abonnement Unibet Coolblue
pi_49763574
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:20 schreef Flipper01 het volgende:
Tresor ziet er echt heel vet uit! Die moet ik onthouden voor m'n volgende tripje!
Dan moet je Felix en Cascade ook een keer aan doen, zul je ook tof vinden!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_49793140
ja
Een prachtig verhaal schrijf je nooit alleen.
pi_49799008
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:51 schreef N00bianQueen het volgende:
ja
Toegevoegde waarde van deze post is 0,0
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_49807421
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:15 schreef Leinonlein het volgende:
Volgens mij zit die Adidas winkel vrijwel tegenover Niketown, het is er in ieder geval niet ver vandaan maar wel aan de andere kant van de straat en nog voor KaDeWe (vanaf de Gedächtniskirche gezien).

S)
er naast zelfs toch?
pi_49820423
quote:
Op zondag 27 mei 2007 00:42 schreef jovink het volgende:

[..]

er naast zelfs toch?
Inderdaad
pi_49821022
quote:
Op zondag 27 mei 2007 15:29 schreef VVV-Venlo het volgende:

[..]

Inderdaad
Ik zal morgen of overmorgen even kijken als ik er ben!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_49839717
Adidas shop zit niet naast KaDeWe, want in ieder geval Peek en Cloppenburg met een zeer chille 'vrije tijds' afdeling zit er nog tussen.

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2007 00:47:44 ]
pi_49871516
Morgenochtend (zeer vroeg) vertrek ik met een bus richting Berlijn.

Het programma ziet er als volgt uit:

Woensdag
Rondrit door Berlijn, met o.a. Checkpoint Charlie, het grootste dierenasiel van Europa (jeuj), Berliner Unterwelten, de Brandenburger Tor, De Reichstag en de Berlijnse Muur.

Donderdag
's Ochtends een bezoek aan het voormalig concentratiekamp Sachsenhausen (dat vind ik erg interessant) en 's middags een dagje Potsdam.

Vrijdag
Bezoek aan de Berliner Zoo.

's Middags vrije tijd om te winkelen in DEKAWE.

's Avonds een bezoek aan de Fernsehturm Alexander platz.

Ik heb er erg veel zin in
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:21:42 #211
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_49879254
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Herhaling, maar ze zitten inderdaad tegenover elkaar.
Ach wilde alleen maar jouw post bevestigen, je kwam namelijk niet echt zeker over.

Ik ben van het weekend in de Berliner Zoo geweest, damn echt een mooie dierentuin is dat. Vrij ruim opgezet, heel groen en ook de hokken waren vrij groot. Ik heb me echt vermaakt daar, vooral die panda die daar zit, wat een mooi beestje is dat zeg . Knut helaas niet gezien, volgens mij is hij maar 1 á 2 uur per dag buiten? Maar goed, wel erg leuk gehad dus.

Berliner Unterwelten moet ik ook nog eens heen, lijkt me erg interessant
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:40:31 #212
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_50206303
Misschien ga ik er deze zomer naar toe, tvp dus.
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
pi_50206493
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:21 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Ik ben van het weekend in de Berliner Zoo geweest, damn echt een mooie dierentuin is dat. Vrij ruim opgezet, heel groen en ook de hokken waren vrij groot. Ik heb me echt vermaakt daar, vooral die panda die daar zit, wat een mooi beestje is dat zeg .
Ik vond de panda maar een wat verlebberde vacht hebben en verwaarloosd zielig lopen ijsberen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 11 juni 2007 @ 01:56:43 #214
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_50319030
Net terug, brakkkkkkkk
Gourmetten of steengrillen?
pi_50320490
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:56 schreef Silenus het volgende:
Net terug, brakkkkkkkk
Heb je het leuk gehad in Berlijn?

Ik ben gister naar een tour van de Berliner Unterwelten geweest, indrukwekkend hoe er verteld werd over twee bunkers die nog in Berlijn zijn. 1 van de 2 was niet eens bomproof, is dus waarschijnlijk gebouwd om mensen alleen maar een veilig gevoel te geven...! De andere bunker was een rare gewaarwording. Deze bunker is eigenlijk gewoon een Metrostation, maar die kunnen ze afsluiten van de buitenwereld en dan is die veilig, zelfs voor chemische aanslagen...!

Indrukwekkende tour, als je een keer in berlijn bent neem een kijkje bij in de onderwereld van Berlijn!
Volgend weekend ga ik denk ik naar Sachenhausen!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  maandag 11 juni 2007 @ 17:04:38 #216
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_50337569
Ja, fantastische stad!

Ben gisterenmiddag naar Sachsenhausen geweest, heel indrukwekkend!
Gourmetten of steengrillen?
pi_50338355
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:04 schreef Silenus het volgende:
Ja, fantastische stad!

Ben gisterenmiddag naar Sachsenhausen geweest, heel indrukwekkend!
Was dat niet verschrikkelijk warm met dit weer wat de laatste dagen in berlijn hangt...?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  maandag 11 juni 2007 @ 18:05:32 #218
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_50339707
Ja, het was echt ontzettend warm. Vooral in de twee barakken (rechts van de ingang) was het nauwelijks uit te houden.
Ook bij 'Station Z' (bij de gaskamers) is een soort herdenkingsmuur omheengebouwd, waardoor het windstil is en het dus echt héél warm is.

