abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_44318203
Dat deze man nog geen topic heeft is werkelijk onbegrijpelijk. Wat mij betreft is David Mendes da Silva de grote verassing van dit seizoen.

Snel, fysieke kracht, overzicht, kopsterk, goede trap: deze man heeft het allemaal. Centrale verdediger, rechtsback, rechtshalf of centraal met de punt-naar-achteren: Mendes haalt altijd minimaal een 7.

Hoewel Schaars, De Zeeuw en Martens de aandacht opeisen, is Mendes da Silva de grote man op het middenveld van AZ. Van Basten kan hem probleemloos als basiskracht invullen. Deze man wordt de grote oplossing voor het middenveldprobleem van Oranje.

Ook al is hij slechts 24 lentes jong, hij heeft al bijna 200 wedstrijden in de Ere- en Eerste-divisie op zijn naam staan.

PASPOORT
Voornaam: David
Achternaam: Mendes da Silva
Geboortedatum: 04-08-1982
Geboorteplaats: Rotterdam, Nederland
Nationaliteit: Nederland
Speler van: AZ

seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
1999/00 Sparta 4 0 Eredivisie
2000/01 Sparta 33 1 Eredivisie
2001/02 Sparta 27 1 Eredivisie
2002/03 Ajax 0 0 Eredivisie
2002/03 Sparta 17 2 Eerste divisie
2003/04 Sparta Rotterdam 36 4 Eerste divisie
2004/05 NAC Breda 30 3 Eredivisie
2005/06 NAC Breda 26 2 Eredivisie
2006/07 AZ 15 3 Eredivisie
Totaal 188 16




[ Bericht 19% gewijzigd door koningdavid op 11-12-2006 20:44:08 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  Trouwste user 2022 maandag 11 december 2006 @ 10:20:31 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_44321592
Jammer dat ie bij Ajax destijds niet doorbrak.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44324539
quote:
Op maandag 11 december 2006 10:20 schreef tong80 het volgende:
Jammer dat ie bij Ajax destijds niet doorbrak.

Inderdaad. We hadden hem heel goed kunnen gebruiken nu.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_44331834
Stormlooptopic dit.

David wordt onderschat.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_44335409
En hij houdt van voetbal, want hij stond bij ASWH - Cambuur langs de lijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_44339030
Na Simons de beste controleur in de Eredivisie .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44347199
Bij Ajax zou hij vet mislukt zijn als Ajax hem gekocht had
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44348221
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 06:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij Ajax zou hij vet mislukt zijn als Ajax hem gekocht had
Leg uit...
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:40:28 #9
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_44348969
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 08:59 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Leg uit...
Omdat ze hem net als John Nieuwenburg destijds als rechtsback zouden hebben gebruikt.
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:41:16 #10
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44348982
Ben ik de enige die nog steeds niet overtuigd is?
Confidence through competence
pi_44349089
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:41 schreef Stereotomy het volgende:
Ben ik de enige die nog steeds niet overtuigd is?
Wat vind je dan niet goed aan hem?

Volgens mij is hij de beste AZ-er op dit moment.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:58:56 #12
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_44349324
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:41 schreef Stereotomy het volgende:
Ben ik de enige die nog steeds niet overtuigd is?
Waarschijnlijk omdat hij nou niet bepaald onverzettelijk is en wat flegmatiek oogt?
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:20:58 #13
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44349769
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:47 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Wat vind je dan niet goed aan hem?

Volgens mij is hij de beste AZ-er op dit moment.
Hij is zo verschrikkelijk onzichtbaar.

Schaars en De Cler zijn ook onzichtbare spelers maar daarvan heb ik altijd wel het gevoel alsof het team er baat bij heeft. Mendes's rol zie ik nooit zo uit de verf komen. De Zeeuw vond ik bijvoorbeeld op die positie aan het begin van het seizoen beter.
Confidence through competence
pi_44349872
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:20 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hij is zo verschrikkelijk onzichtbaar.

Schaars en De Cler zijn ook onzichtbare spelers maar daarvan heb ik altijd wel het gevoel alsof het team er baat bij heeft. Mendes's rol zie ik nooit zo uit de verf komen. De Zeeuw vond ik bijvoorbeeld op die positie aan het begin van het seizoen beter.
Schaam je.

