abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:03:10 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44254193
excuus.. ik zie net dat ik het vorige deel volmaakte
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:59 schreef teamlead het volgende:
Net klaar met "de schaduw van de wind" van Carlos Ruiz Safon

Briljant boek
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:34:41 #2
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_44255344
Marten Toonder - Het beste van Bommel, deel 1.

Jeugdsediment!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:53:38 #3
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_44256065
"First light" van Geoffrey Wellum, geweldig boek waarin hij zijn loopbaan als jachtvlieger bij de RAF beschrijft van zijn indiensttreding in 1939 tot zijn laatste operationele acties in het midden oosten rond 1943.
Nee echt niet.
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:54:14 #4
97348 Matness
Matt about you
pi_44256089
niet zo lang bezig in vriendschap van dean koontz
pi_44264063
Net "De Reunie" van Simone van der Vlugt uit. Wel een leuk boek, leest lekker weg, en een redelijk onverwacht einde...

Gisteravond "Het dubbelleven van Lord John" van Diana Gabaldon uitgelezen, en die vond ik niet zo boeiend...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44289288
Nog steeds bezig in Autobiografie van Martha Graham.
Op een gegeven moment worden er voor mij veel onbekende namen gebruikt, waardoor ik de draad een beetje kwijt raak.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_44289976
Ik ben net begonnen in Memoirs of a geisha, gekregen van een vriendinnetje uit Canada dus de Engelstalige versie.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44309701
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 23:30 schreef Vava het volgende:
Ik ben net begonnen in Memoirs of a geisha, gekregen van een vriendinnetje uit Canada dus de Engelstalige versie.
mooi boek
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_44320196
Stephen King - Lisey's verhaal..

Mooi, maar pittig boek. Kan me echter niet aan de indruk ontrekken dat hij het met een lichte zelfspot heeft geschreven
pi_44361346
Ik lees nu "Politiek gevangene" van Aukelien Weverling. Tot nu toe is het heel aardig. Over een jeugd met een extreem activistische moeder, begin jaren '80. Heel grappig geschreven, hoe triest het verhaal eigenlijk ook is.
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:47:42 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_44361530
Wat lees ik nu? Tja, lastig...

Ik ben begonnen in Het stenen bruidsbed van onze grote vriend Harry Mulisch, maar weet na drie hoofdstukken nog steeds niet of ik door moet gaan. Het wil niet echt op gang komen of zo.
Aan de andere kant wordt het wel beschouwd als een van zijn beste romans, door sommigen zelfs als grote Europese literatuur.
Weten jullie wat, ik kijk het nog een hoofdstuk of twee aan.
pi_44362463
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:47 schreef Frollo het volgende:
Wat lees ik nu? Tja, lastig...

Ik ben begonnen in Het stenen bruidsbed van onze grote vriend Harry Mulisch, maar weet na drie hoofdstukken nog steeds niet of ik door moet gaan. Het wil niet echt op gang komen of zo.
Aan de andere kant wordt het wel beschouwd als een van zijn beste romans, door sommigen zelfs als grote Europese literatuur.
Weten jullie wat, ik kijk het nog een hoofdstuk of twee aan.
ik ben nooit echt fan geweest van Mulisch eigenlijk. Zijn verhalen hebben het nooit voor elkaar gekregen mij echt mee te voeren naar zijn wereld
pi_44362488
Voor de studie: Shakespeare and the Language of Translation
Voor de leuk: Catch-22 van Heller. Maar ik ben er nog niet weg van.
pi_44362505
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:04 schreef Erik_84 het volgende:
Stephen King - Lisey's verhaal..

Mooi, maar pittig boek. Kan me echter niet aan de indruk ontrekken dat hij het met een lichte zelfspot heeft geschreven
Die krijg ik voor kerst! ( ja, dat weet ik nu al ja) - ben er erg benieuwd naar!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2006 17:16:47 ]
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:31:16 #15
97348 Matness
Matt about you
pi_44362921
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 23:30 schreef Vava het volgende:
Ik ben net begonnen in Memoirs of a geisha, gekregen van een vriendinnetje uit Canada dus de Engelstalige versie.
heel goed boek
pi_44383607
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:16 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Die krijg ik voor kerst! ( ja, dat weet ik nu al ja) - ben er erg benieuwd naar!
Lisey's verhaal
pi_44391889
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:47 schreef Frollo het volgende:
Wat lees ik nu? Tja, lastig...

Ik ben begonnen in Het stenen bruidsbed van onze grote vriend Harry Mulisch, maar weet na drie hoofdstukken nog steeds niet of ik door moet gaan. Het wil niet echt op gang komen of zo.
Aan de andere kant wordt het wel beschouwd als een van zijn beste romans, door sommigen zelfs als grote Europese literatuur.
Weten jullie wat, ik kijk het nog een hoofdstuk of twee aan.
Gewoon wegleggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_44391906
Ik heb de autobiografie van Gordon Ramsay in twee rukken uitgelezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_44392549
Colour of magic van Terry Pratchett
Heb wel wat moeite met de engelse woorden, maar het is echt wel een boek waar ik me perfect alles kan inbeelden.
pi_44485229
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:47 schreef Frollo het volgende:
Wat lees ik nu? Tja, lastig...

Ik ben begonnen in Het stenen bruidsbed van onze grote vriend Harry Mulisch, maar weet na drie hoofdstukken nog steeds niet of ik door moet gaan. Het wil niet echt op gang komen of zo.
Aan de andere kant wordt het wel beschouwd als een van zijn beste romans, door sommigen zelfs als grote Europese literatuur.
Weten jullie wat, ik kijk het nog een hoofdstuk of twee aan.
Ik had last van hetzelfde probleem.. dit is ook het enige boek waarmee ik ooit in slaap gevallen ben (letterlijk dus ).. Heb hem uiteindelijk wel uitgelezen (ik bleef maar hopen dat 'het' nog zou komen.. ) maar vond het uiteindelijk helemaal niet boeiend of pakkend.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_44510575
Restless van William Boyd is eindelijk uit. Het houdt een beetje het midden tussen een spionageverhaal en psychologische thriller. Eindelijk eens niet zo'n suffe zogenaamde literaire thriller, maar zowaar een roman.

Ik ga nu door met Het Ongrijpbare Meisje van de Peruaanse schrijver Mario Vargas Llosa. het gaat over een jongen die als een blok valt voor een meisje dat telkens uit zijn leven verdwijnt, haar sporen uitwist en vervolgens weer met een totaal andere identiteit zijn pad kruist.

pi_44531879
Carry Slee - Afblijven
pi_44545808
Kan iemand mij misschien uit ervaring vertellen of De Toverberg van Thomas Mann een aanrader is?

Ben er wel benieuwd maar ik twijfel nog een beetje.
  maandag 18 december 2006 @ 19:15:55 #24
97348 Matness
Matt about you
pi_44547030
de vriendschap van dean koontz uit, lekker spannend!
nu eens even kijken wat voor leuk leesvoer ik in huis heb, heb nachtdienst, en wil wel wat te lezen mee..
pi_44566666
Het huis met de geesten van Isabel Allende.


Een familiekroniek die zich afspeelt in Zuid Amerika. Leest heerlijk weg!
Aanrader!
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:44:37 #26
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_44567764
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:31 schreef Claudia_x het volgende:

Gewoon wegleggen.
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:04 schreef Cutebutpsycho het volgende:

Ik had last van hetzelfde probleem.. dit is ook het enige boek waarmee ik ooit in slaap gevallen ben (letterlijk dus ).. Heb hem uiteindelijk wel uitgelezen (ik bleef maar hopen dat 'het' nog zou komen.. ) maar vond het uiteindelijk helemaal niet boeiend of pakkend.
OK, da's duidelijk dus.

Toch is het echt zo Het stenen bruidsbed als hoogstaande literatuur wordt beschouwd en ik ben nog steeds benieuwd waarom.

Voorlopig heb ik het probleem voor me uitgeschoven door aan N.C.F. van Sas (red.) - Waar de blanke top der duinen en andere vaderlandse herinneringen te beginnen.
pi_44568127



'Weird and warm and wise and really rather wonderful.' Mark Haddon
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_44568157
Ik zit nu met smart te wachten op:

The Hobbit van Tolkien
en
The Hadj van Leon Uris

Maar ik moet nog even wachten
  woensdag 20 december 2006 @ 09:20:22 #29
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_44590166
-Sophies choice: ik durf het bijna niet toe te geven, maar deze lees ik omdat het broertje van mijn vriend er een boekverslag over moet maken. hij kijkt dus de film...
-disgrace van coetzee (voor studie): geeft een interessante kijk op de verhoudingen in zuid-afrika. helaas verklapte een docent het einde terwijl ik (en velen met mij) het boek nog niet uit hadden.
-en net het parfum uit, van suskind (net verfilmd)
die laatste was wel vermakelijk om te lezen, snel uit ook. geen hoogstaande literatuur, maar leuk op zn tijd.
-darwin's watch van pratchett: ben ik in principe ook mee bezig, maar ligt nu even op de plank. afwisselend een wetenschappelijk hoofdstuk en een hoofdstuk over discworld. de wetenschappelijke hoofdstukken zijn best vermakelijk, maar geven me geen nieuwe informatie waardoor ze toch wat saai zijn...
pi_44602925
Ik wil Chaos graag lezen van Escober.. Iemand al uit toevallig?
pi_44627666
Martine de Vries - Door de hel van anorexia
  donderdag 21 december 2006 @ 14:23:40 #32
97348 Matness
Matt about you
pi_44627765
ik ga zo naar de bieb, een nieuw boek zoeken
  donderdag 21 december 2006 @ 20:26:30 #33
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44638144
De verborgen geschiedenis van Donna Tartt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_44640020
Honderd jaar eenzaamheid - Gabriel Garcia Marquez
  donderdag 21 december 2006 @ 21:28:31 #35
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_44640173
Dit boek heb ik een paar dagen geleden uitgelezen..Nu op zoek naar iets nieuws..



Dit soort boeken moet je dan ook altijd in het Engels lezen, snap dan ook nooit waarom mensen deze boeken in het NED lezen. De nederlandse taal verkut dan echt het boek en er gaat veel verlorgen qua sfeer en verhaallijn..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_44717702
Ik lees Jane Eyre. Gezellige kerstlectuur! *thumbs-up*.
Wittgenstein
pi_44717986
Een informatief boek over middeleeuwse Nederlandse literatuur vanuit historisch perspectief.
  zondag 24 december 2006 @ 23:07:18 #38
97348 Matness
Matt about you
pi_44720983
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:23 schreef Matness het volgende:
ik ga zo naar de bieb, een nieuw boek zoeken
ja van danny wallace is t geworden
ook 2 dean koontz meegenomen, maar ik kan maar 1 boek tegelijk lezen, dus voorlopig eerst maar deze
  maandag 25 december 2006 @ 12:26:46 #39
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_44728373
Deception Point - Dan Brown
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  maandag 25 december 2006 @ 23:37:50 #40
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_44741219
psychedelische perspectieven, van verschillende schrijvers, samengesteld door PAN
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_44771170
Oksana Robsiki, Casual.
Casual is een heerlijk foute roman over de glitter en glamour in de Moskouse zakenwereld.
pi_44786210
Ik heb nu het boek Leon Uris - Armageddon voor mijn neus liggen, iemand dat boek gelezen?
Ben benieuwd wat anderen ervan vinden.
  donderdag 28 december 2006 @ 14:32:40 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44793334
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:56 schreef Claudia_x het volgende:

[afbeelding]


'Weird and warm and wise and really rather wonderful.' Mark Haddon
Als Mark Haddon het zegt! The curious incident of the dog in the night-time was een weergaloos boekwerkje.
Genoteerd dus.

Heb net Het meisje met negen pruiken van Sophie van der Stap gelezen.



Dagboek-boek over een meisje (Sophie dus) die als ze begin twintig is een ernstige vorm van kanker krijgt. Hoe ze ermee omgaat is bewonderingswaardig: krachtig, stoer en met humor. Vlot geschreven, leest lekker weg en doet ergens in de verte aan Kluun denken, maar dat komt waarschijnlijk vooral door het onderwerp en de Amsterdamse scene waarin het zich afspeelt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_44793485
Jakob Noach, tijdens de Tweede Wereldoorlog ternauwernood ontsnapt aan de Duitsers, vestigt zich in de jaren vijftig als schoenmaker in Assen. Door zijn verbeeldingskracht en ondernemingsgeest weet hij zich in een aantal decennia te ontwikkelen tot de meest invloedrijke ondernemer van de stad. Dit geeft hem echter niet de genoegdoening voor het verlies van zijn ouders en broer en aan deze tragiek van de geschiedenis ontkomt de generatie na hem evenmin.

