abonnement Unibet Coolblue
pi_44102930
Deel 14 alweer, over de grootste band aller tijden!







De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13


En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carrière verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carrière uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georiënteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De officiële site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De officiële site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De officiële Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Officiële site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Officiële site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal normale videoclips en live video's:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum drie keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life

De openingspost kan hier terug gevonden worden!

[ Bericht 89% gewijzigd door MrBadGuy op 04-12-2006 15:21:46 ]
pi_44103343
http://www.mediatraffic.de/albums.htm

Love is nummer 1 met 721.000 verkochte exemplaren wereldwijd
  zondag 3 december 2006 @ 14:49:08 #3
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_44103384
LOVE. .
Ik ga naar huis.
pi_44103760
quote:
Cool fimpje, John lijkt wel op Jesus uit South Park
standaarddrinker
  zondag 3 december 2006 @ 16:16:47 #5
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44106327
Begin 2007 weer eens een beatles tournament?
pi_44106613
quote:
Op zondag 3 december 2006 16:16 schreef nipeng het volgende:
Begin 2007 weer eens een beatles tournament?
Ik heb het op het moment vrij druk, maar ik denk dat ik vanaf mid deze maand meer tijd vrij heb. Dus dan zou het van mij wel kunnen.
pi_44107277
Ik heb alle nummers van het 2005 tournament geteld en kwam op 245 nummers. Hier staan ze:

http://wiki.fok.nl/index.php/Beatles_Tournament

Wat voor stem- en afvalsysteem kunnen we dit keer het beste doen? Zoals vorig jaar, eerst groepen en dan knock off rondes, of meteen knock-off rondes of anders?
pi_44107394
Enkel de klassieke Beatles nummers?
Doen de Anthology & Love nummers ook mee?
En wat met de Capitol versies?
pi_44107471
quote:
Op zondag 3 december 2006 16:56 schreef warpozio het volgende:
Enkel de klassieke Beatles nummers?
Doen de Anthology & Love nummers ook mee?
En wat met de Capitol versies?
Alternatieve versies (demo's, andere takes, Love versie etc.) doen niet appart mee. Free As a Bird, Real Love en andere nummers die niet op de orginele albums staan doen wel mee.
  zondag 3 december 2006 @ 17:34:36 #10
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44108364
Eerst groepen en dan knock-out klinkt ok.
pi_44110494
pi_44110530
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:34 schreef nipeng het volgende:
Eerst groepen en dan knock-out klinkt ok.
Dus zelfde opzet als in 2005?
quote:
Totaal aantal nummers: 245
Totaal aantal poules: 18 (11x14 7x13)

Naar 2e ronde: Nummers 1,2,3 van elke poule + 10 beste nummers 4 (in totaal 64 nummers)

Daarna een afvalsysteem.

Finale + 3e/4e plaats vindt gelijktijdig plaats.
Die beviel mij wel goed
pi_44110765
En hoe gaan we het doen bij een gelijk stand? Vorige keer werd er volgensmij dan geloot, maar daar ben ik geen fan van. Misschien een mogelijkheid:
quote:
Eerste rond 64 nummers in 32 poules. Bijvoorbeeld 2 poules met gelijk stand. Dat betekend dat we 30 winnaars hebben en 4 met gelijk stand. De volgende ronde wordt dan:

15 poules met de 30 winnaars. De winnaars gaan door naar de 3e ronde

1 poule met de 4 gelijke stand. De winnaar van deze poule gaat door naar de 3e ronde.

Andere voorbeeld:

64 nummers in 32 poules. 1 poule met gelijke stand. Dan ook weer:

15 poules met de 30 winnaars. De winnaars gaan door naar de 3e ronde

1 poule met de 2 gelijke stand en een winnaar. De winnaar van deze poule gaat door naar de 3e ronde.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.
  zondag 3 december 2006 @ 19:35:37 #14
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44111365
Ik ga ff een bak koffie halen en die tekst nog een paar keer doorlezen.
pi_44111609
quote:
Op zondag 3 december 2006 19:35 schreef nipeng het volgende:
Ik ga ff een bak koffie halen en die tekst nog een paar keer doorlezen.


1e ronde:
32 poules met elk 2 nummers = 64 nummers
30 poules komt een winnaar uit
2 poules (4 nummers) eindigt in gelijk spel

2e ronde
De 30 winnaars worden verdeelt in 15 poules
De 4 met gelijk spel vormen 1 poule

Stel nu geen gelijk spel, dan hebben we 16 nummers voor ronde 3.
  Moderator zondag 3 december 2006 @ 21:21:33 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44114571
Kan iemand iets meer vertellen over de cd Love? Ik heb het een beetje gemist Zijn het Beatles nummers die opnieuw uitgebracht zijn en dan digitally remastered of is het heel iets anders?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_44114921
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:21 schreef MaJo het volgende:
Kan iemand iets meer vertellen over de cd Love? Ik heb het een beetje gemist Zijn het Beatles nummers die opnieuw uitgebracht zijn en dan digitally remastered of is het heel iets anders?
Love is een show van Cirque du Soleil in Las Vegas met allemaal Beatles nummers. De nummers zijn door George Martin en zijn zoon Giles Martin opgepoetst en opnieuw gemixt zodat het een geheel zou worden die goed bij de show past. Deze mix was oorspronkelijk alleen bedoelt voor de show, maar omdat er veel vraag was dat deze nieuwe mix ook op cd verkrijgbaar zou worden hebben ze het op cd en dvd gezet.

Op http://www.thebeatles.com/hub/love/site/ kun je een preview vinden
  zondag 3 december 2006 @ 21:39:57 #18
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44115243
Ok. Voor de 1e ronde komt dan nog de groepsfase?
Ik ben een beetje gaar.
pi_44115297
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:39 schreef nipeng het volgende:
Ok. Voor de 1e ronde komt dan nog de groepsfase?
Ik ben een beetje gaar.
Jeps klopt. Eerst een groepsfase, dan blijven er 64 nummers over voor de knock-out rondes
  zondag 3 december 2006 @ 23:39:37 #20
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_44119668
Sinterklaas was mij weer gunstig gezind en kreeg van hem een prachtige 50 cm. grote John Lennon-pop.
Hij kan zelfs twee zinnen zeggen:
"Power to the people" en "All we are saying is give peace a chance."
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_44119884
TVP
pi_44130291
Tie Vie
Pie Pie
Yeah!!
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_44133418
Dit is wat ik er van kan maken:
quote:
Welkom bij het Beatles Tournament 2007

The Beatles hebben vele nummers geschreven en vele hits gescoord, maar welke is nou de beste? Dit hebben we de Fokkers al een aantal keren gevraagd en dit was de uitkomst in het verleden:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life

Maar denken de Fokkers er nog steeds hetzelfde over? Gaat de strijd weer tussen A Day in the Life en Strawberry Fields Forever? Of krijgen we dit jaar een verrassing? We zullen het te weten komen in deze Beatles Tournament 2007!!!

De opzet is als volgt:

Er doen 245 nummers mee die worden verdeeld over 18 poules (11x14 en 7x13). Naar de tweede ronde gaan de nummers 1,2,3 van elke poule en de 10 beste nummers 4 (in totaal dus. 64 nummers). Hierna volgt een afvalsysteem waarbij elke ronde 2 nummers het tegen elkaar opnemen en elke ronde de helft afvalt. Tot slot vindt de finale + troostfinale (3e/4e plaats) gelijktijdig plaats.

Spelregels voor deze ronde:
In deze eerste ronde mag je voor elke poule maximaal vijf nummers uitkiezen. Elk door jou uitgekozen nummer krijgt 1 punt. Per poule gaan de nummers 1 t/m 3 door naar de volgende ronde en de 10 nummers 4 met de meeste punten.

Deze eerste ronde duurt t/m 31 december 23:59:59. Stemmen die daarna binnenkomen worden niet meer meegeteld!!! Hierna worden de stemmen geteld en dan kan in het nieuwe jaar de strijd echt losbarsten!

Succes met stemmen, en moge de beste winnen
Suggesties?
pi_44134106
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:23 schreef MrBadGuy het volgende:
Dit is wat ik er van kan maken:
[..]
Suggesties?
Lijkt me een goed plan!
Nog even iets; welke nummers van Anthology doen er mee?
Mij lijkt het het beste om alleen de nummers te laten meedoen die in de studio zijn opgenomen.
Dan bedoel ik bv. 'Not Guilty', 'Leave My Kitten Alone' of 'If You've Got Trouble'.
We moeten een keuze maken over de andere nummers, zoals BBC-sessies of Decca-tapes.
Want op Anthology staan niet álle nummers van de Decca Tapes of de BBC-sessies, natuurlijk.
Dan is het nogal vreemd om de nummers die daarvan wél op Anthology staan alleen te laten meedoen omdat ze toevallig op Anthology staan. Toch?
pi_44134411
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:41 schreef mindgames het volgende:

[..]

Lijkt me een goed plan!
Nog even iets; welke nummers van Anthology doen er mee?
Mij lijkt het het beste om alleen de nummers te laten meedoen die in de studio zijn opgenomen.
Dan bedoel ik bv. 'Not Guilty', 'Leave My Kitten Alone' of 'If You've Got Trouble'.
We moeten een keuze maken over de andere nummers, zoals BBC-sessies of Decca-tapes.
Want op Anthology staan niet álle nummers van de Decca Tapes of de BBC-sessies, natuurlijk.
Dan is het nogal vreemd om de nummers die daarvan wél op Anthology staan alleen te laten meedoen omdat ze toevallig op Anthology staan. Toch?
Daar heb je een punt. Ik heb voor het gemak de nummers uit het 2005 tournament gepakt:

http://wiki.fok.nl/index.php/Beatles_Tournament

Ik zie dat bijvoorbeeld een 12-bar orginal er ook tussen staat, zou zo een wel of niet mee moeten doen?
pi_44134872
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:48 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik zie dat bijvoorbeeld een 12-bar orginal er ook tussen staat, zou zo een wel of niet mee moeten doen?
Nou ja, ik vind van wel. Het is een studio-opname die (later) officeel is uitgebracht.
Verder denk ik niet dat er veel kans is dat-ie de eerste ronde overleeft.
Een nummer als 'Lend Me Your Comb' uit de BBC-sessies doet nu wel mee, terwijl er zo veel betere BBC-nummers zijn die niet meedoen omdat ze niet op Anthology staan.
Hmmmm.....wat zullen we doen? Is het veel werk om die nummers weer te schrappen? Of vinden jullie dat ze er wél in moeten staan omdat ze op Anthology staan?
pi_44134979
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:02 schreef mindgames het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind van wel. Het is een studio-opname die (later) officeel is uitgebracht.
Verder denk ik niet dat er veel kans is dat-ie de eerste ronde overleeft.
Maar moeten we dan de Decca en BBC opnames er ook bij doen? Zou wel zo eerlijk zijn lijkt mij. (al zal idd waarschijnlijk geen 1 de eerste ronde overleven)
pi_44135118
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar moeten we dan de Decca en BBC opnames er ook bij doen? Zou wel zo eerlijk zijn lijkt mij. (al zal idd waarschijnlijk geen 1 de eerste ronde overleven)
Nou ja, er zijn honderden nummers opgenomen voor de BBC!
Meestal covers, zoals 'Lend Me Your Comb'.
De andere nummers die ze daar speelden zijn officeel uitgebracht.
Als we al die honderden covers zouden invoegen, wat mij geen goed plan lijkt , zouden we ook alle duizenden covers uit de Get Back Sessions moeten invoegen!!
pi_44135367
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:08 schreef mindgames het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn honderden nummers opgenomen voor de BBC!
Meestal covers, zoals 'Lend Me Your Comb'.
De andere nummers die ze daar speelden zijn officeel uitgebracht.
Als we al die honderden covers zouden invoegen, wat mij geen goed plan lijkt , zouden we ook alle duizenden covers uit de Get Back Sessions moeten invoegen!!
Heb je ook wel gelijk in

Ik laat het eerst zo, als iemand nog een nummer te binnen schiet die op een of andere manier niet in de lijst staat, maar naar zijn of haar mening er echt in hoort te staan dan kan het altijd nog veranderd worden. Als er niks meer veranderd dan denk ik dat we volgende week maandag wel los kunnen gaan, dan heeft iedereen 3 weken om te stemmen en dan kan in 2007 de tweede ronde starten
pi_44135425
En "Come and Get It"? Toch door Macca in de studio openomen? Weliswaar een demo volgens mij, maar goed...
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_44135487
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:16 schreef Simpleton het volgende:
En "Come and Get It"? Toch door Macca in de studio openomen? Weliswaar een demo volgens mij, maar goed...
Die dus zeker wel. Op papier is het nog een Beatles-nummer, en hij staat op Anthology.
Anders zou bv. 'Julia' geen Beatles-nummer, maar een Lennon solo-nummer zijn...
Verder is 'Come And Get It' een geweldig nummer, dus alleen om die reden al moet-ie er wél inkomen .
pi_44135590
Vreemd, ik zie Come and Get It niet in de lijst staan

Ik zal hem toevoegen
pi_44135627
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Vreemd, ik zie Come and Get It niet in de lijst staan

Ik zal hem toevoegen
Zal ik de tracklist van de 'Anthologies' er even bijnemen en doorstrepen welke we niet gaan gebruiken?
pi_44135704
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:21 schreef mindgames het volgende:
Zal ik de tracklist van de 'Anthologies' er even bijnemen en doorstrepen welke we niet gaan gebruiken?
Hmmm, dat wordt niet zo duidelijk voor de lay-out. Ik probeer even iets anders.
pi_44135806
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:23 schreef mindgames het volgende:

[..]

Hmmm, dat wordt niet zo duidelijk voor de lay-out. Ik probeer even iets anders.
Dank je, ik heb ze doorgenomen. Van die nummers stond alleen How Do You Do It nog niet in de lijst
pi_44135933
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:23 schreef mindgames het volgende:
Hmmm, dat wordt niet zo duidelijk voor de lay-out. Ik probeer even iets anders.
Nummers met uitleg erbij:

Anthology 1:
Free As A Bird, That'll Be The Day, In Spite Of All the Danger.
Die wel omdat het officële Beatles-nummers zijn, opgenomen in de studio.
De andere nummers zijn allemaal thuis demo's, veelal covers.


Ain't She Sweet, Cry For A Shadow, How Do You Do It.
My Bonnie is geen Beatles-nummer, de rest is Decca-Tapes. De nummers daarna staan op officële albums, of zijn live bij de BBC.
Shout!, You Know What To Do, Leave My Kitten Alone.
Moonlight Bay is niet echt een nummer, hé. Voor de rest geldt hetzelfde als daarvoor.

Oh ja, waarom 'That'll Be The Day' wél en 'Lend Me Your Comb' niet, terwijl het beide covers zijn?
TBTD is in de studio, LMYC is een van de véle BBC-covers.

[ Bericht 4% gewijzigd door mindgames op 04-12-2006 16:35:40 ]
pi_44136056
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef mindgames het volgende:

[..]

Nummers met uitleg erbij:

Anthology 1:
Free As A Bird, That'll Be The Day, In Spite Of All the Danger.
Die wel omdat het officële Beatles-nummers zijn, opgenomen in de studio. De nummers allemaal thuis-demo's, veelal covers.

Ain't She Sweet, Cry For A Shadow, How Do You Do It.
My Bonnie is geen Beatles-nummer, de rest is Decca-Tapes. De nummers daarna staan op officële albums, of zijn live bij de BBC.
Shout!, You Know What To Do, Leave My Kitten Alone.
Moonlight Bay is niet echt een nummer, hé. Voor de rest geldt hetzelfde als daarvoor.

