abonnement Unibet Coolblue
pi_43673906


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

Roei(st)ers op Fok!:
ocf81 (Euros - Enschede)
Keroppi (Orca - Utrecht)
theSummoner (Skoll - Amsterdam)
nanana (Asopos de Vliet - Leiden)
Chielus (Vidar - Tilburg)
nogeenmaarten
Apoc2003 (Gyas - Groningen)
WanEnOonlie (Njord - Leiden)
Pluizel (Aegir - Groningen)
cryforhelp (Euros - Enschede)
pikhoofd (Asopos de Vliet - Leiden)

Eerdere topics:
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren

Belangrijke sites:
www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.roeien.net - Bij vele wedstrijden ook aanwezig om de nodige foto's te maken. Lowbudget versie van NLroei, maar zeker de moeite waard.
www.youtube.com - De bekende filmpjessite heeft ook genoeg roeibeelden! Van Olympische finales tot amateuristische trainingen. Allemaal het kijken (of het uitlachen) waard.

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Nereus, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web. Zoek dus wat af!

[ Bericht 15% gewijzigd door WanEnOonlie op 20-11-2006 21:35:19 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_43673971
Zo. Met mijn afwezige kennis van het maken van banners heb ik even iets geklust. Het verhaaltje e.d. verander ik nog wel een keer. Veel plezier (en vergeet niet het vorige topic te bekijken.... er waren nogal wat opmerkingen van mijn kant
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 19 november 2006 @ 15:58:25 #3
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_43687109
Mooie OP

Wie gaat de hel nu allemaal starten? Ik kom nog wel even kijken als het niet te koud is
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  zondag 19 november 2006 @ 16:02:26 #4
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_43687256
Laatste berichten vorige topic:
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 18:31 schreef Pluizel het volgende:
Gister weer m'n eerste productieve ergotraining gehad sinds mijn instortmoment van vorige week (lees: oververmoeidheid + roeien = niet slim). eerst 15 minuten inergoën, en we moesten dat ineens sneller doen dan we normaal gesproken de 2x20 minuten doen en daarna 2x 2km met 5 minuten ertussen. die 5 minuten was voor mij te kort om te herstellen, dus ik was echt veeeeeeeeeeeel langzamer de 2e keer dan de eerste keer (die overigens wel goed ging). Ik heb verder geen maxtijd want we deden de 2 km met tempo-opschroeving (22-24-26-28), dus dat van gister is niet representatief (en ik heb t niet gezien).
succes allemaal met trainen nog wie ga ik allemaal op de hel zien de 26e? (ik moet dan helpen, als trouwe aegirder zijnde)
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 23:17 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Lang verhaal, ik ging er niet over, maar kon me wel vinden in de uitleg die werd gegeven. De NSLA is, zoals je neem ik aan weet, een vrij grootse gebeurtenis waar ca. 300 mensen op af komen. omdat Njord het organiseert, is Njord ook schulddragende als er iets misgaat. Enkele jaren geleden ging er bijvoorbeeld 'iets' mis: een jongen van (naar ik meen) Aegir kwam bij wat onstuimigheden verkeerd terecht en verschoof een nekwervel. Nu ging het bij hem gelukkig goed, maar je kan je voorstellen wat voor enorme kosten een verzekeringskwestie (of erger nog: een proces) met zich meebrengt. Njord heeft dus de praesides van de deelnemende verenigingen verzocht hoofdelijke verantwoordeijkheid te nemen over hun leden. Dat wilden zij niet. "Nou," zei ons bestuur toen, "dan gaat het kipzooien niet door." Toen waren wij opeens de grote boosdoeners en wilden de andere drie verenigingen niet meer komen. Roeien tegen andere verenigingen kon immers ook wel op andere gelegenheden.

