abonnement Unibet Coolblue
pi_43919566
Ik heb een bosch DMF 10 zoom gekocht en geprobeerd, deze had echter het probleem dat ie op de gekste plekken begon te piepen omdat ie spanningsvoerende leidingen zag, ook bijvoorbeeld in een houten deur...

Ok ding weggebracht en nieuwe gekregen, heeft die gewoon hetzelfde probleem (wel iets minder).
Ik zal deze wederom retourneren maar vraag me ook af wat voor ervaringen andere mensen met dergelijke apparaten hebben. Welk merk / type, werkt ie goed en wat zijn opvallende dingen.

Dit is 'm:

  maandag 27 november 2006 @ 01:55:01 #2
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_43919656
Ik gebruik hem zelf van Stanley. Die heeft dat probleem ook dat hij spanningsbronnen aangeeft waar duidelijk geen spanningsbron zit. Waar dit in zit is mij verder onbekend.

Deze heb ik:
  † In Memoriam † maandag 27 november 2006 @ 01:55:29 #3
25682 2cv
Niet subtiel
pi_43919659
Kan het zijn dat dat apparaat begint te piepen bij een houten deur omdat er net een (weggeplamuurde) spijker in zit o.i.d. ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 27 november 2006 @ 01:56:29 #4
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_43919672
quote:
Op maandag 27 november 2006 01:55 schreef 2cv het volgende:
Kan het zijn dat dat apparaat begint te piepen bij een houten deur omdat er net een (weggeplamuurde) spijker in zit o.i.d. ?
Kan zijn dat hij dan piept voor een obstructie, maar hij zou dan geen spanningsbron aan mogen geven lijkt mij.
  † In Memoriam † maandag 27 november 2006 @ 02:01:13 #5
25682 2cv
Niet subtiel
pi_43919723
Dus hij zou alleen moeten piepen bij stroomkabels en niet bij waterleidingen of iets dergelijks ? Want in een waterleiding boren is niet grappig ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 27 november 2006 @ 09:36:18 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43921662
Eigenlijk moet je even wachten op Tnimble, die heeft exact dezelfde.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_43934969
Al die dingen moet je gewoon in een sloot gooien, met zo'n ding kun je nergens meer boren en denk je dat er overal leidingen zitten. Troep!
  maandag 27 november 2006 @ 19:53:31 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43938853
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:57 schreef Wojworshebn het volgende:
Al die dingen moet je gewoon in een sloot gooien, met zo'n ding kun je nergens meer boren en denk je dat er overal leidingen zitten. Troep!
hoe vind jij je leidingen dan?

Boor je er gewoon door heen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43941244
quote:
Op maandag 27 november 2006 02:01 schreef 2cv het volgende:
Dus hij zou alleen moeten piepen bij stroomkabels en niet bij waterleidingen of iets dergelijks ? Want in een waterleiding boren is niet grappig ...
Je kunt 'm instellen op hout of metaal, maar hij blijft in elke stand ook op spanning piepen.
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:36 schreef sanger het volgende:
Eigenlijk moet je even wachten op Tnimble, die heeft exact dezelfde.
Tnimble....waar ben je!!!???
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:57 schreef Wojworshebn het volgende:
Al die dingen moet je gewoon in een sloot gooien, met zo'n ding kun je nergens meer boren en denk je dat er overal leidingen zitten. Troep!
Ja daarom heb ik er één gekocht die wat meer geld kost, in de hoop dat die wel werkt...
pi_43951516
Hier ben ik hoor!

Ik heb inderdaad dezelfde en die doet het heeeel erg goed. Vele malen beter dan de B&D zelfnivilerende laser / leidingzoeker combie en niet te vergelijken met de goedkope dingen van een paar euro die kun je beter direct weggooien als je ze ergens in een winkel ziet hangen

Metalen voorwerpen detecteert hij heel erg goed en met de zoom knop ook heel erg exact ook als het erg diep zit. Een klein koploosspijkertje kun je er op een paar mm mee localiseren als er nog een paar platen 18mm MDF overheen leggen.

Hout detecteren gaat wat lastiger het maakt dan erg uit waar je begint met zoeken. Hij meet kennelijk in verschillen tov de meetwaarde dan je op de zoom knop drukt. Voor het detecteren van hout moet je niet alleen op hout drukken maar als je gaat scannen ook op de zoom knop dan start hij pas met meten daarvan. Het is zonder enig probleem mogelijk om b.v. de verstevigingen in een board- / honingraaddeur op te zoeken. Heb ik toen ook aan Sanger laten zien dat je zelf de houten balkjes achter een plaathout kunt vinden.

De spanningstest is altijd actief. Is wel logisch onafhankelijk of je waterleidingen wilt ontwijken of juist in een houtenbalk wilt uitkomen wil je niet in spanning terecht komen.

Bij de spanningstest heb je wel eens spooksignalen. Ik heb gemerkt dat dit heel erg afhankelijk is van de vochtigheidgraad en het materiaal waar de leiding in zit. Je merkt dan soms ook wel dat je opeens spanning gaat meten als je een tijdje aan het meten bent achter elkaar.

Wat helpt is om kort duriger te leiding zoeken. en vooral bij gips wanden en wanden waar stalen bewapening in zit de meter een einde los van de muur te houden.

De locatie van een elektriciteits leiding kun je nauwkeuriger bepalen via de metaal detectie meter in de display.
pi_43953030
tnimble, dat 'los houden van de muur' klopt als een bus. Ik gebruik het ook regelmatig, maar als ik specifiek electra opzoek, dan zorg ik voor een plaatje hout tussen de meter en de muur (Hout moet dan natuurlijk aan de meter blijven 'plakken', dus met je hand vasthouden)
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:17:14 #12
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43954637
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:

hoe vind jij je leidingen dan?
Met een boormachine.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:26:10 #13
154795 remcoharmsen
wannabee molenaar
pi_43954816
tnimble, jij zegt dus dat die bosch wel gewoon moet werken? Ik ben namelijk ook nog op zoek naar zo'n ding. Die pruts dingen van 10 euro werken voor geen meter en ik wil toch graag een wat degelijker ding. Kun je die bosch aanraden, of zijn er nog meer goede?
pi_43956119
Ik ga nog een tijdje spelen en 'm dat eventueel nog één keer omruilen...hij is al beter dan de vorige namelijk... Bedankt voor de info!
pi_43957963
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:26 schreef remcoharmsen het volgende:
tnimble, jij zegt dus dat die bosch wel gewoon moet werken? Ik ben namelijk ook nog op zoek naar zo'n ding. Die pruts dingen van 10 euro werken voor geen meter en ik wil toch graag een wat degelijker ding. Kun je die bosch aanraden, of zijn er nog meer goede?
Die bosch werkt goed, heb ook eens met zo'n stanley als hierboven gewerkt die deed het (zo ver ik kan oordelen) vergelijkend maar iets ongoeliger.

De Black & Decker werkt een stuk minder deze moest ook met een wieltje aan de zijkant steeds afgestelt en bijgeregelt worden.

Met andere heb ik geen ervarnig.
pi_43966101
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

hoe vind jij je leidingen dan?

Boor je er gewoon door heen
JA hoor!.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')