Oh ja, waarom 'That'll Be The Day' wél en 'Lend Me Your Comb' niet, terwijl het beide covers zijn?
TBTD is in de studio, LMYC is een van de véle BBC-covers.
Hmmm, dan moet de lijst nog verder aangepast worden. Ik zie dat My Bonnie wel in de lijst staat (die eigenlijk idd geen Beatles nummer is) en Lend Me Your Comb ook.

edit: zijn nu uit de lijst!
pi_44136114
Op Anthology 2 staan bijna alleen nummers die officëel op een van de studio-albums staan.
'Real Love' is een uitzondering, net zoals 'Free As A Bird'. 'If You've Got Trouble', 'That Means A Lot', '12 Bar Original' horen thuis in de lijst, omdat ze niet op een van die albums staan.
pi_44136400
Anthology 3:

'A Beginning' is een George Martin-compositie, daar hebben The Beatles niet veel mee te maken.
'Not Guilty', 'What's The New Mary Jane' en 'Step Inside Love / Los Paranoras' moeten er bijstaan.
'Teddy Boy', 'Rip It Up / Shake, Rattle and Roll / Blue Suede Shoes', 'Ain't She Sweet' en 'Mailman, Bring Me No More Blues' komen uit de honderden uren Get Back Sessions. Ik zou ze persoonlijk niet invoegen, anders zouden dus al die honderden uren ingevoegd moeten worden. En dat gaat niet lukken. 'Come And Get It' en 'All Things Must Pass' waren op dat moment op papier nog Beatles-nummers, en ik zou ze wél invoegen. Enig punt van discussie is 'Junk'. 'Junk' komt uit de Esher-sessies. In die akoestische sessie werden bijna alle nummers van The White Album gespeeld. Andere nummers zijn Child Of Nature, What's The New Mary Jane, Circles, Sour Milk Sea, Not Guilty en dus Junk. Die laatst genoemden zal ik persoonlijk allemaal niet invoegen, behalve WTNMY en Not Guilty (omdat ze dus in de studio zijn opgenomen).
  maandag 4 december 2006 @ 16:44:08 #40
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_44136454
Got To Get You Into MyAT.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_44137131
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:42 schreef mindgames het volgende:
Anthology 3:

'A Beginning' is een George Martin-compositie, daar hebben The Beatles niet veel mee te maken.
'Not Guilty', 'What's The New Mary Jane' en 'Step Inside Love / Los Paranoras' moeten er bijstaan.
'Teddy Boy', 'Rip It Up / Shake, Rattle and Roll / Blue Suede Shoes', 'Ain't She Sweet' en 'Mailman, Bring Me No More Blues' komen uit de honderden uren Get Back Sessions. Ik zou ze persoonlijk niet invoegen, anders zouden dus al die honderden uren ingevoegd moeten worden. En dat gaat niet lukken. 'Come And Get It' en 'All Things Must Pass' waren op dat moment op papier nog Beatles-nummers, en ik zou ze wél invoegen. Enig punt van discussie is 'Junk'. 'Junk' komt uit de Esher-sessies. In die akoestische sessie werden bijna alle nummers van The White Album gespeeld. Andere nummers zijn Child Of Nature, What's The New Mary Jane, Circles, Sour Milk Sea, Not Guilty en dus Junk. Die laatst genoemden zal ik persoonlijk allemaal niet invoegen, behalve WTNMY en Not Guilty (omdat ze dus in de studio zijn opgenomen).
Aangepast
pi_44137156
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:00 schreef MrBadGuy het volgende:
Aangepast
Ok, thanks!
pi_44138554
Ik heb de Wiki ook even aangepast. Zijn jullie het eens met deze lijst?
  maandag 4 december 2006 @ 17:48:18 #44
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44138795
TVP
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 4 december 2006 @ 18:52:08 #45
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44140701
Nee!

Jaa!

Weet ik veel. Ben geen kenner. Zijn jullie tevreden?
Start anders een nominatie ronde ofzo.
pi_44141042
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:52 schreef nipeng het volgende:
Nee!

Jaa!

Weet ik veel. Ben geen kenner. Zijn jullie tevreden?
Start anders een nominatie ronde ofzo.
Mwa, volgensmij zijn dit alle nummers die mee gaan doen, maar laten we nog even wachten, misschien dat er nog mensen komen met toevoegingen. Een speciale nominatieronde lijkt me niet nodig
pi_44141067
Zijn er trouwens nog geïntreseerden in een Beatles portaal op Wikipedia?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Portaal:The_Beatles
pi_44144899
quote:
De opzet is als volgt:
Er doen 245 nummers mee die worden verdeeld over 18 poules (11x14 en 7x13). (...)
Er doen nu dus 231 nummers mee. Zullen we ze wederom over 18 poules verdelen?
Die methode vind ik goed werken. Hoe wordt de aantal-verdeling per poul dan?

edit: 10 poules van 14 nummers en 7 poules van 13 nummers.
Ah, de oplossing was simpel...

[ Bericht 33% gewijzigd door mindgames op 04-12-2006 21:05:07 ]
pi_44146579
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:55 schreef mindgames het volgende:

[..]

Er doen nu dus 231 nummers mee. Zullen we ze wederom over 18 poules verdelen?
Die methode vind ik goed werken. Hoe wordt de aantal-verdeling per poul dan?

edit: 10 poules van 14 nummers en 7 poules van 13 nummers.
Ah, de oplossing was simpel...
15 poules van 13 nummers en 3 poules van 12 nummers
pi_44146715
Een voorronde organiseren waar enkel Anthology, love en dergelijke opnames in voorkomen?
Ik reken op circa 150 nummers van de 3 Anthologies, 20tal van Love en nog wat heir en daar?
Circa 200 nummers, 10 poules van 20. Iedereen mag een top 5 (of een top3) per poule geven.
Iedere stem is 1 punt en de populairste nummers mogen meegaan in de poule bij de officiele versies?

PS Mijn favoriet blijft Old brown shoe!!
pi_44146982
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:39 schreef warpozio het volgende:
Een voorronde organiseren waar enkel Anthology, love en dergelijke opnames in voorkomen?
Ik reken op circa 150 nummers van de 3 Anthologies, 20tal van Love en nog wat heir en daar?
Circa 200 nummers, 10 poules van 20. Iedereen mag een top 5 (of een top3) per poule geven.
Iedere stem is 1 punt en de populairste nummers mogen meegaan in de poule bij de officiele versies?

PS Mijn favoriet blijft Old brown shoe!!
Heeft als nadeel dat er verschillende versies mee gaan doen waarvan een groot deel het verschil niet weet. Hoeveel fokkers zullen het verschillen tussen een Strawberry Fields Demo, Take 1, Take 7, Love en de officiecle versie kennen? Zometeen staan twee van die versies ook nog in de finale

Het toernooi is voor een toch wel redelijk breed publiek, vorige keren stemden er per ronde ook wel meer dan 50 mensen, een groot deel daarvan zijn geen Beatles experts, dus ik denk dat het alleen voor verwarring zal zorgen.
pi_44148401
Strawberry Fields Take 27 - de volledige snelle versie
Bleuh.
  maandag 4 december 2006 @ 23:10:00 #53
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_44149474
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:41 schreef PimD het volgende:
Strawberry Fields Take 27 - de volledige snelle versie
Ik ga voor remix 25 van take 15 en 24 - de instrumentale versie met strijkers en blazers.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_44149845
Het probleem met verschillende versies hebben we al omzeild door maar één versie te kiezen.
Anders hadden we ook alle verschillende Anthology-versies mee moeten laten tellen.
pi_44155705
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Vreemd, ik zie Come and Get It niet in de lijst staan

Ik zal hem toevoegen
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_44177599
Tjonge, hoe maak je iets simpels ingewikkeld... Ik zou doodsimpel alle nummers van de officiele Beatle-albums in de lijst zetten (dus voor het gemaak incl MMT), plus alles wat op Past Masters staat. Dus alleen de officiele nummers. Keuze genoeg, lijkt me.
Daarnaast kan je ook kiezen om iedereen een top 10 (in willekeurige volgorde of niet) te laten maken: je telt alles bij elkaar op en klaar. Maar ja, zal wel te simpel zijn.
Probleem met groepen is dat je dan misschien voor onmogelijke keuzes komt te staan. En helemaal als het gaat om twee nummers tegenover elkaar: dat is haast onmogelijk en vragen om problemen. Zowat elk nummer dat het tegen A Day In The Life moet opnemen is kansloos...

Maar ach, jullie hebben dit eerder zo gedaan dus zal het nu wel weer zo gaan...

Ik ben trouwens ook heel erg benieuwd wat er gebeurt als je niet vraagt welk nummer men het beste vind, maar welk nummer men het meest draait...! Daar zit nogal eens een heel interessant verschil in, denk ik.
pi_44178745
Een ander voorstel is om te beginnen zonder Strawberry Fields forever en A day in the life.
Een later te bepalen eliminatieronde zodat er uieindelijk 10 nummers overblijven.
Bij die 10 voegen we dan Strawberry Fields forever en A day in the life.
In die finale poule met 12 nummers kan iedereen een top 3 maken (4,2&1punten voor 1ste, 2de en derde plaats).
Na afloop van deze stemronde mah het nummer met meeste stemmen zich "Top of The Beatles" noemen!!

In de hoop geen voorspelbare finale tussen 2 bovengenoemde nummers te krijgen...
pi_44179254
Of we hernoemen die nummers tot Marco Borsato Forever (past ook nog melodisch gezien! ) en Anouk In The Life en sluiten ze uit van deelneming. Pas dan wordt het echt spannend, denk ik. (Hm, ik heb nu het idee dat ik even mijn mond moet spoelen want M.B. en A. vermengen met The Beatles, op wat voor manier dan ook, is eigenlijk een schande...!)

Trouwens, beide nummers staan niet in mijn top drie... maar ik let dan ook meer (zoals ik al aangaf) op nummers die ik het meest draai of neurie of fluit, dan op welk nummer het 'mooist' is... Zo zing of fluit ik al jarenlang zowat elke dag wel een keertje 'I Will', dus tja, die staat dan ook hoog in mijn lijst. En ik kan me herinneren dat Help! het eerste nummer was waarbij ik dacht 'Dus dit zjin The Beatles... wow...' Dat gevoel wat dat nummer me gaf (die werkelijk geniale tweede stemmen!) zit zo diep: die blijft dus ook hoog staan. En bij een top tien van mooiste of beste nummers denk ik eigenlijk niet zo snel aan I Me Mine, maar elke keer als ik LiB draai, gaat bij dat nummer het volume een stuk hoger en geniet ik elke keer weer met volle teugen! Maar dan heb je het dus niet meer over 'mooist' of 'beste' eigenlijk. Alhoewel ze dat natuurlijk wel zijn!
pi_44182527
Hoi mensen,

Ik ga donderdag voor het eerst op bedevaartstoch naar Liverpool tot en met zondag. Zaterdag bezoeken we een concert van The Bootleg Beatles (zo fucking vet, heb ze al n keer eerder gezien, zo leuk!). Maar ik zoek nu even reisbeschrijvingen of tips van anderen wat je absoluut gezien moet hebben. Ik weet dat ze in eerdere topics hebben gestaan (van Jane o.a.) maar heb ff zitten spitten, maar na 3 topics had ik nog niks gevonden, misschien dat jullie me verder kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!
  Moderator woensdag 6 december 2006 @ 01:21:48 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44182905
Oeh vertel eens meer over de Bootleg Beatles dan? Zag dat ze ook in Tivoli komen binnenkort maar heb geen flauw idee wat het inhoudt maar ben wel erg benieuwd
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_44183216
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:55 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Hoi mensen,

Ik ga donderdag voor het eerst op bedevaartstoch naar Liverpool tot en met zondag. Zaterdag bezoeken we een concert van The Bootleg Beatles (zo fucking vet, heb ze al n keer eerder gezien, zo leuk!). Maar ik zoek nu even reisbeschrijvingen of tips van anderen wat je absoluut gezien moet hebben. Ik weet dat ze in eerdere topics hebben gestaan (van Jane o.a.) maar heb ff zitten spitten, maar na 3 topics had ik nog niks gevonden, misschien dat jullie me verder kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!
Jane heeft welles van dat soort handige stukjes gepost. Ze moeten érgens rondzwemmen tussen al die Beatles topics, maar ik kan ze ook zo snel niet vinden
Hier een stukje dan
  woensdag 6 december 2006 @ 10:23:52 #62
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_44186249
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:55 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Ik weet dat ze in eerdere topics hebben gestaan (van Jane o.a.) maar heb ff zitten spitten, maar na 3 topics had ik nog niks gevonden, misschien dat jullie me verder kunnen helpen?
Van mij staat iig hier een verslagje: Het Grote Beatles Topic - Deel 10
En vanaf hier wat tips enzo: Het Grote Beatles Topic - Deel 12

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 6 december 2006 @ 11:39:25 #63
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44188132
quote:
Op woensdag 6 december 2006 00:55 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Hoi mensen,

Ik ga donderdag voor het eerst op bedevaartstoch naar Liverpool tot en met zondag. Zaterdag bezoeken we een concert van The Bootleg Beatles (zo fucking vet, heb ze al n keer eerder gezien, zo leuk!). Maar ik zoek nu even reisbeschrijvingen of tips van anderen wat je absoluut gezien moet hebben. Ik weet dat ze in eerdere topics hebben gestaan (van Jane o.a.) maar heb ff zitten spitten, maar na 3 topics had ik nog niks gevonden, misschien dat jullie me verder kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!
Ik was in Oktober heen met me vader, echt heel leuk!
The Magical Mysery Tour moet je uiteraad gedaan hebben, alleen ik weet niet of die nu nog steeds bezig is.... dat zou heel jammer zijn want dan zie je een beetje alles wat met The Beatles te maken heeft in Liverpool.

Je moet ook zeker naar het museum(The Beatles Story) gaan, heel mooi museum waar je replica's ziet van o.a. Mattew Street, Yellow Submarine, John Lennon's white room etc.

Op donderdagavond zou ik naar de Cavern Club gaan, als het goed is staat elke donderdag daar een band wat alleen maar Bealte-muziek speelt, ook heel gezellig. Sowiezo is Mattew Street wel ene leuke straat met allemaal dingen van The Beatles.

Dit zijn een beetje mijn dingen die ik heb gedaan daar. Ik ben ook nog naar een wedstrijd van Liverpool F.C. geweest, maar dat is iets buiten The Beatles.

Het probleem in Liverpool is wel dat je nergens lekker kan eten .

Succes !!!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 6 december 2006 @ 11:58:49 #64
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44188709
quote:
Op woensdag 6 december 2006 01:21 schreef MaJo het volgende:
Oeh vertel eens meer over de Bootleg Beatles dan? Zag dat ze ook in Tivoli komen binnenkort maar heb geen flauw idee wat het inhoudt maar ben wel erg benieuwd
www.bootlegbeatles.com

Op 20 Januari zijn ze in Haarlem en 21 Januari in Utrecht. Ik ga naar Haarlem de 20e, lijkt me erg leuk Ik ben al naar 3 verschillende Tribute bands van The Beatles geweest, maar deze lijken mij toch de beste... We zullen het zien
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_44190173
Ik ben tegen de uiitsluiting van SFF en ADITL, dat zou hetzelfde zijn als Radio 2 BohRhap uitsluit. Als die nummers ook dit jaar weer populair genoeg zijn dan is dat zo
pi_44191923
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ben tegen de uiitsluiting van SFF en ADITL, dat zou hetzelfde zijn als Radio 2 BohRhap uitsluit. Als die nummers ook dit jaar weer populair genoeg zijn dan is dat zo
Precies mijn gedachte.
Áls je dan om die nummers heen wilt, kijk je wat het favoriete nummer ná SFF of ADITL is.
pi_44194401
Ik moet eerlijk bekennen; ik ken weinig van de Beatles buiten de hits om... Ik wil wel graag eens wat meer van de band leren kennen. Niet door middel van een "Greatest Hits" (waar ik sowieso een hekel aan heb), maar via een kenmerkend Beatles-album. Welk album is de ultieme opwarmer?
  woensdag 6 december 2006 @ 15:27:48 #68
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44194582
Het ligt er net aan van welk soort muziek je houdt... Dat vind ik juist het mooie van The Beatles, ze hebben zoveel verschillende nummers, dat je helemaal niet zou denken dat ze allemaal van hun zijn... Ik vind persoonlijk Rubber Soul en Abbey Road heel mooi.

Maar toen ik begon met Beatle muziek te luisteren, begon ik met de begin jaren. Nummers zoals 'Love Me Do', 'Please Mister Postman', 'I Wanna Hold Your Hand', 'Help' enz. vond ik leuke en gezellige nummertjes.

