abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_44021998
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:29 schreef missDemeanor het volgende:

[..]

Klopt, ze worden ook gewoon uit de natuur gehaald. maar ik heb het zelf gezien op de website van peta, waar je de beestjes levend gevild zag worden, waarna ze als oud vuil aan de kant werden gegooid. levens, want sommigen knipperden nog met hun oogjes, of wat er van de oogleden nog over was.

Jij laat het klinken alsof je er zelf bijstaat en controllert dat ze allemaal wel echt dood zijn. Als je ze in stukken snijdt, hoeven ze niet perse al dood te zijn.
Ik heb genoeg filmmateriaal gezien over de jacht op zeehonden om er een beeld over te hebben. Filmmateriaal dat juist gemaakt is door dieractivisten die met gevaar voor eigen leven dit gefilmt hebben. Waar ik me bij Peta enorm aan erger is de vaak suggestieve manier van filmmontage om bepaalde zaken enorm aan te dikken, waarbij 1 foute handeling meteen wordt gepresenteerd alsof het de norm is.
Dat zelfde suggestieve gedrag zie je soms ook bij Greenpeace als ze het over global warming hebben en smeltendede poolkappen. En wat laten ze dan zien? Een afbrokkelende gletsjer die niet eens op de noord of zuidpool ligt, maar of een zogenaamde getijdegletsjer is in Alaska (die dus in de zee uitkomt en dus vanzelf afbrokkeld) of de Perito Moreno in Argentinie die al vele duizenden jaren in een meer uitkomt ergens in Patagonie en dus onder de invloed van het water van het meer automatisch afbreekt. Ook gewoon een natuurlijk proces.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 30 november 2006 @ 13:41:22 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44022127
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:36 schreef thaMoon het volgende:
Wat een gekakel, wat is er in godsnaam mis met iemand die tegen bont is?
Ik ben er ook tegen, als je een filmpje hebt gezien waarbij wasberen en honden levend worden gevild, ga je wel nadenken.

Natuurlijk zijn we hypocriet want je kan leer, zuivel en vlees bijna niet ontwijken in je dagelijks leven.
Maar ik vind dat er best over nagedacht mag worden wat die dieren moeten doorstaan voordat ze een jas zijn.
En dat je niet meteen "aanstellerige greenpeace-nicht" naar je hofd geslingerd krijgt als je aangeeft dat je er tegen bent.

Ik ga echt niet roepen dat niemand meer vlees mag eten of leer mag dragen maar bont is iets voor verwende mensen met een plank voor hun kop.
Dus hou je geweten schoon en koop gewoon geen bont.
Ah Ja
Leer is okay, maar bont niet?
Leer is geschoren bont
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 30 november 2006 @ 13:42:54 #128
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44022169
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:36 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik heb genoeg filmmateriaal gezien over de jacht op zeehonden om er een beeld over te hebben. Filmmateriaal dat juist gemaakt is door dieractivisten die met gevaar voor eigen leven dit gefilmt hebben. Waar ik me bij Peta enorm aan erger is de vaak suggestieve manier van filmmontage om bepaalde zaken enorm aan te dikken, waarbij 1 foute handeling meteen wordt gepresenteerd alsof het de norm is.
Dat zelfde suggestieve gedrag zie je soms ook bij Greenpeace als ze het over global warming hebben en smeltendede poolkappen. En wat laten ze dan zien? Een afbrokkelende gletsjer die niet eens op de noord of zuidpool ligt, maar of een zogenaamde getijdegletsjer is in Alaska (die dus in de zee uitkomt en dus vanzelf afbrokkeld) of de Perito Moreno in Argentinie die al vele duizenden jaren in een meer uitkomt ergens in Patagonie en dus onder de invloed van het water van het meer automatisch afbreekt. Ook gewoon een natuurlijk proces.
Er is geen probleem, de mensheid is goed bezig en op deze geweld(ad)ige manier kunnen we nog duizenden jaren doorgaan!

Oogjes dicht, snaveltjes toe. Slaap lekker. .
power to the people
pi_44022271
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:42 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Er is geen probleem, de mensheid is goed bezig en op deze geweld(ad)ige manier kunnen we nog duizenden jaren doorgaan!

