abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:26:19 #176
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71680144
That.was.AWESOME!

Ze gebruiken nog steeds al hun hippe aparatuur, maar ze gebruiken nu abelton als sequencer. Daardoor kunnen ze veel makkelijker improviseren, en dat hoor je duidelijk! De nummers zijn speelser en lopen makkelijker in elkaar over. De setlist was ook compleet anders dan 2004 gelukkig

ik gooi 'm wel ff in een spoiler voor de mensen die nog gaan (ik ging ook spoilerfree, gelukkig)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dus ja! Was zeker tof.
In september deel twee, dan ga ik ze in brixton -Londen zien. Whooo

oh, en er is nu een dj mag met daarbij een cd waar de eerste 3 nummers live van sonar erop staan, maar even zoeken dus..

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:28:48 #177
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71680223
Oh! Weakling, heb je nog iemand in het publiek gezien met zo'n lampjesbril? Dat was ik
ik was zelfs nog op dat grote scherm. Hèhè

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:40:22 #178
27648 Weakling
available in strong mint
pi_71680568
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:28 schreef timbob het volgende:
Oh! Weakling, heb je nog iemand in het publiek gezien met zo'n lampjesbril? Dat was ik
ik was zelfs nog op dat grote scherm. Hèhè
Bwahaha! Ik dacht toen ik "die kerel met de lampjesbril" op het scherm zag, ik zal morgen eens vragen of het timbob was en ja hoor! Te gek!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:36:10 #179
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71687758
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:40 schreef Weakling het volgende:

[..]

Bwahaha! Ik dacht toen ik "die kerel met de lampjesbril" op het scherm zag, ik zal morgen eens vragen of het timbob was en ja hoor! Te gek!
ha. Sommige mensen ook: hey! Jij moet op het podium staan! Iemand vroeg ook of ik een nummertje kon spelen van hun eerste album

maar de sfeer was zeker goed. Het geluid ook. Hard, maar niet te hard, en best ok voor een outdoor concert. Ik had de volgende dag niet eens piepende oren.
Phil had er zichtbaar plezier in, en Paul stond er ook wel lekker bij

Ik moet zeggen, ik was een beetje zenuwachtig voordat ik heenging. Ik luisterde de laatste tijd nog maar heel weinig orbital. En omdat hun 2004 concerten een beetje duf waren vond ik het een beetje eng...aar het overtrof veel van de verwachtingen. Geen nieuwe songs, maar wel met nieuwe energie aan de oude nummers.

Ik kan niet wachten tot brixton!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:13:36 #180
27648 Weakling
available in strong mint
pi_71692039
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:36 schreef timbob het volgende:
ha. Sommige mensen ook: hey! Jij moet op het podium staan! Iemand vroeg ook of ik een nummertje kon spelen van hun eerste album
Timbob Hartnoll, de lang verloren gewaande derde broer
quote:
maar de sfeer was zeker goed. Het geluid ook. Hard, maar niet te hard, en best ok voor een outdoor concert. Ik had de volgende dag niet eens piepende oren.
Hmz, ik zou graag jouw oren willen hebben. Heb zelf ontzettend snel een piep te pakken en draag daarom altijd dopjes. Neemt wel een flink deel van de "sensatie" weg, maar ja ...
quote:
Ik moet zeggen, ik was een beetje zenuwachtig voordat ik heenging. Ik luisterde de laatste tijd nog maar heel weinig orbital. En omdat hun 2004 concerten een beetje duf waren vond ik het een beetje eng...Maar het overtrof veel van de verwachtingen. Geen nieuwe songs, maar wel met nieuwe energie aan de oude nummers.
Orbital is voor mij vooral nostalgie geworden. Zelfs als het duf zou zijn geweest had ik het nog niet willen missen. Ik heb ze nooit eerder live gezien dus kan het niet vergelijken, maar gezien de lol die ze er gisteren in leken te hebben, kan het toch bijna niet anders dan dat er nog wel eens wat nieuws zal komen. Aan de andere kant: het is een mooie afgeronde periode en mag het ook blijven bij een reunie concertje zo af en toe.
quote:
Ik kan niet wachten tot brixton!
Eind september, nog ff geduld!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:59:00 #181
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_71701270
gaaf
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_72299490
Ik ben net terug van Get Loaded in the Park in Londen waar Orbital de headliner was. Erg gaaf, geweldig geluid en lichtshow. Geweldige setlist ook, al was hij volgens de vriend waar ik mee was hetzelfde als op Global Gathering (behalve het stukje Heaven is a place on earth )
http://www.loopz.co.uk/to(...)ponAvon-England.html
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:41:44 #183
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_72352576
http://www.dailyrecord.co(...)acks-86908-21581933/

