abonnement Unibet Coolblue
pi_44370764
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die bak is er nog. Er hangt alleen een 2 van 2e klas boven. 1e klas zittingen dus in de 2e klas

Bij de revisie zal het stel wel weer het nummer 4231 krijgen.
issie dan eerder omgenummert?

en nee, ik kan niet zo snel plakken, maar machinaal moet je toch wel met een redelijke snelheid wat bestikkering kunnnen aanbrengen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 december 2006 @ 21:12:31 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44370919
Het was de 4231, maar de ambtenaren wilden wat meer comfort. Daarom heeft de NS onder druk van de politiek besloten een stelletje speciaal voor ambtenaren te reserveren en er extra eerste klasse in te stoppen. Omdat het stel een eenling is, verdiende het een ander nummer. 4444 was wel een leuk nummer. Over enkele jaren zal het stel weer gewoon de 4231 zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 12 december 2006 @ 21:15:16 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44371038
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Het was de 4231, maar de ambtenaren wilden wat meer comfort. Daarom heeft de NS onder druk van de politiek besloten een stelletje speciaal voor ambtenaren te reserveren en er extra eerste klasse in te stoppen. Omdat het stel een eenling is, verdiende het een ander nummer. 4444 was wel een leuk nummer. Over enkele jaren zal het stel weer gewoon de 4231 zijn.
Zeg maar de opvolger van treinstel 1970 dus.

Ik heb de 4444 vanmorgen nog gezien op Ut, de gedeklasseerde mA viel me niet op, de eerste klasse streep zit er nog steeds op. Ik neem aan dat het stel geen eigen omloop meer heeft?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 12 december 2006 @ 21:17:42 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44371137
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:03 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ga nu eerst maar eens in die rijtuigen zitten, dan praat je wel anders. Deze rijtuigen zijn speciaal gemaakt voor reizen van meer dan 8 a 9 uur per dag. Ze komen dan ook uit Duitsland, waar ze in de lange afstands treinen gezeten hebben. En van Noord naar Zuid Duitsland ben je met een IC / EC trein al gauw zo'n 12 uur onderweg
Ik ben van 't weekend retour Berlijn geweest in die rijtuigen. De stoelen zijn vrij hard, maar het rijdt verder wel lekker. Na zes uur heb je op elke stoel een houten reet.

Ik vind die bonte foto's echt gaaf, terug naar begin jaren tachtig!!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 december 2006 @ 21:24:40 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44371451
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zeg maar de opvolger van treinstel 1970 dus.

Ik heb de 4444 vanmorgen nog gezien op Ut, de gedeklasseerde mA viel me niet op, de eerste klasse streep zit er nog steeds op. Ik neem aan dat het stel geen eigen omloop meer heeft?
Nope. Het stel maakt nu weer een normaal aantal km's. Het stel zit redelijk vaak op dienst richting schiphol, zo op Somda te lezen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44372590
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kun jij zo snel stickeren?
Ik stel voor: we gaan met z'n alle langs het spoorstaan met spuitbussen...komt de trein eraan...wij spuiten de blauwe verf erop en hoppa trein is blauw
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 december 2006 @ 21:49:51 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44372638
Ik zit die spots van vandaag op somda eens te bekijken en het is opvallen hoe arriva aanrommelt met de 302xx en 303xx serie. Treinen die in de 303xx hebben gereden gaan gelijk de 302xx rijden en later duiken ze weer op in de 303xx. Die was voor de invoering van de nieuwe dienstregeling ondenkbaar. Zou het iets te maken hebben met het tekort aan wadloper stellen in het noorden?

Even voor de goede orde: de 302xx is de stoptrein tussen Leeuwarden en Groningen. De 303xx is de sneltrein tussen deze 2 plaatsen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44372853
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Damn! t lijkt wel als of t zwaar verkleurde NS rijtuigen zijn... die blauweachtigen dan
die reden vroeger altijd als IR naar berlijn
Ik zie er tog een verdwaald NS rijtuig tussen.
bier
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 december 2006 @ 21:55:52 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44372919
Dat is omdat er anders niet gesleuteld kan worden bij vertrek meende ik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44373050
morgen trouwens me 1e keer tellen in de trein
ben benieuwd waar ik overal terecht kom
bier
  dinsdag 12 december 2006 @ 22:44:01 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44374876
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is omdat er anders niet gesleuteld kan worden bij vertrek meende ik
Dat is inderdaad wel een aardige. Ik geloof dat in mijn IC140 van Berlijn naar Nederland geen enkel Nederlands rijtuig zat. Deze trein werd gereden door NS-I personeel, die hebben wel een Duitse sleutel denk ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44375929
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:58 schreef italiaan1987 het volgende:
morgen trouwens me 1e keer tellen in de trein
ben benieuwd waar ik overal terecht kom
Je word het hele land doorgestuurd , alleen een beetje irritant als je stoptreinen om half 10 moet doen die eigenlijk leeg zijn op jouw, de machinist en de conducteur na . Dan denk je , van laat me in de intercity zitten dat was wel beter geweest .