Oogjes dicht, snaveltjes toe. Slaap lekker. .
Lees mijn verhaal even goed, ik zeg dat ik de jacht op pelsrobben niet goed vind.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_44022544
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah Ja
Leer is okay, maar bont niet?
Leer is geschoren bont
Voor leer worden koeien geslacht, waarvan ook het vlees en de melk wordt gebruikt.
Dit is weer een voorbeeld van hypocrisie, I know, maar deze koeien worden meestal snel (en hopelijk pijnloos) afgemaakt.

Dieren die afgeslacht worden voor bont worden levend tegen de grond geslagen/geknuppeld en vervolgens ondersteboven gehangen en worden zo van hun huid ontdaan. Dan worden ze op een hoop gegooid waar ze mogen creperen tot ze eindelijk verlost worden en sterven.

Het lijkt toch schitterend veel op elkaar, vind je niet?
Stress: the confusion created when the mind must override the body's basic desire to choke the living daylights out of some idiot who desperately deserves it.
pi_44022704
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:56 schreef thaMoon het volgende:

[..]

Voor leer worden koeien geslacht, waarvan ook het vlees en de melk wordt gebruikt.
Dit is weer een voorbeeld van hypocrisie, I know, maar deze koeien worden meestal snel (en hopelijk pijnloos) afgemaakt.

Dieren die afgeslacht worden voor bont worden levend tegen de grond geslagen/geknuppeld en vervolgens ondersteboven gehangen en worden zo van hun huid ontdaan. Dan worden ze op een hoop gegooid waar ze mogen creperen tot ze eindelijk verlost worden en sterven.

Het lijkt toch schitterend veel op elkaar, vind je niet?
Zoals eerder gezegd, het overgrote deel van het bont wat in Nederland verhandeld wordt zijn nertsen en die worden via vergassing om het leven gebracht.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 30 november 2006 @ 14:05:56 #132
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44022810
Ik heb je verhaal gelezen hoor, maar je bagatelliseert het probleem door te stellen dat Peta en Greenpeace onwaarheden hieromtrent verspreiden.

Daarbij is het onzin om te denken dat het bont wat wij hier in dagelijkse dingen tegenkomen, uit Nederland afkomstig is (waar de regelgeving inderdaad vrij strikt is). Dan zou zo'n speelmuisje voor de kat een stuk duurder zijn, en zou men nepbont gebruiken om kleding mee op te leuken.
power to the people
pi_44022967
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:05 schreef beestjuh het volgende:
Ik heb je verhaal gelezen hoor, maar je bagatelliseert het probleem door te stellen dat Peta en Greenpeace onwaarheden hieromtrent verspreiden.
Nee, ik geef aan dat hun campagnes vaak suggestief zijn en missstanden vaak verheffen tot de norm. Dat is wat anders dan iets onwaars publiceren.
quote:
Daarbij is het onzin om te denken dat het bont wat wij hier in dagelijkse dingen tegenkomen, uit Nederland afkomstig is (waar de regelgeving inderdaad vrij strikt is). Dan zou zo'n speelmuisje voor de kat een stuk duurder zijn, en zou men nepbont gebruiken om kleding mee op te leuken.
Ik zeg ook nergens dat al het bont hier uit Nederland komt, ik geef alleen aan dat het meeste bont wat op de Nederlandse markt verkocht wordt afkomstig is van nertsen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 30 november 2006 @ 14:19:21 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44023151
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:56 schreef thaMoon het volgende:

[..]

Voor leer worden koeien geslacht, waarvan ook het vlees en de melk wordt gebruikt.
Dit is weer een voorbeeld van hypocrisie, I know, maar deze koeien worden meestal snel (en hopelijk pijnloos) afgemaakt.

Dieren die afgeslacht worden voor bont worden levend tegen de grond geslagen/geknuppeld en vervolgens ondersteboven gehangen en worden zo van hun huid ontdaan. Dan worden ze op een hoop gegooid waar ze mogen creperen tot ze eindelijk verlost worden en sterven.

