abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 november 2006 @ 01:05:28 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43951267
Dus ja... BB is weer voorbij...

Gaat er een BB 2007 komen? Moet er een BB 2007 komen? Of liever even overslaan en goed nadenken over het concept?

Ik ben op zich niet tegen een BB 2007. Een paar elementen: ruzies, feestjes, lovestories, competitie om significante geldbedragen, goede opdrachten: ze werken altijd wel. De Nacht van Etienne herinner ik me bijvoorbeeld als een mooie BB-streamavond. Haal Egbert uit de focking kamer, prachtig. Homo in het huis en dan ook nog een hetero zoenen. Op dat soort momenten denk ik dat BB nog steeds wel boeiend kan zijn.

Voor de rest was het dit jaar aan de magere kant. De opdrachten vielen tegen en ze hadden weinig om handen wat strijd opleverde of zelf leuk was om naar te kijken. Het is ook bekend dat ik de groep in z'n algemeen niet boeiend vond. Er zaten zeker een paar bijzondere types tussen, maar in z'n geheel kwam het niet uit de verf vond ik. Casting moet echt beter, opdrachten moeten beter. BB Duitsland vorig jaar had veel goeie opdrachten en wendingen, ik had gehoopt dat ze daar van geleerd hebben. Maar helaas niet.

Misschien moet BB in een heel thema staan. Zoals de battle bijvoorbeeld. Ook bij de battle vond ik de groep niet super, en ben ik pas laat in het jaar intensief gaan kijken, maar zo'n thema kan wel het programma 'dragen', zorgt altijd voor dynamiek. Dat ontbrak dit jaar ook. Als lead-in voor DGK werd de BB thematiek juist extra mager en oubollig vond ik.

Maar er zijn gewoon programma-elementen die zeker nog steeds werken, het lijkt wel alsof de redactie dit jaar heel voorzichtig was, of ongeïnspireerd, en ook niet goed van tevoren nadacht hoe ideeen zouden uitwerken. Dat moet radicaal veranderen. Anders zal BB irrelevant worden. Maar het is zo moeilijk allemaal niet, even wat meer energie in het programma steken en je hebt een veel beter BB-concept. Ik hoop dat ze dit gaan doen; dan zou ik best uitkijken naar BB 2007 (of 2008).
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 28 november 2006 @ 01:10:57 #2
88457 Brillies
www.brillie.nl
pi_43951333
BB2007 komt er zeker: geef je vast op: bigbrother@endemol.nl
pi_43958664
die komt niet.. zou ik wel heel dom vinden na deze flop
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:48:25 #4
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_43961451
Van mij mogen ze we laten... ik ben er echt op uitgekeken
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_43962128
Het is al toegezegd dat er een bb7 komt. Hopelijk komen er een paar fokkers in dan.
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:02:08 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_43963831
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:10 schreef berney het volgende:
Het is al toegezegd dat er een bb7 komt. Hopelijk komen er een paar fokkers in dan.
Oh
Ik las juist dat Hummie tegen Etienne gezegd had dat dit de laatste BB was wegens tegenvallende kijkcijfers.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:13:28 #7
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43964173
Als BB7 er wel komt dan iig zonder Hummie en met Ruud de Wild
(hoop ik)
Maar ik heb er een hard hoofd in.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:14:24 #8
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_43964210
Zet het maar weer een paar jaar in de ijskast.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_43964439
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:02 schreef APK het volgende:

[..]

Oh
Ik las juist dat Hummie tegen Etienne gezegd had dat dit de laatste BB was wegens tegenvallende kijkcijfers.
E10 zei ook dat hij alleen maar voor de gein met Rik zoende
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_43964516
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:14 schreef Sanne het volgende:
Zet het maar weer een paar jaar in de ijskast.
Ik denk dat zolang DGK loopt er niet zo snel nog een BB komt, en dat ging dacht ik maximaal 2 jaar duren?
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_43965117
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:02 schreef APK het volgende:

[..]