Op dat moment vond ik bijv. het albums zoals Abbey Road en Revolver niet veel aan, maar nu vind ik die gewoon heel goed, beter als die adere hits die ik net opnoemde... Je moet het leren luisteren zeggen ze wel eens

ik weet nog wel dat ik Something een irritant nummer vond, nou vind ik hem geweldig
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator woensdag 6 december 2006 @ 15:58:03 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44195545
Ik ben zelf Beatles fan geworden toen ik Magical Mystery Tour hoorde. Wat een geweldig album Maar ik vind Rubber Soul en Revolver zelf de mooiste albums, gevolgd door Abbey Road ook. Ik denk niet dat je per se bij de beginjaren hoeft te beginnen, dat heb ik ook niet gedaan. Noem anders eens een paar van je favoriete Beatles nummers? Dan kunnen we misschien beter een cd aanraden om mee te beginnen (hoewel het toch wel Rubber Soul is hoor )
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 6 december 2006 @ 16:18:48 #70
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44196207
Rubber Soul, Revolver, Abbey Road
  woensdag 6 december 2006 @ 16:19:56 #71
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44196245
Mmm dat vind ik te makkelijk gezegd. Als jij het tenmiste als tip voor five2one bedoelt...

maar ik vind die 3 inderdaad ook heel goed

[ Bericht 32% gewijzigd door satecl op 06-12-2006 16:25:54 ]
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator woensdag 6 december 2006 @ 16:23:55 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44196364
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:18 schreef Hankster het volgende:
Rubber Soul, Revolver, Abbey Road
Precies mijn top 3 Met een gedeelde derde plaats voor Magical Mystery Tour omdat ik daardoor van de Beatles ben gaan houden
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_44197259
Je kúnt bijna geen Top 3 van Beatles-albums maken....
Ik bedoel: Rubber Soul, Revolver, Abbey Road....je kunt ze allemaal niet passeren.
Maar The White Album ook niet....en Sgt. Pepper ook niet....en ook álle nummers op Magical Mystery Tour zijn goed. En oooooh, waarom zou je Help! niet als beste album noemen als 'Ticket To Ride' en al die andere klassiekers er op staan? AHDN, 13 geweldige nummers...
En ook Please Please Me en With The Beatles zijn van begin tot eind goed!
Ik zou echt geen keuze kunnen maken...
We hebben ooit in dit topic een persoonlijk lijstje gemaakt met één favoriet nummer per album, en dát is al moeilijk. Maar als beginnerstip zou ik 'Help!' aanraden. Dan heb je een geweldig album te pakken, maar liggen andere klassieke albums nog in het verschiet. Ondertussen ook naar de 1963-1964 singles en albums luisteren, voor het complete overzicht. En daarna langzaamaan richting Rubber Soul, Revolver, Sgt. Pepper, enz.
pi_44197630
Btw, de berichten met de 'favoriet nummer per album' lijstjes begonnen hier.
pi_44197901
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ben tegen de uiitsluiting van SFF en ADITL, dat zou hetzelfde zijn als Radio 2 BohRhap uitsluit. Als die nummers ook dit jaar weer populair genoeg zijn dan is dat zo
Ik ben ook tegen uitsluiten van deze twee nummers. Ik zou ze enkel uit de eerste rondes houden.
  woensdag 6 december 2006 @ 19:18:22 #76
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_44202220
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:39 schreef Price het volgende:
Sinterklaas was mij weer gunstig gezind en kreeg van hem een prachtige 50 cm. grote John Lennon-pop.
Hij kan zelfs twee zinnen zeggen:
"Power to the people" en "All we are saying is give peace a chance."
Leuk! Heb je misschien een foto?

Over het Beatles Tournament, ik denk ook dat het zeker niet verstandig is om A Day In The Life en Strawberry Fields uit te sluiten van deelname. In poules indelen lijkt me zo slecht nog niet, ookal moet je dan keuzes maken. Houdt juist de afwisseling er een beetje in, lijkt me?

Nobody loves you (when you're down and out)
Signatuur enzo.
  woensdag 6 december 2006 @ 19:57:10 #77
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44203590
Nier zeuren, beginnen met die compititie
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 6 december 2006 @ 20:06:30 #78
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44203969
Op de website van Youtube is een vrij zeldzaam nummer van The Beatles te horen.

Het gaat om Watching Rainbows, dat weliswaar werd gerepeteerd tijdens de sessies voor Let It Be, maar niet officieel werd opgenomen. Het nummer verscheen wel op bootlegs en wordt op Youtube voorzien van beelden uit de film Let It Be. Toch leuk.

Het nummer is hier te zien en te horen: http://www.youtube.com/watch?v=QDNpfKzdbQs

Herstelt


[ Bericht 3% gewijzigd door satecl op 06-12-2006 21:14:44 ]
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 6 december 2006 @ 20:39:30 #79
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_44205206
het linkje werkt niet....
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_44205806
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:39 schreef green_machine het volgende:
het linkje werkt niet....
Er staat een punt achter, vandaar. Klik
pi_44210099
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:57 schreef satecl het volgende:
Nier zeuren, beginnen met die compititie
Aankomende maandag start ie (of misschien zondag avond)
  woensdag 6 december 2006 @ 23:35:32 #82
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_44210625
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:18 schreef Nonnel het volgende:

[..]

Leuk! Heb je misschien een foto?
...
And here it is...

You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_44211417
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:06 schreef satecl het volgende:
Op de website van Youtube is een vrij zeldzaam nummer van The Beatles te horen.

Het nummer is hier te zien en te horen: http://www.youtube.com/watch?v=QDNpfKzdbQs

Herstelt
Leuk! Klinkt erg rauw en onaf, maar toch ook weer stijlvol. Bedankt voor de link.

Coole pop Price.
  donderdag 7 december 2006 @ 13:14:07 #84
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44220718
quote:
Op woensdag 6 december 2006 23:35 schreef Price het volgende:

[..]

And here it is...

[afbeelding]
pfff heel mooi gemaakt... toch niet stuk gemaakt he...(om je kadootje van binnen te pakken )
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator donderdag 7 december 2006 @ 17:02:04 #85
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44228026
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:06 schreef satecl het volgende:
Op de website van Youtube is een vrij zeldzaam nummer van The Beatles te horen.

Het gaat om Watching Rainbows, dat weliswaar werd gerepeteerd tijdens de sessies voor Let It Be, maar niet officieel werd opgenomen. Het nummer verscheen wel op bootlegs en wordt op Youtube voorzien van beelden uit de film Let It Be. Toch leuk.

Het nummer is hier te zien en te horen: http://www.youtube.com/watch?v=QDNpfKzdbQs

Herstelt
Leuk om materiaal te horen wat ik nog niet ken Klinkt inderdaad lekker rauw
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 7 december 2006 @ 21:40:17 #86
139330 TNA
For the stars that shine
pi_44234543
Leuk, een Beatles-topic!

Gelijk een vraagje: ik ben op zoek naar een boek (biografie) over de Beatles. Nu dacht ik aan de onlangs verschenen biografie van Bob Spitz. Heeft iemand deze biografie gelezen, of heeft iemand wellicht een andere suggestie? Alvast bedankt!
  Moderator donderdag 7 december 2006 @ 22:56:31 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44236653
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:40 schreef TNA het volgende:
Leuk, een Beatles-topic!

Gelijk een vraagje: ik ben op zoek naar een boek (biografie) over de Beatles. Nu dacht ik aan de onlangs verschenen biografie van Bob Spitz. Heeft iemand deze biografie gelezen, of heeft iemand wellicht een andere suggestie? Alvast bedankt!
De Anthology blijft toch het beste, omdat ze daarin zelf vertellen hoe ze alles ervaren hebben. Prachtig naslagwerk ook nog eens met allemaal foto's uit hun eigen collectie
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 8 december 2006 @ 08:16:59 #88
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_44241137
Ik heb ook de Anthology, zeker een aanrader!

Edit: Oja, in het kader van boeken, dit jaar verscheen ook McCartney. Heeft iemand die gelezen? Is het wat?
Signatuur enzo.
pi_44243313
McCartney is genomineerd voor een grammy
quote:
Best Male Pop Vocal Performance
(For a solo vocal performance. Singles or Tracks only.)

You're Beautiful
James Blunt
Track from: Back To Bedlam
[Custard/Atlantic]


Save Room
John Legend
Track from: Once Again
[Columbia/GOOD/Sony Urban]


Waiting On The World To Change
John Mayer
Track from: Continuum
[Aware/Columbia]


Jenny Wren
Paul McCartney
Track from: Chaos And Creation In The Backyard
[Capitol]



Bad Day
Daniel Powter
Track from: Daniel Powter
[Warner Bros.]
http://www.grammy.com/GRAMMY_Awards/49th_Show/list.aspx

Jenny Wren
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:04:43 #90
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_44252136
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:14 schreef satecl het volgende:

[..]

pfff heel mooi gemaakt... toch niet stuk gemaakt he...(om je kadootje van binnen te pakken )
Dat laatste ontgaat mij even
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:32:58 #91
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44253085
Je heb vaak me suprises dat het kadootje in de suprise zit, en dat je daarom je suprise kapot moet maken, zonde vind ik dat altijd..
Edit: ik zie nu dat het gewoon een pop was ik dacht een suprise

Ik kreeg trouwens gister een mailtje van beatlesfanclub.nl
quote:
Beste Stef,

Jij bent één van de prijswinnaars die twee kaartje hebben gewonnen voor de documentaire "The US vs John Lennon". Heel hartelijk gefeliciteerd daarmee. De vouchers worden je toegestuurd via de distributeur RCV en zullen dan ook één dezer dagen in je brievenbus glijden.

Heel veel plezier met het bekijken van de docu-film. En horen wij nog van je wat je van de film vond?

Namens RCV en het Team Beatlesfanclub.nl


[ Bericht 7% gewijzigd door satecl op 08-12-2006 15:40:35 ]
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:37:38 #92
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_44253269

9-10-1940 – 8-12-1980
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 16:06:18 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44254314
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:27 schreef MrBadGuy het volgende:
McCartney is genomineerd voor een grammy
[..]

http://www.grammy.com/GRAMMY_Awards/49th_Show/list.aspx

Jenny Wren
Oh wat goed Jenny Wren is echt briljant inderdaad Als die stomme James Blunt er maar niet mee vandoor gaat
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_44255624


John
  vrijdag 8 december 2006 @ 17:12:17 #95
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_44256666
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:32 schreef satecl het volgende:
Je heb vaak me suprises dat het kadootje in de suprise zit, en dat je daarom je suprise kapot moet maken, zonde vind ik dat altijd..
Edit: ik zie nu dat het gewoon een pop was ik dacht een suprise
Ha! duidelijk.
quote:
Ik kreeg trouwens gister een mailtje van beatlesfanclub.nl
[..]
Gefeliciteerd!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  vrijdag 8 december 2006 @ 18:50:58 #96
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_44258261
John
Opdat je vrede reeds hebt gevonden.
Signatuur enzo.
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 19:27:51 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44259042
RIP John
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 9 december 2006 @ 12:15:09 #98
139330 TNA
For the stars that shine
pi_44272497
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 08:16 schreef Nonnel het volgende:
Ik heb ook de Anthology, zeker een aanrader!

Edit: Oja, in het kader van boeken, dit jaar verscheen ook McCartney. Heeft iemand die gelezen? Is het wat?
Laatst even ingekeken, het eerste wat ik las was The Loud And Winding Road... Het leek me verder een beetje een sensatieboek, waarin de auteur probeert te verkopen door sensatieverhalen uit te melken.
  zondag 10 december 2006 @ 13:48:17 #99
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44300459
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:11 schreef warpozio het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen uitsluiten van deze twee nummers. Ik zou ze enkel uit de eerste rondes houden.
Je zou kunnen denken aan een voorronde waarbij je punten kan toekennen aan nummers. De nummers met x aantal punten kunnen in de vroege rondes niet tegen elkaar loten.
pi_44300731
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:48 schreef nipeng het volgende:

[..]

Je zou kunnen denken aan een voorronde waarbij je punten kan toekennen aan nummers. De nummers met x aantal punten kunnen in de vroege rondes niet tegen elkaar loten.
Maar uiteindelijk heeft het allemaal hetzelfde resultaat met dezelfde winnaar aan het einde, het enige verschil kan de mede finalist zijn. Voor diegenen die nu eens een andere winnaar willen kan ik alleen zeggen dat ze dan gewoon niet op ADitL of SFF gaan stemmen, als genoeg mensen dat doen dan krijgen we wel een andere winnaar
  zondag 10 december 2006 @ 14:01:55 #101
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_44301018
Over dat toernooi... Jullie mogen natuurlijk doen wat je wilt, maar zou het (ook) niet leuk zijn om voor de verandering een keer een McCartney solo-toernooi of een Lennon solo-toernooi te doen of zo?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 10 december 2006 @ 14:13:24 #102
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44301528
Of een Yoko Ono toernooi
  zondag 10 december 2006 @ 14:17:50 #103
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_44301745
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:13 schreef nipeng het volgende:
Of een Yoko Ono toernooi
Ik nomineer Kiss Kiss Kiss.
Enige nummer dat nog enigzins te pruimen is.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_44302041
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:01 schreef Jane het volgende:
Over dat toernooi... Jullie mogen natuurlijk doen wat je wilt, maar zou het (ook) niet leuk zijn om voor de verandering een keer een McCartney solo-toernooi of een Lennon solo-toernooi te doen of zo?
Leuk idee
  zondag 10 december 2006 @ 15:00:28 #105
139330 TNA
For the stars that shine
pi_44303113
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:25 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Leuk idee
Lijkt mij ook een leuk plan! Of twee apartje lijstjes van de Beatlenummers van McCartney en Lennon, aangezien er vaak wel een "hoofdschrijver" is aan te wijzen.
pi_44310123
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:01 schreef Jane het volgende:
Over dat toernooi... Jullie mogen natuurlijk doen wat je wilt, maar zou het (ook) niet leuk zijn om voor de verandering een keer een McCartney solo-toernooi of een Lennon solo-toernooi te doen of zo?
Klinkt ook goed. Misschien kunnen we eerst een Beatles toernooi doen en in de zomer een toernooi met solo Beatles werk?( of andersom?)

En dan solo nummers van Lennon, McCartney, Harrison en Starr het tegen elkaar op laten nemen
  zondag 10 december 2006 @ 19:19:01 #107
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_44310250
Ik suggereerde het alleen maar omdat wat mij betreft (imho dus!) niet elk jaar hetzelfde toernooi overgedaan hoeft te worden.

Overigens lijkt mij een apart McCartney toernooi enz. leuker, omdat je anders weer dat stomme Lennon vs. McCartney gedoe krijgt. Daar word ik af en toe zo moe van...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_44310286
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:19 schreef Jane het volgende:
Ik suggereerde het alleen maar omdat wat mij betreft (imho dus!) niet elk jaar hetzelfde toernooi overgedaan hoeft te worden.

Overigens lijkt mij een apart McCartney toernooi enz. leuker, omdat je anders weer dat stomme Lennon vs. McCartney gedoe krijgt. Daar word ik af en toe zo moe van...
Das idd wel een nadeel. Een ander groot nadeel is dat Harrison dan helemaal ondergesneeuwd wordt
pi_44310533
Laten we er gewoon over gaan stemmen


Poll: Wat voor toernooi wil je het liefst?
  • Beatles
  • Lennon
  • McCartney
  • Harrison
  • Starr
  • Anders, namelijk...
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_44311559
    Ik wil een Pete Best toernooi!
    Bleuh.
    pi_44311646
    Gestemd!

    Paul.
    I intend to live forever, or die trying.
    pi_44311692
    quote:
    Op zondag 10 december 2006 20:57 schreef PimD het volgende:
    Ik wil een Pete Best toernooi!
    Pete Best forever, Ringo never!
    pi_44311781
    quote:
    Op zondag 10 december 2006 21:08 schreef dwerg het volgende:
    Gestemd!

    Paul.
    Me 2
      zondag 10 december 2006 @ 21:17:45 #114
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_44311913
    quote:
    Op zondag 10 december 2006 21:13 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    Me 2
    Me 3
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      zondag 10 december 2006 @ 21:22:40 #115
    145158 Nonnel
    Voor de liefhebber
    pi_44312081
    Gewoon een Beatles toernooi lijkt me (weer) leuk, maar aan de andere kant een Lennon toernooi... Ik slaap er nog een nachtje over
    Signatuur enzo.
      zondag 10 december 2006 @ 21:38:25 #116
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_44312542
    quote:
    Op zondag 10 december 2006 20:57 schreef PimD het volgende:
    Ik wil een Pete Best toernooi!
    Heeft 'ie ook niet ooit eens plaat uitgebracht die 'Best of the Beatles' heette?

    Ik ben niet meer zo van de toernooien, dus het maakt mij verder niet zoveel uit waar de keuze op valt. Ik ben alleen niet erg compleet als het op het solo-werk van de Beatles-leden aankomt, en ik zal toch vast niet de enige zijn die niet elke solo-plaat van bijv. Ringo in de kast heeft staan.. ?

    [ Bericht 1% gewijzigd door Zanderrr op 10-12-2006 21:44:35 ]
    "You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
    pi_44315566
    Een toernooi van solo beatles zie ik wel zitten. Eventueel met nominaties? Kwestie dat er geen keuze komt tussen 2 obcsure jaren 80 Ringo B-kantjes :p
      zondag 10 december 2006 @ 23:20:37 #118
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_44315881
    quote:
    Op zondag 10 december 2006 21:38 schreef Zanderrr het volgende:

    en ik zal toch vast niet de enige zijn die niet elke solo-plaat van bijv. Ringo in de kast heeft staan.. ?
    Tsssssk!