Jammer maar helaas. Hopelijk komt er nog een oplossing.
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 23:28 schreef WanEnOonlie het volgende:
(Nu ik toch zo goed bezig ben )

Afgelopen zondag (bijna week geleden dus) nog meegedaan aan de November Vieren. In combinatie met een lichte 2- van Njord (Lucas Schalk & Dieder de Buijzer, twee oud-ploeggenoten van me) en de jongen van Asopos waar ik mee roei (Dion van Schie) zijn we als 'lichte' (maar dus niet licht, want nog 72.5+ kg) instapcombi in het zware SA4+ gestart. Dat ging vrij aardig; we voeren uiteindelijk als eindtijd 14:01 over 4 km. Da's 2 x 7.00 in een 4+ met wind tegen (yeah yeah reken-je-rijk-show). Het roeien ging ook wel prima, tempo lag niet heel hoog, maar wel goeie klappen. We werden overigens met die tijd 4e van de 5, en voeren de 6e tijd van de dag. Bedenk je ook nog even dat er (ongeacht de andere nummers) zo'n 250 ploegen meededen aan de wedstrijd en je hebt een redelijke plaats.

Anyway, so far for my report. Tot na de Hel
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 18:28 schreef Apoc2003 het volgende:
Ik ben licht, nu ongeveer 75,5 kg.... heb zojuist mijn definitieve richttijd gehoord en die is vastgesteld op 6.56,0! Dit weekend lekker slapen en dan maandag knallen!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_43702248
Tvp
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_43713097
De hel zal wel niet dichtvriezen, maar waarschijnlijk wel weer koud en regenachtig worden. Blij dat ik er niet naartoe hoef
pi_43713995
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:11 schreef cryforhelp het volgende:
De hel zal wel niet dichtvriezen, maar waarschijnlijk wel weer koud en regenachtig worden. Blij dat ik er niet naartoe hoef
Waar was jij ook al weer van? Kan ik je in de OP toevoegen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 20 november 2006 @ 14:58:51 #8
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_43717768
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:47 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Waar was jij ook al weer van? Kan ik je in de OP toevoegen.
Ik moet ook nog in de OP!! (ben van Aegir, voor t val t nog niet duidelijk was)

Hm, gister slecht nieuws gesprek gehad: ik zit niet meer in de wedstrijdselectie voor de EJD8... Kut. Heeeeeeeel kut.
en ik weet ook nog niet waarom er moesten er sowieso 4 uit, en ik was er dus één van.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  maandag 20 november 2006 @ 15:09:38 #9
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_43718028
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:58 schreef Pluizel het volgende:

[..]
Hm, gister slecht nieuws gesprek gehad: ik zit niet meer in de wedstrijdselectie voor de EJD8... Kut. Heeeeeeeel kut.
en ik weet ook nog niet waarom er moesten er sowieso 4 uit, en ik was er dus één van.

Erg jammer voor je
Wel stom dat je geen reden hebt gekregen, ik zou er zeker even achteraan gaan, zodat je er wat aan kan doen?
Maak je nu nog kans om geselecteerd te worden voor bijvoorbeeld een 4+ ofzo?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_43719105
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:09 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]


Erg jammer voor je
Wel stom dat je geen reden hebt gekregen, ik zou er zeker even achteraan gaan, zodat je er wat aan kan doen?
Maak je nu nog kans om geselecteerd te worden voor bijvoorbeeld een 4+ ofzo?
Alleen Nereus heeft voldoende talent om een goede dames acht en een goede vier-met te maken. Bovendien is één eerstejaars ploeg al tijdrovend.

EDIT: O en Pluizel, je bent toegevoegd hoor!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_43720173
cryforhelp komt ook uit Enschede en is/was club stuur.
  maandag 20 november 2006 @ 16:29:43 #12
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_43720353
goed gedaan! Ikke ook in de OP, als Willem III'er.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  maandag 20 november 2006 @ 20:30:11 #13
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_43727458
En 6.53,9 is het geworden!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_43727514
What about pikhoofd als mede-asoposser? die staat ook nog niet in de OP!

