abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 17:33:34 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44257216
Welkom bij deeltje 2 van Franz Ferdinand



Speciaal voor de dames:



Voor wie de band niet kent:

Franz Ferdinand werd in 2001 in Glasgow opgericht. Hun bedoeling was "muziek te maken waarop meisjes konden dansen". De band debuteerde in 2003 met de EP Darts of Pleasure. Het eerste album, Franz Ferdinand, verscheen in februari 2004. Hierop was uiterst dansbare gitaarrock te horen, waarmee de groep dan ook terugkeerde naar de oorspronkelijke bedoeling van Rock 'n' Roll: dansen en plezier maken. Franz Ferdinand hoort dan ook thuis in het rijtje nieuwe Britse bands die van rockmuziek weer dansmuziek hebben gemaakt, zoals o.a. Bloc Party, Kaiser Chiefs en Arctic Monkeys. Er werden vijf singles uitgebracht van dit debuutalbum ("Darts of Pleasure", "Take Me Out", "The Dark of the Matinée", "Michael" en "This Fire"). De eerste twee bereikten de top 10 van de Britse hitparade. Hetzelfde jaar speelde Franz Ferdinand op verschillende grote festivals, zoals Lowlands, Rock Werchter en Pukkelpop. Ook waren ze openingsact voor U2 tijdens hun Vertigo Tour. In 2005 brachten ze hun nieuwe album "You Could Have It So Much Better...With Franz Ferdinand" uit. Hiervan zijn ondertussen al 4 singles uitgebracht :"Do You Want To?", "Walk Away", "The Fallen" en "Eleanor Put Your Boots On".

In 2004 wonnen ze de Mercury Prize en in 2005 won de band twee Brit Awards:

Beste Britse band
Beste Britse rock band
en was genomineerd voor drie andere:

Beste Britse album
Beste Britse doorbraak
Beste Britse live act
(C) Wikipedia

Laatste album nieuws:
quote:
In January of 2006, they began new recording sessions, coinciding with some dates in Australia and New Zealand: "Then we’ll see how many songs we’ve got together but we’re talking about going into the studio at the end of January." Kapranos explained. "We’re popping over to Australia and New Zealand at the end of January as well, as you do. It’s brilliant, I’m looking forward to that. We get to miss the Scottish winter, which is not a bad thing at all."[6] Their third album will likely be released in late 2007 or even 2008[7], however the band revealed in early September 2006 that they were going to take an indefinite break after headlining the Carling Weekend[8] and playing two shows in Brazil. Alex and Nick managed to find time to appear at the Edinburgh Book Festival in August 2006 (video interview can be seen here), and took part in a songwriting session for the festival.
Deel 1: Franz Ferdinand

[ Bericht 11% gewijzigd door MaJo op 08-12-2006 21:18:23 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 17:36:52 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44257277
Laatste post vorige topic:
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:14 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Komende januari als ik het goed begrijp.
Ah de eerste zin is een beetje misleidend, daar staat dat ze in januari 2006 al de studio ingedoken zijn. Daarop praat Alex in de tegenwoordige tijd dus het zal wel een foutje zijn. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze net zo vlot zouden zijn met hun derde album als destijds met hun tweede Ik wil meer franz albums
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_44257777
Ook een goeie band majo
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 19:26:42 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44259017
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 18:17 schreef Leonos het volgende:
Ook een goeie band majo
Een van mijn favo's Ik hoop dat ze snel weer naar Nederland komen, is altijd een feestje
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_44259039
Heb ze al een paar x gezien ja Leuke band
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 19:28:38 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44259073
Ik heb ze nu 3x gezien (waaronder 1 keer lowlands, telt toch minder ) en wil ze nog veel vaker zien
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_44259473
Heb ze alleen maar op festivals gezien
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 19:43:24 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44259549
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:41 schreef Leonos het volgende:
Heb ze alleen maar op festivals gezien
Oeh dan kan het alleen maar beter worden Ze geven ook relatief lange concerten voor een band zoals zij Vooral in tivoli droop het zweet van de muren na afloop
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_44259853
Ik heb ze gezien in de HMH, was wel leuk.
  Admin vrijdag 8 december 2006 @ 19:58:28 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_44260065
Ik heb alleen live-optredens op TV gezien (Reading, Lowlands en nog een kleiner optreden geloof ik) dus van mij mogen ze wel even langsfietsen voor een uitverkocht zaaltje.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 20:27:32 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44260912
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:52 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb ze gezien in de HMH, was wel leuk.
Tivoli was inderdaad leuker Kwam ook omdat degene waarmee ik in de HMH was helemaal achteraan wilde staan
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_44262243
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:28 schreef MaJo het volgende:
Ik heb ze nu 3x gezien (waaronder 1 keer lowlands, telt toch minder ) en wil ze nog veel vaker zien
Ik vond het op Lowlands juist veel beter

Schaamteloos gejatte stomme tekst in de OP trouwens
Oja, en op die foto heeft Alex nog kort haar
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 21:15:00 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44262440
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:07 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ik vond het op Lowlands juist veel beter

Schaamteloos gejatte stomme tekst in de OP trouwens
Oja, en op die foto heeft Alex nog kort haar
Schrijf zelf anders even een tekst ofzo Ik kan niet schrijven, dat weet je toch Sorry had even geen inspiratie

Ik ga even een ubergeilemooie foto van Alex opzoeken die ik ooit eens gezien heb
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_44267616
Ik vond ze in Tivoli dus veeeeel beter... 2x HMH 1xTivoli en een keer PP gezien... Tivoli was dis ECHT het beste.. Ik stond bij de 2e avond... Nog meer mensen die daar waren?

