abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_43829808
Ik denk dat het wel mogelijk is allemaal , maar waar alles nu eigenlijk om draait is hoe het wel goed te maken, niet van wat er fout is. Ikzelf, ja daar ga ik weer, blijf erbij dat als je zoiets als een multigaming clan wil hebben, je gewoon geld moet hebben, en je spelers overtuigen dat bij BoF gamen gewoon leuk is. Altijd mensen die je kent op de eigen gameservers, gezellig ouwehoeren op de fora, je kent het wel... Maar daar is geld voor nodig. Of het nu uit vaste bijdrages komt (mijn voorkeur) of sponsoring.
pi_43832697
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:33 schreef FJD het volgende:

Jaja achteraf is alles makkelijk en daarnaast is het ook makkelijk om alles negatief te benaderen. Net zoals met de andere games zijn JP en ik naar de clanleaders van de verschillende games gestapt. Met alle respect maar vanaf daar was overleg met de achterban niet onze verantwoordelijkheid aangezien wij nergens leiding aan gaven. Wat daarna gebeurde was lastiger, er was namelijk veel onzekerheid en we voelde er allemaal weinig voor om een hele discussie op te starten die achteraf voor niets zou zijn geweest omdat bv FOK! er geen heil in zou zien. Daarna kwamen we in een lastige positie omdat FOK! zo laat met een antwoord kwam en we het geheel tijdens t airsoften wilde presenteren waardoor overleg niet echt meer mogelijk was.
Hier heb ik andere versies over gehoord maarja, de rest van mijn verhaal boeide je waarschijnlijk niet zo zeker?

@Rudy,
Dat van die vaste bijdrage dat ben ik helemaal met je eens, en als iemand aangeeft dat hij het niet breed heeft kan je uitzonderingen maken maar over het algemeen heeft wel iedereen een pc van 1000 euries of meer! dus een paar euros per kwartaal mag geen probleem zijn.
pi_43833749
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:06 schreef -chiel- het volgende:
de rest van mijn verhaal boeide je waarschijnlijk niet zo zeker?
Hoe kom je in godsnaam bij zo'n belachelijke insinuatie? en vanwaar die agressie richting mij

maar goed,
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:57 schreef -chiel- het volgende:
Maar we zitten nu in het schuitje dat er maar weinig bf2 spelers zijn (die 60 klopt echt niet Ferdi!!) en dat er een aantal bf2159 zijn gaan spelen en die zijn toch nog steeds met BoF verbonden.
Die 60 die ik noemde is om te beginnen een grove schatting en daarnaast gaat het dan om zowel BF2, CSS & TM:N plus misschien nog wat harde kern die af en toe wat van zich laten horen.
quote:
Van daaruit gezien dacht ik aan een multi gaming BoF! clan (dus niet samengaan met anderen)
Dat is een optie idd maar met een paar problemen. De belangrijkste is het kostenplaatje, je leden spreiden zich meer en kosten dus meer. Om dat te ondervangen en om hopelijk te groeien hadden we bedacht om BoF uit te breiden onder FOK!. Dus ons BoF topic maar dan groter. Dan is het zaak om een goede start te maken plus te kijken wat spelers onder BoF spelen. Om te beginenn TMN dat veel van de BF2 spelers wel meer dan eens gedaan hebben. CSS was op dat vlak wat minder maar Saaf kon daar een goed team voor op de been brengen. Dan zit je dus met het probleem/mogelijkheid dat TMN al georganiseerd is, wat dus veel werk scheelt en laat zien dat er voldoende animo is. Op dat moment is er nog maar 1 optie en dat is samengaan.
quote:
Zodoende lijkt het mij een oplossing dat we bijv 1 main-forum krijgen en dat er voor de geïnteresseerden apart te openen topics zijn mbt andere games, vroeger hadden we ook allerlei non bf2 topics.
Dus zoals het bandoffokkers.nl/forum ongeveer? Hoe zie je dat dan voor je met bv. het grote forum van TM:N en met de mindere aanwezigheid van CSS op t forum?

De toekomst zelf heeft veel variabelen waarvan de belangrijkste natuurlijk zijn
1)Doorgaan met FOK! op de huidige manier - ja/nee
2)Doorgaan met de twee andere clans in de huidige opzet - ja/nee

Daarna volgen dan de vragen over hoe het zou moeten veranderen. In het geval van samenwerking met andere clans, zou je dan dan kunnen denken aan bv. de optie dat elke clan z'n eigen weg gaat, z'n eigen organisatie opzet en bv een link-sectie aanmaakt waarin we naar elkaar linken (een soort bevriende clans optie). Er zou ook 1 groot forum buiten FOK! kunnen komen waar alle verschillende clans op gaan maar dan zit je weer met de vraagstuk van t forum van TMN. Zo zijn er nog wel wat opties, sowieso blijft de vraag wat de algemene opinie is binnen BoF.

[ Bericht 16% gewijzigd door FJD op 23-11-2006 22:07:30 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_43837037
een aantal punten van mijn kant.

ik zie zeker de positieve dingen in van een multigaming clan, naamsbekendheid, bij de clannaam weet iedereen je meteen te vinden, en natuurlijk erg aantrekkelijk voor sponsors zo.
Daarnaast heb ik ook een aantal nadelen:
Reactie van fok! duurt lang of komt niet
ondanks onze interesse in fok! krijgen we geen interesse terug
alleen promotie (wening ook nog) op games.fok!, waarom bijv. geen frontpage

aan het punt: we moeten eerst de clan op orde brengen. de leden en admins hebben hier al veel tijd in gestoken waar we blijven nu gewoon hangen op fok!, forum moet open, we willen een eigen frontpage (zou er komen d8 ik), ledenbestand moet makkelijker, en duidelijkere communicatie met fok!

zonder dat fok! nu actie onderneemt kunnen wij ook niet verder, dus effe afwachten, effe herhalingsmail sturen, blijft fok! reactieloos dan moeten we er gewoon mee stoppen naar mijn mening

[ Bericht 52% gewijzigd door Timminater op 23-11-2006 23:30:13 ]
Ctrl + W
Echte mannen eten geen honing. Die kauwen op bijen.
pi_43842517
misschien is het nu wel meer van niet lullen maar wat gaan doen.
pi_43842990
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:32 schreef staticdata het volgende:
misschien is het nu wel meer van niet lullen maar wat gaan doen.
ik zeg Fok + BoF =



pi_43849424
Het probleem ligt ook grotendeels bij de spelers, die melden zich aan, stellen zich een keer voor en zie je nooit meer. Het probleem met Fok! is, dat Fok! ook niet weet wat ze met ons aanmoeten. Wat voor reclame kan Fok! maken voor ons? Ik zat aan serverstatussen van de BoF server(s) te denken prominent op de homepage van Fok!games. Zo zien ook de niet leden onze server, en als die gevuld is zullen de de fok!gamers dit misschien even checken, dan komen ze er misschien achter dat er veel fokkers zitten op de server en zich misschien aanmelden bij ons. Verslagen van de te houden wars is sowieso een goede optie denk ik.
pi_43867286
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:40 schreef RudyCarell het volgende:
Het probleem ligt ook grotendeels bij de spelers, die melden zich aan, stellen zich een keer voor en zie je nooit meer. Het probleem met Fok! is, dat Fok! ook niet weet wat ze met ons aanmoeten. Wat voor reclame kan Fok! maken voor ons? Ik zat aan serverstatussen van de BoF server(s) te denken prominent op de homepage van Fok!games. Zo zien ook de niet leden onze server, en als die gevuld is zullen de de fok!gamers dit misschien even checken, dan komen ze er misschien achter dat er veel fokkers zitten op de server en zich misschien aanmelden bij ons. Verslagen van de te houden wars is sowieso een goede optie denk ik.
in dat geval kan ik voor BF2 en BF2142 een statuspage maken zoals we die altijd gehad hebben op de oude BoF site, kan ook een klein venstertje met status en aantal spelrs zijn hoor.
deze dus

met beetje prutswerk moet dit ook wel te realiseren zijn voor CSS en TMN en andere games
Ctrl + W
Echte mannen eten geen honing. Die kauwen op bijen.
pi_43878926
Het gaat allemaal de verkeerde kant op en daar zijn een aantal redenen voor,

