abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_51352496
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:24 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga over een paar weken een midweekje met mijn oom, tante, en nicht naar Berlijn. Ben erg benieuwd.
Veel plezier!

PS: lees dit topic eens door en neem de tips mee naar Berlijn
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_51378016
quote:
Bezoek de Berliner Bier Brauerei: kost 7 euro pp (maar misscihen met groepskorting, weet ik niet), je krijgt een rondleiding en aan het einde daarvan gratis bier proeven. Altijd leuk! Ligt niet écht in het centrum maar met de S-bahn ben je er zo, ik vond het erg tof!
heb je daar een site ofzo van?
  donderdag 12 juli 2007 @ 00:10:50 #278
42322 MCH
Choose disappointment
pi_51381160
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:41 schreef WooZ het volgende:

[..]

Dit is een Berlijnse brouwerij, maar of dit de brouwerij waar WooZ het over heeft weet ik niet: http://www.berliner-kindl.de/

BRAUEREIBESICHTIGUNG
in der
BERLINER-KINDL-SCHULTHEISS-BRAUEREI
Indira-Gandhi-Str. 66-69, 13053 Berlin

Erleben Sie hautnah, wie unser Berliner Kindl gebraut wird:
Führungen finden Montags bis Donnerstags statt.
Beginn: 10.00 Uhr , 12.00 Uhr, 14.00 Uhr und 17.30 Uhr
Leistung:
Fachkundige Führung durch die Brauerei in Gruppen bis zu 40 Personen (Dauer ca. 1,5 h)
wahlweise: Verkostung unserer Biere und Imbiss (Dauer ca. 1,5 h)

Preise pro Person:
Führung 4 ¤
Führung mit Verkostung 7 ¤
Führung mit Verkostung und Imbiss (Bockwurst m. Beilage) 10 ¤
Führung mit Verkostung und Imbiss (Eisbein/Kassler m. Beilage) 12 ¤

Anmeldung:
Telefonisch: 0049 + 30/9609 579 oder
gleich hier online

Ik geloof uitstappen bij s-bahnhof Greifswalderstrasse en dan tram M4 nemen die niet richting Alexanderplatz gaat. (niet zeker :p)
I Wanna Waste My Time On You
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:35:32 #279
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_51387360
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:41 schreef WooZ het volgende:

[..]

Hier de link naar die rondleidingen http://www.schultheiss.de/unternehmen/besichtigung/index.php, kun je ook zien hoe je er het makkelijkst kunt komen. Ze brouwen daar Berliner pilsner, Berlinder Kindl en Schultheiss, kunt je dus wel voorstellen dat is het best groot is. Rondleiding duurt ongeveer een uurtje en dan gezellig brier proeven in een hele sfeervolel en audentieke "bierstube". Mocht je nog meer willen weten..

Trouwens nog een tip voor iedereen die goed uitzicht wil over de stad:
- de Funkturm is ook een aanrader, goedkoper (2¤ voor studenten) en minder lange wachttijden dan bij de Fernsehturm, en toch erg tof uitzicht. Zit wel ver in het westen, maar goed, dat was voor mij niet zo problematisch.
- Solar Club, restaurant / loungebar op de 17 etage vlakbij Potsdamer Platz, heel tof! Kuno zal hem wel al aangeraden hebben maar door mij is ie ook zeker goed gekeurd! http://www.solarberlin.com/
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_51387441
Berlijn met de auto vanaf Enschede, in ongeveer 3,5 a 4 uurtjes? Is dat goed te doen?
pi_51387491
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:39 schreef Dizzee het volgende:
Berlijn met de auto vanaf Enschede, in ongeveer 3,5 a 4 uurtjes? Is dat goed te doen?
word krap aan, ik zou eerder een uurtje of 4,5-5 rekenen, helemaal als je rond de spits berlijn in wil rijden, dan kun je nog wel eens een uur stil staan!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51387585
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:35 schreef Leinonlein het volgende:
- Solar Club, restaurant / loungebar op de 17 etage vlakbij Potsdamer Platz, heel tof! Kuno zal hem wel al aangeraden hebben maar door mij is ie ook zeker goed gekeurd! http://www.solarberlin.com/
Voor de mensen die in deze lounge bar geintresserd zijn en er willen eten... maak een reservering voor de volgende dag, vroeg op de avond, dan heb je nog toffe plaatsen bij het raam. En daarna, als het een mooie heldere avond is de verdieping daarboven heerlijk genieten van het uitzicht!
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Het is mijn zus, gast.
pi_51395557
Kan je de plek bezoeken waar de bunker van Hitler was?
pi_51395577
Ik ben van plan om over 2 weken naar berlijn te gaan met een neef van mij. Wij willen wat kunnen bezichtigen en kunnen stappen. Het moet allemaal niet te duur zijn. Waar moet ik zijn om te kunnen stappen? Is er een cafestraat of zo in Berlijn? Welke hotels kan ik het beste nemen?
History became legend, legend became myth.
pi_51395649
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:03 schreef Gewas het volgende:
Kan je de plek bezoeken waar de bunker van Hitler was?
je kan de plek bezoeken, er is alleen niets te zien.in de jaren 70 is die door de russen voor zo ver mogelijk vernietigd en onder de grond gestopt. Op dit moment is het enige waaraan je kan zien dat de bunker er was een bord met een lap text erop.