Oh
Ik las juist dat Hummie tegen Etienne gezegd had dat dit de laatste BB was wegens tegenvallende kijkcijfers.
Ik herinner me dat Hummie heeft gezegd dat de kijkcijfers gezien het moeilijk tijdstip wel goed waren.

Verder heeft Talpa te kennen gegeven dat ze wel redelijk tevreden zijn.
quote:
Voor producent Endemol is het concept, dat dit seizoen gemiddeld 300.000 kijkers trok, nog lang niet uitgewerkt. “Wij gaan graag nog een paar jaar door“, aldus Endemol. Bij Talpa is een beslissing over voortzetting overigens nog niet genomen. Wel is de zender redelijk tevreden over de reeks die vanavond ten einde komt.

“Het is een belangrijk anker in de vooravond geweest met toch steeds een marktaandeel van acht, negen procent. Het doet het weliswaar iets minder dan vorig jaar, maar in die editie stonden we dan ook voortdurend in de publiciteit met de zwangere deelneemster Tanja“, aldus een woordvoerder van Talpa.
bron

Ook John de Mol zelf heeft zich geloof ik in het AD opnieuw positief uitgelaten over BB.
  dinsdag 28 november 2006 @ 23:39:43 #12
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_43979050
Van mij mogen ze door, maar misschien iets later in het seizoen beginnen, half augustus is half nederland nog met vakantie, en als je de eerste paar weken niet kijkt haak je denk ik ook niet zo gemakkelijk aan...
half september en dan gewoon door tot eind december
of een keer starten tijdens of na de feestdagen en in april/mei eindigen
thema als The Battle weer terug...
... en huiver mee
pi_43979178
Van mij mag er zeker nog een seizoen komen, dit was toch na bb3 duidelijk de beste big brother in mijn ogen, ook al werkte het forum dit jaar tegen door nog meer te zeiken en het vanaf bijna het eerste moment geen kans te geven.

Het hele 'afvallers komen terug' idee van de laatste week vond ik leuk, misschien dat er iets kan komen met als je eruit gestemd wordt de optie te krijgen nog steeds in het huis te blijven, dan kan er tenminste echt geirriteerd en gekonkeld worden. Idee werkt natuurlijk nooit maar altijd leuk over zoiets te brainstormen
pi_43979518
Ik ben in ieder geval zeker weer voor een BB7......weer met gratis streams uiteraard.

Maar waar ze wel voor moeten zorgen is dat de boel niet inkakt en dat het daardoor saai gaat worden zoals het de laatste weken het geval was. Gelukkig is de laatste week gered door de oud-bewoners terug te laten keren.
quote:
Het hele 'afvallers komen terug' idee van de laatste week vond ik leuk, misschien dat er iets kan komen met als je eruit gestemd wordt de optie te krijgen nog steeds in het huis te blijven, dan kan er tenminste echt geirriteerd en gekonkeld worden. Idee werkt natuurlijk nooit maar altijd leuk over zoiets te brainstormen
Lijkt me best een leuk plan. Dat je je plaats terug moet winnen ofzo.

Of gewoon niemand eruit stemmen de eerste tijd, maar net als in DGK elkaar punten geven. Ook dan wek je genoeg irritaties op.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_43980280
quote:
Op woensdag 29 november 2006 00:03 schreef ruby het volgende:
Ik ben in ieder geval zeker weer voor een BB7......weer met gratis streams uiteraard.

Maar waar ze wel voor moeten zorgen is dat de boel niet inkakt en dat het daardoor saai gaat worden zoals het de laatste weken het geval was. Gelukkig is de laatste week gered door de oud-bewoners terug te laten keren.
[..]

Lijkt me best een leuk plan. Dat je je plaats terug moet winnen ofzo.