Moet je nagaan hoe verschrikkelijk het is als je met zo'n weer urenlang op appčl moet staan.
Gourmetten of steengrillen?
pi_50412913
net een paar dagen berlijn geboekt. natuurlijk met de ns, vertrek 27 juni en terug 30 juni. Vorige paar keer zat ik in lichtenberg (hotel nova) maar deze keer is het winters hotel berlin mitte geworden. wel stukje duurder maar iets centraler gelegen..
Hooray for boobies!
pi_50413022
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:30 schreef Spockjuh_ het volgende:
net een paar dagen berlijn geboekt. natuurlijk met de ns, vertrek 27 juni en terug 30 juni. Vorige paar keer zat ik in lichtenberg (hotel nova) maar deze keer is het winters hotel berlin mitte geworden. wel stukje duurder maar iets centraler gelegen..
Heb je al bedacht wat je in die tijd gaat doen? of heb je alles al gezien?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_50413247
heb natuurlijk al het een en ander gezien maar er is volgens mij nog voldoende over..
doorgestreept heb ik al gezien/gdaan

Een rijtje
+ Reichstag
+ Brandenburger Tor
+ Vorderasiatisch Museum (Pergamon Museum)
+ Checkpoint Charlie
+ Potsdam
+ Pariser Platz
+ Synagoge
+ Hamburger Bahnhof: vroeger station, nu museum voor hedendaagse kunst
+ Joods Museum
+ Kudamm
+ Friedrichstrasse
+ (Restaurant) Tacheles
+ Siegessaule
+ East Side Gallery
+ de Kaiser Wilhelm Gedächtniskirche
+ Prenzlauer Berg
+ Stasi-Zentrale
+ Fernsehturm / Alexanderplatz
+ Hackesche Hofe
+ Het Olympisch Stadion
+...

Even buiten Berlijn:
+ Sachsenhausen concentratiekamp
+ Potsdam (Hollandische Viertel en Schloss Sanssouci

de Berliner Unterwelten staat er nog niet bij maar die ga ik dus zeker bezoeken! mensen nog suggesties die hier niet op de lijst staan?
Hooray for boobies!
pi_50413657
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:37 schreef Spockjuh_ het volgende:

Lijstje
Alle toeristische dingen heb je dus al gezien! De Berliner Unterwelten is zeker aan te raden, ik heb samen met Leinonlein tour 3 gedaam, maar volgens mij zijn ze allemaal tof! Binnen Berlijn kan ik zo niet gauw bedenken wat je nog zou kunnen doen...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_50415252
Bootttocht over de Spree, opstappen bij de Berliner Dom.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 18:45:12 #224
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_50495465
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:34 schreef MCH het volgende:
Bootttocht over de Spree, opstappen bij de Berliner Dom.
Heb je dat gedaan of wil je dit nog gaan doen?
Heb woensdag een rondvaart gehad met Reederei Bruno Winkler maar dat ging helemaal nergens over. Heen en weer, een half uur stil liggen in de sluis en de beloofde gids was niet aanwezig.
joyridin' with police cars
pi_50506857
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:45 schreef InProduction het volgende:

[..]

Heb je dat gedaan of wil je dit nog gaan doen?
Heb woensdag een rondvaart gehad met Reederei Bruno Winkler maar dat ging helemaal nergens over. Heen en weer, een half uur stil liggen in de sluis en de beloofde gids was niet aanwezig.
Ik denk dat wij een andere rondvaart hebben gemaakt.
pi_50522423
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:37 schreef Spockjuh_ het volgende:
de Berliner Unterwelten staat er nog niet bij maar die ga ik dus zeker bezoeken! mensen nog suggesties die hier niet op de lijst staan?
Hohenschoenhausen - voormalige Stasi-gevangenis.
http://www.stiftung-hsh.de/
Met een gids die als gevangene er heeft gezeten (normaliter).
Erg indrukwekkend.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_50526995
CHECK! die gaan we zeker doen, erg interessant als ik zo de site bekijk!
Hooray for boobies!
  maandag 18 juni 2007 @ 12:43:22 #228
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_50573544
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hohenschoenhausen - voormalige Stasi-gevangenis.
http://www.stiftung-hsh.de/
Met een gids die als gevangene er heeft gezeten (normaliter).
Erg indrukwekkend.
Ziet er zeker wel interessant uit, ga ik denk ik ook nog wel een keer heen. Thx voor de tip
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_50628517
thanks voor de tips!
pi_50633827
Spockjuh_: Kan me niet voorstellen dat je het nog niet gezien hebt, maar zo niet dan is Slot Charlottenburg ook zeker de moeite waard. Verder kun je even langs de Gendarmenmarkt gaan. Leuk plein met een paar mooie gebouwen.

Buiten Berlijn richting Potsdam heb je dan nog de "Villa der Wannseekonferenz", waar in de Tweede Wereldoorlog over de "Endlösung der Judenfrage" is besloten. In de villa bevindt zich nu een museum over de jodenvervolging. Ik vond het zelfs een stuk boeiender dan het Joods Museum wat meer over het normale leven van de joden gaat en minder over de jodenvervolging...

