
    pi_55722726
    *nieuwjaarsschop*
    Iedereen een gelukkig, veilig en gezond nieuwjaar gewenst!
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_55726363
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 11:13 schreef King_of_Kool het volgende:

    [..]

    Het is wel grappig dat wat er op de top staat natuurlijk ook verschilt per land en werelddeel. Zo staan hier in Oostenrijk overal gipfelkreuzen op de top. Maar in de Himalaya zijn ze weer niet zo Christelijk. En in de Andes is het ook weer anders. Maar het heeft wel iets altijd, een object of een bord op de top.
    Jep zo'n bord is altijd leuk. Heb je tenminste een bewijs dat je echt ergens bent geweest.
    pi_55793100
    Dag klimgeiten,

    Na mezelf volgevreten te hebben tijdens kerst en oud en nieuw wordt het weer tijd om aan de bak te gaan. Ik ben op zoek naar een klimmaatje voor in het weekend in Zwolle. Ik klim op dit moment 5b en op een goeie dag 5c. Dit wil ik in mei op een 6a hebben. Wie heeft interesse?
    pi_56573879
    tvp! Ga weer beginnen in Amsterdam
    Wie een kuil graaft voor een ander
    is een arbeider.
    pi_56600136
    Gaaf, een klimtopic .

    Ik wil beginnen in Arnhem. Heb een aantal keer geklommen, klim rond de 5a/b. Ik ben nog op zoek naar een klimmaatje. Wie heeft interesse om regelmatig te klimmen? (1 keer in de week/ 1 keer in de 2 weken). Nivo maakt mij niet heel erg uit, wil vooral voor de lol en ontspanning klimmen
    pi_56600248
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 11:48 schreef L0we het volgende:
    Gaaf, een klimtopic .

    Ik wil beginnen in Arnhem. Heb een aantal keer geklommen, klim rond de 5a/b. Ik ben nog op zoek naar een klimmaatje. Wie heeft interesse om regelmatig te klimmen? (1 keer in de week/ 1 keer in de 2 weken). Nivo maakt mij niet heel erg uit, wil vooral voor de lol en ontspanning klimmen
    Hey,

    Ik klim zelf in Arnhem, je kunt altijd eens bij ons groepje aanhaken om te kijken of het klikt. :-)
    Meestal ben ik er op dinsdag en donderdag, stuur maar even een PM of mailtje als het je wat lijkt.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_56609188
    thnx! Je hebt mail
    pi_56885200
    Is er hier ook iemand die lid is van de ASAC?? Ik ben net begonnen met een introcursus bij het Universitair Sportcentrum van de UvA en kwam er twee dagen na de eerste les achter dat de ASAC bestaat. Er staat op de site dat ik nu weer moet wachten tot september om lid te kunnen worden, maar zouden ze daar heel streng in zijn? Ik heb van 2001-2004 al geklommen en was die cursus meer als opfrisser gaan doen, ben dus wel redelijk ervaren.
    Het punt is dat er maar zes mensen op die cursus zitten die niet superenthousiast overkomen om een ploegje te formeren na de cursus en ik wil toch echt wel weer doorbikkelen...ASAC lijkt me wel gaaf daarvoor
    Wie een kuil graaft voor een ander
    is een arbeider.
    pi_56885652
    Stuur ze gewoon een mailtje, zit zelf bij de MaasSAC (Maastricht dus..) en daar kan je gewoon bij komen en meeklimmen, je wordt dan wel pas officieel lid in september
    pi_56910512
    Wat een geniaal filmpje!

    http://www.zie.nl/media/web/959/kleuken

    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_57649257
    Even wat onvervalste reclame maken

    Terwijl hier langzaamaan de lente aanbreekt en er weer plannen gemaakt worden voor het buitenklimseizoen, gaan 6 Nederlanders over 2 weken de vriezer in: op 13 april vertrekt het team van project inland ice voor een oversteek van de Groenlandse ijskap, een tocht van 650 km op ski's. je kunt hun vorderingen volgen op www.projectinlandice.com

    Oh ja, de reden waarom ik dit zo nodig hier moet vermelden? Mijn vriendin is de enige vrouw in het team, en gedurende de maand april en mei zal ik ze hiervandaan ondersteunen als basecamp manager. Helaas wel vanuit Nederland..

    Tevens zal er in augustus bij de AVRO een documentaire over de tocht worden uitgezonden, maar da's nog zo ver weg, daarvoor zal ik tegen die tijd wel weer een reminder doen
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_57650042
    Wat heeft Nijmegen toch een kuthal zeg, nog erger dan Groningen & Nieuwegein!!! Vandaar ( ) dat ik ga verhuizen naar het westen van het land, hopen dat ze daar wél fatsoenlijke klimwanden hebben! Een nieuw huis is al geregeld, moet alleen nog een geschikte klimwand vinden! Zijn er hier haagse klimmers?? Waar klimmen jullie het liefst? (De Uithof, The Globe..?). Bergsche Hoek is helaas net te ver

    (ga verhuizen omdat de studie hier geen fuck aan is )
    pi_58073909
    Touching the Void, filmdrama over het verhaal van Joe Simpson, nu op RTL7
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
      woensdag 14 mei 2008 @ 10:40:28 #299
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_58660844
    quote:
    Vrouw overleden na val van klimmuur
    Uitgegeven: 14 mei 2008 09:30

    AMSTERDAM - Een 39-jarige vrouw uit Haarlem is dinsdagavond overleden na een val in een tot klimhal omgebouwde kerk aan de Erik de Roodestraat in Amsterdam-West. Dat maakte de politie woensdag bekend.

    Rond half tien viel de vrouw van 10 tot 12 meter hoogte van de klimmuur. Ze werd naar het ziekenhuis gebracht, waar ze korte tijd later aan haar verwondingen overleed.

    Naar de oorzaak van het ongeluk doet de politie nog onderzoek.

    (c) ANP
    bron
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_58661758
    "een tot klimhal omgebouwde kerk"

    Klinkt als THEA?
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')