- BF2 is een tijd uit en trekt steeds minder nieuwe gamers en BF2142 is er ook alweer een tijdje.
- Veel spelers van voor de samenwerking zijn vertrokken om verschillende redenen, weinig tijd enz.
- Niet om Jorrit persoonlijk aan te vallen maar die bakt er even niets van, als je geen tijd hebt en dat wist hij van te voren ook wel, begin dan niet aan de grote klus om clanleader te worden. Dit vergt veel tijd en energie. Ik vind zelf dat je als clanleader veel BF2 moet spelen, veel op TS moet zijn voor de fun maar ook om problemen en vragen op te lossen en te beantwoorden.
Ik ben zelf gestopt als clanleader omdat ik aan zag komen dat ik weinig tijd zou hebben om te gamen/leiden.
Hetzelfde geld voor het bestuur, Ferdi druk met werk, JP druk met de bruiloft/werk, maar begin dan niet aan dit project, ja dat is mijn mening. Als JP straks naar India gaat, hoe moet het dan verder?
- Ik weet dat het eraan komt dat subforum, maar vanaf het begin hadden jullie al moeten eisen dat iedereen toegang moest krijgen om te posten/lezen, nu is dit een obstakel voor anderen.
- Hou het gespam en BF topics gescheiden. Zo blijft alles overzichtelijk en weet iedereen waar hij/zij kan posten.
pi_43883115
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:02 schreef escape_nl het volgende:
Het gaat allemaal de verkeerde kant op en daar zijn een aantal redenen voor,

- BF2 is een tijd uit en trekt steeds minder nieuwe gamers en BF2142 is er ook alweer een tijdje.
- Veel spelers van voor de samenwerking zijn vertrokken om verschillende redenen, weinig tijd enz.
- Niet om Jorrit persoonlijk aan te vallen maar die bakt er even niets van, als je geen tijd hebt en dat wist hij van te voren ook wel, begin dan niet aan de grote klus om clanleader te worden. Dit vergt veel tijd en energie. Ik vind zelf dat je als clanleader veel BF2 moet spelen, veel op TS moet zijn voor de fun maar ook om problemen en vragen op te lossen en te beantwoorden.
Ik ben zelf gestopt als clanleader omdat ik aan zag komen dat ik weinig tijd zou hebben om te gamen/leiden.
Hetzelfde geld voor het bestuur, Ferdi druk met werk, JP druk met de bruiloft/werk, maar begin dan niet aan dit project, ja dat is mijn mening. Als JP straks naar India gaat, hoe moet het dan verder?
- Ik weet dat het eraan komt dat subforum, maar vanaf het begin hadden jullie al moeten eisen dat iedereen toegang moest krijgen om te posten/lezen, nu is dit een obstakel voor anderen.
- Hou het gespam en BF topics gescheiden. Zo blijft alles overzichtelijk en weet iedereen waar hij/zij kan posten.
ben het met je eens.
pi_43913613
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:02 schreef escape_nl het volgende:
Het gaat allemaal de verkeerde kant op en daar zijn een aantal redenen voor,