Tenslotte nog even iets anders. Op het Potzdamerplatz staat het enige 3D Imax theater van Europa. Best leuk om een keer langs te gaan als je er toch in de buurt bent. Heb zelf "Wunder der Tiefe 3D" gezien. Echt net of je zelf aan het duiken bent. Zie hier voor het programma http://www.cinestar-imax.de/ . Dinosaurs 3D schijnt ook goed te zijn.
pi_50637136
je eerste 2 suggesties heb ik indeed ook al gezien. De wannseevila is een hele goede! de plek waar meneer eichmann zijn oplossingen heeft kunnen bedenken en doorzetten ga ik ook zeker even meepakken!

de bios had ik al gezien, war of the worlds daar gekeken en ook een 3d film, weet ff niet meer welke
Hooray for boobies!
pi_50637294
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:37 schreef Spockjuh_ het volgende:
Even buiten Berlijn:
+ Sachsenhausen concentratiekamp
Dat is best de moeite waard.

School had er een uur voor uitgetrokken, maar omdat iedereen zo onder de indruk/ geinteresseerd in was werd dat gelukkig 2 uur.

Hierna had ik geen voeten meer over...
(ook omdat we nog naar Potsdam moesten)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_50637296
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:19 schreef Spockjuh_ het volgende:
je eerste 2 suggesties heb ik indeed ook al gezien. De wannseevila is een hele goede! de plek waar meneer eichmann zijn oplossingen heeft kunnen bedenken en doorzetten ga ik ook zeker even meepakken!

de bios had ik al gezien, war of the worlds daar gekeken en ook een 3d film, weet ff niet meer welke
Zowiezo is Potsdam een dagje rondlopen waard! Is veel te beleven en is ook heel veel geschiedenis! O.a. Cecillienhof (volgens mij is dat de wannseevilla) en Hollandische viertel enzovoorts!
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat is best de moeite waard.

School had er een uur voor uitgetrokken, maar omdat iedereen zo onder de indruk/ geinteresseerd in was werd dat gelukkig 2 uur.

Hierna had ik geen voeten meer over...
(ook omdat we nog naar Potsdam moesten)
Sachsenhausen ben ik het weekend geweest, als je daar alleen heen gaat zonder gids is het mischien leuk om de New Berlin tours te doen naar Sachsenhausen, word je veel verteld over het kamp enzovoorts
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_50768612
Lijkt me echt een mooie stad, ik ga er volgend jaar misschien heen.
pi_50786631
Aankomende donderdag tot zondag naar berlijn

Iemand meer informatie over parkeermogelijkheden voor de auto?
  zondag 24 juni 2007 @ 15:14:48 #236
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_50788098
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:27 schreef kikoooooo het volgende:
Aankomende donderdag tot zondag naar berlijn

Iemand meer informatie over parkeermogelijkheden voor de auto?
In je eigen garage en dan de trein of het vliegtuig naar Berlijn nemen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_50788240
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In je eigen garage en dan de trein of het vliegtuig naar Berlijn nemen.
Beetje laat voor he waarschijnlijk. Gewoon in de buurt van je hotel, als je niet in de omgeving van Kurfurstendamm of Potsdamer Platz zit kan dat makkelijk en gratis denk ik. Daarna op stap met de u en s-bahn. Waar zit je hotel?
pi_50824662
Hotel zit midden in t centrum, vind t niet erg om met het OV naar het hotel te moeten.

http://www.parkerenindest(...)arkeren-berlijn.html

Via bovenstaande site vond ik het volgende:

Parkeren Overige stadsdelen
In veel gebieden van Berlijn is het nodig om een parkeerkaartje aan te schaffen. De periode van de dag en de kosten van je kaartje zijn afhankelijk van het gebied waar u zit. Houd er rekening mee dat je in de stadskern tot middernacht moet betalen. Als u per auto naar Berlijn wilt en vanaf daar uw reis per openbaar vervoer wilt vervolgen, kunt u terecht bij de 'Park & Ride' van Berliner Verkehrstriebe. Meer info: BVG

En op de site van het BVG kan ik daar niets over vinden... ik neem aan dat dat ongeveer hetzelfde is al P+R van de NS en andere ov bedrijven?

Ook in een eventuele buitenwijk de auto neerzetten vind ik geen probleem, haal alle waardevolle shit er wel uit
  maandag 25 juni 2007 @ 16:58:49 #239
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_50825905
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hohenschoenhausen - voormalige Stasi-gevangenis.
http://www.stiftung-hsh.de/
Met een gids die als gevangene er heeft gezeten (normaliter).
Erg indrukwekkend.
Gisteren ben ik hier geweest, is inderdaad een goede tip. Ik vind zulke dingen sowieso veel interessanter om te horen van een betrokken gids dan te lezen op bordjes die toch enigszins nietszeggend zijn. Heel indrukwekkend, maar ga er wel vanuit dat je flink wat tijd kwijt bent, ligt nogal buiten het centrum. Maar, echt de moeite waard.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_50826429
Eind augustus een midweek naar Berlijn.
It's my party and I'll cry if I want to.
  maandag 25 juni 2007 @ 17:31:03 #241
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_50826992
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:20 schreef kikoooooo het volgende:
Ook in een eventuele buitenwijk de auto neerzetten vind ik geen probleem, haal alle waardevolle shit er wel uit
Hebben wij ook gedaan. Auto geparkeerd op twee metrostations van het centrum. Voltastrasse (U2 geloof ik) heeft 'ie veilig gestaan, gratis.
Gourmetten of steengrillen?
pi_50832568
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:31 schreef Silenus het volgende:

[..]