dus!
Er komt nieuw spul van orbital, maar alleen om live te spelen dus.
Zal vast wel iets met promo's gebeuren enzo

leuk! Spannend!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 23 september 2009 @ 20:59:39 #184
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_73050190
Oeeeeh
ik vertrek morgen naar Londen, en dan ga ik vrijdag weer orbital zien
ze spelen wel weer 2 avonden achter elkaar... maar ik vind 1 wel genoeg denk ik deze keer. dan heb ik de rest nog wat te doen enzo.

Ze verkopen nu ook een soort USB armbanden bij de concerten waarbij je dan direct na het concert alles meekrijgt op mp3. Bonus..

Heb er zin in

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:36:41 #185
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_75322955
Tourdates 2010?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 19 februari 2010 @ 00:50:16 #186
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_78169212
* Parafernalia en user Laton checken samen Orbital - Live at Dancevalley 2001.mpg
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 19 februari 2010 @ 01:06:43 #187
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_78169576
Hmmm
ze treden vanavond op in australie. En daarna zijn er nog enkele festivals e.d. Maar nog geen Nederlandse data... Helaas.

Wel zijn ze nieuwe muziek aan het schrijven. Heb al ergens een demo gehoord van een nieuwe track. Er zitten er nu 4 in de pijplijn. Binnenkort hopenlijk ergens live te horen...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 19 februari 2010 @ 01:12:37 #188
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_78169707
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 01:06 schreef timbob het volgende:
Hmmm
ze treden vanavond op in australie. En daarna zijn er nog enkele festivals e.d. Maar nog geen Nederlandse data... Helaas.

Wel zijn ze nieuwe muziek aan het schrijven. Heb al ergens een demo gehoord van een nieuwe track. Er zitten er nu 4 in de pijplijn. Binnenkort hopenlijk ergens live te horen...
TOCH!?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 19 februari 2010 @ 01:39:54 #189
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_78170102
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 01:12 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

TOCH!?
Ja, stiekem toch. Maar ze zeggen wel dat het live tracks worden. Nog steeds geen nieuwe albums/eps... Zeggen ze...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 19 februari 2010 @ 01:52:06 #190
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_78170272
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 01:39 schreef timbob het volgende:

[..]

Ja, stiekem toch. Maar ze zeggen wel dat het live tracks worden. Nog steeds geen nieuwe albums/eps... Zeggen ze...
Ja m'n kont, maakt me ook niet zo gek veel uit, als ik ze maar kan downloaden/online bestellen/usb-armbanden whatever!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 19 februari 2010 @ 04:58:15 #191
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_78171309
Plus dat als het allemaal teveel kost dat de platenmaatschappij er ook aan wil verdienen.
Hoe dan ook, als er nieuw materiaal komt dan wil ik het horen ook.
Aangezien live niet tot de mogelijkheden behoort, dan maar op CD/Download (Wel betaalt natuurlijk, Orbital is eigenlijk de enige artietst waar ik voor MOET betalen (van mezelf))
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:18:25 #192
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_78734894

Hmm
Orbital, the red album?

Anyway, leuk voor erbij, maar ziet er naar uit dat iemand dronken was tijdens het printen van de hoesjes

Tevens, Orbital staat dit jaar op Glastonbury, vernomen uit best wel betrouwbare bron...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 29 maart 2010 @ 17:34:35 #193
27648 Weakling
available in strong mint
pi_79713822
Orbital op Feest in het Park in Oudenaarde (Belgie)!
http://www.feestinhetpark.be/
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 29 maart 2010 @ 20:25:23 #194
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_79720821
Crap, je bent me voor...
quote:
Feest In Het Park boekt Orbital, Fun Lovin' Criminals & meer

Gepubliceerd: 27 March 2010
De organisatoren van Feest in het Park hebben vandaag de eerste namen bekend gemaakt voor hun 15de editie. Orbital, Fun lovin' Criminals, Absynthe Minded, Just Jack, Vive la Fete, Kevin Saunderson, Steel Pulse, The Van Jets, Mad Caddies, Ida Engberg en Dubmatix & Brother Culture staan op de affiche.

