abonnement Unibet Coolblue
pi_44281558




Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!
quote:
ADHD is de Engelse afkorting van ‘Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder’. In het Nederlands betekent dit ‘Aandachtsstoornis met hyperactiviteit’. Over mensen met ADHD wordt wel gezegd dat bij hen 'de rem ontbreekt': ze vinden het moeilijk hun gedrag en plannen in toom te houden.
paar handige web sites en adressen:

bron


Patiëntenverenigingen
www.balansdigitaal.nl
Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.

Balans
De Kwinkelier 37-39
3722 AR Bilthoven
Telefoon: 030-225 50 50
Advies- en informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min)
ma-, di-, do- en vr-ochtend van 9.00-13.00 uur

www.impulsdigitaal.nl
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen

Impuls
De Kwinkelier 39
3722 AR Bilthoven
Advies- en Informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min).
ma t/m vr 9.00-13.00 uur en op do. ook van 18.00-20.00 uur


www.zitstil.be

Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD

Zit Stil
Centrum 'Zit Stil'
Heistraat 321
2610 Wilrijk
België
Telefoon: 03-830 30 25
Fax: 03-825 20 72

Ervaringsdeskundigen

www.adhd.pagina.nl
Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen.
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2026
Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site.

www.adhd.nl
De ADHD Stichting
Eendrachtsweg 21
3012 LB Rotterdam

Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.

www.hersenstorm.com
Hersenstorm - ADHD bij volwassenen.
Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.

www.adhdplus.nl
Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.

www.dylanfrancis.nl
Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.

Lotgenotencontact/chatten/informatie

groups.yahoo.com/group/adhd_in_nederland

www.adhd-cafe.nl

ADHDhebbenwij (msn group)

www.adhdcafe.com

www.adhd-plus.nl

www.adhdxtra.nl

http://www.adhdnews.com kan je ook dat pols bandje kopen :p

medicatie:

www.janssen-cilag.nl





Binnenkort wordt er ook een gezellige chaotische meet georganiseerd, voor meer info en daarover praten, check het meeting topic : ADD / ADHD > chaos en drukte in het café!

vorige topics

ADD / ADHD - deel 2
ADD / ADHD - deel 3
ADD / ADHD - deel 4
ADD / ADHD - deel 5
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_44281611
En post nummer 300 uit het vorige topic :
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 18:53 schreef Nosh het volgende:
Bah. Ik moet binnenkort er toch aan geloven.

Ik lijd al jaren onder ADD-gerelateerde concentratieproblemen, verschrikkelijk snel afgeleid, en constant prikkels nodig om me geboeid te houden, anders dwaal ik heel erg snel af. Hele tijd goed gegaan, vooral omdat ik de Havo sowieso met 2 vingers in de neus kon doen.

Op de HBO kwam het echter keihard omhoog, samen naast een batterij andere klachten die hier niet toe doen. Toen werd me al aangeraden om een test te doen, maar ik zag het heil er niet in. Te veel gedoe voor een te geringe probleem, vond ik. Ik had wel belangrijkere zaken aan mijn hoofd, die prioriteit eisten.

Nu doe ik echter éénjarig-VWO, en merk ik dat ik constant tegen mijn eigen grenzen op loop, met alle gevolgen van dien. Zorgt voor een hoop stress, de daarop volgende vermoeidheid, en frustratie. Als ik dit wil halen, moet ik dus aan gaan kloppen bij een psycholoog, om zo te kijken wat er mogelijk is. Of er planningen op te stellen zijn, of ze me toch aan de Ritalin willen hebben, of wat dan ook.
Heerlijk.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_44293973
hier ik! ik leef nog!
ben weer eens werkloos, moet snel aan de bak,
op het eeuwige gekloot met werk na (werken, werk zoeken en werk houden)
gaat het prima. thuiszitten suckt, ik ben te vrolijk en energiek deze winter
om te verpieteren.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_44293978
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 18:56 schreef Nosh het volgende:
En post nummer 300 uit het vorige topic :
[..]
gefeliciteerd met je diagnose.
hopelijk werken de pillen voor je en kun je je nuttiger maken.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_44295000
quote:
Op zondag 10 december 2006 03:44 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