Hebben wij ook gedaan. Auto geparkeerd op twee metrostations van het centrum. Voltastrasse (U2 geloof ik) heeft 'ie veilig gestaan, gratis.
kijk
Dan gaan we dat eens opzoeken. Relaxed ook dat t gratis kan
pi_50841223
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:13 schreef AudreyHepburn het volgende:
Eind augustus een midweek naar Berlijn.
ik ook
You gotta learn to live
and live and learn
  Moderator dinsdag 26 juni 2007 @ 06:15:53 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_50846744
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:32 schreef Lethe het volgende:

[..]

ik ook
ik 29 juli 8 dagen ik heb er zin in!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_50877204
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In je eigen garage en dan de trein of het vliegtuig naar Berlijn nemen.
inderdaad ik ben (edit:was) een vervent fan van mijn auto en ben er dit voorjaar naar toe gegaan. en het is heel goed te doen hoor. maar als ik me bedenk dat ik heen 8 uur heb gereden (stau, en nog eens stau) en op de terugweg 11, weer stau, ze moesten zo nodig aan de weg werken, allerlei mensen gingen ook terug van vakentie en ik kwam in nederland weer in de file...

neem dus lekker een trein of een vliegtuig, en drink dan dat extra drankje... met een weekend pas voor de ov van berlijn ben je voor 19 duitse euro klaar.
pi_51109637
grote kans dat ik over een paar weken ook een aantal dagen naar Berlijn ga, iemand nog tips voor hotels of appartementen voor 3 personen?
pi_51119358
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:46 schreef pascalheister het volgende:
grote kans dat ik over een paar weken ook een aantal dagen naar Berlijn ga, iemand nog tips voor hotels of appartementen voor 3 personen?
als je op appartementen berlin googled, vind je wel een redelijk aantal appartementen. Heb ik zelf ook een keer gedaan en toen hadden we een appartement in een straat achter Lustgarten.
Als je ook hostels zoekt ik zag 2 week terug dat er een east side hostel (ofzoiets) geopend is dichtbij Ostbahnhof, met volledige inrichting vanuit het oostbloktijd!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51121927
Berlijn was super. Heb de auto op aanraden van iemand op tripadviser gewoon ergens in een buitenwijk getieft... was op de terugweg even zoeken met het OV, maar toch gevonden Alleen wel een boete van 15eu omdat ik tegen het verkeer in geparkeerd stond (ik wist wel dat dat niet mocht in dld, heb er alleen niet bij nagedacht ) Achja, 15eu voor een weekend parkeren is net niets
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:21:20 #249
71115 Rnej
I walk the line
pi_51232081
ik wil begin/half augustus naar berlijn, maar heb nog geen reisgeno(o)t(en)... enig idee waar ik die kan vinden? .. alleen gaan lijkt me ook wel tof maar vraag me af waar je dan mensen tegenkomt.. in een hostel ofzo? ...weet wel wat reisgenoten sites maar iedereen wil perse naar de zon
  Moderator zaterdag 7 juli 2007 @ 15:34:22 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_51232408
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 15:21 schreef Rnej het volgende:
ik wil begin/half augustus naar berlijn, maar heb nog geen reisgeno(o)t(en)... enig idee waar ik die kan vinden? .. alleen gaan lijkt me ook wel tof maar vraag me af waar je dan mensen tegenkomt.. in een hostel ofzo? ...weet wel wat reisgenoten sites maar iedereen wil perse naar de zon
probeer eens marktplaats.nl daar vinden veel mensen elkaar.
als je mensen in een hostel wilt ontmoeten is de generator misschien een goed idee. of een ander jeugdhotel natuurlijk. daar kom je op meer-persoons-kamers en zit er dus altijd wel iemand bij je.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:44:19 #251
71115 Rnej
I walk the line
pi_51232643
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 15:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

probeer eens marktplaats.nl daar vinden veel mensen elkaar.
als je mensen in een hostel wilt ontmoeten is de generator misschien een goed idee. of een ander jeugdhotel natuurlijk. daar kom je op meer-persoons-kamers en zit er dus altijd wel iemand bij je.
marktplaats wist k al

en op een kamer met meer personen moet je ook maar net mazzel mee hebben, ik zit vaker in hostels, maar laatste keer zat ik met een zooi lappen en een zooi irritante dronken russen op 1 kamer, 0 communicatie dus ... (de keer daarvoor met een zooi britten die wel erg sociaal waren, dus op zich ging dat wel..) maargoed, ik wil dus niet de pech hebben dat ik daar dus echt een week lang alleen rondren
pi_51260501
Ik ga binnenkort ook voor een paar dagen naar Berlijn, nuttig topic dus voor mij.

Tevens vroeg ik me af hoe het met de veiligheid zit in Berlijn. Wat zijn de do's en dont's ? En uit welke wijken kan je 's avonds beter weg blijven (Neuköln?)
pi_51260601
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:11 schreef 51cent het volgende:
Ik ga binnenkort ook voor een paar dagen naar Berlijn, nuttig topic dus voor mij.