ik zoek de lokatie nu op op google maps voor je

edit: hier, google maps
Die parkeerplaats is de exacte locatie van de bunker van Hitler... Niets meer van over dus!

[ Bericht 11% gewijzigd door Kuno_van_Dijk op 12-07-2007 15:13:02 ]
Het is mijn zus, gast.
pi_51395775
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:04 schreef valek het volgende:
Ik ben van plan om over 2 weken naar berlijn te gaan met een neef van mij. Wij willen wat kunnen bezichtigen en kunnen stappen. Het moet allemaal niet te duur zijn. Waar moet ik zijn om te kunnen stappen? Is er een cafestraat of zo in Berlijn? Welke hotels kan ik het beste nemen?
Hoelang ben je van plan om in Berlijn te vertoeven? enkele dagen of langer?

edit: en trouwens nog een hele belangrijke vraag, kom je doordeweeks of in het weekend en van wat voor muziek hou je?
Het is mijn zus, gast.
pi_51395969
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:06 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

je kan de plek bezoeken, er is alleen niets te zien.in de jaren 70 is die door de russen voor zo ver mogelijk vernietigd en onder de grond gestopt. Op dit moment is het enige waaraan je kan zien dat de bunker er was een bord met een lap text erop.

ik zoek de lokatie nu op op google maps voor je

edit: hier,

Die parkeerplaats is de exacte locatie van de bunker van Hitler... Niets meer van over dus!
Oh jammer... maar ik wil er toch graag heen als het een beetje in de buurt ligt van de andere dingen die we gaan bekijken. We gaan sowieso de Brandenburger Tor en de Reichstag bekijken.
pi_51396023
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:10 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Hoelang ben je van plan om in Berlijn te vertoeven? enkele dagen of langer?

edit: en trouwens nog een hele belangrijke vraag, kom je doordeweeks of in het weekend en van wat voor muziek hou je?
Ik wil een dag of 5 naar Berlijn gaan. Doordeweeks. Muzieksmaak is heel groot.
Gezellige kroegjes of discotheken, ik vind het allemaal goed. Mooie leuke vrouwen is een pre
pi_51396080
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:15 schreef Gewas het volgende:

[..]

Oh jammer... maar ik wil er toch graag heen als het een beetje in de buurt ligt van de andere dingen die we gaan bekijken. We gaan sowieso de Brandenburger Tor en de Reichstag bekijken.
als je kijkt op de link die ik je heb gegeven, zie je dat het Joods monument, die betonblokken, naast de Brandenburger Tor ligt. de vroegere locatie van de führer bunker is naast het joods monument. Hoe lang ben je in Berlijn?

Ik kan je de New Berlin free tour aanraden, ga je in een group door berlijn lopen geduurde 4 uur en je ziet alle bezienswaardigheden en ze vertellen je wat over de geschiedenis. Werkt met een fooien systeem!
Het is mijn zus, gast.
pi_51396107
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:17 schreef valek het volgende:

[..]

Ik wil een dag of 5 naar Berlijn gaan. Doordeweeks. Muzieksmaak is heel groot.
Gezellige kroegjes of discotheken, ik vind het allemaal goed. Mooie leuke vrouwen is een pre
Ik zal je vanavond even antwoorden, ben op dit moment op mn werk, en aangezien ik ook moet laten zien alsof ik iets doe, zal ik je vanavond even een hele rij met tips en locaties geven waar je heen kan gaan!
Het is mijn zus, gast.
pi_51396357
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:18 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

als je kijkt op de link die ik je heb gegeven, zie je dat het Joods monument, die betonblokken, naast de Brandenburger Tor ligt. de vroegere locatie van de führer bunker is naast het joods monument. Hoe lang ben je in Berlijn?