gefeliciteerd met je diagnose.
hopelijk werken de pillen voor je en kun je je nuttiger maken.
Volgens miji is de diagnose er nog niet
En ik geloof niet dat "gefeliciteerd" is wat hij wil horen
  zondag 10 december 2006 @ 10:23:23 #6
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_44295410
quote:
Op zondag 10 december 2006 03:43 schreef mighty_myte het volgende:
hier ik! ik leef nog!
ben weer eens werkloos, moet snel aan de bak,
op het eeuwige gekloot met werk na (werken, werk zoeken en werk houden)
gaat het prima. thuiszitten suckt, ik ben te vrolijk en energiek deze winter
om te verpieteren.
Myte
Zullen we saampjes werkloosje gaan spelen?
Ik heb er ook aan moeten geloven. Niet vanwege het niet kunnen of het verkloten, maar wegens ziekzijn. Ik zit nu al van 10 oktober thuis na een operatie aan mn been. Is iets mis gegaan (althans dat is mijn mening) waardoor ik nog steeds niet fatsoenlijk kan lopen en zitten. Dus op mn werk ging het te lang duren en hebben ze een vervanger voor me aangenomen. Ik zat er nl gedetacheerd en dus ben je makkelijk vervangbaar. Aangezien het eenmanszaakje waar ik door gedetacheerd werd (voor hem werkte ik via een uitzendburo met een klote contract, dom van mezelf dat ik me er nooit in verdiept heb), geen ander werk heeft en hijzelf ook kan vertrekken bij het bedrijf waar ik zat, sta ik nu dus op straat. Ofja, ik zit nu in de ziektewet.

Maar het heeft ook positieve kanten, ik kan nu zonder dat er druk op me staat herstellen en heel hard hopen dat het toch nog goed gaat komen. Plus ik heb nu de beslissing genomen dat ik stop met mijn huidige werk, systeembeheer. Het boeit me niet echt meer, ik houd de nieuwe ontwikkelingen amper bij en aan een cursus beginnen is weggegooid geld want ik kan me niet concentreren en ik onthoud zowat niks meer. Dus nu gaat ik eens goed bedenken wat ik nu wil. Voorlopig houd ik het op administratief werk, geen telefoniste/receptioniste of secretaresse van een of andere manager, maar meer iets met archivering en dossiers en dergelijke. Hoe zo iemand heet, geen idee, maar dat vogel ik nog wel uit. Ook een beetje regelneefje spelen trekt me wel, ik heb bij beide werkgevers waar ik totnutoe heb gezeten me ook vaak bemoeid met het regelen van verhuizingen en de werkvloer indeling. Daarnaast een vorm van magazijnbeheer heb ik gedaan. Dus al die dingen samen zullen vast wel tot een functie omschrijving behoren.

Ik zie het wel, eerst beter worden. Anders kan ik toch niet gaan solliciteren. Kan slechts liggend/hangend in de stoel bij iemand op sollicitatiegesprek gaan. Denken ze ook dat ik er geen zin in heb.

Myte, hoe gaat t bij jou met t slikken van de ritalin? Ik ben overgestapt op de echte, gaat veel beter. Geen extreme rebound meer als t spul is uitgewerkt. Werkt ook wat langer dan de naamloze variant. Moet wel zeggen dat ik flink aan t aanklooien ben, vergeet het vaak te nemen omdat ik totaal geen regelmaat heb. Alleen 's morgenvroeg neem ik m altijd in, maar daarna .... Ik lig de godganse dag in mn nest of op de bank, dus denk ik er niet aan.
Achja komt wel weer.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_44349471
De ADHD-ers zijn het topic vergeten
Of ze zijn zo chaotisch dat ze hem niet kunnen vinden
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:28:10 #8
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_44349940
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:06 schreef freecell het volgende:
De ADHD-ers zijn het topic vergeten
Of ze zijn zo chaotisch dat ze hem niet kunnen vinden
Het is weer een nieuw topic, dan duurt t altijd even voor we weer compleet zijn
Er dwalen er nu een aantal doelloos rond, helemaal alleen de arme schaapjes Moederziel alleen....
Joehoe, hier zijn we!!!

Ik had in de totale chaos ook een nieuw deel aangemaakt. Niet gezien dat dit al bestond. keek ik 's avonds, was mn topic gesloten. Ik helemaal verbaasd, tot ik zag dat dit er eerder was. Toen was ik niet meer doelloos en verdwaald
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_44354959
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:06 schreef freecell het volgende:
De ADHD-ers zijn het topic vergeten
Of ze zijn zo chaotisch dat ze hem niet kunnen vinden
Ik was het alweer vergeten, en stond op het punt om een nieuwe te openen
quote:
Op zondag 10 december 2006 09:32 schreef freecell het volgende:

[..]

