abonnement Unibet Coolblue
pi_44287815
We hebben een muis in huis. Zo ongeveer sinds een week of drie. Gisteravond kon Ryan iig bevestigen dat het ook werkelijk een muis om een muis gaat.
Afgelopen woensdag was ik vrij en stond ik op het pianostoeltje met een bezem in de hand nogal angstig bij de boekenkasten omdat ik naar aanleiding van een wel zeer luidruchtig geritsel ineens bedacht dat het wel een rat moest zijn. Bij het ontbreken van rattenkeutels dacht ik aan 1 of andere tropische eng grote spin, want die was natuurlijk binnengekomen met de twee palmplanten die we eind deze zomer hebben aangeschaft. De broodjes aap vlogen over Stali's denkbeeldige toonbank...

Maar sinds gisteravond staat het vast: het gaat hier om een zwarte muis met een heel lange staart, verdwaald en gelukkig zonder familie.

Hoe krijg ik het beestje uit huis zonder over te gaan tot chemisch maagopblazende middelen? Katten hebben we niet. Vrienden met katten om te lenen hebben we ook al niet.
pi_44287932
een muizenval misschien?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_44287992
Je vergeet te vermelden dat er een schoteltje water en een schaaltje met broodkruimels bij de boekenkast staat, opdat het beestje niet uitdroogt en/of verhongert. Dit als een soort eigenaardige wijze om zijn verblijf in ons huis te ontmoedigen uiteraard. .
I´m back.
pi_44288021
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:17 schreef rudedeltadude het volgende:
een muizenval misschien?
Ik stem 'voor'.
I´m back.
pi_44288030
Levend vangen



Weet niet of-ie er in tuint. Muizen schijnen nogal snugger te zijn .
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:19 schreef Ryan3 het volgende:
Je vergeet te vermelden dat er een schoteltje water en een schaaltje met broodkruimels bij de boekenkast staat, opdat het beestje niet uitdroogt en/of verhongert. Dit als een soort eigenaardige wijze om zijn verblijf in ons huis te ontmoedigen uiteraard. .
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:20:35 #6
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_44288034
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:22:50 #7
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44288110
Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van een muizenval waarin ze levend werden gevangen.



Misschien een idee? Ik moet zeggen dat mijn katje beter werkt tegen muizen (voornamelijk preventief)
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:24:48 #8
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44288170
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:19 schreef Ryan3 het volgende:
Je vergeet te vermelden dat er een schoteltje water en een schaaltje met broodkruimels bij de boekenkast staat, opdat het beestje niet uitdroogt en/of verhongert. Dit als een soort eigenaardige wijze om zijn verblijf in ons huis te ontmoedigen uiteraard. .
Haha
Misschien toch maar een kat aanschaffen om voor te zorgen?
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44288185
de tuindeur open zetten, hagelslag voor en op en over de drempel naar buiten toe en jij achter de grote kamerplant schuilend, met in je hand een touw, waarvan het andere end aan de deurklink vastzit, en als de muis dan buiten zit, dan trek je de deur snel dicht.


maar ja, meestal gaan tuindeuren naar buiten open, dus dit plan werkt niet


oh en hier ligt onder de boekenkast nog een versteende muis, ik nam wat drastische maatregelen maar durf zelfs een dode muis niet op te pakken, of had ik nu geen zin om die kast uit te ruimen...nu ja whatever..ik ga in bed Prison Break kijken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_44288350
Muizenvallen.... stelletje draken zijn jullie. .
Dat is moord en dat ligt heel gevoelig in Hoogerheide momenteel.

Vanavond heb ik een kerstboom wat sober opgetuigd. Voorzichtig de muis ter sprake gebracht want eigenlijk ben ik verbaasd dat het beestje het blijkbaar al zo lang zonder drinken uithoudt.
Nu inderdaad een schoteltje water anders verzuipt hij misschien in de drinkbak van ons hondje Ollie en een schaaltje broodkruimels neergezet met daarin ook een handje gekaramelliseerde geroosterde zonnebloempitten. Want wat eet een muis eigenlijk?
Ik wil de muis anders ook wel met plezier laten knagen aan alle boeken over de tweede wereldoorlog hoor. .