Dis is Dantes benaming voor de stad in de hel. Marcel Möring modelleerde zijn nieuwe grote roman, die zich tijdens de nacht van de TT in Assen afspeelt, naar de Inferno. Maar de hel van Assen wordt niet bevolkt door overspeligen, bedriegers en moordenaars. In Dis wordt de hel bewoond door mensen die net als Jakob Noach speelbal zijn van hun tijd. Hun hel is de hel die gemaakt wordt door anderen. Dis is een rijke roman die verwijst naar literatuur, filosofie en historie; veelomvattend en zeer eigentijds.

Ontzettend mooi boek. .
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_44800194

DBC Pierre.

Vernon wordt gezien als medeplichtige in een high school shooting waarbij z'n hele klas is vermoord, inclusief de dader, behalve Vernon zelf. Hij heeft er niets mee te maken, maar alles wat hij zegt of doet wordt verdraaid en tegen hem gebruikt. Ik ben net halverwege, maar het is leuk geschreven (soms wel verwarrend taalgebruik, dat wel) en ik leer leuke nieuwe uitspraken .
Tap tap tap
pi_44800808
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:32 schreef Copycat het volgende:
Het meisje met negen pruiken van Sophie van der Stap
Leuk en indrukwekkend beschreven inderdaad. Alleen zou je dit boek eerst moeten lezen voordat je met Kluun gaat beginnen, omdat je anders teveel gaat vergelijken omdat het onderwerp zo'n beetje hetzelfde is: Leven met kanker.
  vrijdag 29 december 2006 @ 04:31:53 #47
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_44816937
De vertellingen van duizend-en-één nacht in de vertaling van Richard van Leeuwen.

Drie delen van elk minstens duizend pagina's -- ik ben benieuwd hoe ver ik kom.
pi_44822166
Oeh, Frollo. Die heb ik altijd wel eens willen lezen. Niet die specifieke vertaling, maar de Vertellingen sowieso. Ik hoor graag hoe de vertaling volgens jou was.
pi_44830530
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:17 schreef CherryLips het volgende:
[afbeelding]
DBC Pierre.

Vernon wordt gezien als medeplichtige in een high school shooting waarbij z'n hele klas is vermoord, inclusief de dader, behalve Vernon zelf. Hij heeft er niets mee te maken, maar alles wat hij zegt of doet wordt verdraaid en tegen hem gebruikt. Ik ben net halverwege, maar het is leuk geschreven (soms wel verwarrend taalgebruik, dat wel) en ik leer leuke nieuwe uitspraken .
Die heb ik ook liggen, laat even weten wat je ervan vond wanneer je hem uit hebt!

Ben benieuwd...
pi_44839170
Dorinde van Oort - Vrouw in de schaduw
pi_44857205
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:37 schreef Chowi het volgende:
[afbeelding] Jakob Noach, tijdens de Tweede Wereldoorlog ternauwernood ontsnapt aan de Duitsers, vestigt zich in de jaren vijftig als schoenmaker in Assen. Door zijn verbeeldingskracht en ondernemingsgeest weet hij zich in een aantal decennia te ontwikkelen tot de meest invloedrijke ondernemer van de stad. Dit geeft hem echter niet de genoegdoening voor het verlies van zijn ouders en broer en aan deze tragiek van de geschiedenis ontkomt de generatie na hem evenmin.

Dis is Dantes benaming voor de stad in de hel. Marcel Möring modelleerde zijn nieuwe grote roman, die zich tijdens de nacht van de TT in Assen afspeelt, naar de Inferno. Maar de hel van Assen wordt niet bevolkt door overspeligen, bedriegers en moordenaars. In Dis wordt de hel bewoond door mensen die net als Jakob Noach speelbal zijn van hun tijd. Hun hel is de hel die gemaakt wordt door anderen. Dis is een rijke roman die verwijst naar literatuur, filosofie en historie; veelomvattend en zeer eigentijds.

Ontzettend mooi boek. .
Ben 'm gaan lezen omdat ik een freaky obsessie heb voor alles wat ook maar iets met Dante zijn "La Divina Commedia" te maken lijkt te hebben, dus tja met een titel als "Dis" kom je er dan wel..
En ja, inderdaad een heerlijk filosofisch en literair meesterwerk, vooral wat betreft de vorm en stijl als je het mij vraagt...
Moest er in het begin wel even inkomen, maar eenmaal begonnen kon het me echt niet meer loslaten, één keer zelfs tot 5 uur in de ochtend niet... Heerlijk boek, heb hem net uit....

De volgende die klaar ligt is All Families Are Psychotic door Douglas Coupland, maar heb nog wat studiewerk te doen, dus die zal nog wel even blijven liggen... Iemand die dat boek gelezen heeft?
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zondag 31 december 2006 @ 11:40:57 #52
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_44884482
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:04 schreef Cutebutpsycho het volgende:

De volgende die klaar ligt is All Families Are Psychotic door Douglas Coupland, maar heb nog wat studiewerk te doen, dus die zal nog wel even blijven liggen... Iemand die dat boek gelezen heeft?
Meldt.

Coupland is een van mijn favoriete schrijvers en All Families Are Psychotic is zeker niet zijn minste boek.

Ik wil niet te veel verklappen, maar er zitten weer een paar fraaie, heerlijk vergezochte Coupland-vondsten in. Als je Girlfriend in a Coma en Miss Wyoming goed vond, ga je deze zeker ook pruimen!
pi_44919784
Kluun - Komt een vrouw bij de dokter
In 2 dagen uit. Zeer spannend en makkelijk leesbaar.
Aan het begin van het boek had ik echt een hekel aan hem. Op het einde niet meer.
Ik zit nu sterk te twijfelen ook de Weduwnaar te lezen, misschien eerst even een ander boek.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_44920076
Het Ongrijpbare Meisje van Mario Vargas Llosa is uit, zeer vermakelijk boek met weer eens een échte karikaturale femme fatale en een sukkelige man. En het dan toch nog klaarspelen een serieus verhaal neer te zetten met een diepere laag: chapeau.

Ik ga nu Hot Kid van Elmore Leonard lezen.

  maandag 1 januari 2007 @ 19:52:02 #55
3185 Adelante
To let it go now
pi_44921991
Thomas Harris - Hannibal Rising

Ben erg benieuwd naar het verhaal achter de mensetende psycholoog, die tot nog toe alleen maar adviserend heeft mogen optreden in Harris' werk.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_44923453
Zo'n man met de holocaust en hij komt er weer bovenop.
  maandag 1 januari 2007 @ 22:40:31 #57
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_44927710
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:40 schreef Frollo het volgende:

[..]

Meldt.

Coupland is een van mijn favoriete schrijvers en All Families Are Psychotic is zeker niet zijn minste boek.

Ik wil niet te veel verklappen, maar er zitten weer een paar fraaie, heerlijk vergezochte Coupland-vondsten in. Als je Girlfriend in a Coma en Miss Wyoming goed vond, ga je deze zeker ook pruimen!
Thanks voor je reactie!
Girlfriend in a Coma was zeker goed!! Die andere heb ik niet gelezen.. Maar ben benieuwd.. Ben op het moment stukjes Dis waar ik het in mijn vorige post over had aan het herlezen voor het slapen gaan , just had to , maar ik ga gauw in die Coupland beginnen en zodra 'ie uit is laat ik het weten!
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_44932855
Robert Ludlum - De Aquitaine Samenzwering
pi_44967955
Net uit: In de schaduw van de zwarte zon
Lees nu: Als de ware duisternis valt.

Deel een en twee van een triologie van CS friedman, deel drie komt als het goed is deze maand uit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_44971244
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:40 schreef Frollo het volgende:

[..]

Meldt.

Coupland is een van mijn favoriete schrijvers en All Families Are Psychotic is zeker niet zijn minste boek.

Ik wil niet te veel verklappen, maar er zitten weer een paar fraaie, heerlijk vergezochte Coupland-vondsten in. Als je Girlfriend in a Coma en Miss Wyoming goed vond, ga je deze zeker ook pruimen!
Vind je niet dat Coup per boek slechter gaat schrijven? Ik moet ook wel een paar maal grijnzen ongeacht welk boek ik van hem lees, maar hey Nostradamus was echt ver beneden de maat vond ik. Enfin:

.
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:28:37 #61
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_44972059
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:00 schreef Gellius het volgende:

Vind je niet dat Coup per boek slechter gaat schrijven? Ik moet ook wel een paar maal grijnzen ongeacht welk boek ik van hem lees, maar hey Nostradamus was echt ver beneden de maat vond ik.
Hey Nostradamus! maakte niet veel indruk nee. Al denk ik dat het deels ook aan mij ligt, gewoon, omdat ik al zoveel van hem gelezen heb.

Weet je toevallig of de daarna verschenen boeken Eleanor Rigby en JPod nog radicaal anders zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Frollo op 03-01-2007 14:46:57 ]
pi_44972501
Eleanor Rigby vond ik heel matig, een ripoff van zijn eigen Girlfriend in a Coma. Ik heb dus ernstige twijfels of ik nog wel de moeite ga nemen JPod te kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 03-01-2007 14:47:22 ]
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:51:07 #63
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_44972804
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:41 schreef Gellius het volgende:
Eleanor Rigby vond ik heel matig, een ripoff van zijn eigen Girlfriend in a Coma. Ik heb dus ernstige twijfels of ik nog wel de moeite ga nemen JPod te kopen.
En JPod schijnt te gaan over de besognes van een groepje programmeurs voor een groot softwarebedrijf, remember Microserfs?

Misschien lees ik ze nog wel eens van de bieb.
pi_44972909

Met een hamburger in de hand schetst Morgan Spurlock het schokkende beeld van de gevolgen voor onze gezondheid en de juridische en financiële consequenties, die onze honger naar fastfood veroorzaakt. Dit is het grappigste en meest doortastende nieuwe geluid sinds Michael Moore. Kun je alleen op fastfood overleven? Morgan Spurlock probeerde het. Een maand lang at hij drie 'volledige' maaltijden per dag bij McDonald's om te onderzoeken welke effecten fastfood op zijn lichaam zou hebben. In de documentaire Super Size Me deed Morgan Spurlock verslag van het experiment dat tot de verbeelding sprak van miljoenen mensen. In dit boek gaat hij verder en onthult hij alle achtergronden: de relatie tussen fastfood en de toename van zwaarlijvigheid en hoe we door de voedingsindustrie gemanipuleerd worden. Dat dit uiterst actueel is bewijs het rapport 'Ons eten gemeten' van het RIVM uit 2004, waarin staat dat 20.000 Nederlanders jaarlijks sterven als gevolg van verkeerd en te veel eten.
pi_44972910
heb een duits-nederlands woordenboek hier liggen
en heb een paar bladzijden uit lawine express van colin forbes gelezen en die ga ik van het weekeind wel verder lezen
niet meer
pi_44973058
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:51 schreef Frollo het volgende:

[..]
remember Microserfs?
Maar al te goed, want dat was een erg leuk boek .

[ Bericht 16% gewijzigd door Gellius op 03-01-2007 15:54:44 ]
pi_44974984
Net uit:
Fjodor Dostojewski - De Gebroeders Karamazow (eindelijk uit )
Kees van Kooten - Koot graaft zich autobio (heerlijk simplisties)
Twan Huys - Ik ben een New Yorker (tegenvallend, op het waardeloze af. )

Nu aan het lezen:
Arnon Grunberg - Grunberg rond de wereld.
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:55:46 #68
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44979015
Ik ben bezig met de hadj van leon uris, en freakonomics, die laatste heb ik bijna uit nu.
I'm just a girl in the world.
pi_44986847
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:52 schreef Zaphod82 het volgende:
Nu aan het lezen:
Arnon Grunberg - Grunberg rond de wereld.
Die heb ik ook liggen! Is het wat?
pi_44987233
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:31 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Die heb ik ook liggen! Is het wat?
Ik vond het een heel leuk boek! Ik heb er regelmatig hardop om moeten lachen in de trein.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_44987267
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:04 schreef Kolkus het volgende:

Die heb ik ook liggen, laat even weten wat je ervan vond wanneer je hem uit hebt!

Ben benieuwd...
Vernon God Little is geniaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_44987389
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vernon God Little is geniaal.
Kijk dat wou ik horen!

Ga eraan beginnen als ik klaar ben met Honderd Jaar Eenzaamheid (ook niet vervelend).
pi_44987587
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vernon God Little is geniaal.
Ik heb echt zo'n medelijden met die jongen .
Tap tap tap
pi_44987987
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:43 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Kijk dat wou ik horen!

Ga eraan beginnen als ik klaar ben met Honderd Jaar Eenzaamheid (ook niet vervelend).
'Man, remember the Great Thinker we heard about in class last week?' he asks.
'The one that sounded like “Manual Cunt”?'
‘Yeah, who said nothing really happens unless you see it happen.’
‘All I remember is asking Naylor if he ever heard of a Manual Cunt, and him going, “I only drive automatics.” We dropped the biggest fucken load.’
Jesus clicks his tongue. ‘Shit, Vermin, you always only thinkin bout dropped loads. Just loads, and shit, and girl tangs. This is real, man. Manual Cunt asked the thing about the kitten – the riddle, that if there was a box with a kitten inside, and if the box also had an open bottle of death-gas or whatever, that the kitten’s definitely going to knock over at any moment…’
‘Whose kitten is this? I bet they’re pissed.’
‘Fuck, Verm, I’m serious. This is a real-time philosophy question. The kitten’s in this box, definitely gonna die at some moment, and Manual Cunt asks if it may as well be called dead already, technically, unless somebody’s there to see it still alive, to know it exists.’
‘Wouldn’t it be easier just to stomp on the fucken kitten?’
‘It’s not about wasting the kitten, asshole.’ You can tick Jesus off real easy these days. His logic got all serious.
‘What’s the fucken point, Jeez?’
He frowns and answers slowly, digging each word out with a shovel. ‘That if things don’t happen unless you see them happening – do they still happen if you know they’re gonna – but don’t tell nobody…?’
As the words reach my ears, the mausoleum shapes of Martirio High School slam into view through the trees. A bitty chill like a worm burrows through me.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_44988044
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb echt zo'n medelijden met die jongen .
Ja. Fijne moeder heeft-ie ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_44989981
Pas heb ik De Droomfotograaf gelezen, van Janneke Jonkman. Verrassend goed en mooi, dat is echt een aanrader! Over een meisje dat foto's maakt van de mannen die bij haar slapen, als ze slapen. En over haar familie, die ze om een rare reden niet meer gezien heeft sinds haar tiende ofzo. Heel mooi geschreven.

Verder ben ik nog bezig in De Avonden (nee, het is niet helemaal gelukt in de laatste tien dagen van het jaar) en gisteravond ben ik begonnen in Dis, waar ik nog meer zin in heb na die enthousiaste verhalen hierboven!

[ Bericht 0% gewijzigd door ASquare op 04-01-2007 14:30:17 ]
pi_45001408
pi_45004876
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:36 schreef Gellius het volgende:
[afbeelding]
Plaatje kapotje. .
pi_45004881
oeps, dubbel
pi_45005051
Lisa Beamer - Let's roll

Vrouw die met een co-writer een boek heeft geschreven over haar man die aan boord zat van United Flight 93.
Ben net begonnen, ze is wel erg into God. We shall see.
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_45005469
Ik heb net de schaduw van de wind van Carloz Ruiz Záfon uit, in één adem uitgelezen, prachtig.
pi_45011809
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:29 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Plaatje kapotje. .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 02:35:08 #83
3604 MightyV
Just Breathe
pi_45028789


Net begonnen maar nu echt al zeer de moeite waar.
Reviewtje
pi_45040532
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:31 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Die heb ik ook liggen! Is het wat?
Heb pas 30 blz gelezen, maar met de absurde Grunbergiaanse zinnen en gedachtengangen is een lach soms onmogelijk te onderdrukken.
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_45050258
Jostein Gaardner - De Wereld Van Sophie
Paulo Coelho - De Duivel & het Meisje
pi_45068748
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef Zaphod82 het volgende:

[..]
is een lach soms onmogelijk te onderdrukken.
Waarom zou je dat ook willen? Ik lach graag, zelf.
pi_45072949
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 11:45 schreef Gellius het volgende:

[..]

Waarom zou je dat ook willen? Ik lach graag, zelf.
Ik ook hoor! De boeken van Grunberg hebben alleen altijd zo iets tragisch over zich, zo absurd is dat je er wel om móet lachen. Vandaar mijn opmerking.
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
  Moderator zondag 7 januari 2007 @ 01:03:07 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_45096878
Ben net begonnen in Onder Professoren van W.F. Hermans. Wilde eens wat meer lezen van mijn favoriete Nederlandse schrijver Ben ook halverwege in Shadow of the Wind van Zafon maar die ligt ergens anders dus daarom maar even een boekje tussendoor (doe doorgeens nog geen week over een boek dus dat is niet zo'n probleem).
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_45136166
Heb net de autobiografie van Jack Welch (ex-CEO van GE) uit en sta nu voor de moeilijke keuze om iets nieuws uit mn boekenkast te halen, we hebben de laatste tijd flink ingeslagen dus ik heb volgende keuze, twijfel op dit moment nog tussen:

- Kafka op het strand
- The unbearable lightness of being
- A touch of Bother
- In Europa
en last but not least, DIS van Marcel Möring

Ben benieuwd wat jullie me aanraden!
You have to be young and stupid to become old and wise
Jesus is coming...............................Look busy
http://fotoboek.fok.nl/GekkeGerben
pi_45136341
Het Parfum
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_45139036
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:20 schreef GekkeGerben het volgende:
Heb net de autobiografie van Jack Welch (ex-CEO van GE) uit en sta nu voor de moeilijke keuze om iets nieuws uit mn boekenkast te halen, we hebben de laatste tijd flink ingeslagen dus ik heb volgende keuze, twijfel op dit moment nog tussen:

- Kafka op het strand
- The unbearable lightness of being
- A touch of Bother
- In Europa
en last but not least, DIS van Marcel Möring

Ben benieuwd wat jullie me aanraden!
Kafka op het strand is zeer de moeite waard, prachtig boek! Je moet wel een beetje tegen absurde gebeurtenissen kunnen, maar dat is bij Dis zeker ook zo, en nog veel erger. Murakami's stijl is supergoed, al weet ik niet hoe de Nederlandse vertaling is, de Engelse is in ieder geval erg mooi.
pi_45147761
Thanks asquare, ga dan denk ik maar eens beginnen in Kafka op het strand, heb inderdaad de NL versie, ben ik normaal ook niet zo'n voorstander van maar deze had ik toevallig gekregen.........
You have to be young and stupid to become old and wise
Jesus is coming...............................Look busy
http://fotoboek.fok.nl/GekkeGerben
pi_45177161
quote:
Op maandag 11 december 2006 09:04 schreef Erik_84 het volgende:
Stephen King - Lisey's verhaal..

Mooi, maar pittig boek. Kan me echter niet aan de indruk ontrekken dat hij het met een lichte zelfspot heeft geschreven
Ik lees hem ook en ik vind het prachtig
Zelfspot.. tja.. het zal zeker autobiografisch zijn, maar ik vind het zo treffend dat Stephen King naast gruwelijke horror ook dit soort verhalen kan maken. Echt, super.
pi_45177257
Net vorige week uitgelezen:
- 'Prinses Masako - de gevangen vlinder' van Micha Fritz & Y. Kobayashi.

Nu bezig in:
- 'De tweede dochter' van Jodi Picoult
- 'Hoe hoort het eigenlijk?' van Reinildis van Ditzhuyzen (en A. Groskamp-ten Have)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_45178470
Die van Jodi Picoult vond ik prachtig.
Tap tap tap
pi_45186742
Moest wel even wennen aan de manier waarop 't boek in elkaar zit. Dat ze 't steeds vanuit een andere persoon vertellen. Maar 't sleept je wel mee idd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_45186926
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:05 schreef DarkElf het volgende:
Net uit: In de schaduw van de zwarte zon
Lees nu: Als de ware duisternis valt.

Deel een en twee van een triologie van CS friedman, deel drie komt als het goed is deze maand uit.
deel twee is uit, nu deel drie nog en die komt 20 jan uit

pff nog elf dagen wachten (als ie dan ook echt uitkomt)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 12 januari 2007 @ 00:40:14 #98
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_45271710
Ben weer begonnen met Robert Jordan's "Het Rad des Tijds"
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_45277276
gimmick van zwagerman. goed geschreven, de stijl pas bij het thema: snel, razendsnel. boek dat je dus ook snel uitleest, ik werd er zelfs een beetje opgefokt van toen ik het las haha. die zwagerman is wel een topper
pi_45277332
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:20 schreef GekkeGerben het volgende:

- The unbearable lightness of being
ligt ook op mijn kastje. ben wel benieuwd, veelgeprezen boek natuurlijk met een mooie titel ook.
pi_45278019
Niemand dus die Armageddon van Leon Uris leest of heeft gelezen



Ik ben er nu mee bezig.
Het begin is wat gezapig en eigenlijk saai.
Er wordt wat verteld over het liefdesleven van de hoofdpersoon en je krijgt ongelofelijk veel historische informatie over Nazi Duitsland. Wanneer dat achter de rug is begint het boek interessant te worden en ik ben er nu ook niet meer uit te slaan. Dit is dus wanneer het boek werkelijk begint en de opdracht van de hoofdpersoon duidelijk wordt.

Ik ben pas op Blz 70 van de 540, dus mijn mening kan nog heel erg veranderen.

Maar iemand anders dit boek gelezen?
  zondag 14 januari 2007 @ 15:46:35 #102
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_45344630
Hot Kid is uit. Op zich pulpvermaak, maar wel leuk gedaan. Ik ga direct door met het volgende pulpvermaak: Rusteloze Doden van Gay Longworth. Een zogenaamde literaire misdaadroman, het tweede deel van een reeks met inspecteur Jessie Driver in de hoofdrol. Ik had een beetje een vies smaakje in mijn mond bij het eerste deel, dus ik ben benieuwd naar het tweede.

  zondag 14 januari 2007 @ 18:00:00 #103
61221 Alchemila
Über mein dead body
pi_45349373
Voor de studie: Taal in actie.
Voor de lol: Mijn vrijheid van Ayaan Hirsi Ali (of Magan, net wat je wilt)
Ben benieuwd, heb ook De Zoontjesfabriek gelezen, zeer interessant maar ik vraag me af of dit boek niet te propagandistisch wordt.
Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught. (Oscar Wilde)
  maandag 15 januari 2007 @ 00:00:42 #104
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_45360723
Leon Uris armageddon komt op mijn boekenlijstje!
Heb vandaag de helft van Night van Ellie Wiesel gelezen. Heftig...
I'm just a girl in the world.
pi_45364396
.
  maandag 15 januari 2007 @ 10:23:34 #106
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_45365770
quote:
Op maandag 15 januari 2007 08:54 schreef Gellius het volgende:
[afbeelding].
Oeh, leuk!

Er waren in die tijd (begin 20e eeuw neem ik aan?) wel meer journalisten die 'de zelfkant' gingen ontdekken. Ook de schrijver van Pietje Bell bijvoorbeeld is met een bevriende auteur door het land getrokken als reizende poppenkastspelers.
pi_45367132
Deze artikelenreeks is van 1921, lees ik net op wikipedia.
  maandag 15 januari 2007 @ 11:25:01 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45367326
Gisteren begonnen in Duivelswerk van Mo Hayder.
Ben nog niet ver gevorderd, maar het sfeertje is al aardig onheilspellend.
quote:
Op het strand van een Schots eiland is de duivel gezien. Vage videobeelden van een wezen dat half mens, half beest lijkt te zijn, houden de media in hun greep.

De sceptische journalist Joe Oakes heeft er zijn missie van gemaakt spirituele bedriegers te ontmaskeren. Dat deed hij al eens met de voormalige gebedsgenezer Malachi Dove, wiens volgelingen op het eiland wonen, en dat is hij nu van plan met de zogenaamde 'duivel van Varkenseiland'.

Ondanks hevig protest van de doodsbange eilandbewoners waagt Joe zich toch op een met schrikdraad, giftige chemicaliën en varkenskoppen afgezet deel van het eiland. Zijn vastberadenheid en zucht naar de waarheid zetten echter gebeurtenissen in gang die zo gruwelijk zijn, dat het woord angst een totaal nieuwe betekenis voor hem krijgt...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45506911
Rusteloze doden is uit. Ik vond hem beter dan De Kleur van Jaloezie, al is Gay Longworth echt geen virtuoos. Toch is het best een sympathiek boekje voor tussendoor.

Ik ga nu verder met iets wat hopelijk wat dieper gaat: Bloedakker van Denise Mina.

pi_45508906
the unbearable lightness.. (in nederlands)
pi_45524430
"Beleggen voor Dummies", maar ik wil weer een keer een echt boek lezen. Al die business zooi hangt me inmiddels de keel uit. Dus als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.
pi_45593438
Ik lees nu



Een geweldige trilogie, die Keizerrijk Trilogie van Feist.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:56:25 #113
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_45601331
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:51 schreef inkie1010 het volgende:
Ik lees nu

[afbeelding]

Een geweldige trilogie, die Keizerrijk Trilogie van Feist.
Ik ben nu nog bezig met de sage oorlog van de grote scheuring bezig. Daarna wi ik deze trilogie gaan lezen

Ben nu als tussendoortje deel 10 van Tom Clancy's Op-Center aan het lezen (vuurzee). Heb alle delen tot nu toe (pockets)
I spoke proper England since I was a children.
pi_45601418
Donald Duck pocket 133
niet meer
pi_45601967
Net uit: Kees van Kooten - Hedonia

Nu aan het lezen: Vergilius - Het verhaal van Aeneas (Ned. vertaling door M. D'Hane-Scheltema)
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_45602715
flaubert madame bovary
pi_45613013
Zoals het tekeningetje al uitdrukt; een fijn, klein, nietszeggend boekje met herinneringen van Paul Verlaine.

.

'n Boekje precies zoals het zijn moet.
quote:
In 1893 publiceerde de dichter Paul Verlaine (1844-1896) het autobiografische Mes prisons, waarin hij, beginnend met het klaslokaal waarin hij op school strafwerk moest schrijven, alle gevangenisstraffen waartoe hij in zijn leven werd veroordeeld de revue laat passeren. Zoals van deze grote poète maudit ( ) verwacht kan worden, doet hij dat vol zelfspot in een prachtige stijl.
pi_45632241
Ik ben nu bezig in "Kafka op het strand" en ben er helemaal verliefd op. Ik ben blij dat hij zo dik is, kan ik er nog een paar dagen van genieten

Ik heb trouwens net "Feldman en ik" van Abdelkader Benali uit. Ik ben normaal een erg grote Benali fan maar tijdens het lezen van dit boek vroeg ik me echt af en toe af waar ik in hemelsnaam in beland was. Ik weet ook nog steeds niet wat ik nou eigenljk van het boek vind. Het was waarschijnlijk zijn doel om heel surreeel te zijn, maar ik weet niet het wel een helemaal geslaagde poging is.
pi_45632890
Ik lees nu The Hitch hiker's Guide to the Galaxy. Soms moet ik harop lachen om de grappen, maar veel grappen komen me erg bekend voor. Dat komt doordat sommige collega's het boek zo'n beetje uit hun hoofd kennen en dus af en toe een grap citeren. En ik snap nu opeens waarom Babel fish Babel fish heet. Ik ben bang dat het op den duur een beetje gaat vervelen, maar nu vermaak ik me er nog wel een tijdje mee!
pi_45644442
ik heb net het Bernini mysterie uitgelezen
als het vandaag morgen is,
is het gisteren wat ik mis.
pi_45645314
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:28 schreef trailer-boy het volgende:
ik heb net het Bernini mysterie uitgelezen
Wassutwat?
pi_45647198
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:50 schreef Gellius het volgende:

[..]

Wassutwat?
Dit is 1 van de eerste boeken van Dan Brown. OF zelfs het eerste boek maar dat weet ik niet zeker
als het vandaag morgen is,
is het gisteren wat ik mis.
pi_45647830
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:43 schreef trailer-boy het volgende:

[..]

Dit is 1 van de eerste boeken van Dan Brown. OF zelfs het eerste boek maar dat weet ik niet zeker
Ja, maarr: was het wat!?
pi_45648065
Ow ja. Ik vond het een spanned boek. Het blijft ook spannend tot aan het eind. En er zijn veel dingen die je niet verwacht.
Vond het moeilijk om hem weg te leggen. Steeds weer tegen mezelf zeggen nog 1 hoofdstuk dan. En dat steeds weer een opnieuw tegen mezelf zeggen.
Ik had hem binnen drie dagen uit.
als het vandaag morgen is,
is het gisteren wat ik mis.
pi_45648151
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:17 schreef DarkElf het volgende:

[..]

deel twee is uit, nu deel drie nog en die komt 20 jan uit

pff nog elf dagen wachten (als ie dan ook echt uitkomt)
ik kreeg zelfs drie dagen eerder een belletje.. dus lees nu deel drie: Kroon der Schaduwen van CS Friedman
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_45662359
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:05 schreef trailer-boy het volgende:
Ow ja. Ik vond het een spanned boek. Het blijft ook spannend tot aan het eind. En er zijn veel dingen die je niet verwacht.
Vond het moeilijk om hem weg te leggen. Steeds weer tegen mezelf zeggen nog 1 hoofdstuk dan. En dat steeds weer een opnieuw tegen mezelf zeggen.
Ik had hem binnen drie dagen uit.
Ik vind hem ook heel leuk, maar het einde heeft me toch sterk ontgoocheld. Al die spanning die eigenlijk to niets leidt.

Momenteel ben k "Harry Potter y la cámara secreta" aan t lezen (en al vol spanning aan t uitkijken naar nr 7, komt die inderdaad uit op 07/07/2007 of is het maar een wild gerucht?)
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
pi_45671071
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:57 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Ik vind hem ook heel leuk, maar het einde heeft me toch sterk ontgoocheld. Al die spanning die eigenlijk to niets leidt.

Momenteel ben k "Harry Potter y la cámara secreta" aan t lezen (en al vol spanning aan t uitkijken naar nr 7, komt die inderdaad uit op 07/07/2007 of is het maar een wild gerucht?)
ik heb even gekeken op de site van Rowling maar daar staat er niets over. Dus ik denk dat het niet waar is.
als het vandaag morgen is,
is het gisteren wat ik mis.
  Moderator zaterdag 27 januari 2007 @ 11:37:42 #128
42184 crew  DaMart
pi_45721231
Ik lees nu 'Het Franciscus Verbond' van John Sack.

Ik dacht eerst dat het een soort Dan Brown kloon zou zijn, maar dat valt mee. Wat me wel aanspreekt is dat het een boek is dat zich in de 13e eeuw afspeelt, en eens niet in het hier en nu.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 28 januari 2007 @ 13:05:25 #129
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_45753584
The Unbearable Lightnes of Being van Milan Kundera

Echt
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_45759223
Ik heb Honderd Jaar Eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez net uitgelezen.

Het is een schitterend boek waarin onzettend veel gebeurd, waardoor ik regelmatig informatie miste wanneer mijn gedachten even afdwaalde.
Daardoor duurde het erg lang voordat ik het boek heb uitgelezen, maar dat is verder natuurlijk geen probleem.

Ik kan hem zeker aanraden, maar neem er de tijd voor wil je het verhaal goed in je opnemen.

Ik ga nu beginnen met Ex-drummer van Brusselmans, weer heel wat anders
pi_45897060
Man en vrouw van Andrew Klavan

Verhaal:
het leven is altijd goed geweest voor Cal Bradley. Hij houdt zielsveel van zijn vrouw Marie, zijn psychologische kliniek floreert en in het idyllische stadje waar zijn familie al generaties woont, staat hij hoog in aanzien
Dan, op een fatale avond, slaat de negentienjarige Peter Blue op hol. Na een uit de hand gelopen ruzie met zijn vriendin sticht hij brand in de kerk en bedreigt hij de politiechef met een pistool. Een goede vriend vraagt aan Cal of hij de suicidale jongen in zijn kliniek wil opnemen.
Contact krijgen met Peter is uiterst moeizaam. Wat denkt hij? Is hij door God gezonden? Is hij bezeten? Bovenal, wat houdt hij zo angstvallig verborgen? Want in de diepte van Peters ligt de sleutel naar een veel aangrijpender geheim: het verborgen evrleden van zijn beeldschone en mysterieue vrouw Marie, die hij meer en meer verdenkt van ontrouw - met zijn jeugdige patient....


Voor 3 euro gekocht bij de V&D en hoewel de schrijfstijl me in het begin mateloos irriteerde, vind ik het toch wel een spannend boek. Het boeit wel.... Dus ik ben benieuwd hoe het verder gaat
I'm Fucking Brilliant!
pi_45897459
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:54 schreef Kolkus het volgende:
Ik heb Honderd Jaar Eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez net uitgelezen.

Het is een schitterend boek waarin onzettend veel gebeurd, waardoor ik regelmatig informatie miste wanneer mijn gedachten even afdwaalde.
Ik lig nu al een aantal nachten wakker van deze zinsnede. Afgezien van de d/t en de meervouds-n glijers: zoiets kan ik me hooguit voorstellen bij een nogal informatiedichte film. Maar informatie 'missen' bij een boek? Je kan toch eens terugbladeren?
pi_45897557
Onder ijsbergen, Bernlef.
Goede muziek luisteren?
KLIK
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:30:11 #134
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_45943050
The Unbearable Lightnes of Being >> vannacht uitgelezen.. Was bezig tot half 8 in de ochtend... Beetje ziekjes en kon niet slapen.. En toen ik eenmaal begon helemaal niet meer
Soms is ziek zijn wel een beetje leuk.. Alleen nu heb ik nekpijn..
Wel een aanrader dus......... blijkbaar.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_45947413
Bloedakker is ook wel leuk. De hoofdpersoon is weer eens wat anders dan de dertien-in-dozijn detective.

Nu ga ik Negentig Graden Noorderbreedte - De Zoektocht naar de Noordpool van Fergus Fleming lezen.

pi_45947926
Ik ben op pagina 221 van



pi_45964415
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 18:44 schreef LedZep het volgende:
Ik ben op pagina 221 van

[afbeelding]

Ja, die is wel leuk. Helaas niet uit kunnen lezen.

Ik ben nu bezig in Het verboden rijk van Slauerhoff.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_45965913
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:33 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:

[..]
Het verboden rijk van Slauerhoff.
.
pi_45966021
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:04 schreef Gellius het volgende:

[..]

.
Ja volgens mij herinner ik me dat ik ooit, jaren en accounts geleden, jou dit werk als alltime favorite zag noemen... Kan dat kloppen?
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_45966039
Dan kan goed kloppen. Ouwe kloon.
pi_45966103
Ik? Was wachtwoord vergeten
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_45966337
Verstand komt met de jaren, <ouwenaamuser>.
pi_45966356
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:25 schreef Gellius het volgende:
Verstand komt met de jaren, <ouwenaamuser>.
Mettertijd verdwijnt het ook weer
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_45973233
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:33 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:

[..]

Ja, die is wel leuk. Helaas niet uit kunnen lezen.

Ik ben nu bezig in Het verboden rijk van Slauerhoff.
Niet uit kunnen lezen of niet uit willen lezen?
pi_45974260
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:37 schreef LedZep het volgende:

[..]

Niet uit kunnen lezen of niet uit willen lezen?
Ik was lange tijd niet in de buurt van dat boek. Was ruim de helft gepasseerd.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_45975222
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:11 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:

[..]

Ik was lange tijd niet in de buurt van dat boek. Was ruim de helft gepasseerd.
Op die manier. Jammer.
  maandag 5 februari 2007 @ 19:11:02 #147
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_46016110
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:57 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Ik vind hem ook heel leuk, maar het einde heeft me toch sterk ontgoocheld. Al die spanning die eigenlijk to niets leidt.

Momenteel ben k "Harry Potter y la cámara secreta" aan t lezen (en al vol spanning aan t uitkijken naar nr 7, komt die inderdaad uit op 07/07/2007 of is het maar een wild gerucht?)
helaas, hij komt 21 julie pas... zonde van die mooie datum

OT: ik ben momenteel the light fantastic aan het lezen van Terry pratchett
ik lig af en toe echt in een deuk!
geniaal boek
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_46016167
Aaah Terry Pratchett, inderdaad geweldig!!! Ik kan ook serieus in een deuk liggen om die boeken!!

Zelf ben ik nu bezig in
Vrouwe van het Keizerrijk, het slotdeel van de Keizerrijk Trilogie van Raymond E. Feist.
  maandag 5 februari 2007 @ 19:16:34 #149
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_46016311
ik zit af en toe gewoon te grinniken in de trein

van de keizerrijk trilogie ben ik halverwege het 2e deel gekomen, en heb hem toen even weggelegd, al weet ik nite meer waarom.
ik vond het geweldig, maar ik ben eigenlijk nooit meer verder gegaan ben met lezen! heel vreemd...
misschien als ik discworld even zat ben dat ik weer begin
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_46017106
Oo moet je absoluut doen, het is een geweldig verhaal (tot nu toe!). Ik neem na de Keizerrijk trilogie wel even een feistbreak, heb er dan 9 achter elkaar gelezen

Ik heb ook nog een Robin Hobb liggen
pi_46017136
robin hobb. . jeugdsentiment.
pi_46046371
Jerzy Kosinksi - Being There

Erg leuk, ook de film met Sellers maar snel eens gaan kijken.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:50:50 #153
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46053604
Zelfmoordenaars, .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46102913
De vliegeraar
Dacht eerst dat het een autobiografie achtig iets was. Maar het is gewoon een uit de duim gezogen ontzettend pro-amerikaans boek, en een vrij slap verhaal ook nog.
pi_46214458
Donna Ford - Het stiefkind.
Erg aangrijpend..
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  Moderator zondag 11 februari 2007 @ 22:11:39 #156
42184 crew  DaMart
pi_46220458
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:37 schreef DaMart het volgende:
Ik lees nu 'Het Franciscus Verbond' van John Sack.

Ik dacht eerst dat het een soort Dan Brown kloon zou zijn, maar dat valt mee. Wat me wel aanspreekt is dat het een boek is dat zich in de 13e eeuw afspeelt, en eens niet in het hier en nu.
Dat boek heb ik nu al een ruime week geleden uitgelezen, en ik ben nu bezig in:

Steen voor steen van Liselott Willen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 12 februari 2007 @ 00:31:40 #157
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46225762
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

'Man, remember the Great Thinker we heard about in class last week?' he asks.
'The one that sounded like “Manual Cunt”?'
‘Yeah, who said nothing really happens unless you see it happen.’
‘All I remember is asking Naylor if he ever heard of a Manual Cunt, and him going, “I only drive automatics.” We dropped the biggest fucken load.’
Jesus clicks his tongue. ‘Shit, Vermin, you always only thinkin bout dropped loads. Just loads, and shit, and girl tangs. This is real, man. Manual Cunt asked the thing about the kitten – the riddle, that if there was a box with a kitten inside, and if the box also had an open bottle of death-gas or whatever, that the kitten’s definitely going to knock over at any moment…’
‘Whose kitten is this? I bet they’re pissed.’
‘Fuck, Verm, I’m serious. This is a real-time philosophy question. The kitten’s in this box, definitely gonna die at some moment, and Manual Cunt asks if it may as well be called dead already, technically, unless somebody’s there to see it still alive, to know it exists.’
‘Wouldn’t it be easier just to stomp on the fucken kitten?’
‘It’s not about wasting the kitten, asshole.’ You can tick Jesus off real easy these days. His logic got all serious.
‘What’s the fucken point, Jeez?’
He frowns and answers slowly, digging each word out with a shovel. ‘That if things don’t happen unless you see them happening – do they still happen if you know they’re gonna – but don’t tell nobody…?’
As the words reach my ears, the mausoleum shapes of Martirio High School slam into view through the trees. A bitty chill like a worm burrows through me.
Ik heb even contact op genomen met de afdeling geniale boeken van het Nationaal Instituut der Boekologieleralij en ik vrees dat ik je moet melden dat boek waaruit bovenstaand citaat afkomstig is niet geniaal is, 't spijt me.
Ik heb ook nog de afdeling middelmatig geneuzel geprobeerd maar, je raadt het al, in gesprek.

Ik probeer het morgen nog wel een keertje. .

On-topic: - Niets.

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46227212
Een audioboek van The Dark Tower deel 1 van Stephen King. Wat een saai kutboek is dat zeg.
  maandag 12 februari 2007 @ 01:56:59 #159
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46227241
Ik staar naar m'n vingers waarmee ik door m'n sperma roer in de hoop zo berichten uit de toekomst en het dodenrijk te ontvangen. Dat schijnt ook een lezen te zijn.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46233969


Bling - Erica Kennedy
De eenentwintigjarige, half Haitiaanse, half Italiaanse Mimi droomt ervan om zangeres te worden. Ze reist van Ohio naar New York om auditie te doen bij Triple Large Entertainment, het populaire hiphoplabel van Lamont Jackson. Zodra Lamont de mooie Mimi met haar fluwelen stem ontmoet, beseft hij dat zij de artiest is die hij nodig heeft om zichzelf te bewijzen in de muziekwereld. Hij geeft Mimi een contract en tovert haar binnen een mum van tijd om tot een Ghetto-Fabulous superster. Mimi wordt meegesleept in de decadente blingwereld van trendy clubs, hippe kleren en beroemde vrienden. Als geconfronteerd wordt met de keerzijde van succes, is het aan haar om de controle over haar leven terug te krijgen.

Oordeel:
Tot nu toe nog niet zo veel bijzonders. Wordt een beetje moe van de zogenaamd populaire hip-hop taal die ze gebruiken, maar goed, ben net begonnen, dus misschien wordt het nog wat
I'm Fucking Brilliant!
  maandag 12 februari 2007 @ 12:46:41 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46234336
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:32 schreef Akelalala het volgende:
Bling - Erica Kennedy


Oordeel:
Tot nu toe nog niet zo veel bijzonders. Wordt een beetje moe van de zogenaamd populaire hip-hop taal die ze gebruiken, maar goed, ben net begonnen, dus misschien wordt het nog wat
Ik vond 'm ook tegenvallen.



Ben nu bezig in In Cold Blood van Truman Capote. Heb een paar jaar terug de vertaling gelezen, maar na het zien van de film Capote vond ik het ook wel eens tijd voor de originele versie.
quote:
In Cold Blood: A True Account of a Multiple Murder and Its Consequences, by American author Truman Capote, details the 1959 murders of Herbert Clutter, a wealthy farmer from Holcomb, Kansas; his wife, Bonnie; their 16-year-old daughter, Nancy; and their 15-year-old son, Kenyon, and the aftermath. Capote said that he had created a new type of book, the nonfiction novel, by applying traditional literary conventions to crime reporting. Critics have debated the degree to which Capote fabricated certain events in his book.

Capote learned of the quadruple slaying from a news article in The New York Times. He decided to go to Kansas and write about the murders, even before the killers, Richard "Dick" Eugene Hickock and Perry Edward Smith, were captured. He brought his childhood friend and fellow author Harper Lee with him. Together they interviewed the local residents and the investigators assigned to the case. Capote and Lee took thousands of pages of notes, and Capote spent years working on the book, which was serialized during 1965 in The New Yorker. After the book was published that same year, it was adapted into both a theatrical film drama and a TV movie. See In Cold Blood (film).
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_46234564
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vond 'm ook tegenvallen.
Dus ik kan de hoop dat het beter wordt maar opgeven?
I'm Fucking Brilliant!
  maandag 12 februari 2007 @ 12:55:45 #163
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46234587
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:54 schreef Akelalala het volgende:

Dus ik kan de hoop dat het beter wordt maar opgeven?
Ik ben er bang voor...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:27:33 #164
167723 sanni
Acima de seu
pi_46254807
Een barbaar in China van Adriaan Dis
  dinsdag 13 februari 2007 @ 12:01:05 #165
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_46255264
Zilverdoorn van Raymond Feist.
I spoke proper England since I was a children.
pi_46255400
De wereld volgens Garp van J. Irving ...wel voor de 15e keer maa hij blijft zoooo leuk!!!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 12:14:13 #167
3185 Adelante
To let it go now
pi_46255425
The Chronicles of Narnia - C.S. Lewis

ben bezig in het deel "prince caspian"
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:54:46 #168
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46256967
Guy, de oude knorrepot. - Bert Leendert.

Leuk boekje (niet zo dik; maar 87 pagina's). Vlaamse schrijver van vlak voor de oorlog. Érg cynisch en zeker met dat oude (en dan ook nog Vlaamse!) taalgebruik levert dat gewoon heel veel te lachen op. Vertelt ook veel over hoe Antwerpen, ., in die tijd was. Aanrader!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46257295
Hella Haasse - Mevrouw Bentinck of Onverenigbaarheid van karakter.

Inmiddels heb ik het zo vaak gelezen dat ik het ben gaan waarderen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:48:13 #170
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_46267046
Khaled Hosseini - De Vliegeraar.
Kan bijna niet stoppen met lezen...
I'm just a girl in the world.
pi_46267422
Kleine zielen.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_46274645
Ik lees nu, extreem luid & ongelooflijk dichtbij geschreven door de Amerikaanse schrijver Jonathan Safran Foer.Ik lees dus het vertaalde boek, de originele titel is: 'Extremely Loud and Incredibly Close'.
Best een leuk boek, knap geschreven. Het is namelijk geschreven vanuit een klein jongetje, die op zoek gaat naar de waarheid over zijn vader. Een dik boek, een beetje een vervreemdend verhaal, net als de illustraties. Maar wel verfrissend en vermakelijk.

Oh en de Koran...
pi_46274922
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:23 schreef justshutup het volgende:
(...) Best een leuk boek (...) Maar wel verfrissend en vermakelijk.
Best leuk? Wel verfrissend? Vermakelijk? Hoezeer kun je de plank misslaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_46277788
Inderdaad. Het is een onevenwichtig boek waarbij het verhaal op driekwart wegloopt als water door een natte krant.
pi_46278059
De tweede wet van de Magie- Terry Goodkind..

Ben ze weer aan het herlezen, en het blijft mooi!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:25:31 #176
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_46278244
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:22 schreef teigan het volgende:
De tweede wet van de Magie- Terry Goodkind..

Ben ze weer aan het herlezen, en het blijft mooi!
Ik werd zelf een beetje moe van die Richard die elke keer weer op zoek moest naar Kahlan. Bleh. Vastbinden en niet meer kwijtraken! Of zoiets.

Zelf lees ik nu Eiken van Dodona van Bordewijk. Een redelijk onbekende naoorlogse roman van hem. Voor de studie, en tegelijkertijd is het ook nog leuk.
pi_46279360
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:17 schreef Gellius het volgende:
Inderdaad. Het is een onevenwichtig boek waarbij het verhaal op driekwart wegloopt als water door een natte krant.
En zover ben ik dus ook nog niet
pi_46279685
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:17 schreef Gellius het volgende:
Inderdaad. Het is een onevenwichtig boek waarbij het verhaal op driekwart wegloopt als water door een natte krant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_46279807
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:17 schreef Gellius het volgende:
Inderdaad. Het is een onevenwichtig boek waarbij het verhaal op driekwart wegloopt als water door een natte krant.
pi_46280165
Is dit een stille hint van, gooi het boek weg en begin aan een ander (waar jullie dan misschien weer een geweldige tip voor mij hebben)?
pi_46280206
Integendeel! Ik vond het een mooi en ontroerend boek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_46280560
Zeker niet, je moet het vooral uitlezen en vinden wat je er van vindt. Die Foer kan best schrijven, ik vind alleen dat ie het niet het hele boek volhoudt.
pi_46281660
Mooi!
pi_46282516
Boekanier des konings-Raymond E. Feist. Iemand ervaring met de levende schepen serie van Robin Hobb?
  woensdag 14 februari 2007 @ 00:21:12 #185
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_46283701
Om m'n ondertitel nog meer eer aan te kunnen doen in de toekomst...

Getting to yes


http://en.wikipedia.org/wiki/Getting_to_YES

En voor straks..Getting past no staat in de planning...