Volgens miji is de diagnose er nog niet
En ik geloof niet dat "gefeliciteerd" is wat hij wil horen
True.

Al zijn het meer de tests waar ik tegenop zie, en het hele 'we zien wel of we iets voor je kunnen doen'-sfeertje. Ben niet echt gek op die onduidelijkheid, zeker niet als het gepaard gaat met een lading tests en gesprekken.
Aan de andere kant, het zou alles heel wat rustiger maken, als mijn omgeving en ikzelf weten waar we aan toe zijn. Waarna vervolgens de tientallen cliché-opmerkingen zullen komen, maar goed.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_44359019
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:06 schreef freecell het volgende:
De ADHD-ers zijn het topic vergeten
Of ze zijn zo chaotisch dat ze hem niet kunnen vinden


ik vroag mij al af waarom m niet meer in mn MyAT kon vinden
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:25:22 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44451155
Heeft iemand dat adhd filmpje bij hart van nederland gezien gisteravond? Wat een crap

Wat wel nieuw is is dat vanaf je 40ste verslavingskansen stijgen, dat wist ik helemaal niet.
Vampire Romance O+
pi_44451357
nope, ik kijk eilk heel weinig TV. Wel films en DVD's enzo.

Ik ben gisteren maar weer eens bij de huisarts geweest om mij toch weer eens door te laten verwijzen naar een psycholoog, laatste maand word die chaos in mn kop steeds erger alsof ik mij echt op niets meer kan concetreren. Mochten die gesprekken met de psych niet werken moet ik toch maar eens aan medicijnen gaan denken.
pi_44457570
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:25 schreef MouseOver het volgende:
Heeft iemand dat adhd filmpje bij hart van nederland gezien gisteravond? Wat een crap

Wat wel nieuw is is dat vanaf je 40ste verslavingskansen stijgen, dat wist ik helemaal niet.
Nee?
Staat het ergens online?
Ik heb nog steeds het idee dat mijn ADHD verergerd is.... Weet niet goed of ik daarmee naar mijn huisarts moet. (ben al in geen jaren meer bij een psych geweest, die vond dat ik het prima zelf afkon, ook met medicijnregulatie, dus ik heb redelijk de vrije hand)
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:39:18 #14
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_44459199
Niet gezien dat filmpje, hier ook het idee dat het aan het verergeren is. Misschien toch een samenhang met de winter ofzo?
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_44477078
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:39 schreef Roeji het volgende:
Niet gezien dat filmpje, hier ook het idee dat het aan het verergeren is. Misschien toch een samenhang met de winter ofzo?
Ja, dat idee heb ik ook, maar het was me nog niet eerder zo opgevallen.
pi_44539462
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:46 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds het idee dat mijn ADHD verergerd is.... Weet niet goed of ik daarmee naar mijn huisarts moet. (ben al in geen jaren meer bij een psych geweest, die vond dat ik het prima zelf afkon, ook met medicijnregulatie, dus ik heb redelijk de vrije hand)
Mjah ik heb (na een dag of 3 twijfelen) toch maar ff een afspraak gemaakt, de vorige keer ben ik er nl iets te lang mee rond blijven lopen waardoor het alleen maar veregerde(niet perse in mn kop, maar meer op sociaal vlak), en ik ben doorverwezen naar dezelfde psycholoog dus de drempel is wat lager en het kan mij niet veel kwaad, denk ik.
pi_44593373
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Mjah ik heb (na een dag of 3 twijfelen) toch maar ff een afspraak gemaakt, de vorige keer ben ik er nl iets te lang mee rond blijven lopen waardoor het alleen maar veregerde(niet perse in mn kop, maar meer op sociaal vlak), en ik ben doorverwezen naar dezelfde psycholoog dus de drempel is wat lager en het kan mij niet veel kwaad, denk ik.
Ik had een psychiater en niet echt een sympathieke.
Maar het lijkt al wat beter te gaan weer
  maandag 1 januari 2007 @ 23:16:06 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44928970
Hoe doen jullie dat met ritalin op vakantie? Heb je een artsverklaring oid nodig?
Vampire Romance O+
  maandag 1 januari 2007 @ 23:38:10 #19
161756 hierissiedan
second first impression
pi_44929757
Ik ben serieus "bang" dat ik ADD heb, ik kan mij gewoon niet langer dan 10 min consentreren en de helft dan de informatie gaat langs mij heen omdat ik mij gewoon met andere dingen bezig houd. Het ergste is dat ik daardoor soms dingen mis + dat ik mensen soms niet hoor...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  maandag 1 januari 2007 @ 23:45:08 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44930024
Laat je in ieder geval niet te snel gek maken. Zoek eens wat relevante sites af en bekijk of overige kenmerken ook lijken te kloppen. Op zich hebben vrij veel mensen tegenwoordig door de overvloed van informatie een wat matig concentratievermogen.