Maar goed, kerstgedachte: dus geen muizenvallen, geen chemische rotzooi. We hebben tuindeuren in de kamer. Hoe krijg ik het beestje van achter de boekenkasten naar buiten? Of de vraag, kan de muis ziekten overbrengen?
Ik bedoel, als ik ene muis koop in de dierenwinkel en deze in een kooitje hou dan is het geen probleem, maar nu is het hier ineens wel een probleem. Van mij mag Muis hier overwinteren hoor. .
pi_44288447
een spoor van hagelslagjes leggen , liiefst in de vorm van pijlen
voor je het weet keert ze (ja, ze, let maar op) halverwege om namelijk, terug naar het nestje (ik zei toch, 'ze') met jonkies, onder dezelfde kast
overwinteren binnenshuis doen muisjes namelijk nooit zonder reden en nooit alleen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_44288520
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:25 schreef milagro het volgende:
de tuindeur open zetten, hagelslag voor en op en over de drempel naar buiten toe en jij achter de grote kamerplant schuilend, met in je hand een touw, waarvan het andere end aan de deurklink vastzit, en als de muis dan buiten zit, dan trek je de deur snel dicht.


maar ja, meestal gaan tuindeuren naar buiten open, dus dit plan werkt niet


oh en hier ligt onder de boekenkast nog een versteende muis, ik nam wat drastische maatregelen maar durf zelfs een dode muis niet op te pakken, of had ik nu geen zin om die kast uit te ruimen...nu ja whatever..ik ga in bed Prison Break kijken
Oh, jij bent dus eigenlijk best wel een gifmengster? .

Welterusten voor straks. .
pi_44288536
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:35 schreef milagro het volgende:
overwinteren binnenshuis doen muisjes namelijk nooit zonder reden en nooit alleen
quote:
Het vrouwtje kan vijf tot tien keer per jaar jongen werpen met drie tot twaalf jongen per worp.
Dat wordt gezellig .
pi_44288572
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:35 schreef milagro het volgende:
een spoor van hagelslagjes leggen , liiefst in de vorm van pijlen
voor je het weet keert ze (ja, ze, let maar op) halverwege om namelijk, terug naar het nestje (ik zei toch, 'ze') met jonkies, onder dezelfde kast
overwinteren binnenshuis doen muisjes namelijk nooit zonder reden en nooit alleen
Be-gin hier nou niet over... ik moet het allemaal tactvol brengen aan R3 he?
Ben nu al zover met schoteltje water + eten. .
pi_44288586
Diervriendelijk muizenval (niet zo'n iglo, maar een val met een klapdeurtje)...

Gebruik een doppinda als aas... werkt bijzonder goed (en doppinda's kan je goed vastprikken op de trekker van de val)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_44288733
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:46:12 #17
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44288734
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:31 schreef Stali het volgende:
Muizenvallen.... stelletje draken zijn jullie. .
Dat is moord en dat ligt heel gevoelig in Hoogerheide momenteel.

Vanavond heb ik een kerstboom wat sober opgetuigd. Voorzichtig de muis ter sprake gebracht want eigenlijk ben ik verbaasd dat het beestje het blijkbaar al zo lang zonder drinken uithoudt.
Nu inderdaad een schoteltje water anders verzuipt hij misschien in de drinkbak van ons hondje Ollie en een schaaltje broodkruimels neergezet met daarin ook een handje gekaramelliseerde geroosterde zonnebloempitten. Want wat eet een muis eigenlijk?
Ik wil de muis anders ook wel met plezier laten knagen aan alle boeken over de tweede wereldoorlog hoor. .

Maar goed, kerstgedachte: dus geen muizenvallen, geen chemische rotzooi. We hebben tuindeuren in de kamer. Hoe krijg ik het beestje van achter de boekenkasten naar buiten? Of de vraag, kan de muis ziekten overbrengen?
Ik bedoel, als ik ene muis koop in de dierenwinkel en deze in een kooitje hou dan is het geen probleem, maar nu is het hier ineens wel een probleem. Van mij mag Muis hier overwinteren hoor. .
Nee, gewoon een muizenval waarin je 'm levend vangt. Dan kan je hem weer in de natuur vrij laten!
waarna hij binnen een week weer bij je op de stoep staat