Tevens vroeg ik me af hoe het met de veiligheid zit in Berlijn. Wat zijn de do's en dont's ? En uit welke wijken kan je 's avonds beter weg blijven (Neuköln?)
In de LP hebben ze het wel over een paar 'slechte' wijken, maar die liggen zo ver uit het 'centrum' dat jij daar 's avonds toch niet komt. Kan ze nog wel even opzoeken, maar nu niet.
pi_51260927
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:15 schreef MCH het volgende:

[..]

In de LP hebben ze het wel over een paar 'slechte' wijken, maar die liggen zo ver uit het 'centrum' dat jij daar 's avonds toch niet komt. Kan ze nog wel even opzoeken, maar nu niet.
Punt is dat het appartementje dat we gehuurd hebben behoorlijk veruit het centrum ligt. Nu hoor ik meestal dat Berlijn niet veiliger is dan pak en beet Amsterdam, maar daar kom ik 's nachts liever ook niet in bepaalde delen van de Bijlmer.
  zondag 8 juli 2007 @ 16:38:38 #255
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_51262596
in welk stadsdeel ligt het appartement?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_51262882
Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
pi_51264824
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:38 schreef spijkerbroek het volgende:
in welk stadsdeel ligt het appartement?
Tempelhof.
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:48 schreef MCH het volgende:
Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
Ok, dank je, daar kom ik toch niet vermoed ik. Wat is precies hetgene wat het daar onveiliger maakt? Berovingen e.d. of gewoon lastige groepen 'hangjongeren' ?
pi_51264864
quote:
Op zondag 8 juli 2007 17:59 schreef 51cent het volgende:

[..]

Tempelhof.
[..]

Ok, dank je, daar kom ik toch niet vermoed ik. Wat is precies hetgene wat het daar onveiliger maakt? Berovingen e.d. of gewoon lastige groepen 'hangjongeren' ?
kansarme mensen, drugsgebruikers
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51264899
quote:
Op zondag 8 juli 2007 17:59 schreef 51cent het volgende:

[..]

Tempelhof.
[..]

Ok, dank je, daar kom ik toch niet vermoed ik. Wat is precies hetgene wat het daar onveiliger maakt? Berovingen e.d. of gewoon lastige groepen 'hangjongeren' ?
Is hangjongeren niet een Nederlandse term? Uhm, die wijken hebben last van de naweeen van de muur enzo. Geen idee wat dat precies moet voorstellen.
pi_51264921
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Is hangjongeren niet een Nederlandse term? Uhm, die wijken hebben last van de naweeen van de muur enzo. Geen idee wat dat precies moet voorstellen.
heel erg veel werkloosheid... jammer genoeg
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51265101
Ok, ik had iig begrepen dat je bepaalde stukken van Neuköln ook beter kan vermijden ivm grote groepen "migranten-jongeren" die zich niet weten te gedragen.

Heeft iemand daar last van gehad?
  zondag 8 juli 2007 @ 18:11:21 #262
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_51265181
quote:
Op zondag 8 juli 2007 17:59 schreef 51cent het volgende:
Tempelhof.
Ok, dank je, daar kom ik toch niet vermoed ik. Wat is precies hetgene wat het daar onveiliger maakt? Berovingen e.d. of gewoon lastige groepen 'hangjongeren' ?
Tempelhof is volgens mij geen probleem.
En het onveilige is net als in andere grote steden: mensen die drugs of alcohol hebben genomen en er niet mee overweg kunnen en kleine berovingen.
Als je niet in donkere steegjes gaat lopen waar ongure sujetten op de hoek staan, is het geen enkel probleem.
Alert zijn, maar vooral niet vergeten te genieten van al het moois dat de stad te bieden heeft
Veel plezier!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_51265241
dr loopt me toch ook een volk rond in die metro daar heul apart :p
pi_51265261
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:14 schreef jovink het volgende:
dr loopt me toch ook een volk rond in die metro daar heul apart :p
ligt er ook maar net aan in welke gedeeltes je komt
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  zondag 8 juli 2007 @ 18:17:14 #265
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_51265332
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:14 schreef jovink het volgende:
dr loopt me toch ook een volk rond in die metro daar heul apart :p
moet je eens in a'dam of r'dam in de metro stappen... is minstens net zo erg
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_51265419
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

