abonnement Unibet Coolblue
pi_45781270
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:36 schreef Norrage het volgende:
Ongelooflijk...
Volgens mij wordt RG een makkie voor hem, en als het dan ook echt lukt denk ik dat ie dan toch echt zeer zeker de beste allertijden is hoor...
Sampras heeft op Roland Garros niet eens de finale gehaald en is toch een van de beste ooit. Federer heeft die finale wel al gehaald. EN ik denk dat ie een goede kans maakt, maar dan moet ie wel in topvorm zijn en Nadal verslaan.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
  maandag 29 januari 2007 @ 08:23:09 #77
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45781397
Sampras is niet zo goed geweest als Federer nu is. Sampras was te verslaan, zowel op gravel door Spaanse gravellaars, maar ook op zijn favoriete ondergronden door zeer aanvallend ingestelde spelers. Zoals de Nederlanders destijds. Krajicek en Haarhuis hebben een overtuigend positieve balans tegen Sampras en Elting staat op 2-2. Ivanisevic versloeg hem meer dan toevallig vaak en ook bijvoorbeeld Stich heeft vaak tegen hem gespeeld en vaker van hem gewonnen dan andersom.

Dit zijn geen uitzonderingen, heel veel aanvallers konden Sampras af en toe verslaan. Bovengenoemde voorbeelden deden dat regelmatig.

Federer daarentegen is vrijwel onverslaanbaar. Heeft alleen een negatieve head-to-head met Nadal en de schier onverslaanbare Jan Siemerink.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 januari 2007 @ 08:30:51 #78
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_45781452
Daar is Jan idd terecht trots op

Er zijn eigenlijk nog maar een paar uitdagingen die Federer zou moeten halen:

- winnen op Roland Garros
- 15 overwinningen in een Grand Slam toernooi
- 4 Grand Slams in 1 kalenderjaar
- Davis Cup
- Olympische Spelen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_45783286
Alle Masters Toernooien lijkt me ook nog wel een mooie voor hem, alhoewel dat natuurlijk pas sinds 1990 bestaat...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_45785897
Sampras verwacht overigens dat hij tussen de 14 en 18 GS gaat winnen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 januari 2007 @ 13:05:52 #81
862 Arcee
Look closer
pi_45787147
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:21 schreef zjroentje het volgende:
Sampras verwacht overigens dat hij tussen de 14 en 18 GS gaat winnen.
Van de laatste 13 heeft-ie er 9 gewonnen. Dan lijkt me 14 wel aan de lage kant. Zou je eerder aan 20 denken. Helemaal als-ie ook nog RG weet te winnen.

Maar goed, hij moet 't nog wel eerst doen natuurlijk.
pi_45787921
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:23 schreef XL het volgende:
Sampras is niet zo goed geweest als Federer nu is. Sampras was te verslaan, zowel op gravel door Spaanse gravellaars, maar ook op zijn favoriete ondergronden door zeer aanvallend ingestelde spelers. Zoals de Nederlanders destijds. Krajicek en Haarhuis hebben een overtuigend positieve balans tegen Sampras en Elting staat op 2-2. Ivanisevic versloeg hem meer dan toevallig vaak en ook bijvoorbeeld Stich heeft vaak tegen hem gespeeld en vaker van hem gewonnen dan andersom.

Dit zijn geen uitzonderingen, heel veel aanvallers konden Sampras af en toe verslaan. Bovengenoemde voorbeelden deden dat regelmatig.

Federer daarentegen is vrijwel onverslaanbaar. Heeft alleen een negatieve head-to-head met Nadal en de schier onverslaanbare Jan Siemerink.
Federer heeft ook een negatieve H2H met Dominik Hrbaty, Lucas Arnold Ker, Kenneth Carlsen, Markus Hantschk, Gustavo Kuerten (en staat gelijk met o.a. Peter Wessels 1-1).

