issie dan eerder omgenummert?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die bak is er nog. Er hangt alleen een 2 van 2e klas boven. 1e klas zittingen dus in de 2e klas
Bij de revisie zal het stel wel weer het nummer 4231 krijgen.
Zeg maar de opvolger van treinstel 1970 dus.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Het was de 4231, maar de ambtenaren wilden wat meer comfort. Daarom heeft de NS onder druk van de politiek besloten een stelletje speciaal voor ambtenaren te reserveren en er extra eerste klasse in te stoppen. Omdat het stel een eenling is, verdiende het een ander nummer. 4444 was wel een leuk nummer. Over enkele jaren zal het stel weer gewoon de 4231 zijn.
Ik ben van 't weekend retour Berlijn geweest in die rijtuigen. De stoelen zijn vrij hard, maar het rijdt verder wel lekker. Na zes uur heb je op elke stoel een houten reet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ga nu eerst maar eens in die rijtuigen zitten, dan praat je wel anders. Deze rijtuigen zijn speciaal gemaakt voor reizen van meer dan 8 a 9 uur per dag. Ze komen dan ook uit Duitsland, waar ze in de lange afstands treinen gezeten hebben. En van Noord naar Zuid Duitsland ben je met een IC / EC trein al gauw zo'n 12 uur onderweg
Nope. Het stel maakt nu weer een normaal aantal km's. Het stel zit redelijk vaak op dienst richting schiphol, zo op Somda te lezen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeg maar de opvolger van treinstel 1970 dus.
Ik heb de 4444 vanmorgen nog gezien op Ut, de gedeklasseerde mA viel me niet op, de eerste klasse streep zit er nog steeds op. Ik neem aan dat het stel geen eigen omloop meer heeft?
Ik stel voor: we gaan met z'n alle langs het spoorstaan met spuitbussen...komt de trein eraan...wij spuiten de blauwe verf erop en hoppa trein is blauwquote:
die reden vroeger altijd als IR naar berlijnquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Damn! t lijkt wel als of t zwaar verkleurde NS rijtuigen zijn... die blauweachtigen dan
Dat is inderdaad wel een aardige. Ik geloof dat in mijn IC140 van Berlijn naar Nederland geen enkel Nederlands rijtuig zat. Deze trein werd gereden door NS-I personeel, die hebben wel een Duitse sleutel denk ik.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is omdat er anders niet gesleuteld kan worden bij vertrek meende ik
Je word het hele land doorgestuurd , alleen een beetje irritant als je stoptreinen om half 10 moet doen die eigenlijk leeg zijn op jouw, de machinist en de conducteur na . Dan denk je , van laat me in de intercity zitten dat was wel beter geweest .quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:58 schreef italiaan1987 het volgende:
morgen trouwens me 1e keer tellen in de trein
ben benieuwd waar ik overal terecht kom
wat voor rijttuig is het trouwens...het lijkt op een ICK..kan het niet goed zien op die fotoquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is omdat er anders niet gesleuteld kan worden bij vertrek meende ik
ICK heeft allemaal Nederlandse sleutelkastjes gekregen bij de ombouw.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:14 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
wat voor rijttuig is het trouwens...het lijkt op een ICK..kan het niet goed zien op die foto
Laten we maar hopen dat het ICRM is voor de mensen die daar in zitten.
maar voor ICK hebben ze dan ook een duitse sleutel nodig? die zal NS heus wel hebben
kilometervretersquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Jullie komen zo wel aan jullie kilometers
wie/welke afdeling bepaald eigenlijk wat voor mat waar rijd?quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Gelukkig hoef jij niet te bepalen wat voor Mat er rond rijdt. Ik vind het supergeweldig fantastisch. Getrokken mat über alles! En tevens, wat een VETTE bonte verzameling. Dat MOET heel binnekort goed geplaat worden ergens tussen Amsterdam en Amersfoort
Dat zal de planning van NSR doen. Prorail doet een duit in het zakje door baanvak beperkingen op te stellen. Daaraan dient NSR zich te houden.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:46 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
wie/welke afdeling bepaald eigenlijk wat voor mat waar rijd?
iddquote:Op woensdag 13 december 2006 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zal de planning van NSR doen. Prorail doet een duit in het zakje door baanvak beperkingen op te stellen. Daaraan dient NSR zich te houden.
met 16 wordt ook nog wel gereden hoor, maar niet met opzetquote:Op woensdag 13 december 2006 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
15 bakken is de maximumlengte. Dreigt de trein langer te worden dan dient er niet gecombineerd te worden en moet de trein in gedeelten rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |