abonnement Unibet Coolblue
pi_43874590
Dit jaar word de eerste kerst voor onze kleine Zara (nu. 4 mnd) en ik ben een beetje (erg) bang dat ze er binnen de kortste keren in hangt.
Ze is namelijk erg ondernemend!
Voor de ballen maakt het me niet zo veel uit want die zijn toch onbreekbaar van de Ikea, maar ik ben bang dat er na twee weken geen naald meer aan zit.

Je hebt van die spray die je op de bank kan spuiten zodat katten er niet meer aan krabben, want dat vinden ze stinken. Zou het helpen om dat onderin de kerstboom te spuiten?
Iemand die dit uitgeprobeerd heeft?
Forza Juve!
  zaterdag 25 november 2006 @ 11:10:20 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_43874607
sterkte

koop plastic kerstballen en een waterspuit, en door de katten (5 stuks in huize klonk) hebben we een mooie kunstboom gekocht, want ik vond tot in het voorjaar de verdroogde naalden op de vreemdste plekken
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 11:14:44 #3
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_43874676
Kunstboom + platenspuit = geen problemen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 25 november 2006 @ 11:16:38 #4
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_43874710
Wij hadden vorig jaar twee kittens en een kerstboom en het was echt geen probleem. Ze sloegen soms naar de onderste ballen, maar de kerstboom vonden ze niet fijn

Ik maak me dit jaar ook geen zorgen om onze nieuwe kitten van 7 maanden. Misschien is het slim om je kerstboom niet superstabiel te maken, dan wiebelt hij sneller en dat vinden katten wat minder.
pi_43874717
wij hebben alleen maar met de onderste ballen problemen gehad. Toen die er uit lagen was het over
pi_43874736
Het probleem is dat Zara gek op water is. We hebben ook geprobeerd om haar met de plantenspuit af te leren om op de tafel te springen.
Gevolg: zeiknatte kat OP de tafel
Forza Juve!
pi_43875003
lol. Ik denk dat je die troep op de boom wel kan proberen. Dat spul is toch biologisch. Alleen bij onze katten helpt het niet.
pi_43877706
Tja, ik ben ook al vaak thuis gekomen waarna ik de kerstboom van de grond kon tillen
Maar daarom hebben we ook een kunstboom en kerstballen die niet stuk kunnen.
Dus op zich geeft het dan niet .
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:03:23 #9
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_43877764
Gaat prima joh. Ik heb een kunstboom met plastic ballen, ze hebben de boom maar 4 keer omgegooid vorig jaar
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_43878625
Ok, we zijn net bij Ikea geweest en we hebben voor de zekerheid maar 2 bomen gekocht!

Als de ene dan al na twee weken geen naald meer heeft zetten we de andere binnen

Bij de Ikea kost een boompje toch maar ¤ 9,95
Forza Juve!
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:53:53 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_43878706
Met de plantenspuit iets afleren werkte hier ook niet zo
Wat ik deed als ze iets deden want niet mag.. dan gooide ik een klein bosje sleutels naar ze toe.
Wel zo mikken dat de kat net niet geraakt wordt maar ook niet ziet dat jij het doet.
Werkte hier super.. na 2 correcties werkte het verder prima met een afkeurend stemgeluid.
Succes
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 14:55:08 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_43878736
Mijn kat gooit binnen vrijwel nooit iets om en klimt ook niet in planten of bomen. Scheelt waarschijnlijk dat ze zich buiten lekker uit kan leven en haar energie kwijt kan.

En dat ik de eerste paar weken continu met de plantenspuit klaar zat. Ze is niet echt bang voor water, want ze komt regelmatig doorweekt binnen als het regent, terwijl de deur bijna altijd op een kier staat en ze overal kan schuilen. Maar het hielp behoorlijk toen ze nog klein was! Ze mag inderdaad niet zien waar het water precies vandaan komt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:37:51 #13
15869 gr8w8
Better by design.
pi_43882670
Weekend na 5 december: Boom van vorig jaar uitsteken, binnen zetten en optuigen.Kat naar buiten en luikje op slot.
Kersttijd: Kat buiten, boom binnen. Lekker rustig.
Na 6 januari: Boom weer buiten in de tuin, kat weer binnen. Is die ook weer poeslief en zo dankbaar als een hond dattie weer binnen mag. Kon het maar vaker kersttijd zijn.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_43953335
Let wel op dat hij geen naalden eet, daar kunnen ze behoorlijk ziek van worden
pi_43956083
Oei oei, bij ons precies hetzelfde!
Moby is nu 6 maanden.
Ik heb wel een kunstboom maar geen kunststof ballen!
Ach we zien wel.