moet je eens in a'dam of r'dam in de metro stappen... is minstens net zo erg
Ja, ok. Maar ik kom uit een klein dorp uit Brabant. Ik zou dus ook nooit (althans liever niet), in een metro in Amsterdam gaan zitten.
pi_51265492
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:14 schreef jovink het volgende:
dr loopt me toch ook een volk rond in die metro daar heul apart :p
Tig keer in Berlijn geweest en er lopen inderdaad soms rare figuren rond, maar heb me nog nooit bedreigd gevoeld. Dat volk waar jij op doelt zijn denk ik zwervers en muzikanten.
pi_51265518
heb je overal toch?
  zondag 8 juli 2007 @ 18:40:43 #269
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_51266008
Ach, ik loop echt 10 keer liever 's nachts in mijn eentje door Berlijn dan door Amsterdam. De stad geeft mij altijd een heel erg veilig gevoel, maar Lichtenberg zou ik wel ontwijken in de late uurtjes, maar daar is verder toch niks te vindne, en verder valt het allemaal best mee hoor. Zeker in het centrum (alles binnen de ring) heb je weinig last, misschien een paar bedelende zwervers maar ze zijn niet zo opdringerig als in bv. Amsterdam
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_51267813
heb 2x in hotel nova gezeten, hartje lichtenberg. Ook snachts rondgelopen door de wijk maar het viel me allemaal erg mee. Wat hier ook al word gezegd is dat ik me in een rotterdam of amsterdam echt stukken minder veilig voel wat dat betreft.
Hooray for boobies!
pi_51268955
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Tig keer in Berlijn geweest en er lopen inderdaad soms rare figuren rond, maar heb me nog nooit bedreigd gevoeld. Dat volk waar jij op doelt zijn denk ik zwervers en muzikanten.
ja klopt en nog veel punkers viel me ook op en in wat voor gedeeltes valt ook nog wel mee t was overal t zelfde :p
pi_51279697
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 15:21 schreef Rnej het volgende:
ik wil begin/half augustus naar berlijn, maar heb nog geen reisgeno(o)t(en)... enig idee waar ik die kan vinden? .. alleen gaan lijkt me ook wel tof maar vraag me af waar je dan mensen tegenkomt.. in een hostel ofzo? ...weet wel wat reisgenoten sites maar iedereen wil perse naar de zon
Gast je moet gewoon in je eentje gaan, sowieso ontmoet je dan veel meer mensen en het is goed voor je eigen ontwikkeling. In een hostel is het extreem moeilijk om geen mensen te ontmoeten!
pi_51279750
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:19 schreef 51cent het volgende:

[..]

Ja, ok. Maar ik kom uit een klein dorp uit Brabant. Ik zou dus ook nooit (althans liever niet), in een metro in Amsterdam gaan zitten.
Schijtzak.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_51286905
Ik ga over een paar weken een midweekje met mijn oom, tante, en nicht naar Berlijn. Ben erg benieuwd.
pi_51287438
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:19 schreef 51cent het volgende:

[..]

Ja, ok. Maar ik kom uit een klein dorp uit Brabant. Ik zou dus ook nooit (althans liever niet), in een metro in Amsterdam gaan zitten.
Waarom in godsnaam niet? Ik heb ook zo'n maat. Laatst waren we met zn 3en in 020 om een xbox te ruilen voor een wii. Moesten we naar osdorp. Hij dacht elke keer dat als er iemand naar ons keek dat hij ons aan het achtervolgen was.

Waarom ben je in godsnaam bang in de metro? Achterlijke brabander
pi_51352496
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:24 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga over een paar weken een midweekje met mijn oom, tante, en nicht naar Berlijn. Ben erg benieuwd.
Veel plezier!

PS: lees dit topic eens door en neem de tips mee naar Berlijn
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_51378016
quote:
Bezoek de Berliner Bier Brauerei: kost 7 euro pp (maar misscihen met groepskorting, weet ik niet), je krijgt een rondleiding en aan het einde daarvan gratis bier proeven. Altijd leuk! Ligt niet écht in het centrum maar met de S-bahn ben je er zo, ik vond het erg tof!
heb je daar een site ofzo van?
pi_51381160
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:41 schreef WooZ het volgende:

[..]

heb je daar een site ofzo van?
Dit is een Berlijnse brouwerij, maar of dit de brouwerij waar WooZ het over heeft weet ik niet: http://www.berliner-kindl.de/


BRAUEREIBESICHTIGUNG
in der
BERLINER-KINDL-SCHULTHEISS-BRAUEREI
Indira-Gandhi-Str. 66-69, 13053 Berlin

Erleben Sie hautnah, wie unser Berliner Kindl gebraut wird:
Führungen finden Montags bis Donnerstags statt.
Beginn: 10.00 Uhr , 12.00 Uhr, 14.00 Uhr und 17.30 Uhr
Leistung:
Fachkundige Führung durch die Brauerei in Gruppen bis zu 40 Personen (Dauer ca. 1,5 h)
wahlweise: Verkostung unserer Biere und Imbiss (Dauer ca. 1,5 h)

Preise pro Person:
Führung 4 ¤
Führung mit Verkostung 7 ¤
Führung mit Verkostung und Imbiss (Bockwurst m. Beilage) 10 ¤
Führung mit Verkostung und Imbiss (Eisbein/Kassler m. Beilage) 12 ¤

Anmeldung:
Telefonisch: 0049 + 30/9609 579 oder
gleich hier online

Ik geloof uitstappen bij s-bahnhof Greifswalderstrasse en dan tram M4 nemen die niet richting Alexanderplatz gaat. (niet zeker :p)
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:35:32 #279
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_51387360
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:41 schreef WooZ het volgende:

[..]

heb je daar een site ofzo van?
Hier de link naar die rondleidingen http://www.schultheiss.de/unternehmen/besichtigung/index.php, kun je ook zien hoe je er het makkelijkst kunt komen. Ze brouwen daar Berliner pilsner, Berlinder Kindl en Schultheiss, kunt je dus wel voorstellen dat is het best groot is. Rondleiding duurt ongeveer een uurtje en dan gezellig brier proeven in een hele sfeervolel en audentieke "bierstube". Mocht je nog meer willen weten..