Maar eigenlijk is't ook een beetje verplichte literatuur voor mijn studie..
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_46313992
Ik ben nog steeds bezig in Negentig Graden Noorderbreedte, maar ik heb eergisteren ook de vier uitgekomen nummers van de Dif gehaald. Toch wel een zeer puik bookazine, zoals ze het zelf noemen.
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:10:32 #187
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_46315983
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:47 schreef Lange_Lans het volgende:
Iemand ervaring met de levende schepen serie van Robin Hobb?
Meldt. Wat wil je weten?
De levende schepen trilogie is trouwens erg leuk om te lezen in de context van de andere twee trilogien die in dezelfde "wereld" afspelen, en waar zelfs een gemeenschappelijke (hoofd)persoon in speelt, als je goed op de aanwijzingen let. Volgens mij heten die trilogien "de ziener" en "de nar" (of iets in die geest)
Deze (in volgorde)
http://www.robinhobb.com/books-main.html

Ik ben nu bezig in een volledig nieuwe trilogie: Zoon van de Krijger, maar die vind ik zelf een stuk minder, vooral het tweede boek is een beetje frustrerend.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_46323284
Nog steeds deze:

En:

  donderdag 15 februari 2007 @ 10:10:37 #189
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46323387
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
Integendeel! Ik vond het een mooi en ontroerend boek.
Precies!
Ik heb serieus zitten janken. Bij de geschiedenis van die grootmoeder en grootvader dan, niet bij de lotgevallen van het jongetje zelf.
pi_46344167
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:48 schreef annoh het volgende:
Khaled Hosseini - De Vliegeraar.
Kan bijna niet stoppen met lezen...
Ik vond het , zoals ik hierboven al geschreven heb, nogal een commercieel inkoppertje. Beetje de Afghanistan VOOR de Russen en de Taliban de hemel inprijzen op het moment dat de Amerikanen de Taliban verdrijven...En dat geschreven door een gevluchte Afghaan in Amerika.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:21:54 #191
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_46348453
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 20:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik vond het , zoals ik hierboven al geschreven heb, nogal een commercieel inkoppertje. Beetje de Afghanistan VOOR de Russen en de Taliban de hemel inprijzen op het moment dat de Amerikanen de Taliban verdrijven...En dat geschreven door een gevluchte Afghaan in Amerika.
Ah had wel gekeken maar had je afkraking van de vliegeraar even gemist Ik heb het boek helemaal niet zo pro-amerikaans opgevat. Ik vond het wel interessant om een verhaal te lezen in een setting waar ik nog nauwelijks iets van wist. En je kunt moeilijk iemand verwijten dat hij liefdevol over zijn geboorteland schrijft lijkt me...

Ik heb m uit inmiddels dus de volgende:
Tommy Wieringa - Joe Speedboot. Dit boek lees voorlopig vooral heel makkelijk weg.
I'm just a girl in the world.
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:43:01 #192
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_46349365
Stand back!

"De Cock en moord in triplo"

Ja. echt.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_46349388
Joe Speedboot is tof

Zelf lees ik Kiss me Judas van Will Christopher Baer. Het gaat over een of andere drugsverslaafde die wakker wordt zonder lever ;p. De beste man komt nogal hallucinerend over. En ik lees dit boek met pauzes van twee of drie dagen. Nu weet ik niet meer wat hij nou hallucineerd en wat echt is. Ik vergeet het gewoon als ik een paar dagen niet lees.

Misschien moet ik maar even wat hoofdstukken opnieuw lezen , want het is wel een leuk boek.
pi_46380505
Motley Crue - The Dirt
pi_46382853
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_46387025
Patrick Redmond - Oogappel


#geen
pi_46402729
Deze dus:

  zondag 18 februari 2007 @ 00:39:16 #198
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46415322

En het is inderdaad verschrikkelijk goed.
  Donald Duck held zondag 18 februari 2007 @ 00:40:34 #199
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46415354
Vaccin - Michael Palmer.
Het lijkt wel een aardig verhaal te zijn, ben pas bij het begin
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46416333
Max Havelaar Multatuli, voor mijn leeslijst literatuur
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_46429369
Dag van afrekening van John Gilstrap
#geen
pi_46454913
Kurt Vonnegut - Timequake

Wel oke, maar hij herhaalt stukjes een beetje te vaak. Het spel met zichzelf, zijn alter ego en boekpersonages van zijn alter ego is wel grappig, het idee (in februari 2001 wordt iedereen door een "timequake" 10 jaar terug in de tijd gestuurd, iedereen moet die 10 jaar opnieuw beleven zonder iets anders te kunnen doen dan de eerste keer) ook.
pi_46460841
Ik heb het nieuwste deel van "Lied van Vuur en IJs" van George R.R. Martin bijna uit.

Tevens wou ik even kotsen op Luitingh, die nu het 5de boek van deze serie weer andere afmetingen hebben meegeven dan de vorige 4 boeken. En vooral even kotsen op hun prijzen. Dit deel moest ik ¤26 voor betalen, net als de nieuwste twee delen van Hobb die hun uitgeven (de vorige boeken van Hobb werden door een andere uitgeverij gedaan). ¤26,50 voor boeken van 600 pagina's, niet normaal meer die prijzen
  maandag 19 februari 2007 @ 16:39:58 #204
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46461129
Ryu Murakami - Coin Locker Babies.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46467677
Ik heb trouwens in het weekend "Het jaar dat ik dertig werd" van Aaf Brandt Corstius gelezen. Het is niet zo dat ik me in het jaar dat ik dertig wordt bevindt, maar dat mag geen belemmering zijn (ik leende het van iemand die ook nog een tijdje geen dertig zal worden).

Het is een aardig boekje. Het gerucht dat "meneertje Knipperlicht", met wie hoofdpersoon Aaf een onvolwassen non-relatie heeft, in feite Arnon Grundberg is maakt het boek ook nog eens grappig. Als ik dat niet had geweten had ik het verhaal minder geloofwaardig gevonden dan nu. Stilistisch kan het beter, Aaf schrijft met een naiviteit die meer bij iemand van 20 past dan bijna 30, maar die stijl past natuurlijk weer wel bij het ook nog tamelijk onvolwassen leven dat ze leidt. Verwondering vind ik meestal een aangename emotie en vermogen tot verwondering een sympathieke karaktereigenschap, maar Aaf verwondert zich net iets teveel over de dingen.
pi_46481861
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:54 schreef Akelalala het volgende:

[..]

Dus ik kan de hoop dat het beter wordt maar opgeven?
Eindelijk uit, uiteindelijk bleek het een boek vol met van die irritante wannabe hip-hop taal en seks. Ik vond het weinig bijzonders....

Nu begonnen in:



Josie Lloyd & Emlyn Rees - Heb je mij nog lief?
Jack en Amy, de hoofdrolspelers uit de bestseller Heb mij lief, zijn nu ruim zeven jaar getrouwd en wonen in Londen met hun twee kinderen. Nu hij halverwege de dertig is, heeft Jack z'n draai nog steeds niet gevonden in zijn werk. Hij en Amy slagen er maar net in de touwtjes aan elkaar te knopen, en Jack blijft hopen op een houden kans die hem rijk gaat maken. Hun salaris gaat nu vrijwel volledig op aan de hypotheek van hun benauwde flatje. Hoewel Amy regelmatig lonkt naar villa's in de nabijgelegen chique buitenwij, staat ze meer dan Jack met beide benen op de grond. Ze houden nog steeds veel van elkaar.... Toch? Nou ja, als ze eerlijk zijn is de romantiek wat verwaterd en lijkt het gras elders een stuk groener.

Stand van zaken:
De vorige twee delen in deze serie vond ik erg vermakelijke boeken om te lezen. Erg leuke schrijfstijlen met het wisselende vertelperspectief. Het boek komt wel moeilijk op gang, maar dat ben ik bij hun wel een beetje gewend. Ik heb erg hoge verwachtingen van het boek op vermaakniveau, dus we zullen zien
I'm Fucking Brilliant!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:46:16 #207
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_46488399
Het vijfde boek uit de Lanny Budd reeks van Upton Sinclair: Geheim Agent.

Ik heb al de voorgaande delen ook gelezen. Jammergenoeg heb ik het laatste deel uit de reeks van 10 boeken ("Lanny Budd achter het IJzeren Gordijn") als eerste gelezen, aangezien ik niet wist dat we de hele reeks in huis hadden. Beetje jammer...
pi_46562012
"Geschiedenis van de Russische literatuur" door Karel van het Reve. Ben nu bijna halverwege, en kan wel stellen dat het erg goed geschreven is. En naast dat alle beroemde namen langskomen, geeft het tussen de regels door ook nog een interessante kijk in het Russische leven van weleer.
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_46562237
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:08:12 #210
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46563985
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:22 schreef LedZep het volgende:
[afbeelding]
pi_46569412
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:22 schreef LedZep het volgende:
[afbeelding]
En, hoe is ie?
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_46572137
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:48 schreef Zaphod82 het volgende:

[..]

En, hoe is ie?
Ik ben nog maar net begonnen, maar het begin voorspelt veel goeds .
  zaterdag 24 februari 2007 @ 00:37:14 #213
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_46612879
! Ik ga zo weer met 'm naar bed!



Nick Hornby's High Fidelity provides the most clearly drawn map of the murky terrain of gender at the turn of the millennium as we are likely to receive. But don't look here for elaborate theory. Though in fact intellectually sophisticated, the book is first and foremost a comedy, and has sold millions of copies worldwide primarily because it is fun to read.

Summary:
Rob is a music-compulsive. He owns and manages a barely surviving vintage record store and gets through difficult moments in life by re-categorizing his enormous record collection, making endless compilation tapes, or incessantly compiling pop culture lists: top-five Elvis Costello songs, top-five episodes of Cheers, top-five films, etc. But when Rob's longtime girlfriend leaves him for their neighbor, Rob is forced to re-examine the self-absorbed, uninspired priorities that have so far governed his life. That about sums up the plot.
But it wasn't plot that distinguished High Fidelity. Rather, it was Hornby's now-familiar blend of infectious humor, unpretentious intellect, and genuine heart that made High Fidelity an instant classic and Hornby himself one of the most popular literary writers of his generation.

Reviews:

"It is rare that a book so hilarious is also so sharp about sex and manliness, memory and music." The New Yorker

"High Fidelity is about love, and about the ways in which music (and film, books, and art) affect our experiences of real-life love....Although it is a trip through territory that in real life is mundane, depressing, and trite...the novel is anything but." Molly Gould, San Francisco Review of Books

"It's Hornby's literate, painfully honest riffs on romantic humiliation and heartbreak that make the book so special. A rare, touching glimpse of the masculine view of affairs of the heart." Joanne Wilkinson, Booklist

"Told in an engaging first-person voice that blends sarcasm with self-deprecating humor, High Fidelity presents a painfully funny take on love, music, and growing up...Stunningly assured..." Library Journal
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  Redactie Frontpage zaterdag 24 februari 2007 @ 23:31:16 #214
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_46641353
Herman Brusselmans - 'Muggepuut'
Net verschenen, maar ik lees hem nog maar eens een keer.
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zondag 25 februari 2007 @ 00:28:19 #215
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_46643247
Ik begin vannaaf aan de nieuwe Goodkind. Geek literatuur, zogezegd.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_46643311
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 00:37 schreef Cutebutpsycho het volgende:
! Ik ga zo weer met 'm naar bed!

[afbeelding]

Nick Hornby's High Fidelity provides the most clearly drawn map of the murky terrain of gender at the turn of the millennium as we are likely to receive. But don't look here for elaborate theory. Though in fact intellectually sophisticated, the book is first and foremost a comedy, and has sold millions of copies worldwide primarily because it is fun to read.

Summary:
Rob is a music-compulsive. He owns and manages a barely surviving vintage record store and gets through difficult moments in life by re-categorizing his enormous record collection, making endless compilation tapes, or incessantly compiling pop culture lists: top-five Elvis Costello songs, top-five episodes of Cheers, top-five films, etc. But when Rob's longtime girlfriend leaves him for their neighbor, Rob is forced to re-examine the self-absorbed, uninspired priorities that have so far governed his life. That about sums up the plot.
But it wasn't plot that distinguished High Fidelity. Rather, it was Hornby's now-familiar blend of infectious humor, unpretentious intellect, and genuine heart that made High Fidelity an instant classic and Hornby himself one of the most popular literary writers of his generation.

Reviews:

"It is rare that a book so hilarious is also so sharp about sex and manliness, memory and music." The New Yorker

"High Fidelity is about love, and about the ways in which music (and film, books, and art) affect our experiences of real-life love....Although it is a trip through territory that in real life is mundane, depressing, and trite...the novel is anything but." Molly Gould, San Francisco Review of Books

"It's Hornby's literate, painfully honest riffs on romantic humiliation and heartbreak that make the book so special. A rare, touching glimpse of the masculine view of affairs of the heart." Joanne Wilkinson, Booklist

"Told in an engaging first-person voice that blends sarcasm with self-deprecating humor, High Fidelity presents a painfully funny take on love, music, and growing up...Stunningly assured..." Library Journal
Die staat ook nog op m'n (lange) lijstje .
Heb net Shopaholic Ties The Knot uitgelezen . Even iene-miene-mutte wat ik nu ga lezen.
Tap tap tap
pi_46644316
http://www.crimezone.nl/showbook.php?titleID=1695

Ik ben nu dubbele doodslag aan het lezen! Na SK had ik Phoenix van JohnConnor gepakt maar het kon me op de een of andere manier niet boeien dus heb ik eerst maar een ander boek gepakt die wel voldoet!
Misschien het verschil tussen SK en John Conner? Phoenix ga ik later nog wel eens lezen.