- BF2 is een tijd uit en trekt steeds minder nieuwe gamers en BF2142 is er ook alweer een tijdje.
- Veel spelers van voor de samenwerking zijn vertrokken om verschillende redenen, weinig tijd enz.
- Niet om Jorrit persoonlijk aan te vallen maar die bakt er even niets van, als je geen tijd hebt en dat wist hij van te voren ook wel, begin dan niet aan de grote klus om clanleader te worden. Dit vergt veel tijd en energie. Ik vind zelf dat je als clanleader veel BF2 moet spelen, veel op TS moet zijn voor de fun maar ook om problemen en vragen op te lossen en te beantwoorden.
Ik ben zelf gestopt als clanleader omdat ik aan zag komen dat ik weinig tijd zou hebben om te gamen/leiden.
Hetzelfde geld voor het bestuur, Ferdi druk met werk, JP druk met de bruiloft/werk, maar begin dan niet aan dit project, ja dat is mijn mening. Als JP straks naar India gaat, hoe moet het dan verder?
- Ik weet dat het eraan komt dat subforum, maar vanaf het begin hadden jullie al moeten eisen dat iedereen toegang moest krijgen om te posten/lezen, nu is dit een obstakel voor anderen.
- Hou het gespam en BF topics gescheiden. Zo blijft alles overzichtelijk en weet iedereen waar hij/zij kan posten.
Denkt dat je deels gelijk hebt al vind ik het erg vreemd klinken uit je mond.. Je bent er vanaf dag 1 van op de hoogte geweest en hebt er volledig mee ingestemd inclusief je opvolging. Je weet dondersgoed hoe de organisatie achter de schermen in elkaar stak.. ook ten aanzien van je eigen positie. Het is erg makkelijk om mensen af te schieten die hun nek uitsteken. Je hebt goede dingen gedaan maar zelfoverschatting zal je niet sieren in dit geval.

Verder inhoudelijk..Tja Ferdi en ik hebben weinig tijd maar dat is eigenlijk nooit anders geweest. Daarom hebben we getracht een draagvlak te creeeren en een basis van mensen te vormen voor de uitvoering en uitdraging van het gedachtegoed. Ik wil mijn punten graag ook in een lijstje noemen:

-Weinig tijd van Ferdi en mijzelf.
-BF2 series vielen juist bij de intro uit elkaar als was dit voorzien maar onze reactie hierop heeft niet geresulteerd in het beoogde effect van een brede clan verdeeld over allerlei spellen.
-FOK!games heeft neit het draagvlak onder de gamende fokkers dan we aanvankelijk dachten,. Klein voorbeeld is bijvoorbeeld dat op specials en reviews amper replies komen. De FOK!games community is gewoon een klein aftreksel van de gamende fokkers.
-Geen cohesie kunnen creeeren tussen de takken en dan met name de TMN groep die toch duidelijk op zichzelf wenste te blijven. Dit in tegenstelling tot wat aanvankelijk is afgesproken, (denk aan forum etc.) Men heeft wel de server aangenomen maar verder de zaken laten zitten.
-Open forum wellicht? Subfora is nooit een optie geweest omdat het gewoon niet mogelijk is op FOK!. Dus wederom mijn punt dat een eigen site/forum (plan B) wellicht de beste manier was geweest naar succes.

We hadden bij de opzet een plan B wanneer FOK! ons plan zou afwijzen en ik denk dat dat aanvankelijk toch de beste optie geweest zou zijn. We hebben ons geld gewoon op het verkeerde paard gewed. Ik blijf als een echte montgomery toch van mening dat het plan kans van slagen had wanneer de zaken zo waren zoals aanvankelijk aangenomen.

Mensen vergeet niet dat een flinke groep mensen BERGEN werk in dit plan hebben gestoken! Dank daarvoor.

Ik stem als lid toch voor om alsnog voor plan B te gaan. Ik kan hiervoor de kar gewoon niet gaan trekken aangezien we druk bezig zijn met de bruiloft en met de voorbereidingen voor de emigratie. Ben altijd bereid om te assisteren of deeltaken op me te nemen.
pi_43915317
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:51 schreef jpjedi het volgende:

[..]