Trouwens nog een tip voor iedereen die goed uitzicht wil over de stad:
- de Funkturm is ook een aanrader, goedkoper (2¤ voor studenten) en minder lange wachttijden dan bij de Fernsehturm, en toch erg tof uitzicht. Zit wel ver in het westen, maar goed, dat was voor mij niet zo problematisch.
- Solar Club, restaurant / loungebar op de 17 etage vlakbij Potsdamer Platz, heel tof! Kuno zal hem wel al aangeraden hebben maar door mij is ie ook zeker goed gekeurd! http://www.solarberlin.com/
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_51387441
Berlijn met de auto vanaf Enschede, in ongeveer 3,5 a 4 uurtjes? Is dat goed te doen?
pi_51387491
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:39 schreef Dizzee het volgende:
Berlijn met de auto vanaf Enschede, in ongeveer 3,5 a 4 uurtjes? Is dat goed te doen?
word krap aan, ik zou eerder een uurtje of 4,5-5 rekenen, helemaal als je rond de spits berlijn in wil rijden, dan kun je nog wel eens een uur stil staan!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51387585
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:35 schreef Leinonlein het volgende:
- Solar Club, restaurant / loungebar op de 17 etage vlakbij Potsdamer Platz, heel tof! Kuno zal hem wel al aangeraden hebben maar door mij is ie ook zeker goed gekeurd! http://www.solarberlin.com/
Voor de mensen die in deze lounge bar geintresserd zijn en er willen eten... maak een reservering voor de volgende dag, vroeg op de avond, dan heb je nog toffe plaatsen bij het raam. En daarna, als het een mooie heldere avond is de verdieping daarboven heerlijk genieten van het uitzicht!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51395557
Kan je de plek bezoeken waar de bunker van Hitler was?
pi_51395577
Ik ben van plan om over 2 weken naar berlijn te gaan met een neef van mij. Wij willen wat kunnen bezichtigen en kunnen stappen. Het moet allemaal niet te duur zijn. Waar moet ik zijn om te kunnen stappen? Is er een cafestraat of zo in Berlijn? Welke hotels kan ik het beste nemen?
History became legend, legend became myth.
pi_51395649
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:03 schreef Gewas het volgende:
Kan je de plek bezoeken waar de bunker van Hitler was?
je kan de plek bezoeken, er is alleen niets te zien.in de jaren 70 is die door de russen voor zo ver mogelijk vernietigd en onder de grond gestopt. Op dit moment is het enige waaraan je kan zien dat de bunker er was een bord met een lap text erop.

ik zoek de lokatie nu op op google maps voor je

edit: hier, google maps
Die parkeerplaats is de exacte locatie van de bunker van Hitler... Niets meer van over dus!

[ Bericht 11% gewijzigd door Kuno_van_Dijk op 12-07-2007 15:13:02 ]
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51395775
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:04 schreef valek het volgende:
Ik ben van plan om over 2 weken naar berlijn te gaan met een neef van mij. Wij willen wat kunnen bezichtigen en kunnen stappen. Het moet allemaal niet te duur zijn. Waar moet ik zijn om te kunnen stappen? Is er een cafestraat of zo in Berlijn? Welke hotels kan ik het beste nemen?
Hoelang ben je van plan om in Berlijn te vertoeven? enkele dagen of langer?

edit: en trouwens nog een hele belangrijke vraag, kom je doordeweeks of in het weekend en van wat voor muziek hou je?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51395969
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:06 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

je kan de plek bezoeken, er is alleen niets te zien.in de jaren 70 is die door de russen voor zo ver mogelijk vernietigd en onder de grond gestopt. Op dit moment is het enige waaraan je kan zien dat de bunker er was een bord met een lap text erop.

ik zoek de lokatie nu op op google maps voor je

edit: hier,

Die parkeerplaats is de exacte locatie van de bunker van Hitler... Niets meer van over dus!
Oh jammer... maar ik wil er toch graag heen als het een beetje in de buurt ligt van de andere dingen die we gaan bekijken. We gaan sowieso de Brandenburger Tor en de Reichstag bekijken.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2007 15:16:12 ]
pi_51396023
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:10 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Hoelang ben je van plan om in Berlijn te vertoeven? enkele dagen of langer?

edit: en trouwens nog een hele belangrijke vraag, kom je doordeweeks of in het weekend en van wat voor muziek hou je?
Ik wil een dag of 5 naar Berlijn gaan. Doordeweeks. Muzieksmaak is heel groot.
Gezellige kroegjes of discotheken, ik vind het allemaal goed. Mooie leuke vrouwen is een pre
History became legend, legend became myth.
pi_51396080
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:15 schreef Gewas het volgende:

[..]

Oh jammer... maar ik wil er toch graag heen als het een beetje in de buurt ligt van de andere dingen die we gaan bekijken. We gaan sowieso de Brandenburger Tor en de Reichstag bekijken.
als je kijkt op de link die ik je heb gegeven, zie je dat het Joods monument, die betonblokken, naast de Brandenburger Tor ligt. de vroegere locatie van de führer bunker is naast het joods monument. Hoe lang ben je in Berlijn?