Dubbele doodslag bevat twee korte thrillers, die door Jonathan en Faye Kellerman samen zijn geschreven.

Boston: Als de zwarte topscorer Julius van Beest na een basketbalwedstrijd wordt neergeschoten, zet de politie alles op alles om de schutter te vinden. Maar bij de lijkschouwing wordt een vreemde ontdekking gedaan.
Santa Fe: De rechercheurs Darrel Two Moons en Steve Katz onderzoeken de moord op een galeriehouder en komen terecht in een gevaarlijke wereld waar moord tot kunst is verheven.
Wel erg kort voor mijn doen, maar krachtig
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_46746136
Thud! van Terry Pratchett
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:32:52 #219
161014 LRN
Erase & Rewind
pi_46746278


Karin Slaughter - Zoenoffer.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:40:46 #220
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46746630
Publieke werken van Thomas Rosenboom.

'n Paar maanden geleden heb ik Gewassen vlees van deze auteur geprobeerd, maar daar kwam ik niet doorheen. Desondanks is Rosenboom een alom geprezen auteur, en omdat ik niet kon uitstaan dat ik niet begreep waarom, heb ik 'm nog maar een kans gegeven. En ik ben blij dat ik dat heb gedaan, want Publieke werken is echt geweldig. Ontzettend goed geschreven, boeiende metaforen en een meeslepende intrige. Ben nu ongeveer halverwege en kan niet wachten tot ik straks in bed verder kan lezen!

(Sowieso moet ik 2 maart klaar zijn, want dan verschijnt de nieuwe A.F.Th. van der Heijden.)
pi_46746968
Ik heb ze andersom gelezen: eerst Publieke Werken, toen Gewassen vlees. Ik kwam niet heel makkelijk door Publieke Werken heen maar vond het ook een erg leuk boek. Ik weet niet waarom het lezen ervan zo stroef verliep. Rosenboom heeft wellicht een wat vermoeiende schrijfstijl? Hoe dan ook, sinds Publieke Werken stap ik Centraal Station niet meer hetzelfde uit.

En net als jij heb ik Gewassen vlees maar weggelegd en opgegeven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_46754194
Negentig Graden Noorderbreedte is eindelijk uit. Als je van historische reisverslagen houdt die ook nog enig geschiedwetenschappelijk hout snijden, is Fergus Fleming je man.

Ik ga nu beginnen in de nieuwe van Jean-Philippe Toussaint. Een boekje genaamd Vluchten.

pi_46778471
Candide - Voltaire
pi_46780959
Simone van der Vlugt - De reunie
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_46782189
Babylon 5 Legions of Fire - Book 1: The long Night of Centauri Prime
pi_46888544
De Wandelaar - Adriaan van Dis
Laten we eerlijk zijn, je bent nu al mislukt....
pi_46891250
De Avonden van Gerard Reve. Na 20 blz gelezen te hebben kan ik slechts concluderen dat het nog een lange weg te gaan is tot de laatste bladzijde
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_46892479
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:59 schreef Zaphod82 het volgende:
De Avonden van Gerard Reve. Na 20 blz gelezen te hebben kan ik slechts concluderen dat het nog een lange weg te gaan is tot de laatste bladzijde
Dan zou ik toch een ander boek pakken.
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_46892690
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:35 schreef oranjekoek het volgende:

[..]

Dan zou ik toch een ander boek pakken.
Grote kans dat ik dat ook ga doen. Heb nog een voorraadje liggen, dus keus zat.
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_46893689
Yes!
pi_46893762
Een Onafwendbaar Einde =van = Elzabeth George
  maandag 5 maart 2007 @ 10:45:03 #232
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46933687
Naakt, de autobiografie van Sylvia Kristel.
Leest lekker weg, die levensgeschiedenis van La Kristel. Geen literair hoogstandje, maar dat was de verwachting ook niet.

Hierna Dagboekvaneenkindermeisje.com.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 5 maart 2007 @ 12:35:36 #233
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46936746
quote:
Op zondag 4 maart 2007 00:09 schreef Hirsch_Ballen het volgende:
[afbeelding]
, , .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46936852
Ik heb net 'Komt een vrouw bij de dokter' en 'Weduwnaar' van Kluun gelezen, jullie hebben er vast van gehoord.
Ik vond het persoonlijk echt topboeken, en ze zijn zeker de moeite waard om te lezen!

Ik heb een tijdje terug ook 'Bezeten van mij' van Nicci French gelezen. Mooi boek, erg goede schrijfster.
  maandag 5 maart 2007 @ 12:43:27 #235
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46936984
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:40 schreef Frollo het volgende:
Publieke werken van Thomas Rosenboom.

'n Paar maanden geleden heb ik Gewassen vlees van deze auteur geprobeerd, maar daar kwam ik niet doorheen. Desondanks is Rosenboom een alom geprezen auteur, en omdat ik niet kon uitstaan dat ik niet begreep waarom, heb ik 'm nog maar een kans gegeven. En ik ben blij dat ik dat heb gedaan, want Publieke werken is echt geweldig. Ontzettend goed geschreven, boeiende metaforen en een meeslepende intrige. Ben nu ongeveer halverwege en kan niet wachten tot ik straks in bed verder kan lezen!

(Sowieso moet ik 2 maart klaar zijn, want dan verschijnt de nieuwe A.F.Th. van der Heijden.)
Leuk boek ja. En dat niet-door-gewassen-vlees-heenkomen heb ik van veel meer mensen gehoord.

Op dit moment lees ik Veranderlijk en Wisselvallig van Geerten Meijsing. Ja, uit die AKOliteratuurreeksvoor7,50.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 maart 2007 @ 12:44:08 #236
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46937008
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:59 schreef Zaphod82 het volgende:
De Avonden van Gerard Reve. Na 20 blz gelezen te hebben kan ik slechts concluderen dat het nog een lange weg te gaan is tot de laatste bladzijde
En zo hoort het ook!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 maart 2007 @ 12:44:44 #237
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46937018
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:45 schreef Copycat het volgende:

Hierna Dagboekvaneenkindermeisje.com.
Ja, daar heb ik al veel over gehoord.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_46937060
quote:
Op zondag 4 maart 2007 00:09 schreef Hirsch_Ballen het volgende:
[afbeelding]
Maar waarom in 't Engels?
  maandag 5 maart 2007 @ 12:46:36 #239
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46937081
Ontopic, ik lees nu Deel II van 'correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.' (mrt, 2005 - jan, 2007).
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46937401
klassemoord van Elizabeth George
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 5 maart 2007 @ 13:41:40 #241
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46938837
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:46 schreef JAM het volgende:
Ontopic, ik lees nu Deel II van 'correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.' (mrt, 2005 - jan, 2007).
Da's nogal een dun vodje he.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:42:16 #242
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46938857
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:41 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Da's nogal een dun vodje he.
Nou, ik wil 687 pagina's geen dun vodje noemen. (Excl. commentaren en inleiding.)
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 5 maart 2007 @ 13:46:04 #243
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46938962
Dan is het vast vooral 'nooit verzonden correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.'
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:48:23 #244
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46939031
Wat is dat voor iets, dat Correspondentie van twee mannen [...]?
  maandag 5 maart 2007 @ 13:49:17 #245
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46939066
Een collectorsitem, F.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:50:56 #246
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46939119
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dan is het vast vooral 'nooit verzonden correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.'
Dat maakt 't er niet minder mooi op. Vooral de brieven van juli 2006 (je weet wel, met die masturberende zigeuners enzo.) zijn èrg de moeite waard.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 5 maart 2007 @ 13:52:29 #247
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46939171
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:48 schreef Frollo het volgende:
Wat is dat voor iets, dat Correspondentie van twee mannen [...]?
Deel II van de 'Correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.', is het boek dat alle andere (deel I, III, IV en de nog te verschijnen daargelaten) boeken overbodig maakt, F.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 5 maart 2007 @ 13:54:56 #248
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46939263
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:52 schreef JAM het volgende:

[..]

Deel II van de 'Correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.', is het boek dat alle andere (deel I, III, IV en de nog te verschijnen daargelaten) boeken overbodig maakt, F.
Behalve de Koran en het telefoonboek neem ik aan.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:56:48 #249
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46939325
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:54 schreef Frollo het volgende:

[..]

Behalve de Koran en het telefoonboek neem ik aan.
Ik laat me niet graag tot bonte uitspraken verleiden, Frollo, maar toch: ja! Zelfs de Koran en het telefoonboek zullen eraan moeten geloven!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 5 maart 2007 @ 14:00:50 #250
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46939455
Ik zal even een stukje overnemen:
quote:
Den Haag, 24-09-2005,

Lieve E.,

Ik moest gisteren een beetje overgeven, vandaag heel veel. 'k zal je een andere keer schrijven.

T.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 5 maart 2007 @ 14:02:12 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46939516
E. en T. De voornamen rijmende. Hmmm...
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:02:54 #252
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46939550
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:56 schreef JAM het volgende:

[..]

Ik laat me niet graag tot bonte uitspraken verleiden, Frollo, maar toch: ja! Zelfs de Koran en het telefoonboek zullen eraan moeten geloven!
Voorwaar, dat is een boude bewering!

Daarnaast, gezien het aantal in voorbereiding zijnde delen, zijn jullie zelfs van plan het oeuvre van A.F.Th. althans in kwantiteit naar de kroon te steken?
  maandag 5 maart 2007 @ 14:03:05 #253
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46939558
Kan je ook niet wachten op deel V, Lienekien? .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 5 maart 2007 @ 14:06:22 #254
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46939655
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:02 schreef Frollo het volgende:

[..]

Voorwaar, dat is een boude bewering!

Daarnaast, gezien het aantal in voorbereiding zijnde delen, zijn jullie zelfs van plan het oeuvre van A.F.Th. althans in kwantiteit naar de kroon te steken?
Ik zal je zeggen, die A.F.Th. is maar een nare kerel. Ik zie 'm volgende week hier in Den Haag en dan zal ik eens aan hem vragen waar hij het gore lef, de arrogantie en de naïviteit vandaan haalt überhaupt nog te schrijven, nu we ''Correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.' hebben. Het is klaar, F., het schrijven. Er ìs niets meer na de ''Correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.'.

Behalve nòg meer 'Correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.', natuurlijk.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 5 maart 2007 @ 14:06:50 #255
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46939670
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:03 schreef JAM het volgende:
Kan je ook niet wachten op deel V, Lienekien? .
Nee.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:15:33 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46940000
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:02 schreef Lienekien het volgende:
E. en T. De voornamen rijmende. Hmmm...
Eddy en Teddy!
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:16:58 #257
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46940053
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:06 schreef JAM het volgende:

[..]

Ik zal je zeggen, die A.F.Th. is maar een nare kerel. Ik zie 'm volgende week hier in Den Haag en dan zal ik eens aan hem vragen waar hij het gore lef, de arrogantie en de naïviteit vandaan haalt überhaupt nog te schrijven, nu we ''Correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.' hebben. Het is klaar, F., het schrijven. Er ìs niets meer na de ''Correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.'.

Behalve nòg meer 'Correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.', natuurlijk.
Gelukkig maar dan dat ik Het schervengericht nog niet heb gekocht. Ik kan mijn centjes beter aanwenden voor Correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad (Waarom die hoofdletters? Ik ben benieuwd wat daarachter zit!), de voornamen rijmende en zal de tafels met nieuwe aanwinsten bij De Slegte dan ook vol spanning in de gaten houden!
  maandag 5 maart 2007 @ 14:23:31 #258
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46940264
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:16 schreef Frollo het volgende:

[..]