-Open forum wellicht? Subfora is nooit een optie geweest omdat het gewoon niet mogelijk is op FOK!. Dus wederom mijn punt dat een eigen site/forum (plan B) wellicht de beste manier was geweest naar succes.
plan B was voor bestuur al de beste manier voor succes toch voor plan A gegaan

als ik me goed meen te herinneren was er een redelijk lopende BoF site, zeg je nu dat als we daar gebleven waren er waarschijnlijk meer succes was geweest

Lees ik hier nou dat het bestuur de flop toegeeft, de handdoek in de ring gooit en zich terug trekt
(mede doelend op geen tijd van Jorrit & ferdi)

"het is niet gelukt, succes ermee "


nou thanks
pi_43915362
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:51 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Denkt dat je deels gelijk hebt al vind ik het erg vreemd klinken uit je mond.. Je bent er vanaf dag 1 van op de hoogte geweest en hebt er volledig mee ingestemd inclusief je opvolging. Je weet dondersgoed hoe de organisatie achter de schermen in elkaar stak.. ook ten aanzien van je eigen positie. Het is erg makkelijk om mensen af te schieten die hun nek uitsteken. Je hebt goede dingen gedaan maar zelfoverschatting zal je niet sieren in dit geval.
Ten eerste schiet ik geen mensen af, ik geef alleen mijn mening.
Ik heb nooit gezegd dat ik hier niet mee eens was, ik heb in die tijd zelf meegeholpen, (nou ja meehelpen, jullie namen de beslissingen, toch) maar bij nader inzien, wat meestal later komt, is het toch geen goed plan geweest.
Ik heb inderdaad Jorrit als opvolger aangewezen omdat er niemand anders was op dat moment. Dan is de keuze alsnog aan Jorrit om dat aan te nemen of om af te wijzen. Tijd of geen tijd, het was zijn keuze.
Waar zijn de tijden waar we elke week minimaal 3 leden erbij kregen, misschien geen actieve maar ze kwamen wel.
Waar zijn de tijden dat we met 15+ man op TS zaten en veel lol maakten.
Waar zijn de tijden dat er planningen gemaakt werden, weekenden en afspraken.

Dat was toen,

Succes verder met de clan

ps,
schrap me maar van de voetbaltoto, want als ik zou winnen, met het bier drinken zou ik toch niet komen
En Sander & Chiel, sorry voor de gemaakte beloftes, het is kijn eigen schuld.

En nu slapen, ben pas een halve dag terug van Qlimax en ben nog van het padje
pi_43915390
quote:
Op zondag 26 november 2006 21:24 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

plan B was voor bestuur al de beste manier voor succes toch voor plan A gegaan

als ik me goed meen te herinneren was er een redelijk lopende BoF site, zeg je nu dat als we daar gebleven waren er waarschijnlijk meer succes was geweest

Lees ik hier nou dat het bestuur de flop toegeeft, de handdoek in de ring gooit en zich terug trekt
(mede doelend op geen tijd van Jorrit & ferdi)

"het is niet gelukt, succes ermee "


nou thanks
Plan B is voor iedereen toch redelijk duidelijk geweest volgens mij al is de naam “plan B” zojuist door mij verzonnen. Het ging erom als we dan niks van FOK! zouden horen of FOK! zou niet meedoen dat we het volledig zelf gingen opzetten inclusief forum op de basis zoals we al draaiden. Lijkt me nou niet echt een verassing.

En nee we geven het niet op maar het is meer een statement op het logische vervolg dat we IETS moeten doen.. Ook niet echt vreemd toch?
pi_43915767
zou het geen optie zijn het subforum open te gooien
(ik weet dat daar een verzoek voor is maar ze reageren er niet op geloof ik toch ferdi?)
en samen met de site proberen een beetje reclame te maken
(waar ja dat weet ik niet maar ja)
Every war is different, every war is the same.
  maandag 27 november 2006 @ 07:12:59 #41
154162 Sumera
[BoF] Sumera
pi_43920417
Ik betwijfel dat fok games ooit naar dit forum kijkt zelfs
piew piew?
pi_43920427
quote:
Op zondag 26 november 2006 21:29 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Plan B is voor iedereen toch redelijk duidelijk geweest volgens mij al is de naam “plan B” zojuist door mij verzonnen. Het ging erom als we dan niks van FOK! zouden horen of FOK! zou niet meedoen dat we het volledig zelf gingen opzetten inclusief forum op de basis zoals we al draaiden. Lijkt me nou niet echt een verassing.