Hehe, nee hoor. Ik begrijp je wel. Controleurs zijn vaak redelijk onzichtbaar (zie o.a. Simons bij PSV). Maar je moet maar eens goed op hem letten in de duels. Hij verliest er vrijwel geen één, ook loopt hij veel gaten dicht.
Maar toch heeft hij ook momenten dat hij wel opvalt. Als hij weer aanzet voor een indrukwekkende dribbel of een mooie pass geeft.

De Zeeuw is aan de bal waarschijnlijk beter, maar hij was verdedigend te kwetsbaar. Mendes da Silva zorgt voor de balans waardoor de andere AZ middenvelders kunnen aanvallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door koningdavid op 12-12-2006 10:30:38 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:32:51 #15
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44350039
Ik zal eens goed op hem letten.

Maar De Zeeuw heeft vorig seizoen de eerste 5 wedstrijden als centrale verdediger gespeeld (o.a. UEFA tegen Krylia Samara Sovetov) en ondanks zijn verticale handicap deed hij het als centrale verdediger prima. Ik acht hem dus zeer hoog, verdedigend.

Misschien is het ook wel dat ze Mendes de nieuwe Frank Rijkaard noemen, dat ik meteen al een beetje sceptisch ben, maar ik zal idd eens meer op hem gaan letten.
Confidence through competence
pi_44358762
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:25 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Schaam je.

Hehe, nee hoor. Ik begrijp je wel. Controleurs zijn vaak redelijk onzichtbaar (zie o.a. Simons bij PSV). Maar je moet maar eens goed op hem letten in de duels. Hij verliest er vrijwel geen één, ook loopt hij veel gaten dicht.
Maar toch heeft hij ook momenten dat hij wel opvalt. Als hij weer aanzet voor een indrukwekkende dribbel of een mooie pass geeft.

De Zeeuw is aan de bal waarschijnlijk beter, maar hij was verdedigend te kwetsbaar. Mendes da Silva zorgt voor de balans waardoor de andere AZ middenvelders kunnen aanvallen.
Uitstekend gezien
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44367202
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:40 schreef Stpan het volgende:

[..]

Omdat ze hem net als John Nieuwenburg destijds als rechtsback zouden hebben gebruikt.
Denk jij dat John het als defensieve middenvelder / rechtshalf wel had gered bij Ajax?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 12 december 2006 @ 19:50:27 #18
67174 Dos37
Come on Twente
pi_44367366
Geweldige voetbaler echt mijn type speler hard werkende middenvelders.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:40:50 #19
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_44369607
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:46 schreef methodmich het volgende:

[..]

Denk jij dat John het als defensieve middenvelder / rechtshalf wel had gered bij Ajax?
Tsjah, daar ben ik nou niet bepaald van overtuigd, maar feit is dat Nieuwenburg furore bij Sparta maakte als verdedigende middenvelder en bij Ajax rechtsback moest spelen.

(overigens begon Mendes bij Sparta op 17-jarige leeftijd ook als rechtsback in het 1e, maar schoof al snel door als 18-jarige verdedigingslinieleider. Bij NAC begon hij daarna ook een paar potjes als rechtsback (onbegrijpelijk) en volgens mij hefet hij bij AZ daar ook 1 wedstrijd gespeeld?)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 december 2006 @ 20:42:39 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_44369695
lijkt me een goede speler
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_44375119
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 09:40 schreef Stpan het volgende:

[..]

Omdat ze hem net als John Nieuwenburg destijds als rechtsback zouden hebben gebruikt.
Hij was gewoon veel te jong en niet valwassen genoeg toen. Hij heeft gewoon baat gehad bij nog een paar jaar Sparta en NAC

Ajax had hem misschien kopen en dan kunnen verhuren, maar dat slaagt eigenlijk nooit.

PSV heeft het geprobeert met Smit, Ten Rouwelaar, Hoogstrate en Lamey
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44375264
Heb je gelijk in. Uitlenen heeft vaak weinig zin. Bij Ajax zijn naar mijn weten enkel Ronald de Boer en Van der Meyde ooit teruggehaald en die het daarna prima deden (hmm, allebei Twente ).
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_44375329
O´Brien ook
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44375345
Reiziger ook
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Trouwste user 2022 woensdag 13 december 2006 @ 09:25:59 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_44383184
Ronald de Boer was niet uitgeleend.Die hebben ze terug moeten kopen van Twente. Berry van Aerle redde het ook na te zijn uitgeleend, net als van Bronckhorst.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')