Ik kan je de New Berlin free tour aanraden, ga je in een group door berlijn lopen geduurde 4 uur en je ziet alle bezienswaardigheden en ze vertellen je wat over de geschiedenis. Werkt met een fooien systeem!
Drie dagen gaan we.
pi_51396443
ga in augustus 2 dagen naar berlijn,zit dan in het hart van de stad tussen potsdammer platz en de kurfurstendam,maar ik heb gehoord dat er verschillende stadscentrums zijn.belzigerstrasse in welk centrum zit ik dan?hoop vlakbij de zoo.alvast bedankt
Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
pi_51396575
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:29 schreef wallpaper het volgende:
ga in augustus 2 dagen naar berlijn,zit dan in het hart van de stad tussen potsdammer platz en de kurfurstendam,maar ik heb gehoord dat er verschillende stadscentrums zijn.belzigerstrasse in welk centrum zit ik dan?hoop vlakbij de zoo.alvast bedankt
Hart van de stad zou ik niet helemaal zeggen gezien de kaart. (zie hier)

Maar er zijn in meerdere centra in Berlijn, wonen 3,5 miljoen inwoners dus ieder stadsdeel heeft wel zn eigen centrum. De twee grotere centra zijn Kurfurstendamm en Unter den linden - Friedrichstrasse.

De zoo zit bij de Hardebergstrasse

Of tenminste die info over je locatie heb ik gebaseerd op de belzigerstrasse, ik neem aan dat dat de straat is waar je zal verblijven tijdens je vakantie in Berlijn?
Het is mijn zus, gast.
pi_51397064
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:19 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Ik zal je vanavond even antwoorden, ben op dit moment op mn werk, en aangezien ik ook moet laten zien alsof ik iets doe, zal ik je vanavond even een hele rij met tips en locaties geven waar je heen kan gaan!

Ik ben bang dat ik morgenvroeg pas je antwoorden kan zien, omdat mijn internet er nog steeds uitligt thuis,

Maaru, alvast bedankt.
pi_51397086
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:48 schreef valek het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik morgenvroeg pas je antwoorden kan zien, omdat mijn internet er nog steeds uitligt thuis,

Maaru, alvast bedankt.
Geen enkel probleem...!

Ik zie dat het topic bijna vol zit, ik maak gelijk vanavond wel even een nieuwe OP!
Het is mijn zus, gast.
pi_51397913
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 00:10 schreef MCH het volgende:

[..]

-knip-
relaxed dat is em toch wel idd, ik had ook al op die site gekeken maar ik kon nergens iets vinden over rondleidingen oid

Over een maandje zit er al
pi_51398509
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:33 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Hart van de stad zou ik niet helemaal zeggen gezien de kaart. (zie hier)

Maar er zijn in meerdere centra in Berlijn, wonen 3,5 miljoen inwoners dus ieder stadsdeel heeft wel zn eigen centrum. De twee grotere centra zijn Kurfurstendamm en Unter den linden - Friedrichstrasse.

De zoo zit bij de Hardebergstrasse

Of tenminste die info over je locatie heb ik gebaseerd op de belzigerstrasse, ik neem aan dat dat de straat is waar je zal verblijven tijdens je vakantie in Berlijn?
ja klopt ,de 2 dagen zijn eigenlijk om te kijken wat voor stad het is omdat we iedereen er zo enthousiast over horen.bedankt voor de link naar de kaart
Je bent nooit volledig gekleed tot je een glimlach draagt.
pi_51398637
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:33 schreef wallpaper het volgende:

[..]

ja klopt ,de 2 dagen zijn eigenlijk om te kijken wat voor stad het is omdat we iedereen er zo enthousiast over horen.bedankt voor de link naar de kaart
neem mn tip van eerder op de pagina mee, ga dan als je er zo kort ben een tour doen van de New berlin free tours! is toffer dan een suffe bustour en je ontmoet ook nog wat mensen! En ze geven je korting voor een pub crawl waarmee je dus gelijk ook het nachtleven van berlijn leert kennen!
Het is mijn zus, gast.
pi_51399935
Is er trouwens niet nog iemand in Berlíjn de eerste week van augustus die terug gaat op woensdag 8 of donderdag 9 augustus?
Het is mijn zus, gast.
pi_51400052
vol
nieuw topic: Berlijn (deel 4)
Het is mijn zus, gast.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')