    Nee, heb ik inderdaad ook niet. Eigenlijk heb ik alleen van McCartney/Wings wel zo'n beetje al het reguliere (pop-)werk. Maar ben dus ook zeker niet compleet.
    Denk ook dat je die obscuurdere dingen al snel buiten beschouwing moet laten. Desondanks denk ik dat er met McCartney nog wel een aardig toernooitje te maken moet zijn. Met singles en reguliere albumtracks dus. En ook niet beginnen aan verschillende versies van nummers dan. Dus bijv. Maybe I'm Amazed is gewoon Maybe I'm Amazed en niet in 4 verschillende (live-)uitvoeringen van het nummer of zo.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      maandag 11 december 2006 @ 00:11:57 #119
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44317150
    quote:
    Op zondag 10 december 2006 19:19 schreef Jane het volgende:

    Overigens lijkt mij een apart McCartney toernooi enz. leuker, omdat je anders weer dat stomme Lennon vs. McCartney gedoe krijgt. Daar word ik af en toe zo moe van...
    Ik geloof dat de poll op deze pagina al een beetje de traditionele Lennon-McCartney contest aan het worden is
    pi_44317550
    Lennon gestemd, maar zal mij niet echt uitmaken wat het nou wordt.
    pi_44324882
    quote:
    Op maandag 11 december 2006 00:26 schreef Luutgaert het volgende:
    Lennon gestemd, maar zal mij niet echt uitmaken wat het nou wordt.
    En welke van de twee het ook wordt, de volgende keer is gewoon de andere aan de beurt lijkt mij
    pi_44337747
    Beatles gestemd

    tevens late tvp
      maandag 11 december 2006 @ 21:05:25 #123
    145158 Nonnel
    Voor de liefhebber
    pi_44338575
    quote:
    Op zondag 10 december 2006 21:22 schreef Nonnel het volgende:
    Gewoon een Beatles toernooi lijkt me (weer) leuk, maar aan de andere kant een Lennon toernooi... Ik slaap er nog een nachtje over
    En het is geworden... Beatles
    Signatuur enzo.
    pi_44339584
    quote:
    Op zondag 10 december 2006 21:38 schreef Zanderrr het volgende:

    [..]

    Heeft 'ie ook niet ooit eens plaat uitgebracht die 'Best of the Beatles' heette?
    Ja
    quote:
    Finally, they released an album on Cameo Records titled Best Of The Beatles (a dubious play on Peter's name, leading to disappointment for record buyers who expected a Beatles compilation), but disbanded not long after.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Pete_Best
    Bleuh.
    pi_44340367
    Lennon gestemd..

    En dat terwijl ik toch fervent Macca-aanhanger ben. Maar sinds ik die laatste DVD van 'm heb bekeken (vol misselijkmakend Amerikaans politiek-correct gebazel), heb ik m'n buik even vol van Paul, en smacht des te meer naar de rebelse klanken van John

    [ Bericht 2% gewijzigd door webfreak op 11-12-2006 22:34:39 ]
      dinsdag 12 december 2006 @ 20:14:40 #126
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44368353
    quote:
    Op maandag 11 december 2006 22:12 schreef webfreak het volgende:
    Lennon gestemd..

    En dat terwijl ik toch fervent Macca-aanhanger ben. Maar sinds ik die laatste DVD van 'm heb bekeken (vol misselijkmakend Amerikaans politiek-correct gebazel), heb ik m'n buik even vol van Paul, en smacht des te meer naar de rebelse klanken van John
    Had je gezien je usericon niet beter op dhr. Harrison kunnen stemmen?
    pi_44368431
    Beatles

    [ Bericht 66% gewijzigd door DrDentz op 12-12-2006 20:43:55 ]
    standaarddrinker
      dinsdag 12 december 2006 @ 20:41:12 #128
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44369620
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 20:16 schreef DrDentz het volgende:
    Hij doet het niet laat maar
    ik wil een Beatles btw
    Klik je wel op één van de links boven het plaatje, en niet op het plaatje zelf?
    pi_44369737
    Zo achterlijk ben ik nou ook weer niet Ik weet de oorzaak al hoor vandaar laat maar
    standaarddrinker
      dinsdag 12 december 2006 @ 21:08:44 #130
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44370744
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 20:43 schreef DrDentz het volgende:
    Zo achterlijk ben ik nou ook weer niet Ik weet de oorzaak al hoor vandaar laat maar
    Zo achterlijk was ik zelf wel voor 1 seconde, vandaar
    pi_44370777
    En stug op het plaatje blijven klikken natuurlijk
    standaarddrinker
      dinsdag 12 december 2006 @ 21:14:00 #132
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44370987
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 21:09 schreef DrDentz het volgende:
    En stug op het plaatje blijven klikken natuurlijk
    Zo graag wilde ik stemmen ja!

    Ok, ontopic maar weer
      Moderator dinsdag 12 december 2006 @ 21:47:38 #133
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_44372530
    Ik zou het jammer vinden als er een Lennon danwel Macca tournament wordt gehouden aangezien ik niet bekend genoeg ben met hun solo werk
    30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
    pi_44372704
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 21:47 schreef MaJo het volgende:
    Ik zou het jammer vinden als er een Lennon danwel Macca tournament wordt gehouden aangezien ik niet bekend genoeg ben met hun solo werk
    voor mij geldt hetzelfde

    morgen even kaartje halen voor The Bootleg Beatles, even een paar nummers geluisterd op hun website en klinkt erg goed
    pi_44374328
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 21:47 schreef MaJo het volgende:
    Ik zou het jammer vinden als er een Lennon danwel Macca tournament wordt gehouden aangezien ik niet bekend genoeg ben met hun solo werk
    Met een groot deel van het solo werk van Lennon ben ik ook niet bekend, wordt toch eens tijd dat ik me daar in ga verdiepen.
    pi_44374400
    Je krijgt dan wel meteen een hoop Yoko voor je kiezen
    standaarddrinker
    pi_44375422
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 22:32 schreef DrDentz het volgende:
    Je krijgt dan wel meteen een hoop Yoko voor je kiezen
    Onzin, alleen op 'Some Time In New York City' staan samenwerkingen met Yoko.
    Op 'Double Fantasy' en het posthume 'Milk and Honey' is het afwisselend een track van Yoko of John.
    Die kun je dus gewoon overslaan.
    Het is echt zonde als je het solo-werk van John niet (goed) kent.
    Albums als 'Mind Games' en 'Walls & Bridges' zijn gewoon klassiekers.
    pi_44376496
    ik reken de Unfinished Music albums en Wedding Album er ook bij he. Ik vind vooral het Imagine album en de nummers van hemzelf op Double Fantasy het best. Maar zoals je zelf al aan aangeeft, dan moet je dus gaan zitten skippen. En dat mag je toch gerust "een hoop Yoko voor je kiezen" noemen.
    standaarddrinker
      dinsdag 12 december 2006 @ 23:24:24 #139
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_44376533
    Verrassend wat bij Lennon op nummer 1 komt te staan. Gelukkig hebben we de rest nog. Ik ben voor iig.
    Zyggie.
    pi_44385108
    Gisteravond even Love gehoord...wat een fantastische CD!

    En erg psychedelisch allemaal

    Vanavond nog maar eens extra goed luisteren!
    You cannot discover new oceans unless
    you have the courage to lose sight of
    the shore
      woensdag 13 december 2006 @ 12:52:20 #141
    119165 satecl
    Dorpsidioot.
    pi_44388649
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 21:51 schreef ruud_fr het volgende:

    [..]

    voor mij geldt hetzelfde

    morgen even kaartje halen voor The Bootleg Beatles, even een paar nummers geluisterd op hun website en klinkt erg goed
    Ik ga inderdaad ook heen Klinkt heen goed: Luister Maar
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
    pi_44391499
    It's my party and I'll cry if I want to.
    pi_44391710
    quote:
      woensdag 13 december 2006 @ 15:42:20 #145
    119165 satecl
    Dorpsidioot.
    pi_44394292
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
      woensdag 13 december 2006 @ 17:35:39 #146
    145158 Nonnel
    Voor de liefhebber
    pi_44398478
    quote:
    Signatuur enzo.
      woensdag 13 december 2006 @ 18:15:08 #147
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_44399690
    Het hoeft ook niet altijd een tournooi te zijn. Je kan ook een top 50/100 kunnen houden en later een Lennon/Macca tournooi.
    pi_44409718
    Ik heb op McCartney gestemd. Hij is de enige van wie ik de solocarriere aardig ken (de jaren tachtig tot en met midden negentig zijn echter een zwart gat voor mij).

    De solo escapades van de anderen hebben me (vreemd genoeg eigenlijk) nooit zo geboeid... Enige uitzondering en topper wat dat betreft is Lennon's Plastic Ono Band: een werkelijk hartverscheurend meesterwerk dat hij nooit meer overtroffen heeft (nee, ook niet met Imagine. Vind ik dan, natuurlijk.) Double Fantasy was ook wel okay, maar dat komt denk ik ook doordat ik 'm kreeg op 5 december 1980... Ik heb die na 8 december werkelijk grijsgedraaid (hetgeen aardig lastig was met het steeds maar weer skippen van de Ono-nummers)...

    In ieder geval: McCartney heeft wel een oeuvre waar menig top 10 van gemaakt kan worden. Toch wel grote klasse hoe hij in de jaren zeventig een succesvolle solo/Wings-carriere opbouwde. Dat was heus geen makkie: hoeveel artiesten zijn populair geworden/gebleven na een succesvolle bandperiode...? Vergeet ook niet dat hij in die tijd veel fans had die The Beatles nauwelijks kenden! In de jaren zeventig waren de Beatles niet zo populair en, vreemd genoeg, bekend als nu, heb ik het idee. Toen was het vaak nog 'Beatles of Rolling Stones?', een vraag die in de loop van de tijd totaal irrelevant is geworden. Toen ik Beatles-fan werd, zo rond 1976, werd ik daar nogal vreemd voor aangekeken: tegenwoordig snapt iedereen wel dat The Beatles te gek zijn.

    O ja, Harrison's 33 /13 vond ik ook super! Maar dat komt denk ik ook omdat dat een van de eerste albums van een ex-Beatle was dat uitkwam nadat ik fanatiek fan was geworden. Alhoewel, ik vind dat sowieso een leuk en sterk album dat erg ondergewaardeerd wordt... Lennon's Double Fantasy vond ik trouwens ook interessant omdat dat het eerste solo-album van hem was sinds 1975: het heeft dus 4 jaar geduurd voordat er in mijn Beatles-tijdperk iets uit kwam van hem! Dat was bijzonder! Ik weet trouwens nog hoe gigantisch lang ik het vond... 5 jaar geen album...! Tjonge! Dat was echt een comeback! Tegenwoordig is een 'pauze' van 5 jaar nog geeneens een pauze meer maar haast normaal...
    pi_44430690
    In het vorige topic (deel 13) werd dit gepost, met daarin een gaaf plaatje van George Harrrison. Het siert nu een week of wat mijn achtergrond op de computer, maar ik heb nog via geen enkele manier een soortgelijke 'getekend' plaatje van een van de andere Beatles kunnen vinden. Iemand die die 3 plaatjes misschien wel in 't bezit heeft of weet waar ik het kan vinden? George begint me namelijk een beetje te vervelen.
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 13:17 schreef satecl het volgende:
    [afbeelding]
    R.I.P George
      donderdag 14 december 2006 @ 22:15:00 #150
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44440331
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 17:18 schreef Maravilla het volgende:
    In het vorige topic (deel 13) werd dit gepost, met daarin een gaaf plaatje van George Harrrison. Het siert nu een week of wat mijn achtergrond op de computer, maar ik heb nog via geen enkele manier een soortgelijke 'getekend' plaatje van een van de andere Beatles kunnen vinden. Iemand die die 3 plaatjes misschien wel in 't bezit heeft of weet waar ik het kan vinden? George begint me namelijk een beetje te vervelen.
    [..]
    Google'en naar de auteur brengt me naar een website over Beatles-gitaren, maar helaas niet tot meer plaatjes. Overigens een erg mooie tekening van Harrison

    Misschien kan je die Nick (als het dezelfde is) mailen?
    pi_44444168
    Morgen interview met McCartney in TROS TV show.
    Keeping an eye on the world going by my window.
    pi_44447086
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 22:15 schreef TNA het volgende:

    [..]

    Google'en naar de auteur brengt me naar een website over Beatles-gitaren, maar helaas niet tot meer plaatjes. Overigens een erg mooie tekening van Harrison

    Misschien kan je die Nick (als het dezelfde is) mailen?
    Inderdaad, daar was ik ook al op uitgekomen. Ik probeer de mail eens, tnx.
      vrijdag 15 december 2006 @ 12:01:29 #153
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_44452259
    Die tekeningen moet je gewoon zelf maken met Photoshop. Op die manier is George ook gemaakt door een fan. heel internet staat vol met tutorials van deze "vector art".
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
    pi_44453691
    quote:
    Geweldig!
    You think that everything's alright
    I think you might be wrong
      vrijdag 15 december 2006 @ 13:54:42 #155
    119165 satecl
    Dorpsidioot.
    pi_44456083
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 17:18 schreef Maravilla het volgende:
    In het vorige topic (deel 13) werd dit gepost, met daarin een gaaf plaatje van George Harrrison. Het siert nu een week of wat mijn achtergrond op de computer, maar ik heb nog via geen enkele manier een soortgelijke 'getekend' plaatje van een van de andere Beatles kunnen vinden. Iemand die die 3 plaatjes misschien wel in 't bezit heeft of weet waar ik het kan vinden? George begint me namelijk een beetje te vervelen.
    [..]
    Ja ik had dat plaatje gewoon via Google/Afbeeldingen gevonden... ik was ook al op zoek naar de andere 3... deze is in ieder geval heel mooi
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
      vrijdag 15 december 2006 @ 19:10:39 #157
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_44465284
    wordt dat nummer opnieuw uitgebracht op single ofzo? het is net het ene nummer wat ik altijd skip
    pi_44469161
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 19:10 schreef Elusive het volgende:
    wordt dat nummer opnieuw uitgebracht op single ofzo? het is net het ene nummer wat ik altijd skip
    Mijn probleem met deze versie is dat ik Tommorrow never knows veel beter vind dan Within You Without You.
    Ik baal er van als na de intro van Tommorow ineens Within You erin gemixt wordt.
    pi_44471353
    "Volgend jaar gaan we op tournee", aldus Paul McCartney in het interview bij de Tros TV Show.
      vrijdag 15 december 2006 @ 22:55:32 #160
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_44471380
    * Elusive al voor het postkantoor gaat liggen
      vrijdag 15 december 2006 @ 22:58:56 #161
    49096 cosmick
    Les Yeux Orange
    pi_44471480
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 22:54 schreef mindgames het volgende:
    "Volgend jaar gaan we op tournee", aldus Paul McCartney in het interview bij de Tros TV Show.
    Lijkt me geweldig
    pi_44472205
    Zou mooi zijn, kan ik weer een artiest van mijn "die-wil-ik-ooit-nog-eens-zien"-lijstje schrappen ;w
    quote:
    Queen
    Valensia
    Peter Gabriel
    Genesis komende zomer
    Brian Wilson
    Paul McCartney
    Kate Bush
    Sparks
    Bleuh.
    pi_44472940
    Paul
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 23:22 schreef PimD het volgende:
    Zou mooi zijn, kan ik weer een artiest van mijn "die-wil-ik-ooit-nog-eens-zien"-lijstje schrappen ;w
    [..]
    heb ook zo'n lijstje

    off-topic: wat vond je van Brian Wilson?
    pi_44473291
    Geniaal he, ik baal nog steeds dat ik toen in 2004 maar 1x ben gegaan
    Bleuh.
    pi_44473905
    vond er op Roskilde vorig jaar weinig aan, liet eigenlijk alles op z'n band aan komen en zat een beetje stil achter z'n toetsen
    pi_44474090
    Tsja, je moet wel een beetje de geschiedenis van de man kennen... Als je niks van z'n achtergrond weet komt ie inderdaad over als een contactgestoorde bejaarde vent. Maar goed on-topic
    Bleuh.
      zaterdag 16 december 2006 @ 01:37:36 #167
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_44475156
    Brian wilson is geniaal. Ik zag hem in Den Haag met z'n Smile-Tour.
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
      zaterdag 16 december 2006 @ 08:37:53 #168
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_44478025
    De live-DVD van SMiLE is heel mooi gedaan.
    Maargoed, hij zingt wel overal de laagste stem. De arme man is er fysiek gewoon hard op achteruit gegaan. Hij is 64 (net als Macca), maar je zou 'm zo 20 jaar ouder schatten.

    Toch respect dat de man het nog steeds voor elkaar krijgt. Al is dat vooral wegens de heropname van SMiLE. Want z'n soloplaten zijn weinig verkwikkend.
    pi_44479656
    Het optreden van Brian Wilson tijdens Live 8 vond ik echt beschamend. Volgensmij had hij nauwelijks door wat hij deed en wat er om hem heen gebeurde. Best wel jammer dat zo'n geniaal artiest zo is afgegleden
      zaterdag 16 december 2006 @ 13:48:42 #171
    119165 satecl
    Dorpsidioot.
    pi_44481000
    Volgend jaar zeker naar Paul Mccartney
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
    pi_44481345
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 21:32 schreef Kolkus het volgende:

    [..]