Ach het levert altijd weer leuke gesprekken op .

Vandaag had ik Arnhem -> Leiden -> Utrecht -> Breda -> Utrecht -> Arnhem.
Alleen die V-IRM door dat enkelsporig traject, dat ding is er echt totaal niet voor gemaakt. Schud me heen weer .
  dinsdag 12 december 2006 @ 23:10:11 #63
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44376058
Ik ging vandaag Amsterdam -> Zaandam -> A'dam -> Amersfoort -> Rotterdam -> Schiphol -> Amsterdam. Best leuk ritje
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 december 2006 @ 23:11:49 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44376119
Jullie komen zo wel aan jullie kilometers
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44376214
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is omdat er anders niet gesleuteld kan worden bij vertrek meende ik
wat voor rijttuig is het trouwens...het lijkt op een ICK..kan het niet goed zien op die foto
Laten we maar hopen dat het ICRM is voor de mensen die daar in zitten.

maar voor ICK hebben ze dan ook een duitse sleutel nodig? die zal NS heus wel hebben
bier
pi_44376297
Umfgh die trein naar amersfoort is vet jah daar heb ik ook weleens in gezeten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 december 2006 @ 23:18:10 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44376347
Het is een ICK BD volgens Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 12 december 2006 @ 23:20:24 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44376410
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:14 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

wat voor rijttuig is het trouwens...het lijkt op een ICK..kan het niet goed zien op die foto
Laten we maar hopen dat het ICRM is voor de mensen die daar in zitten.

maar voor ICK hebben ze dan ook een duitse sleutel nodig? die zal NS heus wel hebben
ICK heeft allemaal Nederlandse sleutelkastjes gekregen bij de ombouw.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44376451
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Jullie komen zo wel aan jullie kilometers
kilometervreters
pi_44377187
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Gelukkig hoef jij niet te bepalen wat voor Mat er rond rijdt. Ik vind het supergeweldig fantastisch. Getrokken mat über alles! En tevens, wat een VETTE bonte verzameling. Dat MOET heel binnekort goed geplaat worden ergens tussen Amsterdam en Amersfoort
wie/welke afdeling bepaald eigenlijk wat voor mat waar rijd?
bier
pi_44377341
ALS het maar rijd vind ik het al heel fijn
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 00:14:38 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44378006
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:46 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

wie/welke afdeling bepaald eigenlijk wat voor mat waar rijd?
Dat zal de planning van NSR doen. Prorail doet een duit in het zakje door baanvak beperkingen op te stellen. Daaraan dient NSR zich te houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44378115
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zal de planning van NSR doen. Prorail doet een duit in het zakje door baanvak beperkingen op te stellen. Daaraan dient NSR zich te houden.
idd

Prorail zal bepalen hard er op een baanvak mag worden gereden,

Hoeveel tijd er tussen 2 treinen moet zitten,

de maximale lengte(?? ( langer dan 16 bak komt toch niet voor normaliter?) )

de MAT planning zal daar op gebaseerd worden,

t heeft weinig zin om een snel trekkende trein met een top van 140+ op een baan vak van 120 te zetten, dan zet je er een sprinter op, met zn top van 125 is dat prima te voldoen :d
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 00:20:18 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44378189
15 bakken is de maximumlengte. Dreigt de trein langer te worden dan dient er niet gecombineerd te worden en moet de trein in gedeelten rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44378419
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
15 bakken is de maximumlengte. Dreigt de trein langer te worden dan dient er niet gecombineerd te worden en moet de trein in gedeelten rijden.
met 16 wordt ook nog wel gereden hoor, maar niet met opzet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')