Of gewoon niemand eruit stemmen de eerste tijd, maar net als in DGK elkaar punten geven. Ook dan wek je genoeg irritaties op.
Prima plan.
  woensdag 29 november 2006 @ 03:01:38 #16
161080 Beatie_NL
CIV4 wizzard en EVO fan
pi_43981735
Op een iets andere manier kan de Battle terug komen, maar met een paar verschillen. Geen twee groepen maar een groep, waarbij de weekopdracht vervalt. het huis bestaat uit een ARM en een RIJK gedeelte. Opdrachten zorgen ervoor dat men in ARM of RIJK terecht komt. Ik vind dat het twee groepen idee toch niet helemaal ok was. Maar wellicht
kunnen sommige mensen apart in RIJK terecht komen via geheime missies ofzo, waarbij je iemand mag uit kiezen om naar RIJK te gaan als de missie gelukt is. Weg met het issolement! Ik zie niet in dat de bewoners niet mogen weten wie er het popluairste is! Hoe zou het gegaan zijn als ze wisten dat Jeroen zo populair was??? Geef ze een PC met beperkt Internet waarbij ze kunnen chatten en berichten posten op forums als FOK en VOL. De interactieviteit zal gaan
zorgen voor meer betrokkenheid bij de mensen in het huis. Internet toegang is dan ook weer iets wat verdient dient te worden. Mischien dat ze in ARM postduiven kunnen sturen Ipv internet, nah grapje...

WEG met de stomme kluisjes, ipv daarvan duidelijkheid:
1e plaats 175.000 euro
2e plaats 30.000 euro

of zoiets.

Iemand nog meer leuke ideeen??

Edit: ik vind trouwens het idee om bewoners, wel uit te schakelen maar niet het huis uit te laten gaan ook wel erg gaaf!
Waarbij de populairste uitgeschakelde bewoners kans maken om een leuk geld bedrag in de wacht te slepen als een soort troostprijs.. laten we zeggen 15.000 euro. Op deze manier blijft het voor iedereen leuk om in het huis te blijven.

[ Bericht 12% gewijzigd door Beatie_NL op 29-11-2006 03:07:14 ]
Politicus: Man die het tegendeel bedoelt van wat'ie ten onrechte heeft willen ontkennen en het dan toch maar bevestigd onder voorbehoud.
pi_43983205
Ik kijk ook alweer reikhalzend uit naar BB 2007, maar dat is meer zodat ik dan deze slappe hap kan vergeten. Als Jeroen niet had gewonnen, was het voor mij helemaal een anti-climax geweest. Nu heb ik het voor mijn gevoel nog een beetje waardig af kunnen sluiten. Wat een slechte BB was dit, zeg. Het was vorig jaar wellicht ook niet super, maar met Roel, Menno en Joost heb ik me meer vermaakt dan met dit stelletje.

Het gejatte idee om oud-Bewoners terug in het Huis te laten komen, heeft precies uitgepakt zoals ik al had voorspeld: anderhalve dag leuk, daarna werd het aftellen geblazen. Semih blies nog wat in de richting van de broers en ook Hilde gaf een sneer naar Mo, maar daar hield het wel mee op. Verder hebben we het moeten doen met een vroegtijdig vertrek van E10 en een kus tussen Jeroen en Milica. Heeft die laatste week echt toegevoegde waarde gehad? Voor mij niet. Het heeft ook blijkbaar het stemgedrag van de mensen niet doen omslaan, ook al was Jeroen wat minder 'zielig' voor velen dan een week eerder, toen hij nog van alle kanten werd genegeerd.

Verder waren de weekopdrachten ook duidelijk weer verzonnen door groep 6 van basisschool De Klavier in Roosendaal. Wat een niveau. Egbert heeft ook nog een dagje in een kano rondgedobberd omdat hij zijn sleutel was kwijtgeraakt. Verder heb ik ze een lamp in de gaten zien houden en in een groot muizenrad zien lopen. Volgens mij duurde geen enkele weekopdracht langer dan 60 uur, twee en een halve dag? En zelfs dat was dus al een uitzondering.

