abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 november 2006 @ 09:24:30 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43983718
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:03 schreef Betse het volgende:
Tegenwoordig sturen ze vaak die oude duitse bakken van eindhoven naar schiphol en geen koplopers.
En soms IRM. En soms ICRm, et cetera. Net wat ze kunnen vinden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 29 november 2006 @ 10:33:38 #52
86072 thatsme
and That's you!
pi_43985159
De NS moet Veolia materieel leveren, dat is een voorwaarde bij overname van een traject.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_43985383
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:33 schreef thatsme het volgende:
De NS moet Veolia materieel leveren, dat is een voorwaarde bij overname van een traject.
voor minimaal 1 jaar toch?

Arriva heeft het makkelijker op Geldermalsen - dordrecht daar kan je met een setje Plan V nog af
pi_43985433
quote:
Op woensdag 29 november 2006 01:07 schreef MREn het volgende:

[..]

Wettelijke reden: Tl valt binnen het hoofdlijnennet van NS
Vervoerskundige reden: het merendeel van de reizigers uit Tl wil naar Ut en niet naar Ddr.
k vind Tiel maar een raar uithoekje treintechnish gezien, gezien er niet verder gereden wordt, naar arnhem door de ns..

als je op geldermalsen een prima aansluiting zou maken nar Utrecht zou je het er uit kunnen halen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2006 @ 11:13:46 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43986044
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k vind Tiel maar een raar uithoekje treintechnish gezien, gezien er niet verder gereden wordt, naar arnhem door de ns..

als je op geldermalsen een prima aansluiting zou maken nar Utrecht zou je het er uit kunnen halen
Arnhem - Tiel wordt gereden door Syntus met hun Linten.

Waarom maak je niet gewoon het traject Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Arnhem

Moeten ze alleen op het stukje Arnhem - Tiel even een draadje spannen

Is de gehele betuwelijn eindelijk geėlektriviseerd

[ Bericht 1% gewijzigd door Peterselieman op 29-11-2006 11:19:31 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 november 2006 @ 11:18:35 #56
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43986166
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:03 schreef Betse het volgende:
Tegenwoordig sturen ze vaak die oude duitse bakken van eindhoven naar schiphol en geen koplopers.
Terwijl dat juist niet de bedoeling is wegens de slechte uitstapmogelijkheden van ICK als je veel bagage hebt. Het zou iig niet planmatig moeten zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 29 november 2006 @ 11:21:23 #57
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43986225
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k vind Tiel maar een raar uithoekje treintechnish gezien, gezien er niet verder gereden wordt, naar arnhem door de ns..

als je op geldermalsen een prima aansluiting zou maken nar Utrecht zou je het er uit kunnen halen
Maar waarom zou je dan met alle macht door willen rijden? Er is vrijwel geen verkeer Tl-Gr/Ddr lijkt me, en als iedereen graag richting Ut wil, dan lijkt het me het meest logisch om daar ook rechtstreekse treinen in te zetten.

Kan ook zo maar zijn dat de tak naar Tl een stuk drukker is dan de tak naar Gr/Ddr, dan rij je over de westelijke betuwelijn (sorry: Merwede-Lingelijn) veel te ruim.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 29 november 2006 @ 11:28:18 #58
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43986398
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

voor minimaal 1 jaar toch?
Hangt van de concessie-eisen af, maar meestal wel. Alleen staat het materieel nergens gespecificeerd, dus NSFS zou ook een paar aftandse railbussen uit de DDR kunnen verhuren.
quote:
Arriva heeft het makkelijker op Geldermalsen - dordrecht daar kan je met een setje Plan V nog af
Daar vergis je je aardig in de drukte, vooral Ddr-Gr is vrij goed bezet, daar zit een enkel Vtje in de weekends aardig vol, en in de ruime spitsen red je het er helemaal al niet meer mee.
Arriva heeft dan ook 7 V's.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2006 @ 11:35:41 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43986549
Dan kunnen die 10 GTW'tjes straks nog krap worden daar, vanwege de geringere lengte van de stellen en de daarbij behorende geringere capaciteit van de stellen. 5 bakken GTW hebben namelijk minder zitplaatsen dan 2 stelletjes Plan V
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43986623
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:21 schreef MREn het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dan met alle macht door willen rijden? Er is vrijwel geen verkeer Tl-Gr/Ddr lijkt me, en als iedereen graag richting Ut wil, dan lijkt het me het meest logisch om daar ook rechtstreekse treinen in te zetten.

Kan ook zo maar zijn dat de tak naar Tl een stuk drukker is dan de tak naar Gr/Ddr, dan rij je over de westelijke betuwelijn (sorry: Merwede-Lingelijn) veel te ruim.
hm zit wat in, maar tis gewoon nu zo`n rare aftakking xD en overstappen of niet maakt de ns met de nieuwe diensregeling toch al niet uit

of laat Syntus door kachelen
pi_43986640
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:28 schreef MREn het volgende:

[..]

Hangt van de concessie-eisen af, maar meestal wel. Alleen staat het materieel nergens gespecificeerd, dus NSFS zou ook een paar aftandse railbussen uit de DDR kunnen verhuren.
[..]

Daar vergis je je aardig in de drukte, vooral Ddr-Gr is vrij goed bezet, daar zit een enkel Vtje in de weekends aardig vol, en in de ruime spitsen red je het er helemaal al niet meer mee.
Arriva heeft dan ook 7 V's.
mja mischien in de spits, maar buiten de spits stelt het volgens mij niet veel meer voor ? omdat het allemaal stopper is?
  woensdag 29 november 2006 @ 12:03:55 #62
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43987298
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja mischien in de spits, maar buiten de spits stelt het volgens mij niet veel meer voor ? omdat het allemaal stopper is?
Het feit dat er alleen stoppers rijden wil niets zeggen, op bijv. Es-Zl rijden ook alleen stoptreinen en die zitten over het algemeen goed vol, zelfs zo erg dat er nu ook midden op de dag treinen met drie stellen rijden.

Gr-Gdm is inderdaad niet erg druk, maar dat kan ook komen doordat deze maar eens per uur rijdt, en omdat je naar Utrecht sneller en comfortabeler reist met de Qliner. En bovendien is Gr nu niet echt een wereldstad natuurlijk, maar is vooral op Dordt gericht, dus daar mag je best met 4 bakken rijden. Als de spoorverdubbeling naar stadspolders in '09 klaar is, wordt er dan ook een kwartiersdienst Ddr-Gr gereden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43990058
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:03 schreef MREn het volgende:

[..]

Het feit dat er alleen stoppers rijden wil niets zeggen, op bijv. Es-Zl rijden ook alleen stoptreinen en die zitten over het algemeen goed vol, zelfs zo erg dat er nu ook midden op de dag treinen met drie stellen rijden.

Gr-Gdm is inderdaad niet erg druk, maar dat kan ook komen doordat deze maar eens per uur rijdt, en omdat je naar Utrecht sneller en comfortabeler reist met de Qliner. En bovendien is Gr nu niet echt een wereldstad natuurlijk, maar is vooral op Dordt gericht, dus daar mag je best met 4 bakken rijden. Als de spoorverdubbeling naar stadspolders in '09 klaar is, wordt er dan ook een kwartiersdienst Ddr-Gr gereden.
ja dan heb je ook betere aansluitingen en zou je zelfs een sneltrein kunnen rijden
  woensdag 29 november 2006 @ 15:12:52 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43992713
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja dan heb je ook betere aansluitingen en zou je zelfs een sneltrein kunnen rijden
Een sneltrein naar Geldermalsen? Volgens mij val je achter Gorinchem toch van de wereld af?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43992726
'Amsterdam koopt verkeerde metro'


TON DAMEN


AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam staat op het punt de verkeerde metrostellen te kopen. De metrotreinen zijn te breed om ook op het spoor van de NS te kunnen rijden.

Dit stelt de Amsterdamse Raad voor Stadsontwikkeling (ARS) in een advies. ARS bepleit één railsysteem voor metro en trein in de regio Amsterdam om de knellende vervoersproblemen op te lossen. Maar dat kan niet als Amsterdam besluit metrotreinen te kopen die niet op het spoornet kunnen rijden. Daarom slaat ARS alarm.

Het Amsterdams college stelt in het zogeheten programma van eisen voor 170 treinstellen aan te schaffen die drie meter breed zijn. Met de investering is 250 tot 350 miljoen euro gemoeid.

''Deze treinen zijn te breed om op bestaand spoor van de NS te rijden. Als deze plannen doorgaan, legt Amsterdam zich voor lange tijd vast op een metro die niet op het treinspoor van de NS kan rijden.''

Volgens ARS is uitwisseling van de vervoerssystemen nodig om bestaand en nieuw spoor optimaal te gebruiken en metrolijnen te kunnen uitbreiden. Een van de schrijvers van het advies, Wim Wessels, noemt de zaak urgent. Volgende week beslist de gemeenteraad over de aankoop van de nieuwe treinstellen. ''Het gaat om heel veel treinen, zowel voor de Noord/Zuidlijn als vervanging van oude treinen op de Oostlijn.''


© Het Parool, 29-11-2006, 11:35 uur


Ik zie het niet zo snel gebeuren, een metro op het treinspoor. Het idee is opzich best aardig. Maar sprinterjtes lijken mij daar beter voor bestemd. Of het doortrekken van een metro naar Weest/Zaandam/Schiphol/Hoofddorp en in de toekomst Almere.
Maar ik zeg gewoon aanschaffen die handel.
Er zijn teveel problemen met beveiliging en verschillende spanning enzo.
  woensdag 29 november 2006 @ 15:19:51 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43992892
In Amsterdam zijn de bestaande metro's nou eenmaal zo breed. Als je smallere metro's wilt rijden, moet je alle perrons verbreden... Aan Amsterdam de keuze. Lekker op tijd ook weer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43992926
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:19 schreef Duvel het volgende:
In Amsterdam zijn de bestaande metro's nou eenmaal zo breed. Als je smallere metro's wilt rijden, moet je alle perrons verbreden... Aan Amsterdam de keuze. Lekker op tijd ook weer.
drie meter is toch niet bijzonder breed. En volgens mij is een trein nog veel breder. Dus ik weet niet waar ze het over hebben.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 november 2006 @ 15:24:30 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43993022
Gaat weer lekker zo. Past wel weer in de Nederlandse cultuur van lekker eigenwijs zijn en elke keer het wiel opnieuw uitvinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 november 2006 @ 15:44:28 #69
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43993609
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:21 schreef Willy84 het volgende:

[..]

drie meter is toch niet bijzonder breed. En volgens mij is een trein nog veel breder. Dus ik weet niet waar ze het over hebben.
Drie meter is juist uitzonderlijk breed, de meeste treinen zijn smaller. Alleen de Buffel en Railhopper zijn breder (3,2 m), maar die kunnen ook niet zomaar op elke lijn rijden.

VIRM is wel 3 meter breed, en kan inderdaad wel overal rijden, maar er is wel een belangrijk verschil met de Amsterdamse metro's: de metro is het breedst ter hoogte van het perron, en daar zijn de treinperrons niet op berekend (VIRM is onderaan smaller, en past dus wel langs het perron maar steekt hoger dus iets uit.
  woensdag 29 november 2006 @ 15:46:43 #70
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_43993685
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:19 schreef Duvel het volgende:
In Amsterdam zijn de bestaande metro's nou eenmaal zo breed. Als je smallere metro's wilt rijden, moet je alle perrons verbreden... Aan Amsterdam de keuze. Lekker op tijd ook weer.
Nee hoor, daar hebben ze de uitklap-treeplank voor bedacht. De sneltrams van lijn 51 en de metro's van lijn 50 zijn maar 2,65 meter breedt, maar door die treeplanken kunnen ze gewoon op de 'brede' lijnen rijden.
pi_43994291
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:17 schreef MonoSynth het volgende:
[afbeelding]
protos
lelijk ding
  woensdag 29 november 2006 @ 16:01:46 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43994298
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:46 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nee hoor, daar hebben ze de uitklap-treeplank voor bedacht. De sneltrams van lijn 51 en de metro's van lijn 50 zijn maar 2,65 meter breedt, maar door die treeplanken kunnen ze gewoon op de 'brede' lijnen rijden.
Die zijn gelukkig lekker betrouwbaar!

Maar daarnaast: als je met brede metro's op smalle lijnen wilt rijden, heb je inkap-metro's nodig. Die hebben ze nog niet. Of uitklap-perrons, ook niet handig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 29 november 2006 @ 16:03:37 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43994374
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:01 schreef Wadloper het volgende:

[..]

lelijk ding
Dat had ik ook, maar ik begin 'm langzaam te waarderen moet ik bekennen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 29 november 2006 @ 17:38:47 #74
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_43997588


Ja ! kaartje voor Dordrecht - Brussel retour op zaterdag 16 december is betaald online. Binnen 3 werkdagen ontvang ik hem. Wedstrijdkaart ook besteld en betaald.

Heb er zin in. Savonds rond 00:25 weer terug in Dordrecht. Ben benieuwd naar het belgische spoor stations enzo
  woensdag 29 november 2006 @ 17:41:18 #75
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43997653
Om vast te wennen aan drie buffels onder de draad, hier een sfeerfoto'tje.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')