abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44039006
Ik heb ruzie met de verwarming in mijn slaapkamer. Ik ben het gewend om in een koude kamer te slapen, lekker met de ramen open. Nu het buiten wat kouder wordt gaat als ik de ramen open heb staan (wat wat mij betreft het liefst de hele dag en nacht is) de verwarming die onder het raam staat vanzelf aan. Dat komt omdat er zo'n stomme beveiliging op zit die 'm vanzelf aan laat gaan als het te koud wordt zodat de leidingen niet bevriezen ofzo.. Maar omdat de verwarming onder het raam staat gaat ie dus wel erg snel aan.. Het vriest buiten nog niet en in de kamer al helemáál niet!
Nu moet ik de ramen dus dicht gaan houden Vind ik echt vervelend, slaapt voor mij echt niet lekker! Ramen open laten en verwarming maar laten gaan is wel erg energie-onzuinig..
Heeft er misschien iemand een idee dat ik kan zorgen dat de verwarming niet vanzelf aangaat? Vind dit echt vervelend..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_44040683
Heb je geen centrale thermostaat die de verwarming regelt?

Is het stadsverwarming?

Heb je een CV ketel?
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_44041107
Nee, geen centrale thermostaat, gewoon per verwarming knop opendraaien als ie aan moet. Geen stadsverwarming. Gewoon een cv ketel. Heb er al over gedacht die gewoon uit te zetten, of op alleen-warm water, maar dan kost het weer zoveel energie als je de knop weer op verwarming en warm water zet, omdat ie dan al dat cv water gaat opwarmen..
pi_44044118
mijn Radiator hangt ook onder mn raam..zit gewoon een thermostaat knop op,. voorheen een gewoone

dicht rammen en dat ding krijgt geen warm water meer en blijft dus ijskoud!

thermostaatknop staat nu wel op vorststand
pi_44046096
Hoe ram ik hem dan dicht? Meer dichtrammen dan de knop op 0 zetten zit er volgens mij niet in!
pi_44046183
Thermostaatkraan loshalen (de plastic kap eraf) en dan van binnen iets vaster draaien. Zodoende reageert deze pas op een lagere temperatuur.
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:26:55 #7
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_44046211
Als er geen technische oplossing gevonden wordt kan je em met een stapel dekens bedekken. Liefst met de thermostaatknop ook onder de dekens.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_44046790
Dát is inderdaad wel slim, gewoon een deken om de thermostaatknop Ga de oplossing van Bright ook wel proberen, moet 'm dan natuurlijk alleen niet zó strak dichtdraaien dat de leidingen inderdaad kunnen bevriezen.. maarja, de kans dat dat gebeurt in huis lijkt me zowiezo wel klein.
pi_44049573
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:15 schreef Naamah het volgende:
Dát is inderdaad wel slim, gewoon een deken om de thermostaatknop Ga de oplossing van Bright ook wel proberen, moet 'm dan natuurlijk alleen niet zó strak dichtdraaien dat de leidingen inderdaad kunnen bevriezen.. maarja, de kans dat dat gebeurt in huis lijkt me zowiezo wel klein.
leiding zal niet zo snel bevriezen.

denk dat je knop gewoon wat vast zit, of vervang je knop voor een nieuwe
pi_44154700
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

leiding zal niet zo snel bevriezen.

denk dat je knop gewoon wat vast zit, of vervang je knop voor een nieuwe
Psies - alleen het 'even proberen' kan er al voor zorgen dat het 1 en ander los komt. Misschien een drupje olie in het mechaniekje en op het nippeltje en dan met een schroevendraaier het nippeltje een paar keer induwen; misschien zit deze gewoon vast.
  dinsdag 5 december 2006 @ 17:36:51 #11
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44168188
water van de cv af, thermostaatkraan eraf en een gewone erop en natuurlijk de cv weer bijvullen en ontluchten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')