Het verschil met een muis in een kooitje is dat hij in een kooitje zit (en de vrije natuur niet gewend is). Die loopt dus niet rond in huis, waarbij hij over keuteltjes achterlaat en aan spullen knaagt die je heel wilt houden
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44288745
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:35 schreef milagro het volgende:
een spoor van hagelslagjes leggen , liiefst in de vorm van pijlen
voor je het weet keert ze (ja, ze, let maar op) halverwege om namelijk, terug naar het nestje (ik zei toch, 'ze') met jonkies, onder dezelfde kast
overwinteren binnenshuis doen muisjes namelijk nooit zonder reden en nooit alleen
Ik wilde idd al een soort kleine verkeersbordjes maken met een pijltje richting tuindeur.
Maar goed, mijn vermoeden is idd ook dat de muis bezig is met voorbereidingen om haar familie exponentieel uit te breiden deze winter en om en passant allerlei nare ziektes en enge aandoeningen aan onze familie over te brengen. Stali heeft op dit moment al opgezette klieren, dus met een beetje pech breekt hier straks de bubonische pest uit oid.
I´m back.
pi_44288763
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:39 schreef Stali het volgende:

[..]

Be-gin hier nou niet over... ik moet het allemaal tactvol brengen aan R3 he?
Ben nu al zover met schoteltje water + eten. .
Jij zet niet Ian Kershaw bij zijn eten en drinken neer hè. .
I´m back.
pi_44288870
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:40 schreef Jordy-B het volgende:
Diervriendelijk muizenval (niet zo'n iglo, maar een val met een klapdeurtje)...

Gebruik een doppinda als aas... werkt bijzonder goed (en doppinda's kan je goed vastprikken op de trekker van de val)
En dan? Ik weet niet wat ik er dan mee durf.
Het is mij allemaal lollig achter de boekenkast omdat ik er geen erg in heb. Maar wat moet ik met een levende muis?! Hij zit mij er best. .
pi_44288910
http://www.muizenval.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=1_14&products_id=1
quote:
Ouderwets model muizenval, houten plankje met stalen veer.

per 100 stuks ¤ 35,00
Diervriendelijke muizenval, laat me niet lachen..
Zo'n beest rent meteen weer naar binnen als je hem loslaat buiten, verder zijn ze zo lui geworden dat ze een makkelijke prooi zijn voor roofdieren..

Conclusie: dood gaan ze toch wel, dan liever een snelle dood door een muizenval dan een dood door een uil waar ze eerst klauwen in hun lijfje gedrukt krijgen om vervolgens uiteengereten te worden.
pi_44288945
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij zet niet Ian Kershaw bij zijn eten en drinken neer hè. .
Dude...Al gaat Muis een holocaust uitvoeren op alle 2e wereldoorlogboeken. Ik ontken natuurlijk alles. .
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:54:32 #23
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44288952
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:52 schreef DJKoster het volgende:
http://www.muizenval.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=1_14&products_id=1
[..]

Diervriendelijke muizenval, laat me niet lachen..
Zo'n beest rent meteen weer naar binnen als je hem loslaat buiten, verder zijn ze zo lui geworden dat ze een makkelijke prooi zijn voor roofdieren..

Conclusie: dood gaan ze toch wel, dan liever een snelle dood door een muizenval dan een dood door een uil waar ze eerst klauwen in hun lijfje gedrukt krijgen om vervolgens uiteengereten te worden.
Alleen is de dood 7 van de 10 keer niet snel in zo'n muizenval.
Als je 'm levend vangt, zet je 'm gewoon bij mensen verderop in de straat uit
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44289025
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:52 schreef DJKoster het volgende:
http://www.muizenval.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=1_14&products_id=1
[..]

Diervriendelijke muizenval, laat me niet lachen..
Zo'n beest rent meteen weer naar binnen als je hem loslaat buiten, verder zijn ze zo lui geworden dat ze een makkelijke prooi zijn voor roofdieren..
Het gaat over muizen he, niet over gemiddelde Fokker. .
quote:
Conclusie: dood gaan ze toch wel, dan liever een snelle dood door een muizenval dan een dood door een uil waar ze eerst klauwen in hun lijfje gedrukt krijgen om vervolgens uiteengereten te worden.
Hoeveel muizen zijn er ten opzichte van de met uitsterven bedreigde uilen?
  zaterdag 9 december 2006 @ 23:17:49 #25
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_44289633
Om muizen te verdrijven kunt u het volgende gebruiken. een paar dubbels Eucalyptus olie (niet op alcohol basis)in water doen. Het potje ergens neer zetten waar je muizen hebt en de muizen blijven zeker 2 tot 3 mnd weg. Ze worden namelijk misselijk van de geur en blijven weg. Wel eens in de 2 of 3mnd het potje met water en Eucalyptus olie verversen. het werkt echt.
- Erica

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=diverse&label=Muizen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')