De organisatie streeft ieder jaar naar een mix van grote en minder bekende namen. Feest in het park gaat door van 12 tot 15 augustus in Oudenaarde
die tekst had ik.
Ze komen voorlopig niet in Nederland, volgens 'bronnen'

dus dit is de beste mogenlijkheid.

Hun liveshow wordt steeds beter. Ik heb hun set gehoord die ze in Australië speelde, en daar zat veel variatie en improvisatie in.

En ze zijn druk bezig met nieuwe nummers, dus wie weet komt daar ook wat van.

Er zweven al enkele promo's en dj mixen rond met de nieuwe nummers. Interessant spul.

Ben benieuwd

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 29 maart 2010 @ 20:30:11 #195
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_79721093
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:25 schreef timbob het volgende:
Er zweven al enkele promo's en dj mixen rond met de nieuwe nummers. Interessant spul.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 29 maart 2010 @ 23:35:19 #196
27648 Weakling
available in strong mint
pi_79730613
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:25 schreef timbob het volgende:
Crap, je bent me voor...
Woohoo, ik ben een keer sneller dan timbob met Orbital nieuws hier!
quote:
Ze komen voorlopig niet in Nederland, volgens 'bronnen'
Aan de andere kant: de festivals beginnen nu pas namen bekend te maken, dus nog alle kans.
fingers crossed
quote:
Hun liveshow wordt steeds beter. Ik heb hun set gehoord die ze in Australië speelde, en daar zat veel variatie en improvisatie in.
Hmm, dat maakt me wel nieuwsgierig.
quote:
En ze zijn druk bezig met nieuwe nummers, dus wie weet komt daar ook wat van.
Er zweven al enkele promo's en dj mixen rond met de nieuwe nummers. Interessant spul.
Ben benieuwd
En dit nieuws nog veel nieuwsgieriger!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:31:06 #197
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_81761988
hey! hey! jongens! hey luis.. hey!!

luister!
hey jongens! luister!

hey
lui.. Hey!

kijk!
quote:
Back when we interviewed Orbital’s Phil Hartnoll in March, he mentioned that the legendary UK electro duo has begun crafting some new material. Turns out he wasn’t kidding.

On June 20th, Orbital will unveil its first new material since 2004 with the release of a brand new double single. Consisting of tracks titled “Don’t Stop Me” and “The Gun is Good”, the effort is said to “represent the signature Orbital sound, with hints of new elements, and definitely a few surprises, signifying a band still at [its] creative peak.”

The record will be available through iTunes starting June 20th. It will then be made available to all other digital retailers, as well as released as a limited edition 12″ on June 27th.
zo hey!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 24 mei 2010 @ 11:34:49 #198
27648 Weakling
available in strong mint
pi_81823858
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:31 schreef timbob het volgende:
hey! hey! jongens! hey luis.. hey!!

luister!
hey jongens! luister!

hey
lui.. Hey!

kijk!
[..]

zo hey!
ZO HEY!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 24 mei 2010 @ 15:44:45 #199
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_81832612
Ik wist het wel, als je als band stopt en dan toch nog weer concerten gaat doen dan gaat het prikkelen..
Zelfde met die solo-cariëres van ze die toch niet zo heel erg van de grond willen komen zoals dat met Orbital wel lukte.
Hoe dan ook, goed nieuws
  maandag 24 mei 2010 @ 19:43:04 #200
27648 Weakling
available in strong mint
pi_81841211
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:44 schreef SiGNe het volgende:
Ik wist het wel, als je als band stopt en dan toch nog weer concerten gaat doen dan gaat het prikkelen..
Zelfde met die solo-cariëres van ze die toch niet zo heel erg van de grond willen komen zoals dat met Orbital wel lukte.
Hoe dan ook, goed nieuws
Zoals Joni Mitchell al zong: "Don't it always seem to go, that you don't know what you've got till it's gone". Nu wordt het wel nog interessanter om ze de komende festivals op te gaan zoeken, omdat ze weleens nieuw materiaal kunnen gaan spelen.

Vraag me wel af bij
quote:
a brand new double single. Consisting of tracks titled “Don’t Stop Me” and “The Gun is Good”
in hoeverre ze ouderwets hebben samengewerkt, of hebben gezegd: 'OK, we noemen ons maar weer Orbital en ieder doet op zichzelf een kantje van een single". Ach, maakt het uit, ik kijk er sowieso naar uit!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')