Over de finale uitzending zal ik het maar niet meer hebben. Niveautje nul komma nul, natuurlijk. Een dove Bridget (die op een gegeven moment ook weer eens haar knoppen kwijt was), een waardeloze 'uitkoopronde' waarbij niemand echt doorhad hoe het spel nu precies werkte (zowel de Bewoners als de kijkers niet) en voordat ik met mijn ogen kon knipperen liep Jeroen winnend de trap af. Ik vond het knap dat hij het zelf hoorde...

[ Bericht 1% gewijzigd door Fargo op 29-11-2006 09:55:34 ]
pi_43983216
Voor de duidelijkheid: er is nog niets besteld, dus ook nog geen zekerheid over het wel of niet doorgaan volgend jaar.
  woensdag 29 november 2006 @ 09:16:48 #19
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_43983621
Er zaten dit jaar duidelijk elementen in die voor uitdieping in deel 7 in aanmerking komen.

Broetje, Zusje, stelletje en alleen gangers was een goed idee. Kluisjes opzich was een goed idee.
Jokers ook een goed idee. Rode telefoon goed idee

Voor BB 7 moeten we toe naar de manier waarop Jeroen het gespeeld heeft. In deze editei is duidelijk gebleken dat lovestories zoals Tijn en Mo uitgewerkt zijn. Je kan ze niet voorkomen maar mensen zijn duidelijk klaar met dat soort dingen. Het kan niet echt meer boeien en het is eerder ergenis dan dat we er vrolijk van worden. Vele vonden het saai en wat we voorgeschoteld hebben gekregen was een lovestory en een Meisje van 27 die alles Rorsjuh wilde een rokende en roddelende homo. Alleen dat werkt dus niet meer.

BB7 moet gaan over het vergaren van geld in je kluisje. Alleen het geld dat jezelf in je kluisje vergaard is weer de prijs die je winnen kan. Nu vasthouden aan die lijn maakt het volgend seizoen alleen maar belangrijker. Dan gaat ook het nomineren meer een rol spelen want de geen met het meeste geld in zijn kluisje wordt een prooi. Ook moet men idividueel de strijd met elkaar aangaan om geld uit elkaars kluisje te bemachtigen. Daar door kunnen weekopdrachten vervallen die stellen al jaren niets meer voor. Die rode telefoon moet gewoon vaker gaan. Meer onverwachte jokers in het spel. Oude bewoners terug het huis in opzich ook niet slecht maar dan is een lang weekend genoeg.

Kortom Jeroen heeft dit jaar de aanzet gegeven voor een volgende BB waar het spel centraal staat en de relaties meer naar de achtergrond verdwijnen.

  woensdag 29 november 2006 @ 11:16:27 #20
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_43986109
Ik zou juist terugwillen naar het oorspronkelijke concept, maar dan mét een aantal elementen erin die de jaren erna voor succesvolle stream-avonden hebben gezorgd.

Ik wil terug naar de ruwe persoonlijkheden die te analyseren zijn, haal de psycholoog terug in de uitzendingen en maak het leuker voor de streamers door ook hun amateurpsychologie er op los te laten en hun eigen analyses in te zenden. In het huis veroorzaak je opschudding door deze analyses mondjesmaat aan de bewoners te laten lezen. Dus niet alleen meer de 'mooie bekkies', maar gewoon échte mensen die het niet erg vinden om zichzelf en hun karakter/emoties te laten zien.

Laten we daarna eens beginnen met een aantal stelletjes in het huis te zetten, maar dit niet te vermelden aan de bewoners. Men zit dus samen, maar moet het voordoen alsof ze alleen zitten. Zie het als een geheime opdracht. Degenen waar de geheime opdracht mislukt zitten direct op de bank. Laat die geheime opdracht ook geen week duren, maar minimaal een maand. Dat gaat zeker voor spanningen zorgen.