Waar ik me meer druk om maak is hoe hij gaat reageren op al dat vuurwerk met oud op nieuw!
we hebben zelf geen vuurwerk maar de rest van de buurt wel!
pi_43956245
Dat van die naalden had ik ook ergens gelezen.
Ik zal dus goed stofzuigen rondom de boom aangezien ze alles eet

Of ze bang zal zijn voor het vuurwerk weet ik niet. Ze schrikt soms wel snel.
Gelukkig wonen we aan de rand van het dorp dus valt het hopelijk een beetje mee met de knallen.
Er zit ook geen Chinees in de buurt gelukkig
Forza Juve!
pi_43956335
Een halve ui of een glaasje azijn onder de boom (als je zelf tegen de stank kan...)
This is what you are, this is what you get...
pi_43956390
wij gaan het dit jaar ook voor het eerst proberen! Vorig jaar maar geen poging gewaagd met een klim-kitten.
Nu is ze inmiddels een jaar oud, en iets rustiger
We hangen onderin niet zoveel ballen, en dan zien we wel waar het schip strandt
(wel een kunstboom)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:40:16 #19
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_43956536
Ik heb er dus 2 van 4 maanden en wij hebben dus ook voor het eerst kerst met hun.

Nu heb ik gehoord dat je de kerstboom eerst 2/3 dagen onopgetuigt neer moet zetten. Daarna is de boom bekend en niet meer boeiend.

Ik heb plastic ballen voor de onderkant en daar boven komen gewoon de echte ballen.
Onze boom is nep en 2.15 hoog. Knappe kat als ie dat om gooit.

En als het moet sluit ik ze savonds in de hal op. Dan hebben ze toegang tot boven en de hal beneden. En dan kunnen ze dus niet de woonkamer in en niet naar buiten. Het is dan toch maar voor 2/3 weken.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:43:25 #20
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_43956609
je kan hem toch aan het plafond of de wand zekeren ,laat toch lekker klimmen.
Klaar?
Ik niet!
pi_43956845
Ik maak hem zeker weten aan de muur vast idd.
Het klimmen op zich maakt me niet zoveel uit, ik heb toch plastic ballen.
Ik ben alleen bang dat de boom door het klimmen ontzettend gaat uitvallen en er voor de kerst al geen naald meer aan zit
Forza Juve!
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:36:35 #22
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_43957731
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:54 schreef Marty het volgende:
Ik maak hem zeker weten aan de muur vast idd.
Het klimmen op zich maakt me niet zoveel uit, ik heb toch plastic ballen.
Ik ben alleen bang dat de boom door het klimmen ontzettend gaat uitvallen en er voor de kerst al geen naald meer aan zit
Nordman nemen.. die vallen zowat niet uit
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:18:49 #23
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_43960576
Je hebt nu al een kerstboom... Het is nog niet eens Sinterklaas...

Mijn kat is trouwens niet geinterresseerd in de kerstboom, de kat van de overbuurvrouw die voor het raam zit blijft veel interessanter...
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:21:01 #24
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_43960656
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:50 schreef Marty het volgende:
Ok, we zijn net bij Ikea geweest en we hebben voor de zekerheid maar 2 bomen gekocht!

Als de ene dan al na twee weken geen naald meer heeft zetten we de andere binnen

Bij de Ikea kost een boompje toch maar ¤ 9,95
Hebben ze bij de ikea wel bomen? wij waren daar laatst , toen hadden ze wel showbomen staan.Wij vragen waar de bomen voor de verkoop liggen.... "Wij verkopen geen bomen"

Toch maar eens gaan kijken dan

Wij willen dit jaar ook een boom plaatsen. We zullen zien hoe molly (dan 8 maanden) erop reageerd.
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:28:57 #25
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_43960875
Toen onze katten voor het eerst met een kerstboom in aanraking kwamen, toen klommen ze er in en gingen op de takken liggen slapen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')