Er zijn ook een hoop gestopte spelers waar hij negatief tegen staat: Byron Black, Sergei Bruguera, Francisco Clavet, Alex Corretja, Thomas Enqvist, Wayne Ferreira, Andrea Gaudenzi, Yevgenyi Kafelnikov, Andrei Medvedev, Patrick Rafter, James Sekulov, Franco Squillari, inderdaad Jan Siemerink en ook een Belg: Christophe van Garsse.

Dus je overdrijft de status van Siemerink enigszins
  maandag 29 januari 2007 @ 13:30:39 #83
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_45787952
Joh, meen je dat? Dat las ik er namelijk niet aan af
pi_45788089
De negatieve H2H tegen gestopte spelers vind ik niet echt goed vergelijkinksmateriaal. Federer was nog een stuk jonger en minder ontwikkeld als speler dan dat hij nu is.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:35:51 #85
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45788092
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Federer heeft ook een negatieve H2H met Dominik Hrbaty, Lucas Arnold Ker, Kenneth Carlsen, Markus Hantschk, Gustavo Kuerten (en staat gelijk met o.a. Peter Wessels 1-1).

Er zijn ook een hoop gestopte spelers waar hij negatief tegen staat: Byron Black, Sergei Bruguera, Francisco Clavet, Alex Corretja, Thomas Enqvist, Wayne Ferreira, Andrea Gaudenzi, Yevgenyi Kafelnikov, Andrei Medvedev, Patrick Rafter, James Sekulov, Franco Squillari, inderdaad Jan Siemerink en ook een Belg: Christophe van Garsse.

Dus je overdrijft de status van Siemerink enigszins
De status van Siemerink overdrijven is dan ook een stukje humor. Die positieve head-to-heads met Fed zijn allemaal laffe 1-0-tjes. Dateren ook allemaal uit de prehistorie, toen Fed in de leeftijd van Murray, Djokovic en Gasquet zat. De voorbeelden die ik bij Sampras aanhaalde zijn allemaal op basis van meerdere wedstrijden, waaronder overwinningen op hem in zijn hoogtijdagen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_45788381
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:35 schreef XL het volgende:

[..]

De status van Siemerink overdrijven is dan ook een stukje humor. Die positieve head-to-heads met Fed zijn allemaal laffe 1-0-tjes. Dateren ook allemaal uit de prehistorie, toen Fed in de leeftijd van Murray, Djokovic en Gasquet zat. De voorbeelden die ik bij Sampras aanhaalde zijn allemaal op basis van meerdere wedstrijden, waaronder overwinningen op hem in zijn hoogtijdagen.
Natuurlijk is de status van Siemerink overdreven, dat las ik er ook wel aan af. Maar H2H's tegen Nadal (3-6), Corretja (2-3), Enqvist (2-3), Hrbaty (0-2), Kuerten (1-2), Squillari (0-2) zijn toch allemaal redelijk recent te noemen, althans van toen Federer al top-10 stond...
  maandag 29 januari 2007 @ 13:58:33 #87
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45788724
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:45 schreef wimderon het volgende:

[..]

Natuurlijk is de status van Siemerink overdreven, dat las ik er ook wel aan af. Maar H2H's tegen Nadal (3-6), Corretja (2-3), Enqvist (2-3), Hrbaty (0-2), Kuerten (1-2), Squillari (0-2) zijn toch allemaal redelijk recent te noemen, althans van toen Federer al top-10 stond...
Sampras verloor:
14x van Agassi
8x van Chang
7x van Becker
6x van Edberg
6x van Ivanisevic
6x van Krajicek
6x van Ferreira
5x van Stich
5x van Korda

Ik kan nog 6 spelers opnoemen waar hij 4x van verloor.

Zo lang gaat de lijst van Federer niet worden. Sampras deed hier 12 jaar over. Federer is met zijn 8ste jaar bezig.

Direct ook even opgezocht

Federer verloor:
6x van Nadal
6x van Nalbandian
6x van Henman
5x van Hewitt
4x van Kafelnikov
4x van Novak

De meeste zijn al op de weg terug, want aan het einde van de carriere van Federer valt er misschien wat te halen. De jonkies Gasquet, Murray en Berdych hebben hem al 1 x te pakken en moeten dus gaan uithalen in de zijn nadagen om de lijst te halen.