Laat het weekopdracht-concept zoals dat er nú is een beetje varen. Het is onmogelijk gebleken om steeds weer met iets nieuws te komen waar ook de buitenwereld het 'nut' van inziet. Ik zou het oplossen door de bewoners uit te laten dagen door de kijkers. Kies er bijvoorbeeld voor dat iedere week vijf bewoners uitgedaagd kunnen worden door een groepje van vijf kijkers. Laat hen dan apart van elkaar dezelfde opdracht uitvoeren die door de uitdagers bedacht is. Als de bewoners deze opdracht verliezen krijgen ze een 'gewoon' rantsoen. Daarmee bedoel ik dat er alles in de koelkast staat wat op een normale week ook in de gemiddelde nederlandse koelkast te vinden is. Daarnaast wordt er geld gehaald uit de prijzenpot. Dit zorgt voor spanningen omdat de overige bewoners (stuurlui/wal) natuurlijk balen als een stekker dat het de uitgedaagden niet gelukt is. Mochten de bewoners echter winnen volgt er een luxe rantsoen en komt er wat geld bij in de prijzenpot.

Hou de feestjes erin! De feesten van dit jaar zijn een perfecte gelegenheid gebleken om eens uitgebreid te gaan zitten streamen. Hou er daarbij wel rekening mee dat de streamers misschien nachtrust nodig hebben en laat de feesten dus eerder beginnen. Dit hangt ook samen met mijn idee om meer ritme in het huis te brengen. Laat de haan door-de-week rond negen uur al kraaien, verplicht ze om samen én aangekleed te ontbijten waarna ze hun eigen gang mogen gaan.

Het idee van de hotline was goed, maar maak er beter gebruik van. Laat 'm vaker rinkelen, zorg voor spanning door degene die opneemt ook eens een extra stem te geven of misschien een joker. Deel kadootjes uit (geld) of zet degene die opneemt op de bank.

Werk wat vaker met geheime missies. Een geslaagde missie zorgt voor vrijstelling of geld en een mislukte missie resulteert direct in een nominatie. Deze vrijstelling of nominatie hoef je echter niet alleen te doorstaan. Je wordt verplicht om bij vrijstelling iemand te kiezen die ook een vrijstelling krijgt en bij nominatie iemand die naast je op de bank komt. Hierdoor zal het gekonkel in het huis enorm toenemen.

Hou de leugendetector in het programma en laat de bewoners dit van elkaar zien. Zorg vaker voor 'open nominaties' of een 'big brother reveals' film. Leg een écht zwembad in het huis en geef de tuin gewoon weer vrij. Laat ze hun eigen groenten verbouwen en het brood zelf bakken. Haal opdrachten als die met de stip en de vuurkorf terug om extra geld voor de prijzenpot te 'winnen'. Geef ze geen vakantie, maar laat ze merken wíe de baas is.

En in hemelsnaam, vervang Hummie door iemand anders. Hummie is té preuts, té veel bezig met het thuisfront om het in het huis leuk te houden. Haar ingrijpen in de Monique situatie ging te ver en het wegdraaien van de camera's zodra er iets gebeurde op amoreus gebied is niet van deze tijd.

Laten we BB7 nu maken wat BB6 níet was. "Harder dan ooit"
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_43986415
Hummie moet inderdaad sowieso weg. té preuts zoals ze zelf zegt.
of de redactie moet met redacties van het buitenland gaan evaluëren zodat ze een idee krijgen hoe die het aanpakken.
Laat ze een onderzoek doen naar de kijkcijfers van de big brothers in het buitenland en dan het concept veregelijken.

Geheime missie is oke, moet niet te lang en niet te kort duren. Zeker geen maand. Zoals die van Rik was wel erg simpel. (net als het roken van Roel snachts)

Dus terug naar back to basic , inclusief kippen/geit
weekopdrachten die ook een week duren desnoods voor het goede doel
open nominaties, elke week
geen stelletjes/familie in huis
geen voortrekkerij om iemand anders in huis te houden
1 keer per maand een batle
de live weer terug op donderdag i.p.v maandag
die telefoon kan wel weg, stond er voor de sier
dagboekkamer gesprekken laten uitzenden op de streams
langere zendtijd
twee presentatoren


zo kan ik nog wel effe doorgaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door berney op 29-11-2006 11:42:58 ]
pi_43986726
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:29 schreef berney het volgende:
Hummie moet inderdaad sowieso weg. té preuts zoals ze zelf zegt.
of de redactie moet met redacties van het buitenland gaan evaluëren zodat ze een idee krijgen hoe die het aanpakken.
Laat ze een onderzoek doen naar de kijkcijfers van de big brothers in het buitenland en dan het concept veregelijken.