    Mijn probleem met deze versie is dat ik Tommorrow never knows veel beter vind dan Within You Without You.
    Ik baal er van als na de intro van Tommorow ineens Within You erin gemixt wordt.
    Ik vind juist Within You Without You een geweldig, geniaal nummer. George

    Maar als er al een single van Love wordt uitgebracht dan denk ik dat het While My Guitar Gently Weeps wordt, al denk ik eerder dat ze helemaal geen single uit gaan brengen. Het album is trouwens al bijna 2 miljoen keer over de toonbank gegaan
    pi_44481671
    Iemand gisteren dat Macca-interview gezien op de TV-show?

    .. Je hebt in elk geval niks gemist. Godsamme, wat een saai en nutteloos gesprek. Nou staat Macca sowieso niet bekend om zijn onthullende interviews, maar Reinout Oerlemans kan er écht geen zak van.
    Vragen als "Mis je the Beatles wel eens?" of "Is het nog steeds leuk om op te treden?" kunnen écht niet meer Reinout
      zaterdag 16 december 2006 @ 18:54:13 #174
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44488120
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 14:16 schreef webfreak het volgende:
    Iemand gisteren dat Macca-interview gezien op de TV-show?

    .. Je hebt in elk geval niks gemist. Godsamme, wat een saai en nutteloos gesprek. Nou staat Macca sowieso niet bekend om zijn onthullende interviews, maar Reinout Oerlemans kan er écht geen zak van.
    Vragen als "Mis je the Beatles wel eens?" of "Is het nog steeds leuk om op te treden?" kunnen écht niet meer Reinout
    Ik vond het ook een waardeloos interview. Volgens mij was Oerlemans dusdanig onder de indruk van "zó'n grote ster in de TV Show!" dat goede vragen stellen onmogelijk was. En vooral dat gegiechel nadat je hoorde "last question". "Oh, er valt toch zóveel te vragen!".

    Maar goed, wel fijn te horen dat hij weer gaat touren, en wellicht komt hij in Nederland, of in de buurt

    Ik vond 'm er trouwens niet al te best uit zien, die scheiding heeft duidelijk veel impact op 'm
    pi_44488228
    De TV-Show is ook niet het platform voor boeiende vragen, en ik zie nog liever Reinout dan Ivo Niehe
    standaarddrinker
    pi_44555735
    Reinout kan er niks van en de tijd was ook veel te kort. Paul begint nu toch echt wel z'n leeftijd te tonen, om het zo maar even te zeggen: de scheiding zal daar inderdaad niet bij geholpen hebben...

    Is wel apart, trouwens: ik heb vanavond wat dingen van de Love-site bekeken en het viel me bij de video-interviews op dat Ringo nu de jongste lijkt te zijn: die man lijkt de laatste decennia nauwelijks veranderd! Op zich wel apart omdat hij juist degene was die als kind lang ziek op bed heeft gelegen... Zo zie je maar weer: het kan verkeren...
    pi_44556387
    quote:
    Op maandag 18 december 2006 22:57 schreef hello_goodbye het volgende:
    Reinout kan er niks van en de tijd was ook veel te kort. Paul begint nu toch echt wel z'n leeftijd te tonen, om het zo maar even te zeggen: de scheiding zal daar inderdaad niet bij geholpen hebben...

    Is wel apart, trouwens: ik heb vanavond wat dingen van de Love-site bekeken en het viel me bij de video-interviews op dat Ringo nu de jongste lijkt te zijn: die man lijkt de laatste decennia nauwelijks veranderd! Op zich wel apart omdat hij juist degene was die als kind lang ziek op bed heeft gelegen... Zo zie je maar weer: het kan verkeren...
    Kijk ook eens naar de video's op Ringo zijn site, erg leuk
      maandag 18 december 2006 @ 23:30:28 #178
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_44556870
    quote:
    Op maandag 18 december 2006 23:15 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    Kijk ook eens naar de video's op Ringo zijn site, erg leuk
    Klopt Ja Om in een deuk te liggen.
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
    pi_44582839
    Zal vast maar ze werken niet bij mij... Heb je een of andere speciale codec nodig of zo...?
      dinsdag 19 december 2006 @ 22:10:42 #180
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_44583193
    quote:
    Op dinsdag 19 december 2006 22:00 schreef hello_goodbye het volgende:
    Zal vast maar ze werken niet bij mij... Heb je een of andere speciale codec nodig of zo...?
    Apple Quicktime.
    Het duurt trouwens wel even voordat het filmpje begint.
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
    pi_44607167
    tvp
    pi_44607255
    Toch nog even gestemd op het toernooi: Ringo Starr natuurlijk. De enige echte Beatle.
      vrijdag 22 december 2006 @ 19:25:06 #183
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_44665140
    http://www.youtube.com/watch?v=9Fzw0M7Km0Y
    wat een geweldige cover is het toch,
    Oasis + Kelly van stereophonics - I'n only sleeping
    is daar ook een kwaliteits mp3/avi van?
      vrijdag 22 december 2006 @ 22:07:39 #184
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_44669164
    Die zal er best zijn ergens. Ik weet zeker dat jij die gaat vinden, buiten het forum om.
      vrijdag 22 december 2006 @ 22:33:42 #185
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_44669932
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 22:07 schreef nipeng het volgende:
    Die zal er best zijn ergens. Ik weet zeker dat jij die gaat vinden, buiten het forum om.
    pi_44679738
    Helaas staan de Beatles dit keer niet in de top 20 van de top 2000, maar ze hebben nog steeds 55 noteringen:
    quote:
    22 Hey Jude
    39 Yesterday
    58 Let it be
    76 A day in the life
    142 Blackbird
    185 Here comes the sun
    187 Strawberry fields forever
    191 While my guitar gently weeps
    203 Fool on the hill
    298 The long and winding road
    303 Norwegian wood
    321 Michelle
    327 Eleanor Rigby
    335 Sgt. Pepper's Lonely Hearts club band
    351 Get back
    417 Something
    438 Penny lane
    467 Help
    476 All you need is love
    522 She's leaving home
    584 In my life
    641 I am the walrus
    695 When I'm sixty four
    698 For no one
    748 Lucy in the sky with diamonds
    807 Here there and everywhere
    844 Lady Madonna
    890 A hard day's night
    991 And I love her
    1004 Across the universe
    1006 Girl
    1068 Back in the U.S.S.R.
    1069 We can work it out
    1076 I saw her standing there
    1142 Eight days a week
    1183 Hello goodbye
    1185 Yellow submarine
    1204 Can't buy me love
    1208 All my loving
    1271 If I fell
    1358 Twist and shout
    1369 She loves you
    1428 Baby's in black
    1479 Day tripper
    1529 Paperback writer
    1556 No reply
    1606 Love me do
    1622 I feel fine
    1649 Ob la di ob la da
    1678 The ballad of John and Yoko
    1719 Ticket to ride
    1726 Magical mystery tour
    1834 Rock and roll music
    1879 I should have known better
    1973 I want to hold your hand
    McCartney heeft er 7:
    quote:
    401 Mull of Kintyre
    421 Band on the run
    1118 We all stand together
    1398 Live and let die
    1875 My love
    1843 Maybe I'm amazed
    1952 Another day
    Lennon staat dit jaar gelijk met McCartney, hij heeft er ook 7:
    quote:
    15 Imagine
    486 Working class hero
    898 Woman
    933 Jealous guy
    1663 Happy X-mas (war is over)
    1679 Give peace a chance
    1704 Mother
    Harrison heeft er 4:
    quote:
    678 My sweet lord
    1595 Bangladesh
    1674 What is life
    1951 Got my mind set on you
    En Ringo staat er niet in
      zaterdag 23 december 2006 @ 19:10:37 #187
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44687983
    quote:
    Op zaterdag 23 december 2006 12:55 schreef MrBadGuy het volgende:
    Helaas staan de Beatles dit keer niet in de top 20 van de top 2000, maar ze hebben nog steeds 55 noteringen:
    [..]

    McCartney heeft er 7:
    [..]

    Lennon staat dit jaar gelijk met McCartney, hij heeft er ook 7:
    [..]

    Harrison heeft er 4:
    [..]

    En Ringo staat er niet in
    Tof lijstje. Ook binnen de 55 Beatlenummers gaan McCartney en Lennon op het eerste gezicht aardig gelijk op.
      zaterdag 23 december 2006 @ 19:49:58 #188
    119165 satecl
    Dorpsidioot.
    pi_44689053
    huh Staat Instant Karma van John Lennon er niet in... mijn lieveling..
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
    pi_44692267
    quote:
    Op zaterdag 23 december 2006 19:49 schreef satecl het volgende:
    huh Staat Instant Karma van John Lennon er niet in... mijn lieveling..
    Ik snap er sowieso niets van....
    Ticket To Ride op nummer 1719, maar Coldplay met Clocks op nummer 9...
    pi_44692301
    quote:
    Op zaterdag 23 december 2006 21:26 schreef mindgames het volgende:
    Ik snap er sowieso niets van....
    Ticket To Ride op nummer 1719, maar Coldplay met Clocks op nummer 9...
    Marco Borsato met Rood op fucking 17......I want to hold your hand op nummer 1973 .
    Enz..
    pi_44692303
    Coldplay heeft minder bekende nummers en dus minder spreiding van de stemmen
    standaarddrinker
    pi_44692336
    Haha Rood op 17. Ik verwerp de lijst nu ook
    standaarddrinker
    pi_44694113
    Rood op 17... Soms wordt ik bang van de smaak van de gemiddelde Nederlander... Beelden van een uitverkocht Frans Bauer concert zijn voor mij nachtmerries: al die mensen die je daar ziet hossen kan je gewoon op straat tegenkomen! Yikes, het idee alleen al...! Ik vind het gewoon ENG! Alsof iedereen gestoord is geworden behalve ik (en jullie hier natuurlijk... ).

    Rood is zo'n verschrikkelijk irritant akelig dom leeg van overal en nergens gejat niemendalletje... op 17, tjsa... Dag Top 2000...!

    De opmerking van DrDrentz is trouwens wel een goede: zo zijn stemmen voor The Beatles veel meer verspreid! Als je punten gaat geven voor enkele acts (dus alle nummers bij elkaar optellen), dan zal er een heel wat mooier beeld onstaan.
      zondag 24 december 2006 @ 03:11:25 #194
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_44699176
    Down in the jungle where the old black go
    We got some, we got some
    Down in the jungle where the old black go
    We got some, we got some
    Should Auld Acquaintance be forgot
    And never brought to mind?
    Should Auld Acquaintance be forgot
    For the sake of Auld Lang Syne?
    For the sake of Auld Lang Syne, my dear?
    For the sake of Auld Lang Syne?
    For the sake of Auld Lang Syne, my dear?
    For the sake of Auld Lang Syne?

    Happy Christmas iedereen!

    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
      zondag 24 december 2006 @ 12:50:51 #195
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44703527
    Misschien is het wel een idee om nummers van minder dan twee jaar oud niet op te nemen. Om hoog in een dergelijke lijst te staan lijkt het me wel zo prettig als een liedje wat geschiedenis heeft. Rood is dit jaar een enorme hit geweest en zal volgend jaar stevig zakken. Het nummer staat nu onterecht tussen grote klassiekers. Rood hoort thuis op een hoge plek in een lijstje met grote hits van dit jaar.

    Het verbaast me trouwens dat Blackbird zo hoog staat. Bekende nummers doen het over het algemeen beter dan onbekende nummers. Blackbird is toch nooit zo'n grote hit geweest? In ieder geval minder groot dan andere, lager staande Beatleliedjes uit de lijst.
    pi_44704234
    quote:
    Op zondag 24 december 2006 12:50 schreef TNA het volgende:
    Misschien is het wel een idee om nummers van minder dan twee jaar oud niet op te nemen. Om hoog in een dergelijke lijst te staan lijkt het me wel zo prettig als een liedje wat geschiedenis heeft. Rood is dit jaar een enorme hit geweest en zal volgend jaar stevig zakken. Het nummer staat nu onterecht tussen grote klassiekers. Rood hoort thuis op een hoge plek in een lijstje met grote hits van dit jaar.

    Het verbaast me trouwens dat Blackbird zo hoog staat. Bekende nummers doen het over het algemeen beter dan onbekende nummers. Blackbird is toch nooit zo'n grote hit geweest? In ieder geval minder groot dan andere, lager staande Beatleliedjes uit de lijst.
    Blackbird is nooit een hit geweest, het is namelijk nooit op single uitgebracht, net als A Day in the Life en vele andere Beatles nummers die toch in de top 2000 staan. Dat is dus ook zeer knap, niet op single uitgebracht maar toch erg bekend
    pi_44704381
    Ach, die Top2000 is ook niet serieus te nemen. Mensen vullen zo'n lijstje in 2 minuten in. Gewoon door de nummers aan te klikken die 't eerst in hun hoofd opkomen. En ja, dan komen ze al snel bij de nummers die er nog vers inzitten. Zoals Rood, en Clocks.
    Men begrijpt niet dat 't om 'de top allertijden' gaat, en dat je even de tijd moet nemen om na te denken over je favorieten.

    Komt nog es bij dat 't vooral Radio2-publiek is dat stemt. En dat die geen smaak hebben was reeds bekend, dacht ik
      Redactie Frontpage zondag 24 december 2006 @ 13:46:06 #198
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_44705264
    http://www.youtube.com/watch?v=wvf8uJx2EKY

    Een behoorlijk uniek interview met Lennon in de studio 1980.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      Moderator zondag 24 december 2006 @ 14:32:42 #199
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_44707269
    Macca naar Nederland? Daar moet ik bij zijn
    30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
      zondag 24 december 2006 @ 14:35:46 #200
    119165 satecl
    Dorpsidioot.
    pi_44707383
    Is er een band/artiest die meer dan 55 platen in de top2000 heeft?
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
      zondag 24 december 2006 @ 14:38:32 #201
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_44707496
    quote:
    Op zondag 24 december 2006 14:35 schreef satecl het volgende:
    Is er een band/artiest die meer dan 55 platen in de top2000 heeft?
    Nee.
    Zyggie.
      Redactie Frontpage zondag 24 december 2006 @ 17:34:13 #202
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_44712955
    quote:
    Op zondag 24 december 2006 14:32 schreef MaJo het volgende:
    Macca naar Nederland? Daar moet ik bij zijn
    Heeft ie helemaal niet gezegd. Tis maar afwachten. Bovendien lijkt ie meer met Amerika te hebben dus zal ie wel weer stranden
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_44713285
    Ik hoop eigenlijk dat 'ie Duitsland aandoet. Daar is de kans groter dat 'ie op een goed podium komt te staan.
    In Nederland is de kans groot dat ze 'm in de Arena boeken. En daar heeft niemand wat aan.
      zondag 24 december 2006 @ 17:54:11 #204
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_44713609
    denk eerder ahoy of een paar dagen HMH, ik hoop op de HMH
      zondag 24 december 2006 @ 18:01:23 #205
    119165 satecl
    Dorpsidioot.
    pi_44713824
    Of hij komt in Blokker..
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
    pi_44714178
    quote:
    Op zondag 24 december 2006 17:54 schreef Elusive het volgende:
    denk eerder ahoy of een paar dagen HMH, ik hoop op de HMH
    HMH is leuk als je vooraan staat. Anders is 't k*t. Het balkon is helemáál af te raden, kan ik je uit ervaring verzekeren. Verder is 't een gigantische opgave om in de HMH een biertje te krijgen binnen 30 minuten. En dan heb je ook nog es Heineken.. Nee, bedankt

    Maar ik ga niet vanuit dat Paul de bierhal aandoet.. Die is uiteindelijk toch veel te klein..
    Gelredome vorige keer was eigenlijk niets op aan te merken. Prima geluid (zeker voor een stadion).
    pi_44714964
    Rood in de top 20.
    Ach ja, Engelbert Humperdick's 'Please Release me' hield Penny Lane/ Strawberry Fields ooit ook van de eerste plaats in de engelse charts.
    Keeping an eye on the world going by my window.
    pi_44718270
    quote:
    Op zondag 24 december 2006 13:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
    http://www.youtube.com/watch?v=wvf8uJx2EKY

    Een behoorlijk uniek interview met Lennon in de studio 1980.
    Dan heb je ook nog nog de opnames van de Double Fantasy-sessies waarin hij bijna alle nummers op camera speelt. Dagenlang is er een cameraploeg aanwezig geweest in de studio.