Het lijkt toch schitterend veel op elkaar, vind je niet?
En de landen waar ons leer vandaan komt daar slachten ze heel lief en vriendelijk bedoel je..
LOL
Suuuure
Alsof alle leer die je in NL koopt bij Hulshof vandaan komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_44023713
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:40 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Volgens mij is in dit topic inmiddels wel vastgesteld dat juist jij degene bent zonder morele waarden!
Jaja omdat hij niet tegen bont is heeft hij geen enkele morele waarden en is het echt een dieronvriendelijke zak en een natuur-kapotmakert.
pi_44025707
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:45 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Jaja omdat hij niet tegen bont is heeft hij geen enkele morele waarden en is het echt een dieronvriendelijke zak en een natuur-kapotmakert.
Zucht... Moet jij eens gaan lezen wat Shivo's grote plan is om de bontindustrie tegen te gaan en vooral wat dat inhoudt voor de bevrijde beestjes zelf, de andere beesten in de directe omgeving en de directe omgeving zelf. En daarom heeft Shivo geen moreel besef, omdattie o zo begaan is met het lot van één diersoort maar daarmee en passant wel tig andere diersoorten de vernieling in helpt!

Extreem-links tuig
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_44025801
Oh shit dacht dat Shivo juist tegen dat bontgezeik was

Nevermind dan maar
pi_44025833
Naja het gaat me meer om het algemeen.

Mensen die wel bont dragen, alsof die
quote:
Jaja omdat hij niet tegen bont is heeft hij geen enkele morele waarden en is het echt een dieronvriendelijke zak en een natuur-kapotmakert.
dat dus
pi_44026030
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:52 schreef no1uknow het volgende:
Oh shit dacht dat Shivo juist tegen dat bontgezeik was

Nevermind dan maar
Volgende keer goed lezen!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_44026102
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:49 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Zucht... Moet jij eens gaan lezen wat Shivo's grote plan is om de bontindustrie tegen te gaan en vooral wat dat inhoudt voor de bevrijde beestjes zelf, de andere beesten in de directe omgeving en de directe omgeving zelf. En daarom heeft Shivo geen moreel besef, omdattie o zo begaan is met het lot van één diersoort maar daarmee en passant wel tig andere diersoorten de vernieling in helpt!

Extreem-links tuig


Kortzichting gelul. Een ander moreel besef hebben dan 'ik vind het wel erg hoor maar ik doe er niks aan en ik wil ZEKER niet mijn leventje of uitgaven aanpassen om er iets aan te doen' is niet hetzelfde als geen moreel besef hebben. Maar dat zal wel te moeilijk zijn voor jou en al je politiek-correcte medestanders.

Ik kan in jouw ogen misschien tuig zijn, maar dan ben ik wel tuig dat op Harvard werkt. Dus ik zou me even twee keer bedenken voordat je weer iets doms roept.
Jesus saves but death prevails.
pi_44026689
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:02 schreef Shivo het volgende:

Ik kan in jouw ogen misschien tuig zijn, maar dan ben ik wel tuig dat op Harvard werkt. Dus ik zou me even twee keer bedenken voordat je weer iets doms roept.
Jij weet nog 'ns hoe je mensen moet overtuigen! Tuig = tuig en als je daar werkt zal het wellicht als conciërge zijn...
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  Redactie Frontpage donderdag 30 november 2006 @ 22:03:59 #142
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44038669
Kick
pi_44042448
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:03 schreef SunChaser het volgende:
Kick
  vrijdag 1 december 2006 @ 07:03:55 #144
151199 tinoz
Alter Reality
pi_44045775
het erge is dat al deze mensen zichzelf en hun discussie belangrijker vonden dan het vergaren van informatie over bont om een nieuw front te vormen tegen de bont handel... ik kan het niet begrijpen, ik probeer me in te denken dat er neits met deze mensen aan de hand is maar ik kan er maar niet overuit .
Save Us From Fashion !
pi_44048393
Wat zou je trouwens willen bereiken met je opsom-topic ? Er zijn honderden, misschien wel duizenden websites waarop alle merken staan vermeld die bont gebruiken. Daarnaast denk ik dat niet alle merken gebruik maken van het bont zoals dat te zien is in de filmpjs van PETA.