Voor een deel is het wel/niet add ook niet zo heel relevant: je zult genoeg tips tegenkomen die sowieso helpen om wat meer grip op je leven te krijgen.
Vampire Romance O+
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:53:16 #21
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_44935229
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:16 schreef MouseOver het volgende:
Hoe doen jullie dat met ritalin op vakantie? Heb je een artsverklaring oid nodig?
Ik neem een uitdraai van de apotheek mee. Daar staan alle medicijnen op die je het laatste halve jaar (ofzo) hebt gekregen. Dat is voldoende voor de douane of wie dan ook.

Ik denk wel dat het het slimste is om de medicijnen in de originele verpakking te laten. En niet in een of ander vaag potje te doen. Ik deed dat vroeger wel, nam alles minder plek in in mn bagage (overigens was dat niet met de ritalin maar met andere medicatie). En alle medicijnen in je handbagage doen, scheelt een hoop ellende mocht je bij de douane e.e.a. moeten laten zien.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  dinsdag 2 januari 2007 @ 09:54:18 #22
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_44935237
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:38 schreef hierissiedan het volgende:
Ik ben serieus "bang" dat ik ADD heb, ik kan mij gewoon niet langer dan 10 min consentreren en de helft dan de informatie gaat langs mij heen omdat ik mij gewoon met andere dingen bezig houd. Het ergste is dat ik daardoor soms dingen mis + dat ik mensen soms niet hoor...
Dit hoeft nog lang niet te betekenen dat je add hebt. Ga naar je huisarts, praat er met hem over en laat je evt doorverwijzen naar een psych.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 4 januari 2007 @ 13:47:12 #23
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45003590
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:06 schreef freecell het volgende:
De ADHD-ers zijn het topic vergeten
Of ze zijn zo chaotisch dat ze hem niet kunnen vinden

Ik was jullie inderdaad kwijt en snapte al niet waar het topic gebleven was

Ik ben vandaag bij PsyQ geweest voor een nieuwe intake. Maandag 15 januari adviesgesprek. Ik wil in ieder geval weer een poging medicatie wagen. Concerta dus dit keer, want vier keer per dag Ritalin slikken werkte voor mij echt niet. Verder hoop ik een zgn. doelengroep te kunnen gaan volgen om wat meer routines aan te leren enzo.
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:11:19 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45004304
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:47 schreef Yoni het volgende:

[..]


Ik was jullie inderdaad kwijt en snapte al niet waar het topic gebleven was

Ik ben vandaag bij PsyQ geweest voor een nieuwe intake. Maandag 15 januari adviesgesprek. Ik wil in ieder geval weer een poging medicatie wagen. Concerta dus dit keer, want vier keer per dag Ritalin slikken werkte voor mij echt niet. Verder hoop ik een zgn. doelengroep te kunnen gaan volgen om wat meer routines aan te leren enzo.
Is er buiten innamefrequentie en prijs ook nog ander verschil tussen ritalin en concerta?
Vampire Romance O+
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 4 januari 2007 @ 14:16:27 #25
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45004471
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:11 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Is er buiten innamefrequentie en prijs ook nog ander verschil tussen ritalin en concerta?
In principe niet. Concerta is net als Ritalin Methylfenidaat, alleen dus met een ingebouwd vertragingsmechanisme om de afgifte te spreiden. Voordeel is dus: maar één keer innemen en geen rebounds meer om de drie/vier uur.

Er zijn wel mensen die aangeven dat Concerta minder goed of juist beter werkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')