    Toch zonde dat die tapes op dit moment volledig spoorloos zijn.
    pi_44722974
    Tvp.
    How you play the cards you are dealt is all that matters.
      donderdag 28 december 2006 @ 13:35:18 #210
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44791208
    Vandaag op de voorpagina van de Volkskrant een kwartpaginagrote afbeelding van Beatlespostzegels
    pi_44791636
    welke albums staan/komen er op de zegels?
    worden alleen uitgegeven in Engeland toch?
    pi_44793516
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 13:51 schreef ruud_fr het volgende:
    welke albums staan/komen er op de zegels?
    worden alleen uitgegeven in Engeland toch?
    With The Beatles, Help!, Revolver, Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band, Abbey Road en Let it Be.
    pi_44793762
    Ik dacht dat alleen dode mensen en leden van het koningshuis op de Britse postzegels mochten. Maar klinkt wel leuk dit
    pi_44796227
    Love is trouwens al zo'n 2,5 miljoen keer verkocht

    Hopelijk beginnen ze dan nu eens met het remasteren van de gehele catalogus
    pi_44800325
    Gaaf. Hoor net dat mijn moeder de postzegels heeft 'besteld'. Een vriend van een kennis woont in Engeland. Ben benieuwd

    Als Macca gaat toeren, dan hoop ik toch op een concert in Duitsland. Nederland zal hij wel niet aan doen denk ik, maar je weet maar nooit .

    Vind het niet gek trouwens dat Love al zo vaak is verkocht. Geweldige muziek. Zo zie je dat je na 36 jaar toch nog creatief kan zijn met de Beatles. Knap werkje!
    pi_44802153
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 14:45 schreef MrBadGuy het volgende:
    Ik dacht dat alleen dode mensen en leden van het koningshuis op de Britse postzegels mochten. Maar klinkt wel leuk dit
    albumhoezen zijn ook dode objecten
    pi_44804714
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 19:23 schreef ruud_fr het volgende:

    [..]

    albumhoezen zijn ook dode objecten
    Een postzegel ook, maar ik weet dat een tijdje terug er nog een kleine rel was met een postzegel met Freddie Mercury van Queen er op, omdat op de achtergrond drummer Roger Taylor te zien was. Die mocht er eigenlijk niet op, omdat die nog leeft. Maar misschien hebben ze die regel nu veranderd
      donderdag 28 december 2006 @ 21:37:55 #218
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_44806972
    Hmm ik moet dat Love album dan toch maar eens gaan luisteren. Ik heb nog helemaal geen album enkel van de Beatles.
    pi_44806992
    ik vind Love maar niets
    pi_44807309
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 21:38 schreef ruud_fr het volgende:
    ik vind Love maar niets
    Ik vind het zeer goed gemaakt en de DTS mix klinkt eenvoudigweg geweldig
    pi_44812437
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 21:37 schreef nipeng het volgende:
    Hmm ik moet dat Love album dan toch maar eens gaan luisteren. Ik heb nog helemaal geen album enkel van de Beatles.
    Lijkt me een uitstekend start-album, dus een goeie keuze.
      vrijdag 29 december 2006 @ 00:02:59 #222
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_44812609
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 23:56 schreef Kolkus het volgende:

    [..]

    Lijkt me een uitstekend start-album, dus een goeie keuze.
    Ik zou toch eerder een gewoon album aanraden.
    Zyggie.
    pi_44814216
    Nou, eerder Red en Blue
    standaarddrinker
    pi_44814538
    Revolver lijkt me nog steeds de beste om mee te beginnen. Die heeft een beetje van alle perioden bij elkaar. Ideale introductie dus.
    pi_44817870
    quote:
    Op donderdag 28 december 2006 21:46 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    Ik vind het zeer goed gemaakt en de DTS mix klinkt eenvoudigweg geweldig
    het geluid is prima, alleen de manier waarop samples van verschillende nummers in een andere nummers verwerkt zijn vind ik niets
    pi_44821200
    quote:
    Op vrijdag 29 december 2006 09:25 schreef ruud_fr het volgende:

    [..]

    het geluid is prima, alleen de manier waarop samples van verschillende nummers in een andere nummers verwerkt zijn vind ik niets
    Vond ik de eerste keer toen ik het hoorde ook niet, maar na een paar keer begon het steeds meer te wennen en heeft het toch wel iets
      vrijdag 29 december 2006 @ 13:54:10 #227
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44824304
    quote:
    Op vrijdag 29 december 2006 12:13 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    Vond ik de eerste keer toen ik het hoorde ook niet, maar na een paar keer begon het steeds meer te wennen en heeft het toch wel iets
    Ik vond het de eerste keer wel een uitdaging om alle losjes stukjes aan het juiste nummer te koppelen
    pi_44825134
    quote:
    Op vrijdag 29 december 2006 13:54 schreef TNA het volgende:

    [..]

    Ik vond het de eerste keer wel een uitdaging om alle losjes stukjes aan het juiste nummer te koppelen
    Dat wel idd
    pi_44841683
    Wow! Mooie postzegels!

    Wat Love betreft: ik vond het de eerste keer helemaal niets: al dat geknip en geplak (vooral dat 'Stars on 45-nummer', yikes...). Maar ik heb 'm toch nog een paar keer beluisterd en er zitten wel aardige dingen tussen. Het begin van Get Back bijvoorbeeld (met o.a. de drums van The End en de climax uit A Day In The Life) is best okay. Ook Within You Without You vind ik nu dan toch wel te pruimen met de heerlijkste drum ever van Tomorrow Never Knows. En While My Guitar is ook mooi. Het is wel leuk dat ze ook materiaal van niet officieel gebruikte takes hebben verwerkt. Maar het is vooral 'leuk': het spelletje 'herken-dit-stukje' is grappig. Toch laat het je met een ander oor naar alles luisteren en dat is ook wel eens goed, helemaal als je de muziek al 30 jaar van A tot Z kent. Al met al toch wel een geslaagd project, moet ik erkennen.
    pi_44853541
    Ik heb geen zin om al die topics daar te lezen dus misschien is het al genoemd, maar op Youtube staan alle afleveringen van de tekenfilm van de groep. Die is eigenlijk wel redelijk grappig maar ook wel wat suf. Vooral Rngo wordt als een sukkel neergezet:

    http://youtube.com/watch?v=Wsano_Rjc4w

    Wow, you can sure kiss huhuh
    Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
    http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
    pi_44870836
    Die serie heeft eigenlijk HEEL weinig te maken met The Beales... Ik heb me er nooit voor geinteresseerd en dat zal zo blijven ook...
    pi_44873334
    Behoorlijk fout ja
    Dan heb ik nog liever de Yellow Submarine tekenfilm (die overigens even weinig met The Beatles te maken heeft.. Ze spraken niet eens zelf de stemmen in!)
    pi_44874704
    Zelf vind ik de cartoons wel geinig qua stijl enzo ook mooier dan Submarine, maar dat is smaak. Ik heb er wat over gelezen en de korte cartoons sloegen enorm aan. Er waren wel vier mensen die de cartoons vreselijk vonden....
    Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
    http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
      zondag 31 december 2006 @ 06:42:52 #235
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_44882314
    Straks John Lennon op nederland 1 :
    quote:
    Vrije Geluiden: John Lennon - Gimme some truth
    Zondag 31 december 2006
    10:30 - 11:30
    Genre: Muziek
    Omroep: VPRO
    Documentaire over het totstandkomen van John Lennons solo-album Imagine uit 1971. Het geheel is gefilmd met een 16 mm camera tijdens de opnames van het album Imagine, dat in Amerika en Engeland de eerste plaats veroverde en welke nu geldt als een klassieker. Een film die laat zien hoe sterk de band was tussen John Lennon en Yoko Ono en dat ze elkaar wisten te inspireren zowel in de studio als in hun privéleven. Mooi tijdsbeeld. Voorts veel prachtige momenten in de opnamestudio, waar op liefde- en begripvolle wijze werd gewerkt aan het album Imagine. Herhaling van 18-9-2005.
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
    pi_44882813
    quote:
    Op zondag 31 december 2006 06:42 schreef fripper het volgende:
    Hey, leuk om weer eens te zien.
    Keeping an eye on the world going by my window.
    pi_44882881
    Is dat die docu waarin John de muzikanten zit af te zeiken omdat ze iets niet goed doen om vervolgens zelf de plank volledig mis te slaan?
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      zondag 31 december 2006 @ 10:21:17 #238
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_44883000
    Weet ik eigenlijk niet meer. Staat me nog wel een stukje bij van een wat verdwaasje fan die aan de keukentafel wordt uitgenodigd voor een boterhammetje ...
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
    pi_44883966
    Voor diegenen die Terry Ott's Beatleblog niet lezen, hierbij zijn verlangens voor 2007è
    1/ UK catalogue remastered yesterday, in 24 bit
    2/ At least part of the above in 5.1
    3/ Special editions of Sgt. P and White in stereo, mono, and 5.1
    4/ The rest of the US Beatle Albums
    5/ Hollywood Bowl
    6/ Let it Be/Rot on DVD
    7/ Help/Ouch! remastered in 5.1 on DVD
    8/ Beatletoons remastered and released
    9/ A George Harrison rarities/outtakes, alts, box set
    10/ A Ringo Starr as above, same
    11/ Another John Lennon Anthology
    12/ A proper Dirk McQuickly box set
    13/ A collection of Beatle promo films
    14/ A Hard Day's Night/Rut, US edition
    15/ Some rhyme or reason as to how the bloody 'ell all of the above may/ or may not, happen
    (http://terryott.blogspot.com/)
    pi_44884242
    quote:
    Op zondag 31 december 2006 10:21 schreef fripper het volgende:
    Weet ik eigenlijk niet meer. Staat me nog wel een stukje bij van een wat verdwaasje fan die aan de keukentafel wordt uitgenodigd voor een boterhammetje ...
    Onze momenten zaten er allebei in

    Leuke documentaire.
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
    pi_44885879
    quote:
    Op zaterdag 30 december 2006 22:50 schreef webfreak het volgende:
    Behoorlijk fout ja
    Dan heb ik nog liever de Yellow Submarine tekenfilm (die overigens even weinig met The Beatles te maken heeft.. Ze spraken niet eens zelf de stemmen in!)
    Maar die vonden ze wel goed
    pi_44894009
    quote:
    Op zondag 31 december 2006 12:30 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    Maar die vonden ze wel goed
    Inderdaad. En ze hebben er ook speciaal wat nummers voor aangeleverd. En ze komen ook nog eens opdraven aan het eind. Dus ze hadden er echt wel ietsje meer mee van doen dan met die Amerikaande serie.
    Toch heb ik 'm niet op dvd... Ik zag 'm afgelopen week nog liggen, maar hij was 25 euro en dat vond ik te veel. Als ik 'm ooit nog ergens zie liggen voor onder de 10 euro dan koop ik 'm wel, gewoon leuk om te hebben. Ik heb 'm trouwens wel als Divx maar die heb ik nog geeneens bekeken... MMT heb ik trouwens ook niet op dvd: de ep/lp/cd vind ik heerlijk, maar de 'film' is bagger imho.
      dinsdag 2 januari 2007 @ 16:15:01 #243
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_44943936
    Ik heb zojuist een uitzending van t radioprogramma Walhalla op casette gevonden over de Paul Is Dead rumour, ik zal kijken of ik m een dezer dagen op internet kan zetten
      dinsdag 2 januari 2007 @ 17:37:37 #244
    119165 satecl
    Dorpsidioot.
    pi_44946350
    Ik heb hem ook op me conmputer, en ik heb ook de DOCU op me computer... misschien zal ik die binnenkort wel even op YouTube zetten..
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
      dinsdag 2 januari 2007 @ 18:02:52 #245
    31303 Frozen
    Nothing in particular
    pi_44947040
    Is iemand bekend met het boek dat Bob Spitz heeft geschreven over The Beatles?
    Er staat een artikel over in de vpro gids, waarin ze het hebben over een stoeptegel van 1100 bladzijdes...
    Ben erg benieuwd, maar wie kan zijn of haar licht erover laten schijnen?
    Nothing is real and nothing to get hung about
    pi_44947171
    1100 bladzijdes ?

    http://www.amazon.com/Beatles-Biography-Bob-Spitz/dp/0316803529
    quote:
    Edited down from a staggering 2,700 pages, The Beatles took eight years of research and writing. But with some 500 books chronicling their lives, loves, and legacy, one would think The Beatles’ story had been adequately told. Adequate isn’t authoritative, however, and most critics believe that Spitz, a former manager for Bruce Springsteen and author of Dylan: The Biography, has synthesized his subject masterfully. Though some would prefer hagiography (Charles Taylor of Newsday seems particularly aggrieved the biography doesn’t live up to the Beatles’ artistic standard—but what has?), the general consensus is that if it’s pop-culture history you desire, The Beatles tops the chart
    Bleuh.
      dinsdag 2 januari 2007 @ 18:11:03 #247
    31303 Frozen
    Nothing in particular
    pi_44947252
    Yup!

    Aldus de gis is het een boek dat zeer de moeite waard is, alles schijnt gecheckt en dubbelgecheckt te zijn. En daarnaast: op a.s. vrijdag, bbc 2 om 22.00 een docu over de beatlemania.
    Nothing is real and nothing to get hung about
    pi_44952135
    Wikipedia is te kort door de bocht. In 1962 braken The Beatles door bij het grote publiek, maar waren toen al een hele tijd actief. Lennon, McCartney en Harrison speelden zelfs al samen in 1957, in de voorloper van the Beatles, the Quarrymen. Vanaf begin jaren 60 werd al opgetreden in het buitenland en hadden al behoorlijk aanzien in kleine kringen.


    The Quarrymen, oorspronkelijke bezetting, net voordat McCartney en Harrison lid werden

    En wat later in 1957:






    De oorspronkelijke Quarrymen tegenwoordig, zonder Lennon.

    In April 1969 schemerde het einde van de groep door in een brief aan de advocaat van McCartney, maar in de tijd daarna verscheen nog materiaal. Let It Be kwam bijv. in 1970. Dat jaar wordt ook gezien als het echte einde. In feite was de groep in 1968 al uit elkaar, de Witte Dubbel was vooral een verzameling solo-werken. Toch kwam de groep nog een keer bij elkaar voor het studio-album Abbey Road en werd er op de ouderwetse manier gemusiceerd. Uiteindelijk was er een gelegenheidsoptreden op het dak van de Apple building in Londen, samen met Billy Preston. Dit concert werd voortijdig afgebroken door de politie na klachten van kantoren in de omgeving. Dat moment wordt gezien als het einde van de 'publieke' Beatles.

    In de jaren die volgden hebben de heren nog wel eens dingen samen opgenomen, maar nooit met vieren. De relatie Lennon-McCartney was op een gegeven moment erg slecht. McCartney zou zelfs een keer tevergeefs voor de deur bij Lennon hebben gestaan, toen ie met gitaar in de hand oude vetes wilde bijleggen. Toen Lennon in 1980 met een soort come back bezig was en echt 'volwassen' leek te zijn geworden leken de kansen te groeien dat het er toch nog eens van zou gaan komen, maar in december dat jaar stierf Lennon. Medio jaren 90 kwamen de overgebleven drie nog eens bij elkaar. Dat verhaal is bekend.

    Wat minder bekend is is dat George Martin, de producer van de Beatles, met recht de vijfde Beatle mag worden genoemd. Op diverse platen bespeelt hij toetsen en hij is verantwoordelijk geweest voor heel wat arrangementen en niet te vergeten de uiteindelijke bekende sound. Hij verzorgde met name muziek waar stukken klassieke muziek, strijkers of blazers in voorkwamen. Martin is evenzogoed een briljant musicus zonder wie de Beatles toch echt anders hadden geklonken.

    De algemeen bekende Beatles-bezetting van vier leden was naast zeer muzikaal ook vooral een weldoordacht commercieel format. Vanaf de eerste dag. De vroegere manager Epstein maar zeker ook Lennon waren hier bewust mee bezig. Ook op dat vlak waren deze mensen baanbrekend. Naast successen hier en daar zijn er ook dingen fout gegaan. Een eigen merchandize-lijn -tegenwoordig onderhand doodnormaal voor grote artiesten- flopte. Verder zorgde financieel mismanagement na de dood van Epstein ervoor dat rechten van muziek werden verkwanseld en sommige slimme jongens erg rijk werden. De afzonderlijke Beatles moesten later zelfs betalen voor eigen nummers die ze wilden vertolken. McCartney heeft z'n huidige fortuin voornamelijk verdiend na het opsplitsen van de groep.