Ook ik heb die gezien en moet je meegeven dat het er schokkend uit ziet. Ik ben niet voor en niet tegen bont, als een jas mooi is en een bontkraag heeft, dan houdt dat mij niet tegen dat te kopen. Ik ga er niet bewust naar op zoek.

Maar Tinoz, weet je wat jij moet doen ! Jij moet gewoon lekker achter je computer blijven zitten en denken dat je via Fok de hele wereld kan verbeteren. Respect voor dat soort mensen heb ik niet, doe mij dan maar de personen die (zoals boven vermeld) scholen bouwen in Afrika. Idealisten die liever thuis blijven zitten hebben we al genoeg !!
  zondag 3 december 2006 @ 18:10:19 #146
151199 tinoz
Alter Reality
pi_44109269
net alsof er neits anders is dan scholen in africa bouwen ... ik wil me er echt wel voor inzetten maar ik bedenk het liefst mijn eigen dingen en ik wil er ook wel op uit maar je moet ergens beginnen en dis is een begin en dat ziet niemand in omdat het niet strookt met jou idee van scholen in afrika bouwen , dat vind ik toch wel een beetje raar en jammer
Save Us From Fashion !
  zondag 3 december 2006 @ 19:27:10 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44111144
quote:
Op zondag 3 december 2006 18:10 schreef tinoz het volgende:
net alsof er neits anders is dan scholen in africa bouwen ... ik wil me er echt wel voor inzetten maar ik bedenk het liefst mijn eigen dingen en ik wil er ook wel op uit maar je moet ergens beginnen en dis is een begin en dat ziet niemand in omdat het niet strookt met jou idee van scholen in afrika bouwen , dat vind ik toch wel een beetje raar en jammer
Nee, je zal ook eens echt moeite doen, voor iets wat echt iets uitmaakt.
Jij zit liever achter je computer aan je ballen te krabben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 3 december 2006 @ 19:51:18 #148
151199 tinoz
Alter Reality
pi_44111774
het is toch nooit goed wat ik voorstel en dat is dus juist omdat iedereen liever voor de computer zijn ballen krabt en dat is iets wat ik niet wil doen , ik heb de afgelopen jaren echt geprobeert een nuttig netwerk op te richten die iets uitvoeren in de maatschappij en daar ben ik mee zoet geweest , ik kan dingen neit alleen en het feit dat ik er niet verder mee ben gekomen ligt eerder aan de steun die ik heb ontvangen dan aan me zelf en daar komt bij dat ik zelf ook nog het een en ander heb meegemaakt , het enige wat jij doet is mij afkraken omdat je zelf beter wilt lijken dan ik wss omjezelf beter te voelen als het gaat om iets voor dieren etc. te betekenen , ik vind het gewoon asiociaal van je en ik vind het gewoon zwak van je . weet dat je beter kan maar je zal er wel gewoon bang voor zijn ofzo. met een groep mensen krijg je veel voor elkaar , ik ga nou weer iets nuttigs doen

later
Save Us From Fashion !
pi_44112508
quote:
Op zondag 3 december 2006 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je zal ook eens echt moeite doen, voor iets wat echt iets uitmaakt.
Jij zit liever achter je computer aan je ballen te krabben.
Pot verwijt ketel. Meerdere potten verwijten hier de ketel trouwens.
Jesus saves but death prevails.
pi_44114175
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 07:03 schreef tinoz het volgende:
het erge is dat al deze mensen zichzelf en hun discussie belangrijker vonden dan het vergaren van informatie over bont om een nieuw front te vormen tegen de bont handel... ik kan het niet begrijpen, ik probeer me in te denken dat er neits met deze mensen aan de hand is maar ik kan er maar niet overuit .
De discussie op dit moment is of je nou tegen bont moet 'strijden' en het grote gedeelte hier is daar tegen, dus waarom zouden ze dan

En ik kan me ook niet voorstellen dat er niks met jou aan de hand is, gezien je spelling
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')