Ow, pluizel, echt rot voor je! zou zeker ff proberen te achterhalen wat de reden is, al is het maar voor je zelf en misschien dat je er wat mee kan doen!

wanenoonlie, ben het niet helemaal met jouw opmerking eens, ik denk dat onze dames12++ van afgelopen jaar toch ook vrij succesvol was (again, ik heb natuurlijk niet zoveeeeel verstand van wedstrijdroeien als de wedstrijdroeiers onder ons, dus als ik het mis heb, een toelichting op eenieders mening die die hier neerzet ten aanzien van een dames8+ én dames4+ zou ik zeker waarderen!)
pi_43730299
Succes is relatief, nanana, dat heb ik in het vorige topic ook toegelicht. Ik denk niet in termen van ploegen (het is ongelofelijk ontzettend leuk dat je een jaartje lang hard vaart, maar is je roeivereniging daarbij gebaat? -- nee) maar in de lijn van je vereniging. Je hebt niks aan één jaar met dames die een beetje meepeddelen.

Bovendien, de andere betekenis van relatief is natuurlijk hoe 'eerstejaars' je eerstejaars boot is. Als jij een boot vol met al ouderejaars hebt die besluiten te wedstrijdroeien is dat JUIST funest voor je doorgroei. Je remt eerstejaars af (die niet meer terugkomen) en zorgt daardoor voor een kink in de kabel.

Ik ontken niet (laat dat duidelijk zijn) dat de Asopos Dames 12++ niet aardig gepresteerd heeft, maar trek wel alle enorme positiviteiten in twijfel. Je moet kunnen relativeren. Trots zijn is altijd goed, maar je moet niet het hele beeld uit het oog verliezen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel maandag 20 november 2006 @ 23:20:15 #16
1455 Keroppi
kool kikker
pi_43733330
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:39 schreef WanEnOonlie het volgende:


Bovendien, de andere betekenis van relatief is natuurlijk hoe 'eerstejaars' je eerstejaars boot is. Als jij een boot vol met al ouderejaars hebt die besluiten te wedstrijdroeien is dat JUIST funest voor je doorgroei. Je remt eerstejaars af (die niet meer terugkomen) en zorgt daardoor voor een kink in de kabel.
Dat is nu bij ons in de dames-selectie. Er zijn 8 (voornamelijk) derdejaars dames (hehe mijn jaar, was echt een fanatiek jaar ) die mee-selecteren. Ze hebben wel de asopos gewonnen, maar ik vraag me af hoeveel uiteindelijk in de eerstejaars acht zullen belanden...
Chick on a mission
pi_43734870
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:30 schreef Apoc2003 het volgende:
En 6.53,9 is het geworden!
Hulde! Zit je er nu in?
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_43735615
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:24 schreef ocf81 het volgende:
cryforhelp komt ook uit Enschede en is/was club stuur.
Doe maar was.
Ergens eind deze week wordt het officieel wedstrijdstuur
  dinsdag 21 november 2006 @ 08:36:08 #19
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_43738842
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:09 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]


Erg jammer voor je
Wel stom dat je geen reden hebt gekregen, ik zou er zeker even achteraan gaan, zodat je er wat aan kan doen?
Maak je nu nog kans om geselecteerd te worden voor bijvoorbeeld een 4+ ofzo?
Ik heb vandaag een gesprekje met 1 van de coaches, die verzorgt de nazorg voor de uitgeselecteerden, om het maar zo te stellen. Hij vertelt me dan vast ook wel waarom ik niet goed genoeg was. Ik maak geen kans meer om in een 4 te komen, omdat er uit de huidige selectie (waar nu nog 16 mensen in zitten) een 8 en een 4 gevormd worden.
Dat wordt dus regioroeien....

Het frustrerendste is dat wat er nu nog in de selectie zit, ook bestaat uit mensen die nog maar net weten hoe zo'n boot eruit ziet, en het verschil tussen bakboord en stuurboord nog wel eens vergeten. Ik meen me te herinneren dat er ergens op de aegirsite destijds stond dat jeugdroeiers op hun eigen niveau door konden roeien, maar dat zit er dus helemaal niet in voor mij. Ofwel, ik voel me nogal genaaid.