    Meer info Quarrymen:
    http://beatlesnumber9.com

    Nog een tip, de Google Earth community heeft interessante placemarks voor Liverpool. Dan zie je waar het zich allemaal afspeelde.
      dinsdag 2 januari 2007 @ 21:03:41 #249
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44953011
    quote:
    Op dinsdag 2 januari 2007 18:02 schreef Frozen het volgende:
    Is iemand bekend met het boek dat Bob Spitz heeft geschreven over The Beatles?
    Er staat een artikel over in de vpro gids, waarin ze het hebben over een stoeptegel van 1100 bladzijdes...
    Ben erg benieuwd, maar wie kan zijn of haar licht erover laten schijnen?
    Heb zelf aardig wat recensies gelezen, die nogal uiteen lopen. De ene recensent zegt dat dhr. Spitz zo eindeloos uitwijdt dat je er niet doorheen komt, terwijl de andere recensent zegt dat het zo knap is hoe dhr. Spitz zoveel informatie tot een spannend leesboek weet te verwerken. Waarschijnlijk betekent dit samen dat je als Beatlefan positief overspoeld wordt met informatie, terwijl je als algemene muziekliefhebber het idee hebt dat je teveel leest. Kortom, als je in dit topic post, kopen dus

    De Engelse hardcover (25 à 30 euro) is trouwens veel goedkoper dan de Nederlandse hardcover (50 euro).
    pi_44953714
    Dat boek van Spitz schijnt op het eind nogal afgeraffeld te zijn. Het viel mij bij het doorbladeren ook al op dat de laatste jaren veel minder pagina's beslaan. Schijnbaar moest Spitz het boek op een bepaald moment toch echt afmaken... Maar ik heb 'm niet gelezen, dus tja... Mijn favo boek (wat biografie-achtige werken betreft) is toch wel Anthology: The Beatles zelf aan het woord: beter kan toch niet! Op de tweede plek komt het boek van Hunter Davies, maar dan wel de eerste uitgave. Ik heb 'm twee jaar geleden nog eens gelezen (de eerste keer was in de jaren zeventig): de lol is dat het verhaal stopt bij The White Album en er nog volop toekomst lijkt te zitten in The Beatles... Het is dan net alsof je even terug reist in de tijd: erg leuk!
    quote:
    Op dinsdag 2 januari 2007 20:36 schreef Keromane het volgende:
    Let It Be kwam bijv. in 1970. Dat jaar wordt ook gezien als het echte einde.
    Voor de volledigheid: Let it be was wel al opgenomen in het begin van 1969.
    quote:
    Toch kwam de groep nog een keer bij elkaar voor het studio-album Abbey Road en werd er op de ouderwetse manier gemusiceerd. Uiteindelijk was er een gelegenheidsoptreden op het dak van de Apple building in Londen, samen met Billy Preston.
    Deze twee feiten moeten dus omgekeerd worden: het rooftop concert was de afsluiting van het Let it be (of beter gezegd: het Get Back-) project,begin 1969. Ze hadden eigenlijk iets in de Himalaya (of daar ergens in de buurt) willen doen maar dat ging ze toch te ver. Abbey Road werd na de zomer van 1969 opgenomen en is dus de ECHTE laatste LP van The Beatles. Let it be is alleen later uitgebracht. Abbey Road was wel een echt groepsalbum (alhoewel zeker niet zoals de albums tot en met Pepper): hele stukken werden echt als vanouds met z'n vieren opgenomen en ingezongen (LiB was ook door de opzet ook wel een groepsalbum maar niet bepaald gemaakt in een positieve sfeer... Bj AB had iedereen, zelfs Lennon zo nu en dan, echt wel zin er in: de sfeer was in ieder geval goed te noemen: een toch wel mooie afsluiting dus). Alleen I me mine is (zonder Lennon) begin 1970 nog opgenomen omdat het in de film zat en dus ook op de LP moest komen. And that was it...
      dinsdag 2 januari 2007 @ 21:29:17 #251
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_44953929
    Er zijn al zo gigantisch veel boeken geschreven over de Beatles, ik vraag me af of die biografie van Spitz nou echt nog zoveel toevoegt. Evengoed is het vast wel leuk leesvoer.
    "You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
      dinsdag 2 januari 2007 @ 22:31:30 #252
    31303 Frozen
    Nothing in particular
    pi_44956444
    Bij Bol is íe voor 27 euro en heb nog een bon liggen, vroeg mij af of ik mij er een buil aan zou stoten.
    Ik heb (natuurlijk) de Anthology al in mijn kast staan, maar je kunt nooit genoeg Beatles hebben...
    Nothing is real and nothing to get hung about
    pi_44957220
    quote:
    Op dinsdag 2 januari 2007 21:23 schreef hello_goodbye het volgende:


    Deze twee feiten moeten dus omgekeerd worden:
    De sessies op het dak was het laatste van de 'publieke' Beatles, ze zouden niet meer samenkomen. Abbey Road was het laatste studioalbum. Onder de naam Beatles is tot in 1970 werk uitgebracht. Formeel werden de Beatles pas ontbonden in 1975.
    pi_44967451
    quote:
    Op dinsdag 2 januari 2007 21:23 schreef hello_goodbye het volgende:
    Ze hadden eigenlijk iets in de Himalaya (of daar ergens in de buurt) willen doen maar dat ging ze toch te ver.
    Everest was dacht ik de werktitel (naar het sigarettenmerk van engineer Geoff Emerick), het logische gevolg was dat ze een foto aan de Everest wouden
    pi_44986413
    O ja, dat was 'm: de Everest. Maar die ligt wel in de Himalaya, dus ik zat er niet echt naast.
    quote:
    Op dinsdag 2 januari 2007 22:47 schreef Keromane het volgende:

    [..]

    De sessies op het dak was het laatste van de 'publieke' Beatles, ze zouden niet meer samenkomen. Abbey Road was het laatste studioalbum. Onder de naam Beatles is tot in 1970 werk uitgebracht. Formeel werden de Beatles pas ontbonden in 1975.
    Hm, ze zouden nog wel samenkomen, maar niet live (dat ene concertje was trouwens het eerste 'concert' sinds de nazomer van 1966, dus het was een soort van nakomertje: de 'publieke' Beatles waren er in feite 2 1/2 jaar al niet meer). Het leek me gewoon handiger om je beknopte biografie in de juiste chronologische volgorde te zetten. In je eerdere post lijkt het alsof het rooftop concert plaatsvond NA Abbey Road.
    pi_45002411
    quote:
    Op zondag 31 december 2006 11:20 schreef warpozio het volgende:
    Voor diegenen die Terry Ott's Beatleblog niet lezen, hierbij zijn verlangens voor 2007è
    [Heel lijstje]
    Ik zou tevreden zijn als ze begonnen met het remasteren van de hele Beatles catalogus in stereo en DTS
    pi_45002733
    Toevallig gisteren een BBC docu over Love geluisterd. Oorspronkelijk zou Yesterday ook nieuwe strijkers bevatten, maar McCartney hoorde toch liever de oude versie... Daarnaast hadden George & Giles Martin voor de grap een reggae-versie van Hey Jude gemaakt Jammer dat zoiets gewaagds dan niet als bonustrack/download beschikbaar wordt gesteld.
    Bleuh.
      donderdag 4 januari 2007 @ 14:00:56 #258
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45004010
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 13:20 schreef PimD het volgende:
    Toevallig gisteren een BBC docu over Love geluisterd. Oorspronkelijk zou Yesterday ook nieuwe strijkers bevatten, maar McCartney hoorde toch liever de oude versie... Daarnaast hadden George & Giles Martin voor de grap een reggae-versie van Hey Jude gemaakt Jammer dat zoiets gewaagds dan niet als bonustrack/download beschikbaar wordt gesteld.
    pi_45004515
    Dit jaar is het 40 jaar geleden dat Sgt Pepper's uit kwam, 20 jaar geleden werd er een docu over gemaakt op de BBC:

    Deel 1
    Deel 2
    Deel 3
    Deel 4
    Deel 5
    Deel 6
    Deel 7
    Deel 8
    Deel 9
    Deel 10
    Deel 11
    pi_45005210
    Potver... Het is voor mij haast niet te geloven dat 1987 alweer 20 jaar geleden is... Ik word oud... 1987 klinkt als 'een paar jaar terug'. Maar nu is Pepper opeens 40 jaar oud i.p.v. 20...
    Tijd is een vreemd iets... Ik weet nog dat toen Lennon vermoord werd, dat dat voor mij gevoel een eeuwigheid was na het uiteengaan van The Beatles (ik werd fan in 1975). Maar dat was toen nog maar 10 jaar na dato en het is nu alweer 26 jaar geleden dat de moord plaatsvond...! In 1975 waren The Beatles voor mijn gevoel ook al eeuwen uit elkaar: dat was echt iets van vroeger. Maar 1975 is nu dus 32 jaar geleden... shit zeg... Niet te geloven. De tijd is tot je twintigste een heel ander iets dan daarna...! Okay, back on topic... Bedankt voor de Youtube-links!
      donderdag 4 januari 2007 @ 17:47:09 #261
    31303 Frozen
    Nothing in particular
    pi_45011652
    Hier staat de docu er in 1x op:

    http://video.google.nl/videoplay?docid=-6327011555352513615&q=the+beatles+duration%3Along

    Alstu.

    Heb vandaag het boek van Bob Spitz besteld. Ben benieuwd!
    Nothing is real and nothing to get hung about
      donderdag 4 januari 2007 @ 18:03:33 #262
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_45012122
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 17:47 schreef Frozen het volgende:
    Heb vandaag het boek van Bob Spitz besteld. Ben benieuwd!
    Engelstalige editie? En via internet of in de boekhandel? Hoorde vandaag dat er een nieuwe druk aankomt... weet iemand of ze daarin normaal gesproken fouten rechtzetten?
      donderdag 4 januari 2007 @ 18:17:28 #263
    31303 Frozen
    Nothing in particular
    pi_45012524
    Gekocht bij Bol.com. 27 euro, Engelstalige editie, Hardcover. De Nederlandse versie is 50 euro. Dan weet ik wel welke ik ga kopen
    Nothing is real and nothing to get hung about
    pi_45066483
    Vette docu Revolution over de maatschappelijke invloed van The Beatles:
    http://www.youtube.com/watch?v=P4kjNIpy1qQ&mode=related&search=
    Keeping an eye on the world going by my window.
    pi_45078874
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 04:06 schreef Thelonious het volgende:
    Vette docu Revolution over de maatschappelijke invloed van The Beatles:
    http://www.youtube.com/watch?v=P4kjNIpy1qQ&mode=related&search=
    Erg leuk om te zien
    pi_45080515
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 17:13 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    Erg leuk om te zien
    Inderdaad, ben 'em nu aan het kijken!
      zaterdag 6 januari 2007 @ 18:13:10 #267
    119165 satecl
    Dorpsidioot.
    pi_45081050
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 04:06 schreef Thelonious het volgende:
    Vette docu Revolution over de maatschappelijke invloed van The Beatles:
    http://www.youtube.com/watch?v=P4kjNIpy1qQ&mode=related&search=
    Pfff wat een goeie docu, zal die op DvD zijn te vekrijgen..?
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
    pi_45082757
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 21:22 schreef hello_goodbye het volgende:
    Het leek me gewoon handiger om je beknopte biografie in de juiste chronologische volgorde te zetten.
    Gelijk heb je.


    PS Aansluitend op een andere post van je, wat me opvalt is dat Beatles weer helemaal terug zijn. In de jaren 80 leek het langzamerhand een artifact te worden.

    Wat blijft die muziek vernieuwend. Luister naar Stones uit die tijd, dat klinkt ook goed maar is gewoon gedateerd. Beatles niet.

    [ Bericht 30% gewijzigd door Keromane op 06-01-2007 19:07:55 ]
    pi_45084721
    En jij hebt ook gelijk!

    Het komt de laatste jaren natuurlijk ook door de cd's 1 en Love, maar die zouden totaal niet aanslaan als de muziek niet interessant was. Maar inderdaad zijn The Beatles (op een bepaalde manier) weer hotter dan in de jaren zeventig en tachtig.
    Ik denk dat men in de jaren zeventig nog niet helemaal doorhad hoe diep en vergaand de impact van The Beatles is geweest: misschien zat men er nog te dicht op, wat tijd betreft. Sommige zaken hebben wat meer jaren afstand nodig om ze goed te kunnen bekijken en waarderen.

    In de jaren negentig is popmuziek (gedeeltelijk) ook weer wat meer teruggegaan naar de roots (de sixties), wat betreft geluid (hoe leg ik dit uit...?): de jaren zeventig en tachtig hadden een 'eigen' geluid, bijvoorbeeld wat de opname van drums betreft: die waren vooral in de jaren tachtig altijd erg strak en synhetisch (en niet alleen de drums); in de jaren negentig kwam de autenthieke 'echte' muziek weer meer in zwang: je hoorde weer echte ouderwetse klappen op snares.

    Al met al past het geluid van The Beatles helemaal in het hedendaagse (!) muziekgeluid: op 3FM hoor je ladingen nummers die zo uit de sixties lijken te komen! En dus zijn The Beatles weer helemaal hot.
      zaterdag 6 januari 2007 @ 19:53:42 #270
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_45084832
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 19:51 schreef hello_goodbye het volgende:
    En jij hebt ook gelijk!

    Het komt de laatste jaren natuurlijk ook door de cd's 1 en Love, maar die zouden totaal niet aanslaan als de muziek niet interessant was. Maar inderdaad zijn The Beatles (op een bepaalde manier) weer hotter dan in de jaren zeventig en tachtig.
    Ik denk dat men in de jaren zeventig nog niet helemaal doorhad hoe diep en vergaand de impact van The Beatles is geweest: misschien zat men er nog te dicht op, wat tijd betreft. Sommige zaken hebben wat meer jaren afstand nodig om ze goed te kunnen bekijken en waarderen.

    In de jaren negentig is popmuziek (gedeeltelijk) ook weer wat meer teruggegaan naar de roots (de sixties), wat betreft geluid (hoe leg ik dit uit...?): de jaren zeventig en tachtig hadden een 'eigen' geluid, bijvoorbeeld wat de opname van drums betreft: die waren vooral in de jaren tachtig altijd erg strak en synhetisch (en niet alleen de drums); in de jaren negentig kwam de autenthieke 'echte' muziek weer meer in zwang: je hoorde weer echte ouderwetse klappen op snares.

    Al met al past het geluid van The Beatles helemaal in het hedendaagse (!) muziekgeluid: op 3FM hoor je ladingen nummers die zo uit de sixties lijken te komen! En dus zijn The Beatles weer helemaal hot.
    Inderdaad!
    Zyggie.
    pi_45084997
    De revival van The Beatles is denk ik zo'n beetje met Anthology begonnen
    pi_45085902
    quote:
    Paul McCartney To Complete John Lennon Song

    Paul McCartney is gearing up to record his parts on an unfinished John Lennon track, 'Now And Then'.

    The song was abandoned while the Beatles were still together, although ten years ago the idea of finishing it was tossed up by surviving members McCartney, Ringo Starr and George Harrison.

    It was Harrison who decided against it and would not give it the ok to go ahead.

    Harrison died in November 2001. It is not clear what Ringo's opinion is on the recording.

    In 2003, McCartney re-released the last Beatles album 'Let It Be' in a "de-Spectored" version, where Phil Spector's trademark "wall of sound" production and orchestral arrangements were taken out.
    http://www.undercover.com.au/News-Story.aspx?id=1228

    Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb er wel goede verwachtingen van, als er iemand is die dit kan dan is het McCartney wel, maar ik denk dat hij dit niet onder de Beatles naam moet uitbregen.
    pi_45086934
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 20:17 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    http://www.undercover.com.au/News-Story.aspx?id=1228

    Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb er wel goede verwachtingen van, als er iemand is die dit kan dan is het McCartney wel, maar ik denk dat hij dit niet onder de Beatles naam moet uitbregen.
    Inderdaad. Zou beter zijn als 't onder "Lennon & McCartney" zou worden gereleased.... Toch vrees ik 't ergste.
      zaterdag 6 januari 2007 @ 20:45:01 #274
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_45087069
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 19:57 schreef MrBadGuy het volgende:
    De revival van The Beatles is denk ik zo'n beetje met Anthology begonnen
    Ik ben niet zo heel bekend met hoe men vroeger tegen de Beatles aankeek en de latere releases. Heeft de 'schonere' versie van The White Album ook niet enorm bijgedragen aan het 'herontdekken' van The Beatles?
    Zyggie.
    pi_45088624
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 20:17 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    http://www.undercover.com.au/News-Story.aspx?id=1228

    Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb er wel goede verwachtingen van, als er iemand is die dit kan dan is het McCartney wel, maar ik denk dat hij dit niet onder de Beatles naam moet uitbregen.
    Hm, tja tja tja... Persoonlijk was ik erg teleurgesteld in Free as a bird en dat andere nummer (kan je nagaan, ik ben de titel al kwijt...!) maar dat KAN komen door de TE grote invloed van Jeff Lynn. In ieder geval had ik iets CREATIEFS verwacht... Ik ben op zich wel benieuwd wat dit gaat worden: gezien Paul's laatste cd kan het wel okay worden: ik vraag me af of hij het gaat uitbrengen als een Beatles-nummers (of onder die naam): verwacht ik niet zo gauw. Zou wel een beetje apart zijn ook, vind ik, nu de helft al heengegaan is...
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 20:45 schreef Zyggie het volgende:

    [..]