En nee we geven het niet op maar het is meer een statement op het logische vervolg dat we IETS moeten doen.. Ook niet echt vreemd toch?
das waar, dan stel ik voor om als de wiede weerga een emailtje naar danny te sturen dat het Band of Fok!kers forum maar het archief kan, door te gaan op de manier waar we gestopt zijn, daarop verder bouwen en er hopelijk nog iets van te maken.

zag dat op het BoF forum dit weekend ook door dr. bibber gepost was
pi_43920754
quote:
Op maandag 27 november 2006 07:16 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

das waar, dan stel ik voor om als de wiede weerga een emailtje naar danny te sturen dat het Band of Fok!kers forum maar het archief kan, door te gaan op de manier waar we gestopt zijn, daarop verder bouwen en er hopelijk nog iets van te maken.

zag dat op het BoF forum dit weekend ook door dr. bibber gepost was
Heb je tijd?
pi_43921423
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:23 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Heb je tijd?
waarvoor? een email sturen naar danny of het terug draaien en herstructureren van de clan?
pi_43921548
dat vindt ik niet echt een goed idee
Every war is different, every war is the same.
  maandag 27 november 2006 @ 09:30:32 #46
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_43921559
quote:
Op maandag 27 november 2006 07:12 schreef Sumera het volgende:
Ik betwijfel dat fok games ooit naar dit forum kijkt zelfs
Dat heb je heel erg mis. Ik lees bijna alle topics

Overigens heeft het weinig zin om danny te mailen, want dan sla je allerlei stapjes over.
pi_43921598
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:30 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Dat heb je heel erg mis. Ik lees bijna alle topics
ow als je toch meeleest, wat vind jij ervan als we de samenwerking met Fok beeindigen en BoF weer verder gaat op de oude manier? Is dit wat je er van verwacht had? Vind jij dat Fok (Games) BoF op voldoende wijze heeft ondersteund?
  maandag 27 november 2006 @ 09:39:24 #48
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_43921708
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:32 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

ow als je toch meeleest, wat vind jij ervan als we de samenwerking met Fok beeindigen en BoF weer verder gaat op de oude manier? Is dit wat je er van verwacht had? Vind jij dat Fok (Games) BoF op voldoende wijze heeft ondersteund?
Ik was even traag met wat dingen afhandelen en plaatsen. Dat klopt. Wij zitten echter ook met schema's en drukke levens en dan schiet er wel eens wat doorheen. Dat er dan klachten komen dat er met regroup iets anders af is gesproken kan ik weinig aan doen, want ik heb simpelweg die afspraken niet gemaakt. Sterker nog, ik wist dat het (contact met externe partijen, waarbij ik geen zicht had op de afspraken met die externe partijen) een heikel punt zou gaan worden. Dat heb ik vanaf het begin heel duidelijk gemaakt.

De vraag is natuurlijk op welke punten hadden jullie extra ondersteuning verwacht en op welke manier hebben jullie dat naar ons duidelijk gemaakt? Bijvoorbeeld: Ik zou met liefde verslagen van clanwars geplaatst hebben op FOK!games. Ik heb hier echter nooit iets over gehoord.

Als jullie gewoon je eigen ding gaan doen, dan moeten jullie dat zelf weten. Nu hard feelings, jullie feestje, veel plezier
pi_43922455
maar hoe zit het met het open gooien van dit forum gedeelte? is hier al door fok naar gekeken?
  maandag 27 november 2006 @ 10:17:13 #50
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_43922482
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:15 schreef staticdata het volgende:
maar hoe zit het met het open gooien van dit forum gedeelte? is hier al door fok naar gekeken?
De eerste keer dat ik daar over las was hier
Ik weet niet wie jullie daarover gemaild hebben, maar dat is gewoon een optie (lijkt mij).

Het is destijds bewust niet gedaan om bepaalde andere clans niet jullie strategieen te laten zien en om veel offtopic geblaat buiten de deur te houden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')