Maar desondanks heb ik wél heel erg veel zin in de hel, ik hou van de sfeer bij wedstrijden, en als je er dan ook nog eens maar 5 minuutjes voor van huis hoeft te fietsen, is het helemaal relaxed .
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_43741398
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:29 schreef horney_dorney het volgende:
goed gedaan! Ikke ook in de OP, als Willem III'er.
wie ben jij
ik ook in de OP, als willem III'er
pi_43743980
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:36 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Het frustrerendste is dat wat er nu nog in de selectie zit, ook bestaat uit mensen die nog maar net weten hoe zo'n boot eruit ziet, en het verschil tussen bakboord en stuurboord nog wel eens vergeten. Ik meen me te herinneren dat er ergens op de aegirsite destijds stond dat jeugdroeiers op hun eigen niveau door konden roeien, maar dat zit er dus helemaal niet in voor mij. Ofwel, ik voel me nogal genaaid.
Ik weet niet op wat voor niveau je hebt jeugdgeroeid, maar het kan goed zijn dat dat eerder een nadeel voor je is geweest dan een voordeel. Je kan heel anders roeien dan je coaches willen, en slechte gewoontes afleren kan veel meer tijd kosten dan een complete beginneling een correcte haal aanleren.

Of het kan iets te maken hebben met je instelling, maar aangezien de metaliteit bij Aegir toch al kut is, kan ik me niet voorstellen dat dat het probleem is
disclaimer: dit is geen corps bashen, dit is puur aegir bashen

[ Bericht 7% gewijzigd door cryforhelp op 21-11-2006 12:35:56 ]
pi_43747167
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:51 schreef duncannn het volgende:

[..]

wie ben jij
ik ook in de OP, als willem III'er
Ik wil je wel toevoegen maar kan het niet meer editten (zit daar een termijn aan vast ofzo?). Komt anders het volgende topic wel
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:43:14 #23
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_43748196
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:24 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Ik weet niet op wat voor niveau je hebt jeugdgeroeid, maar het kan goed zijn dat dat eerder een nadeel voor je is geweest dan een voordeel. Je kan heel anders roeien dan je coaches willen, en slechte gewoontes afleren kan veel meer tijd kosten dan een complete beginneling een correcte haal aanleren.

Of het kan iets te maken hebben met je instelling, maar aangezien de metaliteit bij Aegir toch al kut is, kan ik me niet voorstellen dat dat het probleem is
disclaimer: dit is geen corps bashen, dit is puur aegir bashen
Nóg een euroid met aegirvrees kan ik best aan hoor
T lag uiteindelijk niet aan m'n instelling, ik zat gewoon met een stel reuzen in de selectie, die natuurlijk veel harder trappen. Als mijn benen een paar centimeter langer waren geweest was er dus waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Nu ik met een vd coaches heb gepraat ik heb ik er iig vrede mee. En we gaan kijken of er een scull-programma opgezet kan worden, want er huppelen meer jeugdroeiers rond op aegir die niet in een wedstrijdacht oid mogen. Mijn jeugdroeiniveau was overigens niet erg hoog, ik heb t jaar dat ik wedstrijd wilde roeien, en héb wedstrijdgeroeid, ook nogal geworsteld met pfeiffer, astma en bronchitis. *ik heb patent op sportdrama's*
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  FOK!fossiel dinsdag 21 november 2006 @ 15:05:07 #24
1455 Keroppi
kool kikker
pi_43748898
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:12 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik wil je wel toevoegen maar kan het niet meer editten (zit daar een termijn aan vast ofzo?). Komt anders het volgende topic wel
Je kunt wel even een lijstje maken met mensen die nog toegevoegd moeten worden en dit aan een modje doorgeven. Die kunnen het namelijk nog wel wijzigen.
Chick on a mission
  dinsdag 21 november 2006 @ 16:49:22 #25
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_43752735
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 00:07 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Hulde! Zit je er nu in?
Nog niet, 15 december is de bekendmaking. Maar als ik objectief kijk naar de maxresultaten en roeikwaliteiten van de overige selectie denk ik dat de kans vrij groot is dat ik er bij zit! Maar je weet nooit, dus ik houd nog een slag om de arm en wacht vol spanning de 15de af.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')