Gelukkig maar dan dat ik Het schervengericht nog niet heb gekocht. Ik kan mijn centjes beter aanwenden voor Correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad (Waarom die hoofdletters? Ik ben benieuwd wat daarachter zit!), de voornamen rijmende en zal de tafels met nieuwe aanwinsten bij De Slegte dan ook vol spanning in de gaten houden!
Juist ja, de Hoofdletters, Hoofdletters, dat is altijd een punt van discussie. De auteurs hebben ervoor gekozen om Hoofd- en Hofstad te schrijven (alhoewel hoofd- en hofstad wèl correct Nederlands is) vanwege, nu ja; dat ligt nogal gecompliceerd.
Veel van de brieven gaan over geestelijke afwijkingen (en dan vooral ook over hoe wij niet kunnen spreken van geestelijke afwijkingen omdat de 'geest' maar raar metafysisch geneuzel is) en deze worden samengevat onder de noemer 'Hoofd', Zo van; die man die daar loopt, die heeft Hoofd. Let wel. niet -een- hoofd, of -hoofd-, nee -Hoofd-, d.w.z; de aandoening. (Net zoals men Buik, Voet, Vinger of Neus kan hebben.) Hieruit volgt natuurlijk: 'de Hoofdstad', wat wil zeggen, dat kankerjodendorp waar iedereen KNETTÂH - !!! in z'n KNÈTÂH - !!! is.
De Hofstad (d.w.z, Den Haag - voor degenen die het niet wisten), moet als middelpunt van de kosmos natuurlijk met hoofdletter geschreven worden. Stel je voor!- dat het middelpunt van de kosmos zich in minuskelen zou laten oppennen!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46940282
Ik ben inmiddels wel Het schervengericht aan het lezen. Dat kan ik maar beter uithebben voor die Correspondentie verschijnt, als er daarna niets meer is. Ik houd overigens wel van de stijl & verhalen van A.F.Th.; De Movo Tapes vond ik heel goed.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:46:50 #260
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46941063
Ik kan alleen zeggen tegen degenen hier die nog iets aan het lezen zijn; háást je! Háást je! Het zal niet lang meer duren eer dat deel V van de ''Correspondentie van twee mannen uit Hoofd- en Hofstad, de voornamen rijmende.' herstelt zal zijn (enkele brieven zijn verloren gegaan tijdens de twee intifada) en dat !-, dat getuigt allemaal wel van zulk een pracht, dat het een lieve lust is!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46941188
Kan ik intekenen op de bibliofiele, genummerde uitgave op geschept japans rijstpapier en gebatikt stofomslag?
pi_46941257
Of komt alleen de op smoezelig krantenpapier gedrukte zg. Bukovski-versie uit, met een stofomslag van schuurpapier?
  maandag 5 maart 2007 @ 14:53:25 #263
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46941294
Voor mij de eBook-versie graag.
  maandag 5 maart 2007 @ 15:01:05 #264
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46941543
Ik signeer alles, mensen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 maart 2007 @ 15:04:17 #265
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46941664
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik signeer alles, mensen.
Jij bent toch de vrouwenarts dokter Dick Faber?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 5 maart 2007 @ 15:05:27 #266
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46941699
Ik ben alles wat jij me wilt zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:52:51 #267
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_46945966
Henry Miller - Tropic of Cancer
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_46950496
James Patterson - Het uur van de wolf
pi_46962169
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:56 schreef Claudia_x het volgende:

[afbeelding]


'Weird and warm and wise and really rather wonderful.' Mark Haddon
'Weird.' Claudia_x
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 01:20:21 #270
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_46963840
De Vliegeraar
Geef mij maar Amsterdam
pi_46965874
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 01:20 schreef Bullebak het volgende:
De Vliegeraar
Net uit.
  Moderator dinsdag 6 maart 2007 @ 10:48:39 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_46968007
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:56:27 #273
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_46971652
ik dacht "laat ik eens gek doen" en ben weer overnieuw begonnen met de Harry Potter reeks
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:09:02 #274
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_46985335
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:04 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Net uit.
Me 2.

Wel pakkend, heb het vrij vlot uitgelezen.

Nu ga ik ter compensatie weer een stoer mannenboek lezen met veel geweld, dood, verderf, samenzweringen en ex-legersupercommando's etc.

Als ik die kan vinden
Geef mij maar Amsterdam
pi_46991200
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:09 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Me 2.

Wel pakkend, heb het vrij vlot uitgelezen.

Nu ga ik ter compensatie weer een stoer mannenboek lezen met veel geweld, dood, verderf, samenzweringen en ex-legersupercommando's etc.

Als ik die kan vinden
Ik heb er 4 weken over gedaan Maar ik vond het wel erg mooi Vooral zijn jeugd in Afghanistan, het 'nu' gedeelte vond ik minder sterk...
Ter compensatie van deze literatuur vergrijp ik me nu even aan de chicklit
Je zou trouwens Lee Child moeten proberen als je dat bovenstaande wilt
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:44:39 #276
167639 Akelalala
Praatgraag
pi_46995339
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 09:07 schreef Akelalala het volgende:
Josie Lloyd & Emlyn Rees - Heb je mij nog lief?
Heb je mij nog lief? viel me ontzettend tegen, eerste 2 delen met veel plezier gelezen, vooral door de schrijfstijl. In dit laatste boek leken ze die schrijfstijl, die het boek normaal zo zou moeten karakteriseren, een beetje te vergeten tot de laatste paar hoofdstukken. Erg jammer, want hierdoor heb ik me er echt doorheen moeten worstelen en werd het boek pas op het einde leuk... Zonde, Dat is mijn conclusie

Inmiddels weer een nieuw boek gepakt:



Nicci French - Verloren
Nina Landry woont met haar twee kinderen op Sandling Island, een kleine gemeenschap die wordt omringd door troosteloze vlakten en de Noordzee. Nina viert haar veertigste verjaardag en haar tienerdochter Charlie heeft een suprise party georganiseerd. Iedereen is aanwezig, behalve Charlie zelf. Niemand lijkt te weten waar zij is.
Nina gaat naar haar op zoek en bezorgdheid maakt al snel plaats voor de ergste nachtmerrie van elke ouder. Is Charlie weggelopen? Of is er iets rampzaligs gebeurd? En waarom neemt niemand haar verdwijning serieus? Terwijl de seconden van deze decemberdag voorbijtikken, komt Nina in een wanhopige strijd terecht die haar in conflict brengt met vrienden, buren, de politie en zelfs met haar eigen gezond verstand.
Tijdens deze angstaanjagende uren beseft Nina hoe weinig ze weet van haar dochters leven en moet ze haar eigen grenzen overschrijden om Charlie te vinden.

Stand van zaken:
Tot nu toe leest het wel lekker weg, maar dat doen op zich de meeste van Nicci French' boeken wel. Maar goed, we wachten rustig even af hoe het verder gaat.
I'm Fucking Brilliant!
pi_47000033

Aan het herlezen. En dan pas de film kijken


De stapel boeken die ik de afgelopen tijd heb gekocht stijgt veel harder dan ik lees
Stomme DeSlegte
You're lost little girl
pi_47000139
Ik lees nu the commitments van Roddy Doyle...
maar ook alleen omdat het moet voor school
Ik doe niet meer aan een signature
pi_47000220
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 00:17 schreef Harker het volgende:
[afbeelding]
Aan het herlezen. En dan pas de film kijken


De stapel boeken die ik de afgelopen tijd heb gekocht stijgt veel harder dan ik lees
Stomme DeSlegte
Die heb ik ook, ook gelezen trouwens Ik koop ook altijd veel te veel boeken. Het word tijd voor zon gigantische boekenkast met een leuke trap ervoor. Ik ben bang dat ik daar weer veel te weinig boeken voor heb. Lijkt me wel super!
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:31:37 #280
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_47004976
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 00:21 schreef oranjekoek het volgende:

[..]

Die heb ik ook, ook gelezen trouwens Ik koop ook altijd veel te veel boeken. Het word tijd voor zon gigantische boekenkast met een leuke trap ervoor. Ik ben bang dat ik daar weer veel te weinig boeken voor heb. Lijkt me wel super!
Ik wil later zo'n boekenkast over een gehele muur, om een deur heen. En een trap inderdaad!

Ik heb gisteren in 1 dag de toegift - carry slee gelezen. En zondag was ik klaar met joe speedboot. Die laatste vond ik echt heel mooi, en heel leuk geschreven. Nu verder met sophie's choice.
I'm just a girl in the world.
pi_47005354
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 00:19 schreef Lakai het volgende:
Ik lees nu the commitments van Roddy Doyle...
maar ook alleen omdat het moet voor school
Wist je dat er ook een film van is...?
pi_47005360
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 00:17 schreef Harker het volgende:
[afbeelding]
Aan het herlezen. En dan pas de film kijken


De stapel boeken die ik de afgelopen tijd heb gekocht stijgt veel harder dan ik lees
Stomme DeSlegte
Dat vond ik een grote teleurstelling, het Parfum...
pi_47024493
De Blauwe Maansteen van Tonke Dragt zo'n leuk boekje
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:02:16 #284
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_47025089
Vluchten van Toussaint is uit. Vaag boekje, omdat er veel in onopgelost blijft. Ik ben er nog niet uit wat ik er precies van vind...

Nu ben ik bezig in The Song Before It Is Sung van Justin Cartwright.

quote:
On July 20, 1944, Adolf Hitler escaped death when an assassin's bomb failed to kill him in his Eastern command, the Wolf's lair. The conspirators were hunted down and hanged from meathooks. Their executions were filmed.

Among those hanged was Axel von Gottberg, who had been a Rhodes scholar at Oxford. Sixty years after his death, his close friend of those days Elya Mendel leaves a legacy of papers and letters to former student Conrad Senior. With the legacy comes a mysterious duty to unravel the past.
pi_47039797
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:59 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Wist je dat er ook een film van is...?
Wist ik ja
lijkt ie op het boek?
ik had trouwens een 9 voor mijn mondeling engels over dat boek
Ik doe niet meer aan een signature
  donderdag 8 maart 2007 @ 01:43:10 #286
3185 Adelante
To let it go now
pi_47041228


voordat disney en walden met de film komen, effe snel herlezen...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:15:17 #287
161014 LRN
Erase & Rewind
pi_47042457
John Grisham - Het laatste jurylid.
pi_47043624
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:19 schreef Lakai het volgende:

[..]

Wist ik ja
lijkt ie op het boek?
ik had trouwens een 9 voor mijn mondeling engels over dat boek
Dat is goed!
Er is geen film die echt op het boek lijkt, boeken zijn altijd veel uitgebreider en met meer oog voor detail e.d. Maar ik vond het wel een hele leuke film Heb ergens nog de soundtracks en bladmuziek liggen
pi_47070782
Dostojewski - De Dubbelganger
Children of the night. What music they make.
pi_47093355
Good Omens van Terry Pratchett en Neil Gaiman
“It is a fool's prerogative to utter truths that no one else will speak.” Neil Gaiman
pi_47094078
N. van Weezel - Magere jaren
  vrijdag 9 maart 2007 @ 17:08:03 #292
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_47097993
Dief van de tijd (John Boyne) uit, nu The Book of Lost Things van John Connolly
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_47101741
twee meisjes in het blauw - mary higgens clark
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:36:10 #294
30203 sefer
Larrios
pi_47105159
Pff, ik probeer me door Het bewustzijn verklaard van Dennett te worstelen, om het in slaap vallen wat te vergemakkelijken lees ik De mantel van Gogol en als in de tram zit en het beeld buiten na 21 jaar nog steeds onveranderd is lees ik wat uit Jevgeni Onegin van Poesjkin.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_47105180
Dit topic.
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_47118559

The Gilded Chamber By Rebecca Kohn

In this measured, eloquent retelling of Jewish heroine Esther's rise from orphanhood to queen of the Persian empire, Kohn brings psychological nuance and stately elegance to the ancient biblical tale that is the basis for the Jewish holiday of Purim.

Goed book so ver.
pi_47118768
Vanaf woensdag start de boekenweek.
Ik ben wel geinteresseerd in het geschenk van Geert Mak!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_47120240
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:36 schreef sefer het volgende:
Pff, ik probeer me door Het bewustzijn verklaard van Dennett te worstelen, om het in slaap vallen wat te vergemakkelijken lees ik De mantel van Gogol en als in de tram zit en het beeld buiten na 21 jaar nog steeds onveranderd is lees ik wat uit Jevgeni Onegin van Poesjkin.
Zoveel doorelkaar? Dan ga ik alle verhalen doorelkaar halen denk ik.
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_47120341
Ik doe dat ook wel eens een paar boeken "tegelijk" lezen maar meestal is dat omdat geen van de boeken me dan echt kunnen boeien, of gewoon omdat ik me niet kan concentreren.
pi_47120368
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 12:08 schreef oranjekoek het volgende:

[..]

Zoveel doorelkaar? Dan ga ik alle verhalen doorelkaar halen denk ik.
Geloof me, bij deze boeken is dat haast niet mogelijk.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_47124716


Bardamu is via Afrika in New York beland, berooid en halfkrankzinnig van de tropenkoorts. Hoe beschrijft een Fransman een hotdog? Juist ja! Lezen dus.

M'n partner en ik lezen dit prachtboek om en om.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')