[ Bericht 9% gewijzigd door XL op 29-01-2007 14:15:22 ]
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 januari 2007 @ 15:02:11 #88
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_45790689
Geweldig machtsvertoon hoe Federer de finale bereikt heeft. En dan de Grand slam winnen zonder setverlies......dat doen er niet zoveel. Bjorn Borg was de laatste naar ik meen.

De wedstrijd tegen Roddick in de halve finale was gewoon puur machtsvertoon. Totaal onaantastbaar als hij in die vorm steekt.
Trust me, I know what I'm doing......
pi_45793934
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:58 schreef XL het volgende:

[..]

Sampras verloor:
14x van Agassi
8x van Chang
7x van Becker
6x van Edberg
6x van Ivanisevic
6x van Krajicek
6x van Ferreira
5x van Stich
5x van Korda

Ik kan nog 6 spelers opnoemen waar hij 4x van verloor.

Zo lang gaat de lijst van Federer niet worden. Sampras deed hier 12 jaar over. Federer is met zijn 8ste jaar bezig.

Direct ook even opgezocht

Federer verloor:
6x van Nadal
6x van Nalbandian
6x van Henman
5x van Hewitt
4x van Kafelnikov
4x van Novak

De meeste zijn al op de weg terug, want aan het einde van de carriere van Federer valt er misschien wat te halen. De jonkies Gasquet, Murray en Berdych hebben hem al 1 x te pakken en moeten dus gaan uithalen in de zijn nadagen om de lijst te halen.
Als het zo doorgaat spelen Federer en Nadal nog wel een keer of 15-20 tegen elkaar, de kans is reeel dat Nadal ook boven de 10 zal komen. Daarnaast verloor Federer niet 5, maar 7x van Hewitt. Er zijn ook genoeg spelers waar Federer al meer dan 1x van verloren heeft. Natuurlijk is Federer veel en veel beter dan Sampras, en zijn de statistieken in zijn voordeel van Federer, maar niet zoveel als jij stelt. Maar statistieken zeggen niet zo heel veel. Sampras was op gravel een subtopper en op andere baansoorten was hij zeer goed, maar had hij grote concurrentie van Agassi. Federer is de veel betere tennisser, en behoort tot de absolute top op alle ondergronden, alleen op gravel loopt er iemand rond die op dit moment (nog) de betere is, op de andere ondergronden loopt er niemand rond die ook maar in de buurt komt op dit moment.
  maandag 29 januari 2007 @ 17:47:51 #90
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45796395
De suprematie van Federer maakt natuurlijk ook dat er minder concurrenten zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_45796847
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:47 schreef XL het volgende:
De suprematie van Federer maakt natuurlijk ook dat er minder concurrenten zijn.
Het is een combinatie, er zijn en minder of minder goede concurrenten en Federer is gewoon fenomenaal goed.
  maandag 29 januari 2007 @ 18:02:08 #92
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45796924
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het is een combinatie, er zijn en minder of minder goede concurrenten en Federer is gewoon fenomenaal goed.
Ik kan me dat niet voorstellen hoor, dat het mondiale niveau naar beneden gaat.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 29 januari 2007 @ 18:10:44 #93
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_45797202
Nee inderdaad, volgens mij is de top zelden zo breed geweest op een flink hoog niveau.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 januari 2007 @ 18:12:01 #94
862 Arcee
Look closer
pi_45797232
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:34 schreef wimderon het volgende:
Natuurlijk is Federer veel en veel beter dan Sampras
Daar kan op z'n minst een 'en veel' uit, lijkt me?
  maandag 29 januari 2007 @ 18:27:05 #95
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45797711
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Daar kan op z'n minst een 'en veel' uit, lijkt me?
Eigenlijk is de grootste prestatie van Sampras dat hij met Federer vergeleken wordt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 januari 2007 @ 18:44:00 #96
862 Arcee
Look closer
pi_45798328
Straks gaat 't Sportjournaal op Ned. 1 over Federer.
pi_45800343
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:44 schreef Arcee het volgende:
Straks gaat 't Sportjournaal op Ned. 1 over Federer.
Niks nieuws, alleen dat praatje met Siemerink. Al is ook wel bekend dat hij een positief record heeft en zelfs nooit van 'm verloren heeft. Wat ik wel leuk vond om te horen was het feit dat Federer dat ook gewoon precies weet .
sig verwijderd door FA
pi_45801288
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:10 schreef twi het volgende:
Nee inderdaad, volgens mij is de top zelden zo breed geweest op een flink hoog niveau.
Wel breder maar niet beter. Het zijn veelal dommekrachten (Davydenko, Blake, Berdych) of big servers (Ljubicic, Roddick.) Deze twee typen spelers worden allemaal simpel weggetikt door Federer. De spelers die hem het dichtst zouden kunnen benaderen naast Nadal zijn of te dik of nemen het tennis niet serieus genoeg (Nalbandian, Safin).