    Ik ben niet zo heel bekend met hoe men vroeger tegen de Beatles aankeek en de latere releases. Heeft de 'schonere' versie van The White Album ook niet enorm bijgedragen aan het 'herontdekken' van The Beatles?
    Eh... welke schonere versie...? Heb ik iets gemist?

    Ik denk ook dat Anthology een en ander in werking heeft gezet: het project kwam ook wel weer op een goed moment (zoals veel bij The Beatles 'toevallig' op het goede moment kwam!). In ieder geval stonden The Beatles daardoor toch weer wat meer op het podium, om het zo maar te zeggen.
      zaterdag 6 januari 2007 @ 21:19:48 #276
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_45088680
    Eh van Let it Be ofzo? Zonder de extra productiearbeid die erover gegooid was.
    Zyggie.
    pi_45088863
    Oooooooooooo, Let it be...naked bedoel je! LOL Ik dacht al... Nee, die versie is pas een paar jaar geleden uitgekomen. Toen waren The Beatles al meer hot. En volgens mij had die cd ook niet het grote succes dat men had verwacht (in ieder geval niet te vergelijken met 1 en Love!!!). Let it be...naked is trouwens wel mijn standaard-Let it be geworden: het origineel draai ik eigenlijk nooit meer.

    P.S. Ik lees nu dit: 'The song was abandoned while the Beatles were still together': dat wist ik nog niet: het nieuwtje zelf had ik al wel gehoord, maar ik dacht dat het weer een post-Beatle-Lennon-liedje was. Ben wel nog meer benieuwd dan, eigenlijk...!

    [ Bericht 20% gewijzigd door hello_goodbye op 06-01-2007 21:29:14 ]
    pi_45089176
    Volgens mij was het nummer wat de resterende drie Beatles in '94/'95 probeerden af te maken "Grow Old With Me" en niet "Now And Then" ? Hoe dan ook, ik ben benieuwd of het waar is. Als het slechts kleine dingetjes zijn die worden toegevoegd aan de versie die ze in 1994/1995 hebben gemaakt mag het van mij als Beatles worden uitgebracht hoor.
    Bleuh.
    pi_45090376
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 19:51 schreef hello_goodbye het volgende:

    Al met al past het geluid van The Beatles helemaal in het hedendaagse (!) muziekgeluid: op 3FM hoor je ladingen nummers die zo uit de sixties lijken te komen! En dus zijn The Beatles weer helemaal hot.
    Allereerst dank voor de poster van de youtube-link naar die docu. Schitterend, al zijn er behoorlijk wat dingen meer te noemen. Te denken valt aan John's formidabele gevoel voor commercie in de beginjaren. De hype kwam niet uit de lucht vallen en er zijn verschillende annekdotes. Van muziekwedstrijden beinvloeden tot fans+pers die stonden te wachten als de -toen nog onbelangrijke groep- weer thuiskwam. Brian Epstein komt totaal niet aan bod terwijl hij toch een van de eerste moderne managers was die geheel eigen concepten heeft ontwikkeld. Hij bedacht de format. George Martin wordt nauwelijks belicht terwijl hij zo enorm veel heeft bijgedragen aan de muziek, met name klassieke composities (met absoluut recht de 5e Beatle, zoals ik al eens eerder schreef). Wat te denken van de samenwerking met andere groepen, zowel artistiek als qua marketing. Het schrijven van composities over en weer, het ontstaan van de videoclip, de serieuze Beatle-merchandize... Deze groep was baanbrekend op alle fronten.

    Klopt wat je zegt, hello_goodbye, al heb ik in alle jaren continu Beatle-invloeden gehoord. Doors werden weer hot begin jaren 90, tegelijkertijd c.q. in het kielzog van grunge. Het enige wat ik hoorde was Beatles. In de jaren 80 had je muziek die expliciet verwees naar Beatles. Bangles is een letterlijke verwijzing, 'The Seeds of Love' was een directe tribute, 'Tonight' van een of andere langvergeten boyband moest het doen voor de prille meisjes. Ach, er is zoveel meer. Jaren 70 grossierden in uitgeklede Beatlestijl, met name de zoetsappige McCartneysongs. En ook had je groepjes die de Beatles probeerden te immiteren. Denk aan Racey. En tegenwoordig? Of het is semi-stoere dope gangster shit (kan ook leuk zijn) of het zijn de zoveelste vertolkingen van stijlen die we onderhand al anderhalve eeuw kennen. Bovenal is het klinisch. Te perfect. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Als de eerste groep zonder hulp of wat dan ook de absolute top weet te halen wereldwijd. Gewoon heel simpel via internet. Dit is iets wat we binnen 5 jaar gaan zien.

    Wat de Beatles betreft... als ik McCartney zie en hij zegt dat ie een doodgewone man is dan geloof ik hem. Hetzelfde wat ik heb bij die film van Lennon begin jaren 70, waarbij een camera hem de hele dag volgt (over baanbrekende concepten gesproken!). Het zijn/waren gewone mensen en bleven dat, zelfs tijdens de hoogtepunten van de hypes. Misschien is dat hun echte kracht geweest. Beatles borduurden natuurlijk ook voort op dingen die er al waren. Wel met een uitstekend gevoel voor timing. En met fantastisch muzikaal talent. McCartney heb ik live mogen zien. Hij kan echt toveren met z'n gitaar en piano. Ik heb nog niemand gezien die daar ook maar iets in de buurt komt. Wat mij betreft blijft ie nog wat jaartjes actief.
    pi_45095913
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 20:45 schreef Zyggie het volgende:

    [..]

    Ik ben niet zo heel bekend met hoe men vroeger tegen de Beatles aankeek en de latere releases.
    Ik ben van 1985, dus ik weet ook niet hoe de populariteit was in de jaren 70 en 80, maar ik weet nog wel dat tijdens de Anthology periode (mid jaren 90) er een enorme Beatles hype heerste
    pi_45106010
    Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
    http://http://llbinc.bandcamp.com/
      zondag 7 januari 2007 @ 15:53:12 #282
    119165 satecl
    Dorpsidioot.
    pi_45110826
    http://www.youtube.com/watch?v=P4kjNIpy1qQ&mode=related&search=

    Op het einde van dit stuk van de docu hoor je een andere versie van Helter Skelter, weet iemand waar je al die andere 'takes' kan downloaden. Hetzelfde voor Strawberryfields Forever, heb je ook meerdere versies van. Wie kan me helpen ?
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
    pi_45112142
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 15:53 schreef satecl het volgende:
    http://www.youtube.com/watch?v=P4kjNIpy1qQ&mode=related&search=

    Op het einde van dit stuk van de docu hoor je een andere versie van Helter Skelter, weet iemand waar je al die andere 'takes' kan downloaden. Hetzelfde voor Strawberryfields Forever, heb je ook meerdere versies van. Wie kan me helpen ?
    Van Strawberry Fields heb ik hier een CD'tje liggen met 12 takes. Erg de moeite waard imho.
    Als je me even je mail geeft....
      zondag 7 januari 2007 @ 16:40:53 #284
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_45112415
    Ik ben van '77 en was al op de kleuterschool een Beatles-'fan' omdat m'n ouders die platen vaak draaiden. Toen vonden mensen dat toch wel raar (in mijn herinnering), want die muziek was toch 'oud' en 'van vroeger'. In mijn beleving is de herwaardering voor de Beatles inderdaad ook door de Anthology-serie gekomen, hoewel ze natuurlijk altijd al op een voetstuk hebben gestaan.

    Oude Stones (vooral hun gloriedagen, late jaren 60 en begin jaren 70) vind ik trouwens ook tof, ik vind die muziek niet meer gedateerd klinken dan de Beatles, eerlijk gezegd.

    Van mij hoeft Paul niet zo nodig te gaan sleutelen aan een oud Lennon-nummer, eigenlijk. Op zich vind ik 'Free as a Bird' en 'Real Love' ook niet slecht, maar ik zie het ook gewoon niet als 'echt' Beatles-materiaal.
    "You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
      zondag 7 januari 2007 @ 17:12:08 #285
    119165 satecl
    Dorpsidioot.
    pi_45113564
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 16:33 schreef webfreak het volgende:

    [..]

    Van Strawberry Fields heb ik hier een CD'tje liggen met 12 takes. Erg de moeite waard imho.
    Als je me even je mail geeft....
    stefvisser@quicknet.nl

    Edit-- Ik heb hem binnen, bedankt !!

    [ Bericht 6% gewijzigd door satecl op 07-01-2007 17:42:52 ]
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
    pi_45114481
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 21:23 schreef hello_goodbye het volgende:
    P.S. Ik lees nu dit: 'The song was abandoned while the Beatles were still together': dat wist ik nog niet: het nieuwtje zelf had ik al wel gehoord, maar ik dacht dat het weer een post-Beatle-Lennon-liedje was. Ben wel nog meer benieuwd dan, eigenlijk...!
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 21:29 schreef PimD het volgende:
    Volgens mij was het nummer wat de resterende drie Beatles in '94/'95 probeerden af te maken "Grow Old With Me" en niet "Now And Then" ? Hoe dan ook, ik ben benieuwd of het waar is. Als het slechts kleine dingetjes zijn die worden toegevoegd aan de versie die ze in 1994/1995 hebben gemaakt mag het van mij als Beatles worden uitgebracht hoor.
    Van het orginele artikel over 'het oude Beatles-nummer wat McCartney gaat afmaken' klopt weinig.
    Het nummer "Now And Then", geregistreerd onder de naam "I Don't Want To Lose You" is een 100 % John Lennon-compositie uit 1977. In dat jaar heeft hij één enkele piano-demo van het nummer opgenomen, die met dank aan Yoko te vinden is op menig bootleg.

    In 1994/1995 hebben 'The Threetles' gewerkt aan 5 nummers. "Real Love", "Free As A Bird", "I Don't Want To Lose You", "Grow Old With Me" en een McCartney/Harrison nummer.
    Het verhaal over de eerste twee nummers is bekend. "Grow Old With Me" stond al op het postuum uitgebrachte Lennon-album "Milk And Honey". Om die reden hebben ze niet erg lang gewerkt aan dat nummer. Over het McCartney/Harrison-nummer is weinig bekend. "I Don't Want To Lose You" bleef over om aan te werken voor Anthology 3. McCartney was erg enthousiast over dit nummer. Harrison had geen zin meer in een derde nummer. Daarom is er geen derde Threetles-nummer gekomen.

    Trouwens, ik vind "I Don't Want To Lose You" één van de mooiste Lennon-nummers.
    Zo ontzettend zonde dat hij nooit een studio-versie heeft opgenomen.
    Maar goed, om die reden ben ik blij dat Yoko deze pianoversie de wereld in heeft gestuurd.
    Je moet alleen even door de 'ruwe' kwaliteit heen luisteren.
    Hij is dan wel niet officeël uitgebracht, maar (bijna) alle bootlegs komen van Yoko af.
    pi_45116305
    Voor wie het niet wist, in 1981 werkten de (toen) drie overgebleven Beatles al een keer samen. All Those Years Ago was een tribute aan John Lennon. Prachtig nummer.

    George op lead gitaar en zang, Paul op bas, Linda McCartney en Denny Laine (Moody Blues, Wings) doen achtergrondzang, Ringo op de drums.

    http://www.youtube.com/watch?v=LCCdDiO63S4

    Meer info:
    http://www.youtube.com/watch?v=opulcsn_0wE&mode=related&search=

    [ Bericht 17% gewijzigd door Keromane op 07-01-2007 18:57:04 ]
    pi_45119698
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 17:54 schreef mindgames het volgende:
    "Grow Old With Me" stond al op het postuum uitgebrachte Lennon-album "Milk And Honey". Om die reden hebben ze niet erg lang gewerkt aan dat nummer.
    De basis-track die ze hebben opgenomen scheen niet goed te passen bij het nummer.
    In 1998 heeft George Martin een orchestraal stuk geschreven voor het nummer.
    Die opname is te vinden op "John Lennon: Anthology".
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 17:54 schreef mindgames het volgende:
    McCartney was erg enthousiast over dit nummer. Harrison had geen zin meer in een derde nummer. Daarom is er geen derde Threetles-nummer gekomen.
    Ook voor dit nummer is een complete ritme-sectie opgenomen door de drie heren.
    Tot zo ver de aanvullingen op mijn eigen post.

    'All Those Years Ago' was al vóór John's dood opgenomen voor het nieuwe album van Ringo.
    Jim Keltner deed de orginele drums. Begin 1981 heeft hij een nieuwe tekst ingezongen en Ringo een nieuwe drum-track laten indrummen. (het gerucht gaat dat de album-versie alsnog Jim Keltner op drums heeft, maar dat bewijs kan ik nergens vinden). De muziek is toen opgestuurd naar McCartney, en die heeft op een ander moment, in een andere studio, zijn bas-partij ingespeeld. Met Linda doet hij de achtergrondzang. Ik vind het toch jammer om te weten dat de drie Beatles in 1981 nooit met elkaar in dezelfde studio zaten...
    pi_45125436
    Harisson vertelt zelf -op de tweede Youtube link- hoe 'all those years' tot stand is gekomen.
    pi_45125637
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 22:09 schreef Keromane het volgende:
    Harisson vertelt zelf -op de tweede Youtube link- hoe 'all those years' tot stand is gekomen.
    Ja, het valt op dat rondom The Beatles altijd veel verschillende verhalen de ronde doen.
    Zelfs onder de leden zelf! Altijd interessant om uit te zoeken wat wel en niet waar is.
    De technicus zegt dit, Paul zegt dat, iemand die naar alle mastertapes heeft geluisterd zegt weer iets anders, de internet-roddelaars maken er een nóg mooier verhaal van, enz.
    pi_45126920
    Ik heb nooit andere versies gehoord. Lekker belangrijk ook verder, het was het eerste nummer na de split up waar ze met z'n drieen te horen waren.
    pi_45127893
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 22:40 schreef Keromane het volgende:
    Ik heb nooit andere versies gehoord. Lekker belangrijk ook verder, het was het eerste nummer na de split up waar ze met z'n drieen te horen waren.
    Haha, inderdaad. Ik bedoelde onder andere over al die andere zaken waar mensen zich druk om kunnen maken. Wie zingt de 'aaaah's' op 'ADITL' , zoals we hier een tijdje geleden over discussieerden.
    pi_45133929
    Hoe is mn atavar?
    pi_45139214
    Mooi hoor, al ben ik wel benieuwd wat voor band dat is, The Eatlf...

    P.S. Ik heb zelf ook maar even een icon geupload.

    Edit:
    Ik heb er nog eentje gemaakt (ja, ze zijn home made!): welke vinden jullie eigenlijk het leukst?






    [ Bericht 18% gewijzigd door hello_goodbye op 08-01-2007 15:18:02 ]
    pi_45144855
    Nog eentje gemaakt: is misschien ook wel aardig!

      maandag 8 januari 2007 @ 15:48:44 #297
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_45145005
    Mén, als ik na LOVE de oude CDs weer opzet is het voor mij al helemaal duidelijk dat ze wel eens op mogen schieten met die remasters.
    Ik ga naar huis.
    pi_45146875
    quote:
    Op maandag 8 januari 2007 15:48 schreef nietzman het volgende:
    Mén, als ik na LOVE de oude CDs weer opzet is het voor mij al helemaal duidelijk dat ze wel eens op mogen schieten met die remasters.
    Ja hé!
    Check deze vergelijking tussen de 1987 CD-master en de 2006 Love-remix van 'Back In The USSR' ook eens.
    Wereld van verschil!
    pi_45146992
    quote:
    Op maandag 8 januari 2007 16:39 schreef mindgames het volgende:

    [..]

    Ja hé!
    Check deze vergelijking tussen de 1987 CD-master en de 2006 Love-remix van 'Back In The USSR' ook eens.
    Wereld van verschil!
    Die van The White album lijkt bijna wel opgenomen met een telefoon
      maandag 8 januari 2007 @ 16:50:36 #300
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_45147326
    Nou is LOVE natuurlijk ook niet alleen een remaster, maar ook een remix van de originele meersporen-opnames, en dat maakt ook wel een groot verschil.

    Ik denk niet dat EMI het ooit aan zal durven om de echte Beatles-catalogus zo'n behandeling te geven, want dan gaan de echte puristen, zoals op het Steve Hoffman-forum, helemaal door het lint.
    "You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
    pi_45147518
    quote:
    Op maandag 8 januari 2007 16:50 schreef Zanderrr het volgende:
    Nou is LOVE natuurlijk ook niet alleen een remaster, maar ook een remix van de originele meersporen-opnames, en dat maakt ook wel een groot verschil.

    Ik denk niet dat EMI het ooit aan zal durven om de echte Beatles-catalogus zo'n behandeling te geven, want dan gaan de echte puristen, zoals op het Steve Hoffman-forum, helemaal door het lint.
    Remixen moeten ze ook niet, maar wel remasteren
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')