Geheime missie is oke, moet niet te lang en niet te kort duren. Zeker geen maand. Zoals die van Rik was wel erg simpel. (net als het roken van Roel snachts)

Dus terug naar back to basic , inclusief kippen/geit
weekopdrachten die ook een week duren desnoods voor het goede doel
open nominaties, elke week
geen stelletjes/familie in huis
geen voortrekkerij om iemand anders in huis te houden
1 keer per maand een batle
de live weer terug op donderdag i.p.v maandag
die telefoon kan wel weg, stond er voor de sier
dagboekkamer gesprekken laten uitzenden op de streams


zo kan ik nog wel effe doorgaan.
Goeie tips!
Ik zou er graag nog een MOL bijzien.
Een mol die alles wat Hummie heeft laten liggen wél oppakt en durft aan te gaan. Direct op conflicten/ situaties in kan spelen en daar ook de vrije hand in krijgt. Een slimme jongen/ dame dus. Of zou dat te veel opvallen: een slim iemand?
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_43986927
Wie mailt dit topic even naar de redactie.
  woensdag 29 november 2006 @ 12:05:45 #24
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43987359
Ik geloof nog steeds dat BB ook in Nederland weer een succes kan worden, maar dan moet wel het roer om. Niet meer dan halfslachtige gedoe dat we de laatste twee keer gezien hebben.
Dus als Hummie het weer doet, maak haar duidelijk dat ze niet bij de EO zit
maar liever nog iemand die met een frisse blik naar het programma kijkt.

Alles staat of valt bij de groep die je in huis zet. Het stelletjes-uitgangspunt was een leuk idee, maar blijkt gewoon niet te werken. Het had leuk kunnen worden als die stelletjes tegen elkaar waren uitgespeeld ofzo, maar er is voor gekozen om dat nu niet te doen. Wat mij betreft niet meer doen dus.
En kies in godsnaam voor mensen met een verhaal. Hoe irritant oud-bewoners als Kelly of Rob misschien ook zijn, ze zorgden wél voor een verhaal.

Vergeet dat kluisjes-gedoe. Het werkte niet. Niet 1 keer is er een verrassende keuze gemaakt door een weggestemde bewoner en in het huis leverde het nauwelijks reacties op.

Wees eens een keer écht hard. Maar belangrijker nog": houd voet bij stuk. Geen contact met de buitenwereld is geen contact met de buitenwereld. Hooguit bij sterfgevallen in de familie een uitzondering op maken, maar geen prinsessenjurkjes of andere crap ajb.
Trap de bewoners op een redelijke tijd hun bed uit, maar dan wel vanaf dag 1. Geen gezeik, 9 uur is een mooie tijd om je bed uit te komen. Een weekopdracht die ook 's nachts doorgaat? vervelend voor ze dan
En in godsnaam, ALS je dan al bewoners wilt promoten, doe het iets subtieler dan nu bij de zusjes.

Als je al kiest voor een hotline, dan ook minstens 1x per 2 weken gebruiken. Haal 1 bewoner van rantsoen af en geef de rest nog minder, stuur iemand het huis uit (al is het maar voor een lang weekend ofzo) maar DOE iets

Houd de feestjes erin, ook nu weer gaf dat de leukste momenten. En dan gewoon laten feesten en niet om 12 uur de muziek uit....

Doe ook iets aan de uitzendingen. De dagelijkse uitzending mag wat mij betreft best iets sarastischer. De voice over bij DGK is veel leuker dan bij BB.
De live-uitzending verdient ook wel wat meer aandacht dan nu. De duo-presentatie van vorig jaar vond ik matig, de solo presentatie dit jaar gewoon slecht. Zet er iemand neer die zoals Beau en Rolf ooit niet het beste vriendje van de bewoners wil worden, maar gewoon cynisch naar het programma kijkt (en die de bewoners na een week ook daadwerkelijk herkent...)

en owja....Zorg dat weekopdrachten langer duren dan 4 uur

En dan komt het ook met BB in Nederland weer helemaal goed
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 29 november 2006 @ 12:26:13 #25
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_43987864
My two cents.

- Ik denk dat er GEEN BB2007 moet komen, maar wel een BB2008. Het aantrekkelijke van BB5 was onder meer, dat het alweer zo lang geleden was dat BB4 was geeindigd. Ieder jaar een BB leidt onherroepelijk tot sleur, wat ook in BB6 te zien was. Daarentegen maakt een jaartje wachten de kijker weer hongerig en dat is nodig na deze zwakke versie.

- Er moet absoluut een nieuwe eindredacteur komen met een frisse blik die het enigszins afgestompte concept van scherpe randen voorziet. Daarbij moeten vooral de buitenlandse BB's als template dienen en moet het programma als geheel meer verrassend en minder voorspelbaar worden. Misschien zou elke BB een andere eindredacteur moeten hebben, liefst een vrij sterke TV persoonlijkheid, die aan die editie zijn eigen invulling en signatuur geeft. Stel je voor: Paul de Leeuw als BB opperhoofd, of Jack Spijkerman. Ziet het er gelijk heel anders uit, en dan ieder jaar wisselen (zoals ook sommige franchise films per aflevering een andere regisseur kiezen, zie Mission:Impossible).

- De casting zou zich moeten richten op meer controverse in de groep (a la DGK) en op een hoger opleidingsniveau moeten mikken (a la BB5). De groep moet veel meer gemeleerd zijn en vooral uit tegenpolen bestaan, niet uit gelijksoortige types. Een hoger opleidingsniveau garandeert daarbij dat de soms nogal banale uitingen en/of houdingen uit BB6 worden voorkomen, want dat is maar heel kort amusant en heel lang irritant.

- De uitzending moet dichter op de realtime situatie komen dan nu het geval is. In 2000 kon je misschien wegkomen met gebeurtenissen die meer dan 24 uur daarvoor hadden plaatsgevonden, maar dat is nu soms echt te lang, zeker gezien het aantal streamers. De BB uitzending zou voortaan een verslag van de gebeurtenissen sinds de vorige uitzending moeten zijn, het sluit dan beter aan bij Internet. Voor de kijker is dat logischer en het past beter in de huidige snelle informatiemaatschappij. Dat betekent overigens ook, dat in het weekend de uitzending zal moeten doorgaan, hetgeen ook zeer wenselijk is, gezien het feit dat juist dan de feestjes plaatsvinden. Het kan gewoon echt niet meer dat je op dinsdag zit te kijken naar iets dat zaterdag is gebeurd.

- BEN CONSEQUENT. Als je geen daglicht belooft, wijk dan niet halverwege af. Als je zegt streng te zullen zijn, laat dan niet je oren hangen naar een gefrustreerde echtgenoot. Als je elk contact met de buitenwereld verbiedt, vertoon dan geen video's en voer geen overleg over de thuissituatie. Als je met kluisjes gaat werken, vul die dan niet aan tot 175K aan het einde van de rit. Als je een telefoon neerzet, gebruik die dan ook. Etc etc.

Er zit nog meer dan genoeg leven in BB, maar niet meer zoals het dit jaar is uitgevoerd. Op die weg doorgaan betekent steeds lagere kijkcijfers en definitieve afbreuk van het concept. Met een andere aanpak en een korte pauze kan BB echter nog tijden vooruit.

[ Bericht 1% gewijzigd door AgentCooper op 30-11-2006 20:46:48 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')