abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 8 december 2006 @ 00:24:31 #126
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44238668
Over welke IC heb je het hier? Alle IC's eindigen in Maastricht.
  vrijdag 8 december 2006 @ 00:29:18 #127
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44238766
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Vallen me gelijk 2 dingen op: Sinds wanneer rijdt de IC naar Maastricht door naar Randwijck en de treinen zijn lekker over het uur verdeeld
Is dat niet gewoon de stopper uit Sittard die je bedoeld?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 00:53:01 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44238845
Och, dat zou ook best kunnen. Kom nooit in het zuiden. Maar het is in ieder geval niet lekker over het uur verdeeld.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44239369
Maar maastricht is mooi
bye
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 11:20:59 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44244848
Dat kan ik wel beamen, ondanks dat ik er maar een keer geweest ben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44245023
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan ik wel beamen, ondanks dat ik er maar een keer geweest ben.
same here,

Biertje gehaalt en weer naar t thuis honk int noorden gereden
pi_44245040
Vanochtend in de intercity Zwolle - Leeuwarden ineens de lichten uit en de trein komt enorm snel tot stilstand bij Grouw. 5 minuten later deed ie het weer, maar wel met de lichten uit . Hij vertrok ook al 5 minuten later uit Zwolle i.v.m. problemen en moeilijk weg komen enzo. Wel bijzonder trouwens helemaal in het donker in z'n trein zitten(het was buiten ook nog donker)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 12:24:35 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44246789
Gelukkig stond ie niet op de spoorbrug. Anders was ie helemaal niet zonder hulp weggekomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44247797
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig stond ie niet op de spoorbrug. Anders was ie helemaal niet zonder hulp weggekomen
idd

dan moet je hopen dat je 2 stellen hebt

kan de achterste de voorste ff onder de draad duwen of omgekeerd ;P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:10:21 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44248269
Zeker.

Vandaag neem ik voorlopig gedwongen afscheid van de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden

De DRGL is zodanig tussen Lw en Gn dat ik de sneltrein niet kan halen als ik met de bus in Lw aankom. De stoptrein die 4 minuten later vertrekt kan ik met moeite halen denk ik. Terug is het nog erger. Dan moet ik de .01 stoptrein nemen, anders sta ik in Lw bijna een uur te blauwbekken. Welke idioot heeft de sneltrein er precies verkeerd om ingelegd

Ik ben hier al maanden pissig over
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44248310
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker.

Vandaag neem ik voorlopig gedwongen afscheid van de sneltrein tussen Groningen en Leeuwarden

De DRGL is zodanig tussen Lw en Gn dat ik de sneltrein niet kan halen als ik met de bus in Lw aankom. De stoptrein die 4 minuten later vertrekt kan ik met moeite halen denk ik. Terug is het nog erger. Dan moet ik de .01 stoptrein nemen, anders sta ik in Lw bijna een uur te blauwbekken. Welke idioot heeft de sneltrein er precies verkeerd om ingelegd

Ik ben hier al maanden pissig over
hopen dat het per 15 april wel beter is?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:13:05 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44248366
Ja. Ik zal arriva even mailen of ze de sneltrein niet er op het andere half uur in willen leggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44248436
Meer sneltreinen!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:19:51 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44248607
Dat is onmogelijk. Omdat er niet genoeg spoor voor ligt tussen Lw en Gn.

Ik dien de suggestie maandag wel in, omdat ik eerst het effect van de nieuwe dienstregeling wil afwachten voor ik helemaal goed kan beoordelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44248631
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is onmogelijk. Omdat er niet genoeg spoor voor ligt tussen Lw en Gn.

Ik dien de suggestie maandag wel in, omdat ik eerst het effect van de nieuwe dienstregeling wil afwachten voor ik helemaal goed kan beoordelen.
gaat Arriva maar bij Prutsrail zeiken voor meer spoor :/

enkel spoor is trouwens wel zoo jaren 70
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:21:57 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44248683
Tussen Groningen en Leeuwarden kunnen 4 treinen per uur rijden met het huidig aanwezige spoor. Andersom maar 3. Die 4e trein tussen Gn en Lw zal dan bij hoogkerk vierverlaten aan de kant moeten voor de tegentrein en bij veenwouden moeten wachten op de tegentrein. Dan kan het net
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44249333
Een Intercity één keer in het uur zonder stop tussen Leeuwarden en Groningen!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 13:48:49 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44249612
Het kan, maar het levert een tijdsbesparing van niet meer dan 1 à 2 minuten op. Afhankelijk van waar de andere treinen zich bevinden op het traject.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:59:26 #144
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44249955
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
enkel spoor is trouwens wel zoo jaren 70
Helemaal niet, waarom onnodig spoor aanleggen? Op Hgl-Zp, Dv-Ost en Es-Gbr kan het allemaal netjes.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 14:13:54 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44250440
Dv-Ost mag wel dubbelsporig worden. Belangrijke omleidingsroute als er tussen Zwolle en Amersfoort geen intercitys kunnen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44250693
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan, maar het levert een tijdsbesparing van niet meer dan 1 à 2 minuten op. Afhankelijk van waar de andere treinen zich bevinden op het traject.
Maar je hebt wel veel meer capaciteit gecreeerd, en een verbinding die rechtstreeks is . Maar ja een wadloper met tegenwind, dat kost je wel 10 min!
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:24:42 #147
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44250785
Die kunnen er nu ook tussendoor (cargo doet het ook namelijk), het gebeurt nog wel eens planmatig (vorig jaar nog meen ik), hoewel er de laatste tijd wat eenvoudiger wordt gekozen om de IC's maar tussen Zl en Amf op te heffen en alles via Dv over te laten stappen.
Ik denk vooral dat de laatste optie in de weekends nog reëel is, maar doordeweeks onhaalbaar, omdat dat gewoon niet in 6 bakken IRM pastm (hoewel er in de spits ook al met 8 bakken wordt gereden in de 3600 trouwens). Het feest is wel helemaal voorbij als er vanaf zondag mat'64 komt te rijden (hele dag 3*V).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 december 2006 @ 14:30:33 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44251005
Daarom zeg ik dat juist ook. De NS wordt zo gedwongen bij verstoringen meer materieel naar Dv te laten rijden, anders past het niet. En dan is dubbelspoor iets handiger.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44253132
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:00 schreef MREn het volgende:

[..]

gelukkig niet
Maar de IR-rijtuigen die tot een paar jaar geleden in de IR naar Berlijn zaten, komen wel weer naar Nederland, en maandag gaan de eerste in dienst tussen Amsterdam en Deventer.
ik meen dat ik toch egt een benelux rijtuig aan die duitse trein vast zat.
bier
pi_44253381
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:59 schreef MREn het volgende:

[..]

Helemaal niet, waarom onnodig spoor aanleggen? Op Hgl-Zp, Dv-Ost en Es-Gbr kan het allemaal netjes.
Dv-Ost was vroeger dubbelspoor, maar de duitsers hebben er enkelspoor van gemaakt ivm staalvraag. Alleen heeft de NS nooit weer dat 2e spoor teruggelegd..
bye
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')