Ik kan je de New Berlin free tour aanraden, ga je in een group door berlijn lopen geduurde 4 uur en je ziet alle bezienswaardigheden en ze vertellen je wat over de geschiedenis. Werkt met een fooien systeem!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51396107
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:17 schreef valek het volgende:

[..]

Ik wil een dag of 5 naar Berlijn gaan. Doordeweeks. Muzieksmaak is heel groot.
Gezellige kroegjes of discotheken, ik vind het allemaal goed. Mooie leuke vrouwen is een pre
Ik zal je vanavond even antwoorden, ben op dit moment op mn werk, en aangezien ik ook moet laten zien alsof ik iets doe, zal ik je vanavond even een hele rij met tips en locaties geven waar je heen kan gaan!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51396357
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:18 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

als je kijkt op de link die ik je heb gegeven, zie je dat het Joods monument, die betonblokken, naast de Brandenburger Tor ligt. de vroegere locatie van de führer bunker is naast het joods monument. Hoe lang ben je in Berlijn?

Ik kan je de New Berlin free tour aanraden, ga je in een group door berlijn lopen geduurde 4 uur en je ziet alle bezienswaardigheden en ze vertellen je wat over de geschiedenis. Werkt met een fooien systeem!
Drie dagen gaan we.
pi_51396443
ga in augustus 2 dagen naar berlijn,zit dan in het hart van de stad tussen potsdammer platz en de kurfurstendam,maar ik heb gehoord dat er verschillende stadscentrums zijn.belzigerstrasse in welk centrum zit ik dan?hoop vlakbij de zoo.alvast bedankt
Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
pi_51396575
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:29 schreef wallpaper het volgende:
ga in augustus 2 dagen naar berlijn,zit dan in het hart van de stad tussen potsdammer platz en de kurfurstendam,maar ik heb gehoord dat er verschillende stadscentrums zijn.belzigerstrasse in welk centrum zit ik dan?hoop vlakbij de zoo.alvast bedankt
Hart van de stad zou ik niet helemaal zeggen gezien de kaart. (zie hier)

Maar er zijn in meerdere centra in Berlijn, wonen 3,5 miljoen inwoners dus ieder stadsdeel heeft wel zn eigen centrum. De twee grotere centra zijn Kurfurstendamm en Unter den linden - Friedrichstrasse.

De zoo zit bij de Hardebergstrasse

Of tenminste die info over je locatie heb ik gebaseerd op de belzigerstrasse, ik neem aan dat dat de straat is waar je zal verblijven tijdens je vakantie in Berlijn?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51397064
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:19 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Ik zal je vanavond even antwoorden, ben op dit moment op mn werk, en aangezien ik ook moet laten zien alsof ik iets doe, zal ik je vanavond even een hele rij met tips en locaties geven waar je heen kan gaan!

Ik ben bang dat ik morgenvroeg pas je antwoorden kan zien, omdat mijn internet er nog steeds uitligt thuis,

Maaru, alvast bedankt.
History became legend, legend became myth.
pi_51397086
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:48 schreef valek het volgende:

[..]


Ik ben bang dat ik morgenvroeg pas je antwoorden kan zien, omdat mijn internet er nog steeds uitligt thuis,

Maaru, alvast bedankt.
Geen enkel probleem...!

Ik zie dat het topic bijna vol zit, ik maak gelijk vanavond wel even een nieuwe OP!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51397913
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 00:10 schreef MCH het volgende:

[..]

-knip-
relaxed dat is em toch wel idd, ik had ook al op die site gekeken maar ik kon nergens iets vinden over rondleidingen oid

Over een maandje zit er al
pi_51398509
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:33 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Hart van de stad zou ik niet helemaal zeggen gezien de kaart. (zie hier)

Maar er zijn in meerdere centra in Berlijn, wonen 3,5 miljoen inwoners dus ieder stadsdeel heeft wel zn eigen centrum. De twee grotere centra zijn Kurfurstendamm en Unter den linden - Friedrichstrasse.

De zoo zit bij de Hardebergstrasse

Of tenminste die info over je locatie heb ik gebaseerd op de belzigerstrasse, ik neem aan dat dat de straat is waar je zal verblijven tijdens je vakantie in Berlijn?
ja klopt ,de 2 dagen zijn eigenlijk om te kijken wat voor stad het is omdat we iedereen er zo enthousiast over horen.bedankt voor de link naar de kaart
Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
pi_51398637
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:33 schreef wallpaper het volgende:

[..]

ja klopt ,de 2 dagen zijn eigenlijk om te kijken wat voor stad het is omdat we iedereen er zo enthousiast over horen.bedankt voor de link naar de kaart
neem mn tip van eerder op de pagina mee, ga dan als je er zo kort ben een tour doen van de New berlin free tours! is toffer dan een suffe bustour en je ontmoet ook nog wat mensen! En ze geven je korting voor een pub crawl waarmee je dus gelijk ook het nachtleven van berlijn leert kennen!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51399935
Is er trouwens niet nog iemand in Berlíjn de eerste week van augustus die terug gaat op woensdag 8 of donderdag 9 augustus?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51400052
vol
nieuw topic: Berlijn (deel 4)
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51400085
vol dus
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51412498
Volgende deel dus

Berlijn (deel 4)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')