Sampras had zoals gezegd een echte concurrent aan Agassi (20-14 voor Sampras onderling), terwijl Federer alleen op gravel een echte concurrent heeft, ook al ligt dit natuurlijk ook aan het niveau van Federer zelf. In het begin van zijn carriere had Sampras te maken met een bepaalde generatie (Edberg, Lendl, Becker, McEnroe) en kreeg later te maken met een compleet nieuwe, iets mindere, generatie (Brugueara, Stich, Muster, Rafter, Rios) en kreeg op het eind nog te maken met een groot deel van de spelers die nu nog in de top-20 staan.
pi_45815210
De top is zeker breder, maar Federer steekt er zo ver bovenuit dat ie niet beter lijkt. Maar dat valt volgens mij wel mee, Nadal kan op veel ondergronden ook goed vooruit (vorig jaar op Wimbledon in de finale, en op Hard court behoort ie zeker tot de subtop). Nalbandian kan ook op alle ondergronden mee, en Roddick kan op alle ondergronden behalve gravel mee.Hewitt en Safin gaan ook overal mee alleen zijn die mijn inziens in de nadagen van hun cariere, maar dan nog dat waren Edberg, Lendl, Becker etc ook toen Sampras floreerde.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_45817957
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wel breder maar niet beter. Het zijn veelal dommekrachten (Davydenko, Blake, Berdych) of big servers (Ljubicic, Roddick.) Deze twee typen spelers worden allemaal simpel weggetikt door Federer. De spelers die hem het dichtst zouden kunnen benaderen naast Nadal zijn of te dik of nemen het tennis niet serieus genoeg (Nalbandian, Safin).

Sampras had zoals gezegd een echte concurrent aan Agassi (20-14 voor Sampras onderling), terwijl Federer alleen op gravel een echte concurrent heeft, ook al ligt dit natuurlijk ook aan het niveau van Federer zelf. In het begin van zijn carriere had Sampras te maken met een bepaalde generatie (Edberg, Lendl, Becker, McEnroe) en kreeg later te maken met een compleet nieuwe, iets mindere, generatie (Brugueara, Stich, Muster, Rafter, Rios) en kreeg op het eind nog te maken met een groot deel van de spelers die nu nog in de top-20 staan.
Juiste analyse, al vergeet je Krajicek - de enige die Sampras-op-zijn-top op Wimbledon heeft weten te verslaan, en Courier - een beperkte houthakker waar Sampras het nog wel eens lastig mee had.

Het is jammer dat Federer geen grote spelers tegenover zich heeft, want uit confrontaties met grote spelers worden de echte helden en legenden geboren. Zie McEnroe/Borg/Connors/Lendl en Becker/Edberg. Dat heeft niks met het hoge niveau van Federer te maken want ook als hij er niet zou zijn zou Roddick echt geen grote speler zijn, meer categorie Hewitt/Courier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')