Iemand die zich nog kan herinneren dat Paul door Nick het publiek in geduwd werd? DAAR stond ik. Ik was een van de mensen die hem opving.. Erg cool
  Moderator zaterdag 9 december 2006 @ 02:29:44 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44269184
Ik was er ook de tweede avond in tivoli En ik stond daar vlakbij, beetje aan de linkerkant vooraan bij het podium. Goed uitzicht op Alexander Als er iemand naast je stond die "Alexander, take mé out" riep was ik dat
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_44271512
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 02:29 schreef MaJo het volgende:
Ik was er ook de tweede avond in tivoli En ik stond daar vlakbij, beetje aan de linkerkant vooraan bij het podium. Goed uitzicht op Alexander Als er iemand naast je stond die "Alexander, take mé out" riep was ik dat
Echt dit is eng... ik stond ook links vooraan, er stond nog maar 1 rijtje mensen voor mij. Een paar jochies van 14 denk ik, met hun vader. (En bier aan het drinken trouwens). Links naast mij stonden (enkele) fotograven. Wat er rechts naast mij allemaal gebeurder weet ik niet precies. Maar ik heb die zin wel eens voorbij horen komen toen..
pi_44273669
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 11:03 schreef Goover het volgende:

[..]

Echt dit is eng... ik stond ook links vooraan, er stond nog maar 1 rijtje mensen voor mij. Een paar jochies van 14 denk ik, met hun vader. (En bier aan het drinken trouwens). Links naast mij stonden (enkele) fotograven. Wat er rechts naast mij allemaal gebeurder weet ik niet precies. Maar ik heb die zin wel eens voorbij horen komen toen..
Ja, gut, maar da's dan ook niet de meest originele zin die soppende meisjes naar Alexander roepen
pi_44273860
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 13:12 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ja, gut, maar da's dan ook niet de meest originele zin die soppende meisjes naar Alexander roepen
True true...
pi_44276028
Ik heb ze inmiddels 6x gezien (Pinkpop 2004, HMH 2004, Lowlands 2005, HMH 2005, Tivoli 1e avond, Werchter 2006).
pi_44278358
Vorig jaar geprobeerd om kaartjes te krijgen voor Tivoli maar helaas niet gelukt . Hoop dat ze nog eens terug komen. Komt er zo onderhand weer eens een nieuw album uit dat jullie weten? You Could Have It So Much Better is inmiddels al weer een jaar en 2 maanden oud.

EDIT// Lees net het berichtje over het nieuwe album onderaan de FP
pi_44296689
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:52 schreef Robertv het volgende:
Vorig jaar geprobeerd om kaartjes te krijgen voor Tivoli maar helaas niet gelukt .
Tivoli was erg snel vol, en ook was het niet heel groots aangekondigd (amper wat van gezien eigenlijk). Zelf heb ik toen kaartjes via het 'grijze' circuit geregeld, op zo een site waar ze 2 keer zo duur zijn maar iig niet uitverkocht. Maar ik vond ze nog steeds het geld meer dan waard!

Ze komen vast nog een keer naar NL, alleen denk ik dat de kans vrij klein is dat ze dan weer in zo een intiem zaaltje staan.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 december 2006 @ 12:27:18 #22
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_44297896
Ah Franz Ferdinand.

Mijn favo bandje nog steeds, ongeveer 25 keer gezien in de afgelopen paar jaar, inclusief het allereerste optreden in de EKKO jaaaaren geleden

Persoonlijk inmiddels bekend bij Alex en rest !
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_44300932
quote:
Op zondag 10 december 2006 12:27 schreef Dark_Angelus het volgende:

Persoonlijk inmiddels bekend bij Alex en rest !
Heb jij meer nieuws over een nieuw album?
  Moderator maandag 11 december 2006 @ 01:34:14 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44318659
quote:
Op zondag 10 december 2006 12:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ah Franz Ferdinand.

Mijn favo bandje nog steeds, ongeveer 25 keer gezien in de afgelopen paar jaar, inclusief het allereerste optreden in de EKKO jaaaaren geleden

Persoonlijk inmiddels bekend bij Alex en rest !
Zullen wij vriendjes worden?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_44450202
Gister gepost in het I bet indie blaatblaatblaat topic gepost, nu ook even hier:

Alex heeft een boek geschreven! Het is een verzameling columns uit "the guardian" over eten op tour.
Ik kan je vertellen, het is erg grappig!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Former chef, wine-waiter, kitchen porter, delivery driver and now frontman for Scottish rock group Franz Ferdinand, Alex Kapranos has devoured some of the world's most diverse cuisine, from bull's testicles in Buenos Aires to potentially fatal blowfish in Osaka.

Now, Kapranos will take fans on a guided tour of restaurants around the world, describing his culinary experiences in his book, Sound Bites: A World Of Eating With Franz Ferdinand, which is adapted from the newspaper column the lead singer wrote on the road while touring with Franz. Sound Bites will be available in Canada through Penguin Books on January 7.

Having toured around the world two-and-a-half times over the last two years, Kapranos recalls his most memorable dining experiences.


"As a spoonful of chestnut soup with bacon ice cream passes my lips, I want to laugh because I can't believe what's happening in my mouth," Kapranos wrote of an experience in Madrid.

Among the more interesting revelations is that a peanut allergy has taught the singer how to ask about peanut-free delicacies in several different languages.
© Bol.com

1 x gaat het over een Nederlands restaurant, de nieuwe muntkelder (ofzo) in Utrecht.

Ik heb em gewonnen bij 3voor12.
Eins, zwei, hoeplakai.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')